09 жовтня 2017, 14:29

Стенограма до ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №116 від 04.10.2017

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

                                                                                   4 жовтня 2017 року

 

Веде засідання голова комітету Павелко А.В.

 

ПАВЕЛКО А.В. Доброго дня, шановні народні депутати та запрошені !

Зареєструвалося 17 народних депутатів. На засіданні присутні більше половини від складу членів Комітету. Кворум є. Засідання оголошую відкритим. Прошу секретаря Комітету Шкварилюка Володимира Васильовича здійснити підрахунок результатів голосування.

Перед розглядом питань порядку денного слід поінформувати щодо стану опрацювання у Комітеті законопроекту про державний бюджет на 2018 рік.

По-перше, на минулому тижні і цього понеділка у профільних підкомітетах Комітету за участю Міністерства фінансів, Рахункової палати, головних розпорядників коштів розглядався проект за окремими напрямами і у членів Комітету була можливість більш глибоко ознайомитися з показниками проекту бюджету.

По-друге, відповідно до статті 156 Регламенту Верховної Ради народні депутати і комітети можуть подавати свої пропозиції до проекту не пізніше 1 жовтня.

Оскільки 1 жовтня цього року припало на неділю,  належить взяти до уваги, що у Комітеті не повинні розглядатися пропозиції, зареєстровані в Апараті після 2 жовтня, і протокольно доручити не вносити їх до відповідної узагальненої таблиці пропозицій.

Немає заперечень?

Голосуємо.

Володимире Васильовичу, рахуйте, будь-ласка !

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Рішення прийнято.

По-третє, відповідно до регламентних вимог Комітет має опрацювати узагальнену таблицю пропозицій та підготувати відповідні висновки і пропозиції Комітету для їх розгляду Верховною Радою.

Слід нагадати, що для належної підготовки на засідання Комітету матеріалів щодо даного питання у Комітеті створено робочу групу під керівництвом заступника Голови Мельника Сергія Івановича за участі інших заступників голови, голів підкомітетів та членів Комітету, а також керівництва Міністерства фінансів та Рахункової палати.

Засідання робочої групи планується розпочати у наступну середу 11 жовтня зранку. Про час буде повідомлено додатково. Прошу народних депутатів – членів комітету – взяти участь у засіданнях цієї робочої групи.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Є пропозиції? Будь ласка, Маркевич.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Прошу включити в порядок денний закон 6208 і дати можливість виступити Ірині Сисоєнко та представнику Міністерству охорони здоров'я.

 

ПАВЕЛКО А.В. Добре. Все висновки є?

 

ІЗ ЗАЛУ. Немає висновку Мінфіну.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Є, є висновок Мінфіну.

 

СИСОЄНКО І.В. (Без мікрофону) До попередньої редакції.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Воно аналогічно, воно не відрізняється.

 

ІЗ ЗАЛУ. Так ми маємо по процедурі до цього мати висновок.

 

ПАВЕЛКО А.В. Ну добре. Ми на розгляді цього питання це вияснимо.

Будь ласка, Віктор Михайлович.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Шановні колеги, ну ми мусимо дотримуватися Регламенту. Мова йде про Бюджетний кодекс, де профільне міністерство має дати висновок. А по-друге, наскільки я знаю, там є ще альтернативний проект закону, якого нема. Сергій Рудик, здається.

 

РУДИК С.Я. (Без мікрофону) Я взагалі дивуюся …………… половина членів бюджетного комітету.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, ще раз, секретаріат, є висновки Мінфіну?

 

ІЗ ЗАЛУ. Немає. Висновку Мінфіну немає.

 

СИСОЄНКО І.В. (Без мікрофону) Ми розглянемо основний законопроект, а потім вже….. 

 

ПАВЕЛКО А.В. Ми не розглядаємо без висновків профільного міністерства, а саме Міністерства фінансів, не розглядаємо законів. І я попередньо…

 

МАРКЕВИЧ Я.В. А есть представители Министерства финансов?

 

ПАВЕЛКО А.В. Ні, ми зараз чекаємо.

 

СИСОЄНКО І.В. (Без мікрофону) …. редакція, яка була, тому висновок є той самий, який був наданий ……… від липня 2017 року.

 

ІЗ ЗАЛУ. Якщо можна. Ми розуміємо, що він по суті практично…

 

ПАВЕЛКО А.В. Є пропозиція – обговорити цей законопроект, але не приймати рішення. Добре? Добре. Тоді далі. Дубневич.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Дякую, Андрій Васильович.

Шановні колеги, прошу включити питання по перерозподілу коштів по експерименту в Житомирській області, перекидка коштів з одного на друге. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Приймається.

Володимир Васильович, будь ласка.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Пропозиція до порядку денного. Є заступник міністра Павло Анатолійович Ковтонюк з пропозицією, що на уряді сьогодні питання вирішене буде до кінця дня, заслухане (може, ми його заслухали б), по розподілу субвенції по медичній галузі на зарплату. Бо в кожній області просто катастрофа. Хай, може, доповість?

 

ПАВЕЛКО А.В. Ну, до інформації.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Так.

 

ПАВЕЛКО А.В. Добре.

 

КОВТОНЮК П.А. (Без мікрофону) Практично можу доповісти, а рішення прийме…

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Воно зайде, ми тоді рішення приймемо.

 

ПАВЕЛКО А.В. А так – до інформації.

Шановні колеги, пропонується з даними, запропонованими нашими колегами, питаннями додатково, хто за порядок денний, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, рішення прийнято.

Переходимо до розгляду питань. Перше питання: про погодження переліків об'єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів із розвитку автомобільних доріг загального користування в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу. Перше питання – у Хмельницькій області згідно з відповідним листом Хмельницької обласної державної адміністрації. Доповідає начальник служби автомобільних доріг у Хмельницькій області Гнидюк Петро Іванович. Будь ласка.

 

ГНИДЮК П.І. На ваш розгляд виноситься уточнений перелік об'єктів: будівництво, капітальний ремонт та поточний середній ремонт автомобільних доріг загального користування у Хмельницькій області, який фінансується за кошти перевиконання митного збору, так звані митні кошти. Уточнення виникло переважно після проведення тендерних процедур в сторону зменшення.

І щоб ефективно використати ці кошти було практично всі тендерні процедури проведено, з підрядниками укладені договори і роботи виконуються.

Перелік об’єктів включає в себе 17 об’єктів: один об’єкт нового будівництва, один об’єкт капітального ремонту і 15 об’єктів поточного середнього ремонту. Коротко в мене все.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Петро Іванович.

Слово надається виконуючому обов’язки заступника голови Державного агентства автомобільних доріг Харченку Олександру Івановичу. Будь ласка.

 

ХАРЧЕНКО О.І. Шановний Андрій Васильович, шановні члени комітету, присутні! За інформацією Хмельницької обласної державної адміністрації в рамках експерименту заплановано спрямувати в цьому році 400 мільйонів гривень на ремонт 78,7 кілометрів автомобільних доріг загального користування. На сьогоднішній день (за інформацією Державної казначейської служби) за січень-серпень до спецфондів місцевих бюджетів Хмельницької області спрямовано 136,5 мільйона гривень. Об’єкти, які додатково увійшли до переліку – це дорога Житомир-Чернівці (117 мільйонів гривень, 13,9 кілометра), Городище-Рівне-Старокостянтинів (56,9 мільйона гривень) і Ярмолинці-Сатанів (28,5 мільйона гривень, 6,3 кілометри). Загалом в перелік передбачено 17 об’єктів. Перелік об'єктів…

 

ІЗ ЗАЛУ. Голосків?..

 

ГНИДЮК П.І. Голосків -Требухівці. Пояснюю, ця ділянка дороги, протяжністю 40,8 кілометрів від Голоскова до кордону з Вінницькою областю, буде будуватися за кошти МФО, вартість будівництва 40 мільйонів доларів. Тендерні процедури проведені, переможець визначений, наразі укладений договір, є фірма, яка стала переможцем. І сьогодні йде вже мобілізація підрядника для того, щоб приступити до роботи.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Петро Іванович.

 

ІЗ ЗАЛУ. Старо предание, но верится с трудом.

 

ПАВЕЛКО А.В. Чи є зауваження у Мінфіну? Сергій Михайлович?

 

МАРЧЕНКО С.М. Немає зауважень.

 

ПАВЕЛКО А.В. Немає. Дякую.

Далі Шевченко Олександр.

 

ШЕВЧЕНКО О.Л. Добрий день, шановні колеги! Скажіть, будь ласка, коротко параметри, який ремонт буде (ширина, довжина дороги), щоб ми зрозуміли, що таке 40 мільйонів доларів на 40 кілометрів.

 

ГНИДЮК П.І. Пояснюю. Отже, з них 7,5 кілометрів – це першої категорії, 23 кілометри – це капітальні….

 

ШЕВЧЕНКО О.Л. Параметри: ширина, довжина і принципи реєстру.

 

ГНИДЮК П.І. Пояснюю. Сьогодні 7,5 кілометрів – це об’єкт реконструкції входить в цей проект, це перша технічна категорія. Отже відповідно…

 

ШЕВЧЕНКО О.Л. Можна просто параметри: ширина, довжина.

 

ГНИДЮК П.І. Чотири полоси.

 

ШЕВЧЕНКО О.Л. Це скільки ширина?

 

ГНИДЮК П.І. Ширина відповідно 3,75х3,75, роздільна полоса – 3,75х3,75. 7,5 кілометрів. Далі іде 23 кілометри капітального ремонту, це будівництво додаткової третьої полоси по 4,5х 3,75 і 10 кілометрів – це по населеним пунктам Голосків, Летичів.

 

ШЕВЧЕНКО О.Л. Тобто ширина буде вже не 3,75х4?

 

ГНИДЮК П.І. По існуючим населеним пунктам сьогодні проходять дороги шириною 9 метрів.

 

ШЕВЧЕНКО О.Л. Ясно.

А який принцип ремонту? Яка технологія? Як буде ремонтуватись?

 

ГНИДЮК П.І. Там, де реконструкція, це зрозуміло, я не буду розказувати, тому що це земляні роботи, це штучні споруди, виїмки. Принцип будівництва – І категорія.

 

ПАВЕЛКО А.В. Олександр Леонідович, Петро Іванович, я думаю, якщо будуть запитання, ви окремо поспілкуєтесь з Олександром Шевченком.

 

ГНИДЮК П.І. Обов'язково.

 

ПАВЕЛКО А.В. А до всіх колег: все, що стосується ретельних питань, будь ласка, в підкомітет. Богдан Васильович, ви всіх інформуйте, коли проходять підкомітети, на яких можна…

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. (Без мікрофону) Пана Шевченка я персонально запрошував, він був, але не до кінця.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Андрій Леонідович Деркач.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Скажите, пожалуйста, исходя из вашего плана проведения ремонта дорог, какое количество опорных школ… Здесь вообще учитывали вопрос опорных школ и вопросы закрытия школы, подвоза детей по области? И какое количество опорных школ здесь учтено?

 

ГНИДЮК П.І. Я хочу сказати, що всі об'єкти по опорних школах постійно знаходяться під нашим контролем. Ми в минулому році і в цьому році працювали, це в першу чергу. Ну і якщо ви подивитесь наш перелік, це переважно дороги державного значення. А опорні школи, вони переважно розміщені на дорогах місцевого значення.

 

ДЕРКАЧ А.Л. То есть вы считаете, вот опять то, о чем говорим вот каждый раз. Давайте как-то подойдем к логике. Есть понятие опорных школ и понятие доставки детей как первоочередных задач, а есть вся остальная история, которая тоже важна. Я понимаю, что оно важно, но хотя бы 30 процентов можно на опорные школы, а не на освоение выделять?

 

ГНИДЮК П.І. Жодної опорної школи без під'їзду немає.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Нам что послать камеру, чтобы посмотреть, как дети ездят в школу по Хмельницкой области? Ну что вы рассказываете?

 

МЕЛЬНИК С.І. Петро Іванович, врахована Лісовогринівецька об'єднана територіальна громада, де опорна школа в Стуфчинцях. Тут вся громада практично буде користуватися.

 

ГНИДЮК П.І. Так якраз це дорога місцевого значення, там це враховано.

 

ПАВЕЛКО А.В. Петро Іванович, вам на майбутнє, це як філософія цього питання, що приділить увагу на підняте Андрієм Деркачем питання.

 

ДЕРКАЧ А.Л. …но 30 процентов, 40 процентов должно идти на опорные школы.

 

ГНИДЮК П.І. Я зрозумів вас.

 

ПАВЕЛКО А.В. Шановні колеги, є пропозиція – перейти до голосування та пропонується підтримати озвучене головою підкомітету Дубневичем Богданом Васильовичем рішення. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Два утрималося. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Два утрималося. Рішення приймається. Петро Іванович, дякуємо.

Наступне питання – Донецька область. Згідно з відповідним листом Донецької обласної державної адміністрації. Доповідає перший заступник голови Донецької держобладміністрації Вілінський Євген Семенович. Будь ласка.

 

ВІЛІНСЬКИЙ Є.С. Доброго дня, шановний голово, шановні народні депутати! На ваш розгляд подається уточнений перелік доріг, які у нас реалізуються в рамках експерименту. Частково зміни викликані проведенням тендерних документів, але основне – це наша робота з платниками податків, за рахунок чого надходження в рамках експерименту в області збільшується до одного мільярда гривень.

Завдяки вашому попередньому рішенню ми розпочали проекти по двом радіальним дорогам важливим – це Запоріжжя-Донецьк і Харків-Довжанський. І головна для нас дорога, яка зв'язує Маріуполь, Краматорськ з продовженням далі до області. Таким чином ми будемо вирішувати питання транспортного забезпечення як Маріуполя, з одного боку, так і Луганської області, з іншого. Плануємо вже в цьому році об’єднати проекти  Луганської області і Донецької області в напрямку Кремінної. Так що обов’язково запросимо членів бюджетного комітету подивитись, як працюють ці гроші. Дякую вам за підтримку військово-цивільної адміністрації в наших проектах. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Євген Семенович.

Слово надається виконуючому обов’язки заступника голови Державного агентства автомобільних доріг Харченку Олександру Івановичу.

 

ХАРЧЕНКО О.І. Шановний Андрій Васильович, шановні члени комітету. За інформацією Донецької обласної державної адміністрації в рамках експерименту в 2017 році заплановано спрямувати 1 мільярд гривень на ремонт 36,5 кілометрів автомобільних доріг загального користування. До даного переліку об’єктів увійшли додатково до тих, які вони вже погоджували на суму 514,8 мільйона гривень, увійшли два об’єкти Добропілля-Красний Лиман (292 мільйони гривень) і Красноармійськ-Артемівськ-Михайлівка (335 мільйонів гривень).

Загалом переліком передбачена реалізація 37 об’єктів. З них 18 об’єктів автомобільних доріг державного значення, 5 об’єктів – доріг місцевого значення та 14 мостів та шляхопроводів.

Перелік об’єктів погоджено "Укравтодором" та Мінінфраструктури. Прошу підтримати та погодити перелік.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександр Іванович.

Чи є зауваження у Мінфіну? Немає.

Слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Пропонується комітету підтримати таке рішення: погодити уточнений перелік об’єктів автомобільних доріг загального користування Донецької області, що здійснюється в рамках експерименту, поданий листом Донецької обласної державної адміністрації від 28 вересня 2017 року з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Богдан Васильович.

Колеги, є пропозиція підтримати дану пропозицію. Хто за, прошу голосувати? Хто проти? Один. Хто утримався? Два. Рішення приймається. Дякую. Дякую, Євген Семенович, і вітання Павлу Івановичу Жебрівському.

Наступне доповнення було озвучене нашим колегою Богданом Васильовичем щодо додаткового включення питання про погодження уточненого переліку об’єктів щодо експерименту в Житомирській області. Доповідає начальник управління промисловості, розвитку інфраструктури та туризму Житомирської обласної державної адміністрації Крисюк Роман Анатолійович. Будь ласка.

 

КРИСЮК Р.А. Відкоригований перелік об’єктів. Виходили з того, що відбуваються тендерні процедури. На жаль, по окремим об’єктам не подаються  підприємства до участі в торгах, тому з метою освоєння цих коштів було прийнято рішення щодо долучення до переліку об’єктів двох доріг державного значення – це Р18 і Р28, по яким тендерні процедури вже проведені і по суті по Р18 роботи за рахунок державних коштів, які виділялись на цей рік, підрядною організацією освоєні, і вони готові хоч завтра приступити до освоєння коштів по митниці.

Крім того, хотів би зазначити, що даний перелік був погоджений з "Укравтодором", з Міністерством інфраструктури. Тому прохання підтримати пропозицію щодо внесення корективів до існуючого переліку об’єктів. Дякую. В мене коротко все.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую за доповідь, Роман Анатолійович.

Слово надається в.о. заступника голови "Укравтодору" Харченку Олександру Івановичу.

 

ХАРЧЕНКО О.І. Шановний Андрію Васильовичу, шановні члени комітету! "Укравтодор" розглянув перелік, наданий Житомирською обласною державною адміністрацією, та разом з Мінінфраструктури погодив цей перелік. Прошу підтримати та погодити перелік об'єктів.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександр Іванович.

Чи є заперечення у Мінфіну? Немає.

Слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Пропонується комітету підтримати таке рішення: погодити уточнений перелік об'єктів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Житомирській області, що здійснюється в рамках експерименту, поданий листом Житомирської державної адміністрації 4 жовтня 2017 року з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Богдан Васильович.

Віктор Кривенко.

 

КРИВЕНКО В.М. Шановний пане Романе, у мене запитання не по розподілу, я зрозумів, що гарно все розібрали на підкомітеті, а по Коростишівському райавтодору. От я був там особисто. І у мене прохання, якщо є можливість, щоб ви теж туди особисто виїхали, можливо із заступником голови адміністрації і подивилися, як роботою завантажити. Або закрийте його і 30 людей не мучте. Заборгованість там по зарплаті. Я дякую керівництву автодору, що вони вже перші кошти спрямували і люди вже отримали якусь зарплату, не всі борги, які перед ними є.

І подивіться, як ви до зими готуєтеся. Те, що я там бачив, той стан техніки, той стан фінансування, він жахливий. Тому це я просто вам як побажання: заїдьте, попрацюйте в цьому напрямку, будь ласка.

 

КРИСЮК Р.А. Добре. Обов'язково зробимо.

 

КРИВЕНКО В.М. Дякую.

 

ІЗ ЗАЛУ. Голосуємо!

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Є пропозиція – підтримати рішення підкомітету, озвучене головою підкомітету Дубневичем Богданом Васильовичем. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Два утримались, рішення прийнято.

 

КРИСЮК Р.А. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Роман Анатолійович.

Наступне питання. Переходимо до другого питання – про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених головним розпорядникам коштів державного бюджету. Перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки (розпорядження уряду № 666-р). Доповідає директор департаменту Міністерства освіти і науки Даниленко Світлана Василівна.

Світлана Василівна, будь ласка.

 

ДАНИЛЕНКО С.В. Шановний Андрію Васильовичу, шановні народні депутати! На виконання розпорядження Кабінету Міністрів 666 просимо погодити перерозподіл видатків, передбачених Міністерству в межах загального обсягу шляхом зменшення видатків споживання за програмою "Освітня субвенція" з державного бюджету місцевим бюджетам на 15 мільйонів гривень за рахунок нерозподілених видатків освітньої субвенції для території Донецької та Луганської областей, на яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження. І збільшити при цьому обсяг видатків за програмою "Підготовка кадрів у вищих навчальних закладах ІІІ-ІV рівня акредитації". Ці кошти нам необхідні для того, щоб завершити підготовку об'єкта навчального корпусу Острозької академії, будівництво навчального корпусу Острозької академії для проведення робіт в зимовий період. Це буде 10 мільйонів. 5 мільйонів ми беремо для того, щоб виконати роботи по підготовці також в зимовий період навчальних закладів, оскільки багато є аварійних ситуацій із тепломережами, дахами і утепленням вікон.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Світлана Василівна.

Я думаю, що треба підтримати. Мінфін, є заперечення? Немає.

Слово надається голові підкомітету Горбунову Олександру Володимировичу.

 

ГОРБУНОВ О.В. Дякую, Андрій Васильович.

Шановні друзі, за результатами розгляду зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету підтримати перерозподіл видатків державного бюджету, встановлений розпорядженням уряду від 27 вересня за № 666-р. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександр Володимирович.

Андрій Леонідович Деркач, будь ласка.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Я хочу напомнить Министерству финансов на тему того, что у нас необеспеченность по двум субвенциям достигает опять миллиардного размера. Даже не буду спрашивать, Сергей Михайлович, чтобы не портить сегодня праздничное настроение на комитете, количество субвенций, которое есть по задолженности по районам по системе образования, такая же история по системе здравоохранения еще более кричащая, потому что, к сожалению, у нас нет уже полтора года законно министра здравоохранения. Предлагаются какие-то геноцидные реформы в этой области, но это как бы не предмет сегодняшнего обсуждения, это предмет дальнейшего обсуждения. А то, что касается непосредственно зарплат врачей и зарплат по образованию, только по Сумской области это составляет порядка 85 миллионов гривен, необеспеченность.

Поэтому давайте просто, у нас каждый год этот вопрос возникает и чтобы для нас это не было неожиданностью, на следующем бюджетном комитете мы послушаем два министерства на тему обеспеченности по здравоохранению и образованию субвенций, прежде всего зарплат. Спасибо.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Андрій Леонідович.

Маркевич Ярослав, будь ласка.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Тут я вынужден поддержать еврооптимиста- ненавистника, коллегу своего по комитету. А логика какая? Это субвенция, правильно? Если уже она там лишняя, то вариант № 1 – она должна быть распределена на аналогичные субвенции по остальным областям. Здесь недостача, здесь недофинансирование, как говорит коллега.

Или второй вариант. Опять же, если она там осталась по какой-то причине лишняя, то у нас есть соответствующий пункт в Бюджетном кодексе, который говорит, что она должна остаться на следующий год и быть использована по тому же назначению, либо на материально-техническое обеспечение. Я считаю, что Донецкой и Луганской областям тоже нужны химические кабинеты, физические и так далее.

Логика требует того, что если это действительно лишние деньги, они были распределены по этой же субвенции по другим областям, либо оставлены в этой области на усовершенствование материально-технической базы.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Ярослав.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Прошу прощения, а управление материальными активами министерства должно осуществляться заранее. Острожская академия знает, какие у них проблемы и туда нужно выделить деньги из другого источника.

 

ДАНИЛЕНКО С.В. Можна я вам дам пояснення?

 

ПАВЕЛКО А.В. Светлана Васильевна, я думаю, что это риторический вопрос.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Я сподіваюсь, що всі члени бюджетного комітету з розумінням поставляться до проблем Острозької академії і дякую за підтримку.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Є пропозиція перейти до голосування та підтримати озвучену головою підкомітету Горбуновим Олександром Володимировичем пропозицію погодити встановлений розпорядженням уряду від 27 вересня 2017 року № 666-р перерозподіл видатків державного бюджету. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Хто утримався? Один. Рішення приймається.  

Наступне. Перерозподіл видатків державного бюджету, передбачений Міністерству освіти і науки (розпорядження уряду № 670-р). Доповідає директор департаменту Міністерства освіти і науки Даниленко Світлана Василівна. Будь ласка.

 

ДАНИЛЕНКО С.В. Також просимо погодити перерозподіл відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів №670. Цей перерозподіл ми здійснюємо шляхом зменшення обсягу видатків за програмою здійснення зовнішнього оцінювання, там у нас зменшення за рахунок того, що зменшилась кількість залучених, які брали участь у проведенні тестування, також зменшення обсягу споживання за програмою підготовка робітничих кадрів у професійно-технічних навчальних закладах соціальної реабілітації та адаптації. Економія бюджетних коштів виникла у зв’язку зі зменшенням педагогічного навантаження працівників в училищах соцреабілітації.

Одночасно ці кошти  в сумі 11 мільйонів 821,9 тисяч гривень ми направляємо на підвищення заробітної плати педагогічних працівників у коледжах, оскільки у нас там вистачає не тільки на підвищення на два тарифних розряди, але нам на початку бюджетного процесу, коли передали бюджетні кошти спочатку на місцеві бюджети на коледжі, потім знову їх повернули в державний бюджет і не було достатньо закладено грошей на зарплату. В нас є такі коледжі, які на сьогоднішній день мають забезпечення тільки на 9 місяців.

 

ПАВЕЛКО А.В. Світлана Василівна, всі підтримують вашу доповідь. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

МАРЧЕНКО С.М. Ми підтримуємо Міністерство освіти у всіх розумних починаннях.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Слово надається голові підкомітету Горбунову Олександру Володимировичу.

 

ГОРБУНОВ О.В. Важко щось говорити після таких геніальних фраз, Сергій Михайлович. Підкомітет рекомендує комітету погодити перерозподіл видатків державного бюджету, встановлених розпорядженням уряду від 27 вересня за № 670. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександр Володимирович.

Є пропозиція підтримати пропозицію, озвучену головою підкомітету Горбуновим Олександром Володимировичем, погодити встановлений розпорядженням уряду від 27 вересня 2017 року №670-р перерозподіл видатків державного бюджету Хто за, прошу голосувати? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно. Дякую. Рішення прийнято.

Наступне питання. Про законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо удосконалення фінансового забезпечення водогосподарського комплексу (№ 6389), поданий народними депутатами Рибаком, Тімішом, Котом та іншими. Доповідає співавтор законопроекту. Його немає. Будь ласка, Костянтин Іщейкін.

 

ІЩЕЙКІН К.Є. Шановний голово, шановні колеги, щодо цього законопроекту, який хоче створити окремий фонд по водному господарству, треба зауважити наступне: у 2018 році законопроект призведе до втрат доходів загального фонду державного бюджету в сумі близько 941,6 мільйонів гривень, місцевих бюджетів – у сумі близько 913,1 мільйонів гривень.

До законопроекту не надано фінансово-економічне обґрунтування і на ретельному розгляді на підкомітеті ми рекомендуємо цей законопроект повернути суб’єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Костянтин Євгенович.

Будь ласка, слово надається заступнику міністра фінансів Марченку Сергію Михайловичу.

 

МАРЧЕНКО С.М. Шановні народні депутати, Міністерство фінансів ретельно відпрацювало зазначений проект закону. Ми його не підтримуємо і вважаємо, що в запропонованій редакції він призведе до зменшення доходів загального фонду бюджету, і, за великим рахунком, для того щоб створювати різного роду фонди, потрібно розуміти їх логіку. Ми, ви знаєте, були категоричні, наприклад, при створенні дорожнього фонду, але там є певна логіка, і зараз є розуміння того, що, можливо, таким чином вдасться закумулювати кошти на дороги.

В даному випадку немає розуміння, і на які напрямки, і на які цілі ці кошти будуть використовуватися. Тому ми не підтримуємо. 

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Сергій Михайлович.

Шановні колеги, пропонується підтримати роздану пропозицію підкомітету, озвучену головою підкомітету Іщейкіним Костянтином Євгеновичем, а саме: рекомендувати Верховній Раді законопроект 6389 за результатами розгляду в першому читанні – повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Хто за дану пропозицію, прошу голосувати. Хто проти? Утримався? Одноголосно. Дякую, рішення прийнято.

Наступне. У нас додаткове було питання, озвучене Ярославом Маркевичем,  - заслухати по законопроекту 6208 Ірину Сисоєнко. Будь ласка, Ірина, вам слово для інформації. Не для голосування.

 

СИСОЄНКО І.В. Добрий день, шановні колеги, члени бюджетного комітету! Я хочу сказати про те, що медико-санітарні частини, які раніше були у державній власності по всій Україні, їхня доля відбувається за різними шляхами. І ось є дві медико-санітарні частини (одна № 14, яка є в місті Сміла, і також № 17), які включені в поданий мною законопроект 6208, які стосуються одержання фінансування саме в цьому році, в 2017 році. Тому що вони не передані до власності місцевих бюджетів і, по суті, 14-а СМЧ, яка знаходиться в місті Сміла, вона 9 місяців знаходиться між тим, що її не прийняв місцевий бюджет і, між тим, що держава не передала її у власність і відповідно не зобов'язала місцеві бюджети це фінансувати.

Як результат, 9 місяців цей медичний заклад знаходиться без фінансування на фонд оплати праці медичним працівникам. Тобто 9 місяців 160 медиків не одержують заробітну плату. Також вже відключене опалення, освітлення цього медичного закладу. В той же час я хочу наголосити, що це дуже велика лікарня, яка має великі потужності. І в форматі реформи, яку зараз проводить уряд, саме цей медичний заклад може стати багатопрофільною лікарнею інтенсивного лікування. І ті спроби і пропозиції, які вносяться саме в цей медичний заклад, може бути в тому числі багатопрофільною лікарнею.

Тож я звертаюсь до народних депутатів, що поки не вирішено питання власності, поки не передано у власність це до місцевої громади, в 2017 році давайте профінансуємо це за кошти Державного бюджету України. Сума заборгованості і утримання медичного закладу до кінця року складає 13 мільйонів 294 тисячі.

І, в тому числі, й така сама доля СМЧ № 17. І в законопроекті запропоновано також передбачити на неї видатки на 12 мільйонів 930 гривень. Тож прошу народних депутатів не залишитись байдужими до цього медичного закладу і підтримати цей законопроект.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Ірина.

Будь ласка, Сергій Михайлович,  Міністерство фінансів.

 

МАРЧЕНКО С.М. Відповідно до Прикінцевих положень Закону України "Про Державний бюджет", пункт 22, Міністерству охорони здоров'я України в місячний строк було поставлено Верховною Радою завдання  забезпечити створення та функціонування Національного центру реабілітації інвалідів, учасників Антитерористичної операції міста Сміла Черкаської області як окремої юридичної особи або структурного підрозділу іншого загальнодержавного закладу. Тому відповідно треба запитати Міністерство охорони здоров'я, що вони зробили за цей період, для того щоб цей заклад перейшов з комунальної власності у відповідну юридичну форму, необхідну для того, щоб ми цей заклад могли профінансувати і за відповідною програмою.

Я думаю, що це питання повністю зніме всю напругу, яка зараз є, і взагалі не буде ні інсинуацій щодо заробітних плат, ні інших питань. А окремий законопроект, я вважаю, що є передчасним, і ми не підтримуємо.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Сергій Михайлович.

Будь ласка, Міністерство охорони здоров'я.

 

КОВТОНЮК П.А. Спочатку я хочу проінформувати про те, що питання передачі з комунальної власності цього закладу будь-куди неможливо, бо він не є переданий в комунальну власність. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів ще від 2014 року всі медсанчастини – це медичні заклади при стратегічних підприємствах – передаються в місцеву власність. Міністерство охорони здоров'я зробило для цього те, що воно передало всі до одної медсанчастини зі своєї власності, але не вся місцева влада взяла їх собі на баланс. Окремі представники місцевого самоврядування, це реально одиничні випадки, відмовляються брати на себе відповідальність.

Конкретно по місту Сміла така безвідповідальна позиція є. Заклад знаходиться між власностями, в напівпозиції, і не фінансується. Скоро у нас як би зима настає, а у них нема ні опалення, нічого. Деякі органи місцевого самоврядування, принаймні на цей період, оплачували їм опалення, щоб не руйнувався майновий комплекс. Тут нема навіть цього.

Тому позиція Міністерства охорони здоров'я складається з двох частин. Частина номер один: ми наголошуємо на тому, що треба виконувати постанови нашого уряду і все-таки взяти в комунальну власність цей заклад, потім вирішувати – реабілітаційний, лікарня інтенсивного лікування. Не залежно від цього його просто треба взяти у власність і включити в мережу. Питання номер два: ми підтверджуємо, що треба негайно вирішити питання з якимось тимчасовим фінансуванням цього закладу. Бо в перші 9 місяців люди просто на ентузіазмі там ходять на роботу. І по-друге, йде зима – просто зруйнується інфраструктура, якщо воно так буде і далі без опалення стояти. Тому про знаходження того чи іншого способу тимчасово профінансувати цей заклад, ми його в будь-якому випадку підтримуємо. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Горбунов Олександр Володимирович.

 

ГОРБУНОВ О.В. Якщо можна, Андрій Васильович, у мене запитання до Міністерства охорони здоров'я. Павло Анатолійовичу, у мене питання, чи входить в розрахунок медичної субвенції по Кіровоградській області розрахунок на СМЧ № 17? Як ви робили цей розрахунок? Чому в бюджеті весь час випадає ця цифра?

 

КОВТОНЮК П.А. Та сама ситуація, Олександр Володимирович, і по СМЧ 17. Щоб нам провести цей розрахунок, ми повинні мати його включеним в мережу. У нас нема законних підстав на нього розраховувати медичну субвенцію. Ми готові, але вони нічиї зараз. Вони повинні стати комунальними. Ми тоді на них дамо субвенцію.

 

ГОРБУНОВ О.В. Якщо можна? Чи є офіційна відмова мерії чи хто там у нас – об'єднана територіальна громада?

 

КОВТОНЮК П.А. Так.

 

ГОРБУНОВ О.В. І є офіційна відмова – не брати на баланс?

 

КОВТОНЮК П.А. Я думаю, що у них повинно бути якесь рішення.

 

ГОРБУНОВ О.В.  Є офіційна відмова не брати на баланс?

 

КОВТОНЮК П.А. (Без мікрофону)

 

СИСОЄНКО І.В. В Смілі є таке рішення.

 

КРУЛЬКО І.І. В Смілі є рішення офіційного відомства

 

ГОРБУНОВ О.В. А в Смоліно? Тобто немає такої інформації.

 

СИСОЄНКО І.В. Я прошу надати два слова. Якраз представники Сміли,  безпосередньо керівництво медичного закладу і з приводу того, щоб створити реабілітаційний центр.

 

ПАВЕЛКО А.В. Хай хтось один з вас відповість на це запитання. Є у вас відмова від ОТГ Сміли, міської ради? Будь ласка, до мікрофону.

 

ІЗ ЗАЛУ. С 13.04.17  местная власть от нас отказалась, с 13.04.17. Мы не финансируемся с 01.01.2017 года.

 

ПАВЕЛКО А.В. Шановні колеги, є пропозиція. Ми зараз заслухали це питання і в нашого колеги є ще альтернативний законопроект, ми висновки Мінфіну отримаємо вже на ці два законопроекти і на наступному засіданні комітету приймемо рішення. А зараз пропонується прийняти до відому цю інформацію і на наступному комітеті вже прийняти рішення. Приймається?

 

СИСОЄНКО І.В. Дякую вам.

 

ПАВЕЛКО А.В. Секретаріат, будь ласка, з Мінфіном відпрацюйте по висновкам Міністерства фінансів. Дякую вам, Ірино.

Шановні колеги, в нас ще одне питання. Ми додатково включили доповідь заступника міністра охорони здоров’я Ковтонюка Павла Анатолійовича, будь ласка, по сьогоднішньому засіданню Кабінету Міністрів.

 

КОВТОНЮК П.А. Шановні колеги, я хочу підняти ще одне питання, яке стосується заборгованості по заробітним платам, по медичній субвенції виник дефіцит. Як виник? Він був, він якби щороку є і цього року так само маємо критичну ситуацію по дефіциту медичної субвенції в розмірі, по нашим даним, які ми можемо верифікувати, 2,8 мільярди гривень і в окремих регіонах вже почалось прострочення цієї заборгованості, вже лікарі починають в деяких місцях не отримувати зарплату.

Уряд прийняв зараз розпорядження про перерозподіл резерву медичної субвенції в розмірі 559 мільйонів гривень і воно дозволить вирішити зараз це питання і виплатити цим лікарям зарплату. Цей документ в ці хвилини знаходиться на підписі у прем’єра і я прошу просто, щоб ми два тижні не очікували, щоб лікарі не були без грошей. Цей номер буде сьогодні до вечора в комітеті.

 

ПАВЕЛКО А.В. Мабуть, завтра по надходженню цього документу завтра під куполом зберемось і приймемо рішення. Зараз ми заслухали, а завтра тільки проголосуємо і приймемо рішення.

 

КОВТОНЮК П.А. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Приймається, колеги? Приймається.

Все, порядок денний ми вичерпали. Переходимо до питання "Різне". У нас є одне кадрове питання і одне інформаційне. Хочу нагадати, що у п’ятницю 6 жовтня з 11 години в нашому залі засідань будуть проводитись співбесіди з кандидатами на посаду членів Рахункової палати. Прошу членів комітету взяти активну участь у проведенні співбесід з кандидатами.

Кадрове питання. Шановні народні депутати, для заміщення вакантної посади в секретаріаті комітету пропонується на посаду головного консультанта Войтенко Євген Анатолійович, що тривалий час працював у департаменті фінансів Київської області. Коротка інформація про цю кандидатуру надана. Прошу підтримати. Ось він перед вами, Євген Анатолійович. Трошки розрядимо нашу жіночу більшість в секретаріаті. Приймається?

Хто за, прошу голосувати? Хто проти? Утримався? Рішення прийнято. Дякую. Євген Анатолійович, ми вас вітаємо.

І останнє. Є пропозиція. 20 жовтня наш колега Сергій Іванович Мельник запропонував виїзне засідання в Хмельницькій області. Він запрошує на 20 жовтня. Прошу вас визначитись стосовно участі.

Щодо всіх питань порядку денного рішення комітету прийняті. Оголошую засідання комітету закритим. Дякую всім за участь і бажаю успіхів.