10 жовтня 2017, 12:30

ПРОТОКОЛ ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №116 від 04.10.2017

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №116 від 4 жовтня 2017 року

 

 

 

1500  година  м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510

Головує: Голова Комітету Павелко А.В.

Присутні:

Члени Комітету: Амельченко В.В., Гєллєр Є.Б., Горбунов О.В., Деркач А.Л., Дубіль В.О., Дубневич Б.В., Іщейкін К.Є., Кривенко В.М., Крулько І.І., Куліченко І.І., Левченко Ю.В., Маркевич Я.В., Медуниця О.В., Мельник С.І., Мепарішвілі Х.Н., Молоток І.Ф., Пинзеник В.М., Рудик С.Я., Скорик М.Л., Шевченко О.Л., Шкварилюк В.В.

Всього присутніх – 22 народні депутати.

Відсутні:

Члени Комітету: Білоцерковець Д.О., Матвієнко А.С., Микитась М.В., Павлов К.Ю., Пресман О.С., Унгурян П.Я., Шуфрич Н.І.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Фещук С.Л., Боброва Т.С., Больбат О.О., Качан Т.В., Кочергіна Н.В., Кочубей О.П., Криволап М.К., Пунда О.Б., Шпак В.П., Климчук Д.І., Клочкова Т.В., Діденко Л.С.

Список запрошених та осіб, які взяли участь в обговоренні питань

відповідно до компетенції:

Сисоєнко І.В. – народний депутат України;

Марченко С.М. – заступник Міністра фінансів України;

Ковтонюк П.А. – заступник Міністра охорони здоров’я України;

Даниленко С.В. – директор Департаменту фінансів Міністерства освіти і науки України;

Харченко О.І. – виконуючий обов’язки заступника Голови Державного агентства автомобільних доріг України;

Цепєлєв С.Ю. – директор Департаменту розвитку мережі доріг Державного агентства автомобільних доріг України;

Олійник К.О. – головний спеціаліст Департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури України;

Гнидюк П.І. – начальник Служби автомобільних доріг Хмельницької області;

Гриневич Ю.В. – директор Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації;

Вілінський Є.С. – перший заступник Голови Донецької обласної державної адміністрації;

Обухов Д.В. –начальник Служби автомобільних доріг Донецької області;

Крисюк Р.А. – начальник Управління промисловості, розвитку інфраструктури та туризму Житомирської обласної державної адміністрації;

Тесленко О.І. – заступник директора Департаменту з питань бюджетної політики Рахункової палати;

Мазярчук Віктор – керівник Офісу з фінансового та економічного аналізу у Верховній Раді України.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1. Про погодження Переліків об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України:

- у Хмельницькій області (згідно з листом Хмельницької обласної державної адміністрації від 26.09.2017 р. № 55/26-20-4848/2017);

- у Донецькій області (згідно з листом Донецької обласної державної адміністрації від 28.09.2017 р. № 0.1/12/1754/0/2-17);

- у Житомирській області (згідно з листом Житомирської обласної державної адміністрації від 04.10.2017 р. № 4576/52/2-17) /Включено до порядку денного додатково за пропозицією голови підкомітету з питань інвестиційних проектів та аналізу ефективності управління підприємствами державного сектору економіки Дубневича Б.В./

2. Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених головним розпорядникам коштів державного бюджету:

1) перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2017 рік (розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 № 666-р);

2) перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2017 рік (розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 № 670-р).

3. Про проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення фінансового забезпечення водогосподарського комплексу (реєстр. № 6389 від 18.04.2017), поданий народними депутатами України Рибаком І.П., Тімішем Г.І., Кітом А.Б. та іншими.

4. Різне.

4.1. Кадрове питання.

4.2. Інформація народного депутата України Сисоєнко І.В. щодо поданого нею та іншими народними депутатами України проекту Закону України «Про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» щодо фінансового забезпечення Державного закладу «Спеціалізована медико-санітарна частина № 14 Міністерства охорони здоров’я України» та Державного закладу «Спеціалізована медико-санітарна частина № 17 Міністерства охорони здоров’я України» (реєстр. № 6208 доопрац. від 12.09.2017). /Включено до порядку денного додатково за пропозицією голови підкомітету з питань використання коштів Державного фонду поводження з радіоактивними відходами Маркевича Я.В./ (Заслухано після п. 3 порядку денного.)

4.3. Інформація заступника Міністра охорони здоров’я України Ковтонюка П.А. щодо розподілу резерву медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 року. /Включено до порядку денного додатково за пропозицією секретаря Комітету з питань бюджету Шкварилюка В.В./ (Заслухано після п. 3 порядку денного)

Перед розглядом питань порядку денного Голова Комітету Павелко А.В. поінформував народних депутатів України – членів Комітету з питань бюджету щодо стану опрацювання у Комітеті проекту закону про Державний бюджет України на 2018 рік (реєстр. № 7000), зокрема про таке:

1. На минулому тижні з 25 по 29 вересня і цього понеділка 02 жовтня 2017 року у профільних підкомітетах Комітету за участю Міністерства фінансів, Рахункової палати, головних розпорядників коштів розглядався проект за окремими напрямами і у членів Комітету була можливість більш глибоко ознайомитися з показниками проекту бюджету.

2. Відповідно до частини першої статті 156 Регламенту Верховної Ради України (далі – Регламент) народні депутати і комітети Верховної Ради можуть подавати свої пропозиції до законопроекту про державний бюджет не пізніше 1 жовтня.

Оскільки 1 жовтня цього року припало на неділю, належить взяти до уваги, що у Комітеті не повинні розглядатися пропозиції, зареєстровані в Апараті після 2 жовтня, і протокольно доручити не вносити їх до відповідної узагальненої таблиці пропозицій.

Тому керуючись зазначеною нормою Регламенту, Голова Комітету запропонував Комітету підтримати таке протокольне рішення:

не розглядати пропозиції суб’єктів права законодавчої ініціативи до проекту закону про Державний бюджет України на 2018 рік (реєстр. № 7000), що зареєстровані в Апараті Верховної Ради після 2 жовтня 2017 року, та секретаріату Комітету не вносити їх до відповідної таблиці пропозицій.

Таке рішення було підтримано одноголосно присутніми на засіданні членами Комітету з питань бюджету.

3. Відповідно до вимог частини четвертої статті 156 Регламенту Комітет з питань бюджету має опрацювати таблицю пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи до проекту закону про Державний бюджет України на 2018 рік (реєстр. № 7000) і підготувати проект постанови щодо висновків та пропозицій для їх розгляду Верховною Радою.

Для належної підготовки на засідання Комітету матеріалів щодо даного питання у Комітеті створено робочу групу під керівництвом заступника Голови Комітету з питань бюджету Мельника С.І. за участі інших заступників Голови Комітету, голів підкомітетів та членів Комітету, а також керівництва Міністерства фінансів та Рахункової палати.

Засідання робочої групи орієнтовно планується розпочати у наступну середу, 11 жовтня 2017 року зранку. Про остаточний час буде повідомлено додатково. Народним депутатам – членам Комітету запропоновано залучатися до опрацювання даного питання у робочій групі та підготовки належних матеріалів на засідання Комітету.

Щодо такої пропозиції не було зауважень у присутніх на засіданні членів Комітету з питань бюджету.

1. Про погодження Переліків об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України.

1.1. СЛУХАЛИ:

Інформацію начальника Служби автомобільних доріг у Хмельницький області Гнидюка П.І. про погодження уточненого Переліку об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Хмельницькій області в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України (згідно з листом Хмельницької обласної державної адміністрації від 26.09.2017 р. № 55/26-20-4848/2017).

Відмітили:

До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету 28 вересня 2017 року надійшло звернення Хмельницької обласної державної адміністрації від 26.09.2017 р. № 55/26-20-4848/2017 (копію листа роздано народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету) щодо погодження уточненого Переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного ремонту автомобільних доріг загального користування в рамках експерименту з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Хмельницькій області (далі – уточнений Перелік об’єктів).

Відповідно до абзацу другого пункту 33 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України перелік об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація зазначених заходів згідно з експериментом, затверджується відповідною обласною, Київською міською державними адміністраціями за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства, та з подальшим погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету (у 2016 році не передбачалося погодження відповідного переліку об’єктів з Комітетом з питань бюджету). При цьому, згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 № 726 (із змінами) «Про проведення експерименту з фінансового забезпечення здійснення заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування в усіх областях та м. Києві, а також дорожньої інфраструктури у м. Києві» передбачено погодження переліку об’єктів, щодо яких проводиться експеримент, з Мінінфраструктури і Укравтодором та з подальшим погодженням з Комітетом з питань бюджету.

Насамперед, належить звернути увагу, що Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 24 травня 2017 року (протокол № 99) погодив Перелік об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Хмельницькій області в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України, поданий згідно із листом Хмельницької обласної державної адміністрації від 11.05.2017 р. № 55/26-20-1988/2017. Таким первинним Переліком об’єктів визначено 7 об’єктів з пропозиціями щодо загального обсягу фінансування 225 млн грн, з них:

щодо 1 об’єкта здійснено частину робіт у попередніх роках і пропонуються роботи загалом на суму 21,2 млн грн (9,4% запропонованого загального обсягу фінансування) та щодо 6 об’єктів планується розпочати роботи з поточного року загалом в обсязі 203,8 млн грн (90,6% відповідно);

щодо 6 об’єктів передбачається завершення робіт у 2017 році;

щодо будівництва – 1 об’єкт (з обсягом фінансування 21,2 млн грн), капітального ремонту – 1 об’єкт (з обсягом фінансування 10 млн грн), поточного середнього ремонту – 5 об’єктів (з обсягом фінансування 193,8 млн грн).

Крім того, Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 13 липня 2017 року (протокол № 107) погодив додатковий Перелік об’єктів, в якому визначено 6 об’єктів щодо поточного середнього ремонту з пропозиціями щодо загального обсягу фінансування у сумі 175 млн грн, за якими планується розпочати та завершити роботи у поточному році.

Поданий Хмельницькою облдержадміністрацією уточнений Перелік об’єктів містить 17 об’єктів з пропозиціями щодо загального обсягу фінансування 400 млн грн. В уточненому Переліку об’єднано первинний та додатковий Переліки об’єктів, при цьому збільшено фінансування за 1 об’єктом на суму 2 млн грн, доповнено 6 об’єктами щодо поточного середнього ремонту з обсягом фінансування 111 млн грн (які передбачається завершити у поточному році), а також виключено 1 об’єкт з обсягом фінансування 59,5 млн грн та зменшено обсяг фінансування за 5 об’єктами загалом на 53,4 млн гривень.

За інформацією Хмельницької облдержадміністрації уточнений Перелік об’єктів погоджено Державним агентством автомобільних доріг України та Міністерством інфраструктури України (копії листів Укравтодору від 21.09.2017 р. № 4522/1/5.2-6-480/08 та Мінінфраструктури від 22.09.2017 р. № 9434/25/10-17 роздано народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету).

Слід зауважити, що матеріали, які надійшли від Хмельницької облдержадміністрації, не містять фінансово-економічного обґрунтування щодо формування уточненого Переліку об’єктів.

Необхідно також відмітити, що за звітними даними Казначейства станом на 01.09.2017 р. обсяг коштів, перерахованих до спеціального фонду обласного бюджету Хмельницької області в рамках вказаного експерименту за підсумками січня-липня 2017 року, становив загалом 136,5 млн грн, а використано таких коштів у сумі 37,2 млн гривень.

Належить звернути увагу, що відповідно до вимог Бюджетного кодексу України в частині використання коштів спеціального фонду бюджету визначено таке:

– платежі за рахунок спеціального фонду бюджету здійснюються в межах коштів, що фактично надійшли до цього фонду на відповідну мету /частина восьма статті 13/;

– витрати спеціального фонду бюджету мають постійне бюджетне призначення, яке дає право провадити їх виключно в межах і за рахунок фактичних надходжень спеціального фонду бюджету /частина четверта статті 23/;

– розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання за спеціальним фондом бюджету виключно в межах відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету /частина друга статті 48/;

– на кінець бюджетного періоду Казначейство України зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду бюджету для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення /частина друга статті 57 та частина дев’ята статті 78/.

Таким чином, використання коштів для реалізації заходів згідно з експериментом, передбачених в уточненому Переліку об’єктів, має здійснюватися виключно в межах та за рахунок відповідних фактичних надходжень в рамках експерименту.

З цього приводу Укравтодор у своєму листі до Хмельницької облдержадміністрації щодо погодження уточненого Переліку об’єктів звернув увагу на необхідність здійснення реєстрації договорів підряду, юридичних та фінансових зобов’язань у казначейській службі виходячи виключно з фактичного обсягу надходження коштів з метою недопущення появи та накопичення боргів за фактично виконані ремонтно-будівельні роботи.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Дубневич Б.В., Амельченко В.В., Шевченко О.Л., Деркач А.Л., Мельник С.І., а також в.о. заступника голови Державного агентства автомобільних доріг України Харченко О.І. та начальник Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області Гнидюк П.І.

Голова підкомітету з питань державних інвестиційних проектів та аналізу ефективності управління підприємствами державного сектору економіки Комітету з питань бюджету Дубневич Б.В. вніс пропозицію, підготовлену у відповідному підкомітеті, підтримати таке рішення Комітету: погодити уточнений Перелік об’єктів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Хмельницькій області, що здійснюються в рамках експерименту, поданий листом Хмельницької облдержадміністрації від 26 вересня 2017 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету (пропозиція щодо ухвали до даного питання роздана народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету).

Голова Комітету Павелко А.В. з’ясував, що у Міністерства фінансів України немає зауважень щодо уточненого Переліку об’єктів, та поставив на голосування таку пропозицію підкомітету, яка була підтримана більшістю присутніх на засіданні членів Комітету з питань бюджету.

УХВАЛИЛИ:

За наслідками розгляду та керуючись вимогами абзацу другого пункту 33 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України, погодити уточнений Перелік об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Хмельницькій області в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України, поданий згідно з листом Хмельницької обласної державної адміністрації від 26.09.2017 р. № 55/26-20-4848/2017 (з дотриманням вимог частини восьмої статті 13, частини четвертої статті 23, частини другої статті 48, частини другої статті 57 і частини дев’ятої статті 78 Бюджетного кодексу України).

Голосували: «за» - 20, «проти» - 0, «утрималися» - 2.

1.2. СЛУХАЛИ:

Інформацію першого заступника голови Донецької обласної державної адміністрації Вілінського Є.С. про погодження уточненого Переліку об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Донецькій області в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України (згідно з листом Донецької обласної державної адміністрації, Донецької обласної військово-цивільної адміністрації від 28.09.2017 р. № 0.1/12/1754/0/2-17).

Відмітили:

До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету 2 жовтня 2017 року надійшло звернення Донецької обласної державної адміністрації, Донецької обласної військово-цивільної адміністрації від 28.09.2017 р. № 0.1/12/1754/0/2-17 (копію листа роздано народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету) щодо погодження уточненого Переліку об’єктів з будівництва, капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування в рамках експерименту з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Донецькій області на 2017 рік (далі – уточнений Перелік об’єктів).

Відповідно до абзацу другого пункту 33 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України перелік об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація зазначених заходів згідно з експериментом, затверджується відповідною обласною, Київською міською державними адміністраціями за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства, та з подальшим погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету (у 2016 році не передбачалося погодження відповідного переліку об’єктів з Комітетом з питань бюджету). При цьому, згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 № 726 (із змінами) «Про проведення експерименту з фінансового забезпечення здійснення заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування в усіх областях та м. Києві, а також дорожньої інфраструктури у м. Києві» передбачено погодження переліку об’єктів, щодо яких проводиться експеримент, з Мінінфраструктури і Укравтодором та з подальшим погодженням з Комітетом з питань бюджету.

Насамперед, належить звернути увагу, що Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 23 травня 2017 року (протокол № 98) погодив Перелік об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Донецькій області в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України, поданий згідно з листом Донецької облдержадміністрації від 15.05.2017 р. № вх01-02583-01/02. Таким первинним Переліком об’єктів визначено 23 об’єкти з пропозиціями щодо загального обсягу фінансування 514,8 млн грн, з них:

щодо 1 об’єкта здійснено частину робіт у 2016 році і пропонуються роботи на суму 3 млн грн (0,6% запропонованого загального обсягу фінансування) та щодо 22 об’єктів планується розпочати роботи з поточного року загалом в обсязі 511,8 млн грн (99,4% відповідно);

щодо 13 об’єктів передбачається завершення робіт у 2017 році;

щодо будівництва – 2 об’єкти (з обсягом фінансування 33 млн грн), капітального ремонту – 15 об’єктів (з обсягом фінансування 374,8 млн грн), поточного середнього ремонту – 6 об’єктів (з обсягом фінансування 107 млн грн.).

Поданий Донецькою облдержадміністрацією уточнений Перелік об’єктів містить 37 об’єктів з пропозиціями щодо загального обсягу фінансування 1.000 млн грн (збільшено на 485,2 млн грн порівняно з первинним Переліком об’єктів). Зокрема, на відміну від первинного Переліку об’єктів в уточненому Переліку об’єктів збільшено фінансування за 9 об’єктами на суму 156,3 млн грн, доповнено 14 об’єктами з обсягом фінансування 328,9 млн грн, при цьому у поточному році щодо 10 об’єктів кошти в сумі 5,3 млн грн передбачається ймовірно спрямувати на виготовлення проектно-кошторисної документації.

За інформацією Донецької облдержадміністрації уточнений Перелік об’єктів погоджено Державним агентством автомобільних доріг України та Міністерством інфраструктури України (копії листів Укравтодору від 19.09.2017 р. № 4473/1/5.2-6-470/08 та Мінінфраструктури від 22.09.2017 р. № 9433/25/10-17 роздано народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету).

Слід зауважити, що матеріали, які надійшли від Донецької облдержадміністрації, не містять фінансово-економічного обґрунтування щодо формування уточненого Переліку об’єктів.

Необхідно також відмітити, що за звітними даними Казначейства станом на 01.09.2017 р. обсяг коштів, перерахованих до спеціального фонду обласного бюджету Донецької області в рамках вказаного експерименту за підсумками січня-липня 2017 року, становив загалом 460,6 млн грн, а використано таких коштів у сумі 28,5 млн гривень.

Належить звернути увагу, що відповідно до вимог Бюджетного кодексу України в частині використання коштів спеціального фонду бюджету визначено таке:

– платежі за рахунок спеціального фонду бюджету здійснюються в межах коштів, що фактично надійшли до цього фонду на відповідну мету /частина восьма статті 13/;

– витрати спеціального фонду бюджету мають постійне бюджетне призначення, яке дає право провадити їх виключно в межах і за рахунок фактичних надходжень спеціального фонду бюджету /частина четверта статті 23/;

– розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання за спеціальним фондом бюджету виключно в межах відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету /частина друга статті 48/;

– на кінець бюджетного періоду Казначейство України зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду бюджету для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення /частина друга статті 57 та частина дев’ята статті 78/.

Таким чином, використання коштів для реалізації заходів згідно з експериментом, передбачених в уточненому Переліку об’єктів, має здійснюватися виключно в межах та за рахунок відповідних фактичних надходжень в рамках експерименту.

З цього приводу Укравтодор у своєму листі до Донецької облдержадміністрації щодо погодження уточненого Переліку об’єктів звернув увагу на необхідність здійснення реєстрації договорів підряду, юридичних та фінансових зобов’язань у казначейській службі виходячи виключно з фактичного обсягу надходження коштів з метою недопущення появи та накопичення боргів за фактично виконані ремонтно-будівельні роботи.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Дубневич Б.В., а також в.о. заступника голови Державного агентства автомобільних доріг України Харченко О.І. та перший заступник голови Донецької обласної державної адміністрації Вілінський Є.С.

Голова підкомітету з питань державних інвестиційних проектів та аналізу ефективності управління підприємствами державного сектору економіки Комітету з питань бюджету Дубневич Б.В. вніс пропозицію, підготовлену у відповідному підкомітеті, підтримати таке рішення Комітету: погодити уточнений Перелік об’єктів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Донецькій області, що здійснюються в рамках експерименту, поданий листом Донецької облдержадміністрації від 28 вересня 2017 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету (пропозиція щодо ухвали до даного питання роздана народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету).

Голова Комітету Павелко А.В. з’ясував, що у Міністерства фінансів України немає зауважень щодо уточненого Переліку об’єктів, та поставив на голосування таку пропозицію підкомітету, яка була підтримана більшістю присутніх на засіданні членів Комітету з питань бюджету.

УХВАЛИЛИ:

За наслідками розгляду та керуючись вимогами абзацу другого пункту 33 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України, погодити уточнений Перелік об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Донецькій області в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України, поданий згідно з листом Донецької обласної державної адміністрації, Донецької обласної військово-цивільної адміністрації від 28.09.2017 р. № 0.1/12/1754/0/2-17 (з дотриманням вимог частини восьмої статті 13, частини четвертої статті 23, частини другої статті 48, частини другої статті 57 і частини дев’ятої статті 78 Бюджетного кодексу України).

Голосували: «за» - 19, «проти» - 1, «утрималися» - 2.

1.3. СЛУХАЛИ:

Інформацію начальника управління промисловості, розвитку інфраструктури та туризму Житомирської обласної державної адміністрації Крисюка Р.А. про погодження уточненого Переліку об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Житомирській області в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України (згідно з листом Житомирської обласної державної адміністрації від 04.10.2017 р.
№ 4576/52/2-17). /Включено до порядку денного додатково./

Відмітили:

До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету 4 жовтня 2017 року надійшло звернення Житомирської обласної державної адміністрації від 04.10.2017 р. № 4576/52/2-17 (копію листа роздано народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету) щодо погодження уточненого Переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування в Житомирській області в рамках експерименту з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування (далі – уточнений Перелік об’єктів).

Відповідно до абзацу другого пункту 33 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України перелік об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація зазначених заходів згідно з експериментом, затверджується відповідною обласною, Київською міською державними адміністраціями за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства, та з подальшим погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету (у 2016 році не передбачалося погодження відповідного переліку об’єктів з Комітетом з питань бюджету). При цьому, згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 № 726 (із змінами) «Про проведення експерименту з фінансового забезпечення здійснення заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування в усіх областях та м. Києві, а також дорожньої інфраструктури у м. Києві» передбачено погодження переліку об’єктів, щодо яких проводиться експеримент, з Мінінфраструктури і Укравтодором та з подальшим погодженням з Комітетом з питань бюджету.

Насамперед, належить звернути увагу, що Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 12 липня 2017 року (протокол № 106) погодив Перелік об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Житомирській області в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України, поданий згідно з листом Житомирської обласної державної адміністрації від 07.07.2017 р. № 3161/52/2-17. Таким первинним Переліком об’єктів визначено 99 об’єктів з пропозиціями щодо загального обсягу фінансування 358,4 млн грн, з них:

щодо капітального ремонту – 55 об’єктів (з обсягом фінансування 53,3 млн грн, що становить 14,9% запропонованого загального обсягу), поточного середнього ремонту – 44 об’єкта (з обсягом фінансування 305,1 млн грн, що становить 85,1% запропонованого загального обсягу);

щодо 57 об’єктів планується розпочати та завершити роботи у поточному році загалом в обсязі 350 млн грн (що становить 97,7% запропонованого загального обсягу фінансування), в тому числі щодо капітального ремонту – 14 об’єктів (з обсягом фінансування 45,1 млн грн), поточного середнього ремонту – 43 об’єкти (з обсягом фінансування 304,9 млн грн);

щодо 42 об’єктів пропонуються роботи з виготовлення проектно-кошторисної документації загалом на суму 8,4 млн грн (що становить 2,3% запропонованого загального обсягу фінансування).

Поданий Житомирською облдержадміністрацією уточнений Перелік об’єктів містить 98 об’єктів з пропозиціями щодо загального обсягу фінансування 511,4 млн грн (збільшено майже на 153 млн грн порівняно з первинним Переліком об’єктів).

За інформацією Житомирської облдержадміністрації уточнений Перелік об’єктів погоджено Державним агентством автомобільних доріг України та Міністерством інфраструктури України (копії листів Укравтодору від 29.09.2017 р. № 4682/3/5.2-6-499/08 та Мінінфраструктури від 04.10.2017 р. № 4442/25/14-17 роздано народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету).

Слід зауважити, що матеріали, які надійшли від Житомирської облдержадміністрації, не містять фінансово-економічного обґрунтування щодо формування уточненого Переліку об’єктів.

Необхідно також відмітити, що за звітними даними Казначейства станом на 01.09.2017 р. обсяг коштів, перерахованих до спеціального фонду обласного бюджету Житомирської області в рамках вказаного експерименту за підсумками січня-липня 2017 року, становив загалом 177,8 млн грн, а використано таких коштів у сумі 33,1 млн гривень.

Належить звернути увагу, що відповідно до вимог Бюджетного кодексу України в частині використання коштів спеціального фонду бюджету визначено таке:

– платежі за рахунок спеціального фонду бюджету здійснюються в межах коштів, що фактично надійшли до цього фонду на відповідну мету /частина восьма статті 13/;

– витрати спеціального фонду бюджету мають постійне бюджетне призначення, яке дає право провадити їх виключно в межах і за рахунок фактичних надходжень спеціального фонду бюджету /частина четверта статті 23/;

– розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання за спеціальним фондом бюджету виключно в межах відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету /частина друга статті 48/;

– на кінець бюджетного періоду Казначейство України зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду бюджету для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення /частина друга статті 57 та частина дев’ята статті 78/.

Таким чином, використання коштів для реалізації заходів згідно з експериментом, передбачених в уточненому Переліку об’єктів, має здійснюватися виключно в межах та за рахунок відповідних фактичних надходжень в рамках експерименту.

З цього приводу Укравтодор у своєму листі до Житомирської облдержадміністрації щодо погодження уточненого Переліку об’єктів звернув увагу на необхідність здійснення реєстрації договорів підряду, юридичних та фінансових зобов’язань у казначейській службі виходячи виключно з фактичного обсягу надходження коштів з метою недопущення появи та накопичення боргів за фактично виконані ремонтно-будівельні роботи.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Дубневич Б.В., Кривенко В.М., а також в.о. заступника голови Державного агентства автомобільних доріг України Харченко О.І. та начальник управління промисловості, розвитку інфраструктури та туризму Житомирської обласної державної адміністрації Крисюк Р.А.

Голова підкомітету з питань державних інвестиційних проектів та аналізу ефективності управління підприємствами державного сектору економіки Комітету з питань бюджету Дубневич Б.В. вніс пропозицію, підготовлену у відповідному підкомітеті, підтримати таке рішення Комітету: погодити уточнений Перелік об’єктів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Житомирській області, що здійснюються в рамках експерименту, поданий листом Житомирської облдержадміністрації від 4 жовтня 2017 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. (пропозиція щодо ухвали до даного питання роздана народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету).

Голова Комітету Павелко А.В. з’ясував, що у Міністерства фінансів України немає зауважень щодо уточненого Переліку об’єктів, та поставив на голосування таку пропозицію підкомітету, яка була підтримана більшістю присутніх на засіданні членів Комітету з питань бюджету.

УХВАЛИЛИ:

За наслідками розгляду та керуючись вимогами абзацу другого пункту 33 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України, погодити уточнений Перелік об’єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Житомирській області в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України, поданий згідно з листом Житомирської обласної державної адміністрації від 04.10.2017 р. № 4576/52/2-17 (з дотриманням вимог частини восьмої статті 13, частини четвертої статті 23, частини другої статті 48, частини другої статті 57 і частини дев’ятої статті 78 Бюджетного кодексу України).

Голосували: «за» - 20, «проти» - 0, «утрималися» - 2.

2. Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених головним розпорядникам коштів державного бюджету.

2.1. СЛУХАЛИ:

Інформацію директора Департаменту фінансів Міністерства освіти і науки Даниленко С.В. про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки України (згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 р. № 666-р).

Відмітили:

До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету надійшло звернення Міністерства освіти і науки України від 02.10.2017 № 1/10-2664 щодо погодження перерозподілу видатків державного бюджету відповідно до пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 р. № 666-р «Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2017 рік».

Комітетом погодження перерозподілу видатків державного бюджету за бюджетними програмами в межах загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника коштів державного бюджету здійснюється відповідно до частини восьмої статті 23 Бюджетного кодексу України. Згідно із зазначеними вимогами Бюджетного кодексу України перерозподіл видатків державного бюджету здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, погодженим з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Такий порядок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 № 18 (зі змінами).

Пунктом 1 зазначеного вище розпорядження Уряду встановлено здійснити у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству освіти і науки на 2017 рік у загальному фонді державного бюджету, перерозподіл видатків державного бюджету шляхом:

зменшення обсягу видатків споживання за бюджетною програмою 2211190 «Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам» на 15 000 тис. гривень за рахунок нерозподілених видатків освітньої субвенції для територій Донецької та Луганської областей, на яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження;

збільшення обсягу видатків розвитку за бюджетною програмою 2201160 «Підготовка кадрів вищими навчальними закладами III і IV рівнів акредитації та забезпечення діяльності їх баз практики» на суму 15 000 тис. гривень.

Міністерству фінансів доручено після погодження зазначеного перерозподілу видатків з Комітетом з питань бюджету забезпечити внесення відповідних змін до розпису державного бюджету.

Довідково: за даними звітності Казначейства України про виконання державного бюджету за січень-серпень 2017 року видатки по загальному фонду фактично проведено за бюджетними програмами:

2201160 – у обсязі 7 721,2 млн грн, що становить 63,2% річного плану (зі змінами) та 96,7% плану на звітний період;

2211190 – у обсязі 34 812,4 млн грн, що становить 66,2% річного плану (зі змінами) та 96,6% плану на звітний період.

В обґрунтуванні щодо зазначеного перерозподілу видатків, наведеному у листі Міністерства освіти і науки України, зазначається, що Національним університетом «Острозька академія» (пр. Незалежності, 3, м. Острог) здійснюється будівництво нового навчального корпусу, тому з метою підготовки об’єкта до роботи в осінньо-зимовий період слід провести закриття контуру споруди для відкриття фронту опоряджувальних робіт та комунікацій, на що відповідно до кошторисної документації та графіку будівництва до 1 грудня 2017 року необхідно 10,0 млн гривень. Крім того, кошти у сумі 5,0 млн грн планується спрямувати на здійснення заходів з енергозбереження та підготовки інших вищих навчальних закладів до роботи в осінньо-зимовий період, а саме: проведення капітального ремонту будівель та приміщень, що знаходяться в аварійному стані, утеплення фасадів, ремонт системи опалення, ремонт дахів і покрівлі тощо.

За інформацією Міністерства освіти і науки України покриття витрат на вищевказані заходи запропоновано здійснити за рахунок нерозподілених видатків освітньої субвенції для територій Донецької та Луганської областей, на яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, однак не надано пояснень щодо достатності зменшеного внаслідок даного перерозподілу обсягу таких нерозподілених видатків для розподілу між місцевими бюджетами.

Слід звернути увагу, що статтею 20 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» Кабінету Міністрів України надано право здійснювати розподіл резерву коштів освітньої і медичної субвенцій, а також нерозподілених видатків цих субвенцій для територій Донецької та Луганської областей, на яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, між місцевими бюджетами, а також перерозподіл таких субвенцій між місцевими бюджетами.

При цьому, загальний обсяг резерву коштів освітньої субвенції (з урахуванням відповідних нерозподілених видатків для територій Донецької та Луганської областей) на 2017 рік становить 2.005.494,8 тис. гривень. На даний час Урядом ще не прийнято рішення щодо розподілу таких коштів між місцевими бюджетами.

Необхідно також зауважити, що звернення Міністерства освіти і науки України до Комітету з питань бюджету щодо зазначеного перерозподілу видатків державного бюджету не містить фінансово-економічних обґрунтувань (включаючи відповідних розрахунків) щодо обсягів такого перерозподілу, хоча надання відповідних розрахунків і обґрунтувань передбачено пунктом 7 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 № 18 (зі змінами).

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Горбунов О.В., Деркач А.Л.. Маркевич Я.В., Амельченко В.В., а також заступник Міністра фінансів України Марченко С.М. та директор Департаменту фінансів Міністерства освіти і науки України Даниленко С.В.

Під час обговорення заступник Міністра фінансів України Марченко С.М. зазначив про те, що міністерство не має заперечень щодо перерозподілу видатків державного бюджету, що розглядається.

Голова підкомітету з питань видатків державного бюджету Горбунов О.В. вніс пропозицію погодити встановлений пунктом 1 розпорядження Уряду від 27.09.2017 № 666-р перерозподіл видатків державного бюджету.

Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування внесену головою підкомітету Горбуновим О.В. пропозицію. Така пропозиція була підтримна більшістю присутніх на засіданні членів Комітету з питань бюджету.

УХВАЛИЛИ:

За наслідками розгляду та керуючись вимогами частини восьмої статті 23 Бюджетного кодексу України:

погодити відповідно до пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 № 666-р здійснення у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству освіти і науки на 2017 рік у загальному фонді державного бюджету, перерозподілу видатків державного бюджету шляхом:

зменшення обсягу видатків споживання за бюджетною програмою 2211190 «Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам» на суму 15 000 тис. гривень /за рахунок нерозподілених видатків освітньої субвенції для територій Донецької та Луганської областей, на яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження/;

збільшення обсягу видатків розвитку за бюджетною програмою 2201160 «Підготовка кадрів вищими навчальними закладами III і IV рівнів акредитації та забезпечення діяльності їх баз практики» на суму 15 000 тис. гривень.

Голосували: «за» - 21, «проти» - 0, «утримався» -1.

2.2. СЛУХАЛИ:

Інформацію директора Департаменту фінансів Міністерства освіти і науки Даниленко С.В. про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки України (згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 р. № 670-р).

Відмітили:

До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету надійшло звернення Міністерства освіти і науки України від 02.10.2017 р. № 1/10-2666 щодо погодження перерозподілу видатків державного бюджету відповідно до пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 р. № 670-р «Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2017 рік».

Комітетом погодження перерозподілу видатків державного бюджету за бюджетними програмами в межах загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника коштів державного бюджету здійснюється відповідно до частини восьмої статті 23 Бюджетного кодексу України. Згідно із зазначеними вимогами Бюджетного кодексу України перерозподіл видатків державного бюджету здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, погодженим з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Такий порядок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 № 18 (зі змінами).

Пунктом 1 зазначеного вище розпорядження Уряду встановлено здійснити у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству освіти і науки на 2017 рік у загальному фонді державного бюджету, перерозподіл видатків споживання шляхом:

1) зменшення обсягу видатків за бюджетними програмами:

2201130 «Підготовка робітничих кадрів у професійно-технічних навчальних закладах соціальної реабілітації та адаптації, методичне забезпечення закладів професійно-технічної освіти» на суму 3 966,2 тис. гривень (з них оплата праці – 3 366,1 тис. гривень);

2201470 «Здійснення зовнішнього оцінювання та моніторинг якості освіти Українським центром оцінювання якості освіти та його регіональними підрозділами» на суму 7 855,7 тис. гривень (з них оплата праці – 6 439,9 тис. гривень);

2) збільшення обсягу видатків за бюджетною програмою 2201150 «Підготовка кадрів вищими навчальними закладами I і II рівнів акредитації та забезпечення діяльності їх баз практики» на суму 11 821,9 тис. гривень.

Міністерству фінансів доручено після погодження зазначеного перерозподілу видатків з Комітетом з питань бюджету забезпечити внесення відповідних змін до розпису державного бюджету.

Довідково: за даними звітності Казначейства України про виконання державного бюджету за січень-серпень 2017 року видатки по загальному фонду фактично проведено за бюджетними програмами:

2201130 – у обсязі 104,4 млн грн, що становить 55,6% річного плану (зі змінами) та 94,4% плану на звітний період;

2201150 – у обсязі 2 356,1 млн грн, що становить 62,4% річного плану (зі змінами) та 95,6% плану на звітний період;

2201470 – у обсязі 138,5 млн грн, що становить 74,6% річного плану (зі змінами) та 87% плану на звітний період.

В обґрунтуванні щодо зазначеного перерозподілу видатків, наведеному у листі Міністерства освіти і науки України, зазначається, що його реалізація здійснюється з метою підвищення оплати праці педагогічних працівників вищих навчальних закладів I і II рівнів акредитації на два тарифні розряди відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 р. № 974 «Про внесення зміни у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298».

Водночас відмічено, що за бюджетною програмою 2201130 «Підготовка робітничих кадрів у професійно-технічних навчальних закладах соціальної реабілітації та адаптації, їх методичне забезпечення» економія бюджетних коштів виникла у зв’язку із зменшенням педагогічного навантаження працівників в училищах соціальної реабілітації та навчальних центрах, а економія обсягу видатків споживання за бюджетною програмою 2201470 «Здійснення зовнішнього оцінювання та моніторинг якості освіти Українським центром оцінювання якості освіти та його регіональними підрозділами» виникла у зв’язку із меншою кількістю учасників, які зареєструвались для проходження ЗНО від запланованої, наявність значної кількості незаповнених учасниками ЗНО бланків, перевірка яких екзаменаторам не оплачується, здійснення попередніх розрахунків потреби в бюджетних асигнуваннях з врахуванням тимчасово окупованої частини Донецької та Луганської областей тощо.

Необхідно зауважити, що звернення Міністерства освіти і науки України до Комітету з питань бюджету щодо зазначеного перерозподілу видатків державного бюджету не містить відповідних розрахунків та обґрунтувань, зокрема, щодо обсягів перерозподілу видатків державного бюджету за запропонованими бюджетними програмами, хоча надання таких розрахунків і обґрунтувань передбачено пунктом 7 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 № 18 (зі змінами).

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Горбунов О.В., а також заступник Міністра фінансів України Марченко С.М. та директор Департаменту фінансів Міністерства освіти і науки України Даниленко С.В.

Під час обговорення заступник Міністра фінансів України Марченко С.М. зазначив про те, що міністерство не має заперечень щодо перерозподілу видатків державного бюджету, що розглядається.

Голова підкомітету з питань видатків державного бюджету Горбунов О.В. вніс пропозицію погодити встановлений пунктом 1 розпорядження Уряду від 27.09.2017 № 670-р перерозподіл видатків державного бюджету.

Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування внесену головою підкомітету Горбуновим О.В. пропозицію. Така пропозиція була підтримна одноголосно присутніми на засіданні членами Комітету з питань бюджету.

УХВАЛИЛИ:

За наслідками розгляду та керуючись вимогами частини восьмої статті 23 Бюджетного кодексу України:

погодити відповідно до пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 № 670-р здійснення у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству освіти і науки на 2017 рік у загальному фонді державного бюджету, перерозподілу видатків споживання шляхом:

1) зменшення обсягу цих видатків:

за бюджетною програмою 2201130 «Підготовка робітничих кадрів у професійно-технічних навчальних закладах соціальної реабілітації та адаптації, методичне забезпечення закладів професійно-технічної освіти» на суму 3 966,2 тис. гривень (з них оплата праці – 3 366,1 тис. гривень);

за бюджетною програмою 2201470 «Здійснення зовнішнього оцінювання та моніторинг якості освіти Українським центром оцінювання якості освіти та його регіональними підрозділами» на суму 7 855,7 тис. гривень (з них оплата праці – 6 439,9 тис. гривень);

2) збільшення обсягу таких видатків за бюджетною програмою 2201150 «Підготовка кадрів вищими навчальними закладами I і II рівнів акредитації та забезпечення діяльності їх баз практики» на суму 11 821,9 тис. гривень.

Голосували: «за» - одноголосно.

3. СЛУХАЛИ:

Інформацію про проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення фінансового забезпечення водогосподарського комплексу (реєстр. № 6389 від 18.04.2017 р.), поданий народними депутатами України Рибаком І.П., Тімішем Г.І. та іншими.

Відмітили:

Законопроектом вносяться зміни до Бюджетного кодексу України
(далі – Кодекс) в частині створення з 1 січня 2018 року фонду розвитку водного господарства у складі спеціального фонду бюджету /доповнення Кодексу новою статтею 24-3, а також зміни до статей 29, 30, 66. 69 і 69-1 Кодексу/, який складається з державного та місцевих фондів розвитку водного господарства.

Зокрема, пропонується джерелами формування таких фондів визначити:

1) щодо державного фонду розвитку водного господарства
(далі – державний фонд):

50% рентної плати за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води об’єктів місцевого значення) /з відповідним виключенням такого платежу з доходів загального фонду державного бюджету/;

20% екологічного податку, що справляється за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти /з відповідним виключенням такого платежу з доходів загального фонду державного бюджету/.

2) щодо місцевих фондів розвитку водного господарства (далі – місцеві фонди):

50% рентної плати за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води об’єктів місцевого значення), що зараховуються до бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів та міських бюджетів міст Києва та Севастополя користувачами води за місцем її забору /з відповідним виключенням такого платежу з доходів загального фонду вищезгаданих місцевих бюджетів/;

80% екологічного податку, що справляється за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти /згідно з чинною нормою такий платіж є у складі доходів спеціального фонду місцевих бюджетів та спрямовується на фінансове забезпечення здійснення природоохоронних заходів/;

рентну плату за спеціальне використання води об’єктів місцевого значення, яка спрямовується до бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, міст Києва та Севастополя, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, міст районного значення, сільських, селищних бюджетів за місцем податкової реєстрації платника рентної плати /з відповідним виключенням такого платежу з доходів загального фонду бюджетів місцевого самоврядування/;

орендну плату за водні об’єкти (їх частини), що надаються в користування на умовах оренди Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, місцевими радами, яка зараховується до відповідних місцевих бюджетів /з відповідним виключенням такого платежу з доходів загального фонду місцевих бюджетів/.

 

При цьому передбачається кошти фонду розвитку водного господарства спрямовувати на фінансове забезпечення заходів з:

експлуатації водогосподарського комплексу;

будівництва та реконструкції меліоративних систем;

захисту від шкідливої дії вод сільських населених пунктів та сільськогосподарських угідь;

централізованого водопостачання сільських населених пунктів, які користуються привізною водою.

Щодо положень законопроекту належить зауважити таке.

1. Законопроектом передбачається виключення із складу доходів загального фонду державного і місцевих бюджетів відповідно рентної плати за спеціальне використання води, 20% екологічного податку, що справляється за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти, орендної плати за водні об’єкти (їх частини), що надаються в користування на умовах оренди місцевими органами влади.

Згідно із звітністю Казначейства України надходження рентної плати за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об’єктів місцевого значення) (код 13020100) до загального фонду державного бюджету за 2016 рік становили 576,1 млн грн, а за січень-серпень 2017 р. – 417,6 млн грн. У проекті державного бюджету на 2018 рік (законопроект за реєстр. № 7000) такі доходи заплановані в обсязі 913,1 млн грн. Аналогічні показники надійшли і заплановані до загального фонду відповідних місцевих бюджетів (оскільки такий платіж розподіляється між державним і місцевими бюджетами 50/50).

За звітними даними до загального фонду державного бюджету надійшло екологічного податку за скидання забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти (код 19010200) за 2016 рік у сумі 28,5 млн грн, за січень-серпень 2017 р. – сумі 21,7 млн грн.

Таким чином, впровадження законопроекту матиме наслідком у 2018 році зменшення доходів загального фонду державного бюджету (насамперед, від рентної плати за спеціальне використання води на 913,1 млн грн і від екологічного податку за скидання забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти не менше ніж на 28,5 млн грн в умовах 2016 р.) та місцевих бюджетів (насамперед, від рентної плати за спеціальне використання води на 913,1 млн грн) з відповідним збільшенням спеціального фонду державного та місцевих бюджетів.

Отже, реалізація законопроекту призведе до втрат доходів загального фонду державного бюджету та місцевих бюджетів, що не відповідає визначеному пунктом 2 частини першої статті 7 Кодексу принципу збалансованості бюджетної системи України та не узгоджується з частиною третьою статті 95 Конституції України (згідно з якою держава прагне до збалансованості бюджету України). Міністерство фінансів України також зазначає, що законопроект суперечить принципу збалансованості, і відмічає, що внаслідок втрат доходів загального фонду державного бюджету зменшиться ресурс фінансового забезпечення загальнодержавних соціальних програм, які згідно із статтею 87 Кодексу здійснюються виключно за рахунок державного бюджету.

2. До законопроекту не надано належне фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки) і пропозиції щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення збалансованості бюджетів. Це не відповідає вимогам частини першої статті 27 Кодексу та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України, на що також звертає увагу Мінфін та Головне науково-експортне управління Апарату Верховної Ради України (далі – ГНЕУ). При цьому ГНЕУ зауважує, що у супровідних до законопроекту документах відсутня інформація щодо обсягів коштів, які потребуватиме державний та місцеві фонди розвитку водного господарства для виконання поставлених перед ними завдань, а також належне обґрунтування пропонованих у проекті розмірів відрахувань до таких фондів.

3. Законопроектом визначено напрями використання коштів фонду розвитку водного господарства (що виходячи із змісту законопроекту поширюється як на державний фонд, так і на місцеві фонди розвитку водного господарства). З цього приводу ГНЕУ зазначає, що запропонований підхід не враховує положення частини першої статті 140 та частини першої статті 143 Конституції України (згідно з якими місцеве самоврядування є правом територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення, включаючи затвердження бюджетів відповідних адміністративно-територіальних одиниць), частини четвертої статті 61 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (згідно з якою самостійність місцевих бюджетів гарантується правом самостійно визначати напрями використання коштів місцевих бюджетів відповідно до закону), та пункту 3 статті 7 Кодексу (за яким державний бюджет та місцеві бюджети є самостійними).

Крім того, на думку ГНЕУ, така пропозиція не враховує норми частини другої статті 70 Кодексу, згідно з якою кошти спеціального фонду місцевих бюджетів витрачаються на заходи, передбачені рішенням про місцевий бюджет відповідно до законодавства.

4. Міністерство екології та природних ресурсів України (далі – Мінприроди) і Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи (далі – профільний Комітет) звертають увагу, що положення законопроекту не узгоджуються із статтею 47 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» /згідно з якою кошти екологічного податку спрямовуються у складі місцевих, Автономної Республіки Крим і державного фондів охорони навколишнього природного середовища тільки для фінансового забезпечення здійснення природоохоронних заходів, включаючи захист від шкідливої дії вод сільських населених пунктів та сільськогосподарських угідь, ресурсозберігаючих заходів, у тому числі наукових досліджень з цих питань, ведення державного кадастру територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також заходів для зниження забруднення навколишнього природного середовища та дотримання екологічних нормативів і нормативів екологічної безпеки, для зниження впливу забруднення навколишнього природного середовища на здоров’я населення/.

Основним критерієм віднесення певних робіт до Переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів (затвердженого Постановою КМУ від 17.09.1996 № 1147), зокрема, за напрямом «Охорона і раціональне використання водних ресурсів» є їх спрямованість на покращення стану природних ресурсів, зокрема, поверхневих водних об’єктів.

Однак, передбачені законопроектом напрями спрямування коштів фонду розвитку водного господарства (а саме на заходи з експлуатації водогосподарського комплексу, будівництва та реконструкції меліоративних систем, централізованого водопостачання сільських населених пунктів, які користуються привізною водою) не відповідають цьому критерію та не можуть бути віднесені до природоохоронних. У зв’язку з цим, Мінприроди і профільний Комітет вважають, що на виконання таких напрямів не можуть бути спрямовані кошти екологічного податку, який справляється за скидання забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти.

5. Згідно з пояснювальною запискою до законопроекту до його сфери дії відноситься Закон України від 24.05.2012 р. № 4836-VІ «Про затвердження Загальнодержавної цільової програми розвитку водного господарства та екологічного оздоровлення басейну річки Дніпро на період до 2021 року». Зокрема, завданнями напряму «Екологічне оздоровлення басейну р. Дніпра та поліпшення якості питної води» цієї Програми визначено комплекс заходів, у т.ч. з упорядкування споруд водовідведення на об’єктах житлово-комунального господарства, господарських об’єктах, інші заходи з покращення стану поверхневих водних об’єктів.

Таким чином, на думку Мінприроди і профільного Комітету, визначені у законопроекті напрями фінансового забезпечення за рахунок коштів фонду розвитку водного господарства не охоплюють усі завдання та заходи напрямів цієї Програми (обмежені напрями спрямування коштів цього фонду мають на меті лише задоволення потреб водогосподарського комплексу та не вирішують комплексу екологічних завдань щодо досягнення масивами поверхневих вод статусу "доброго стану").

6. Профільний Комітет зазначає, що положення законопроекту щодо використання коштів фонду розвитку водного господарства на фінансове забезпечення заходів з будівництва та реконструкції меліоративних систем потребує детального аналізу та обґрунтування, оскільки таке фінансове забезпечення мають здійснювати зацікавлені суб’єкти господарювання, особливо стосовно міжгосподарських меліоративних систем.

7. У проекті державного бюджету на 2018 рік (законопроект за реєстр. № 7000) видатки загального фонду для Державного агентства водних ресурсів України передбачені у сумі 1834,1 млн грн, з них за бюджетними програмами: «Експлуатація державного водогосподарського комплексу та управління водними ресурсами» (код 2407050) – 1677,8 млн грн; «Першочергове забезпечення сільських населених пунктів централізованим водопостачанням» (код 2407090) – 50 млн грн; «Розвиток та поліпшення екологічного стану зрошуваних та осушених систем» – 30 млн грн; «Реконструкція гідротехнічних споруд захисних масивів дніпровських водосховищ» – 44,1 млн грн.

Слід звернути увагу, що у разі прийняття законопроекту ймовірним буде віднесення вказаних бюджетних програм до складу державного фонду розвитку водного господарства із здійсненням їх фінансового забезпечення за рахунок відповідних коштів спеціального фонду державного бюджету. Разом з тим, у проекті державного бюджету на 2018 рік загальний обсяг прогнозних надходжень платежів, які передбачається визначити джерелами формування державного фонду розвитку водного господарства, становить менше 950 млн грн. Таким чином, ініційована законопроектом зміна механізму фінансового забезпечення зазначених видатків державного бюджету може призвести до зменшення їх загального обсягу і недосягнення поставленого розробниками законопроекту завдання (покриття дефіциту коштів державного бюджету на вирішення питань, пов’язаних з використанням та відновленням водних ресурсів).

При цьому, Мінприроди відмічає, що у 2016 р. загальний обсяг надходжень від сплати екологічного податку за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти становив 142,3 млн грн (у т.ч. до загального фонду державного бюджету – 28,46 млн грн, до спеціального фонду місцевих бюджетів 113,85 млн грн), а фактично профінансовано природоохоронних заходів за напрямом «Охорона і раціональне використання водних ресурсів» на суму 633,95 млн грн (у т.ч. з державного бюджету за бюджетною програмою «Здійснення природоохоронних заходів» (код 2401270) профінансовано природоохоронні заходи за напрямом «Охорона і раціональне використання водних ресурсів» у сумі 90 млн грн /що становить майже 65% від загальної суми фактичних видатків на природоохоронні заходи/, а із спеціального фонду місцевих бюджетів /фонду охорони навколишнього природного середовища/ – 543,95 млн грн) або у 4,5 раза більше за фактичні надходження за цим екологічним податком.

8. Запропоноване законопроектом збільшення джерел спеціального фонду державного бюджету (особливо в умовах гострої обмеженості бюджетних ресурсів) не узгоджується із здійсненими заходами щодо оптимізації спеціального фонду бюджетів.

Водночас, варто зауважити, що ініційоване законопроектом проведення відповідних видатків на розвиток водного господарства за рахунок окремих видів платежів буде залежати від стану виконання таких платежів, зважаючи на визначені частинами третьою і восьмою статті 13, частиною четвертою статті 23, частиною другою статті 48 Кодексу особливості здійснення видатків за спеціальним фондом бюджету (згідно з якими взяття бюджетних зобов’язань і проведення витрат за спеціальним фондом бюджету здійснюються виключно в межах і за рахунок фактичних надходжень спеціального фонду бюджету).

9. Окремі положення законопроекту містять суперечливі положення та не узгоджуються з іншими нормами Кодексу.

У законопроекті визначено напрями використання коштів фонду розвитку водного господарства без виокремлення напрямів щодо державного фонду та напрямів щодо місцевих фондів. Зазначене не відповідає концептуальним засадам функціонування бюджетної системи України, визначеним Кодексом (зокрема, статтями 87-91 Кодексу встановлено чітке розмежування видатків між державним бюджетом та різними рівнями місцевих бюджетів).

Поряд з тим, у новому пункті 4-3 частини першої статті 69-1 Кодексу передбачається встановити, що рентна плата за спеціальне використання води об’єктів місцевого значення зараховується до спеціального фонду як міських, селищних, сільських бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, так і районних бюджетів, що унеможливить практичну реалізацію такого положення для районних бюджетів та сільських, селищних і міських міст районного значення бюджетів (у чинній нормі – такий платіж зараховується виключно до загального фонду бюджетів місцевого самоврядування).

Крім того, у законопроекті потребує корегування нумерація запропонованої нової статті 24-3 Кодексу, оскільки з 1 січня 2018 р. набирає чинності Закон України від 11.07.2017 р. № 2125-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення механізму фінансового забезпечення поводження з радіоактивними відходами», в якому вже є стаття Кодексу з таким же номером.

10. Загалом Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку до законопроекту (лист від 08.09.2017 р. № 16/3-620/6389(203733)) надає зауваження до законопроекту та зазначає, що було б логічним для прийняття виваженого рішення щодо законопроекту отримати відповідний експертний висновок Уряду, оскільки згідно з пунктом 6 статті 116 Конституції України та статтею 42 Кодексу до повноважень Кабінету Міністрів України належить розробка та забезпечення виконання державного бюджету.

Міністерство фінансів України у своєму експертному висновку (лист від 05.05.2017 р. № 06130-11-2/12217) зазначає, що законопроект не підтримується в поданій редакції, а його реалізація призведе до зменшення загального фонду державного бюджету у 2018 році.

Міністерство екології та природних ресурсів України у своєму експертному висновку (лист від 06.06.2017 р. № 5/1-11/4526-17) зазначає, що законопроект потребує доопрацювання.

Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи у своєму рішенні від 23.05.2017 № 55/6 щодо законопроекту (лист від 23.05.2017 р. № 04-15/08-421(121656)) рекомендує внести на розгляд Верховної Ради України законопроект для прийняття за основу з урахуванням висловлених цим Комітетом зауважень.

Комітет Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції у своєму висновку (лист від 12.09.2017 р. № 04-19/17-1266(207366)) зазначає, що у законопроекті не виявлено корупціогенних факторів і він відповідає вимогам антикорупційного законодавства.

Комітет Верховної Ради України з питань європейської інтеграції у своєму висновку (лист від 04.08.2017 р. № 04-17/10-1356(183002)) зазначає, що законопроект не належить до пріоритетних сфер адаптації законодавства України до законодавства ЄС, або регулюється національним законодавством країн-членів ЄС, а отже не потребує експертного висновку цього Комітету.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Іщейкін К.Є., а також заступник Міністра фінансів України Марченко С.М.

Зокрема, Голова підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України Комітету з питань бюджету Іщейкін К.Є. запропонував підтримати підготовлене у підкомітеті рішення (проект відповідної ухвали роздано народним депутатам – членам Комітету): рекомендувати Верховній Раді законопроект за реєстр. № 6389 повернути суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Така пропозиція була поставлена на голосування Головою Комітету Павелком А.В. і підтримана одноголосно присутніми на засіданні членами Комітету.

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення фінансового забезпечення водогосподарського комплексу (реєстр. № 6389), поданий народними депутатами України Рибаком І.П., Тімішем  Г.І. та іншими, за результатами розгляду в першому читанні повернути суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Голосували: «за» - одноголосно.

4. Різне.

4.1. СЛУХАЛИ:

Інформацію про заміщення вакантних посад у секретаріаті Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.

Відмітили:

Відповідно до статті 55 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» працівники секретаріату комітету призначаються на посади Керівником Апарату Верховної Ради України за поданням комітету, їх кандидатури вносяться на розгляд комітету з дотриманням вимог Закону України «Про державну службу».

Законом України «Про державну службу» (далі – Закон), що набрав чинності з 1 травня 2016 року, встановлені нові вимоги щодо проходження державної служби (вступу на державну службу, призначення на посаду, переведення на іншу посаду, просування по службі, тощо), основною з яких є обов’язкове проведення конкурсу на зайняття вакантної посади державного службовця.

Водночас у статті 41 Закону, серед іншого, визначено, що державний службовець з урахуванням його професійної підготовки та професійної компетентності може бути переведений без обов’язкового проведення конкурсу на рівнозначну або нижчу вакантну посаду в іншому державному органі, у тому числі в іншій місцевості (в іншому населеному пункті), за рішенням керівника державної служби в державному органі, з якого переводиться державний службовець, та керівника державної служби в державному органі, до якого переводиться державний службовець. Таке переведення здійснюється лише за згодою державного службовця.

На виконання вимог Закону постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 року № 15 затверджено Перелік посад державної служби, що прирівнюються до відповідних груп оплати праці (групи від 1 до 9), що належить взяти до уваги при переведенні державного службовця на іншу посаду без обов’язкового проведення конкурсу.

У секретаріаті Комітету з питань бюджету є вакантною посада головного консультанта, за якою до обов’язків працівника серед іншого належить підготовка питань відповідно до предметів відання Комітету в частині взаємовідносин державного та місцевих бюджетів, розгляд законопроектів та підготовка висновків щодо їх впливу на показники бюджетів та відповідності бюджетному законодавству з питань реалізації повноважень органів місцевого самоврядування, регіональної політики, управління комунальним майном, регулювання земельних відносин, надання житлово-комунальних послуг.

Для зайняття цієї посади рекомендується Войтенко Євген Анатолійович, громадянин України, 1984 року народження, освіта вища – у 2006 році здобув повну вищу освіту у Національному університеті харчових технологій за спеціальністю «економіка і підприємництво, економіка підприємства» з кваліфікацією «економіст».

Трудову діяльність розпочав у листопаді 2006 року, працюючи до січня 2008 року у Інституті проблем математичних машин і систем АН України на посаді інженера-конструктора ІІ категорії. Протягом 2008 року працював у головному управлінні житлово-комунального господарства і паливно-енергетичного комплексу Київської обласної державної адміністрації, займаючи посади провідного спеціаліста відділу розвитку житлового фонду, благоустрою, водопровідно-каналізаційного господарства, затим фінансово-економічного відділу.

Починаючи з грудня 2012 року по травень 2016 року, працював у Департаменті фінансів Київської обласної державної адміністрації на посадах заступника начальника відділу фінансів комунальних послуг та енергоносіїв бюджетного управління, затим був переведений на посаду начальника відділу фінансів місцевих органів влади і управління.

З жовтня 2016 року – по теперішній час працює на посаді головного спеціаліста сектору з питань реформування Міністерства молоді та спорту України.

Має належний рівень професійних знань та практичний досвід роботи, що відповідає кваліфікаційним вимогам за посадою, вільно володіє державною мовою.

З огляду на вимоги постанови КМУ від 18.01.2017 р. № 15, згідно з якою затверджено перелік посад державної служби, що прирівнюються до відповідних груп оплати праці, теперішня посада Войтенка Є.А. належить до сьомої групи оплати праці, до якої включено посади головних спеціалістів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та інших державних органів.

Посада головного консультанта секретаріату комітету Верховної Ради України також відноситься до сьомої групи оплати праці.

Отже, посада головного консультанта секретаріату комітету Верховної Ради України та посада головного спеціаліста Міністерства молоді та спорту України є рівнозначними за групами оплати праці та юрисдикцією (яка поширюється на всю територію України), що дозволяє порушити питання про переведення Войтенка Є.А. на посаду головного консультанта секретаріату Комітету з питань бюджету без обов’язкового проведення конкурсу.

Попередня згода про переведення на посаду головного консультанта секретаріату Комітету з питань бюджету Войтенком Є.А. надана.

УХВАЛИЛИ:

Керуючись вимогами Закону України «Про державну службу» та статті 55 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», підтримати пропозицію про переведення без обов’язкового проведення конкурсу на посаду головного консультанта секретаріату Комітету з питань бюджету Войтенка Є.А., який працює на посаді головного спеціаліста сектору з питань реформування Міністерства молоді та спорту України, за його попередньою згодою та відповідно до пункту 2 частини першої статті 41 Закону України «Про державну службу» порушити клопотання перед першим заступником керівника Апарату Верховної Ради України про узгодження з керівником державної служби міністерства, з якого переводиться державний службовець до секретаріату Комітету з питань бюджету, питання про таке переведення.

Голосували: «за» - одноголосно.

4.2. СЛУХАЛИ:

Інформацію народного депутата України Сисоєнко І.В. щодо поданого нею та іншими народними депутатами України проекту Закону України «Про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» щодо фінансового забезпечення Державного закладу «Спеціалізована медико-санітарна частина № 14 Міністерства охорони здоров’я України» та Державного закладу «Спеціалізована медико-санітарна частина № 17 Міністерства охорони здоров’я України» (реєстр. № 6208 доопрац. від 12.09.2017). /Включено до порядку денного додатково./ (Заслухано після п. 3 порядку денного.)

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Горбунов О.В., Маркевич Я.В., народний депутат України Сисоєнко І.В., а також заступник Міністра фінансів України Марченко С.М., заступник Міністра охорони здоров’я України Ковтонюк П.А. та представники Смілянської медико-санітарної частини № 14.

У ході обговорення з’ясувалося, що до законопроекту за реєстр. № 6208 подано альтернативний законопроект за реєстр. № 6208-1 від 22.09.2017.

Однак на даний час щодо нових законопроектів не надійшли висновки Міністерства фінансів України, а також до законопроекту за реєстр. № 6208-1 відсутній висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України.

При цьому заступник Міністра фінансів України Марченко С.М. висловив позицію міністерства щодо непідтримки законопроекту за реєстр. № 6208.

Слід звернути увагу, що згідно з частиною третьою статті 52 Бюджетного кодексу України законопроект про внесення змін до закону про державний бюджет може розглядатися у Верховній Раді лише у разі наявності експертного висновку Мінфіну.

За наслідками обговорення Голова Комітету Павелко А.В. запропонував інформацію народного депутата України Сисоєнко І.В. взяти до відома та розглянути законопроекти за реєстр. №№ 6208 та 6208-1 на засіданні Комітету з питань бюджету після надходження необхідних висновків.

Щодо такої пропозиції не було зауважень у присутніх на засіданні членів Комітету з питань бюджету.

4.3. СЛУХАЛИ:

Інформацію заступника Міністра охорони здоров’я України Ковтонюка П.А. щодо розподілу резерву медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 року. /Включено до порядку денного додатково./ (Заслухано після п. 3 порядку денного.)

За наслідками заслуховування інформації народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету визначилися розглянути порушене заступником Міністра охорони здоров’я України Ковтонюком П.А. питання на черговому засіданні Комітету та ухвалити рішення щодо погодження такого розподілу.

По завершенні засідання Голова Комітету Павелко А.В. зробив оголошення щодо пропозиції заступника Голови Комітету Мельника С.І. провести 20 жовтня п.р. виїзне засідання Комітету з питань бюджету у Хмельницькій області і звернувся до народних депутатів – членів Комітету визначитись щодо участі у цьому засіданні.

Голова Комітету                                                                 А.В. Павелко

Секретар Комітету                                                               В.В. Шкварилюк