ПОШУК
Розширений пошук
Пошук здійснюється у публікаціях веб-сайту





Головна » Засідання Комітету » Стенограми засідань Комітету

Стенограма до ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №44 від 24.12.2015
версія для друку
14 сiчня 2016
Стенограма до ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №44 від 24.12.2015

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань бюджету Верховної Ради України

 

24 грудня 2015 року

 

Веде засідання Голова комітету ПАВЕЛКО А.В.

 

ПАВЕЛКО А.В. Доброго дня, шановні народні депутати та запрошені! Зареєструвалося 24 народних депутати. На засіданні присутні більше половини від складу членів комітету. Кворум є, засідання оголошую відкритим.

Прошу Секретаря комітету Шкварилюка Володимира Васильовича здійснити підрахунок результатів голосування щодо рішень комітету.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Пропонується порядок денний затвердити, але, наскільки мені відомо, додатково по першому питанню пропонується перерозподіл Державного управління справами та тільки-що розданий вам перерозподіл Міністерства фінансів. Є пропозиція додати їх до порядку денного і проголосувати в цілому з такими пропозиціями.

Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Один. Хто утримався? Рішення приймається. Дякую.

Отже, по першому питанню – погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству соціальної політики (розпорядження Кабінету Міністрів № 1344-р) доповідає Задніпрянець Валерій Анатолійович. Будь ласка.

 

ЗАДНІПРЯНЕЦЬ В.А. Добрий вечір, шановні депутати! Добрий вечір, шановні присутні! Міністерство соціальної політики звертається з проханням погодити Розпорядження Кабінету Міністрів від 23 грудня 2015 року номер 1344-р "Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству соціальної політики". А саме: з метою реалізації статті 119 Кодексу Законів "Про працю" України та для забезпечення у повному обсязі компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період, необхідно збільшити видатки споживання на суму 135,7 мільйона. Водночас економія коштів у зазначеній сумі виникла з одноразових виплат жінкам, яким присвоєно почесне звання Мати-героїня, у зв'язку із зменшенням чисельності жінок, яких відзначено у 2015 році, з разової грошової допомоги ветеранам війни до 5 травня у зв'язку із завершенням виплати у 2015 році, із соціальних виплат громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у зв'язку зі зняттям Зони посиленого радіологічного контролю, четвертої зони, з виплати матеріальної допомоги військовослужбовцям…

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Давайте на голосування!

 

ЗАДНІПРЯНЕЦЬ В.А. Дякую. Дякую за увагу.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Слово надається голові підкомітету Олександру Горбунову.

 

ГОРБУНОВ О.В. Шановні колеги! Пропозиція від підкомітету  - підтримати зазначений перерозподіл, встановлений Розпорядженням Уряду від 23 грудня, під номером 1344-р. Прошу підтримати. Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Пропонується підтримати озвучену головою підкомітету Горбуновим пропозицію щодо погодження встановленого Розпорядженням Уряду від 23 грудня номер 1344-р перерозподілу видатків державного бюджету. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Два. Рішення приймається.

 

ЗАДНІПРЯНЕЦЬ В.А. Хотілось би подякувати ще народним депутатам за попередній перерозподіл. Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Розглядаємо друге питання. Розгляд проекту Закону про Державний бюджет?

 

ІЗ ЗАЛУ. Ні, ні. Перерозподіл. 

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Додатково пропонується включити до порядку денного питання про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Державному управлінню справами на 2015 рік, встановлений розпорядженням уряду від 23 грудня за номером 1346-р. Доповідає Прилипко Сергій Іванович – заступник керівника Державного управління справами. Прошу.

 

ПРИЛИПКО С.І. Шановні народні депутати, Державне управління справами просить погодити перерозподіл деяких видатків бюджету на суму 1 мільйон 476 тисяч гривень. Мова іде про оплату комунальних послуг та енергоносіїв.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, позиція підкомітету. Горбунов Олександр Володимирович, будь ласка.

 

ГОРБУНОВ О.В. Пропозиція від підкомітету – підтримати встановлений розпорядженням уряду від 23 грудня за номером 1346 даний перерозподіл. Колеги, прошу підтримати.

ПАВЕЛКО А.В. Пропонується підтримати пропозицію голови підкомітету Горбунова Олександра Володимировича про погодження перерозподілу Державного управління справами. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався? Рішення приймається. Дякую.

Наступне питання, Ігор Іванович Уманський, перерозподіл деяких видатків Державного бюджету, передбачених Міністерству фінансів на 2015 рік. Доповідає Уманський Ігор Іванович.

 

УМАНСЬКИЙ І.І. Шановні колеги, у нас у зв'язку з ліквідацією пробірної служби виникла необхідність перерозподілити 45 мільйонів всередині між кодами програми. Прохання  підтримати. Це не ресурсне, це всередині Міністерства фінансів. Дякую дуже.

 

ПАВЕЛКО А.В. Є запитання, уточнення? Шановні колеги, є пропозиція підтримати перерозподіл (можна документи, Ігоре Івановичу?) деяких видатків Державного бюджету, передбачених Міністерством фінансів на 2015 рік. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався? Один. Рішення приймається. Дякую.

Переходимо до розгляду проекту Закону України про Державний бюджет України на 2016 рік. Доповідає Уманський Ігор Іванович.

 

УМАНСЬКИЙ І.І. Дякую, Андрію Васильовичу.

Безумовно, дещо в умовах повного цейтноту, але з урахуванням тих рішень, які сьогодні проголосувала Верховна Рада по ресурсних статтях, змін до Податкового кодексу, до всіх тих законів, які безпосередньо впливають на Державний бюджет, в тому числі до Бюджетного кодексу, Уряд вносить на розгляд Верховної Ради уточнений текст закону з відповідними додатками по Державному бюджету на 2016 рік.

Текст зараз у комітеті, через пару хвилин буде вже тираж розданий усім народним депутатам. Прохання підтримати і перейти до обговорення.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, запитання. Анатолій Сергійович Матвієнко.

 

МАТВІЄНКО А.С. Шановні колеги! Андрію Васильовичу, у зв’язку з тим, що ми чекаємо ще пару хвилин, то я попросив би відреагувати на обставини, які склались в результаті сьогоднішнього голосування по екологічному збору і ситуації у зв’язку з тим, що комітет прийняв рішення вводити його як на спеціальний фонд з  2017 року, було проголосовано з голосу і незрозуміло, як нам оформляти, до речі, цей законопроект з 2016 року.

Що сталось у результаті такого голосування? В результаті такого голосування Міністерство фінансів внесло поправку, почувши, що це з 2016 року, що свої 20 відсотків вони зараховують до загального фонду, а всі решту бюджети зараховують до спеціального фонду. Цього ніхто не знав в регіонах. І зараз це "рве" бюджети, які прийняті, або які завтра приймаються.

Ми маємо внести якусь поправку і попросити уточнення зараз на сесії Верховної  Ради з приводу того, що якщо не всі, то принаймні обласні бюджети мають так само до 2017 року зараховувати їх до загального фонду. Я просив би комітет таке рішення прийняти і звернутись (як технічна правка) до Голови Верховної Ради і до сесії, зачитати цю технічну правку і її підтримати, бо інакше ми розбалансували всі обласні бюджети, і ми їх не можемо звести, оскільки там немає статей розвитку, там є тільки зарплата, там є енергоносії, там є бюджетні установи.

Я би просив колег, якщо хтось може запропонувати якусь іншу пропозицію, запропонуйте, але з цієї ситуації нам треба якось виходити. Дякую.

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Віктор Кривенко, будь ласка.

 

КРИВЕНКО В.М. Шановні колеги, поки іде очікування документа, я хотів би, щоб ми проговорили ряд нересурсних позицій, де просто є помилки в тексті.

 

МАТВІЄНКО А.С. Давайте приймемо рішення з цього питання.

 

ПАВЕЛКО А.В. По якому питанню?

 

КРИВЕНКО В.М. Добре, я потім візьму слово. Я підтримую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Щоб все-таки  з 1 січня 2017 року?

 

МАТВІЄНКО А.С. Да.  Як було проголосовано.  Весь закон з 2017 року. Це уточнення, яке було поставлено, до речі, в такій редакції головуючим.

 

ПАВЕЛКО А.В. Добре. Як в зал винести  наше рішення комітету? Віктор Михайлович.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Я думаю, що це не технічне питання, я думаю, що автор повинен підготувати тут же, зараз, проект закону, проект-уточнення ("уточнення" назвати його), підтримати на комітеті і запропонувати голові від комітету проголосувати це уточнення в залі. Проголосувати його.

 

(Загальна дискусія)   

 

ПАВЕЛКО А.В. Ще раз підтверджуємо, що було рішення комітету, що даний законопроект вступає в силу з першого першого з 2017 року. Мы эту позицию подтверждаем.

 

(Загальна дискусія)

 

КРУЛЬКО І.І. Шановні колеги, я хочу нагадати, що коли є технічні питання, ці технічні питання врегульовуються шляхом голосування в залі. Згадайте, коли ми розглядали Закон про Рахункову палату, ми тоді ставили спеціальне питання на голосування про підтвердження. Давайте ми це саме зробимо і зараз, для того щоб не було різночитань, і голосуванням в 226 вирішиться питання.

 

ПАВЕЛКО А.В. Анатолій Сергійович Матвієнко.

 

МАТВІЄНКО А.С. Друзі! Шановні колеги! Андрію! Іване! Можливо, давайте від зворотного. Парубій поставив пропозицію комітету. На жаль, іншої пропозиції він не поставив. Якщо хто хоче уточнити, що це з 2016 року, то давайте ще раз поставимо на голосування саме в такій редакції. Якщо не буде проголосоване, то залишається проголосоване Парубія, щоб ми не ризикували.

 

УНГУРЯН П.Я.  Я вважаю, колеги, що на зал більше нічого ставити не треба. Проголосоване в редакції комітету. Ми можемо зараз зробити уточнення комітетське, направити головуючому, що ми вважаємо, що саме наша позиція була проголосована. На зал більше до цього повертатися не треба. Бо це буде збурення перед головним голосуванням за Конституцію 2016 року.

 

ІЗ ЗАЛУ. Павло Якимович говорить правильно, але є питання.

 

(Загальна дискусія)

 

ПАВЕЛКО А.В. Віктор Михайлович Пинзеник.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Шановні колеги, я нагадаю вам, як ставився закон на голосування. З урахуванням пропозицій уряду про те, що 20 відсотків буде зараховуватися до загального фонду Державного бюджету, ввести в дію закон з 1 січня 2016 року. Ніхто вам цю норму не поправить інакше. Якщо буде готуватися закон на підпис, тільки в такій редакції він буде підписаний.

В зв'язку з цим без уточнення парламентом нічого не зміниться. А тому треба сказати, що у зв'язку з тим, що це "рве" зараз обласні бюджети, треба повернутися до правки, пропозицій комітету і проголосувати в редакції, яка була запропонована комітетом: введення в дію з 1 січня 2017 року. Все.

 

ПАВЕЛКО А.В. Виктор Михайлович, сегодня голосование? Сегодня?

Андрей Леонидович Деркач.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Уважаемые коллеги, прошлый комитет мы практически полкомитета обсуждали два вопроса: здравоохранение и образование. Сегодня у нас присутствует руководитель Комитета по образованию.

 

(Шум у залі)

 

ДЕРКАЧ А.Л. Я хотел бы попросить минуту. Поскольку мы закончим с этим вопросом, сначала обсудить все предложения по образованию, поскольку наш коллега здесь, потом по здравоохранению, а потом идти по другим поправкам. Спасибо.

 

МАТВІЄНКО А.С. Давайте вносити, голосувати. Інакше у нас немає виходу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Озвучьте предложение.

 

МАТВІЄНКО А.С. Пропонується до бюджету поінформувати, що є колізія. Ця колізія виникла в результаті того, що є зараз різночитання. Бюджетний комітет це різночитання на своєму засіданні ще раз розглянув і пропонує  у зв'язку з тим, що це "рве" бюджети, якщо прийняти з 2016-го року, і розбалансовує їх, все-таки погодитися з тим, що цей закон, який було запропоновано комітетом, вступає в силу з 2017-го року, і проголосувати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Так подходит?

 

ІЗ ЗАЛУ. Подходит.

 

ПАВЕЛКО А.В. Голосуємо. Хто за дану пропозицію, прошу голосувати. Хто проти? Хто утримався? Один. Рішення приймається. Два.

Колеги, запити до Ігоря Івановича Уманського.

Ще раз, Уманський Ігор Іванович.

 

УМАНСЬКИЙ І.І. Дякую, Андрію Васильовичу.

Основні зміни, які у нас відбулися в дохідній частині порівняно з тим варіантом, останнім, який ми засилали 11-го числа. Ви знаєте, і сьогодні Верховна Рада проголосувала, у нас відбулися зміни в дохідній частині у зв'язку з іншими ставками базових податків: ЄСВ – 22, ПДВ – 20, по 18 – ПДФО та податок на прибуток. Знімається ЄСВ, який сплачував робітник в обсязі 3,6%. Але за рахунок того, що на 3% було піднято ПДФО, місцеві бюджети як наслідок отримають також додатковий відповідний ресурс.

Були внесені зміни до спеціального режиму АПК в нашій версії, яку ми подавали 11-го, 70 на 25 було запропоновано розподіл спецрежиму, тобто 75 перераховується до бюджету грошовими коштами, а 25 лишалось в режимі по суті податкової пільги для АПК. Ми прийняли рішення по рослинництву 85 на 25, молоко – 20 на 80 (85 на 15), решта – 50 на 50.

Також була ціла низка уточнень по акцизах. Ми пішли на компроміс і втратили, як наслідок, ресурс по акцизах на алкоголь (приблизно 3,1 мільярда). Ми ренту також уточнили. По Укргазвидобування, ви знаєте, ми поставили 50 відсотків з 1 січня і вирівняли той дисбаланс, на який нам звернув увагу Міжнародний валютний фонд.

Також у нас відбулись зміни по акцизу на паливо. Це складає приблизно 3 мільярди 250 мільйонів – однаковий рівень підняття як на бензини так і на дизель, ми вирівняли цю ситуацію, вся ця сума пішла на збільшення видатків на Укравтодор, як ми і домовлялись.

3 250 – це те, що наші порахували, це сума добавлена в доходах, і ця сума відповідно спрямована на Укравтодор.

Відбулися зміни в тому числі пов'язані з видатковою частиною. Верховна Рада проголосувала сьогодні в тому числі Закон щодо внесення змін до Закону "Про Державний бюджет на 2015 рік", яким збільшила дотацію на цей рік на 14 мільярдів Пенсійному фонду. Через підвищення ставки на 2 відсотки ЄСВ також майже на 14 мільярдів були збільшені доходи власні Пенсійного фонду. Як наслідок, майже на 28 мільярдів ми зменшили дефіцит Пенсійного фонду, чим компенсували по суті ті втрати ресурсу по дохідній частині через зміну податкових режимів і через наступні зміни до видаткової частини.

Які основні зміни до видаткової частини? Ми запропонували, у нас, якщо пам'ятаєте, було 5,7 мільярда видатків по суті на Державний фонд регіонального розвитку. З них 1 мільярд на підтримку громад, що об'єдналися, але вони передбачались за рахунок коштів спеціального фонду, за рахунок конфіскату. Ми перевели ці видатки до загального фонду Державного бюджету.

За рахунок економії по видатках на Пенсійний фонд загальна сума видатків на по суті підтримку місцевих комунальних об'єктів - ми пропонуємо наступний розподіл:

1,9 мільярда – субвенція на соціально-економічний розвиток регіонів; 950 мільйонів - на капітальні видатки на інвестиційні проекти, і комісія при Міністерстві економіки, половина  якої формується з членів бюджетного комітету, має затвердити цей перелік за погодженням з Урядом; 3 мільярди - на Фонд регіонального розвитку і 1 мільярд - на підтримку громад, що об’єднались. Також на 10 мільярдів відповідно були збільшені видатки на оборону і безпеку, які за пропозицією головних розпорядників відповідним чином були внесені до видатків загального фонду Державного бюджету.

Ми повернули фінансування освіти першого і другого рівня акредитації за рахунок коштів Державного бюджету. Це також 2 мільярди додаткових видатків з Державного бюджету. Через підвищення ЄСВ до 22 відсотків, як наслідок, нарахування на заробітну плату також були перераховані.

Добавили в статтю по компенсації заборгованості по заробітній платі шахтарів на 0,5 мільярда гривень. По Пенсійному фонду в зв’язку з прийняттям спеціального закону 3328, наскільки я пам’ятаю, в редакції комітету відбулись певні технічні уточнення, і ми також уточнили відповідний розмір видатків у зв’язку з тим, що додатково необхідно 120 мільйонів по військових пенсіях, 180 – науковцям і 457 - по нормі, яка передбачала замороження заробітних плат і їх індексації.

Також на 200 мільйонів ми добавили видатки на Міністерство закордонних справ. Основна причина – це програма, згідно з якою зараз будуть відбуватись і фінансуватись судові спори по низці напрямків проти Російської Федерації.

На утримання Верховної Ради, ми бачили дуже багато звинувачень, ми передбачили ці видатки на 289 мільйонів більше, ніж це було передбачено попереднім проектом Держбюджету.

На дороги -  3,250, про що я вже говорив. Бортницька станція аерації – 63 мільйони з метою забезпечення виконання наших зобов’язань по кредитній угоді з урядом Японії.

Ну, і були певні уточнення  у розпорядників коштів, які всередині робили перерозподіл між статтями. Це  приблизно те, що у нас було в  першому пункті  порядку денного, в цей час ще були певні уточнення всередині, які не впливають на ресурс.                

Але з того, що ще впливає, ми добавили Фонду державного майна 20 мільйонів гривень, бо фактично не передбачили їм видатки на сьогоднішній день на проведення оцінки виписки кадастрів для підготовки об'єктів малої,  невеликої приватизації для об'єктів, та Державної фіскальної служби – для закупівлі GPS-сканерів з метою поліпшення роботи митниць і забезпечення більш ефективного контролю.

А, перепрошую. По видатках, по доходах ми також втратили ресурс державного бюджету – 4,4 мільярда за рахунок ігорного бізнесу. Як наслідок – ми зняли його з балансу державного бюджету. Загальна втрата ресурсу тут у нас 5 мільярдів: 4,4 – державний бюджет,   0,6 – місцеві бюджети.

В цілому, з урахуванням того, що в тому числі видатки в розмірі 5,7 мільярда ми перенесли з загального фонду, перепрошую, зі спеціального фонду державного бюджету до загального, на відповідну суму зменшено доходи по спеціальному фонду, по конфіскату.

В цілому, згідно з проектом Закону "Про Державний бюджет" і тим балансом, який на сьогоднішній день у нас є, якщо порівнювати з 2015 роком, у нас місцеві бюджети отримають на 46 мільярдів більше від затвердженого зі змінами показників місцевих бюджетів, по надходженнях до державного бюджету разом із спеціальним фондом, в якому, в тому числі спецконфіскат, це 77,9 мільярда гривень.

Також ми зробили певні уточнення по текстових статтях державного бюджету, які стосувалися тих рішень, які вже були прийняті Радою, і тих змін і уточнень, про які я зараз говорив. В першу чергу це стосується перенесення загального фонду і спеціального фонду, а також видатків на оборону і відповідних уточнень статті по наданню державних гарантій і по забезпеченню фінансування цих видатків в наступні бюджетні періоди. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Шановні колеги! Переходимо до запитань. Будь ласка, Андрію Леонідовичу.  Потім Анатолій Сергійович.  

 

ДЕРКАЧ А.Л. Игорь Иванович, скажите, пожалуйста, я тут вот бегло прочитал, интересные есть увеличения по статьям. Министерство обороны – плюс 8,7 миллиарда гривен. Это, то есть, то, что мы просили, вы добавили средства – они теперь у нас пойдут опять на освоение средств "Укроборонпрому"? Это первый вопрос.

Второй вопрос. Уважаемые коллеги народные депутаты, вот при доопрацюванні нашего бюджета увеличилось количество средств, выделяемых на Верховный Совет, збільшено видатки на 210 миллионов, в тому числі на оплату праці з нарахуванням і розробку проектно-кошторисної документації на створення "игрушки для Гройсмана" в лице "Рада-4", WI-FI и прочей истории по Садовой,3. То есть, это что, социальный бюджет?

 

Игорь Иванович, объясните, пожалуйста. Или вы думаете, что журналисты не дочитают?

Второй вопрос. Обслуживание, организация, информационно-аналитическое обеспечение - еще плюс 85 миллионов. То есть мы от вас просим простую историю: обеспечьте социалку, обеспечьте медицину, обеспечьте образование. А у вас идет добавка на "игрушки Гройсмана"?

Вопрос у меня: кто вносил это предложение? От каких депутатов это поступило, от кого конкретно?

 

УМАНСЬКИЙ І.І. По обороні добавлені видатки, як ми й говорили, в цілому по системі на 10 мільярдів, 8,3 у зв'язку з тим, що 1,7 у нас іде із спецфонду.

По видатках Верховної Ради – це пропозиції, які надав Голова Верховної Ради.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Я хочу для протокола. Гражданин Гройсман дал предложение на увеличение финансирования "игрушек" по "Раде-4" и финансирование дополнительных вопросов информационно-аналитического обеспечения на общую сумму 210 плюс 85.

Спасибо большое.

 

ПАВЕЛКО А.В. Спасибо.

Анатолий Сергеевич Матвиенко.

 

МАТВІЄНКО А.С. Ігорю Івановичу, я щось з арифметикою не дружу. Слухаючи вашу доповідь, що в результаті збільшення акцизу на паливо ми отримаємо додатково 3 250, і ви всі записали на розвиток автомагістралей. Було в попередньому варіанті 3,3. Якщо до 3,3 додати 3 250 буде 6 550. А у нас записано 4,3. То я не розумію, чи записали ми чи не записали, чи ви кажете одне, а в бюджеті зовсім інше? Я дивлюся по позиції 3111600. Я сторінку не можу назвати, бо… Четверта сторінка. Код 3111600.

 

(Загальна дискусія)

 

КРИВЕНКО В.М. Можна?

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Віктор Кривенко.

 

КРИВЕНКО В.М. Шановні колеги, поки всі дивляться цифри, я озвучу ті нецифрові правки, які є. Дивіться, у нас є серйозна проблема з програмою 2501220 "Фінансова підтримка громадських організацій інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам'ятників" (далі, по назві). І у зв'язку з тим, що у нас тепер Закон про громадські об'єднання, у нас немає громадських організацій, то всі громадські організації інвалідів звернулися до мене і просять, щоб ми замінили слово "організації" на "об'єднання" і виклали назву програми так: "Фінансова підтримка громадських об'єднань інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам'ятників та з увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років".

Наступне. Є у нас наше агенство так зване, Головдержслужба, і вони звертаються, тут немає збільшення фінансування, у зв'язку з тим, що Академія при Президентові переходить в їхнє підпорядкування, вони просять, я з відповідним зверненням звернувся, за бюджетною програмою КПКВК 6121020 "Підготовка державних службовців V-VII категорій, підвищення кваліфікації державних службовців I-VII категорій, інших категорій працівників, спеціалістів з питань фінансового моніторингу у сфері боротьби з легалізацією, відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванням тероризму, працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань запобігання та протидії проявам корупції на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування, підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та світової інтеграції, організація підготовки та виконання тренінгових програм і заходів з розвитку вищого корпусу державної служби, забезпечення інституційного розвитку державної служби" здійснити перерозподіл коштів, а саме: зменшити видатки на оплату праці на суму 10973,9 тисяч гривень, комунальні послуги та енергоносії на суму 1 мільйон 603 тисячі 900 гривень, при цьому загальну суму видатків залишити без змін, в тому розмірі, який зазначений по цій програмі".

Передостаннє. Прохання в програмі 2101100 "Підготовка військових фахівців у вищих навчальних закладах, підвищення кваліфікації та перепідготовка військових фахівців і державних службовців, початкова військова підготовка молоді" викласти у новій редакції: "Підготовка військових фахівців у вищих навчальних закладах, підвищення кваліфікації та перепідготовка військових фахівців і державних службовців, початкова військова підготовка та патріотичне виховання". Це те, про що ми з вами багато говорили свого часу. Це в межах тих же видатків.

І останнє. Шановні колеги, у нас з вами, пам'ятаєте, була велика дискусія, що ті кошти, які у нас виділяються, там, де у нас немає затвердженої урядом бюджетної програми, там, де ми не бачимо, що буде в цих заходах проводитися, щоб ми фіксували про проведення погодження бюджетним комітетом тих програм, які урядом не затверджені. Там, де ми бачимо затверджені урядом програми, то ми тоді розуміємо, на що це виділяється, коли ініціюється нова програма без відповідної постанови, є запитання.

 Тому прошу при розгляді зазначеного законопроекту передбачити в його текстовій частині норму, згідно якої розподіл коштів за напрямами, об'єктами, заходами, за бюджетними програмами виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей на підприємствах космічної галузі для виготовлення продукції оборонного призначення  (код 6381210) та виконання робіт за державними цільовими програмами і державними замовленнями у сфері космічної галузі, у тому числі загальнодержавної цільової науково-технічної і космічної програми (код 6381020) здійснюються за рішеннями Кабінету Міністрів України, погодженими з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету. Прошу підтримати, щоб те додаткове фінансування, яке зараз впаде на космічну галузь, а це близько 1 мільярда гривень, щоб Верховна Рада в особі нашого Комітету, ми ще з колегами порадимось, погоджувала цей перерозподіл і здійснювався таким чином парламентський контроль. Прошу підтримати ці всі чотири питання.

 

ПАВЕЛКО А.В. (Загальна дискусія)

Прошу Віктор Михайлович.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Шановні колеги, у мене прохання, щоб ми зосередилися на більш принципових поправках… У мене є дві правки до текстових статей, вони не стосуються балансу бюджету, одна з них дуже важлива, стаття 11 пункт шостий передбачає норму, що конфісковані кошти та кошти, отримані від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду за вчинення корупційного та пов’язаного з корупцією правопорушення… (далі по тексту). Порядок розподілу яких визначається Кабінетом Міністрів. Що я прошу доповнити. Вилучити з цього порядку ОВДП. Ми знаємо, що є на рахунку одного банку арештоване ОВДП приблизно на 30 мільярдів гривень. Ринку ОВДП немає. Якщо їх буде продано, то означає, що буде продано з величезним дисконтом, де будуть величезні втрати. Я сьогодні дивився по зовнішніх ОВДП доходність 40 відсотків. Це означає величезний дисконт, продаж в ручному режимі. Суть моєї правки зводиться до того, що на суму конфіскованих ОВДП зменшується борг України і погашаються зобов’язання. Що це дає бюджету. Бюджету це дає щорічної економії приблизно 2 – 2,5 мільярда гривень на обслуговування боргу. Тому я просив би колег, я не рухаю цифрову статтю, я рухаю тільки уточнення щодо ОВДП. Ми робимо прозорий механізм і заощаджуємо великі кошти і не даємо можливість потім звинувачувати будь-кого.

 І друга норма, яка була минулого року, ну перша норма дуже принципова, я б колег просив підтримати, друга норма стосується виплати векселями по рішеннях судів. Ми не повинні векселями оплачувати. Ми повинні платити грошима. І в межах цих сум, які передбачені бюджетом, виплатити грошима. Це дві правки, які не потребують грошей.

 

ПАВЕЛКО А.В. Уманський Ігор Іванович. Будь ласка.

 

УМАНСЬКИЙ І.І. Дякую. По пропозиціях. По першій поправці, я думаю, Віктор Михайлович абсолютно правий. У нас приблизно на мільярд гривень, на  мільярд доларів, перепрошую, арештовано саме активів у вигляді валютних ОВДП, номінованих у валюті, а також є заарештовані грошові кошти, які в тому числі нараховувалися як відповідні відсотки по цих ОВДП. Шляхів отримання до бюджету цих коштів є два: або прямо списати ці ОВДП і перебрати їх на державний бюджет, як наслідок буде списання боргу, що і пропонує Віктор Михайлович, або виставити на ринок. Для нас як для Міністерства фінансів, звичайно, зручнішим був би варіант списання. Забрати їх на власність Міністерства фінансів, і як наслідок – це означає зменшення відповідного розміру боргу. Просто з діючими процедурами на сьогоднішній день конфісковане майно має бути продано, а до державного бюджету мають надійти кошти. Якщо буде така поправка в тексті закону, тоді ці ОВДП не треба буде, якщо суд прийме рішення конфіскувати їх, безумовно, їх не треба буде продавати. Ми просто на цю суму зменшимо внутрішній борг, номінований у валюті.

Щодо другої частини. Вікторе Михайловичу, тут проблема в чому? Якщо б ми передбачали цих 7,5 мільярдів з державного бюджету в бюджеті на виконання судових рішень, в тому числі й європейських судів, які вже набули чинності, то, безумовно, це грошима можна було б зробити. Саме через відсутність можливості забезпечити повне фінансування за рахунок коштів державного бюджету і було запропоновано цю норму запропонувати по суті тим тримачам цього боргу, кому держава винна, можливість через викуп, через емісію казначейських паперів. Це не означає примусовий для людей викуп, переведення цього боргу саме через казначейства. Якщо погодяться,  вони будуть мати право, візьмуть ці казначейські папери і тим самим держава закриє свій борг. Якщо не погодяться, буде фінансове зобов’язання держави перед фізичними або юридичними особами, які підпадають під норму цієї статті. Це по суті можливість як для держави, так і для людей дати додатковий інструмент для врегулювання цього питання. Дякую.

Те, що були технічні правки пана Кривенка, у нас немає заперечень щодо редакційних цих уточнень.

 

ПАВЕЛКО А.В. Давайте все-таки проголосуем. Было предложено ОВДП паном Пинзеником. Хто за дану поправку, прошу проголосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Один. Рішення приймається, поправка Пинзеника, прошу занести в протокол.

 

(Шум у залі)

 

ПАВЕЛКО А.В. У тебя была тридцать минут назад озвучена, ты должен для коллег озвучить.

 

КРИВЕНКО В.М. Добре. Я зараз коротко повторю. Одна, та, що стосується,  вона вже є в стенограмі, щоб час не забирати у товариства, одна стосується інвалідів, замінити організації на об’єднання, там відповідний текст є.

Друга правка – додати в програмі, яка у Міністерства оборони, слова "патріотичне виховання" як напрямок у назві програми. 

І третя поправка – дати погодження, я їх озвучував,  бюджетного комітету над видатками в космічній галузі по програмах, які там новими вводяться. Прохання підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Кто за данные поправки, прошу голосовать. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Один. Рішення приймається. Дякую.

Будь ласка, Гордєєв Андрій.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Шановні колеги!

 

ІЗ ЗАЛУ. Пропозиція.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, пропозиція.

 

ШУФРИЧ Н.І.  Шановні колеги, члени комітету, на засіданні присутні голови профільних комітетів і наші колеги народні депутати, які не є членами бюджетного комітету. Є пропозиція дати можливість їм висловити  свої пропозиції в першу чергу, щоб вони повернулись до зали і могли працювати у Верховній Раді. Вони вже прийшли, вони запрошені. Хай вони скажуть свої пропозиції.

 

ІЗ ЗАЛУ.  Дати слово головам комітетів.

 

ШУФРИЧ Н.І.   Я вибачаюсь, тут їх не так багато, але це наші колеги.

 

(Загальна дискусія)          

 

ІЗ ЗАЛУ.  Давайте текстові внесемо.

 

ПАВЕЛКО А.В. Текстові, підтримую. Текстові, а потім головам комітетів. Будь ласка, Гордєєв, а потім Деркач.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Шановні колеги, до  вашої уваги роздана табличка пропозицій до окремих положень законопроекту про бюджет. Щоб всі не зачитувати, але мова іде про що: про статтю 16, про статтю 17, про статтю 18, статтю 21 ми виключаємо (пропозиція така), статтю 22 виключити, потім в статті 31 поставити цифру 30, а не 31. І поставити, що за погодженням з бюджетним комітетом. Крім  того, доповнити розподіл коштів за напрямками, об'єктами та заходами за бюджетною програмою "Будівництво, придбання житла для… (і так далі)". Текст додається.

Також пропозиція до Прикінцевих положень, що надані в цій таблиці. Крім останнього пункту, бо він вже передбачений в цьому законопроекті.

Так само статтю 12 законопроекту доповнити пунктом 3 такого змісту. "Залишок коштів, джерелом формування яких були надходження Державного агентства автомобільних доріг України, одержані за рахунок запозичень, залучених під державні гарантії у 2012-2013 роках".

Потім, статтю 14 законопроекту доповнити пунктом 16 такого змісту. "Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування за рахунок джерел, визначених пунктом 3 статті 12 цього закону".

Крім того, шановні колеги, є пропозиція щодо програми 25005040. Мова йде про те, що в назві цієї програми вказати слова, після слів "які відсутні в Україні" доповнити словами "а також регенерація для". Мова йде про протезування та ортезування виробами підвищеної функціональності за новітніми технологіями та технологіями виготовлення. В цифру не входимо, лише поправка щодо назви програми.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Расширяем код.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Бо не можемо лікувати наших хлопців, бійців АТО.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. По последнему хочу уточнения, потому что Богомолец... Я думаю, мы, представители... Было 4, воины АТО обратились сразу к 5-и или к 6-и народным депутатам, и они все пришли в одном, но есть уточнение от Комитета здравоохранения.

Пожалуйста.

 

ІЗ ЗАЛУ. Ми зараз зв'язувались з колегами в залі. Вони якраз наполягають власно на такому формулюванні. Тобто там Богомолець не розібралась, тому що, дійсно, є у нас можливість зрегенерувати кістки.вона не ввійшла якраз. Тобто є пропозиція підтримати.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Есть предложение поддержать.

 

ПАВЕЛКО А.В. Віктор Михайлович Пинзеник.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Шановні колеги, я підтримую все, що сказав Андрій. Є одне тільки застереження. Я просив би зреагувати на нього. Мова йде про те, що ми просимо погоджувати Кабінету з нашим комітетом випуск ОВДП для порятунку банків. Я б дуже просив. Це настільки делікатна тема, коли виникає проблема, наприклад, націоналізації банку, не може бути це предметом затягування, бо це потребує негайного рішення, і не може бути це предметом публічних рішень, це не може обговорюватися довго.

 

Павелко А.В. За виключенням цього пункту.

 

ПИНЗЕНИК В.М. За виключенням цього пункту. Я вас прошу.

 

ГОРДЄЄВ А.А. За виключенням поправки по статті 16. По 16-й статті правки виключаємо.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Уманський.

 

УМАНСЬКИЙ І.І. Якщо дозволите, було запропоновано виключити 2 статті, наскільки я розумію, 21-у і 22-у.

 

(Загальна дискусія)

 

УМАНСЬКИЙ І.І.  Дивіться, по 21 статті. Я не дуже розумію, навіщо виключати. Мова йде про ті реорганізовані ЦОВи, які ми намагаємося ліквідувати вже майже рік і ніяк цю роботу не можемо завершити. І відповідні видатки у нас передбачені просто загальним за Секретаріатом Кабінету Міністрів. У нас прохання лишити цю статтю. Тим більше, що другий абзац цієї статті "видатки, передбачені за вказаною програмою, можуть розподілятися Кабінетом Міністрів за погодженням з комітетом…". Я про 21 статтю говорю.

 

(Загальна дискусія)    

 

УМАНСЬКИЙ І.І.  20 стаття – це зовсім інше. Це те, що Віктор Михайлович говорив про виплати суддів.

 

УМАНСЬКИЙ І.І.  Колеги, ми категорично не погоджуємося це виключити, бо ми розуміємо, що певний час територія, яка не є контрольована державою в Луганській та Донецькій областях, буде ще певний час залишатися неконтрольованою. Відповідно ми видатки не могли не передбачити на відповідні субвенції. Але ми пропонуємо дати право Кабінету Міністрів  за певний період, якщо буде потреба, і є переміщення людей в інші області по всій Україні, робити перерозподіл цих видатків. Ну, от період пройде – видатки ми ці не проводимо, щоб дати можливість підтримати інші освітні і медичні установи по Україні шляхом перерозподілу тих  видатків, які за цей період все одно не були проведені по цих територіях.

 

ІЗ ЗАЛУ. За погодженням з бюджетним комітетом.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Але про що йде мова? Ці дві статті передбачають те, що Кабінет Міністрів України має право, зокрема стаття 21 - "Оптимізація заходів". Централізовані кадри ми оптимізуємо  і так далі. І вони хотіли, як у минулому році це було, ну, вже у 2015 році - я маю на увазі, без погодження з бюджетним комітетом вони щось там собі сидять, роблять, щось вони там приймають, оптимізують, але при цьому у нас тільки видатки ростуть.

 Тому ми й кажемо, що ми ж не проти, робіть ці всі свої реформи, робіть свою оптимізацію, але в загальному порядку приходьте й показуйте, що ви там таке робите, в результаті чого у вас збільшуються видатки. Це така ж сама норма і 22-а.

 

УМАНСЬКИЙ І.І. Тобто не вилучаємо, а загальна процедура погодження з комітетом. Правильно? (Шум в залі)

Були запропоновані також зміни до статті 12 законопроекту, пунктом щодо залишків коштів по Державному агентству автомобільних доріг, одержаних за рахунок запозичень, залучених під державні гарантії у 2012-2013 роках. Я перепрошую, але  це не бюджетні кошти. Це кредитні кошти, які були залучені підприємством. Не може комітет їх погоджувати або не погоджувати. Якщо це бюджетні кошти, це одна історія, а це кредитні кошти.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Шановні колеги! По 21 статті, Ігоре Івановичу, по 21 статті прописано вже в тексті. Повернемося трохи назад. По 21 статті, Ігоре Івановичу, там мова йде про те, що ви в тексті вписали вже самі за погодженням з комітетом, тому наше прохання знімається. Ну, а 22-а – залишається.

 

(Загальна дискусія)

 

УМАНСЬКИЙ І.І.  22-а – дописуємо "за погодженням з комітетом". Немає проблем.

 

ПАВЕЛКО А.В. 12 статья.

 

ГОРДЄЄВ А.А. По 12 статті – це мова про те, що є залишки коштів цих  кредитних, і вони мають бути джерелом так само  ремонту доріг, як і всі інші бюджетні. От і все. Вони є цільовими, і ми кажемо про те, що…

 

ІЗ ЗАЛУ. Ставте на голосування.

 

ПАВЕЛКО А.В. Еще раз, мы должны выслушать окончательную версию. Одну. Не перечисляем все. Одну, и сразу голосуем. Одна поправка, и голосуем.

 

ІЗ ЗАЛУ. Говори.

 

ГОРДЄЄВ А.А. А що говорити? Вже проговорено. Давайте її проголосуємо і все.

 

УМАНСЬКИЙ І.І.  Це не бюджетні кошти.

 

ПАВЕЛКО А.В. 12-ю снимаешь? Нет?

ГОРДЄЄВ А.А. Нет.

ПАВЕЛКО А.В. Оставляем.

 

(Загальна дискусія)    

 

УМАНСЬКИЙ І.І. Я перепрошую. Ну, вони можуть бути цільові, нецільові, але це не є бюджетні кошти. Вони не розподіляються Законом про Державний бюджет. Вони не є у додатках до Державного бюджету. Це власне кошти бюджетної установи.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Я перепрошую, Ігорю Івановичу, але мова йде про інше. Були залучені кошти під державні гарантії, які лягли в державний борг і в прямі бюджетні зобов'язання держави Україна. Тому мова йде про те, що вони мають бути скеровані, в кінці кінців, на ремонт доріг, а не сидіти десь, висіти десь. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Віктор.

 

КРИВЕНКО В.М. КБ "Південне" – єдиний проект, профінансований на 100 відсотків з початку його реалізації. Взяло 150 мільйонів доларів і поклало їх в 2004 році 29 листопада під 6 відсотків річних на депозит. І чотири роки ми зривали всі терміни, які можна було зірвати. До сих пір ні ракети немає. Це такий штрих пунктиром. Тому треба погоджувати і кредитні кошти так само, як і залучаються.

 

ПАВЕЛКО А.В. Итак, последняя версия.

 

ІЗ ЗАЛУ. За погодженням з нами.       

 

ПАВЕЛКО А.В. Хто за дану пропозицію, прошу голосувати. Хто за, прошу голосувати.

 

ГОРДЄЄВ А.А. За погодженням з бюджетним комітетом.

 

ПАВЕЛКО А.В. Так. Хто проти? Утримався? Один. Рішення приймається.

Далі. Деркач. Андрій Леонідович Деркач.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Уважаемые коллеги, мы говорили по текстовым поправкам.

 

РУДИК С.Я. Товариство, ми не проголосували за регенерацію.

 

ПАВЕЛКО А.В. Проголосували.

 

РУДИК С.Я. За регенерацію не голосували.

 

ПАВЕЛКО А.В. Оно же включалось в перечень.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Шановні колеги, там іще йшла мова про регенерацію, це програма 2505040, зміни її назви. Ну, не зміни, а доповнення. І в табличці надано ще розподіл коштів за напрямами, об'єктами та бюджетними програмами будівництва житла і так далі по тексту, подивіться всі, будь ласка, щоб також ми його проголосували.

 

ПАВЕЛКО А.В. Хто за дану пропозицію?

 

ГОРДЄЄВ А.А. Давайте по пунктам.

 

ПАВЕЛКО А.В. По порядку.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Да, регенерацію.

 

ПАВЕЛКО А.В. Регенерацію. Хто за дану пропозицію, прошу голосувати. Хто проти? Утримався? Один. Рішення приймається. 

Наступне.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Наступне – це стаття (вона поки що без номера), вона в таблиці, друзі, зазначена. Розподіл коштів за напрямами, об'єктами, заходами за бюджетними програмами "Будівництво, придбання житла для осіб рядового, начальницького складу" і так далі за текстом, він іде одним пунктом, а також "Прикінцеві положення" до законопроекту про бюджет прошу підтримати   в редакції, яка роздана на руки, в редакції комітету, крім останнього абзацу, який вже передбачений в законопроекті.

 

ПАВЕЛКО А.В. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався? Один. Рішення приймається. Дякую.

Деркач Андрій Леонідович.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Уважаемые коллеги, от имени депутатского объединения "Запрещено запрещать" предлагаю внести в текст Закона о бюджете. Абзац другий пункту 2 Розділу 13 Прикінцевих положень Закону України "Про запобігання корупції" доповнити словами "не раніше 1 січня 17-го року". О чем идет речь? У нас наши борцы з коррупцией уже сделали "Укрбанан", скоро будут бороться с коррупцией в "Укрбанане". У нас Министерству финансов раздаются права для доступа к персональным данным, причем не только государственных служащих, а и вопросов пенсионеров, как они называют, верификация, и все остальное.

Андрей Васильевич, если можно, вы потом с молодым человеком поговорите. Вы сядьте, товарищ заместитель министра, не скачите тут на заседании.

Андрей Васильевич!

ПАВЕЛКО А.В. Я слышу.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Я хочу обратить внимание, что у нас парламентская республика, Верховный Совет "кушает" 933 миллиона, а Президент "кушает" вместе с ДУСей миллиард 190. Это при парламентской республике! Очень важные статьи расходов. У нас же больше нечем заняться в ситуации, как бороться з коррупцией, и строить при этом Мариинский дворец на 95 миллионов, или проводить замечательный фестиваль "Мистецький арсенал" – 25 миллионов, патриотическая песня "Будь вільним" за 24 миллиона.

Андрей Васильевич, это я просто к комментариям. А потом они придут к нам и скажут: "Дорогие товарищи, а теперь на очередную организацию по борьбе с коррупцией". Кто-то может перечислить количество борцов по организациям? Сколько их уже сделали? И кроме того, что они гоняются за "Укропом" и теперь за "Свободой", кроме "Оппозиционного блока" и "Воли народа", они будут гоняться, товарищи, за вами.

Андрей Васильевич, я давеча был у одного вашего коллеги министра, и когда он примает законы про коррупцию, пердложил поставить фотографию макеевского прокурора напротив, чтобы, когда он будет в следующий раз принимать, он думал, что он может сидеть с другой стороны стола от него.

Поэтому предлагаю вот эту поправочку проголосовать.

 

ПАВЕЛКО А.В. Принимается.

Кто за данную поправку, прошу голосовать. Кто за? Кто за эту поправку? Кто против? Утримався? Приймається.

 

(Вимкнені мікрофони)

 

ПАВЕЛКО А.В. Анатолий Сергеевич.

 

МАТВІЄНКО А.С. Прийняли, так?

 

ПАВЕЛКО А.В. Приняли.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Не приняли.

 

ПАВЕЛКО А.В. Приняли.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Кто проголосовал? Сколько голосов было за?

 

(Шум у залі)

 

ІЗ ЗАЛУ. Мы уже проголосовали. По Деркачу проголосовали уже. Посчитали, приняли, проголосовали.

 

ПАВЕЛКО А.В. Поправку приняли, проголосовали. Один -  воздержался. Вы не голосовали. 12 – за. Вот секретарь сидит рядом.

 

(Вимкнені мікрофони)

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Андрію Леонідовичу.

 

(Загальна дискусія)

 

ДЕРКАЧ А.Л. Каких зарубежных друзей? Андрей Васильевич, я ж на "Самопомощь" не ведусь, у нас все в порядке с психикой. Проголосовали – и проголосовали.

У меня следующий вопрос по образованию.

 

ПАВЕЛКО А.В. Пожалуйста.

 

САВЧЕНКО О.Ю.  Друзья, я извиняюсь, ребята!

Я прошу внести поправку в 6-ю статью, чтобы мы давали "погодження на надання державних гарантій по напрямкам "Забезпечення виконання боргових зобов'язань суб'єктів господарювання, державної іпотечної установи, "Нафтогазу" та інших".

Друзі, ще раз, увага! Я прошу, друзі, щоб дали комітету можливість, щоб ми погоджували  надання державних гарантій за такими напрямками, як забезпечення виконання боргових зобов'язань за державних іпотечних установ, "Нафтогазу" та іншими.

Андрію Васильовичу, поставте, будь ласка, на голосування.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Уточнення. По суті це мова йде по статтю 6 Закону про бюджет. Тобто заходи з забезпечення боргових зобов'язань, які там прораховані…

 

ІЗ ЗАЛУ. Погоджуються з нами!

 

ГОРДЄЄВ А.А. Так, за погодженням з бюджетним комітетом.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Хто за дану пропозицію, прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Рішення прийнято одноголосно.

Будь ласка, Уманський.

 

УМАНСЬКИЙ І.І. Якщо дозволите, шановні колеги. Я щойно розмовляв з Прем'єр-міністром, велике прохання, бо зараз будуть розходитись депутати, щоб ми пришвидшились і завершили, бо не дочекаються нас. Це перша теза.

Друга теза. Я перепрошую, ми зробили технічних декілька помилок в текстовій частині. Наприклад, в статті 10 ми проголосували зміни до Податкового кодексу, але ми загубили слова (це стаття 10) "встановити, що в загальному фонду Державного бюджету на … рік" (і йде перелік). Необхідно в текст добавити просто "в повному обсязі рента та плата за користування надрами виготовлення бурштину". Це було проголосовано в Податковому кодексі, ми технічно це не вставили. Це перша річ.

І друга. У нас, на жаль, технічний збій вийшов, і ми одну і ту саму редакцію дали статті 29 і 30.

Шановні колеги, дивіться, що необхідно зробити? Ми передбачили 1,9 мільярда гривень субвенцію на розвиток регіонів, воно (бачте?) там не розподілена сума. Тут має бути редакція, що цю суму розподіляє Кабінет Міністрів за погодженням з бюджетним комітетом.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Замість 30-ї статті?

 

УМАНСЬКИЙ І.І. 1,9 мільярда субвенція місцевим бюджетам на соцекономрозвиток розподіляється Кабінетом Міністрів за погодженням з бюджетним комітетом.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Хто за цю поправку?

 

ГОРДЄЄВ А.А.  За декілька поправок. І рента, і так далі.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Хто проти? Утримався? Унгурян, Крулько.

 

(Шум у залі)

 

УНГУРЯН П.Я.  6 стаття. Шановні колеги!

 

(Шум у залі)   

 

ПАВЕЛКО А.В. Тишина в зале!

 

УНГУРЯН П.Я. Прохання до 6-ї статті за погодженням з Мінфіном внести текстову правку, яка не впливає на баланс суб'єктів господарювання резидентів України за кредитами, що залишаються для фінансування програм, пов'язаних з підвищенням обороноздатності і безпеки держави, в обсязі до 6 мільярдів гривень. Щоб це було. Це погоджена позиція, Мінфін підтримує, РНБО підтримує.

 

(Загальна дискусія)

 

ПАВЕЛКО А.В. Это внутри одного. Минфин соглашается? Хто за дану пропозицію, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 Когда голосование идет, просьба руки не поднимать. Вы голосуете или это просьба выступить? Так мы еще не закончили голосование. Есть "за", "против" и "утримались". Давайте уважать коллег. Было поставлено на голосование и надо проголосовать и зафиксировать, чтобы наш секретариат мог это все выработать в единую позицию комитета.

Еще раз. Предложение Унгуряна Павла. Кто за, прошу голосовать. Кто против? Утримався? Один. Дякую.

Наступне. Я пропоную дуже коротко, і тільки ті пропозиції, які ми зможемо сьогодні опрацювати разом з Мінфіном.

А зараз дуже швидко, бо парламент освобождается от народных депутатов.

 

ІЗ ЗАЛУ. Комусь це вигідно. 

 

(Сміх у залі)

 

ІЗ ЗАЛУ. Вы хотите сказать, что народные депутаты покидают зал.

 

ПАВЕЛКО А.В. Так. Без эмоций. Коротко. По делу. 5 минут - подводим и уходим.

 

ІЗ ЗАЛУ. Председателям комитетов дайте выступить!

 

ПАВЕЛКО А.В. Еще раз. Мы по текстовым всем прошлись? Анатолий  Сергеевич Матвиенко.

 

МАТВІЄНКО А.С. Шановні колеги! Вам роздана текстова поправка до Прикінцевих положень з приводу доручення Кабінету Міністрів до 15 лютого внести на розгляд Верховної Ради пропозиції щодо Кодексу по перерозподілу 5-відсоткового акцизу. Але я просив би до цього додати, передбачивши, що ця норма вступає  в силу з другого кварталу 2016 року, як наша позиція. Бо вже таке доручення було, і поскільки не було цієї дати, тому була проблема, що її так і не внесли. То я пропонував би проголосувати це прикінцеве положення, воно роздано, про розподіл акцизу з другого кварталу. І внесення до 15 лютого, доручити Уряду  запропонувати механізм.

 

ПАВЕЛКО А.В. Хто за, прошу проголосувати.

 

МАТВІЄНКО А.С. Голосуємо. Василь Васильович, голосуємо. 

 

ПАВЕЛКО А.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Один.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги, по Києву дуже важлива поправка. Шановні колеги, прошу врахувати поправку в Прикінцевих положеннях у Законі України "Про Державний бюджет 2016 року",  передбачити Кабінету Міністрів України при підготовці проекту Державного бюджету України на 2017 рік передбачити субвенцію з Державного бюджету міському бюджету міста Києва на виконання зобов’язань за здійсненими запозиченнями у сумі 1 мільярд 915 мільйонів 250 тисяч гривень.

Якщо треба пояснення, перший заступник міського голови може пояснити. Але це ми робили в минулому році. Я пропоную підтримати.

 

КРИВЕНКО В.М. Це текстове доручення. Їм треба показувати, кредиторам, що в 2017 році нам передбачать. А передбачимо чи не передбачимо, це вже буде наше наступне рішення.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Я прошу підтримати цю поправку. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Один.

 

ПАВЕЛКО А.В. Приймається.

Наступний Іван Крулько.

 

КРУЛЬКО І.І. Шановні колеги, у мене поправка, яка погоджена з Міністерством фінансів, з Мінекономрозвитку,  і це пропозиція Державного фонду майна, до текстової частини. Доповнити текстову частину законопроекту наступного змісту: на 2016 рік зупинити дію норми статті 10 Закону України "Про оренду державного і комунального майна" в частині нарахування індексацій на орендну плату, починаючи з 01.01.16 до 01.01.17.

Чому така поправка? Тому що тільки за цей рік, за поточний, більше тисячі договорів оренди були розірвані, і це покладається на комунальне майно.

Прошу підтримати цю поправку.

 

ПАВЕЛКО А.В. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Хто утримався?  Рішення приймається.

Будь ласка, Левченко. Коротко.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Дякую. Я хотів би попросити секретаріат. Прошу записати зараз те, що я скажу, в протокол слово в слово. Я хотів би зазначити зараз публічно, що все, що зараз тут відбувається, це пряме порушення Закону "Про Бюджетний кодекс", Закону "Про Регламент Верховної Ради України" і Конституції України. Рішення, які всі відбуваються, незаконні, ведуть до подальшої руйнації бюджетного процесу в Україні і української економіки. І бюджетний комітет, як і Верховна Рада, замість того, щоб навести порядок в цьому плані і нарешті почати планувати головний державний документ фінансовий нормально, по закону, займається звичайним просто, скажімо, потуранням  оцим незаконним рішенням.

Тому я ще раз заявляю, що це все незаконно, і закликаю колег все ж таки згадати, що вони члени бюджетного комітету, а не додаток до уряду пана Яценюка і решти всяких олігархічних прихвостнів.

І також через це пояснюю, чому я по кожній поправці утримуюсь. Тому що вивчити зміст поправок за 10-20 хвилин, якщо ти відповідальний парламентар, неможливо. І, власне кажучи, ще раз наголошую, це все незаконно. Прошу секретаріат вставити мій цей виступ слово в слово в протокол. Я перевірю. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Слово надається Дубневичу Богдану Васильовичу.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Шановні колеги, я прошу вас до статті 1801170, внести її в третій додаток, добавити до статті 42 мільйони, загальна 80 мільйонів за рахунок інших надходжень. Прошу проголосувати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався? 2. Рішення приймається. Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги, прошу доповнити позицію бюджетної програми КПКВК 2301400 "Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру" окремим рядком.

В тому числі на придбання цифрових рентгенівських мамографічних комплексів та ультразвукових діагностичних приладів вітчизняного виробництва у обсязі 200 мільйонів гривень за рахунок пропорційного скорочення видатків на реалізацію державних інвестиційних проектів.

Ця норма була в минулому році була нами проголосована, але не виконана урядом, тому ми пропонуємо її поновити.

 

(Загальна дискусія)

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, голосуємо. Прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Один. Рішення приймається. Дякую.

Наступне. У нас двоє голів комітетів.

Будь ласка, Лілія Михайлівна Гриневич.

 

ГРИНЕВИЧ Л.М. Дякую.

Шановні колеги, кілька питань у нас. Перше питання, яке стосується бюджету Міністерства освіти і науки. У нас викликає велику стурбованість проведення зовнішнього незалежного оцінювання. Зараз згідно з постановою

Кабінету Міністрів їм збільшили трохи зарплату після всього, що відбулось цього року, і зараз іде мова про додавання 40 мільйонів гривень на зростання забезпечення заробітної плати. Я прошу Міністерство фінансів, ми надали всю додаткову чітку інформацію, щоб ми потім не залишилися з великою проблемою по ЗНО. Це критично. Це перше, до чого я хочу привернути увагу.

Друге питання, яке є дуже важливим, це є питання, пов'язане з забезпеченням національних академій наук. У нас найбільш критично постраждала - на 25 відсотків зниження другий рік поспіль фінансування Національна академія педагогічних наук, а їй, якщо ми будемо робити реформу середньої школи, треба розробляти новий зміст підручників. Вони нам реально потрібні.

 

ПАВЕЛКО А.В. Коротко, якщо можна, Ліліє Михайлівно.

 

ГРИНЕВИЧ Л.М. До рівня цього року (цього року, не те, що їм треба) - треба 17 мільйонів гривень, мінімально, 17 мільйонів гривень.

Далі. Зараз в цьому варіанті бюджету Аграрна академія отримала на 150 мільйонів менше, ніж рівень цього року. Ну, це – реальний колапс, тому що їм тоді зняли 25 відсотків, а це більше ніж 25. Будь ласка, знайдіть той компроміс, який ви можете дати. Потрібно 150 до цього року, до рівня цього року.

Наступне дуже важливе питання, колеги, це питання субвенції на професійно-технічну освіту.

 

ПАВЕЛКО А.В. Ліліє Михайлівно, будь ласка, дуже коротко.

 

ГРИНЕВИЧ Л.М. Останнє, практично вже останнє. Ми пропонуємо дати хоча б часткову субвенцію, хоча б третину чи половину на професійно-технічні заклади.

 

ПАВЕЛКО А.В. Лилия Михайловна, мы очень долго будем обсуждать, мы придем в зал, у нас не будет голосов – у нас вообще ничего не будет! Ни одной строки, ни одного бюджета. Вы сказали, Уманский сейчас ответит вам.

 

ГРИНЕВИЧ Л.М. Половина субвенції – 2,5 мільярда. Я розумію, що це багато. Або давайте перехідний період, тому що перехідний період передачі цих закладів на міста обласного значення, бо там буде реально серйозна проблема. Допишіть це.

 

ПАВЕЛКО А.В. Качур Роман. 

 

КАЧУР Р.П. По академіях наук. Ми фінансування скоротили, але є економія по ЄСВ, який знижується. Таким чином як би ця цифра виглядає меншою, але залишається їм фінансування економії по ЄСВ.

Стосовно інституту освіти. Ми додали фінансування на вимогу Міністерства освіти і науки.

По ПТУ ми обговорювали тут на комітеті і прийняли зважене рішення. Тому я пропоную так і залишити.

 

ДЕРКАЧ А.Л. По ПТУ для стенограммы. То есть вы считаете, что ПТУ мы бросаем на местные бюджеты и не можем найти 2 миллиарда? Андрей Васильевич, я рассказывал, с чего начал, да? Сколько денег у нас "кушает" Управление делами, сколько денег "кушает" непосредственно Верховный Совет, и 10 миллиардов, которые они дали на освоение опять дополнительно "Оборонпрому". Просьба была комитета…

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Артур…

 

ДЕРКАЧ А.Л. Под стенограмму пусть ответит по ПТУ. Пусть ответит. Я на него лично подам как гражданин в суд. Пусть ответит под стенограмму.    

 

КАЧУР Р.П. Стосовно субвенції на підготовку робітничих кадрів. Ми обговорювали вчора це рішення на комітеті і прийняли рішення. Професійно-технічна освіта передається в містах обласного значення на міста, поза містами обласного значення – на обласні бюджети. Ми провели розрахунки по всіх бюджетах і бачимо, що ситуація збалансована і буде профінансована в наступному році.

Крім того, була поправка окрема Гордєєва Андрія Анатолійовича стосовно заборони закриття таких закладів із недопущення скорочення більше ніж на 10 відсотків протягом одного року. І така норма буде діяти протягом трьох років. І сьогодні за цю правку комітет проголосував.  

 

ГРИНЕВИЧ Л.М. Що по академії?

 

ПАЛАТНИЙ А.Л. Шановний Андрію Васильовичу, шановні члени бюджетного комітету! Я дуже коротко.

Ви знаєте, що в минулому році ми вимагали від уряду субвенції в розмірі 100 мільйонів гривень на дофінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл. Не зважаючи на це, що вони повинні фінансуватися з місцевих бюджетів, 56 шкіл в цьому році було закрито. Багато дітей, фахівців сьогодні опинилися на вулиці. Я дуже прошу внести до державного бюджету цільову субвенцію в цьому році в розмірі 100 мільйонів гривень. Не зважаючи на те, що фінансування шкіл немає, хоча і прописано в законі, що воно є з місцевих бюджетів, але ми знаємо, що багато місцевих бюджетів не хочуть фінансувати і ради не приймають ці рішення. Тому дуже вас прошу підтримати це рішення: видати цільові субвенції на фінансуваня дитячо-юнацьких спортивних шкіл в розмірі 100 мільйонів гривень. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Шуфричу слово.

 

ШУФРИЧ Н.І. Шановні колеги, я прошу підтримати пропозицію Палатного, інакше наші ДЮСШ фактично залишаться без фінансування.

Крім того, я хочу нагадати, що наступний рік у нас – олімпійський рік. І сьогодні на підготовку наших олімпійських команд виділено нібито багато – 257 мільйонів гривень, але реально це 10 мільйонів доларів. Ми розуміємо, що за 10 мільйонів доларів всю олімпійську команду неможливо підготувати для достойного виступу на Олімпійських іграх, тому прошу збільшити цю суму до 357 мільйонів 442 тисяч по КПКВК 3401320.

Оці дві пропозиції прошу підтримати. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В.  Спасибо.

Уманский Игорь Иванович.

 

УМАНСЬКИЙ І.І. Шановні народні депутати, ми збільшили видатки на утримання на Мінмолодьспорту на наступний рік, в проекті відповідно на проведення Олімпійських ігор на 400 мільйонів ми їм добавили видатків. Тому зараз ще додатково добавляти, я перепрошую, це ресурсна стаття, яка нам зараз розбалансує баланси.

 

ШУФРИЧ Н.І. Пане Голово, прошу поставити на голосування.

 

(Загальна дискусія)

 

ПАВЕЛКО А.В. Я хочу предложить.

 

ДЕРКАЧ А.Л. А я сказал, с Гройсмана снимайте! С "игрушек" Гройсмана.

 

ШУФРИЧ Н.І. А что наши спортсмены? Хоть какую-то радость народу подарите.

 

(Загальна дискусія)

 

ГОРДЄЄВ А.А. Я пропоную поставити на голосування ДЮСШ.

 

ПАВЕЛКО А.В. Андрій Гордєєв.

 

(Шум у залі)

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Шановні колеги, дозвольте?

Шановні колеги, ми вперше в гостях на вашому шановному комітеті. Дозвольте, будь ласка, взяти слово головам. Дайте нам одну хвилину, будь ласка. Від імені двох Комітетів з питань європейської інтеграції та закордонних справ я дякую вам, що така європейська тиша у нас встановилася.

Я хочу сказати, що ми маємо дуже серйозну зараз проблему з нашим фінансуванням Міністерства закордонних справ. Ми обговорювали на фракції БПП неприпустимість фінансування Міністерства закордонних справ на 60 відсотків. І ми бачимо, що надали тільки 200 мільйонів їм з мінімальних, яких вони ще просили, 300 мільйонів. Ми просимо додати на фінансування Міністерства закордонних справ ще 100 мільйонів саме на наступні статті. Функціонування закордонних дипломатичних установ України та розширення мережі власності України для потреб цих установ, тому що сьогодні у зв'язку з ростом курсу долара вони взагалі скоротили свою діяльність, і ми не виграємо на дипломатичному фронті з таким фінансуванням.

Шановний пане Голово, ми, звичайно, є невеликими експертами  в фінансах, але якщо ви говорите, з чого можна зняти, Міністерство фінансів, можливо, ви поясните нам, людям далеким від фінансів, а навіщо виділяти 200 мільйонів на Державне агентство інвестицій і управління національними проектами України? От що це за проекти такі України, що це за агентства? Може, з цих грошей виділити на Міністерство закордонних справ?

Шановний пане Уманський, що таке Управління агентствами і національними проектами? Можливо, з цих грошей варто виділити на Міністерство закордонних справ, які фінансуються на 60 відсотків, і вони сьогодні на дипломатичному фронті мають відстоювати позицію України. Абсолютно злиднями стали наші дипломати!

 

ПАВЕЛКО А.В. Анатолій Сергійович Матвієнко.

 

МАТВІЄНКО А.С. Дивіться, друзі, у нас дійсно є багато слушних пропозицій, які потребують ресурсних фінансувань. Ми зараз можемо або розбалансувати все і не прийняти нічого. Я би пропонував, якщо б ви погодилися, йде мова про академії, йде мова про дитячі спортивні школи, йде мова і про те, що ти кажеш, Іро, про МЗС. Давайте запишемо таку норму, по-перше, що це ми підтримуємо, бюджетний комітет, необхідність знайти такий ресурс, доручити Кабінету Міністрів до 1 березня, дійсно, з тих статей, з яких можна зняти, і по ДУСі, і по Верховній Раді (треба просто спокійно розглянути), нацагентства, розглянути, внести, доручити Кабінету Міністрів внести відповідні зміни і збалансувати цей бюджет. Інакше ми його не приймемо.

 

(Загальна дискусія)

 

ПАВЕЛКО А.В. Хто за дану пропозицію, прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Один. Рішення приймається.

Есть предложение принять в целом все предложения, которые были...

 

ШУФРИЧ Н.І.   Есть предложения по МЗС.

Пусть лучше говорят дипломаты, чем пушки стреляют! Снимите с Министерства обороны, у них 10 миллиардов добавили! Снимите с них 100 миллионов и дайте МЗС!

Я прошу 100 миллионов снять с Министерства обороны и дать Министерству иностранных дел.

 

КРУЛЬКО І.І. Андрію Васильовичу, Ігорю Івановичу, можна одну секунду?

(Шум у залі)

Дуже важливо. Дивіться, Міністерству закордонних справ треба мінімум 100 мільйонів тільки на оплату послуг адвокатів, які захищають Україну у міжнародних судах. Давайте хоча б цю норму. 100 мільйонів з Міноборони зняти і на оплату адвокатам. Це абсолютно правильна пропозиція. Не МЗС віддати. Їм потрібно по тій програмі оплатити адвокатів, які захищають Україну в судах.

 

ПАВЕЛКО А.В. Принимаем. По предложению по МЗС голосуем. Кто за то, чтобы поддержать предложение по МИДу, прошу голосовать. Хто за?

ШКВАРИЛЮК В.В. 16.

ПАВЕЛКО А.В. Хто проти? Хто утримався?

ШКВАРИЛЮК В.В. 2.

ПАВЕЛКО А.В. Приймається. Если можно, коротко подводим итог. Предлагается то, что было сказано Анатолием Сергеевичем, все предложения, вносим изменения и сбалансируем бюджет в марте, вместе  с ДЮСШ. Принимаются в целом все изменения. Кто за, прошу голосовать. Хто за?

ШКВАРИЛЮК В.В. 15.

ПАВЕЛКО А.В. Хто проти? Хто утримався?

ШКВАРИЛЮК В.В. 1.

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

КОРЧИНСЬКА О.А. Чекайте! Комітет охорони здоров’я просить по закону -  видатки державних лотерей, вони ідуть на лікування онкохворих.

ПАВЕЛКО А.В. Заседание комитета объявляется закрытым.

 

 





Розробник: ЗАТ "Cофтлайн" (Україна)