Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №6 від 14 січня 2015 року

 

 

1500 година  м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510

 

Головує: Голова Комітету Павелко А.В.

Присутні:

Члени Комітету: Амельченко В.В., Ванат П.М., Гєллєр Є.Б., Горбунов О.В., Гордєєв А.А., Дубневич Б.В., Іщейкін К.Є., Кривенко В.М., Крулько І.І., Куліченко І.І., Левченко Ю.В., Маркевич Я.В., Матвієнко А.С., Медуниця О.В., Мельник С.І., Павлов К.Ю., Пинзеник В.М., Рудик С.Я., Скорик М.Л., Унгурян П.Я., Шкварилюк В.В.,

Всього присутніх – 22 народних депутатів.

Відсутні:

Члени Комітету: Деркач А.Л., Молоток І.Ф., Пресман О.С., Савченко О.Ю., Шевченко О.Л., Шуфрич Н.І.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Андросюк Н.В., Боброва Т.С., Больбат О.О., Корольковська М.М., Кочубей О.П., Криволап М.К., Луценко Н.В., Переста Я.І., Пінчукова А.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Зайченко А.С., Товстенко В.М., Яковенко С.П.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1. Про Порядок розгляду у Комітеті з питань бюджету законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини.

2. Про план роботи Комітету з питань бюджету на період другої сесії Верховної Ради України восьмого скликання.

3. Різне.

3.1. Про основні підсумки роботи Комітету з питань бюджету у період першої сесії Верховної Ради України восьмого скликання.

3.2. Про заміщення вакантних посад у секретаріаті Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.

3.3. Щодо дотримання вимог законодавства при розгляді законопроектів про державний бюджет та про внесення змін до нього (запропоновано розглянути додатково).

1. СЛУХАЛИ:

Інформацію голови підкомітету з питань оцінки законопроектів щодо впливу на показники бюджету та відповідності бюджетному законодавству Левченка Ю.В. про Порядок розгляду у Комітеті з питань бюджету законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини.

Відмітили:

Відповідно до статті 27 Бюджетного кодексу та статті 93 Регламенту Верховної Ради Комітет з питань бюджету має надавати висновок до кожного законопроекту щодо його впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини.

Реалізація цих положень забезпечується таким чином:

як визначено Бюджетним кодексом – кожен законопроект направляється до Уряду для здійснення експертизи щодо впливу законопроекту на показники бюджету та відповідності його законам, що регулюють бюджетні відносини і у двотижневий строк Уряд передає до Комітету відповідний експертний висновок.

Затим законопроекти з урахуванням висновку Уряду опрацьовуються у Комітеті (секретаріатом та підкомітетом) і виноситься на розгляд Комітету, за наслідками розгляду рішення Комітету листом надсилається до головного комітету.

Для забезпечення належної підготовки таких висновків та їх своєчасного розгляду Комітетом з огляду на вимоги Бюджетного кодексу і Регламенту пропонується організаційно упорядкувати процедуру, визначивши форму опрацювання законопроектів у Комітеті, терміни і відповідальних на певних етапах підготовки висновків.

Так, пропонується за наслідками опрацювання законопроектів підкомітетом за добу до засідання Комітету народним депутатам на їх електронну адресу надсилати

– список законопроектів, які не впливають на показники бюджету (якщо у списку зазначені законопроекти, положення яких не відповідають законам, що регулюють бюджетні відносини, то за кожним з таких законопроектів надсилається проект рішення Комітету);

– список законопроектів, які впливають на показники бюджету, включаючи ті, положення яких не відповідають законам, що регулюють бюджетні відносини, разом з проектом рішення Комітету щодо кожного із законопроектів.

На засідання Комітету надаються списки законопроектів, які не впливають/впливають на показники бюджету та/або не відповідають законам, що регулюють бюджетні відносини, кожному з членів Комітету.

На засіданні Комітету законопроекти розглядаються і голосуються списком відповідно (окремо за тими, що впливають на показники бюджету, та за тими, що не впливають на показники бюджету).

У разі виникнення питань щодо того чи іншого законопроекту, народні депутати – члени Комітету вносять пропозиції про виключення його зі списку при голосуванні з метою прийняття окремого рішення щодо нього.

Такий порядок дозволить систематизувати роботу з підготовки відповідних висновків до законопроектів, яких на даний час надійшло 652.

Слід зазначити, що відповідний порядок затверджувався комітетами трьох попередніх скликань і практика його застосування виявилась дієвою (для прикладу, у минулому скликанні Комітетом було надано висновки майже до трьох тисяч законопроектів – 2940).

В обговоренні питання взяли участь члени Комітету з питань бюджету – народні депутати України Павелко А.В., Левченко Ю.В., Пинзеник В.М., Рудик С.Я., Гордєєв А.А., Крулько І.І. При цьому народний депутат Кривенко В.М. вніс пропозицію до пункту 11 проекту Порядку щодо візування листів на профільні комітети заступником Голови Комітету (за відсутності голови підкомітету).

Голова підкомітету Левченко Ю.В. запропонував затвердити Порядок з урахуванням пропозиції народного депутата Кривенка В.М.

Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування таку пропозицію, яка була підтримана присутніми членами Комітету.

УХВАЛИЛИ:

Затвердити Порядок розгляду у Комітеті з питань бюджету законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини:

«ПОРЯДОК
розгляду у Комітеті з питань бюджету законопроектів

щодо їх впливу на  показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини

Відповідно до статті 93 Регламенту Верховної Ради України кожен законопроект після його реєстрації не пізніш як у п’ятиденний строк направляється у Комітет з питань бюджету (далі – Комітет) для проведення експертизи щодо його впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини.

Керуючись статтею 93 Регламенту Верховної Ради України та статтею 27 Бюджетного кодексу України, Комітет здійснює опрацювання та розгляд законопроектів у такій послідовності.

1) Кожен законопроект[1] після його реєстрації у Верховній Раді України передається до Комітету і не пізніш як у триденний строк направляється ним до Кабінету Міністрів України для здійснення експертизи щодо впливу законопроекту на показники бюджету та відповідності його законам, що регулюють бюджетні відносини.

Направлення законопроекту до Кабінету Міністрів України забезпечується працівником секретаріату, відповідальним за такий напрямок роботи, шляхом підготовки відповідного листа з переліком законопроектів, що надійшли до Комітету[2];

2) Кабінет Міністрів України у двотижневий строк з дня отримання законопроекту передає до Комітету експертний висновок, підготовлений Міністерством фінансів України за участю інших заінтересованих центральних органів виконавчої влади.

Експертний висновок до законопроекту має містити інформацію щодо повноти та достовірності даних, викладених у фінансово-економічному обґрунтуванні, впливу законопроекту на показники бюджету (з обов’язковим визначенням вартісної величини такого впливу), можливостей фінансового забезпечення у відповідному бюджетному періоді, відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, та пропозиції щодо його розгляду;

3) експертний висновок до законопроекту, що надійшов до Комітету, реєструється працівником секретаріату, відповідальним за такий напрямок роботи, і передається для опрацювання працівнику секретаріату, відповідальному за забезпечення попереднього розгляду відповідного законопроекту згідно з функціональними обов’язками;

4) отримавши експертний висновок Кабінету Міністрів України до законопроекту та за необхідності висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України (далі – ГНЕУ) до нього, працівник секретаріату аналізує законопроект. Законопроект, який не впливає на показники бюджету, вноситься до відповідного списку законопроектів, а щодо законопроекту, який впливає на показники бюджету, та/або законопроекту, положення якого не відповідають законам, що регулюють бюджетні відносини, готується проект рішення Комітету.

Проект ухвали щодо законопроекту, який впливає на показники бюджету, має містити висновки щодо терміну набрання чинності законом:

– якщо законопроект буде мати вплив на надходження бюджету, збільшуючи їх, або на витрати бюджету, зменшуючи їх, то у разі його прийняття закон може набирати чинності у терміни, визначені автором законопроекту (або згідно із законодавством);

– якщо законопроект буде мати вплив на надходження бюджету, зменшуючи їх, або на витрати бюджету, збільшуючи їх, і не буде містити джерел покриття таких втрат, термін набрання чинності відповідним законом вказується, виходячи із вимог частини третьої статті 27 Бюджетного кодексу України (тобто, у разі прийняття відповідного закону до 15 липня поточного року, він має вводитися в дію не раніше 1 січня наступного (планового) року, а якщо після 15 липня поточного року — не раніше 1 січня наступного за плановим року (або 1 січня наступного за цим року залежно від часу прийняття закону);

якщо законопроект буде мати опосередкований вплив на надходження та витрати бюджету (такий, що настає за певних умов, наприклад, у разі застосування заходів адміністративної та кримінальної відповідальності за вчинення певних порушень та злочинів, прийняття відповідних нормативно-правових актів для забезпечення реалізації законів), то у разі його прийняття закон може набирати чинності у терміни, визначені автором законопроекту (або згідно із законодавством).

У проекті рішення щодо законопроекту, положення якого не відповідають законам, що регулюють бюджетні відносини, зазначаються виявлені протиріччя, неузгодженості або невідповідності та вказується на необхідність приведення у відповідність до бюджетного законодавства положень законопроекту при його доопрацюванні надалі;

5) за наслідками опрацювання працівниками секретаріату законопроектів відповідальним працівником секретаріату формуються: список законопроектів, що впливають на показники бюджету, і список законопроектів, що не впливають на показники бюджету (у кожному списку вказуються окремо законопроекти, положення яких не відповідають законам, що регулюють бюджетні відносини), і передаються на розгляд підкомітету з питань оцінки законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності бюджетному законодавству (далі – підкомітет).

Разом з відповідними списками законопроектів підкомітету надаються (в електронному вигляді на їх офіційні електронні адреси у Верховній Раді України):

щодо законопроектів, які не впливають на показники бюджету,висновки Кабінету Міністрів України до них;

щодо законопроектів, які впливають на показники бюджету, –висновки Кабінету Міністрів України до них і проект рішення Комітету щодо кожного з них;

щодо законопроектів, положення яких не відповідають законам, що регулюють бюджетні відносини (можуть бути складовою обох списків),– висновки Кабінету Міністрів України до них і проект рішення Комітету щодо кожного з них;

6) при опрацюванні системних законопроектів, що визначають державну політику та механізми державного регулювання у відповідних сферах економіки та суспільного життя, доцільно вивчити висновок ГНЕУ, що надходить до Комітету.

У такому разі висновок ГНЕУ додається до матеріалів щодо законопроекту;

7) підкомітет розглядає матеріали щодо кожного законопроекту і визначається щодо винесення його на розгляд Комітету, а також щодо доцільності виступу від імені Комітету на пленарному засіданні при розгляді Верховною Радою України того чи іншого законопроекту;

8) за наслідками розгляду підкомітетом законопроектів відповідальний працівник секретаріату не пізніше ніж за добу до засідання Комітету надсилає народним депутатам – членам Комітету в електронному вигляді на їх офіційні електронні адреси у Верховній Раді України для розгляду:

– список законопроектів, які не впливають на показники бюджету (якщо у списку зазначені законопроекти, положення яких не відповідають законам, що регулюють бюджетні відносини, то за кожним з таких законопроектів надсилається проект рішення Комітету);

– список законопроектів, які впливають на показники бюджету, включаючи ті, положення яких не відповідають законам, що регулюють бюджетні відносини, разом з проектом рішення Комітету щодо кожного із законопроектів;

9) на засідання Комітету надаються списки законопроектів, які не впливають/впливають на показники бюджету та/або не відповідають законам, що регулюють бюджетні відносини, кожному з членів Комітету та 1 примірник копій матеріалів до них (голові підкомітету — для використання у разі виникнення додаткових запитань);

10) на засіданні Комітету законопроекти розглядаються і голосуються списком відповідно (окремо за тими, що впливають на показники бюджету, та за тими, що не впливають на показники бюджету).

У разі виникнення питань щодо того чи іншого законопроекту, народні депутати – члени Комітету вносять пропозиції про виключення його зі списку при голосуванні з метою прийняття окремого рішення щодо нього;

11) за результатами прийнятого Комітетом рішення працівники секретаріату готують за кожним із законопроектів лист до Комітету, що визначений головним з попереднього розгляду відповідного законопроекту. Відповідальний працівник секретаріату візує такі листи у голови підкомітету (за його відсутності – у заступника Голови Комітету, що координує роботу підкомітету) і передає на підпис Голові Комітету.»

Голосували: «за» - одноголосно.

2. СЛУХАЛИ:

Інформацію секретаря Комітету з питань бюджету Шкварилюка В.В. про план роботи Комітету з питань бюджету на період другої сесії Верховної Ради України восьмого скликання.

Відмітили:

Відповідно до Закону України «Про комітети Верховної Ради України» план роботи комітету затверджується рішенням комітету до початку чергової сесії Верховної Ради України, на яку формується план.

Проект плану роботи передбачає основні напрями діяльності Комітету, насамперед, законопроектну. Основою законотворчої роботи Комітету на другій сесії (розділ І проекту плану роботи) має стати опрацювання проектів законів про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» та до Бюджетного кодексу України, а також розгляд Основних напрямів бюджетної політики на 2016 рік і звіту про виконання Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» шляхом подання відповідних проектів постанов на розгляд Верховної Ради України.

Зважаючи, що перша сесія Верховної Ради України ще триває, розділ І проекту плану може бути уточнений залежно від розгляду Верховною Радою та Комітетом з питань бюджету окремих законопроектів в період роботи цієї сесії, а також з урахуванням законопроектів, що ще зареєструються.

У розділі ІІ проекту плану роботи передбачено розгляд законопроектів, до яких Комітетом з питань бюджету мають бути надані висновки щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності бюджетному законодавству. Відповідно до Регламенту Верховної Ради України такі висновки Комітет з питань бюджету надає до всіх зареєстрованих у Верховній Раді законопроектів (на даний час до Комітету надійшло 652 таких законопроектів).

У розділі ІV проекту плану роботи запропоновано, зокрема, перелік заходів з питань участі Комітету в процесі виконання державного бюджету у 2015 році (шляхом погодження рішень Уряду, зокрема, щодо передачі бюджетних призначень і перерозподілу видатків державного бюджету, розподілу/перерозподілу міжбюджетних трансфертів) та контролю за дотриманням бюджетного законодавства.

Поряд з тим, законопроекти, за якими Комітет з питань бюджету визначено головним, згідно з розділом І проекту плану роботи, пропонуються для включення до порядку денного другої сесії Верховної Ради восьмого скликання.

Водночас, окремі законопроекти, за якими Комітет визначено головним, пропонується не включати до порядку денного, зважаючи на таке:

1) законопроекти про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» за реєстр. №№ 1019, 1293, 1392, 1495, 1561 – у зв’язку із завершенням бюджетного періоду 2014 року;

2) законопроекти про внесення змін до Бюджетного кодексу:

– реєстр. № 0910 (щодо спрощення надання адміністративних послуг), реєстр. № 1196 (у зв’язку із прийняттям Закону України "Про вищу освіту"), реєстр. № 1271 (щодо забезпечення єдиних підходів при розподілі видатків),, реєстр. № 1629 (щодо розвідувальної діяльності), положення яких врегульовано у Законі України від 28.12.2104 року № 79- VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин»;

– реєстр. № 1116 (щодо воєнного збору), оскільки військовий збір вже запроваджений Законом України від 31.07.2014 року №1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України»;

– реєстр. № 1106 (щодо зміни складу доходів місцевих бюджетів), реєстр. №№ 1230, 1230-1, 1230-2, 1230-3 (щодо зарахування податку на доходи фізичних осіб до бюджету міста Києва), реєстр. № 1274 (щодо регулювання питання порядку сплати податків з доходів фізичних осіб); реєстр. № 1407 (щодо підтримки діяльності благодійних організацій), реєстр. № 1438 (щодо посилення гарантій надання первинної медичної допомоги), реєстр. № 1472 (щодо поточних видатків бюджету розвитку місцевих бюджетів), реєстр. № 1556 (щодо фінансування надання соціальних послуг), реєстр. № 1604 (щодо врегулювання видатків на соціальні центри матері та дитини, громадські роботи та на підготовку і участь у державних заходах фізичної культури і спорту), реєстр. № 1618 (щодо збору на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури територій населених пунктів сільських, селищних та міських рад), реєстр. № 1622 (щодо збору за операції поводження з відходами), що містять положення з унормування окремих питань формування місцевих бюджетів і втратили свою актуальність, зважаючи на затвердження у Законі України від 28.12.2104 року №79-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» нових підходів до формування місцевих бюджетів (зокрема, в частині визначення переліку доходів та видатків без їх розподілу на ті, що враховуються та ті, що не враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів), інших механізмів міжбюджетного регулювання (встановлення базової і реверсної дотації), запровадження нової трансфертної політики у взаємовідносинах державного і місцевих бюджетів. При цьому, упорядковано склад доходів та видатків загального і спеціального фондів бюджетів усіх рівнів, змінено назви статей Бюджетного кодексу та їх нумерацію;

– реєстр. № 1358 (щодо відрахувань від проведення державних лотерей), реєстр. № 1358-1 (щодо цільового спрямування відрахувань від проведення державних лотерей) – згідно із Законом України від 28.12.2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» цей платіж відмінено, а прибуток від такої діяльності буде оподатковуватися в інший спосіб;

– реєстр. № 1208 (щодо забезпечення фінансування проведення антитерористичної операції за рахунок осіб, винних у терористичній діяльності), положення якого унормовуються у Законі України «Про Державний бюджет України на 2015 рік»;

3) проект постанови реєстр. № 1490 про першочергові заходи щодо компенсації населенню витрат на оплату житлово-комунальних послуг, послуг громадського транспорту та відшкодування державою подорожчання споживчих товарів і послуг, питання якої пов’язано з прийняттям Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік».

Проект плану роботи Комітету з питань бюджету на другу сесію Верховної Ради України восьмого скликання додається.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Левченко Ю.В., Шкварилюк В.В., Гордєєв А.А., Унгурян П.Я., Амельченко В.В., Матвієнко А.С., Кривенко В.М., Куліченко І.І., Скорик М.Л.

УХВАЛИЛИ:

1. Затвердити план роботи Комітету з питань бюджету на другу сесію Верховної Ради України восьмого скликання.

2. Подати Головному організаційному управлінню Апарату Верховної Ради України перелік законопроектів, за якими Комітет з питань бюджету визначено головним, для включення їх до порядку денного другої сесії Верховної Ради восьмого скликання (згідно із розділом І плану роботи та ті, що розглянуті Комітетом на поточній сесії), а також перелік законопроектів, які пропонується не включати до порядку денного другої сесії.

Голосували: «за» - 21, «проти» - 0, «утримались» - 1.

3. Різне.

3.1. СЛУХАЛИ:

Інформацію Голови Комітету з питань бюджету Павелка А.В. про основні підсумки роботи Комітету з питань бюджету у період першої сесії Верховної Ради України восьмого скликання.

Відмітили:

Протягом першої сесії відбулося 6 засідань Комітету з питань бюджету (далі – Комітет), на яких розглянуто 35 питань.

За цей період на розгляд до Комітету надійшло 4законопроекти, за якими Комітет визначено головним, та 617 законопроектів для надання висновків щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини.

У числі законопроектів, за якими Комітет визначено головним, 6 законопроектів про внесення змін до Закону України про Державний бюджет України на 2014 рік, 33 законопроекти про внесення змін до Бюджетного кодексу України, 3 проекти постанов та проект Закону України про Державний бюджет України на 2015 рік.

Упродовж роботи сесії Комітет підготував до розгляду Верховною Радою України 6 законопроектів, за якими Комітет визначений головним, з них 2 законопроекти про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» та 4 законопроекти про внесення змін до Бюджетного кодексу України.

Згідно з постановою Верховної Ради України від 23.12.2014 № 36-VIІI «Про особливості процедури розгляду і прийняття проекту Закону України про Державний бюджет України на 2015 рік» у Комітеті опрацьовувався урядовий законопроект про Державний бюджет України на 2015 рік (реєстр. № 1000 від 22.12.2014). Закон України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» прийнято Верховною Радою 28.12.2014 р.

При цьому Комітетом підготовлено до розгляду Верховною Радою у першому і другому читаннях урядовий законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо реформи міжбюджетних відносин) (реєстр. № 1557 від 22.12.2014), пов’язаний із прийняттям законопроекту про державний бюджет на 2015 рік. Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» прийнято Верховною Радою 28.12.2014 р.

Відповідно до статей 15, 23 і 108 Бюджетного кодексу України Комітет здійснював погодження рішень Кабінету Міністрів України щодо перерозподілу видатків за бюджетними програмами, передачі бюджетних призначень, розподілу та перерозподілу обсягів трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам, а також зміни обсягів джерел фінансування державного бюджету (загалом погоджено 18 відповідних рішень).

На виконання статей 27, 109 Бюджетного кодексу України та статті 93 Регламенту Верховної Ради України Комітет має надавати висновок до кожного законопроекту щодо його впливу на показники бюджетів та відповідність законам, що регулюють бюджетні відносини. З метою забезпечення якісного і своєчасного опрацювання таких законопроектів Комітетом затверджено відповідний Порядок їх розгляду.

На виконання статті 41 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» затверджено план роботи Комітету з питань бюджету на другу сесію Верховної Ради України восьмого скликання.

У Комітеті за звітний період (станом на 12.01.2015 р.) було опрацьовано 1318 звернень, листів, пропозицій, висновків та іншої кореспонденції.

(До цієї інформації включено питання, заплановані і розглянуті на засіданні Комітету 14.01.2015. По завершенні першої сесії Верховної Ради восьмого скликання звіт про основні підсумки роботи Комітету буде уточнено, а відомості про деякі питання роботи Комітету за звітний період будуть подані Головному організаційному управлінню Апарату Верховної Ради України.)

Голова Комітету Павелко А.В. зазначив, що така інформація підготовлена відповідно до статті 53 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», та запропонував взяти її до відома.

3.2. СЛУХАЛИ:

Інформацію Голови Комітету з питань бюджету Павелка А.В. про заміщення вакантних посад у секретаріаті Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.

Відмітили:

У зв’язку з вивільненням посад у секретаріаті Комітету Верховної Ради України з питань бюджету для зарахування рекомендуються особи, що перебувають у кадровому резерві на заміщення посад головного та старшого консультантів, відповідно Кочергіна Наталя Василівна та Новацька Олена Василівна.

Кочергіна Наталя Василівна, громадянка України, 1978 року народження, освіта повна вища – у 1997 році закінчила Вінницький технікум м’ясної та молочної промисловості за спеціальністю «бухгалтерський облік, контроль та аналіз господарської діяльності» з кваліфікацією «економіст-бухгалтер», у 2000 році – Київський державний торговельно-економічний університет за спеціальністю «облік і аудит» з кваліфікацією «економіст з обліку і аудиту».

Трудову діяльність розпочала у 1997 році в Управлінні соціального захисту населення по Староміському району м. Вінниця, де працювала на посадах інспектора та заступника начальника управління. З 2001 по 2003 роки спеціаліст II категорії та заступник начальника управління-начальник відділу в Управлінні Пенсійного фонду України в Староміському районі м. Вінниці, з березня по липень 2003 року – заступник начальника відділу в Управлінні Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва. На даний час обіймає посаду головного економіста-фінансиста Департаменту фінансів соціальної сфери Міністерства фінансів України, де працює з 2003 року.

Присвоєно восьмий ранг державного службовця. Має належний рівень професійних знань та практичний досвід роботи у сфері державних фінансів.

Новацька Олена Василівна, громадянка України, 1984 року народження, освіта повна вища – у 2006 році закінчила Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана за спеціальністю «фінанси» з кваліфікацією магістра з фінансів, у 2010 році – Київський національний університет імені Тараса Шевченка за спеціальністю «правознавство» з кваліфікацією юриста (з відзнакою).

Трудову діяльність розпочала у 2006 році і по теперішній час працює в Департаменті фінансів Київської міської державної адміністрації та обіймає посаду головного економіста з 2008 року.

Присвоєно дванадцятий ранг державного службовця. Має відповідний рівень професійних знань та навичок.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати для зарахування до секретаріату Комітету з питань бюджету на посаду головного консультанта – Кочергіну Наталю Василівну, на посаду старшого консультанта – Новацьку Олену Василівну як таких, що перебувають у кадровому резерві на зайняття зазначених посад.

2. Голові Комітету з питань бюджету направити відповідне подання та витяг з протоколу цього засідання Керівнику Апарату Верховної Ради України.

Голосували: «за» - 21, «проти» - 0, «утримались» - 1.

3.3. СЛУХАЛИ:

Щодо дотримання вимог законодавства при розгляді законопроектів про державний бюджет та про внесення змін до нього.

Відмітили:

Верховною Радою України 29 грудня 2014 року прийнято Закон України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» без дотримання      ad-hoc процедури розгляду відповідного урядового законопроекту за реєстр. № 1000, яка була визначена Постановою Верховної Ради України від 23 грудня 2014 року № 36-VIII «Про особливості процедури розгляду і прийняття проекту Закону України про Державний бюджет України на 2015 рік».

Як наслідок, не були належним чином розглянуті пропозиції народних депутатів України до законопроекту.

Так, згідно з визначеною процедурою суб’єкти права законодавчої ініціативи подавали свої пропозиції до урядового законопроекту, Комітет з питань бюджету повинен був їх розглянути та до 30 грудня 2014 року підготувати пропозиції Комітету. Однак, розгляд Верховною Радою України законопроекту відбувся 29 грудня 2014 року без висновку і пропозицій Комітету з питань бюджету. На пленарному засіданні при розгляді такого законопроекту на голосування ставилося прийняття в цілому урядового законопроекту з озвученими Прем’єр-міністром України поправками.

В обговоренні взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Рудик С.Я., Левченко Ю.В., Маркевич Я.В., Матвієнко А.С., Кривенко В.М., Амельченко В.В., Крулько І.І., Пинзеник В.М., Гордєєв А.А., Скорик М.Л.

За результатами обговорення та враховуючи, що пунктом 3 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» доручено Уряду до 15 лютого п.р. внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції змін до Державного бюджету України на 2015 рік, народними депутатами внесено пропозицію (яка була підтримана більшістю народних депутатів – членів Комітету з питань бюджету) направити до Уряду подані народними депутатами, депутатськими фракціями (групами) та комітетами Верховної Ради пропозиції до законопроекту за реєстр. № 1000.

Крім того, активна дискусія серед народних депутатів – членів Комітету відбулася з обговорення питання дотримання законодавства при розгляді і прийнятті закону про державний бюджет України та внесенні змін до нього. При цьому, деякими членами Комітету було ініційовано підготувати звернення до Голови Верховної Ради щодо недопущення надалі випадків прийняття закону про державний бюджет та змін до нього з порушенням вимог законодавства, у зв’язку з цим запропоновано окремо опрацювати порушене питання у складі робочої групи.

УХВАЛИЛИ:

Направити до Кабінету Міністрів України подані народними депутатами України, депутатськими фракціями (групами) та комітетами Верховної Ради України пропозиції до законопроекту за реєстр. № 1000 для їх розгляду і врахування при підготовці відповідних пропозицій змін до державного бюджету на 2015 рік.

Звернути увагу Кабінету Міністрів України на безумовне дотримання вимоги Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо строку подання на розгляд Верховної Ради України законопроекту про внесення змін до цього Закону /до 15 лютого 2015 року/.

Голосували: «за» - 12, «проти» - 0, «утримались» - 5, «не голосували» - 5.

Голова Комітету                                                       А.В. Павелко

Секретар Комітету                                                    В.В. Шкварилюк

 



[1] Усі зареєстровані у Верховній Раді України законопроекти та супровідні до них документи у встановленому Регламентом Верховної Ради України порядку вводяться до бази даних законопроектів електронної комп’ютерної мережі веб-сайту Верховної Ради (п. 4 ст. 92) та у п’ятиденний строк надаються народним депутатам (п. 1 ст. 98).

[2] Згідно з розпорядженням Голови Верховної Ради України «Про порядок роботи з документами у Верховній Раді України» копії законопроектів, що передаються до відповідних комітетів Верховної Ради України, в обов’язковому порядку надсилаються сектором реєстрації законопроектів до Кабінету Міністрів України.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку