Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №82 від 20 грудня 2016 року

 

 

 

0800  година  м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510

Головує: Голова Комітету Павелко А.В.

Присутні:

Члени Комітету: Ванат П.М., Горбунов О.В., Дубневич Б.В., Іщейкін К.Є., Кривенко В.М., Крулько І.І., Куліченко І.І., Маркевич Я.В., Медуниця О.В., Мельник С.І., Молоток І.Ф., Павлов К.Ю., Пинзеник В.М., Рудик С.Я., Унгурян П.Я., Шкварилюк В.В.

Всього присутніх – 17 народних депутатів.

Відсутні:

Члени Комітету: Амельченко В.В., Гєллєр Є.Б., Деркач А.Л., Левченко Ю.В., Матвієнко А.С., Пресман О.С., Савченко О.Ю., Скорик М.Л., Шевченко О.Л., Шуфрич Н.І.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Андросюк Н.В., Боброва Т.С., Больбат О.О., Кочергіна Н.В., Кочубей О.П., Криволап М.К., Луценко Н.В., Переста Я.І., Пінчукова А.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Щербаченко С.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Новацька О.В.

Список запрошених та осіб, які взяли участь в обговоренні питань відповідно до компетенції:

Сироїд О.І. – заступник Голови Верховної Ради України;

Березюк О.Р. – народний депутат України, Голова депутатської фракції Політичної партії «Об’єднання «САМОПОМІЧ»;

Войціцька В.М. – народний депутат України;

Мірошниченко І.В. – народний депутат України;

Підлісецький Л.Т. –народний депутат України;

Саєнко О.С. – Міністр Кабінету Міністрів України;

Маркарова О.С. – перший заступник Міністра фінансів України;

Марченко С.М. – заступник Міністра фінансів України;

Капінус Є.В. – заступник Міністра фінансів України;

Буграк І.М. – заступник директора Департаменту – начальник Управління нормативного забезпечення бюджетного процесу Міністерства фінансів України;

Гоголь О.В. – заступник начальника Управління планування місцевих бюджетів – начальник відділу стратегії розвитку місцевих бюджетів Департаменту місцевих бюджетів Міністерства фінансів України;

Слобожан О.В. – директор Центру аналізу та розробки законодавства – перший заступник виконавчого директора Асоціації міст України;

Онищук І.І. – аналітик Асоціації міст України;

Святенко В.Г. – начальник відділу з питань бюджету Департаменту з питань бюджетної політики Рахункової палати.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

Про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо удосконалення складання та виконання бюджетів) (реєстр. № 5131).

СЛУХАЛИ:

Інформацію Голови підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України Іщейкіна К.Є. про підготовку до другого читання законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо удосконалення складання та виконання бюджетів) за реєстр. № 5131.

Відмітили:

Даний законопроект 6 грудня 2016 року розглянуто Верховною Радою України у першому читанні та прийнято за основу з урахуванням пропозицій Комітету з питань бюджету та із дорученням доопрацювати його до другого читання за скороченою процедурою, тобто скоротивши строк подання пропозицій наполовину /Постанова Верховної Ради України від 06.12.2016 р. № 1775-VIIІ/.

Відповідно до статті 116 Регламенту Верховної Ради України у встановлені строки /до 13 грудня (включно) 2016 року/ до Комітету з питань бюджету надійшло 231 пропозиція народних депутатів України (пропозиції народних депутатів Гусака В.Г. та Розенблата Б.С., що надійшли пізніше, до порівняльної таблиці не включено).

Голова підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України Іщейкін К.Є. доповів про результати опрацювання таких пропозицій підкомітетом спільно з Мінфіном, зазначивши, що пропонується врахувати 17 та відхилити 214 поправок, що відображено у порівняльній таблиці /роздана народним депутатам – членам Комітету/.

Така позиція підкомітету продиктована необхідністю дотримання збалансованості показників державного бюджету на 2017 рік. Відтак, більшість поправок пропонується відхилити як такі, що призводять до зменшення надходжень та до потреби у додаткових видатках державного бюджету без належної компенсації втрат, у свою чергу прийняття рішення щодо врахування відхилених пропозицій призведе до розбалансування показників та відповідно до неприйняття державного бюджету на 2017 рік.

Водночас Голова підкомітету Іщейкін К.Є. поінформував, що згідно з розданими матеріалами, зокрема, пропонується:

– унормовувати питання стимулювання об’єднаних територіальних громад, перші вибори в яких відбудуться у 2017 році;

– уточнити ухвалене у першому читанні положення щодо порядку перерахування бюджетам місцевого самоврядування 13,44 відсотка надходжень акцизного податку з пального, що надається їм замість надходжень від місцевого акцизу з пального, здійснюючи автоматичне зарахування цих коштів до відповідних бюджетів у пропорції до частки надходжень такого податку за 2016 рік.

Загалом голова підкомітету Іщейкін К.Є. вніс пропозицію, зважаючи, що прийняття законопроекту за реєстр. № 5131 у другому читанні та в цілому є основою для прийняття державного бюджету на 2017 рік, погодитися з висновками підкомітету та підтримати таке рішення Комітету: рекомендувати Верховній Раді законопроект за реєстр. № 5131 прийняти в другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції, яка запропонована у порівняльній таблиці.

Крім того, було запропоновано доповнити положення, прийняте у першому читанні, щодо поширення експерименту з фінансового забезпечення розвитку автомобільних доріг на Миколаївську область (за результатами виїзного засідання у цій області).

В обговоренні взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Іщейкін К.Є., Шкварилюк В.В., Пинзеник В.М., Медуниця О.В., Маркевич Я.В., Рудик С.Я., Куліченко І.І., Крулько І.І., Кривенко В.М., народні депутати України Сироїд О.І., Підлісецький Л.Т., Войціцька В.М., Березюк О.Р., Міністр Кабінету Міністрів України Саєнко О.С., заступник Міністра фінансів України Марченко С.М.

Заступник Міністра фінансів України Марченко С.М. вніс пропозиції про уточнення остаточної редакції  законопроекту за підтриманими поправками щодо:

– перерахування бюджетам місцевого самоврядування з державного бюджету частини акцизного податку  з пального та відповідного викладу в іншій редакції нового пункту 44 розділу VI Бюджетного кодексу України за пропозицією народного депутата України Сироїд О.І., а саме:

«44. Установити, що у 2017 році, як виняток з пунктів 7 та 8 частини другої статті 29 цього Кодексу, 13,44 відсотка акцизного податку з виробленого в Україні пального та 13,44 відсотка акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального, але не менше обсягу нарахувань у 2016 році акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування автоматично:

1) у першому півріччі 2017 року – пропорційно до частки нарахувань за даними декларацій сум акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального за 2016 рік на відповідній території у загальному обсязі таких нарахувань за 2016 рік в цілому по Україні;

2) у другому півріччі 2017 року – пропорційно до обсягу реалізованого суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального на відповідній території за перше півріччя 2017 року у загальному обсязі такого реалізованого пального в цілому по Україні за перше півріччя.» /пропозиція роздана народним депутатам – членам Комітету з питань бюджету/;

– поширення на всі регіони експерименту з фінансового забезпечення розвитку автомобільних доріг із зміною механізму надання місцевим бюджетам коштів від перевиконання надходжень до державного бюджету митних платежів та відповідного уточнення прийнятих у першому читанні змін до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу, а саме:

«в абзаці другому слова «слова «державного значення» виключити; слово “Волинській” замінити словами “Вінницькій, Волинській, Закарпатській, Івано-Франківській”» замінити словами «слова “державного значення у Волинській, Львівській, Одеській і Чернівецькій областях” замінити словами “у всіх областях”»;

абзац четвертий викласти в такій редакції:

«абзац третій викласти в такій редакції:

«На період проведення експерименту для реалізації зазначених заходів у разі перевиконання загального обсягу щомісячних показників надходжень митних платежів (мито, акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції), податок на додану вартість з ввезених на митну територію України товарів (продукції)), визначених у розписі державного бюджету за загальним фондом, 50 відсотків такого перевиконання, як виняток з положень частини другої статті 29, статті 69-1, частини другої статті 85, статей 87 і 91 цього Кодексу, зараховується до спеціальних фондів обласних бюджетів та бюджету міста Києва в обсязі, пропорційному до суми перевиконання на відповідній території загального обсягу щомісячних індикативних показників надходжень митних платежів, що справляються під час митного оформлення товарів на територіях відповідних областей та міста Києва, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України» /пропозиція роздана народним депутатам – членам Комітету з питань бюджету/.

Такі дві уточнюючі пропозиції було підтримано більшістю присутніми на засіданні Комітету народними депутатами України – членами Комітету та включено до порівняльної таблиці.

Додатково було обговорено пропозиції до законопроекту, викладені у порівняльній таблиці, а саме №№ 8, 14, 16, 39, 176, 179, 203, 204, 206, 207, 218, 222.

За результатами обговорення були підтримані :

– пропозиція № 39 щодо доповнення пункту 9 частини першої статті 87 Бюджетного кодексу України новим підпунктом «з», виклавши його у такій редакції:

«з) державну підтримку громадських об’єднань на виконання заходів щодо національно-патріотичного виховання;»;

– пропозиція № 14, яка врахована частково в частині спрямування не менше 10 відсотків коштів державного фонду регіонального розвитку на реалізацію інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку з енергоефективності державних і комунальних навчальних та медичних закладів;

– пропозиції №№ 204, 205, 206 та 207 щодо поширення експерименту з фінансового забезпечення розвитку доріг на всі регіони України.

Загалом за підтриманими пропозиціями доручено внести відповідні уточнення до порівняльної таблиці.

Крім того, за поданням народного депутата України Сироїд О.І. заступник Міністра фінансів України Марченко С.М. озвучив пропозицію про встановлення окремої вимоги щодо визначення напрямів використання додаткової дотації з державного бюджету місцевим бюджетам на  здійснення переданих з державного бюджету видатків на утримання закладів освіти та охорони здоров’я, яку було знято як таку, що належить унормувати у законі про державний бюджет на 2017 рік.

По завершенню розгляду питання Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування пропозицію голови підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України Іщейкіна К.Є. з урахуванням підтриманих на засіданні пропозицій, що була одноголосно підтримана присутніми на засіданні Комітету народними депутатами України – членами Комітету.

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо удосконалення складання та виконання бюджетів)» (реєстр. № 5131 (доопр.) за результатами розгляду у другому читанні прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції, яка запропонована Комітетом у порівняльній таблиці до зазначеного законопроекту.

Голосували: «за» – одноголосно.

Голова Комітету                                                                  А.В. Павелко

Секретар Комітету                                                              В.В. Шкварилюк

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку