Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №80 від 6 грудня 2016 року

 

 

 

1415  година  м. Київ, вул. Грушевського, 18/2, кімн. 11

Головує: Голова Комітету Павелко А.В.

Присутні:

Члени Комітету: Ванат П.М., Горбунов О.В., Деркач А.Л., Дубневич Б.В., Іщейкін К.Є., Кривенко В.М., Крулько І.І., Куліченко І.І., Левченко Ю.В., Медуниця О.В., Мельник С.І., Молоток І.Ф., Павлов К.Ю., Пинзеник В.М., Пресман О.С., Рудик С.Я., Унгурян П.Я., Шкварилюк В.В.

Всього присутніх – 19 народних депутатів.

Відсутні:

Члени Комітету: Амельченко В.В., Гєллєр Є.Б., Маркевич Я.В., Матвієнко А.С., Савченко О.Ю., Скорик М.Л., Шевченко О.Л., Шуфрич Н.І.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Боброва Т.С., Больбат О.О., Корольковська М.М., Кочубей О.П., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Новацька О.В.

Список запрошених та осіб, які взяли участь в обговоренні питань відповідно до компетенції:

Єфімов М.В. – народний депутат України;

Марченко С.М. – заступник Міністра фінансів України;

Слобожан О.В. – директор Центру аналізу та розробки законодавства – перший заступник виконавчого директора Асоціації міст України;

Ганущак Ю.І. – експерт з питань місцевого самоврядування та адміністративної реформи, директор Інституту місцевого розвитку.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

Щодо проекту Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо удосконалення складання та виконання бюджетів) (реєстр. № 5131 доопрац. 03.11.2016), поданого Кабінетом Міністрів України.

СЛУХАЛИ:

Інформацію про додаткові пропозиції до законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо удосконалення складання та виконання бюджетів) за реєстр. № 5131 (доопрацьований) від 03.11.2016 року, поданого Кабінетом Міністрів України.

Відмітили:

Комітет з питань бюджету на своєму засіданні 6 грудня п.р. (протокол № 79) розглянув питання щодо законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо удосконалення складання та виконання бюджетів) за реєстр. № 5131 (доопрацьований).

Зважаючи, що прийняттю закону про державний бюджет на 2017 рік має передувати прийняття змін до Бюджетного та Податкового кодексів, що розглядаються на пленарному засіданні 6 грудня 2016 року у першому читанні, виникла необхідність додаткового розгляду питань для узгодження положень цих кодексів та доповнення відповідного рішення Комітету.

1. Заступник Міністра фінансів України Марченко С.М. поінформував членів Комітету, що за ініціативою Уряду у зв’язку з можливістю скасування згідно з Податковим кодексом так званого «місцевого акцизу з нафтопродуктів» з метою компенсації втрат місцевих бюджетів вноситься пропозиція щодо доповнення розділу VІ «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України новим положенням, згідно з яким встановлюється зарахування до бюджетів місцевого самоврядування 13,44% акцизного податку з виробленого в Україні пального та з ввезеного на митну територію України пального. При цьому, обсяг цього податку має бути не меншим обсягу нарахувань у 2016 році «місцевого акцизу з нафтопродуктів». Порядок зарахування таких коштів визначається Кабінетом Міністрів України /пропозиція роздана народним депутатам – членам Комітету з питань бюджету/.

В обговоренні цієї пропозиції взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Іщейкін К.Є., Дубневич Б.В., Крулько І.І., Кривенко В.М., Куліченко І.І., Ванат П.М., Молоток І.Ф., Пинзеник В.М., Мельник С.І, Медуниця О.В., Левченко Ю.В., а також заступник Міністра фінансів України Марченко С.М. та Перший заступник голови Київської міської державної адміністрації Пліс Г.В.

У тривалій дискусії щодо такої пропозиції, насамперед, порушувалося питання належної компенсації органам місцевого самоврядування за втрачені надходження відповідних місцевих бюджетів та можливості планування розвитку громад в умовах складної суспільної та економічної ситуації в країні та обмежених фінансових можливостей державного бюджету.

Відтак, за пропозицією народного депутата України Левченка Ю.В. було визначено, що встановлений Урядом порядок зарахування до бюджетів місцевого самоврядування частини акцизного податку з виробленого в Україні пального та з ввезеного на митну територію України пального має погоджуватися з Комітетом з питань бюджету.

По завершенню розгляду питання Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування пропозицію, яка була озвучена заступником Міністра фінансів України Марченком С.М з урахуванням пропозиції народного депутата України Левченка Ю.В., що було підтримано більшістю присутніх на засіданні Комітету народних депутатів України – членів Комітету («за» – 17, «проти» – 0, «утримались» – 2).

2. Голова підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України Іщейкін К.Є. поінформував, що за зверненням Київської міської державної адміністрації за умови продовження до 1 січня 2018 року експерименту з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування деяких регіонів, належить дещо змінити напрями спрямування таких коштів саме по місту Києву, оскільки місто не має відповідної мережі доріг, а потребує впорядкування вулично-дорожньої мережі, загалом транспортної інфраструктури. Відтак запропоновано таке доповнення до абзацу першого пункту 33 розділу УІ «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України – «а також на реалізацію заходів з розвитку транспортної інфраструктури у місті Києві».

В обговоренні цієї пропозиції взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Іщейкін К.Є., Дубневич Б.В., Кривенко В.М., Крулько І.І., Рудик С.Я., Медуниця О.В., Левченко Ю.В., Перший заступник голови Київської міської державної адміністрації Пліс Г.В.

В ході обговорення було підтримано пропозицію членів Комітету внести уточнення і слова «транспортної інфраструктури» замінити словами «дорожньої інфраструктури», зважаючи на відповідне призначення бюджетних коштів /звернення Київської міської державної адміністрації роздано народним депутатам-членам Комітету з питань бюджету/.

По завершенню обговорення Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування пропозицію, яка була озвучена Головою підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України Іщейкіним К.Є., з урахуванням підтриманого уточнення. Зазначене було підтримано більшістю присутніх на засіданні Комітету народних депутатів України – членів Комітету («за» – 10, «проти» – 1, «утримались» – 3, «не голосували» - 5).

3. Народний депутат України Єфімов М.В. звернувся до Комітету з питань бюджету з проханням повернутися до розгляду та підтримати пропозицію щодо унормування питання зарахування з 1 січня 2017 року (щомісячно до 10 числа місяця, наступного за звітним) залишків коштів місцевих бюджетів населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень, до повернення населених пунктів під контроль державної влади, до спеціального фонду відповідних обласних бюджетів Донецької та Луганської областей з подальшим спрямовуванням таких коштів на відновлення об’єктів соціальної та транспортної інфраструктури шляхом доповнення пункту 24 розділу УІ «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України /пропозиція роздана народним депутатам – членам Комітету з питань бюджету/.

В обговоренні цієї пропозиції взяли участь народні депутати України- члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Дубневич Б.В., Унгурян П.Я., Крулько І.І., Ванат П.М., Пинзеник В.М., заступник Міністра фінансів України Марченко С.М.

Основним в обговоренні стали питання необхідності негайного вирішення проблем відновлення об’єктів соціальної і транспортної інфраструктури Донецької та Луганської областей, тим більше, що після повернення населених пунктів під контроль держави такі кошти мають бути повернуті відповідним бюджетам.

По завершенню розгляду питання Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування пропозицію народного депутати України Єфімова М.В., що була підтримана більшістю присутніх на засіданні Комітету народних депутатів України – членів Комітету («за» – 10, «проти» – 0, «утримались» – 4, «не голосували» - 5).

Відповідні уточнення належить внести до висновку Комітету щодо законопроекту (протокол № 79) та подати відповідний висновок до Верховної Ради.

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо удосконалення складання та виконання бюджетів)» (реєстр. № 5131 (доопр.) від 03.11.2016 р.), поданий Кабінетом Міністрів України, за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням таких пропозицій /враховуючи рішення Комітету (протокол № 79)/:

1. У розділі І законопроекту:

1.1. пункт 1 викласти в такій редакції:

«1. В абзаці дев’ятому частини першої статті 21 слова «у місячний строк з дня опублікування закону про Державний бюджет України» замінити словами і цифрою «до 1 квітня планового року»; /техніко-юридична правка для забезпечення однозначного трактування відповідної дати/

1.2. у пункті 2:

підпункт 2 викласти в такій редакції:

«2) у частині другій:

після слів «інноваційних парків» доповнити словами «спортивної інфраструктури»;

доповнити абзацом другим такого змісту:

«На реалізацію інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що мають на меті розвиток спортивної інфраструктури, передбачається не менше 10 відсотків коштів державного фонду регіонального розвитку»;

доповнити підпунктом 3 такого змісту:

«3) у частині третій:

«в абзаці першому після слів «відповідно до законодавства» доповнити словами «(у тому числі програм і проектів щодо розвитку спортивної інфраструктури, погоджених з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури і спорту)»;

в абзаці другому слова «Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної регіональної політики, на підставі поданих пропозицій здійснює» замінити словами і цифрами «Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної регіональної політики, утворює комісію для оцінки та відбору програм і проектів, до складу якої входять члени Комітету Верховної Ради України з питань бюджету за рішенням цього комітету (чисельністю не менше 50 відсотків складу такої комісії). Така комісія на підставі поданих пропозицій (крім пропозицій щодо програм і проектів, погоджених з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури і спорту), здійснює»;

абзац п’ятий після слів «центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної регіональної політики» доповнити словами «на підставі рішення відповідної комісії та з урахуванням програм і проектів, погоджених з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури і спорту».

1.3. в абзаці другому пункту 7 слова «а також компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян» виключити; /техніко-юридична правка для уникнення дублювання положення з пп.«ґ» п. 3 ч. 1 ст. 91 Бюджетного кодексу/

1.4. у пункті 9:

абзац третій підпункту 1 виключити; /відповідне питання має бути врегульовано комплексно в урядовому законопроекті за реєстр. № 4970, підготовленому до ІІ читання/

абзац сьомий підпункту 2 викласти в такій редакції:

«Кабінет Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету здійснює розподіл резерву освітньої субвенції та може визначати напрями використання таких коштів»; /для узгодження з ч. 6 ст. 108 Бюджетного кодексу/

1.5. абзац четвертий підпункту 2 пункту 10 викласти в такій редакції:

«Кабінет Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету здійснює розподіл резерву освітньої субвенції та може визначати напрями використання таких коштів»; /для узгодження з ч. 6 ст. 108 Бюджетного кодексу/

1.6. підпункт 3 пункту 11 викласти в такій редакції:

«3) в абзаці другому пункту 4-1 слова «місцевими, апеляційними судами» замінити словами «розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня у системі Державної судової адміністрації України»; /техніко-юридична правіка для забезпечення однозначного трактування відповідної норми/

1.7. у підпункті 5 пункту 11:

абзац другий доповнити словами «для потреб усієї області»;

у другому реченні абзацу третього слово «місцевий» замінити словом «обласний»; /для забезпечення взаємозвязку з пп.«е» п. 2 ч. 1 ст. 89 та пп. «б» п. 2 ч. 1 ст. 90 Бюджетного кодексу/

1.8. підпункт 7 пункту 11 викласти в такій редакції:

«7) у пункті 38:

у підпункті 1 слова «субвенції на підготовку робітничих кадрів, субвенції на забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» виключити;

у підпункті 2 слова «субвенція на підготовку робітничих кадрів» та «субвенція на забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» виключити»; /техніко-юридичні правки для приведення у відповідність до Закону України від 24.12.2015 р. № 914-VIII, яким виключено відповідні субвенції/

1.9. підпункт 9 пункту 11 викласти в такій редакції:

«9) доповнити розділ пунктом 42 такого змісту:

«42. Установити, як виняток з положень частини четвертої статті 67, частини другої статті 77 і частини першої статті 79 цього Кодексу бюджети тих об’єднаних територіальних громад, які створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у яких перші місцеві вибори відбудуться у грудні 2016 року та до 1 травня 2017 року, формуються, затверджуються і виконуються з урахуванням особливостей, встановлених законом про Державний бюджет України на 2017 рік»; /зміна викладу такого положення обумовлена необхідністю узгодження з результатами відповідних місцевих виборів та врахування особливостей бюджетного процесу/

ІІ. Доповнити розділ І законопроекту новими пунктами і підпунктами такого змісту:

2.1. «__. У частині другій статті 29:

1) пункт 44 викласти в такій редакції:

«44) плата за подання скарги щодо процедур закупівлі до органу оскарження»;

2) у пункті 45 слова «забезпечення їх пропозиції конкурсних торгів» замінити словами «як забезпечення їх тендерної пропозиції (пропозиції конкурсних торгів)», а слова «у випадках, передбачених Законом України «Про здійснення державних закупівель» виключити»;

«__. У пункті 40 частини першої статті 64, у пункті 30 частини першої статті 66, у пункті 17 частини першої статті 69 слова «забезпечення їх пропозиції конкурсних торгів» замінити словами «як забезпечення їх тендерної пропозиції (пропозиції конкурсних торгів)», а слова «у випадках, передбачених Законом України «Про здійснення державних закупівель» виключити»; /з метою приведення у Бюджетному кодексі назв платежів, пов’язаних із закупівлями, у відповідність із Законом України від 25.12.2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» та у зв’язку із втратою чинності Закону України «Про здійснення державних закупівель», а також забезпечення універсального викладу відповідних платежів/

2.2. «__. В абзаці дев’ятому частини сьомої статті 20 та пункті 4 частини першої статті 76 слова «програм (проектів)» замінити словом «проектів»; /техніко-юридична правка у зв’язку із заміною терміну «інвестиційна програма (проект)» терміном «інвестиційний проект» згідно із законом від 07.04.2015 № 288-VIII/

2.3. «__. Абзац п’ятий частини п’ятої статті 28 доповнити словами «включаючи інформацію про стан реалізації інвестиційних проектів за бюджетними програмами із зазначенням ступеня їх готовності та обсягів коштів, необхідних для завершення таких проектів»; /таке доповнення згідно із законом від 07.04.2015 № 288-VIII було технічно перекрито законом від 09.04.2015 № 313-VIII/

2.4. «__. Частину першу статтю 52 доповнити новим абзацом такого змісту: «Зміни до закону про Державний бюджет України можуть вноситися виключно законами про внесення змін до закону про Державний бюджет України»; /з метою дотримання єдиних вимог бюджетного законодавства, недопущення розбалансування бюджетних показників, а також забезпечення однозначності трактування питання щодо юридичного оформлення законопроектів про внесення змін до закону про державний бюджет/

2.5. «__. У другому реченні частини сьомої статті 78 слово «півріччя» замінити словом «кварталу»;

2.6. «__. У підпункті «в» пункту 9 частини першої статті 87 слово «організацій» замінити словом «об’єднань»;

2.7. «__) у пункті 14 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» включити підпункт 1-1 такого змісту:

«1-1) затвердження бюджетів фондів загальнообов’язкового державного пенсійного та соціального страхування протягом місяця з дня набрання чинності закону про Державний бюджет України здійснюється Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету»;

2.8. «__) підпункт 4 пункті 24 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» доповнити абзацом п’ятим такого змісту:

«Починаючи з 1 січня 2017 року залишки коштів місцевих бюджетів таких населених пунктів, що обліковуються станом на кожну звітну дату на рахунках в органах Казначейства України, зараховуються до спеціального фонду відповідних обласних бюджетів Донецької та Луганської областей. Залишки коштів перераховуються органами Казначейства України щомісяця (до 10 числа місяця, наступного за звітним) і відображаються ними у бухгалтерському обліку та звітності про виконання місцевих бюджетів за класифікацією фінансування бюджету та спрямовуються на об’єкти і заходи, що формуються з урахуванням положень абзаців другого та четвертого цього підпункту.».

2.9. «__) у пункті 33 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення»:

в абзаці першому: цифри «2017» замінити цифрами «2018»; слова «державного значення» виключити; слово «Волинській» замінити словами «Вінницькій, Волинській, Закарпатській, Івано-Франківській»; доповнити словами «а також реалізації заходів з розвитку дорожньої інфраструктури у місті Києві»;

абзац другий доповнити словами «та з подальшим погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету»;

в абзаці третьому: після слів «(мито, акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції), податок на додану вартість з ввезених на митну територію України товарів (продукції))» доповнити словами «до загального фонду державного бюджету»; слова «Волинської» замінити словами «Вінницької, Волинської, Закарпатської, Івано-Франківської»;

в абзацах п’ятому і шостому після слів «митних платежів» доповнити словами «до загального фонду державного бюджету».».

2.10. «__) розділ VI «Прикінцеві та перехідні положення» доповнити пунктом 43 такого змісту:

«43. Установити, що у 2017-2021 роках щорічний обсяг коштів Державного бюджету України, які спрямовуються на державну підтримку сільськогосподарських товаровиробників, становить не менше 1 відсотка випуску продукції у сільському господарстві.

При цьому, 20 відсотків такої підтримки використовується сільськогосподарськими товаровиробниками для закупівлі у вітчизняних виробників сільськогосподарської техніки та обладнання (2017 рік – 10 відсотків, 2018 рік – 15 відсотків)».

2.11. «__) розділ VI «Прикінцеві та перехідні положення» доповнити пунктом 44 такого змісту:

«44. Установити, що, як виняток з пунктів 7 та 8 частини другої статті 29 цього Кодексу, 13,44 відсотка акцизного податку з виробленого в Україні пального та 13,44 відсотка акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального, але не менше обсягу нарахувань у 2016 році акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального, зараховується до бюджетів місцевого самоврядування у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету».

Відповідно Комітету з питань бюджету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України у разі прийняття законопроекту за реєстр. № 5131 (доопр.) при оформленні відповідного закону належить внести необхідні редакційні та техніко-юридичні правки, включаючи ті, що пов’язані із зазначеним рішенням Комітету.

Голова Комітету                                                                  А.В. Павелко

Секретар Комітету                                                              В.В. Шкварилюк

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку