Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №97 від 19, 23 травня 2017 року

 

 

14-00 година  м. Краматорськ Донецької області,

вул.Г.Крампера, 2П (зала заідань)

15-00  година  м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510

Головує: Голова Комітету Павелко А.В.

Присутні:

Члени Комітету: Амельченко В.В., Білоцерковець Д.О., Горбунов О.В., Деркач А.Л., Дубіль В.О., Дубневич Б.В., Іщейкін К.Є., Кривенко В.М., Крулько І.І., Куліченко І.І., Левченко Ю.В., Маркевич Я.В., Медуниця О.В., Мельник С.І., Мепарішвілі Х.Н., Микитась М.В., Молоток І.Ф., Пинзеник В.М., Рудик С.Я., Скорик М.Л., Унгурян П.Я., Шуфрич Н.І.

Всього присутніх – 23 народні депутати.

Відсутні:

Члени Комітету: Гєллєр Є.Б., Матвієнко А.С., Павлов К.Ю., Пресман О.С., Шевченко О.Л., Шкварилюк В.В.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Боброва Т.С., Больбат О.О., Качан Т.В., Кочергіна Н.В., Кочубей О.П., Криволап М.К., Луценко Н.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Клочкова Т.В., Діденко Л.С.

Список запрошених та осіб, які взяли участь в обговоренні питань відповідно до компетенції:

Народні депутати України

Єфімов М.В.

перший заступник голови Комітету з питань промислової політики та підприємництва;

Матейченко К.В.

голова підкомітету з питань законодавчого забезпечення запобігання і протидії корупції Комітету з питань запобігання і протидії корупції

Недава О.А.

заступник голови Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи

Керівники та посадовці центральних органів виконавчої влади,

громадських організацій

Чуприненко Р.С.

заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України

Гримчак Ю.М.

заступник Міністра з питань тимчасово-окупованих територій та внутрішьон-переміщених осіб

Галущак Е.

державний Секретар Міністерства інфраструктури України

Іщенко А.В.

перший заступник Голови Державної служби статистики України

Харченко О.І.

в.о.заступника Голови Укравтодору

Кава О.С.

радник в.о. Голови Укравтодору

Керівники та посадовці місцевих органів виконавчої влади

та органів місцевого самоврядування області

Жебрівський П.І.

голова Донецької облдержадміністрації, керівник обласної військово-цивільної адміністрації

Вілінський Є.С.

перший заступник голови облдержадміністрації

Ремський В.В.

заступник голови облдержадміністрації

Костюніна Ю.О.

заступник керівника апарату облдержадміністрації

Скарга М.О.

директор Департаменту фінансів облдержадміністрації

Конакова І.С.

заступник директора Департаменту фінансів облдержадміністрації

Панков А.В.

Краматорський міський голова

Обухов Д.В.

начальник Служби автомобільних доріг у Донецькій області

Винокуров Ю.О.

директор департаменту капітального будівництва облдержадміністрації

Головко О.П.

директор департаменту інвестиційно-інноваційного розвитку і зовнішніх відносин облдержадміністрації

Литвинов А.В.

директор департаменту розвитку базових галузей промисловості облдержадміністрації

Оксенчук Н.В.

директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації

Свинаренко О.І.

директор департаменту економіки облдержадміністрації

Неклеса О.І.

заступник директора департаменту екології та природних ресурсів облдержадміністрації

Соловей О.С.

в.о. директора департаменту житлово-комунального господарства облдержадміністрації

Узун Ю.Г.

директор департаменту охорони здоров`я облдержадміністрації

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

1. Місцеві бюджети Донецької області та їх взаємовідносини з Державним бюджетом України в умовах реформування міжбюджетних відносин.

2. Перспективи та проблеми реалізації інфраструктурних проектів у Донецькій області.

3. Проблеми та перспективи розвитку транспортної інфраструктури Донецької області.

До початку розгляду питань порядку денного із вступним словом виступили:

Павелко Андрій Васильович – голова Комітету з питань бюджету, який, серед іншого, поінформував присутніх, що:

– Комітет, вивчаючи практику впровадження бюджетної реформи та дієвість здійснюваних заходів щодо розвитку територій у рамках децентралізації влади, вже провів такі засідання й численні зустрічі у 14 областях (у двох побував двічі) та у місті Києві, загалом 17 виїзних засідань;

– за наслідками вивчених проблем, члени Комітету виступили з рядом законодавчих ініціатив, зокрема, щодо сприяння соціально-економічному розвитку регіонів, формуванню інфраструктури об’єднаних територіальних громад, покращенню фінансового забезпечення дорожнього господарства, реалізації державних інвестиційних проектів, завдяки реалізації яких серед іншого має підвищуватися інвестиційна привабливість регіонів.

Водночас Павелко А.В. відмітив про позитивні тенденції реформи міжбюджетних відносин, що засвідчують окремі результати виконання місцевих бюджетів держави. Так, в цілому по Україні доходи загального фонду місцевих бюджетів у 2015 році порівняно з 2014 зросли на 42 відсотки. У 2016 році порівняно з 2015 – таке зростання становило вже 49 відсотків. Відбулась зміна структури видатків місцевих бюджетів на користь самоврядних повноважень та капітальних видатків.

Голова Комітету також зауважив, що реалізація бюджетної реформи не є безпроблемною, оскільки її результат залежить від ефективності реформ в інших сферах суспільного життя, від форм і механізмів децентралізації владних повноважень та відповідального виконання органами влади всіх рівнів своїх функцій. У даний час на проблеми децентралізації додатково накладаються виклики, пов’язані із збереженням територіальної цілісності країни, із чітким визначенням її проєвропейського курсу, стрімким процесом формування громадянського суспільства.

Відповідно було підкреслено, що невипадково нинішнє засідання Комітету відбувається на Донеччині – у регіоні, який завжди визначався високим рівнем індустріального розвитку і мав важливе значення в економіці країни. Незважаючи на складну ситуацію, область за офіційними даними залишається серед лідерів, посівши за 2015 рік четверте місце у структурі валового регіонального продукту України та восьме за капітальними інвестиціями у 2016 році.

Загалом Павелко А.В. висловив сподівання на продуктивну роботу для пошуку шляхів вирішення нагальних проблемних питань області, сприяння підтриманню її економічного відновлення з метою покращення умов життя та посилення здатності постраждалого населення області до працевлаштування і життєстійкості.

Жебрівський Павло Іванович – голова Донецької обласної державної адміністрації, керівник обласної військово-цивільної адміністрації, насамперед звернув увагу, що завдяки сприянню Бюджетного комітету область отримала та внаслідок конструктивної співпраці між обласною військово-цивільною адміністрацією і Комітетом в області здійснюється низка заходів з відновлення інфраструктури та соціально-економічного розвитку регіону за рахунок унормування питань зарахування до спеціального фонду обласного бюджету залишків коштів місцевих бюджетів тимчасово непідконтрольних територій. Так, за 2016 рік до обласного бюджету зараховано 2,8 млрд грн, у 2017 році через уповільнення темпу надходження доходів до місцевих бюджетів, що пов’язано з економічною блокадою окупованих територій, станом на 15 травня зараховано 310,2 млн гривень.

Поряд з тим окресливши пріоритети розвитку регіону, Жебрівській П.І. зупинився на окремих проблемних питаннях, зокрема, зазначивши про:

– проблеми, пов’язані з внутрішньо переміщеними особами, зокрема, включення інформації про кількість внутрішньо переміщених осіб до переліку форм офіційної звітності, яка використовується у бюджетному процесі, для обрахунку у належних обсягах медичної субвенції та інших міжбюджетних трансфертів; необхідність забезпечення внутрішньо переміщених осіб житлом;

– недостатнє фінансове забезпечення у поточному році видатків за наданими пільгами та житловими субсидіями населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати, вивезення побутового сміття та рідких нечистот, що здійснюються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам;

– забезпечення належного рівня оплати праці працюючих у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах на територіях, що розташовані у безпосередній близькості до лінії зіткнення, для збереження кадрового потенціалу та забезпечення додаткових соціальних гарантій працівникам таких закладів;

– доцільність законодавчого розширення підстав застосування переговорної процедури закупівель для розвитку економіки регіону та забезпечення конкурентних закупівель у стислі строки замовниками у районі проведення антитерористичної операції;

– необхідність поліпшення екологічної ситуації в регіоні, врегулювання якої шляхом фінансового забезпечення природоохоронних і ресурсозберігаючих заходів та досягнення екологічної безпеки потребує значно більших коштів, ніж ті, що фактично надходять;

– необхідність покриття території області цифровим телебаченням з метою стабільної трансляції українських телеканалів;

– вивчення питання покращення транспортного сполучення Донецької області з іншими регіонами України шляхом відновлення повітряного сполучення та функціонування аеропорту у місті Краматорську, а також виділення коштів з державного бюджету на придбання пасажирських вагонів для забезпечення залізничного сполучення з містом Маріуполь.

Підсумовуючи Жебріський П.І. підкреслив, що вважає відповідальність за відновлення територіальної цілісності спільною відповідальністю обласної державної адміністрації і народних депутатів України.

Єфімов Максим Вікторович – народний депутат України, перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань промислової політики та підприємництва, який наголосив на важливості проведення такого заходу для нього особисто, оскільки він обраний народним депутатом від цього регіону, і висловив вдячність за можливість проведення виваженої розмови про шляхи відновлення Донбасу та реалізації пріоритетів розвитку області у його рідному місті Краматорську. Водночас Єфімов М.В. поінформував про вжиті заходи щодо залучення додаткових коштів на соціально-економічний розвиток області та відмітив про єдність більшості народних депутатів України у прийнятті рішень, спрямованих на підтримку Донеччини, зокрема, з бюджетних питань. Загалом звернув увагу, що нинішнє активне будівництво та реконструкція соціально значущих об’єктів інфраструктури в області, насамперед, шкіл і медичних закладів, кардинально змінює обличчя регіону та ставлення населення до влади.

Голова Комітету Павелко А.В. вніс пропозицію заслухати доповіді з усіх питань порядку денного і затим провести загальне обговорення порушених питань, яку підтримали всі члени Комітету.

1. СЛУХАЛИ:

Інформацію директора Департаменту фінансів Донецької обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації Скарги М.О. про місцеві бюджети Донецької області та їх взаємовідносини з Державним бюджетом України в умовах реформування міжбюджетних відносин.

Відмітили:

В цілому позитивно оцінюючи у Донецькій області зміни до Бюджетного та Податкового кодексів України, прийняті наприкінці 2014 року, які обумовили бюджетну децентралізацію, доповідачем було зроблено наголос на такому.

Формування і виконання місцевих бюджетів Донецької області здійснюється з урахуванням особливостей, визначених статтею 67-2, пунктами 24 і 24-1 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України, окремими нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України. Внаслідок запровадження нових підходів до формування місцевих бюджетів, нової трансфертної політики та інших заходів, спрямованих на забезпечення фінансової самодостатності місцевого самоврядування, місцеві бюджети населених пунктів Донецької області, території яких знаходиться під контролем державної влади, у 2015 році порівняно з 2014 роком отримали до загального фонду на 1,5 млрд грн більше доходів, у 2016 році порівняно з 2015 роком також відбулося зростання доходів загального фонду бюджетів зазначених територій на 47,3 відс. або 1,7 млрд гривень.

Водночас, у першому кварталі 2017 року порівняно з відповідним періодом 2016 року приріст доходів загального фонду за зведеним бюджетом області склав 21 відс., що є значно нижчим за середній показник по Україні (37 відс.). При цьому динаміка помісячних надходжень доходів загального фонду до місцевих бюджетів області, підконтрольних українській владі, у поточному році проти аналогічного періоду 2016 року свідчить про зниження їх приросту. Одним з факторів, що вплинув на динаміку надходжень, визначено вплив торгівельної блокади непідконтрольної території. За даними ДФС області прогнозна сума недонадходження платежів до місцевих бюджетів в 2017 році з цієї причини становить 1,1 млрд грн., в тому числі ПДФО – понад 500 млн грн.

Наприклад, недонадходження податку з доходів фізичних осіб до бюджету міста Добропілля від шахти «Комсомолець Донбасу», що здійснювала діяльність на непідконтрольній території, але вносила платежі до бюджету м. Добропілля (за місцем перереєстрації юридичної особи) – 33 млн грн  або його двомісячну суму.

Крім зниження надходження доходів у поточному році, місцеві бюджети області будуть мати втрати і у 2018 році, але вже виходячи з особливостей обрахунку обсягів базової та реверсної дотацій з державного бюджету, адже горизонтальне вирівнювання податкоспроможності бюджетів відповідних територій згідно із статтею 99 Бюджетного кодексу базується на показниках фактичних надходжень податку на доходи фізичних осіб за останній звітній бюджетний період (за 2016 рік).

Поряд з тим, при розрахунку індексу податкоспроможності місцевих бюджетів області Мінфіном враховується статистична звітність щодо кількості населення в розрізі адміністративно-територіальних одиниць, яка не містить даних про внутрішньо переміщених осіб, що сплачують податки до місцевих бюджетів на підконтрольній території і фактичні надходження яких збільшують рівень податкоспроможності відповідного бюджету, що призводить до викривлення обсягів базової та/або реверсної дотації. Неврахування відповідної кількості внутрішньо переміщених осіб призвело до втрат місцевих бюджетів області у 2016 році – в сумі 260,5 млн грн (завищення реверсної дотації – 117,5 млн грн, заниження базової дотації – 143,0 млн грн), у 2017 році – в сумі 355,2 млн грн (завищення реверсної дотації – 119,5 млн грн, заниження базової дотації – 235,7 млн грн.)

Водночас неврахування такого показника також негативно позначилося на розрахунку обсягів медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам області та призвело до заниження зазначеного трансферту на 2017 рік. Основну напругу мають заклади охорони здоров’я міст та районів, в яких кількість переміщених осіб має значну питому вагу у загальній чисельності населення, зокрема, у м. Бахмут та Лиманському ОТГ кількість переміщеного населення перевищує 40 відс. загальної його кількості, у 6 містах та районах зазначений показник перевищив 30 відс., у 8 – складає від 20 до 30 відсотків.

Зважаючи, що події останніх трьох років в регіоні призвели до руйнування цілісної системи організації надання медичної допомоги населенню, надання своєчасної та якісної третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги може бути забезпечено шляхом створення двох багатопрофільних обласних лікарень на території Донецької області, яка підконтрольна українській владі, оскільки географічні особливості області диктують необхідність своєчасного надання спеціалізованої медичної допомоги населенню південних та окремо північних адміністративно-територіальних одиниць.

Крім того, при прийнятті наприкінці 2016 року змін до Податкового кодексу України передбачено припинення сплати податку на нерухоме майно (в т.ч. земельного податку) та єдиного податку платників четвертої групи до місцевих бюджетів міст та районів, розташованих на лінії зіткнення. Такі зміни стосуються 20 місцевих бюджетів області, втрати їх доходів при цьому становитимуть майже 80 млн грн, що призведе до розбалансування таких місцевих бюджетів. Наприклад, для бюджету м. Авдіївка зазначені втрати склали 24 млн грн або 30 відс. доходів загального фонду (це дорівнює видаткам на утримання дитячих садків міста та проведення заходів у сфері житлово-комунального господарства), м. Торецьк – 16,6 млн грн або 18 відс., Бахмутського району – 14,6 млн грн або 18 відс.

З огляду на зазначене шляхами врегулювання проблемних питань місцевих бюджетів області у 2017 році та при формуванні показників міжбюджетних трансфертів на 2018 рік у області вбачається:

1) коригування базових показників надходжень податку на доходи фізичних осіб за 2016 рік по місцевих бюджетах області на суми надходжень зазначеного податку по підприємствах, що зазнали впливу торгівельної блокади;

2) врахування внутрішньо переміщених осіб при розрахунку базової, реверсної дотацій та медичної субвенції шляхом включення Державною службою статистики України до відповідних форм статистичної звітності інформації про внутрішньо переміщених осіб або вираховування зазначеної категорії громадян за даними Єдиної інформаційної бази;

3) надання додаткової дотації місцевим бюджетам територій, що знаходяться на лінії зіткнення, на компенсацію втрат доходів внаслідок наданих державою податкових пільг.

Загалом інформація із зазначеного питання наведена у розданих матеріалах.

2. СЛУХАЛИ:

Інформацію першого заступника голови Донецької обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації Вілінського Є.С. про перспективи та проблеми реалізації інфраструктурних проектів у Донецькій області.

Відмітили:

З незалежних від України причин Донбас несе людські, моральні, екологічні та економічні втрати – критично важливим об’єктам інфраструктури в області завдано величезної шкоди (в багатьох випадках незворотно). Коротка довідка про кількість об’єктів інфраструктури, що потребують відновлення, тобто ті, що зруйновані: житлові будинки (10850), об’єкти електоропостачання (213), об’єкти тепло-, газо-, водопостачання та водовідведення (183), об’єкти дорожньо-транспортної інфраструктури, промислові (93), заклади соціально-культурної сфери та торгівлі (387). Тому немає жодних сумнівів, що відродження Донбасу потребує консолідації зусиль влади, бізнесу, громадянського суспільства, міжнародних організацій та величезних фінансових ресурсів усієї держави.

Пріоритетними напрямами для розробки інвестиційних проектів, як складових економічного і соціального розвитку та відновлення регіону, у області визначено будівництво, реконструкцію опорних шкіл, медичних закладів другого та третього рівня надання медичної допомоги, забезпечення умов для фізичного розвитку, відновлення дорожньої інфраструктури, стабільного функціонування об’єктів водо- і теплопостачання, створення прозорих соціальних офісів тощо. На даний час в області підготовлено інфраструктурні проекти на суму 4,23 млрд грн (760 об’єктів та 820 заходів).

Джерелами фінансового забезпечення таких заходів у першу чергу є кошти державного бюджету: державний фонд регіонального розвитку, субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій, субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад.

Поряд з тим, завдяки змінам до Бюджетного кодексу України обласний бюджет отримав додатковий ресурс для впровадження таких заходів у вигляді залишків коштів місцевих бюджетів населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень (станом на 01.01.2016 року та починаючи з 01.01.2017 року), хоча використання таких коштів протягом 2016 року не було забезпечено належним чином. Серед причин низької ефективності реалізації інфраструктурних проектів можна назвати незадовільну якість підготовки містами та районами проектно-кошторисної документації, недовіру щодо повного забезпечення ресурсами відповідних заходів, тривалий час проведення тендерних процедур, недостатню кількість пропозицій з боку учасників.

Відтак, зважаючи, що під час проведення процедур відкритих торгів виникає низка труднощів, вбачається за необхідне впровадження механізму захисту прав та інтересів держави в особі відповідних замовників від дій недобросовісних учасників закупівель та приведення функціонування електронної системи закупівель у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Водночас пропонується розглянути законодавчі пропозиції щодо застосування за особливих умов спрощеної процедури закупівель.

Відповідна інформація роздана членам Комітету.

3. СЛУХАЛИ:

Інформацію заступника голови Донецької обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації Ремського О.О. про проблеми та перспективи розвитку транспортної інфраструктури Донецької області.

Відмітили:

У Донецькій області на балансі Служби автомобільних доріг налічується 8075,7 км доріг загального користування, з них державного значення – 1848,6 км (міжнародні – 326,0 км, національні – 338,5 км, територіальні – 1184,1 км), та місцевого значення – 6227,1 км.

При цьому 5671,3 км автодоріг знаходиться на підконтрольній Українській владі території. На тимчасово окупованій території знаходиться 2404,4 км автодоріг, де на теперішній час вони не обслуговуються.

У зв’язку з проведенням АТО у Донецький області, в обхід тимчасово окупованої території погоджено маршрут для великовантажного та пасажирського транспорту маршруту.

Автомобільна дорога державного значення I категорії Н-20 Слов’янськ – Донецьк – Маріуполь, по якій раніше здійснювалися перевезення, в цьому напрямку перекрита. У зв’язку з цим значно збільшився пасажиропотік по дорогах територіального та районного значень, у рази збільшилась i кiлькiсть вантажоперевезень, в той час як ці автодороги не розраховані на такі навантаження.

Навантаження на автомобільні дороги постійно збільшується. Відповідно підвищуються і вимоги до рівня експлуатаційних показників дороги. Спостерігаються втрати несучої спроможності дорожнього одягу, що негативно впливає на умови і безпеку руху, при поточних навантаженнях існуючі автомобільні дороги надалі не можуть забезпечувати ефективну роботу автотранспорту, цілеспрямовану роботу водіїв, безпеку руху. Для запобігання подальшого руйнування автодороги вимагають негайного проведення капітальних ремонтів з доведенням до належного технічного та експлуатаційного стану та забезпечення безпеки дорожнього руху.

Разом потребують ремонтів 527,9 км доріг орієнтовною вартістю 6457 млн гривень.

У 2017 році, отримавши серед іншого можливості надходження коштів від запровадження експерименту з фінансового забезпечення розвитку автомобільних доріг загального користування, пропонується до Переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування Донецької області, включити 23 об’єкти на загальну суму 514 846,5 тис. грн.

Завершення робіт з будівництва моста на автомобільній дорозі державного значення Київ – Харків – Довжанський, км 675+378. Рух на мосту відкрито, але не завершені роботи з влаштування верхнього шару покриття, роботи з упорядкування водовідводу та очистки стічних вод, з забезпечення безпеки дорожнього руху, приведення до належного стану будівельного майданчика. Без виконання цих робіт введення об’єкту в експлуатацію неможливе.

Будівництво автомобільної дороги О 0545 Маріуполь – Урзуф на ділянці км 8+300 – км 12+300 дасть можливість відкрити проїзд в обхід зсуву, який розвивається в напрямку селища Мелекіне. Розвиток зсуву загрожує безпеці не тільки транспортних засобів, які можуть рухатись по закритій ділянці дороги, але і мешканцям селища. Виконання робіт з будівництва при сталому фінансуванні планується завершити в наступному році.

Капітальний ремонт ділянок доріг Т-05-04 Красноармійськ – Артемівськ – Михайлівка, км 31+000 – км 48+000, Т-05-14 Добропілля – Красний Лиман, км 28+300 – км 49+615, Т-05-18 Богатир – Велика Новосілка – Володарське, км 74+085 – км 80+085, входить до маршруту в обхід тимчасово окупованої території. При початку робіт в поточному році ремонт зазначених ділянок при сталому фінансуванні планується завершити  в наступному.

Капітальний ремонт мостів в кількості 11 об’єктів, загальною протяжністю 306,93 м.п., передбачений також в інших джерелах фінансування (державний бюджет, кредитні кошти). Але в інших джерелах фінансування передбачені попередні, орієнтовні вартісні показники об’єктів, які було уточнено після завершення проектування та отримання експертних висновків. Тому для введення в експлуатацію зазначених об’єктів запропоновано додаткове фінансування за рахунок реалізації експерименту.

Поточний середній ремонт автодороги М-03 Київ – Харків – Довжанський, км 666+500 – км 672+600, з’єднає ділянки поточних середніх ремонтів попередніх років та приведе до належного експлуатаційного стану маршрут на Харківську область від м. Слов’янськ. Також ремонт автодороги
Т-05-14 Добропілля – Красний Лиман, км 76+780 – км 83+409, приведе до належного експлуатаційного стану маршрут від автодороги М-03 Київ – Харків – Довжанський, з’єднає місто Лиман з Харківською областю, з містами Слов’янськ, Краматорськ та маршрутом в обхід тимчасово окупованих територій.

Поточний середній ремонт автодоріг місцевого значення по маршруту в обхід тимчасово окупованих територій С 050948 Від /М-04/ – під’їзд до м. Селидове, км 0+000 – км 2+800, С 050949 Селидове – Гірник – Максимільянівка, км 0+000 – км 5+000, С 051135 ЦукуринеНовоселидівкаКурахове, км 6+000 – км 13+300, в край необхідний, так як ці дороги не розраховані на пасажиропотік та потік вантажів, які багатократно збільшились. Тому проведення в цьому році поточного середнього ремонту забезпечить належний експлуатаційний стан зазначених доріг, та зазначеного маршруту.

Завдяки реалізації експерименту з фінансового забезпечення розвитку автомобільних доріг загального користування у 2017 році в експлуатацію буде введено 18,02 км автодоріг та 210 м.п. штучних споруд (мостів та шляхопроводів). Початок робіт з будівництва та капітального ремонту дозволить ввести в експлуатацію в наступному році ще 48,48 км автодоріг за умови фінансування.

Відповідна інформація роздана членам Комітету.

За наслідками заслуханих доповідей щодо питань порядку денного відбулося загальне їх обговорення. В обговоренні взяли участь:

Чуприненко Р.С. /заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України/, який зазначив про позитивні тенденції реалізації заходів щодо децентралізації влади та реформування органів місцевого самоврядування та державну підтримку об’єднаних територіальних громад. Окремо зупинився на питаннях реалізації проекту «Надзвичайна кредитна програма для відновлення України», метою якиго є підтримка комплексних заходів з інвестування в сектори муніципальної та соціальної інфраструктури для подолання наслідків конфлікту в Східній Україні та охоплює, насамперед, райони, що зазнали негативного впливу у Донецькій і Луганській областях, конкретні місцеві ради, що приймають значні припливи внутрішьо переміщених осіб. Джерелом здійснення заходів такого проекту є кредитні кошти Європейського інвестиційного банку, перший транш за якими вже отримано і частина його (у сумі 245,3 млн грн) згідно з постановою Уряду від 19.04.2017 р. № 307 у вигляді відповідної субвенції спрямовується Донецькій області – безпосередньо містам: Бахмут, Мирноград, Костянтинівка, Селидове і районам: Великоновосілківський, Нікольський, Олександрівський. З урахуванням отримання другого траншу область зможе отримати понад 1,2 млрд грн для виконання програм і заходів з відновлення соціальної інфрастуктури регіону;

Гримчак Ю.М. /заступник Міністра з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України/, який висловив сподівання, що напрацьований досвід роботи з Донецькою ОДА навчив «чути один одного» і слугуватиме надалі спільному розв’язанню питань з реалізації державної політики, насамперед, щодо окремих територій, де органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень, кінцевою метою якої є реінтеграція зазначеної території та її населення в єдиний конституційний простір України, а також щодо сприяння реалізації прав і свобод внутрішньо переміщених осіб та створення умов для добровільного повернення таких осіб до покинутого місця проживання (реінтеграції) або інтеграції за новим місцем проживання;

Галущак А.Е. /Державний Секретар Міністерства інфраструктури України/, який відмітив, що потреба Донецької області тільки на поточний ремонт та на експлуатаційне утримання доріг складає 2,1 млрд грн, з яких у поточному році заплановано спрямувати 1,3 млрд грн (з урахуванням коштів від митного експерименту у обсязі 514,8 млн грн.). Поряд з тим наголосив, що Донецька область є важливим транспортним коридором для держави, оскільки тут діє Маріупольський порт, розвинена система залізничного сполучення і має бути створений єдиний транспортний цикл, який би забезпечував потреби оборони, населення та економіки;

Іщенко А.В. /перший заступник Голови Державної служби статистики України/, який повідомив про особливості ведення демографічної статистики,  поінформувавши, що інформація стосовно тимчасово переміщених осіб включається в єдину інформаційну базу даних Мінсоцполітики, згідно з якою станом на 03.05.2017 року по Україні обліковано 1 583 827 тимчасово переміщених осіб (з них по Донецькій області – 525 872 особи). Також визнав необхідність узгодження дій між Держстатом і Мінсоцполітики для ведення більш детального обліку тимчасово переміщених осіб по кожному конкретному населеному пункту та виправлення наявних технічних помилок при здійсненні такого обліку сьогодні;

Харченко О.І. /в.о. заступника Голови Державного агентства автомобільних доріг України/, який особливу увагу приділив раціональному використанню коштів на будівництво, реконструкцію та утримання доріг, питанням завершення будівництва та реконструкції раніше розпочатих проектів, реалізації інвестиційних проектів регіонального розвитку.

В обговоренні також взяли участь народні депутати України Амельченко В.В., Дубневич Б.В., Рудик С.Я., Іщейкін К.Є., Горбунов О.В., Молоток І.Ф., Куліченко І.І., Маркевич Я.В., Мепарішвілі Х.Н., Єфімов М.В., Недава О., які підтримуючи прагнення керівництва області та схвалюючи заходи з врегулювання першочергових питань відновлення регіону, проблем внутрішньо переміщених осіб, що вживаються ним, у своїх виступах звертали увагу, насамперед, на необхідність використання всіх можливостей для раціонального і повного освоєння бюджетних коштів та активного залучення інвесторів і додаткових ресурсів для будівництва, реконструкції та ремонту обєктів соціальної інфраструктури, дорожнього, житлово-комунального господарства, а також пошуку шляхів наповнення місцевих бюджетів області.

Підсумовуючи Голова Комітету Павелко А.В. наголосив, що у виступах та при обговоренні питань порядку денного прозвучало ряд пропозицій, врегулювання яких є важливим для подальшого розвитку Донецької області, наведено ключові питання, що потребують вирішення на рівні Парламенту та Уряду, основні з яких направлено до Комітету у письмовому вигляді, та висловив сподівання, що обмін думками був конструктивним та результативним.

Водночас зважаючи, що візит Комітету з питань бюджету в регіони (а їх разом із сьогоднішнім налічується вже 18) ніколи не обмежувався діалогом з представниками влади, навпаки більшість часу присвячувалася зустрічам в установах, закладах, на підприємствах, поінформував народних депутатів України, що на Донеччині члени Комітету:

– стали безпосередніми учасниками відкриття у селищі Билбасівка Слов’янського району першої опорної школи в регіоні. Спілкування з педагогами та учнями підтвердило, що це одна із найкращих і найсучасніших шкіл України – 12 інтерактивних дошок, 2 мультимедійні комплекси, 2 лінгафонні кабінети, 2 комп’ютерні класи, цифрові кабінети фізики, хімії, біології, інформатики, трудового навчання, у майбутньому сучасний спортивний майданчик із штучним покриттям;

– побували у Краматорській міській лікарні, де обладнали відділення реанімації, кардіохірургії, щоб повернути кардіологічну допомогу регіону, і вже виконується близько 400 операцій;

– відвідали один з флагманів українського машинобудування ПАО "Енергомашспецсталь", що є найбільшим українським виробником спеціальних литих і кованих виробів індивідуального та дрібносерійного виробництва для металургії, суднобудування, енергетики і машинобудування, а також виготовляє зливки-гіганти для корпусів реакторів;

– ознайомилися з не менш важливим для нашої держави підприємством ТОВ "Фурлендер Віндтехнолоджі", яке спеціалізується на виготовленні вітроенергетичних установок. Отже, екологічно чисте вироблення електроенергії, відновлювальні джерела енергії і енергонезалежність – наша реальність.

За наслідками обговорення Голова Комітету Павелко А.В. запропонував проголосувати за направлення до Кабінету Міністрів України рекомендацій з врегулювання порушених Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією проблемних питань щодо бюджетного забезпечення повноважень місцевих органів влади та розвитку регіону і вдосконалення бюджетного законодавства за наданими пропозиціями.

Така пропозиція була підтримана членами Комітету одноголосно.

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Кабінету Міністрів України розглянути можливості врегулювання порушених Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією проблемних питань щодо бюджетного забезпечення повноважень місцевих органів влади та розвитку регіону і вдосконалення бюджетного законодавства за наданими пропозиціями.

/Лист до Кабінету Міністрів України з відповідними додатками додається/.

Голосували: «за» - 20, «проти» - 0, «утримався» - 1.

Голова Комітету                                                                     А.В. Павелко
Секретар Комітету                                                                 В.В. Шкварилюк
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку