Повідомлення

Перейти до розділу
18 грудня 13:46
19 грудня 2018 року о 17:00 планується засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету докладніше
12 грудня 09:20
Закон України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" (з додатками) посилання...
08 листопада 10:31
Орієнтовний розклад засідань Комітету з питань бюджету на листопад, грудень 2018 року, січень 2019 року докладніше
06 грудня 18:35
Щодо підготовки до другого читання об’єднаного законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо запровадження середньострокового бюджетного планування (реєстр. № 8044) докладніше
06 грудня 18:33
Щодо розгляду законопроекту про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» (щодо надходження та спрямування коштів від розподілу (продажу) часток щорічної квоти на імпорт озоноруйнівних речовин) (реєстр. № 9064) докладніше
06 грудня 18:30
Щодо розгляду урядового законопроекту про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік (реєстр. № 9369) докладніше
05 грудня 18:19
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
03 грудня 17:57
У Комітеті з питань бюджету відбулася зустріч із представниками технічної місії Податково-Бюджетного Департаменту Міжнародного валютного фонду докладніше
22 листопада 23:43
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
22 листопада 15:29
Щодо законопроекту про Державний бюджет України на 2019 рік (реєстр. № 9000), підготовленого Кабінетом Міністрів України до другого читання докладніше
22 листопада 15:17
Щодо законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України (реєстр. № 9084), підготовленого до другого читання докладніше
10 квітня 2018, 16:10

ПРОТОКОЛ ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №136 від 04.04.2018

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №136 від 04 квітня 2018 року

 

 

 

 

23 березня 2018 року 14-00 година м. Житомир,

майдан ім. С.П. Корольова, 1, (IV поверх, прес-центр),

4 квітня 2018 року 15-00 година м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510

Головує: Голова Комітету Павелко А.В.

Присутні:

Члени Комітету: Амельченко В.В., Гєллєр Є.Б., Горбунов О.В., Дубневич Б.В., Іщейкін К.Є., Кривенко В.М., Крулько І.І., Куліченко І.І., Матвієнко А.С., Медуниця О.В., Мельник С.І., Мепарішвілі Х.Н., Молоток І.Ф., Пинзеник В.М., Пресман О.С., Рудик С.Я., Скорик М.Л., Унгурян П.Я., Шевченко О.Л., Шкварилюк В.В.

Всього присутніх – 21 народний депутат.

Відсутні:

Члени Комітету: Білоцерковець Д.О., Деркач А.Л., Дубіль В.О., Левченко Ю.В., Маркевич Я.В., Микитась М.В., Павлов К.Ю., Шуфрич Н.І.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Андросюк Н.В., Боброва Т.С., Больбат О.О., Войтенко Є.А., Качан Т.В., Корольковська М.М., Кочергіна Н.В., Кочубей О.П., Криволап М.К., Луценко Н.В., Пінчукова А.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Клочкова Т.В., Сторожук О.В.

Список запрошених та осіб, які взяли участь в обговоренні питань відповідно до компетенції:

Народні депутати України

Дзюблик П.В., Ревега О.В.

 

Керівники та інші посадові особи центральних органів виконавчої влади

Даневич М.В.

заступник Міністра молоді та спорту України

Галущак А.Е.

Державний секретар Міністерства інфраструктури України

Шаршов С.І.

Генеральний директор Директорату з питань розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України

Керівники та інші посадові особи місцевих органів виконавчої влади

та органів місцевого самоврядування Житомирської області

Гундич І.П.

голова Житомирської обласної державної адміністрації

Лагута Я.М.

заступник голови Житомирської обласної державної адміністрації

Ширма В.В.

голова Житомирської обласної ради

Крамаренко С.М.

перший заступник голови Житомирської обласної ради

Вілівчук М.О.

заступник голови Житомирської обласної ради

Сухомлин С.І.

міський голова м. Житомира

Мініч Л.Г.

тимчасово виконуючий обов’язки директора Департаменту фінансів Житомирської обласної державної адміністрації

Гресь С.М.

начальник Управління сім’ї, молоді та спорту Житомирської обласної державної адміністрації

Щебетов Р.О.

директор Департаменту містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Житомирської обласної державної адміністрації

Крисюк Р.А.

начальник Управління дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської обласної державної адміністрації

Суслик М.П.

начальник Управління охорони здоровя Житомирської обласної державної адміністрації

Шатило О.А.

директор Департаменту економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва Житомирської обласної державної адміністрації

Мельниченко О.В.

директор ДП «Житомирський облавтодор»

Петренко Ж.В.

заступник начальника служби автомобільних доріг у Житомирській області

Лавров О.С.

начальник Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області

Кондратюк А.А.

заступник начальника Житомирської митниці Державної фіскальної служби

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

1. Місцеві бюджети Житомирської області: проблеми та шляхи їх вирішення.

2. Сучасний стан та перспективи розвитку спортивної галузі Житомирської області.

3. Шляхи забезпечення розвитку транспортної інфраструктури Житомирської області.

4. Функціонування та розвиток галузі охорони здоров’я у Житомирській області.

До початку розгляду питань порядку денного із вступним словом виступили:

Павелко Андрій Васильович – Голова Комітету з питань бюджету,

Гундич Ігор Петрович – голова Житомирської обласної державної адміністрації,

Ширма Володимир Васильович – голова Житомирської обласної ради.

Після завершення виступів у вступному слові Голова Комітету Павелко А.В. вніс пропозицію заслухати доповіді з усіх питань порядку денного і затим провести загальне обговорення порушених питань, яку підтримали всі присутні члени Комітету.

 

 

 

1. СЛУХАЛИ:

Інформацію тимчасово виконуючого обов’язки директора Департаменту фінансів Житомирської обласної державної адміністрації Мініча Л.Г. про проблеми місцевих бюджетів Житомирської області та шляхи їх вирішення.

Відмітили:

Характеризуючи стан виконання місцевих бюджетів Житомирської області протягом останніх років, було зазначено про позитивні тенденції зростання їх дохідної частини. Так, надходження доходів загального фонду місцевих бюджетів у 2016 році порівняно з 2015 роком зросли на 50% або на 1,2 млрд грн, у 2017 році порівняно з 2016 роком – на 50,9% або на 1,6 млрд грн. У січні-лютому 2018 року надходження до загального фонду місцевих бюджетів області збільшилися порівняно з відповідним періодом 2017 року на 26,5%.

Водночас, досягнуто зростання видатків за всіма основними сферами та економічними категоріями, зокрема, протягом 2017 року порівняно з 2016 роком капітальні видатки збільшилися в 1,5 рази. Загалом у 2017 році було забезпечено стабільне функціонування усіх 4290 бюджетних установ області, видатки загального фонду місцевих бюджетів на функціонування таких установ, здійснення відповідних програм та заходів становили 13,3 млрд грн, що перевищує видатки 2016 року на 3,7 млрд грн, або на 38,7 відсотка.

Поряд з тим було акцентовано увагу на окремих проблемних питаннях з виконання місцевих бюджетів у поточному році, а саме:

– необхідність збільшення обсягів медичної та освітньої субвенцій на 118,4 млн грн та 86,8 млн грн відповідно, а також спрямування частини стабілізаційної дотації з державного бюджету для належного забезпечення заробітної плати у таких сферах, вжиття заходів із законодавчого унормування питань з відновлення міжпосадових співвідношень в оплаті праці працівників бюджетних установ, насамперед, у сфері охорони здоров’я;

недостатній обсяг субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам області для здійснення видатків на проведення розрахунків за надані пільги та житлові субсидії населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот – 1146,8 млн грн (з них 989,4 млн грн – кредиторська заборгованість, що утворилася станом на 01.01.2018 року);

– наявність за станом на 01.01.2018 р. у комунальної установи «Обласна база спеціального медичного постачання» заборгованості за поставлене у 2012 році медичне обладнання вітчизняного виробництва (мамографічного, рентгенологічного та апаратів ультразвукової діагностики) у сумі 10,3 млн грн, основна сума якої (4,7 млн грн) утворилася внаслідок надання відповідної субвенції з державного бюджету обласному бюджету наприкінці 2012 року і повернення невикористаних коштів до державного бюджету, що потребує врегулювання відповідно до вимог частини 11 статті 51 Бюджетного кодексу України

2. СЛУХАЛИ:

Інформацію начальника Управління сім’ї, молоді та спорту Гресь С.М. і директора Департаменту містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Житомирської обласної державної адміністрації Щебетова Р.О. про сучасний стан та перспективи розвитку спортивної галузі Житомирської області.

Відмітили:

Збільшення фінансового ресурсу місцевих бюджетів внаслідок бюджетної реформи (капітальні видатки бюджету області зросли з 467,8 млн грн у 2014 році до 1371 млн грн – у 2017 році), передача коштів державного фонду регіонального розвитку (у 2017 році для області виділено 133,5 млн грн для реалізації 33 проектів, з яких 13 завершені у минулому році), надання з державного бюджету місцевим бюджетам субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (у 2017 році надано 188 млн грн) дозволило здійснити в області будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт важливих об’єктів соціально-культурної сфери і житлово-комунального господарства, закупівлю обладнання для освітніх закладів тощо. Залучення інвестиційних ресурсів для будівництва об’єктів соціальної сфери області стало вагомим чинником для соціально-економічного розвитку регіону.

Розглядаючи сучасний стан та перспективи розвитку спортивної галузі, значну увагу було зосереджено на необхідності державної підтримки створення належної спортивної інфраструктури. В області культивується 63 види спорту: 25 олімпійських та 38 неолімпійських.

Одним з головних пріоритетів на 2018 рік є реконструкція центрального стадіону «Полісся» – цілісного майнового комплексу, що знаходиться на балансі Житомирської спеціалізованої дитячо-юнацької спортивної школи олімпійського резерву з легкої атлетики Житомирської обласної ради і використовується як навчально-тренувальна база для підготовки спортсменів високого рівня. Реконструкція та відповідна сертифікація стадіону спрямована на підвищення його категорії для проведення змагань всеукраїнського та міжнародного рівнів.

У минулих роках здійснювалися роботи з реконструкції західної трибуни стадіону, а починаючи з 2016 року реалізовується проект з реконструкції футбольного поля та благоустрою території, що передбачає, зокрема, відновлення бігових доріжок, заміну існуючого покриття футбольного поля, зруйнованих дренажних лотків, демонтаж аварійних трибун, частковий благоустрій. У 2017 році на зазначену мету використано 35240,8 тис. грн (28021,3 тис. грн за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку та 7219,5 тис. грн – обласного бюджету). У 2018 році об’єкт планується завершити.

Загалом, з точки зору керівництва області, враховуючи актуальність будівництва і реконструкції об’єктів спорту, беручи до уваги їх соціальну спрямованість, вбачається необхідною державна підтримка шляхом надання додаткових коштів на встановлення накриття глядацьких місць у обсязі 25,0 млн гривень та на придбання спортивного обладнання та встановлення головного табло – у обсязі 10,0 млн гривень.

3. СЛУХАЛИ:

Інформацію начальника Управління дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської обласної державної адміністрації Крисюка Р.А. про шляхи забезпечення розвитку транспортної інфраструктури Житомирської області.

Відмітили:

Житомирська область є транзитною і займає 6 місце за показником протяжності автомобільних доріг загального користування. Опорна мережа області складає 8548,3 км, з яких: 1606,8 км – дороги державного значення; 6941,5 км – дороги місцевого значення. Територією регіону проходить 3 міжнародні автомобільні дороги загального користування державного значення, зокрема:

М-06 Київ – Чоп (на м. Будапешт через мм. Львів, Мукачеве і Ужгород), яка є складовою частиною міжнародного транспортного коридору Крітський № 3 Краковець – Львів – Рівне – Житомир – Київ та міжнародної автомагістралі категорії “Е” Е40 Кале – Брюсель – Львів – Рівне – Житомир – Київ – Харків – Луганськ – Леніногорськ (Китай). Протяжність дороги в межах області становить 190,0 км;

М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на м. Люблін), яка є складовою частиною міжнародної автомагістралі категорії “Є” – Є 373 Люблін – Ковель – Київ. Протяжність у межах області – 166,3 км.

На утримання автомобільних доріг загального користування у Житомирській області у 2017 році з державного бюджету використано 363,2 млн грн, з них 142,4 млн грн – на поточний середній ремонт автомобільних доріг загального користування та 170,3 млн грн – на експлуатаційне утримання доріг загального користування.

За повідомленням служби автомобільних доріг у Житомирській області у 2017 році виконано наступні роботи на автошляхах Житомирської області:

– завершено будівництво мосту через р. Ірша в с. Рижани на км 37+780. Фактична вартість виконаних робіт становила 12,6 млн грн;

– проведено капітальний ремонт 2,2 км автодороги Т-06-14 Глибочиця – Станишівка через Калинівку, Клітчин (Південний обхід м. Житомир);

– триває капітальний ремонт 7,7 км відрізка дороги державного значення Р-49 Васьковичі – Шепетівка на ділянці км 77+500 - 85+200. Виконано обсяг робіт у 2017 році на загальну суму 26,4 млн грн;

– проведено/триває поточний середній ремонт на ділянках доріг:

Н-03 Житомир – Чернівці (14,1 км), виконано робіт на 50,8 млн грн (завершення робіт – у 2018 році);

М-21 Виступовичі – Житомир – Могилів-Подільський (через м. Вінницю) (2,8 км) на суму 17 млн грн (завершення робіт – у 2018 році), а також на відрізку від м. Житомир до м. Бердичів (31,8 км). Обсяг виконаних робіт становить 58,1 млн грн (на 2018 рік передбачено завершення робіт на ділянці автомобільної дороги протяжністю 10,6 км з обсягом фінансування 58,7 млн грн);

Р-18 Житомир – Попільня – Сквира – Володарка - Ставище (6 км) – на суму 68,9 млн грн;

Н-03 Житомир – Чернівці км 28 + 554 (с. Почта Рудня) на суму 3,3 млн грн;

шляхопроводу через залізницю в с. Осиково на км 35+140 автодороги
М-21 на суму 8,7 млн грн.

Крім того, за рахунок коштів, залучених у попередні роки Державним агентством автомобільних доріг під державні гарантії, у 2017 році проведено ремонтні роботи на загальну суму 57,5 млн грн.

Водночас зазначалося про дієвість у 2017 році експерименту з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування, що дало можливість додатково спрямувати майже 160 млн грн на ряд об’єктів на автомобільних дорогах області.

Оцінюючи перспективи розвитку дорожньої інфраструктури області, було акцентовано увагу на пріоритетних у 2018 році напрямках ремонтних робіт на основних автомагістралях, що проходять через область (зокрема, будівництві північної об’їзної дороги м. Житомир, фінансування робіт здійснюватиметься за рахунок кредиту від Європейського інвестиційного банку та Європейського банку реконструкції і розвитку), та необхідності вирішення питання проведення ремонту автомобільної дороги М-21 Виступовичі – Житомир – Могилів-Подільський (через м. Вінницю) на відрізку км 23+000 – км 87+993.

Також було зазначено про проведення реформування в системі управління автомобільними дорогами загального користування, у тому числі про передачу з 1 січня 2018 року до сфери управління обласної державної адміністрації 6941,5 км або 948 автомобільних доріг загального користування місцевого значення відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 року № 759-р, а також про надання в рамках державного дорожнього фонду субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах (довідково: за станом на 01.03.2018 року з державного бюджету обласному бюджету Житомирської області перераховано 71,3 млн грн зазначеної субвенції або 11,5% передбаченої суми на рік (617,2 млн грн.).

Окремо було поінформовано про необхідність державної підтримки реалізації проекту з відновлення діяльності аеропорту «Житомир-Смоківка» та використання його авіаційними (у тому числі лоукост) компаніями для пасажирських і вантажних перевезень, зокрема, реконструкції та подовження злітно-посадкової смуги (вартість проекту – 230 млн грн).

4. СЛУХАЛИ:

Інформацію начальника Управління охорони здоров’я Житомирської обласної державної адміністрації Суслика М.П. про функціонування та розвиток галузі охорони здоров’я у Житомирській області.

Відмітили:

Виходячи із завдань державної політики, пріоритетним у сфері охорони здоров’я стало здійснення в області заходів щодо розвитку та реформування первинного, вторинного (спеціалізованого) та третинного (високоспеціалізованого) рівнів надання медичних послуг населенню, зокрема, удосконалення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я, підвищення ефективності використання ресурсів системи охорони здоров’я, модернізації вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги шляхом формування мережі госпітальних округів (в області сформовано 4 госпітальних округи).

У результаті здійснених заходів з реформування системи охорони здоров’я в області проведено розмежування первинної та вторинної медичної допомоги (створено 34 центри первинної медичної допомоги, у тому числі 14 – в об’єднаних територіальних громадах, 4 самостійні амбулаторії загальної практики), розпочата автономізація закладів первинної медичної допомоги, прийняті рішення місцевих рад щодо створення 8 комунальних неприбуткових підприємств. На даний час в області працює 581 сімейний лікар, які обслуговують 85% населення області.

До проблемних були віднесені питання розвитку закладів системи охорони здоров’я (зокрема, з огляду на зростання поширеності серед населення онкозахворювань, виходячи з наслідків аварії на ЧАЕС). Наразі з метою забезпечення надання належних медичних послуг, створення сучасних умов для перебування онкологічних хворих у Житомирському обласному онкологічному диспансері необхідна підтримка для фінансового забезпечення придбання лінійного прискорювача (вартість якого 150 млн грн) та комп’ютерного томографа із симулятором (вартість – 26 млн грн), встановлення системи вентиляції та охолодження (вартість – 3 млн грн), а також будівництва нового приміщення для встановлення лнійного прискорювача (вартість робіт – 25 млн грн).

Крім того, під час розгляду питання щодо функціонування та розвитку галузі охорони здоров’я, підкреслювалася важливість створення сучасних умов для забезпечення мультидисциплінарної моделі реабілітації учасників АТО шляхом реконструкції відділення реабілітації на базі комунальної установи «Обласний медичний центр вертебрології і реабілітації», де в першому півріччі цього року заплановано відкриття відділення оснащеного відповідними тренажерами та допоміжними засобами, необхідними для реабілітації учасників АТО, а також будівництва нового корпусу реабілітаційного центру.

Загалом підготовлені Житомирською обласною державною адміністрацією матеріали з питань, що розглядалися, та пропозиції щодо вирішення проблемних питань роздано народним депутатам – членам Комітету.

За наслідками заслуханих доповідей щодо питань порядку денного відбулося загальне їх обговорення. В обговоренні взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Мельник С.І., Шкварилюк В.В., Мепарішвілі Х.Н., народні депутати України від Житомирщини Дзюблик П.В., Ревега О.В., заступник Міністра молоді і спорту України Даневич М.В., Державний секретар Міністерства інфраструктури України Галущак А.Е.

За наслідками обговорення Голова Комітету Павелко А.В. запропонував направити до Кабінету Міністрів України порушені Житомирською обласною державною адміністрацією проблемні питання щодо бюджетного забезпечення повноважень місцевих органів влади та розвитку регіону та рекомендувати розглянути можливості з їх врегулювання.

Така пропозиція була підтримана присутніми на засіданні членами Комітету одноголосно.

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Кабінету Міністрів України розглянути можливості врегулювання порушених Житомирською обласною державною адміністрацією проблемних питань щодо бюджетного забезпечення повноважень місцевих органів влади та розвитку регіону і вдосконалення бюджетного законодавства за наданими пропозиціями.

/Копія листа до Кабінету Міністрів України з відповідними додатками додається/.

Голосували: «за» - одноголосно.

Голова Комітету                                                                  А.В. Павелко
Секретар Комітету                                                               В.В. Шкварилюк