Повідомлення

Перейти до розділу
17 вересня 11:04
Проект Закону про Державний бюджет України на 2019 рік посилання...
07 вересня 09:35
Звіт про виконання Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" посилання...
06 вересня 15:59
Орієнтовний розклад засідань Комітету з питань бюджету на вересень, жовтень 2018 року докладніше
18 жовтня 18:02
Щодо підготовки до першого читання урядового законопроекту про Державний бюджет України на 2019 рік (реєстр. № 9000) докладніше
18 жовтня 17:51
Щодо розгляду урядового законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України (реєстр. № 9084) докладніше
04 жовтня 15:53
У Верховній Раді України відбувся круглий стіл на тему: «Парламентський контроль у сфері публічних фінансів» докладніше
21 вересня 10:56
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
20 вересня 16:12
Про Висновок Рахункової палати про стан виконання закону про Державний бюджет України на 2018 рік у першому півріччі та інформацію щодо виконання державного бюджету у поточному році докладніше
20 вересня 16:00
Щодо розгляду законопроекту про внесення зміни до пункту 33 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу (реєстр. № 8599) докладніше
20 вересня 15:53
Щодо розгляду законопроекту про внесення зміни до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» (реєстр. № 9026) докладніше
19 вересня 10:39
Освітній відеофільм «Бюджетний процес», створений програмою USAID РАДА докладніше
21 травня 2018, 10:47

ПРОТОКОЛ ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №140 від 16.05.2018

 

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №140 від 16 травня 2018 року

 

 

 

20 квітня 2018 року 10-00 година м. Вінниця.,вул. Соборна, 70 (2 поверх, конференц-зал)

16 травня 2018 року 15-00 година м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510

Головує: Голова Комітету Павелко А.В.

Присутні:

Члени Комітету: Амельченко В.В., Білоцерковець Д.О., Гєллєр Є.Б., Горбунов О.В., Дубневич Б.В., Іщейкін К.Є., Кривенко В.М., Крулько І.І., Куліченко І.І., Левченко Ю.В., Маркевич Я.В., Матвієнко А.С., Медуниця О.В., Мельник С.І., Мепарішвілі Х.Н., Молоток І.Ф., Павлов К.Ю., Пинзеник В.М., Рудик С.Я., Скорик М.Л., Унгурян П.Я., Шкварилюк В.В.

Всього присутніх – 23 народні депутати.

Відсутні:

Члени Комітету: Деркач А.Л., Дубіль В.О., Микитась М.В., Пресман О.С., Шевченко О.Л., Шуфрич Н.І.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Боброва Т.С., Больбат О.О., Войтенко Є.А., Кочергіна Н.В., Кочубей О.П., Криволап М.К., Луценко Н.В., Пінчукова А.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Симончук К.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Клочкова Т.В., Сторожук О.В.

Список запрошених та осіб, які взяли участь в обговоренні питань відповідно до компетенції:

Народний депутат України від Вінницької області

Кучер М.І.

Посадові особи центральних органів виконавчої влади

Кава О.С.

радник в.о. Голови Державного агентства автомобільних доріг України

Керівники та інші посадові особи місцевих органів виконавчої влади

й органів місцевого самоврядування Вінницької області

Коровій В.В.

голова Вінницької обласної державної адміністрації

Гижко А.П.

перший заступник голови Вінницької обласної державної адміністрації

Бойко В.О.

керівник апарату Вінницької обласної державної адміністрації

Олійник А.Д.

голова Вінницької обласної ради

Яблонський П.В.

секретар Вінницької міської ради

Скальський В.В.

заступник Вінницького міського голови

Ткачук М.Ф.

директор департаменту агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів облдержадміністрації

Мережко В.М.

директор департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку облдержадміністрації

Заболотна Н.М.

директор департаменту соціальної та молодіжної політики облдержадміністрації

Копачевський М.А.

директор департаменту фінансів облдержадміністрації

Волков С.А.

директор департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури облдержадміністрації

Василюк С.М.

директор департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації

Буняк В.В.

в.о. директора департаменту освіти і науки облдержадміністрації

Грабович Л.О.

директор департаменту охорони здоровя облдержадміністрації

Вовченко С.Д.

директор департаменту цивільного захисту облдержадміністрації

Романченко Д.В.

директор департаменту будівництва, містобудування та архітектури облдержадміністрації

Городинський С.С.

начальник управління культури і мистецтв облдержадміністрації

Чернявський С.В.

начальник управління фізичної культури та спорту облдержадміністрації

Салецький І.О.

начальник управління у справах національностей та релігій облдержадміністрації

Дорош Т.С.

начальник служби у справах дітей облдержадміністрації

Бакута С.В.

начальник Головного управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області

Корольчук І.Є.

начальник Служби автомобільних доріг у Вінницькій області

Шаповал І.В.

директор ДП «Вінницький облавтодор»

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

1. Актуальні питання соціально-економічного розвитку Вінницького регіону.

2. Місцеві бюджети Вінницької області: проблеми та шляхи вирішення.

3. Проблеми та перспективи розвитку у сфері транспорту та дорожньої інфраструктури Вінницької області.

До початку розгляду питань порядку денного із вступним словом виступили:

Павелко Андрій Васильович – Голова Комітету з питань бюджету,

Коровій Валерій Вікторович – голова Вінницької обласної державної адміністрації,

Кучер Микола Іванович– народний депутат України.

Після завершення виступів у вступному слові Голова Комітету Павелко А.В. вніс пропозицію заслухати доповіді з усіх питань порядку денного і затим провести загальне обговорення порушених питань, яку підтримали всі присутні члени Комітету.

1. СЛУХАЛИ:

Інформацію голови Вінницької обласної державної адміністрації Коровія В.В. про актуальні питання соціально-економічного розвитку Вінницького регіону.

Відмітили:

Заходи із забезпечення сталого соціально-економічного розвитку Вінницької області, що реалізуються в регіоні, спрямовано на підвищення якості життя та добробуту населення на основі реалізації обґрунтованих структурних реформ, зростанні конкурентоспроможності економіки області, впровадженні інноваційно-інвестиційної моделі сталого розвитку на сучасній технологічній основі, комплексному економічному і соціальному розвитку міст, районів, селищ і сіл області, розвитку громадянського суспільства, підтриманню стабільного та задовільного стану навколишнього природного середовища.

Так, за рахунок прозорих конкурентних механізмів вдалося сформувати інвестиційну привабливість регіону, що спонукає компанії, для яких створено конкурентне середовище, працювати та інвестувати власні кошти.

Покращення умов для ведення бізнесу вплинуло на динаміку розвитку Вінницької області, зокрема основні індикативні показники показали тенденцію до зростання обсягів: капітальних інвестицій (у 2017 році приріст склав 40%), промислової та будівельної продукції, сільськогосподарського виробництва, збільшення обороту роздрібної торгівлі та експорту товарів.

Крім того, згідно з результатами досліджень USAID за програмою «Лідерство в економічному врядуванні» – «Щорічна оцінка ділового клімату» область за підсумками 2017 року визнано регіональним лідером за показниками «Рівень ділової активності та довіра до влади» та «Регіональний індекс ділового клімату».

Важливе значення на шляху досягнення поставленої мети відводиться питанням впровадження реформ децентралізації, серед яких:

- бюджетна децентралізація – доходи загального і спеціального фондів місцевих бюджетів області за 3 роки збільшились з 3,1 млн грн до 8,2 млн гривень;

- адміністративна децентралізація – 98% всіх адміністративних послуг у м. Вінниці надаються через Центри надання адміністративних послуг;

- освітня реформа – створення опорних шкіл та їх філій – за 2016-2017 роки створено 14 опорних шкіл та 32 філії, у 2018 році планується створити ще 21 опорну школу та 43 філії;

- реформування охорони здоров’я – станом на 17.04.2018 р. укладено 72 555 одиниць декларацій з лікарем, 46 ЦПМСД та 328 амбулаторій ЗПСМ підключено до системи e-Health, впроваджуються ІТ-технології (98% робочих місць в центрах ПМСД обладнані комп’ютерами та 88% закладів підключено до інтернет-мереж).

Одним з вагомих джерел державної підтримки соціально-економічного розвитку регіону було визнано кошти державного фонду регіонального розвитку, за рахунок яких на Вінниччині у 2017 році було реалізовано 22 інвестиційних проекти і 10 вже погоджено, як перехідні на 2018 рік.

Разом з тим, було виокремлено ряд інфраструктурних проектів, на реалізацію яких у 2018 році планується залучити кошти державного бюджету, серед них наступні: реконструкція диспансерно-поліклінічного відділення Вінницького обласного онкологічного диспансеру у м. Вінниці, вул. Хмельницьке шосе, 84 (вартість проекту з урахуванням придбання медичного обладнання – 213,1 млн грн); реконструкція будівлі корпусу № 15 «Відділення мікрохірургії ока, відділення гемодіалізу, пульмонологічне відділення» та корпусу № 18 «Поліклініка» Вінницької обласної клінічної лікарні ім. М.І. Пирогова у м. Вінниці, вул. Пирогова, 46 (необхідний обсяг коштів відповідно – 9 млн. грн та 7,9 млн грн); реконструкція будівлі станції переливання крові у м. Вінниці, вул. Пирогова, 48 (вартість проекту – 5 млн грн); відкриття навчально-практичного центру по підготовці кваліфікованих робітників з професії «Зварювальник ручної зварки» на базі державного навчального закладу «Немирівський професійний ліцей» (вартість проекту – 0,7 млн грн); реставрація пам’ятки архітектури «Скельний монастир» ХІ-ХІХ ст. – комплексу Свято-Усікновенського Лядовського скельного чоловічого монастиря (вартість проекту – 12,7 млн грн); реконструкція елементів благоустрою частини території пам’ятки містобудування та архітектури державного значення 1757 р «Палац» у м. Тульчині, вул. Незалежності, 19 (вартість проекту – 10 млн грн); реконструкція пам’ятки архітектури національного значення «Палац» (будівля загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів) у м. Чорномин, вул. Шкільна, 1 (вартість проекту – 23,2 млн грн); реконструкція Сутисківського дошкільного навчального закладу «Пролісок» у смт. Сутиски, вул. Гагаріна, 10 (вартість проекту – 15,3 млн грн).

Окремо учасників засідання було ознайомлено з основними питаннями демографічної ситуації в регіоні. Поступове погіршення соціально-економічного стану сільських територій стало однією з причин негативних процесів загострення демографічної кризи, а саме: зменшення народжуваності, від’ємного приросту сільського населення, міграційних процесів, скорочення зайнятості в сільській місцевості, що суттєво вплинуло на формування трудового потенціалу сільських територій, зокрема, за період 1991-2014 років скоротилася чисельність населення області – на 304 тис. осіб (у т.ч. міського – на 57 тис. осіб., сільського – на 247 тис. осіб), середньооблікова кількість штатних працівників – на 532 тис. осіб, кількість дітей шкільного віку – на 87 тис. осіб, кількість учнів ПТУ – на 5,8 тис. осіб.

Водночас було наголошено, що Вінницька область є абсолютним лідером по всьому комплексу показників аграрного бізнесу. В минулому році в області змололи 5 млн тон зерна, регіон займає лідируючі позиції з виробництва м’яса і молока. Показовим є також зростання обсягу роздрібного товарообороту, де Вінниччина також займає лідируючі позиції, що свідчить про стабілізацію споживчих настроїв на споживчому ринку.

2. СЛУХАЛИ:

Інформацію директора департаменту фінансів Вінницької обласної державної адміністрації Копачевського М.А. про місцеві бюджети Вінницької області: проблеми та шляхи вирішення.

 

 

Відмітили:

Доходи місцевих бюджетів Вінницької області (без урахування міжбюджетних трансфертів) від започаткування реформи міжбюджетних відносин (за 3 роки) зросли більше ніж на 5 млрд грн, або в 2,6 рази. Так, доходи загального і спеціального фондів місцевих бюджетів регіону у 2015 році порівняно з 2014 роком зросли на 21,8% або на 0,7 млрд грн, у 2016 році порівняно з 2015 роком – на 49,1% або на 1,9 млрд грн, у 2017 році порівняно з 2016 роком – на 45,6% або на 2,6 млрд грн).

Позитивні тенденції з виконання доходів місцевих бюджетів області зберігаються і у 2018 році, зокрема, за січень-березень до загального фонду надійшло 1,7 млрд грн доходів, що майже на 0,4 млрд грн або 26,4% більше ніж за відповідний період 2017 року, виконання планових показників за такими доходами забезпечено на 111,7%. Водночас, у першому кварталі 2018 року порівняно з таким періодом 2017 року у 3,7 рази зросли видатки розвитку місцевих бюджетів області.

Поряд з тим, було звернуто увагу на окремі проблемні питання з виконання місцевих бюджетів області у поточному році, а саме:

– необхідність компенсації втрат доходів місцевих бюджетів, що утворилися з 01.01.2018 р у зв’язку із зменшенням відповідно до Закону України від 07.12.2017 р. № 2245-VIII ставки нарахування земельного податку за земельні ділянки залізниць у межах смуг відведення з 100% до 25%, у сумі 20 млн грн;

– незабезпеченість закладів освіти та охорони здоров’я коштами на виплату працівникам заробітної плати з нарахуваннями у сумі 127,3 млн грн та 66,9 млн грн відповідно;

– некоректність визначення обсягів додаткової дотації на здійснення переданих з держаного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я, зважаючи, зокрема, на передачу у поточному році на обласний бюджет повноважень з утримання 5 вищих навчальних закладів
І-ІІ рівнів акредитації, включаючи виплату соціальних стипендій студентам таких навчальних закладів (обсяг додаткової дотації для області у 2018 році на 3,6% менше ніж у минулому році);

– недостатній обсяг субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам області для здійснення видатків на проведення розрахунків за надані пільги та житлові субсидії населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло- водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот для забезпечення у повному обсязі відповідних видатків у сумі 1740,5 млн грн;

– доцільність зарахування податку на доходи фізичних осіб за місцем податкової адреси фізичної особи – платника податку, яка постійно проживає на території відповідного населеного пункту.

3. СЛУХАЛИ:

Інформацію начальника Служби автомобільних доріг у Вінницькій області Корольчука І.Є. про проблеми та перспективи розвитку у сфері транспорту та дорожньої інфраструктури Вінницької області.

Відмітили:

За повідомленням Служби автомобільних доріг у Вінницькій області на балансі та експлуатаційному утриманні служби знаходиться мережа автомобільних доріг загального користування довжиною 9 517,6 км, у тому числі доріг державного значення – 1 997,9 км, місцевого значення – 7519,7 км. У 2017 році на будівництво, ремонт та утримання таких доріг спрямовано 1 312,1 млн грн, у тому числі:

з державного бюджету – 1,1 млрд грн (з них на експлуатаційне утримання – 290,1 млн грн, поточний та середній ремонти – 765,7 млн грн);

з обласного бюджету  37,6 млн грн (співфінансування відповідних робіт на дорогах державного значення – 24,1 млн грн, дорогах місцевого значення – 13,5 млн грн);

за рахунок коштів, отриманих від реалізації експерименту з фінансового забезпечення розвитку автомобільних доріг, – 174,5 млн гривень.

Щодо подальшого розвитку дорожньої інфраструктури області було зазначено, що з 1 січня 2018 року в рамках децентралізації системи управління дорожнім господарством облдержадміністрації передано управління автомобільними дорогами загального користування місцевого значення (обласного значення – 3445 км, районного значення – 4074,7 км) в межах адміністративно-територіальної одиниці.

Загалом у 2018 році планується спрямувати на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах 2,4 млрд грн, у тому числі:

з державного бюджету – 1,7 млрд грн (з них на експлуатаційне утримання – 137,1 млн грн, на поточний і середній ремонти – 1,6 млрд грн);

з обласного бюджету – 623,8 млн грн (з них на експлуатаційне утримання – 380 млн грн, на поточний і середній ремонт – 181,8 млн грн, ремонт вулиць і доріг комунальної власності – 62 млн грн);

за рахунок коштів, отриманих від реалізації експерименту з фінансового забезпечення розвитку автомобільних доріг, – 70,2 млн гривень.

Серед пріоритетних у 2018 році напрямків ремонтних робіт на основних автомагістралях, що проходять через область, були названі: продовження робіт з поточного і середнього ремонтів автомобільної дороги М-12 «Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка», що входить до маршруту Go Highway, призначенням якого є поєднання чорноморських портів Одеси та Миколаєва з польським містом Гданськ на Балтійському морі (протяжність шляху по території області – 185,4 км, з яких у 2017 році вже відремонтовано понад 30 км), а також автомобільної дороги М-21 «Житомир – Могилів-Подільський», що входить до складу міжнародного транспортного коридору, який з’єднує Україну з Республікою Молдова (у 2017 році проведено поточний середній ремонт 37,5 км, на 2018 рік заплановано ремонт 20,2 км в напрямку від м. Вінниці до Житомирської області). Поряд з тим розпочато роботи на дорогах місцевого значення у Жмеринському, Барському, Іллінецькому, Немирівському, Тульчинському, Ямпільському та інших районах області.

Загалом підготовлені Вінницькою облдержадміністрацією матеріали з питань, що розглядалися, та пропозиції щодо вирішення проблемних питань роздано народним депутатам – членам Комітету.

За наслідками заслуханих доповідей щодо питань порядку денного відбулося загальне їх обговорення. В обговоренні взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Куліченко І.І., Маркевич Я.В., Мепарішвілі Х.Н., Рудик С.Я., народний депутат України від Вінниччини Кучер М.І., радник в.о. Голови державного агентства автомобільних доріг України Кава О.С., голова Вінницької обласної державної адміністрації Коровій В.В.

За наслідками обговорення Голова Комітету Павелко А.В. запропонував направити до Кабінету Міністрів України порушені Вінницькою обласною державною адміністрацією проблемні питання щодо бюджетного забезпечення повноважень місцевих органів влади та розвитку регіону та рекомендувати розглянути можливості з їх врегулювання.

Така пропозиція була підтримана більшістю присутніх на засіданні членів Комітету з питань бюджету.

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Кабінету Міністрів України розглянути можливості врегулювання порушених Вінницькою обласною державною адміністрацією проблемних питань щодо бюджетного забезпечення повноважень місцевих органів влади та розвитку регіону і вдосконалення бюджетного законодавства за наданими пропозиціями. /Копія листа до Кабінету Міністрів України з відповідними додатками додається/.

Голосували: «за» - 18, «проти» - 0, «утримався» - 1, «не голосували» - 4.

Голова Комітету                                                         А.В. Павелко
Секретар Комітету                                                     В.В. Шкварилюк