Повідомлення

Перейти до розділу
17 вересня 11:04
Проект Закону про Державний бюджет України на 2019 рік посилання...
07 вересня 09:35
Звіт про виконання Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" посилання...
06 вересня 15:59
Орієнтовний розклад засідань Комітету з питань бюджету на вересень, жовтень 2018 року докладніше
22 жовтня 11:59
У Комітеті з питань бюджету відбулася зустріч з представниками Ради Європи та Наглядової Ради НТСУ щодо фінансового забезпечення суспільного мовлення в Україні докладніше
18 жовтня 18:02
Щодо підготовки до першого читання урядового законопроекту про Державний бюджет України на 2019 рік (реєстр. № 9000) докладніше
18 жовтня 17:51
Щодо розгляду урядового законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України (реєстр. № 9084) докладніше
04 жовтня 15:53
У Верховній Раді України відбувся круглий стіл на тему: «Парламентський контроль у сфері публічних фінансів» докладніше
21 вересня 10:56
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
20 вересня 16:12
Про Висновок Рахункової палати про стан виконання закону про Державний бюджет України на 2018 рік у першому півріччі та інформацію щодо виконання державного бюджету у поточному році докладніше
20 вересня 16:00
Щодо розгляду законопроекту про внесення зміни до пункту 33 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу (реєстр. № 8599) докладніше
20 вересня 15:53
Щодо розгляду законопроекту про внесення зміни до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» (реєстр. № 9026) докладніше
10 вересня 2018, 14:07

ПРОТОКОЛ ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №149 від 05.09.2018

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №149 від 5 вересня 2018 року

 

 

 

 

13 липня 2018 року 14-00 година м. Херсон шосе В'ячеслава Чорновола, 26Б, (Приміщення онкологічного диспансера,, конференц-зал,
II поверх)

05 вересня 2018 року 16-00 година м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510

 

 

Головує: Голова Комітету Павелко А.В.

Присутні:

Члени Комітету: Амельченко В.В., Білоцерковець Д.О., Гєллєр Є.Б., Горбунов О.В., Дубіль В.О., Дубневич Б.В., Іщейкін К.Є., Куліченко І.І., Левченко Ю.В., Матвієнко А.С., Медуниця О.В., Мельник С.І., Мепарішвілі Х.Н., Молоток І.Ф., Павлов К.Ю., Пинзеник В.М., Шкварилюк В.В.

Всього присутніх – 18 народних депутатів.

Відсутні:

Члени Комітету: Деркач А.Л., Кривенко В.М., Крулько І.І., Маркевич Я.В., Микитась М.В., Пресман О.С., Рудик С.Я., Скорик М.Л., Унгурян П.Я., Шевченко О.Л., Шуфрич Н.І.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Андросюк Н.В., Боброва Т.С., Больбат О.О., Войтенко Є.А., Кочергіна Н.В., Кочубей О.П., Криволап М.К., Луценко Н.В., Пінчукова А.В., Расчислова Л.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Сторожук О.В.

 

 

Список запрошених та осіб, які взяли участь в обговоренні питань відповідно до компетенції:

Народні депутати України

Вінник І.Ю., Негой Ф.Ф., Паламарчук М.П., Іонова М.М., Хлань С.В., Чубаров Р.А.

Посадові особи центральних органів виконавчої влади

 

Куркчі Ю. І.

перший заступник Міністра з питань тимчасово окупованих територій України

Гданов І.Р.

 

перший заступник Постійного Представника Президента України в Автономній Республіці Крим

Галущак А.Е.

державний секретар Міністерства інфраструктури України

Харченко О.І.

в.о. заступника голови Державного агентства автомобільних доріг України

Керівники та інші посадові особи місцевих органів виконавчої влади

та органів місцевого самоврядування Херсонської області

 

Гордєєв А.А.

Голова Херсонської обласної державної адміністрації

Мангер В.М.

Балонь А.Б.

Рищук Є.М.

Чабан В.І.

Коваленко В.І.

 

Миколаєнко В.В. Сулейманов А.М.

Голова Херсонської обласної ради

Заступник Голови облдержадміністрації

Заступник Голови облдержадміністрації

Заступник Голови облдержадміністрації

Новокаховський міський голова

Херсонський міський голова

член Меджлісу кримськотатарського народу

Філіпчук П.І.

голова постійної комісії Херсонської обласної ради з  питань бюджету та фінансів

Деркач В.А.

Голова постійної комісії Херсонської обласної ради з питань архітектури, транспорту, будівництва та житлово-комунального господарства, тарифної політики та взаємодії з підприємствами енергетичної галузі

Вітренко Н.М.

Криницький Є.А.

Попутько Ю.А.

Причина Г.Г. Галамага А.В.

 

Соценко В.В.

директор Департаменту фінансів облдержадміністрації

Директор Департаменту освіти, науки та молоді

Директор Департаменту екології та природних ресурсів

Директор Департаменту соціального захисту

Заступник директора Департаменту будівництва та розвитку інфраструктури

Начальник управління з питань транспорту та зв’язку

Короленко В.М.

 

Савченко М.М..

директор Департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації

начальник Служби автомобільних доріг у Херсонській області

Андрієнко І.О.

начальник Херсонського обласного управління водних ресурсів

Клим І.В

 

Тищенко В.В.

начальник Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі

начальник Херсонського обласного управління лісового та мисливського господарства

Ігнатьєв А.М.

начальник Азово-Чорноморського регіонального управління генерал-майор

Шевченко С.А.

начальник Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області

Сокур І.В.

Головний лікар Херсонського обласного онкологічного диспансеру

Гомон О.В.

Романов В.М.

Віременчик А.М.

Цвігуненко І.М.

Тарасова Н.О.

Старух С.В.

Воробйов О.С.

Гасаненко Т.В.

 

Єрохін О.С.

 

Довбня С.Л.

Онуце О.І.

 

Павлов П.С.

Тітаренко В.П.

Солтановська Н.І.

Турик В.А.

Кравченко-Скалозуб О.В.

Бурейко О.А.

Гречко Ю.А.

 

Дебелий В.О.

Желуденко В.В.

Застава Р.М.

Кліщевський С.О.

Лейбзон С.Н.

Ткаченко В.С.

Чередник А.І.

Шматенко С.В.

Шокуров О.А.

Голова Бериславської районної державної адміністрації

Голова Білозерської районної державної адміністрації

Голова Великолепетиської районної державної адміністрації

Голова Великоолександрівської районної державної адміністрації

Голова Верхньорогачівської районної державної адміністрації

Голова Високопільської районної державної адміністрації

Голова Генічеської районної державної адміністрації

Голова Голопристанської районної державної адміністрації

Голова Горностаївської районної державної адміністрації

Голова Іванівської районної державної адміністрації

Голова Каланчацької районної державної адміністрації

Голова Нижньосірогозької районної державної адміністрації

Голова Нововоронцовської районної державної адміністрації

Голова Новотроїцької районної державної адміністрації

Голова Скадовської районної державної адміністрації

Голова Олешківської районної державної адміністрації

Голова Чаплинської районної державної адміністрації

Голова Тавричанської об’єднаної територіальної громади

Голова Іванівської об’єднаної територіальної громади

Голова Станіславської об’єднаної територіальної громади

Голова Високопільської об’єднаної територіальної громади

Голова Присиваської об’єднаної територіальної громади

Голова Музиківської об’єднаної територіальної громади

Заступник голови Гладківської об’єднаної територіальної громади

Голова Білозерської об’єднаної територіальної громади

Голова Виноградівскої об’єднаної територіальної громади

Голова Новорайської об’єднаної територіальної громади

 

 


 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

1. Про здійснення окремих заходів, спрямованих на реалізацію деяких засад державної внутрішньої політики щодо тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, у Херсонській області.

2. Про бюджетне забезпечення основних напрямків діяльності місцевих органів влади Херсонської області та розвитку регіону.

3. Про створення Південного регіонального центру променевої терапії на базі комунального закладу Херсонської обласної ради «Херсонський обласний онкологічний диспансер»

4. Стан та перспективи розвитку зрошення на Херсонщині.

5. Про фінансове забезпечення будівництва, ремонту та реконструкції автомобільних доріг Херсонської області.

До початку розгляду питань порядку денного із вступним словом виступили:

Павелко А. В. – народний депутат України, Голова Комітету Верховної Ради України з питань бюджету,

Гордєєв А.А. – голова Херсонської обласної державної адміністрації,

Мангер  В.М. – голова Херсонської обласної ради,

Чубаров Р.А. – народний депутат України, голова Меджлісу кримськотатарського народу.

Після завершення виступів у вступному слові Голова Комітету Павелко А.В. запропонував заслухати доповіді з усіх питань порядку денного, затим провести загальне обговорення порушених питань, що підтримали всі присутні члени Комітету.

 

 

 

1. СЛУХАЛИ:

Інформацію першого заступника Постійного Представника Президента України в Автономній Республіці Крим Гданова І.Р. та голови Херсонської обласної державної адміністрації Гордєєва А.А. про здійснення окремих заходів, спрямованих на реалізацію деяких засад державної внутрішньої політики щодо тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, у Херсонській області.

Відмітили:

Згідно із затвердженим Кабінетом Міністрів України планом заходів, спрямованих на реалізацію деяких засад державної внутрішньої політики щодо тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, визначено ряд завдань та першочергових заходів, що їх мають здійснити центральні та місцеві органи виконавчої влади, Херсонська обласна державна адміністрація для забезпечення дотримання прав і свобод громадян України – внутрішньо переміщених осіб, забезпечення дотримання прав і свобод громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території, і реінтеграції тимчасово окупованої території та її населення в єдиний конституційний простір України. Окремі з них:

– забезпечення прав і свобод людини і громадянина, гарантованих Конституцією України, під час переміщення через контрольні пункти в’їзду/виїзду, зокрема, шляхом удосконалення порядку переміщення фізичних осіб, особистих речей, товарів (вантажів) через контрольні пункти в’їзду/виїзду, облаштування контрольних пунктів в’їзду/виїзду в Херсонській області та створення перед такими контрольними пунктами зон сервісного обслуговування з належними санітарно-гігієнічними умовами, облаштування в таких зонах медичних пунктів, місць відпочинку тощо;

– забезпечення осіб, які проживають на тимчасово окупованій території, документами, що підтверджують громадянство, посвідчують особу або її спеціальний статус, а також свідоцтвами про державну реєстрацію народження і смерті;

– розбудова транспортної інфраструктури на території Херсонської області шляхом організації створення та забезпечення роботи транспортного сполучення між контрольними пунктами в’їзду/виїзду та основними пересадочними вузлами Херсонської області;

– створення умов для надання адміністративних послуг громадянам України, які проживають на тимчасово окупованій території шляхом створення центрів надання адміністративних послуг у зонах сервісного обслуговування перед контрольними пунктами в’їзду/виїзду в Херсонській області;

– забезпечення права осіб, які проживають на тимчасово окупованій території, на вільний доступ до освіти, зокрема, шляхом створення у місцевих органах виконавчої влади Херсонської області освітніх інформаційно-консультаційних пунктів з метою надання комплексної допомоги дітям і молоді у підготовці до державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання та вступу до вищих навчальних закладів;

– протидія виникненню і поширенню найбільш небезпечних для здоров’я і життя людини захворювань, зокрема, шляхом посилення функціональної спроможності закладів охорони здоров’я, розташованих на території Херсонської області, створення механізму отримання громадянами України, які проживають на тимчасово окупованій території, медичної допомоги, діагностування, лікарських засобів;

– сприяння популяризації та поширенню здорового способу життя, надання можливості громадянам України, які проживають на тимчасово окупованій території, бути залученими до сфери розвитку фізичної культури і спорту шляхом створення умов дітям, які проживають на тимчасово окупованій території, для оздоровлення та відпочинку в дитячих оздоровчих закладах, розташованих в інших регіонах України, організація та проведення спортивних змагань, матчів, спартакіад із залученням осіб та команд з тимчасово окупованої території.

Відтак, представляючи основні проблемні питання з реалізації фінансових, організаційних, управлінських завдань у сферах безпеки і оборони, права і управління, економіки, фінансів і торгівлі, транспорту, інформації і зв’язку, науки і освіти, екології, також було звернуто увагу на необхідність:

забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб;

законодавчого унормування питання функціонування вільної економічної зони «Крим»;

передислокації Головного управління Національної поліції в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, прокуратури Автономної Республіки Крим у місто Херсон, зміцнення їх матеріального забезпечення, посилення Державної прикордонної служби в районах, прилеглих до Криму, насамперед морської охорони;

реагування на випадки забруднення підприємствами хімічної індустрії Криму прилеглих територій та акваторій, атмосферного повітря, знищення  морських екосистем та природно-заповідного фонду;

активного залучення допомоги міжнародних організацій.

Водночас Херсонською обласною державною адміністрацією спільно з центральними органами виконавчої влади та громадянським суспільством вживаються необхідні заходи з реалізації зазначених завдань щодо тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим.

Зокрема, на території Херсонської області з березня 2016 року функціонують три КПВВ «Каланчак», «Чаплинка» і «Чонгар». Матеріально-технічне забезпечення зазначених КПВВ здійснено у співпраці обласної державної адміністрації з органами Державної фіскальної служби України, Державної прикордонної служби України та Державним агентством автомобільних доріг України та:

- встановлено модульні пересувні будівлі та станції супутникового зв’язку;

- проведено ямковий ремонт на автомобільних дорогах на підходах до КПВВ з відповідною дорожньою розміткою;

- забезпечено підключення об’єктів КПВВ до мережі енергопостачання;

- придбано дизельні електростанції потужністю 4,5 кВт для аварійного живлення на кожен КПВВ;

- забезпечено меблями та необхідною оргтехнікою.

Разом з тим, обласною та Генічеською районною державними адміністраціями на КПВВ «Чонгар»:

- виготовлено і встановлено два металеві шлагбауми на напрямках «прибуття-вибуття»;

- встановлено павільйон очікування для громадян, у якому розташовані пункт першої медичної допомоги та торговельні заклади;

- збудовано навіс для пішоходів перед пересувними пунктами прикордонного контролю;

- облаштовано стенд з матеріалами щодо правового інформування громадян України, що прибувають з тимчасово окупованої території АР Крим.

Також, в межах КПВВ «Каланчак» та «Чаплинка» встановлено металеве бар’єрне огородження посередині автомобільної дороги для розділення потоків автотранспорту та пішоходів, що рухаються у зустрічних напрямках.

Перевезення до КПВВ «Каланчак» та «Чонгар» здійснюється від Херсонського автовокзалу по 11 міжміських автобусних маршрутах:

- 10 маршрутів, які раніше були від Херсонського автовокзалу до морського узбіччя анексованого Криму, а саме до міст Ялти, Сімферополя, Алушти та інших, було скорочено до КПВВ, 1 маршрут, а саме: Херсонський автовокзал – м. Генічеськ було подовжено до КПВВ «Чонгар».

Крім того, до КПВВ «Каланчак» здійснюються перевезення за 3-ма внутрішньо обласними автобусними маршрутами загального користування: Каховка АС – КПВВ Каланчак, Каланчак АС – КПВВ Каланчак, Херсон АВ – КПВВ Каланчак – Каланчак АС.

Згідно з укладеними договорами державним підприємством геодезії, картографії та кадастру «Херсонгеоінформ» розроблені проекти землеустрою щодо відведення у постійне користування Департаменту будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації земельних ділянок для розміщення та експлуатації об’єктів дорожнього сервісу та зон сервісного обслуговування КПВВ «Каланчак» і «Чонгар». Видано розпорядження голови обласної державної адміністрації «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для розміщення та експлуатації об’єктів дорожнього сервісу та зон сервісного обслуговування КПВВ «Каланчак» і «Чонгар» та надання їх у постійне користування Департаменту будівництва та розвитку інфраструктури.

Підготовлені Представництвом Президента України в Автономній Республіці Крим матеріали роздано народним депутатам – членам Комітету.

2. СЛУХАЛИ:

Інформацію директора Департаменту фінансів обласної державної адміністрації Вітренко В.М. про бюджетне забезпечення основних напрямків діяльності місцевих органів влади Херсонської області та розвитку регіону.

Відмітили:

У 2018 році продовжується реалізація розпочатих у минулих роках реформ щодо фінансової децентралізації та міжбюджетних відносин, в рамках яких суттєвими є зміни, покликані збільшити фінансовий ресурс місцевих бюджетів (за рахунок податку на доходи фізичних осіб, рентних платежів та місцевих податків і зборів), а також реформи місцевого самоврядування. За період з 2015 року оптимізовано структуру зведеного бюджету області, що налічував 320 місцевих бюджетів. На даний час замість 95 сільських та селищних бюджетів утворено бюджети 26-ти об’єднаних територіальних громад, відтак зведений бюджет області включає: обласний бюджет, 4 бюджети міст обласного значення, 18 районних бюджетів, 3 районні бюджети у м. Херсоні, 26 бюджетів об’єднаних територіальних громад та 200 бюджетів сіл, селищ та міст районного значення.

Обсяг дохідної частини загального фонду місцевих бюджетів області на 2018 рік становить 12 млрд грн., з них обсяг трансфертів з державного бюджету – 8 млрд грн (66%), інші доходи місцевих бюджетів – 4 млрд грн (34%). Найбільшу питому вагу у власних доходах займає податок на доходи фізичних осіб – 58% (2,4 млрд грн).

Підсумки виконання дохідної частини місцевих бюджетів у поточному році свідчать про позитивний вплив запроваджених реформ та збереження тенденцій до збільшення дохідної частини місцевих бюджетів. У І півріччі 2018 року надходження податків і зборів до загального фонду бюджетів області збільшилися на 355,9 млн грн, або на 21,7%, і склали 1992,7 млн грн, що досягнуто за рахунок збільшення надходжень  податку на доходи фізичних осіб – на 233 млн грн (на 24,2%), єдиного податку – на 59,9 млн грн (на 26,9%), плати за землю – на 15,1 млн грн (на 8,1%), акцизного податку з реалізації підакцизних товарів – на 6,6 млн грн (на 4,2%).

Фінансовий ресурс місцевих бюджетів збільшився за рахунок підвищення мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС, зростання ставок по екологічному податку на 11,2% та рентної плати за спеціальне використання води на 16,8%, збільшення розміру акцизного податку на тютюнові вироби на 29,7% (зросли надходження акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів), зарахування до місцевих бюджетів 100% єдиного податку, що сплачується платниками єдиного податку четвертої групи (сільгосптоваровиробники), збереження протягом 2018 року норми щодо зарахування 13,44% акцизного податку з пального з державного бюджету до місцевих бюджетів.

Водночас, по обласному бюджету відбулося зниження нормативу відрахувань екологічного податку на 25%, що призвело до втрат бюджету в сумі 3 млн грн, однак завдяки передачі у 2018 році на утримання з державного бюджету ветеринарних лабораторій та ветеринарних лікарень в обласному бюджеті вивільнилися кошти в сумі майже 57 млн грн, що спрямовані на першочергові видатки, не забезпечені в повному обсязі фінансовим ресурсом.

З впливом децентралізації значно зростає і дохідна база бюджетів об’єднаних територіальних громад. Так, у 2017 році у порівнянні з 2016 роком рівень власних доходів бюджетів 12 громад зріс у 2,4 рази. У січні – червні 2018 року по 26 бюджетах громад надходження доходів збільшилися майже у 2 рази, а доходи на душу населення – на 66% відсотків (з 0,8 тис грн до 1,3 тис грн). Найбільші темпи зростання доходів у 2018 році спостерігаються саме по бюджетах об’єднаних територіальних громад (темп приросту різниться від 24% до 57%, що значно більше середньообласного показника і свідчить про зацікавленість територіальних громад у нарощувані власних доходів).

Об’єднані територіальні громади у Херсонській області працюють у напрямку вишукання додаткових фінансових ресурсів для наповнення своїх бюджетів, зокрема, здійснюється відкриття сучасних центрів надання адміністративних послуг, а також комунальних чи приватних підприємств.

За 6 місяців 2018 року місцеві бюджети отримали 4602,8 млн грн міжбюджетних трансфертів з державного бюджету, що на 940,7 млн грн (на 25,7%) більше ніж за аналогічний період минулого року. Бюджетами об’єднаних територіальних громад отримано 367 млн грн, що на 275,6 млн грн (у 4,0 рази) більше ніж за аналогічний період минулого року (91,4 млн грн).

За вказаний період забезпечено виконання місцевих бюджетів за видатками у обсязі 6,7 млрд грн, що майже у 1,3 рази (на 1,4 млрд грн) більше ніж за відповідний період 2017 року (5,3 млрд грн). При цьому у 1,5 рази (на 90 млн грн) зросли  видатки розвитку місцевих бюджетів та становлять 275 млн грн.

Обсяг бюджету розвитку обласного бюджету на 2018 рік складає 417,7 млн грн, що на 69% (285,5 млн грн) сформовано за рахунок коштів державного бюджету. Безпосередньо з обласного бюджету вишукано можливість спрямувати на видатки розвитку кошти у сумі 53,2 млн грн (12,7%) виключно за рахунок їх передачі із загального фонду. Решта коштів – 79 млн грн (18,9%) надійдуть до обласного бюджету від місцевих бюджетів області на співфінансування окремих видатків.

Свідченням позитивних змін у виконанні місцевих бюджетів області є збільшення обсягів залишків бюджетних коштів на рахунках місцевих бюджетів, що дає можливість здійснювати додаткові видатки на нагальні потреби. Станом на 1 січня 2018 року обсяг вільних залишків бюджетних коштів загального фонду склав 574,1 млн грн, що на 213,9 млн грн (на 59,3%) більше ніж на початок попереднього року. Залишки коштів спеціального фонду місцевих бюджетів на початок 2018 року становили 226,6 млн грн, що на 153,7 млн грн або у 3 рази більше ніж на початок 2017 року.

На сьогодні з усіх місцевих бюджетів області забезпечується проведення розрахунків із виплати заробітної плати працівникам бюджетної сфери та проводяться розрахунки за енергоносії та інші захищені видатки.

Однак, у процесі виконання місцевих бюджетів області виникають проблемні питання, врегулювання яких потребує залучення Уряду та центральних органів виконавчої влади, зокрема:

– несвоєчасне надходження частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до загального фонду місцевих бюджетів (зазначене відбувається у зв’язку з затримкою прийняття постанов Кабінету Міністрів України, якими визначаються частки для зарахування до місцевих бюджетів частини акцизного податку з пального);

– відсутність порядку визначення розміру плати за видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з випуску та проведення лотерей (частина якої має зараховуватися до місцевих бюджетів та встановлюватися Кабінетом Міністрів України);

– незабезпеченість закладів освіти та охорони здоров’я коштами на виплату працівникам заробітної плати з нарахуваннями, що здійснюється за рахунок освітньої та медичної субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам, у сумі 60,8 млн грн та 172,9 млн грн відповідно;

– доцільність перегляду:

формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами з урахуванням фактичної наповнюваності класів, їх поділу на групи при вивченні окремих предметів, а також кількості учнів, які мешкають у сільській місцевості (для бюджетів міст обласного значення);

механізму проведення розрахунків з погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, відповідних послуг та тарифами, зокрема для підприємств – надавачів послуг з централізованого водопостачання і водовідведення, а також розширення переліку джерел здійснення таких розрахунків;

– недостатній обсяг субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам області для здійснення видатків на проведення розрахунків:

за надані пільги та житлові субсидії населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло,- водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот – у сумі 505,7 млн грн;

з погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, бюджетним установам і організаціям та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, –  у сумі 77,2 млн гривень.

3. СЛУХАЛИ:

Інформацію директора Департаменту охорони здоров’я обласної державної адміністрації Короленка В.М. про створення Південного регіонального центру променевої терапії на базі комунального закладу Херсонської обласної ради «Херсонський обласний онкологічний диспансер».

 

 

Відмітили:

Протягом останніх років за рівнем онкологічної захворюваності Херсонська область займає третє місце в Україні (показник захворюваності за 2017 рік зріс ще на 3%), а рівень смертності від злоякісних новоутворень – на 7% вище середнього по Україні. Щороку в області виявляється понад 4364 нових випадків раку і майже 2 тисячі хворих помирає, в тому числі майже тисяча з них – не проживши 1 року з моменту встановлення діагнозу. Станом на 01 січня 2018 року на обліку перебуває 28884 хворих на рак – мешканців Херсонської області, що складає 3% від населення регіону. Через складну соціальну ситуацію майже кожний 3-й первинний хворий на рак у регіоні (понад 1120 пацієнтів щорічно) не отримує спеціального лікування.

Отже, питання щодо вдосконалення рівня надання онкологічної допомоги населенню Херсонської області постає надзвичайно гостро.

На теперішній час рівень оснащення Херсонського обласного онкологічного диспансеру сучасним медичним обладнанням становить лише 48 %. Комп’ютерного та магнітно-резонансного томографів, які необхідні для діагностики злоякісних новоутворень та планування зони опромінення, заклад не має.

Разом з тим, рівень зносу радіологічного, рентгенодіагностичного, ендоскопічного та гамма -терапевтичного обладнання, апаратів ультразвукової діагностики становить близько 80%. Водночас обладнання для променевої терапії через знос апаратної частини та високе навантаження, що призводить до регулярних несправностей, не дає можливості проводити якісне та своєчасне лікування.

Аналогічна ситуація склалася в більшості онкологічних закладів півдня України. Кожний обласний онкологічний диспансер потребує модернізації та оновлення високовартісного обладнання, в тому числі і для променевої терапії, що вимагає значного фінансового ресурсу.

Проте на теперішній час лише Херсонський обласний онкологічний диспансер (єдиний в південному регіоні України) має приміщення для встановлення сучасного обладнання для променевої терапії, в тому числі лінійних прискорювачів. У грудні 2009 року введено в експлуатацію чотириповерховий радіологічний корпус, який відповідає всім санітарним вимогам та нормам радіаційної безпеки, вимогам ДБН, оснащений системою вентиляції, захисними стінами та дверима. У корпусі є три приміщення для інсталяції лінійних прискорювачів, приміщення для брахітерапії, рентгенотерапії, радіонуклідної діагностики та радіонуклідної терапії, магнітно-резонансного та комп’ютерного томографів, радіоопераційна, 16 одномісних палат зі спеціальною каналізацією та всіма необхідними комунікаціями.

Партнерами зі Швеції передбачається залучення приватних інвестицій у сумі 5 млн євро на умовах державно-приватного партнерства для закупівлі двох лінійних прискорювачів опромінення та навчання персоналу за рахунок надавачів допомоги.

Завдяки прояву уваги з боку держави онкодиспансер може стати не лише спеціалізованим онкологічним закладом європейського рівня і регіональним центром для областей півдня України, а й яскравим прикладом державно-приватного партнерства регіону, що є стратегічним та вкрай необхідним питанням покращення якості лікування онкохворих, зокрема дитячого населення. Досвід шведських партнерів щодо комплексного застосування методик лікування, діагностики з використанням лінійних прискорювачів опромінення, позитронно-емісійного томографа та циклотрона у дітей дає до 70% позитивного ефекту для одужання.

Оснащення закладу позитронно-емісійним томографом та циклотроном підвищить доступність таких досліджень для мешканців півдня України, забезпечить раннє виявлення продовження захворювання з метою своєчасного початку лікування та стане етапом створення першого в Україні онкогематологічного центру з повним циклом діагностики та лікування онкохворих дітей. У зв’язку з тим, що вказане обладнання наявне лише в одному закладі України, виникають значні перешкоди для своєчасності та доступності таких обстежень хворих.

Зважаючи на викладене, існує нагальна потреба у виділенні цільових коштів для закупівлі високовартісного обладнання для Херсонського обласного онкологічного диспансеру. Обласною державною адміністрацією вживаються заходи щодо забезпечення співфінансування з місцевих бюджетів придбання такого обладнання.

4. СЛУХАЛИ:

Інформацію начальника Херсонського обласного управління водних ресурсів Андрієнка І.О. про стан та перспективи розвитку зрошення на Херсонщині.

Відмітили:

Природні умови Херсонської області, зокрема дуже низька кількість опадів протягом всього вегетаційного періоду, не дозволяють досягти економічних показників, які б забезпечили рентабельне сільгоспвиробництво без штучного зрошення. У зв’язку з чим, починаючи з 60-х років минулого сторіччя в області, ведеться великомасштабне будівництво меліоративних об’єктів (Північно-Кримський канал та Головний Каховський магістральний канал). На даний час потужний водогосподарський комплекс дозволяє використовувати 427,1 тис. га зрошуваних земель: протяжність зрошувальних каналів складає понад 10 тис. км, а для подачі води на полив сільгоспкультур задіяно 256 державних насосних станцій загальною потужністю 363 тис. кВт.

Херсонщина використовує найбільшу площу зрошуваних земель в державі – біля 309 тис га, що у 3 – 4 рази більше ніж в інших південних областях України. У 2018 році в регіоні збільшено площі зрошення на 8,5 тис., площі посівів рису –на 300 га.

Активно розвивається краплинне зрошення. Всього в області такий спосіб поливу використовується на площі біля 44 тис. га, що становить більше половини загальнодержавного показника.

В минулому році аграріям області було подано 1020,6 млн куб. м. води і це найвищий показник за останні 20 років. В поточному році очікується не менший обсяг водозабору. При цьому станом на 1 липня поточного року сільгосптоваровиробниками забрано для зрошення 494,1 млн куб. м води.

Однак, в області не використовується майже 30% наявних зрошувальних систем. В результаті розпаювання зрошувальних земель була порушена цілісність використання зрошуваної ділянки єдиним технологічним масивом. На даний час майже вся внутрішньогосподарська зрошувальна мережа знаходиться в комунальній власності районних, сільських та селищних рад і громад, водночас органи місцевого самоврядування не мають достатнього фінансового ресурсу для проведення робіт з відновлення, ремонту та реконструкції внутрішньогосподарської мережі та придбання дощувальної техніки.

У 2017 році з державного бюджету виділено 30 млн грн за бюджетною програмою «Розвиток та поліпшення екологічного стану зрошувальних та осушувальних систем», за рахунок таких коштів в області здійснено реконструкцію 5 насосних станцій зрошення та відновлено зрошення на площі 1,9 тис. га. У 2018 році за вказаною програмою у державному бюджеті передбачено 91,5 млн грн.

Поряд з тим, з метою подальшого розвитку меліорації земель та збільшення площ зрошення у 2018 році в рамках Комплексної програми розвитку водного господарства Херсонської області на період до 2020 року заплановано виділення з обласного бюджету 20 млн грн на будівництво, реконструкцію, розширення і модернізацію інженерної інфраструктури внутрішньогосподарських зрошувальних систем.

Здійснювані заходи за рахунок державного і місцевих бюджетів дозволять додатково використати майже 4 тис га зрошуваних земель та забезпечити стабільний водозабір виробниками сільськогосподарської продукції  для поливу близько 10 тис. гектарів.

Крім того, ведеться будівництво капітальної підпірної споруди у руслі Північно-Кримського каналу на межі Херсонської області та Автономної Республіки Крим (107 км), що дозволить, зокрема, забезпечити безперебійний водозабір для вирощування рису на площі 8,2 тис. га. Загальна кошторисна вартість робіт складає 71,7 млн грн. З 2015 року було виконано робіт на суму майже 50 млн грн.?У 2018 році продовження робіт з будівництва такої гідротехнічної споруди заплановано за рахунок коштів державного фонду розвитку водного господарства.

Також, за повідомленням облдержадміністрації у 2018 році на реконструкцію Іванівського групового водопроводу виділено з державного бюджету 50 млн грн, з державного фонду розвитку водного господарства – 23,8 млн грн, що дасть змогу відмовитись від використання рідкого хлору, перейти на знезараження води гіпохлоритом натрію та підвищити надійність і якість водопостачання для 10 тис. мешканців Іванівського району.

Додатковим поштовхом для реалізації масштабних інвестиційних проектів має стати визначення чіткого законодавчого механізму державно-приватного партнерства в даній галузі промисловості, що, зокрема, дозволить залучити кошти (орієнтовно 600 млн грн) для будівництва 20 насосних станцій.

5. СЛУХАЛИ:

Інформацію начальника служби автомобільних доріг у Херсонській області Савченка М.М. та заступника директора Департаменту будівництва та розвитку інфраструктури обласної державної адміністрації – начальника управління автомобільних доріг загального користування місцевого значення Галамаги А.В. про фінансове забезпечення будівництва, ремонту та реконструкції автомобільних доріг Херсонської області.

Відмітили:

Мережа автодоріг Херсонської області складає 5002 км, з яких 1430,4 км – державного значення (міжнародні – 398,7 км, регіональні – 319,4 км та територіальні – 723,3 км), 3571,6 км – місцевого значення (обласні – 3091,5 км, районні – 480,1 км), що з 01.01.2018 передані до сфери управління Херсонської обласної державної адміністрації. Також налічується 99 мостових споруд протяжністю 6,963 тис погонних метрів. Територією області проходить два національні транспортні коридори: Чорноморської Європейської співдружності (ЧЄС) та Євроазіатський, європейські автомагістралі Е 58, Е 105, Е 97.

За 2017 рік виконано робіт на суму 342,7  млн грн (15,4 км), з яких за рахунок державного бюджету212,3 млн грн (на ремонтно-будівельні роботи – 82 млн грн, на експлуатаційне утримання – 130,3 млн грн), за рахунок залишку кредитних коштів – 107,1 млн грн, за рахунок реалізації експерименту з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування6,4 млн грн, з місцевих бюджетів спрямовано 16,9 млн грн (на виконання поточного середнього ремонту). Основні роботи проведено на ділянках таких доріг: М-14 Одеса – Мелітополь – Новоазовськ,
Р-57 Олешки – Гола Пристань – Скадовськ, Т 04-03 Мар’янське – Берислав – /Р-47/.

На 2018 рік Службі автомобільних доріг у Херсонській області перебачено фінансовий ресурс:

– кошти державного бюджету:

на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг загального користування державного значення – 334,5 млн грн;

субвенція на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах – 319,8 млн грн. Відповідно до вимог статті 103-1 Бюджетного кодексу України затверджено перелік об’єктів будівництва, реконструкції, ремонту відповідних автомобільних доріг та у січні-червні 2018 року з державного бюджету перераховано 139,8 млн грн зазначеної субвенції (43,7% плану на рік);

– в рамках експерименту з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування –17,5 млн грн, у тому числі 11,4 млн грн – залишки коштів 2017 року, 6,1 млн грн – надходження поточного 2018 року (станом на 01.07.2018).

Станом на 01.07.2018 виконання становить – 207,3 млн грн, або 59,1% від річного плану.

Водночас при плануванні робіт на визначених об’єктах та уточненні відповідної проектно-кошторисної документації виникла необхідність у додаткових коштах в обсязі 92 млн грн для:

завершення робіт на ділянці дороги Т-04-03 – 42,6 млн грн, що пов’язано з перерахунком вартості проектів у ціни 2018 року та перерозподілом коштів в межах затвердженого плану;

забезпечення ремонту покриття проїзної частини у повному обсязі на ділянках територіальних доріг загального користування державного значення, де на сьогодні ускладнено проїзд автотранспорту (Т-22-07 /Т-04-03/ – Високопілля – Велика – Олександрівка – Берислав у Високопільському та Великоолександрівському районах, Т 22-09 Велика Лепетиха – Іванівка – Генічеськ у Генічеському та Іванівському районах) – 40 млн грн;

виконання робіт з влаштування поверхневої обробки ділянки автомобільної дороги Р-57 Олешки – Гола Пристань – Скадовськ –9,4 млн гривень.

Поряд з тим на засіданні обговорювалися проблеми реалізації окремих проектів та заходів, що є соціально значимими для розвитку регіону, серед яких оновлення парку санітарного автотранспорту комунального закладу «Обласний територіальний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», реконструкція, будівництво і ремонт споруд спортивно-оздоровчого комплексу та об’єктів культури у м. Херсоні, реконструкція міжнародного аеропорту «Херсон», продовження будівництва шляхопроводу по просп. Адмірала Сенявіна вул. Залаегерсег у м. Херсоні, забезпечення мешканців якісним питним водопостачанням, підтримка фермерських господарств.

Загалом підготовлені Херсонською обласною державною адміністрацією матеріали з питань, що розглядалися, та пропозиції щодо вирішення проблемних питань роздано народним депутатам – членам Комітету.

За наслідками заслуханих доповідей щодо питань порядку денного відбулося загальне їх обговорення. У обговоренні взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Амельченко В.В., Дубневич  Б.В., Іщейкін К.Є., Медуниця О.В., Мепарішвілі Х.Н., Молоток І.Ф., народні депутати України Вінник І.Ю., Хлань С.В., Негой Ф.Ф., Паламарчук М.П., Іонова М.М., Чубаров Р.А., голова Херсонської обласної державної адміністрації Гордєєв А.А., голова Херсонської обласної ради Мангер В.М., перший заступник Постійного Представника Президента України в Автономній Республіці Крим Гданов І.Р., перший заступник Міністра з питань тимчасово окупованих територій України Куркчі Ю.І., Державний секретар Міністерства інфраструктури України Галущак А.Е., в.о. заступника голови Державного агентства автомобільних доріг України Харченко О.І.

В результаті обговорення Голова Комітету Павелко А.В. запропонував направити до Кабінету Міністрів України проблемні питання, порушені Представництвом Президента України в Автономній Республіці Крим з приводу реалізації деяких засад державної внутрішньої політики щодо тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, а також Херсонською обласною державною адміністрацією –щодо бюджетного забезпечення повноважень місцевих органів влади та розвитку регіону з відповідними пропозиціями для їх вирішення, та рекомендувати розглянути можливості з врегулювання порушених питань.

Така пропозиція була підтримана більшістю присутніх на засіданні членів Комітету.

 

 

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Кабінету Міністрів України розглянути можливості врегулювання питань:

– порушених Представництвом Президента України в Автономній Республіці Крим та спрямованих на реалізацію деяких засад державної внутрішньої політики щодо тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та м Севастополя;

– щодо бюджетного забезпечення повноважень місцевих органів влади та розвитку регіону, наданих Херсонською обласною державною адміністрацією разом з відповідними пропозиціями;

– надання у 2018-2019 роках з державного бюджету коштів на:

оснащення сучасним обладнанням радіологічного корпусу комунального закладу Херсонської обласної ради «Херсонський обласний онкологічний диспансер» в обсязі 314 млн грн;

будівництво шляхопроводу по просп. Адмірала Сенявіна – вул. Залаегерсег у м. Херсоні (ІІ пусковий комплекс) в обсязі 115,5 млн грн;

проведення робіт з реконструкції злітно-посадкової смуги міжнародного аеропорту «Херсон» в обсязі 750 млн гривень.

/Копія листа до Кабінету Міністрів України з відповідними додатками додається/.

Голосували: «за» - 16, «проти» - 0, «утрималися» - 1, «не голосували» - 1.

Голова Комітету                                                                  А.В. Павелко
Секретар Комітету                                                               В.В. Шкварилюк