Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №151 від 19 вересня 2018 року

 

 

 

 

14 вересня 2018 року 10-30 година м. Одеса, Санаторний провулок, 2 (Будинок прийомів Одеської обласної ради, конференц-зал, I поверх)

19 вересня 2018 року 15-00 година м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510

Головує: Голова Комітету Павелко А.В.

Присутні:

Члени Комітету: Амельченко В.В., Білоцерковець Д.О., Гєллєр Є.Б., Горбунов О.В., Деркач А.Л., Дубіль В.О., Іщейкін К.Є., Кривенко В.М., Крулько І.І., Куліченко І.І., Левченко Ю.В., Маркевич Я.В., Матвієнко А.С., Медуниця О.В., Мельник С.І., Мепарішвілі Х.Н., Микитась М.В., Молоток І.Ф., Пинзеник В.М., Пресман О.С., Скорик М.Л., Унгурян П.Я., Шевченко О.Л., Шкварилюк В.В.

Всього присутніх – 25 народних депутатів.

Відсутні:

Члени Комітету: Дубневич Б.В., Павлов К.Ю., Рудик С.Я., Шуфрич Н.І.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Андросюк Н.В., Боброва Т.С., Больбат О.О., Войтенко Є.А., Качан Т.В., Кочергіна Н.В., Кочубей О.П., Криволап М.К., Литвиненко Л.І., Луценко Н.В., Пінчукова А.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Симончук К.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Клочкова Т.В.

 

 

Список запрошених та осіб, які взяли участь в обговоренні питань відповідно до компетенції:

Народні депутати України від Одеської області

Гуляєв В.О., Барвіненко В.Д., Дейдей Є.С., Чекіта Г.Л., Урбанський О.І.,
Кіссе А.І.

Керівники та інші посадові особи центральних органів виконавчої влади

Шевчук О.М.

Заступник Міністра оборони України

 

Серватюк В.М.

 

 

Перший заступник Голови Адміністрації Державної прикордонної служби України

Кава О.С.

Радник Голови Державного агентства автомобільних доріг України

 

Шаршов С.І.

 

 

 

 

Бабюк В.Б.

 

 

Костур О.І.

 

 

Хорєв М.Ю.

 

 

Кравченко А.М.

 

 

Якубівський В.Л.

 

 

Айденський Є.В.

 

 

 

Шапаренко В.П.

 

Генеральний директор Директорату з питань місцевого самоврядування та територіальної організації влади Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України

 

в.о. начальника Південного регіонального управління Адміністрації Державної прикордонної служби України

 

Начальник регіонального управління морської охорони Державної прикордонної служби України

 

Перший заступник Голови Державного Агентства водних ресурсів України

 

Заступник Голови Державного агентства рибного господарства України

 

Начальник Управління економічного розвитку та фінансів Міністерства культури України

 

Начальник Управління бюджетної політики і фінансового планування Міністерства екології та природних ресурсів України

 

Керуючий справами – начальник управління справами Національної академії медичних наук

Фанта Г.Ф.

Заступник начальника відділу будівництва Національної академії медичних наук

Керівники та інші посадові особи місцевих органів виконавчої влади

та органів місцевого самоврядування Одеської області

 

Степанов М.В.

Голова Одеської обласної державної адміністрації

Урбанський А.І.

Голова Одеської обласної ради

Терещук О.Д.

Балонь А.Б.

 

Ткачук О.Д.

 

Абрамова Є.Г.

Абрамченко А.В.

Хмельнюк В.Я.

Іванов А.П.

Жовнір М.В.

Новацький В.М.

Бухтіяров М.П.

Бедрега С.М.

Алтухов А.А.

Зінченко М.А.

Семків І.В.

 

 

 

Радулов Д.Д.

 

Садчиков М.В.

 

Бернавська І.В.

Варивода О.М.

Перший заступник Голови Одеської облдержадміністрації

Заступник Голови Одеської обласної державної адміністрації

Керівник апарату Одеської обласної державної адміністрації

Голова постійної комісії з питань бюджету, фінансово-економічної політики та банківської діяльності Одеської обласної ради

міський голова м. Ізмаїл

міський голова м. Чорноморськ

міський голова м. Подільськ

міський голова м. Теплодар

міський голова м. Южне

міський голова м. Біляївка

Заступник Одеського міського голови

Заступник Білгород-Дністровського міського голови

Директор Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації

Заступник директора Департаменту з питань цивільного захисту, оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Одеської обласної державної адміністрації

Директор Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації

В.о. директора Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації

Начальник управління економічного та ресурсного забезпечення Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації

Начальник Служби автомобільних доріг в Одеській області

Махненко Ю.Ю.

Мирошніков А.М.

Потоп В.І.

Гавріков М.В.

Мілютін Г.В.

Слаута В.П.

Начальник Дунайського басейнового Управління водних ресурсів

Начальник територіального управління Рахункової палати по Одеській, Миколаївський та Херсонській областях

Начальник Басейнового управління водних ресурсів річок Причорномор’я та Нижнього Дунаю

Заступник начальника Державної екологічної інспекції в Одеській області

Начальник Головного управління ДФС в Одеській області

Начальник Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області

Король В.В.

Шулюк В.В.

Мартинов С.В.

Авласенко О.О.

Пасічнікова Н.В.

Перший заступник начальника Південного офісу Державної аудиторської служби

Перший заступник начальника Головного управління ДСНС України в Одеській області

Перший заступник начальника Одеської митниці ДФС

Заступник начальника управління державного агентства рибного господарства в Одеській області

Директор інституту очних хвороб і тканинної терапії ім. В.П. Філатова НАМН України

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

1. Про бюджетне забезпечення основних напрямків діяльності місцевих органів влади Одеської області та розвитку регіону.

2. Результати виконання програм з відновлення автомобільних доріг Одеської області та планування розвитку дорожнього господарства на
2019-2024 роки.

3. Відновлення гідротехнічних споруд в Одеській області з метою попередження виникнення надзвичайних ситуацій.

4. Стан виконання державних програм у сфері оборони та національної безпеки України на території Одеської області.

До початку розгляду питань порядку денного із вступним словом виступили:

Павелко А. В. – народний депутат України, Голова Комітету Верховної Ради України з питань бюджету,

Степанов М.В. – голова Одеської обласної державної адміністрації,

Урбанський А.І. – голова Одеської обласної ради,

Унгурян П.Я. – народний депутат України, голова підкомітету з питань доходів державного бюджету

Після завершення виступів у вступному слові Голова Комітету Павелко А.В. запропонував заслухати доповіді з усіх питань порядку денного, затим провести загальне обговорення порушених питань, яку підтримали всі присутні члени Комітету.

1. СЛУХАЛИ:

Інформацію директора Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації Зінченко М.А., заступника міського голови м. Одеси Бедреги С.М. та міського голови м. Ізмаїл Абрамченка А.В. про бюджетне забезпечення основних напрямків діяльності місцевих органів влади Одеської області та розвитку регіону.

Відмітили:

Одеська область, як один із найбільших регіонів України з населенням біля 2,4 млн чол. 133-х національностей та площею, що займає територію 33,3 тис. га, є важливим транспортним, індустріальним, науковим, культурним та курортним осередком, а також морськими воротами держави – на території області знаходяться 8 портів міжнародного значення та розвинутий морегосподарський комплекс. В області розвинуті туристично–рекреаційна та курортна галузі, сільське господарство у вигляді виноробства, тваринництва, вирощування зернових та соняшників. Такі особливості позитивно впливають на формування бюджету області.

Область протягом багатьох років зберігає позиції донора та щорічно близько 50% фінансового ресурсу передає до державного бюджету і за темпами зростання надходжень посідала 5 місце серед областей України. Місцеві бюджети області складають близько 6,3% місцевих бюджетів України, по обсягу бюджету область займає 4 місце після м. Києва, Дніпропетровської та Харківської областей. У поточному році область планує отримати податків і зборів у сумі 60 млрд грн, з яких надходження до державного бюджету складуть близько 45 млрд грн (75%), до місцевих бюджетів – 15 млрд грн (25%).

Результати виконання місцевих бюджетів Одеської області протягом останніх років свідчать про позитивні тенденції у наповненні їх дохідної частини (зокрема, надходження доходів загального фонду без урахування міжбюджетних трансфертів у першому півріччі 2018 року порівняно з аналогічним періодом 2017 року зросли на 1,1 млрд грн). При цьому найбільшими темпами зростають доходи бюджетів міст обласного значення (на 19,2%) та бюджетів об’єднаних територіальних громад (у 3,2 рази).

Поряд з тим було акцентовано увагу на окремих проблемних питаннях з виконання місцевих бюджетів у поточному році та формування показників міжбюджетних відносин між державним бюджетом та місцевими бюджетами області на 2019 рік, а саме:

– постійна зміна бюджетного та податкового законодавства, що відбувається кожного року при формуванні місцевих бюджетів, відсутність середньострокового планування не дозволяє реалізовувати соціальні програми, інфраструктурні проекти, підвищувати рівень економічного розвитку. Крім того, декілька років поспіль продовжується практика передачі повноважень з державного бюджету без фінансового ресурсу та належних механізмів вирішення питань власності та управління (зокрема, утримання ветеринарної медицини, закладів професійно-технічної освіти, вищих навчальних закладів I-IIрівня акредитації);

– незабезпеченість закладів освіти та охорони здоров’я коштами на виплату працівникам заробітної плати з нарахуваннями, що здійснюється за рахунок відповідних субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам, зокрема освітньої субвенції – 10,5 млн грн у 2018 році та медичної субвенції у 2018 році – у сумі 71,2 млн грн, у 2019 році – у сумі 395,5 млн грн);

– недостатній обсяг субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам області для здійснення видатків на проведення розрахунків за надані пільги та житлові субсидії населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло- водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот для забезпечення у повному обсязі відповідних видатків (у 2018 році – у сумі 630 млн грн);

– необхідність врегулювання питання визначення обсягу освітньої субвенції для бюджетів об’єднаних територіальних громад міст обласного значення Балти і Біляївки з урахуванням чисельності учнів, що проживають у сільській місцевості;

– необхідність продовження експерименту з фінансового забезпечення розвитку автомобільних доріг, завдяки якому за три роки отримано суттєвий фінансовий ресурс, що дозволив на 87% відремонтувати та відновити основну транспортну артерію півдня області – дорогу Одеса – Рені (на Бухарест).

Одним з актуальних питань для розвитку економіки, сільського господарства та туристичних курортів Бессарабії вбачається забезпечення питною водою південних районів області, які використовують підвізну воду, а саме:

будівництво групових водопроводів у Кілійському, Ізмаїльському, Татарбунарському та Арцизькому районах (орієнтовна вартість – 601,25 млн грн, з низ по Кілійському району 211,4 млн грн, по Татарбунарському та Арцизькому районах 39,85 млн грн (І черга будівництва) і (ІІ черга будівництва) 350 млн грн;

будівництво магістрального водопроводу питної води Матроска-Ізмаїл-Болград з інженерними спорудами для водозабезпечення міста Болград та населених пунктів Болградського та Ізмаїльського районів Одеської області з реконструкцією споруд подачі води з підземних джерел в районі с. Матроски Ізмаїльського району Одеської області – 150 млн грн.

Бюджет міста Одеси з початку проведення децентралізації збільшився за доходами в 2,9 рази, за видатками – в 3,2 рази. На видатки розвитку у 2018 році планується спрямувати у 8 разів більше коштів ніж у 2014 році.

Серед проблемних питань з формування міського бюджету міста Ізмаїл звернуто увагу на необхідність врегулювання питання щодо зарахування до бюджету окремих податків та зборів, зокрема, податку на доходи фізичних осіб – за місцем знаходження виробничих структурних підрозділів, акцизного податку з реалізації підакцизних товарів (пального) у розмірі 5%, а також відміни пільги із плати за землю для платників єдиного податку та відміни положень Податкового кодексу щодо щорічного прийняття рішень органами місцевого самоврядування щодо встановлення місцевих податків та зборів.

2. СЛУХАЛИ:

Інформацію начальника Служби автомобільних доріг в Одеській області Вариводи О.М. та радника голови Державного агентства автомобільних доріг України Кави О.С. про результати виконання програм з відновлення автомобільних доріг Одещини та планування розвитку дорожнього господарства на 2019-2024 роки.

Відмітили:

Одним з вагомих механізмів збільшення економічного потенціалу регіону названо будівництво доріг, що забезпечується за рахунок різних джерел, зокрема, коштів, які надходять в ході експерименту з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування

Одеська область виступила одним з ініціаторів запровадження експерименту з фінансового забезпечення розвитку автомобільних доріг і вже скористалася його перевагами: з 2015 року в рамках експерименту області перераховано з державного бюджету майже 3 мільярди гривень, переважна частина яких спрямовується на ремонт та відновлення автомобільної дороги М-15 Одеса-Рені, що є частиною європейського міжнародного транзитного коридору.

Водночас було звернуто увагу на необхідність:

забезпечення поквартальної компенсації у 2018 році за рахунок державного дорожнього фонду недоотриманих обласними бюджетами обсягів коштів від зазначеного експерименту та запропоновано доручити Міністерству фінансів і Державній казначейській службі вжити заходів щодо термінового перерахування коштів з державного дорожнього фонду, що належать обласному бюджету Одеської області за підсумками другого кварталу 2018 року;

запровадження середньострокового бюджетного планування дорожньо–будівельних і ремонтних робіт терміном на 3–5 років;

запровадження довгострокових контрактів із терміном дії 3–5 років для робіт із експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального значення;

значного посилення відповідальності учасників торгів за навмисне затягування процедур закупівлі, або їх зрив;

законодавчого унормування питань щодо посилення контролю та відповідальності вантажовідправників та вантажоотримувачів, а також перевізників за недотримання нормативних показників вагових параметрів автомобілів;

Оцінюючи перспективи розвитку дорожньої інфраструктури області, було акцентовано увагу на пріоритетних напрямках ремонтних робіт у
2018-2019 роках на основних автомобільних дорогах, що проходять через область, орієнтовна вартість яких на 2019 рік становить 4,2 млрд грн, зокрема:

         Р–33 «Вінниця–Турбів–Гайсин–Балта–Велика Михайлівка–/М–16/» (загальна вартість робіт – 2139,2 млн грн);

         Т–16–25 «контрольно-пропускний пункт «Кучурган»–Біляївка–Маяки–Овідіополь».(загальна вартість робіт – 477,3 млн грн);

         Р–55 «Одеса–Вознесенськ–Новий Буг» (загальна вартість робіт  275,3 млн грн);

         Т–16–27 «контрольно-пропускний пункт «Серпневе»–Тарутине–Арциз–Сарата» (загальна вартість робіт 475,2 млн грн);

         Т–16–10 /Н-33/–Приморське–Жовтий Яр–Татарбунари з під’їздом до смт. Сергіївка (загальна вартість робіт 811,6 млн грн).

Серед іншого, було зазначено, що у 2018 році для проведення габаритно-вагового контролю в Одеській області облаштовано 16 майданчиків для здійснення габаритно-вагового контролю, з яких стаціонарних – 2 пункти і пересувних – 14. До кінця поточного року облдержадміністрацією планується придбати за рахунок коштів обласного бюджету 6 пересувних габаритно-вагові комплекси.

Окремо було зазначено про доцільність здійснення розподілу коштів державного дорожнього фонду між регіонами на рівні 75% залежно від фактичного надходження, протяжності доріг та кількості населення.

3. СЛУХАЛИ:

Інформацію в.о. начальника Дунайського регіонального офісу водних ресурсів Махненка Ю.Ю. та заступника міського голови м. Одеси Бедреги С.М. про відновлення гідротехнічних споруд в Одеській області з метою попередження виникнення надзвичайних ситуацій.

Відмітили:

На сьогодні в Одеській області є актуальною проблема відновлення гідротехнічних споруд, проведення відповідних робіт на об’єктах захисту від шкідливої дії вод.

З метою забезпечення належних умов проживання населення та ведення інтенсивного сільгоспвиробництва територія вздовж української ділянки р. Дунай захищена водоогороджувальними дамбами. Загальна протяжність дамб складає 315 км, з них вздовж р. Дунай – 225 км. Вони захищають від підтоплення та часткового підтоплення населені пункти Ренійського, Болградського, Ізмаїльського та Кілійського районів Одеської області та понад 80 тис га сільськогосподарських угідь, включаючи об’єкти інфраструктури та життєзабезпечення.

Разом з тим, існуюча система протипаводкового захисту на українській ділянці Дунаю перебуває в незадовільному стані та потребує продовження ремонту, реконструкції або перенесення, оскільки зазначені гідротехнічні споруди не складають єдиний фронт для захисту від високих паводків.

У період з 2010 по 2014 роки на виконання робіт з відновлення 25,3 км захисних дамб, 6 шлюзів-регуляторів, проведення берегоукріплюючих робіт використано коштів у сумі 100,6 млн гривень, однак через відсутність фінансового забезпечення подальші роботи були призупинені. За інформацією Одеської облдержадміністрації для продовження у 2019 році робіт з відновлення та реконструкції гідротехнічних споруд на українській ділянці р. Дунай Одеської області необхідно 153,7 млн гривень.

Серед першочергових робіт з відновлення та реконструкції гідротехнічних споруд на українській ділянці р. Дунай було акцентовано увагу, зокрема на необхідності:

- відновлення та підвищення надійності захисної дамби на ділянці 108-109 км р. Дунай в Ізмаїльському районі Одеської області;

- реконструкції шлюзу-регулятора на каналі «Репіда»;

- відбудови шлюзу-регулятора на каналі «Громадський»;

- капітального ремонту гвинтопідйомників на шлюзу «Скунда»;

- капітального ремонту гвинтопідйомників на шлюзу «105 км»;

- розчистки каналу Желявський в Ізмаїльському районі Одеської області;

- капітального ремонту з розчистки протоки каналу «Громадський», для поліпшення водообміну озер Катлабух та Саф’ян Ізмаїльського району;

- проведення проектно-вишукувальних робіт на об’єктах захисту від шкідливої дії вод та прибережних захисних смугах вздовж річок і водойм;

- відбудови шлюзу – регулятора № 5 на автодорозі Вилкове – Приморське;

- капітального ремонту Головного шлюзу-регулятора на ПК2+32 каналу Дунай- Сасик;

- відновлення та підвищення захисної дамби з боку водосховища Кугурлуй;

- відновлення та підвищення приканальної дамби шлюзу Скунда;

- відновлення та підвищення приканальної дамби шлюзу Прорва;

- відновлення та підвищення захисної дамби шл. Вікета – шл. Орловський з боку водосховища Кагул;

- розчистки Білгородського каналу м. Вилкове;

- комплексної діагностики та наукового обґрунтування ділянки 97 км р. Дунай.

Крім того, в останні роки постало питання утримання в безпечному стані дамби Хаджибейського лиману, яка була побудована для захисту території Пересипу у Суворовському районі м. Одеси від затоплення водами Хаджибейського лиману і є огороджувальною спорудою загальною довжиною близько 4 км (від с. Усатово до с. Котовка). Земельний насип дамби споруджувався в 40-х роках минулого століття в аварійному порядку без проектної документації шляхом відсипання ґрунту, піску, каменів і інших матеріалів на непідготовлену основу.

Крім спорудження дамби Хаджибейського лиману, з метою зниження рівня води та захисту території міста від затоплення був побудований канал Лиман-Море (Румунський канал) для скидання надлишків води з лиману та побудована насосна станція (КНС-25) і напірний колектор Д=1400 мм для відкачування води з лиману.

З метою вирішення питання щодо запобігання руйнування дамби у
2016-2017 роках за рахунок коштів субвенції обласного бюджету Одеської області та бюджету м. Одеси виготовлено проектно-кошторисну документацію та проведено першочергові заходи щодо запобігання руйнуванню дамби Хаджибейського лиману в м. Одеса. Загальні витрати склали 53,5 млн гривень.

Крім того розроблено проект капітального ремонту дамби Хаджибейського лиману в м. Одесі на ділянці 1500 п.м. Відповідно до затвердженої кошторисної документації вартість робіт склала 92,9 тис. гривень. У 2017 році за рахунок коштів бюджету Одеської області на реалізацію заходу спрямовано 19,8 млн гривень. У 2018 році для продовження робіт з обласного бюджету спрямовано субвенцію у сумі 1,5 млн гривень.

З метою вирішення даної проблеми прийнято рішення про необхідність будівництва самопливного скидного трубопроводу. За рахунок коштів бюджету м. Одеса розроблено проектно-кошторисну документацію проектів «Реконструкція скидного каналу від Хаджибейського лиману до КНС-25 у м. Одесі» та «Реконструкція аварійного скиду від КНС-25 до Чорного моря у м. Одесі», вартість робіт яких становить відповідно 111,7 млн грн та 247,3 млн  гривень.

4. СЛУХАЛИ:

Інформацію заступника Міністра оборони України Шевчука О.М. та першого заступника Голови Адміністрації Державної прикордонної служби України Серватюка В.М. про стан виконання державних програм у сфері оборони та національної безпеки України на території Одеської області.

Відмітили:

На даний час Міністерством оборони України в Одеській області проводяться роботи відповідно до поставлених завдань, зокрема здійснено: будівництво сучасних військових містечок за стандартами НАТО (с. Дачне та інші), розгортання реабілітаційного закладу у с. Затока, облаштування полігону Тарутіно та полігону для випробувань техніки, будівництво та капітальний ремонт інших військових об’єктів на загальну суму понад 500 млн гривень.

До проблемних віднесено питання одержання погоджувальної документації та оформлення земель для будівництва військових містечок, а також законодавче врегулювання питань щодо територіальної оборони.

Південне регіональне управління Адміністрації Державної прикордонної служби України забезпечує виконання завдань у межах наданих законодавством повноважень. Щоденно відбувається інформування керівництва Одеської обласної державної адміністрації про основні результати оперативно-службової діяльності органів та підрозділів Південного регіонального управління Держприкордонслужби України.

Так, у 2018 році регіональним управлінням та органами охорони державного кордону сплачено до місцевих бюджетів області податку на доходи фізичних осіб на суму майже 84 млн грн, перераховано накладених та стягнутих штрафів з осіб, які порушили прикордонне законодавство України, у сумі понад 4 млн грн.

В рамках взаємодії південного регіонального управління Адміністрації Державної прикордонної служби України з місцевими органами влади на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 09.11.2016 № 790 «Про внесення змін до правил дорожнього руху» протягом 2017-2018 років для позначення на місцевості меж прикордонної смуги та контрольованих прикордонних районів з місцевих бюджетів використано понад 385 тис. грн та виконано разом із Службою автомобільних доріг в Одеській області встановлення 77 відповідних дорожніх знаків.

Серед іншого, спільно з місцевими органами влади вирішуються питання щодо зменшення соціальної напруги серед місцевого населення у контрольованих прикордонних районах, де сполучення між населеними пунктами України проходить по території суміжної держави та не забезпечує безпеки громадян України. Так, Великомихайлівською районною державною адміністрацією використано 2,5 млн грн для облаштування об’їзної дороги виключно по території України протяжністю 3,7 км, з твердим покриттям із сполученням Великокомарівка-Новоолександрівка. Аналогічні роботи по облаштуванню об’їзної дороги сполученням Климентове-Домниця, загальною протяжністю майже 1,5 км проводяться у Подільському районі (для проведення зазначених робіт Подільською райдержадміністрацією та Куяльницькою об’єднаною територіальною громадою виділено 300 тис. грн).

Поряд з тим, у роботі південного регіонального управління Адміністрації Державної прикордонної служби України виникає ряд питань, що потребують вирішення на рівні державних та місцевих органів влади, зокрема, для подальшого розвитку морської охорони Адміністрації Державної прикордонної служби України та ефективної протидії системним загрозам з боку РФ на національні інтереси у сфері безпеки морської ділянки державного кордону України та охорони суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні потрібно передбачити на 2019 рік додаткові кошти Адміністрації Державної прикордонної служби України у сумі 460 млн грн.

Разом з тим, нагальною потребою для якісного та надійного функціонування прикордонної застави на о. Зміїний є будівництво комбінованої системи енергозбереження, що дасть можливість протягом року безперебійно забезпечити острів електроенергією, питною водою та екологічним водовідведенням. На реалізацію зазначеної мети необхідно коштів у сумі 44,1 млн грн, з них: вартість комплексу з енергопостачання, водопостачання та водовідведення – 42 млн грн; проектні роботи щодо забезпечення надійності електропостачання прикордонної застави на о. Зміїний з використанням екологічно чистих джерел енергії – 578,4 тис. грн; проектні роботи комплексу споруд водопостачання та водовідведення на о. Зміїний, з використанням сучасних технологій - 1,5 млн грн.

Водночас, потребує відновлення причал для прийому кораблів та суден. В 2012 році усі будівельно-монтажні роботи та наладка обладнання на об’єкті зупинилися, внаслідок штормів, які практично повністю зруйнували вантажний причал, доставка необхідного обладнання і матеріалів стала неможливою.

Інформаційну довідку із зазначеного питання роздано народним депутатам України – членам Комітету.

Поряд з тим на засіданні обговорювались проблема реалізації окремих проектів та заходів, що є соціально значимими для розвитку регіону, серед яких реалізація проекту «Створення сучасної клінічної бази для хірургічного лікування очної патології (недобудованого лікувального корпусу Інституту очних хвороб і тканинної терапії ім. В.П. Філатова, за адресою м. Одеса, Французький бульвар, 49/51)».

Загалом підготовлені Одеською облдержадміністрацією, Одеською обласною радою матеріали з питань, що розглядалися, та відповідні пропозиції щодо вирішення проблемних питань роздано народним депутатам – членам Комітету.

За наслідками заслуханих доповідей щодо питань порядку денного відбулося загальне їх обговорення. У обговоренні взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Скорик М.Л., Пресман О.С., Унгурян П.Я., Мепарішвілі Х.Н., Медуниця О.В., Матвієнко А.С., Куліченко І.І., Горбунов О.В., Амельченко В.В., народні депутати України від Одеської області Гуляєв В.О., Барвіненко В.Д., Дейдей Є.С., Чекіта Г.Л., Убанський О.І., Кіссе А.І., а також заступник Голови Рахункової палати Майснер А.В., перший заступник Голови Одеської обласної державної адміністрації Терещук О.Д., директор Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації Зінченко М.А.

Серед іншого:

народний депутат України Скорик М.Л. запропонував заслухати:

Міністерство фінансів та Міністерство освіти і науки щодо дотримання положень законодавства в частині забезпечення функціонування закладів професійно-технічної освіти та вищих навчальних закладів I-II акредитації без статусу юридичної особи, які згідно з проектом закону про державний бюджет на 2019 рік пропонується передати на фінансове забезпечення з місцевих бюджетів, що залишаються у власності та управлінні держави;

Міністерство фінансів про стан надходження митних платежів у поточному році та причини незадовільного виконання митницями доведених планових показників, що стримує надання відповідної компенсації регіонам, де забезпечено виконання та перевиконання таких показників;

народний депутат України Пресман О.С. звернув увагу на необхідність додаткового вивчення питання щодо вишукання джерел фінансового забезпечення ремонту автомобільної дорого Р-33 (на відрізку від Кучурган до тунелю до Степанівки до повороту протяжністю 7,5 км.), а також наголосив на актуальності капітального ремонту дамби Хаджибейського лиману в м. Одесі з метою запобігання техногенній катастрофі;

народний депутат України Унгурян П.Я. вніс пропозицію: вжити заходів щодо виконання норми абзацу третього пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України в частині здійснення поквартальної компенсації з державного дорожнього фонду обласному бюджету Одеської області за підсумками другого кварталу 2018 року, зважаючи на стан виконання митних надходжень, які перевиконано за цей період, доручивши Міністерству фінансів і Казначейству забезпечити перерахування таких коштів;

заступник Голови Рахункової палати Майснер А.В. висловив прохання доповнити відповідного листа, що направляється до Уряду, питаннями щодо належного забезпечення виконання рекомендацій за результатами здійснених у розрізі Одеської області контрольних заходів Рахункової палати.

Голова Комітету Павелко А.В запропонував за пропозиціями народних депутатів України М.Л. Скорика, О.С. Пресмана і П.Я. Унгуряна створити робочу групу на основі підкомітету з питань державних інвестиційних проектів та аналізу ефективності управління підприємствами державного сектору економіки для опрацювання проблемних питань щодо реалізації експерименту з фінансового забезпечення розвитку автомобільних доріг та в рамках цієї групи обговорити інші порушені питання, що було підтримано всіма народними депутатами – членами Комітету.

За результатами розгляду питання Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування такі пропозиції: рекомендувати Уряду розглянути можливості врегулювання проблемних питань, порушених Одеською обласною державною адміністрацією, Одеською обласною радою, народними депутатами України, Державною установою «Інститут очних хвороб і тканинної терапії ім. В.П. Філатова Національної академії медичних наук України», направивши відповідного листа до Кабінету Міністрів України, з доповненням пропозиціями народного депутата П.Я. Унгуряна та Рахункової палати.

Такі пропозиції були підтримані одноголосно присутніми на засіданні членами Комітету з питань бюджету.

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Кабінету Міністрів України:

1) розглянути можливості врегулювання питань:

– щодо бюджетного забезпечення повноважень місцевих органів влади та розвитку регіону, наданих Одеською обласною державною адміністрацією та Одеською обласною радою разом з відповідними пропозиціями;

– порушених народними депутатами України М.Л. Скориком, Х.Н. Мепарішвілі, В.В. Амельченком, Рахунковою палатою та ДУ «Інститут очних хвороб і тканинної терапії ім. В.П. Філатова Національної академії медичних наук України»;

2) доручити Міністерству фінансів і Державній казначейській службі вжити заходів щодо виконання норми абзацу третього пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України в частині здійснення поквартальної компенсації з державного дорожнього фонду обласному бюджету Одеської області за підсумками другого кварталу 2018 року.

/Копія листа до Кабінету Міністрів України з відповідними додатками додається/.

Голосували: «за» - одноголосно.

Голова Комітету                                                                  А.В. Павелко
Секретар Комітету                                                               В.В. Шкварилюк
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку