Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №1 від 2 вересня 2019 року

 

 

 

1100 година  м. Київ, вул. Банкова, 6-8

Головує: Голова Комітету Арістов Ю.Ю.

Присутні:

Члени Комітету: Крулько І.І., Гевко В.Л., Копанчук О.Є., Лопушанський А.Я., Трухін О.М., Цабаль В.В., Батенко Т.І., Василенко Л.В., Герман Д.В., Гончаренко О.О., Драбовський А.Г., Дунаєв С.В., Забуранна Л.В., Задорожній М.М., Заремський М.В., Каптєлов Р.В., Кузбит Ю.М., Кунаєв А.Ю., Кіссе А.І., Лаба М.М., Лунченко В.В., Молоток І.Ф., Пасічний О.С., Пуртова А.А., Пушкаренко А.М., Саламаха О.І., Северин С.С., Тістик Р.Я., Урбанський А.І., Шпак Л.О.

Всього присутніх – 31 народний депутат.

Відсутні:

Члени Комітету: Борт В.П., Гнатенко В.С., Люшняк М.В.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Андросюк Н.В., Боброва Т.С., Больбат О.О., Войтенко Є.А., Кочергіна Н.В., Качан Т.В., Кочубей О.П., Криволап М.К., Луценко Н.В., Пінчукова А.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Симончук К.В., Стадник М.В., Климчук Д.І., Клочкова Т.В., Сторожук О.В.

Список запрошених:

від Міністерства фінансів України

Джигир Ю.А. – заступник Міністра;

Лозицький В.П. – директор Департаменту державного бюджету;

від Рахункової палати

Пацкан В.В. – Голова;

Майснер А.В. – заступник Голови.

 

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1. Про перелік підкомітетів Комітету з питань бюджету Верховної Ради України дев’ятого скликання, їх предмети відання та розподіл обов’язків між першим заступником і заступниками Голови Комітету з питань бюджету.

2. Про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради України і Бюджетним кодексом України. (Про законопроекти щодо змін до Конституції України за реєстр. №№ 1013, 1014, 1015, 1016, 1017, 1027 і 1028 від 29.08.2019 р., подані Президентом України).

1. СЛУХАЛИ:

Інформацію Голови Комітету з питань бюджету Арістова Ю.Ю. про перелік підкомітетів Комітету з питань бюджету Верховної Ради України дев’ятого скликання, їх предмети відання та розподіл обов’язків між першим заступником і заступниками Голови Комітету з питань бюджету.

Відмітили:

І. Статтею 37 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» визначено, що:

для забезпечення основних напрямів своєї діяльності комітет створює із свого складу підкомітети;

підкомітет створюється у складі не менш як трьох членів комітету, члени комітету можуть входити до складу кількох підкомітетів;

голова підкомітету обирається на засіданні комітету відкритим голосуванням більшістю голосів від затвердженого Верховною Радою України кількісного складу комітету;

предмети відання підкомітетів, їх перелік та кількісний склад визначаються комітетом.

Постановою Верховної Ради України від 29.08.2019 р. № 19-IX «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання» серед іншого утворено Комітет Верховної Ради України з питань бюджету (далі – Комітет з питань бюджету) та до його предметів відання віднесено такі питання:

- державна бюджетна політика та міжбюджетні відносини;

- бюджетний процес (у тому числі середньострокове бюджетне планування, звітування про виконання бюджету, контроль за дотриманням бюджетного законодавства);

- Державний бюджет України;

- державний внутрішній і зовнішній борг;

- діяльність Рахункової палати;

- діяльність державних фінансових органів та органів державного фінансового контролю (Державної аудиторської служби України);

- проведення експертизи щодо впливу законопроектів, проектів інших актів на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини.

Частиною другою статті 109 Бюджетного кодексу України (далі – Кодекс) встановлено, що до повноважень Комітету з питань бюджету належать:

1) підготовка питання щодо Бюджетної декларації та попередній розгляд проекту закону про Державний бюджет України;

2) надання до поданих на розгляд Верховної Ради України законопроектів висновків щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини;

3) попередній розгляд річного звіту про виконання закону про Державний бюджет України та підготовка проекту рішення щодо цього звіту для розгляду Верховною Радою України;

4) попередній розгляд інформації Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Казначейства України, інших центральних органів виконавчої влади про стан виконання закону про Державний бюджет України протягом відповідного бюджетного періоду;

5) взаємодія з Рахунковою палатою (включаючи попередній розгляд висновків і пропозицій Рахункової палати щодо результатів контролю за дотриманням бюджетного законодавства).

Водночас, згідно з окремими нормами Кодексу Комітет з питань бюджету залучається до виконання закону про Державний бюджет України в частині погодження рішень Кабінету Міністрів України щодо:

передачі бюджетних призначень від одного головного розпорядника коштів державного бюджету до іншого (частина шоста статті 23 Кодексу);

перерозподілу видатків за бюджетними програмами, а також збільшення видатків розвитку за рахунок зменшення інших видатків (окремо за загальним та спеціальним фондами бюджету) у межах загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника коштів державного бюджету (частина восьма статті 23 Кодексу);

перерозподілу видатків державного бюджету на централізовані заходи між адміністративно-територіальними одиницями (частина дев’ята статті 23 Кодексу);

передачі бюджетних призначень для реалізації державного інвестиційного проекту від одного головного розпорядника коштів державного бюджету до іншого для реалізації інших державних інвестиційних проектів (частина п’ятнадцята статті 23 Кодексу);

розподілу коштів державного фонду регіонального розвитку за адміністративно-територіальними одиницями та інвестиційними програмами і проектами регіонального розвитку (частина п’ята статті 24-1 Кодексу);

розподілу та перерозподілу обсягів субвенцій та додаткових дотацій з державного бюджету місцевим бюджетам між місцевими бюджетами у межах загального обсягу відповідних субвенцій та додаткових дотацій (частина шоста статті 108 Кодексу);

зміни обсягів джерел фінансування державного бюджету певного типу з дотриманням граничного обсягу річного дефіциту державного бюджету (частина четверта статті 15 Кодексу).

Поряд з тим, у поточному році відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» Комітет з питань бюджету додатково залучається до виконання цього Закону в частині погодження:

рішень Кабінету Міністрів України щодо зміни обсягів надходжень кредитів (позик) від іноземних держав, банків і міжнародних фінансових організацій на реалізацію інвестиційних проектів та витрат за відповідними бюджетними програмами, перерозподілу витрат між такими бюджетними програмами у межах загального обсягу залучення цих кредитів (позик) (стаття 4 Закону);

рішень Кабінету Міністрів України щодо розподілу коштів за напрямами (об’єктами, заходами) за окремими бюджетними програмами (стаття 22 Закону);

переліків об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, що здійснюються за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затверджених відповідною обласною, Київською міською держадміністрацією (стаття 25 Закону).

Крім того, на виконання окремих норм інших законів України Комітет з питань бюджету уповноважений розглядати питання щодо погодження:

проекту кошторису Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на відповідний рік /згідно з частиною третьою статті 11 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»/;

розподілу коштів Державного фонду поводження з радіоактивними відходами /згідно з частиною четвертою статті 4 Закону України «Про поводження з радіоактивними відходами»/.

Окремо слід зазначити, що у Кодексі передбачені норми щодо участі членів Комітету з питань бюджету у діяльності двох комісій за рішенням Комітету з питань бюджету (чисельністю не менше 50% складу таких комісій):

комісії, яка утворюється для оцінки та відбору інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку (частина третя статті 24-1 Кодексу);

Міжвідомчої комісії з питань державних інвестиційних проектів (частина п’ята статті 33-1 Кодексу).

Враховуючи наведене та беручи до уваги досвід роботи Комітету з питань бюджету у Верховній Раді України попередніх скликань, для забезпечення основних напрямів діяльності Комітету з питань бюджету у Верховній Раді України дев’ятого скликання пропонується утворити такі підкомітети Комітету з питань бюджету:

підкомітет з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України;

підкомітет з питань доходів і фінансування державного бюджету та державного боргу;

підкомітет з питань видатків державного бюджету;

підкомітет з питань державних інвестиційних проектів;

підкомітет з питань місцевих бюджетів та бюджетної підтримки регіонального розвитку;

підкомітет з питань державного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати;

підкомітет з питань оцінки законопроектів щодо впливу на показники бюджету та відповідності бюджетному законодавству;

підкомітет з питань сучасних інформаційних технологій та інновацій у бюджетному процесі.

З огляду на зазначене та зважаючи на визначені Кодексом повноваження Комітету з питань бюджету і його предмети відання, затверджені Постановою Верховної Ради України від 29.08.2019 р. № 19-IX «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання», підготовлено проект предметів відання підкомітетів Комітету з питань бюджету (роздано народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету як додаток № 1 до проекту рішення).

ІІ. Голова комітету організовує роботу комітету відповідно до повноважень, визначених статтею 34 Закону України «Про комітети Верховної Ради України». При цьому, зважаючи на предмети відання Комітету з питань бюджету, Голова Комітету з питань бюджету здійснює координацію підготовки до розгляду бюджетних питань з метою забезпечення їх цілісності і системності та збалансованості бюджетних показників.

Згідно з частиною першою статті 35 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» розподіл обов’язків між першим заступником і заступником (заступниками) голови комітету затверджується на засіданні комітету за пропозицією голови комітету з прийняттям відповідного рішення.

Пропонується, щоб перший заступник і заступники Голови Комітету з питань бюджету забезпечували опрацювання питань, віднесених до предметів відання Комітету з питань бюджету, шляхом координації діяльності відповідних підкомітетів. Відтак з урахуванням Постанови Верховної Ради України від 29.08.2019 р. № 20-ІХ «Про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання» підготовлено проект розподілу обов’язків між першим заступником і заступниками Голови Комітету з питань бюджету (роздано народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету як додаток № 2 до проекту рішення).

Після утворення підкомітетів Комітету з питань бюджету Верховної Ради України дев’ятого скликання необхідно сформувати їх персональний склад. При цьому, розроблено зразок заяви про входження народних депутатів України – членів Комітету з питань бюджету до складу відповідного підкомітету Комітету з питань бюджету (роздано народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету як додаток № 3 до проекту рішення).

Підсумовуючи, Голова Комітету з питань бюджету Арістов Ю.Ю. запропонував прийняти відповідний проект рішення (який роздано народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету). Така пропозиція була поставлена на голосування і підтримана одноголосно присутніми на засіданні народними депутатами України – членами Комітету з питань бюджету

УХВАЛИЛИ:

1. Створити у складі Комітету з питань бюджету Верховної Ради України дев’ятого скликання 8 підкомітетів:

підкомітет з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України;

підкомітет з питань доходів і фінансування державного бюджету та державного боргу;

підкомітет з питань видатків державного бюджету;

підкомітет з питань державних інвестиційних проектів;

підкомітет з питань місцевих бюджетів та бюджетної підтримки регіонального розвитку;

підкомітет з питань державного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати;

підкомітет з питань оцінки законопроектів щодо впливу на показники бюджету та відповідності бюджетному законодавству;

підкомітет з питань сучасних інформаційних технологій та інновацій у бюджетному процесі.

2. Затвердити предмети відання підкомітетів Комітету з питань бюджету Верховної Ради України дев’ятого скликання:

ПРЕДМЕТИ ВІДАННЯ
підкомітетів Комітету з питань бюджету
Верховної Ради України дев’ятого скликання

Підкомітети Комітету з питань бюджету попередньо розглядають питання, віднесені до предметів відання Комітету з питань бюджету, та готують їх для подальшого розгляду на засіданнях Комітету з питань бюджету за такими напрямами:

1) підкомітет з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України:

комплексне опрацювання Бюджетної декларації, законопроектів про внесення змін до Бюджетного кодексу України, Регламенту Верховної Ради України (в частині спеціальних процедур щодо державного бюджету) та пропозицій з удосконалення бюджетного процесу, а також інших питань за дорученням керівництва Комітету з питань бюджету;

2) підкомітет з питань доходів і фінансування державного бюджету та державного боргу:

опрацювання питань доходів і фінансування державного бюджету, державного боргу і державних гарантій в процесі розгляду Бюджетної декларації, проекту закону про Державний бюджет України, законопроектів про внесення змін до закону про Державний бюджет України, звітів про виконання бюджету, законопроектів про внесення змін до Бюджетного кодексу України, висновків Рахункової палати за результатами проведених контрольних заходів, а також інших питань за дорученням керівництва Комітету з питань бюджету;

попередній розгляд питань про погодження рішень Кабінету Міністрів України щодо зміни обсягів джерел фінансування державного бюджету /відповідно до частини четвертої статті 15 Бюджетного кодексу України/;

попередній розгляд питань про погодження рішень Кабінету Міністрів України щодо перерозподілу видатків державного бюджету і надання кредитів з державного бюджету та передачі бюджетних призначень в частині бюджетних програм, які здійснюються із залученням державою кредитів (позик) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних проектів /відповідно до частин шостої і восьмої статті 23 Бюджетного кодексу України/;

3) підкомітет з питань видатків державного бюджету:

опрацювання питань видатків і кредитування державного бюджету в процесі розгляду Бюджетної декларації, проекту закону про Державний бюджет України, законопроектів про внесення змін до закону про Державний бюджет України, звітів про виконання бюджету, законопроектів про внесення змін до Бюджетного кодексу України, висновків Рахункової палати за результатами проведених контрольних заходів, а також інших питань за дорученням керівництва Комітету з питань бюджету;

попередній розгляд питань про погодження рішень Кабінету Міністрів України щодо перерозподілу видатків державного бюджету і надання кредитів з державного бюджету та передачі бюджетних призначень /відповідно до частин шостої, восьмої і дев’ятої статті 23 Бюджетного кодексу України/;

попередній розгляд питання про погодження проекту кошторису Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на відповідний рік /відповідно до частини третьої статті 11 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»/;

попередній розгляд питання про погодження розподілу коштів Державного фонду поводження з радіоактивними відходами /відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України «Про поводження з радіоактивними відходами»/;

4) підкомітет з питань державних інвестиційних проектів:

опрацювання питань видатків державного бюджету, пов’язаних з реалізацією державних інвестиційних проектів, в процесі розгляду Бюджетної декларації, проекту закону про Державний бюджет України, законопроектів про внесення змін до закону про Державний бюджет України, звітів про виконання бюджету, законопроектів про внесення змін до Бюджетного кодексу України, висновків Рахункової палати за результатами проведених контрольних заходів, а також інших питань за дорученням керівництва Комітету з питань бюджету;

попередній розгляд питань про погодження рішень Кабінету Міністрів України щодо передачі бюджетних призначень для реалізації державного інвестиційного проекту від одного головного розпорядника коштів державного бюджету до іншого для реалізації інших державних інвестиційних проектів /відповідно до частини п’ятнадцятої статті 23 Бюджетного кодексу України/, а також забезпечення участі у діяльності Міжвідомчої комісії з питань державних інвестиційних проектів /відповідно до частини п’ятої статті 33-1 Бюджетного кодексу України/;

5) підкомітет з питань місцевих бюджетів та бюджетної підтримки регіонального розвитку:

опрацювання питань місцевих бюджетів та їх взаємовідносин з державним бюджетом, питань державного фонду регіонального розвитку у процесі розгляду Бюджетної декларації, проекту закону про Державний бюджет України, законопроектів про внесення змін до закону про Державний бюджет України, звітів про виконання бюджету, законопроектів про внесення змін до Бюджетного кодексу України, висновків Рахункової палати за результатами проведених контрольних заходів, а також інших питань за дорученням керівництва Комітету з питань бюджету;

попередній розгляд питань про погодження рішень Кабінету Міністрів України щодо розподілу та перерозподілу обсягів субвенцій і додаткових дотацій з державного бюджету місцевим бюджетам між місцевими бюджетами у межах загального обсягу відповідних субвенцій та додаткових дотацій /відповідно до частини восьмої статті 23 та частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України/;

попередній розгляд питань про погодження рішень Кабінету Міністрів України щодо розподілу коштів державного фонду регіонального розвитку за адміністративно-територіальними одиницями та інвестиційними програмами і проектами регіонального розвитку /відповідно до частини п’ятої статті 24-1 Бюджетного кодексу України/, а також забезпечення участі у діяльності комісії, яка утворюється для оцінки та відбору інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку /відповідно до частини третьої статті 24-1 Бюджетного кодексу України/;

6) підкомітет з питань державного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати:

опрацювання питань державного фінансового контролю у процесі розгляду законопроектів про внесення змін до Бюджетного кодексу України, законів України «Про Рахункову палату» і «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», а також інших питань за дорученням керівництва Комітету з питань бюджету;

опрацювання питань щодо призначення на посади і звільнення з посад Голови та інших членів Рахункової палати, попередній розгляд щорічного звіту Рахункової палати про її діяльність;

попередній узагальнений розгляд звітів про виконання бюджету і висновків Рахункової палати за результатами проведених контрольних заходів;

7) підкомітет з питань оцінки законопроектів щодо впливу на показники бюджету та відповідності бюджетному законодавству:

опрацювання всіх зареєстрованих у Верховній Раді України законопроектів (крім тих, за якими Комітет з питань бюджету визначено головним) щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, а також інших питань за дорученням керівництва Комітету з питань бюджету;

8) підкомітет з питань сучасних інформаційних технологій та інновацій у бюджетному процесі:

опрацювання питань сучасних інформаційних технологій та інновацій на всіх стадіях бюджетного процесу і питань доступності інформації про бюджет, а також інших питань за дорученням керівництва Комітету з питань бюджету.

3. Затвердити розподіл обов’язків між першим заступником і заступниками Голови Комітету з питань бюджету Верховної Ради України дев’ятого скликання:

Розподіл обов’язків між першим заступником
і заступниками Голови Комітету з питань бюджету
Верховної Ради України дев’ятого скликання

Перший заступник і заступники Голови Комітету з питань бюджету забезпечують опрацювання питань, віднесених до предметів відання Комітету з питань бюджету, шляхом координації діяльності таких підкомітетів:

Перший заступник Голови Комітету КРУЛЬКО Іван Іванович:

– підкомітет з питань державного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати;

– підкомітет з питань місцевих бюджетів та бюджетної підтримки регіонального розвитку;

Заступник Голови Комітету ГЕВКО Володимир Леонідович:

– підкомітет з питань доходів і фінансування державного бюджету та державного боргу;

– підкомітет з питань сучасних інформаційних технологій та інновацій у бюджетному процесі;

Заступник Голови Комітету КОПАНЧУК Олена Євгенівна:

– підкомітет з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України;

Заступник Голови Комітету ЛОПУШАНСЬКИЙ Андрій Ярославович:

– підкомітет з питань оцінки законопроектів щодо впливу на показники бюджету та відповідності бюджетному законодавству;

Заступник Голови Комітету ТРУХІН Олександр Миколайович:

– підкомітет з питань видатків державного бюджету;

– підкомітет з питань державних інвестиційних проектів;

4. Обрати головами підкомітетів Комітету з питань бюджету Верховної Ради України дев’ятого скликання таких народних депутатів України – членів Комітету з питань бюджету:

КУЗБИТА Юрія Михайловича – головою підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України;

ЛУНЧЕНКА Валерія Валерійовича – головою підкомітету з питань доходів і фінансування державного бюджету та державного боргу;

ЗАБУРАННУ Лесю Валентинівну – головою підкомітету з питань видатків державного бюджету;

ПУРТОВУ Анну Анатоліївну – головою підкомітету з питань державних інвестиційних проектів;

САЛАМАХУ Ореста Ігоровича – головою підкомітету з питань місцевих бюджетів та бюджетної підтримки регіонального розвитку;

МОЛОТКА Ігоря Федоровича головою підкомітету з питань державного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати;

ШПАК Любов Олександрівну – головою підкомітету з питань оцінки законопроектів щодо впливу на показники бюджету та відповідності бюджетному законодавству;

ГЕРМАНА Дениса Вадимовича – головою підкомітету з питань сучасних інформаційних технологій та інновацій у бюджетному процесі.

5. Народним депутатам України – членам Комітету з питань бюджету визначитися щодо входження до складу підкомітетів Комітету з питань бюджету Верховної Ради України дев’ятого скликання та не пізніше 6 вересня 2019 року подати до секретаріату Комітету відповідні заяви.

Голосували: «за» – одноголосно.

2. СЛУХАЛИ:

Інформацію заступника Голови Комітету з питань бюджету Трухіна О.М. про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради України і Бюджетним кодексом України. (Про законопроекти щодо змін до Конституції України за реєстр. №№ 1013, 1014, 1015, 1016, 1017, 1027 і 1028 від 29.08.2019 р., подані Президентом України).

Відмітили:

До Верховної Ради України 29.08.2019 р. надійшли на розгляд подані Президентом України та визначені ним як невідкладні законопроекти:

про внесення змін до Конституції України (щодо скасування адвокатської монополії) за реєстр. № 1013;

про внесення змін до статті 106 Конституції України (щодо закріплення повноважень Президента України утворювати незалежні регуляторні органи, Національне антикорупційне бюро України, призначати на посади та звільняти з посад Директора Національного антикорупційного бюро України і Директора Державного бюро розслідувань) за реєстр. № 1014;

про внесення змін до статті 93 Конституції України (щодо законодавчої ініціативи народу) за реєстр. № 1015;

про внесення змін до статей 85 та 101 Конституції України (щодо уповноважених Верховної Ради України) за реєстр. № 1016;

про внесення змін до статей 76 та 77 Конституції України (щодо зменшення конституційного складу Верховної Ради України та закріплення пропорційної виборчої системи) за реєстр. № 1017;

про внесення змін до статті 81 Конституції України (щодо додаткових підстав дострокового припинення повноважень народного депутата України) за реєстр. № 1027;

про внесення зміни до статті 85 Конституції України (щодо консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів Верховної Ради України) за реєстр. № 1028.

Головним з розгляду зазначених законопроектів визначено Комітет Верховної Ради України з питань правової політики.

Відповідно до статті 93 Регламенту Верховної Ради України та статей 27 і 109 Бюджетного кодексу України Комітет Верховної Ради України з питань бюджету (далі – Комітет) уповноважений розглядати такі законопроекти лише в частині впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини.

Згідно з частиною другою статті 27 Бюджетного кодексу України кожен законопроект, внесений до Верховної Ради України, протягом п’яти днів направляється до Кабінету Міністрів України для здійснення експертизи щодо його впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини. Кабінет Міністрів України у двотижневий строк з дня отримання законопроекту подає до Комітету експертний висновок, підготовлений Міністерством фінансів України, за участю інших заінтересованих центральних органів виконавчої влади. Експертний висновок до законопроекту має містити інформацію щодо повноти та достовірності даних, викладених у фінансово-економічному обґрунтуванні, впливу законопроекту на показники бюджету (з обов’язковим визначенням вартісної величини такого впливу), можливостей фінансового забезпечення у відповідному бюджетному періоді, відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, та пропозиції щодо його розгляду.

Від Комітету 30.08.2019 р. направлено звернення до Кабінету Міністрів України і Міністерства фінансів України щодо термінового надання Комітету відповідних експертних висновків до зазначених законопроектів.

У пояснювальних записках до зазначених законопроектів вказано, що їх реалізація не потребуватиме додаткових видатків державного бюджету і місцевих бюджетів та їх прийняття не потребує проведення всеукраїнського референдуму і відповідно виділення коштів з державного бюджету для його проведення.

Міністерство фінансів України у своїх експертних висновках до кожного із таких законопроектів зазначає, що реалізація законопроектів не впливає на дохідну та видаткову частини бюджетів.

При цьому законопроект за реєстр. № 1017 матиме вплив на показники бюджету у майбутніх періодах (призведе до зменшення видатків на функціонування Верховної Ради України після зменшення її конституційного складу).

Заступник Голови Комітету Трухін О.М. вніс пропозицію визначити законопроекти за реєстр. №№ 1013, 1014, 1015, 1016, 1027, 1028 такими, що не матимуть впливу на показники бюджету, а законопроект за реєстр.
№ 1017 – таким, що матиме вплив на показники бюджету у майбутніх періодах (призведе до зменшення видатків на функціонування Верховної Ради України після зменшення її конституційного складу). У разі прийняття відповідних законів вони можуть набирати чинності у терміни, визначені авторами законопроектів (проект ухвали роздано народним депутатам України – членам Комітету).

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету Арістов Ю.Ю., Трухін О.М., Крулько І.І., Гончаренко О.О., Молоток І.І., а також Голова Рахункової палати Пацкан В.В.

Голова Комітету Арістов Ю.Ю. поставив на голосування внесену заступником Голови Трухіним О.М. пропозицію. Така пропозиція була підтримана більшістю присутніх на засіданні народних депутатів України – членів Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Відповідно до статті 91 Регламенту Верховної Ради України та статей 27 і 109 Бюджетного кодексу України за підсумками розгляду законопроектів за реєстр. №№ 1013, 1014, 1015, 1016, 1017, 1027 і 1028 Комітет з питань бюджету визначив, що:

1) проект Закону України про внесення змін до Конституції України (щодо скасування адвокатської монополії) (реєстр. № 1013 від 29.08.2019 р.), поданий Президентом України, не матиме впливу на показники бюджету. У разі прийняття відповідного закону він може набирати чинності у термін, визначений автором законопроекту;

2) проект Закону України про внесення змін до статті 106 Конституції України (щодо закріплення повноважень Президента України утворювати незалежні регуляторні органи, Національне антикорупційне бюро України, призначати на посади та звільняти з посад Директора Національного антикорупційного бюро України і Директора Державного бюро розслідувань) (реєстр. № 1014 від 29.08.2019 р.), поданий Президентом України, не матиме впливу на показники бюджету. У разі прийняття відповідного закону він може набирати чинності у термін, визначений автором законопроекту;

3) проект Закону України про внесення змін до статті 93 Конституції України (щодо законодавчої ініціативи народу) (реєстр. № 1015 від 29.08.2019 р.), поданий Президентом України, не матиме впливу на показники бюджету. У разі прийняття відповідного закону він може набирати чинності у термін, визначений автором законопроекту;

4) проект Закону України про внесення змін до статей 85 та 101 Конституції України (щодо уповноважених Верховної Ради України) (реєстр. № 1016 від 29.08.2019 р.), поданий Президентом України, не матиме впливу на показники бюджету. У разі прийняття відповідного закону він може набирати чинності у термін, визначений автором законопроекту;

5) проект Закону України про внесення змін до статей 76 та 77 Конституції України (щодо зменшення конституційного складу Верховної Ради України та закріплення пропорційної виборчої системи) (реєстр. № 1017 від 29.08.2019 р.), поданий Президентом України, матиме вплив на показники бюджету (призведе до зменшення видатків на функціонування Верховної Ради України після зменшення її конституційного складу). У разі прийняття відповідного закону він може набирати чинності у термін, визначений автором законопроекту;

6) проект Закону України про внесення змін до статті 81 Конституції України (щодо додаткових підстав дострокового припинення повноважень народного депутата України) (реєстр. № 1027 від 29.08.2019 р.), поданий Президентом України, не матиме впливу на показники бюджету. У разі прийняття відповідного закону він може набирати чинності у термін, визначений автором законопроекту;

7) проект Закону України про внесення зміни до статті 85 Конституції України (щодо консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів Верховної Ради України) (реєстр. № 1028 від 29.08.2019 р.), поданий Президентом України, не матиме впливу на показники бюджету. У разі прийняття відповідного закону він може набирати чинності у термін, визначений автором законопроекту.

2. Це рішення надіслати Комітету Верховної Ради України з питань правової політики.

Голосували: «за» - 24, «проти» - 0, «утрималися» - 2, «не голосували» - 5.

Голова Комітету                                                        Ю.Ю. Арістов

Секретар Комітету                                                     В.В. Цабаль

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку