Повідомлення

Перейти до розділу
30 березня 14:49
Звіт про виконання Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік", поданий Кабінетом Міністрів України (звіт та матеріали до нього) посилання...
29 березня 15:09
Закон України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" посилання...
15 квітня 15:06
Щодо проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо збільшення видатків на забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами за реєстр. № 5304 докладніше
15 квітня 12:49
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
09 квітня 10:10
Щодо розгляду проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо впровадження фінансово-кредитних механізмів забезпечення громадян України житлом за реєстр. № 5308 докладніше
09 квітня 10:06
Щодо підготовки до другого читання проекту Закону України про внесення змін до додатків № 3 та № 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо забезпечення діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України за реєстр. № 5197-2 докладніше
25 березня 12:52
Щодо повторного розгляду проекту Закону України про внесення змін до додатків № 3 та № 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо забезпечення діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України (реєстр. № 5197) та розгляду альтернативних законопроектів (реєстр. № 5197-1 та № 5197-2) докладніше
18 березня 15:23
Щодо розгляду проекту Закону України про внесення змін до додатків № 3 та № 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо забезпечення діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України (реєстр. № 5197) докладніше
17 березня 17:10
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
04 березня 11:05
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
23 листопада 2020, 09:58

ПРОТОКОЛ ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №62 від 16.11.2020

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №62 від 16 листопада 2020 року

 

 

 

17  год. 00 хв.  м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн 510

Головує: Голова Комітету Арістов Ю.Ю.

Присутні:

Члени Комітету: Крулько І.І., Гевко В.Л., Лопушанський А.Я., Трухін О.М., Цабаль В.В., Борт В.П., Герман Д.В., Гнатенко В.С., Гончаренко О.О., Драбовський А.Г., Дунаєв С.В., Забуранна Л.В., Задорожній М.М., Заремський М.В., Каптєлов Р.В., Кузбит Ю.М., Кунаєв А.Ю., Лаба М.М., Лунченко В.В., Люшняк М.В. Пасічний О.С., Пузійчук А.В., Пуртова А.А., Пушкаренко А.М., Саламаха О.І., Северин С.С., Тістик Р.Я., Урбанський А.І., Шпак Л.О.

Всього присутніх – 30 народних депутатів.

Відсутні:

Члени Комітету: Копанчук О.Є., Батенко Т.І., Кіссе А.І., Молоток І.Ф.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Больбат О.О., Бурякова Т.С., Войтенко Є.А., Кочергіна Н.В., Криволап М.К., Луценко Н.В., Новацька О.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Стадник М.В., Шпак В.П., Климчук Д.І., Клочкова Т.В.

Список запрошених та інших присутніх на засіданні осіб:

від Міністерства фінансів України

Улютін Д.В. – перший заступник Міністра;

від Міністерства охорони здоров’я України

Шаталова С.М. – заступник Міністра;

від Міністерства культури та інформаційної політики України

Петасюк Л.В. – заступник Міністра;

від Державного управління справами

Прилипко С.І. – заступник Керівника;

Слободянюк Д.П. – керівник Управління охорони здоров’я та санаторно-курортних закладів;

від НАК «Нафтогаз України»

Колбушкін Ю.П. – начальник Департаменту бюджетних розрахунків та податкового планування;

Чумак Р.М. – директор Казначейського департаменту;

від Державної прикордонної служби України

Дейнеко С.В. – Голова;

від Рахункової палати

Яремчук І.М. – член Рахункової палати;

Мазярчук В.М. – радник Голови Рахункової палати;

Тесленко О.І. – заступник директора Департаменту експертизи та аналізу державного бюджету – начальник відділу з питань макроекономіки Рахункової палати.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1. Про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» (щодо реалізації положень статті 11 Закону України «Про ринок природного газу») за реєстр. № 4119 (доопрац.)

2. Про погодження виділення коштів для забезпечення здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (постанова Кабінету Міністрів України від 28.10.2020 № 1083).

3. Про погодження виділення Міністерству охорони здоров’я коштів державного бюджету із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками для здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (постанова Кабінету Міністрів України від 11.11.2020 № 1099).

4. Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству культури та інформаційної політики (розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.10.2020 № 1274-р).

1. Слухали:

Інформацію голови підкомітету з питань видатків державного бюджету Комітету з питань бюджету Забуранної Л.В. про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» (щодо реалізації положень статті 11 Закону України «Про ринок природного газу») за реєстр. № 4119 (доопрац.).

Відмітили:

Проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» (щодо реалізації положень статті 11 Закону України «Про ринок природного газу») за реєстр. № 4119 (доопрацьований) від 27.10.2020 р., поданий народними депутатами України Арахамією Д.Г., Шипайлом О.І., Трухіним О.М. та іншими /далі – законопроект/, 04 листопада 2020 року Верховною Радою України прийнято за основу з дорученням Комітету Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ доопрацювати законопроект з урахуванням зауважень і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи, скоротивши строк подання таких зауважень і пропозицій наполовину, та внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні /згідно з Постановою Верховної Ради України від 04.11.2020 р. № 964-ІХ/.

Законопроектом передбачається внести зміни до статей 1, 6, 11 і 14 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» /далі – Закон/, доповнити Закон новими статтями 11-1 і 14-1 та внести зміни до додатків № 1 і № 3 до Закону. Згідно з пояснювальною запискою законопроект має на меті: забезпечити реалізацію вимог пункту 7 частини четвертої та частини сьомої статті 11 Закону України «Про ринок природного газу»; врегулювати заборгованість перед бюджетом ПАТ «Укрнафта» минулих періодів з урахуванням штрафних і фінансових санкцій; забезпечити додаткові джерела фінансового забезпечення фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками, а також видатків на реструктуризацію вугільної галузі; врегулювати розрахунки по зеленій енергетиці.

Відповідно до статті 116 Регламенту Верховної Ради України у встановлені строки /не пізніше 11 листопада 2020 року/ до Комітету надійшли пропозиції щодо законопроекту, згруповані та узагальнені у відповідній порівняльній таблиці у кількості 203 пропозицій. Разом з тим, деякі з поданих пропозицій безпосередньо не стосуються предмету правового регулювання законопроекту, хоча відповідно до частини першої цієї статті пропозиції і поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту (розділів, глав, статей, їх частин, пунктів, підпунктів, абзаців, речень), який прийнятий Верховною Радою за основу.

За підсумками опрацювання пропозицій у підкомітеті з питань видатків державного бюджету Комітету за участю представників Міністерства фінансів України та Рахункової палати в остаточній редакції законопроекту пропонується врахувати:

пропозиції, зазначені у рішенні Комітету від 02.11.2020 р. щодо підготовки законопроекту до розгляду у першому читанні, а саме:

– уточнити показники видатків державного бюджету у пункті 1 розділу І законопроекту /щодо змін до статті 1 Закону/ та рядку «Всього:» додатку № 2 до законопроекту /щодо змін до додатка № 3 до Закону/ відповідно до прийнятого Верховною Радою України 03.11.2020 р. закону про внесення змін до Закону (йдеться про прийнятий законопроект за реєстр. № 3040а), яким серед іншого збільшено видатки спеціального фонду державного бюджету на 540 млн грн (для приведення у відповідність до чинної редакції Закону з метою узгодження правових норм і забезпечення збалансованості бюджетних показників);

– у пункті 2 розділу І законопроекту /щодо змін до статті 6 Закону/: слова і цифри «Статтю 6», «пунктом» та «1-1» замінити відповідно словами і цифрами «Пункт 1 статті 6», «підпунктом» та «ґ», а слова «за рішенням Кабінету Міністрів України» виключити (для врахування зауваження Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України і рішення Комітету щодо забезпечення парламентського контролю шляхом погодження надання відповідних державних гарантій з Комітетом з питань бюджету/;

деякі інші пропозиції, зокрема, щодо:

– виключення статті 29 Закону /для узгодження правових норм у зв’язку з рішенням Конституційного Суду України від 28.08.2020 р. № 10-р, яким, зокрема частини перша і третя статті 29 Закону визнані такими, що не відповідають Конституції України/;

– доповнення Закону новою статтею 34, згідно з якою на період дії карантину за рахунок бюджетних призначень, встановлених на 2020 рік за бюджетною програмою 2501450 «Оздоровлення і відпочинок дітей, які потребують особливої уваги та підтримки, в дитячих оздоровчих таборах МДЦ „Артек? і ДЦ „Молода Гвардія?», таким закладам надається фінансова підтримка на забезпечення поточної діяльності у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

– доповнення розділу «Прикінцеві положення» Закону новим пунктом 20, згідно з яким установити, що на кінець 2020 року залишки коштів за окремими субвенціями з державного бюджету місцевим бюджетам, наданими із загального фонду державного бюджету, зберігаються на рахунках загального фонду відповідних місцевих бюджетів для здійснення відповідних витрат у 2021 році з урахуванням їх цільового призначення;

– змін видатків загального фонду державного бюджету в частині їх збільшення за бюджетною програмою «Забезпечення виконання завдань та функцій Державної прикордонної служби України» (код 1002030) на 680.365 тис. грн (з них на оплату праці – на 621.449,4 тис. грн) із зменшенням видатків за бюджетною програмою «Резервний фонд» (код 3511030) на 632.280,2 тис. грн та видатків МВС за деякими іншими бюджетними програмами загалом на 48.084,8 тис. грн;

– внесення необхідних редакційних та техніко-юридичних поправок, включаючи поправки, спрямовані на забезпечення узгодженості положень законопроекту з урахуванням врахованих пропозицій, а також щодо уточнення бюджетних показників у законопроекті у разі прийняття Верховною Радою України до його розгляду інших законопроектів щодо змін до Закону (для узгодження правових норм і забезпечення збалансованості показників державного бюджету).

Слід звернути увагу, що у порівняльній таблиці до законопроекту через встановлений формалізований вигляд такої таблиці технічно неможливо у ній відобразити: у графі «Редакція, прийнята в першому читанні» – у повному обсязі зміст додатка № 2 до законопроекту /щодо змін до додатка № 3 до Закону/, який має велику кількість граф і показників; у графі «Законопроект, запропонований головним комітетом в остаточній редакції» – остаточну редакцію додатків № 1 і № 2 до законопроекту /щодо змін до додатків № 1 і № 3 до Закону/ за формами, затвердженими Законом.

Окремо варто відмітити, що на розгляді у Верховній Раді України знаходиться законопроект про внесення змін до Прикінцевих положень Закону (реєстр. № 4280 від 29.10.2020 р.), яким пропонується врегулювати питання, які передбачається унормувати в остаточній редакції законопроекту. Таким чином, у разі прийняття Верховною Радою України законопроекту у другому читанні та в цілому як закону законопроект за реєстр. № 4280 втратить свою актуальність або може вважатися по суті розглянутим.

Завершуючи доповідь з даного питання, голова підкомітету з питань видатків державного бюджету Комітету Забуранна Л.В. запропонувала Комітету врахувати 21 пропозицію (з них 6 – частково, 3 – в іншій редакції) і відхилити 182 пропозиції та прийняти рішення згідно з підготовленим у підкомітеті проектом ухвали (який роздано народним депутатам України – членам Комітету), а саме: рекомендувати Верховній Раді України законопроект прийняти у другому читанні та в цілому як закон з урахуванням підтриманих пропозицій у запропонованій остаточній редакції, викладеній у порівняльній таблиці до законопроекту, та внесення необхідних техніко-юридичних і редакційних поправок за результатами прийняття законопроекту і у разі прийняття до його розгляду інших законопроектів щодо змін до Закону. Порівняльна таблиця до законопроекту та додатки до законопроекту в остаточній редакції роздані народним депутатам України – членам Комітету і додаються.

В обговоренні даного питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету Арістов Ю.Ю., Забуранна Л.В., Гончаренко О.О., перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В., член Рахункової палати Яремчук І.М., Голова Державної прикордонної служби України Дейнеко С.В., директор Казначейського департаменту НАК «Нафтогаз України» Чумак Р.М.

Зокрема, перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В. зазначив, що Мінфін в цілому підтримує запропоноване підкомітетом рішення щодо законопроекту, водночас висловив зауваження щодо окремих підтриманих пропозицій. Член Рахункової палати Яремчук І.М. не висловив зауважень щодо законопроекту. Директор Казначейського департаменту НАК «Нафтогаз України» Чумак Р.М. повідомив, що НАК «Нафтогаз України» повністю підтримує запропоноване підкомітетом рішення щодо законопроекту.

Підсумовуючи розгляд даного питання, Голова Комітету Арістов Ю.Ю. поставив на голосування пропозицію прийняти рішення згідно з розданим проектом ухвали (озвучену головою підкомітету Забуранною Л.В.). Така пропозиція була підтримана більшістю присутніх на засіданні членів Комітету.

Ухвалили:

Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» (щодо реалізації положень статті 11 Закону України «Про ринок природного газу») за реєстр. № 4119 (доопрац.) прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом з питань бюджету у порівняльній таблиці до законопроекту, з урахуванням внесення необхідних техніко-юридичних і редакційних поправок за результатами прийняття зазначеного законопроекту та у разі прийняття інших законопроектів щодо внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» до розгляду зазначеного законопроекту.

Відповідно у разі прийняття законопроекту за реєстр. № 4119 (доопрац.) в цілому як закон Комітету з питань бюджету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України при оформленні відповідного закону належить внести до нього необхідні редакційні і техніко-юридичні поправки, пов’язані з ухваленим Комітетом рішенням щодо зазначеного законопроекту.

Голосували: «за» – 26, «проти» – 0, «утрималися» – 3, «не голосували» – 1.

2. СЛУХАЛИ:

Інформацію заступника Керівника Державного управління справами Прилипка С.І. і заступника Міністра охорони здоров’я України Шаталової С.М. про погодження виділення коштів для забезпечення здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2020 № 1083).

Відмітили:

До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету (далі – Комітет) надійшли звернення Державного управління справами (далі – ДУС) від 09.11.2020 № 01-13/23/2114, Міністерства охорони здоров’я України (далі – МОЗ) від 09.11.2020 № 26-01/33420/2-20 (копії листів роздано народним депутатам України – членам Комітету) щодо погодження положень постанови Кабінету Міністрів України від 28.10.2020 № 1083 «Про виділення коштів для забезпечення здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Згідно із статтею 28 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» /із змінами згідно із законами України від 13.04.2020 № 553-IX, від 18.06.2020 № 726-ІХ та від 17.09.2020 № 909-ІХ/ (далі – Закон) у складі державного бюджету створено фонд боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками (далі – Фонд COVID-19) на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України зазначеної хвороби, та протягом 30 днів з дня відміни цього карантину.

Слід відмітити, що у державному бюджеті на 2020 рік (зі змінами згідно із законами України від 13.04.2020 № 553-IX, від 03.07.2020 № 751-IX, від 13.07.2020 № 757-IX та, враховуючи положення постанови Уряду від 22.07.2020 № 623) видатки Фонду COVID-19 передбачені за загальним фондом Міністерству фінансів України (загальнодержавні видатки та кредитування) за бюджетною програмою 3511380 «Фонд боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом
SARS-CoV-2, та її наслідками» у обсязі 65 959 318,6 тис. гривень (інформація про спрямування коштів Фонду COVID-19 за напрямами, відповідно до рішень Уряду роздана народним депутатам України – членам Комітету). При цьому, слід звернути увагу, що на даний час кошти Фонду COVID-19 повністю розподілені.

Відповідно до частини четвертої цієї статті Закону кошти Фонду COVID-19 спрямовуються, серед іншого, на заходи, спрямовані на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та на боротьбу з її наслідками, зокрема на закупівлю товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення зазначених заходів, додаткові доплати до заробітної плати медичним та іншим працівникам, які безпосередньо зайняті на роботах з ліквідації цієї хвороби.

Керуючись положеннями частини другої статті 28 Закону, рішення про виділення коштів із Фонду COVID-19 (у разі потреби з відкриттям нових бюджетних програм, включаючи трансферти місцевим бюджетам) приймає Кабінет Міністрів України за погодженням з Комітетом. При цьому, відповідно до пункту 6 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України від 13.04.2020 № 553-IX «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» у разі неможливості проведення засідання Комітету протягом двох днів з дня отримання звернення про погодження зазначеного вище рішення Кабінету Міністрів України таке погодження здійснюється Погоджувальною радою депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України на її засіданні.

Поряд з цим, частиною п’ятою статті 28 Закону встановлено, що Кабінет Міністрів України може приймати рішення за погодженням з Комітетом щодо скорочення видатків державного бюджету і надання кредитів з державного бюджету та їх спрямування до Фонду COVID-19.

На виконання пункту 16 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 13.04.2020 № 553-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 302 (зі змінами) затверджено Порядок використання коштів фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками (далі – Порядок № 302) /копію роздано народним депутатам України – членам Комітету/. Порядком № 302 також передбачено спрямування коштів Фонду COVID-19 на заходи, визначені статтею 28 Закону, і про які зазначено вище.

Серед іншого, про що заявник має зазначити у зверненні Уряду про виділення коштів державного бюджету із Фонду COVID-19, визначено про необхідність вказати умови виділення коштів з цього фонду (на поворотній або безповоротній основі); пропозиції щодо умов і гарантій повернення виділених коштів з фонду на поворотній основі; інформацію про можливість (неможливість) фінансового забезпечення відповідних заходів за рахунок інших джерел та можливі наслідки в разі, коли кошти не будуть виділені з Фонду COVID-19.

Порядок № 302 встановлює вимоги щодо подання до Комітету головним розпорядником коштів державного бюджету разом із зверненням щодо погодження рішення Уряду про виділення коштів державного бюджету із Фонду COVID-19 фінансово-економічних розрахунків та обґрунтувань, а також щомісяця (до 5 числа) – інформації про використання коштів цього фонду (а у разі виділення коштів з фонду на поворотній основі – також інформації про їх повернення до державного бюджету). В свою чергу, Міністерство фінансів України проводить моніторинг інформації про використання коштів фонду відповідно до прийнятих рішень про виділення коштів з фонду та щомісяця до 10 числа надсилає відповідні матеріали Кабінету Міністрів України та Комітету /інформація щодо спрямування бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті на 2020 рік за КПКВК 3511380 "Фонд боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками" відповідно до прийнятих постанов Кабінету Міністрів України, надана Міністерством фінансів України листом від 12.11.2020 № 07060-04-2/34611, копію якого роздано народним депутатам України – членам Комітету/.

Відповідно до вищезазначених норм бюджетного законодавства постановою Уряду від 28.10.2020 № 1083 встановлено таке:

1. Виділити із Фонду COVID-19 ДУС 10 053 тис. грн (видатки споживання) на безповоротній основі для забезпечення готовності та реагування закладів охорони здоров’я ДУС на спалахи гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та для надання медичної допомоги пацієнтам із цією хворобою, збільшивши на таку суму обсяг видатків споживання за бюджетною програмою 0301510 «Забезпечення готовності та реагування закладів охорони здоров’я Державного управління справами на спалахи гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та для надання медичної допомоги пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, за рахунок коштів, виділених з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками» (довідково: зазначена бюджетна програма була відкрита на виконання постанови Уряду від 15.07.2020 № 591, відповідно до якої ДУС на аналогічні заходи із Фонду COVID-19 було виділено 41 162,2 тис. грн та встановлено порядок використання виділених коштів) /пункт 2 постанови Уряду від 28.10.2020 № 1083/.

Одночасно, пунктом 3 постанови Уряду від 28.10.2020 № 1083 та пунктом 2 затверджених цією постановою Уряду змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 6 травня 2020 р. № 372 і від 15 липня 2020 р. № 591, шляхом внесення змін до постанови Уряду від 15.07.2020 № 591 передбачено збільшення на 10 053 тис. грн загального обсягу коштів, що виділяються із Фонду COVID-19 ДУС на безповоротній основі, до 51 215,2  тис. грн (за бюджетною програмою 0301510) і у тому числі для закупівлі засобів індивідуального захисту, реактивів, тест-систем, медичних виробів, дезінфекційних засобів, до 21 259,5 тис. грн (решту суму коштів (29 955,7 тис. грн) виділено ДУС на придбання медичного та лабораторного обладнання для проведення лабораторних та рентгенологічних досліджень для лікування гострої респіраторної хвороби COVID-19).

2. Скоротити на 10 053 тис. грн обсяг видатків споживання за бюджетною програмою 2301230 «Забезпечення готовності та реагування системи громадського здоров’я на спалахи гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та забезпечення засобами індивідуального захисту працівників закладів екстреної медичної допомоги та закладів охорони здоров’я першої хвилі для госпіталізації пацієнтів з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, за рахунок коштів, виділених з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками» (довідково: зазначена бюджетна програма була відкрита на виконання постанови Уряду від 06.05.2020 № 372 (зі змінами), відповідно до якої МОЗ із Фонду COVID-19 виділено 2 990 045,3 тис. грн) та збільшити на таку суму обсяг видатків за бюджетною програмою 3511380 «Фонд боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками» /пункт 1 постанови Уряду від 28.10.2020 № 1083/.

Одночасно пунктом 3 постанови Уряду від 28.10.2020 № 1083 та підпунктом 1 пункту 1 затверджених цією постановою Уряду змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 6 травня 2020 р. № 372 і від 15 липня 2020 р. № 591, шляхом внесення змін до постанови Уряду від 06.05.2020 № 372 (зі змінами) передбачено зменшення на 10 053 тис. грн загального обсягу кошів, що виділяються МОЗ із Фонду COVID-19 на безповоротній основі для забезпечення здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до 2 979 992,3 тис. грн (за бюджетною програмою 2301230), при цьому збільшено обсяг видатків споживання на 157 001,9 тис. грн (з них на оплату праці – на 131 221,4 тис. грн) для забезпечення готовності та реагування лабораторних підрозділів МОЗ, до 1 068 084,2 тис. грн (у тому числі видатки споживання – 957 862,2 тис. грн, з них на оплату праці – 411 272 тис. грн) та зменшено обсяг видатків споживання на 167 054,9 тис. грн для закупівлі засобів індивідуального захисту з метою покриття потреби закладів охорони здоров’я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, для госпіталізації пацієнтів з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та екстреної медичної допомоги, до 1 865 096,6 тис. грн (решту суму коштів (46 811,5 тис. грн) виділено МОЗ для закупівлі лікарського засобу за міжнародною непатентованою назвою "remdesivir" (ремдесивір)).

3. Внести зміни до Порядку використання коштів, виділених для забезпечення здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Уряду від 06.05.2020 № 372 (зі змінами) /підпункт 2 пункту 1 затверджених постановою Уряду від 28.10.2020 № 1083 Змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 6 травня 2020 р. № 372 і від 15 липня 2020 р. № 591/. Такими змінами уточнено визначення напрямів використання бюджетних коштів за бюджетною програмою 2301230 та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня за ними.

Так, унормовано, шо додаткові доплати до заробітної плати медичним та іншим працівникам лабораторних підрозділів державних установ «Центр громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я України» та «Український науково-дослідний протичумний інститут імені І.І. Мечнікова Міністерства охорони здоров’я України», які безпосередньо зайняті на роботах з ліквідації захворювання серед людей на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, за рахунок бюджетних коштів встановлюються починаючи з жовтня 2020 року.

Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня визначено лабораторні підрозділи МОЗ: лабораторні центри (обласні, міські, на водному, залізничному, повітряному транспорті), що належать до сфери управління МОЗ, державні установи «Центр громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я України» та «Український науково-дослідний протичумний інститут імені І.І. Мечнікова Міністерства охорони здоров’я України» за напрямами використання бюджетних коштів /щодо закупівлі засобів індивідуального захисту, лабораторного обладнання та розхідних матеріалів для проведення лабораторних досліджень, додаткових доплат до заробітної плати медичним та іншим працівникам, закупівлі послуг з проведення лабораторних досліджень (тестувань на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2) методом полімеразної ланцюгової реакції/.

4. Урядом надано доручення погодити з Комітетом положення, затверджені постановою Уряду від 28.10.2020 № 1083: ДУС – виділення коштів із Фонду COVID-19, МОЗ – перерозподілу бюджетних коштів, Мінфіну – скорочення видатків державного бюджету /пункт 4 постанови Уряду від 28.10.2020 № 1083/.

Слід відмітити, що за даними звітності Казначейства за січень-жовтень 2020 року видатки загального фонду фактично проведено за бюджетними програмами:

0301510 – в обсязі 18 162,5 тис. грн, або 44,1% уточненого річного плану (визначено у обсязі 41 162,2 тис. грн) /за інформацією, поданою листом ДУС (від 04.11.2020 № 03-01/23/2092, копію якого роздано народним депутатам України – членам Комітету), у тому числі видатки загального фонду проведено для закупівлі засобів індивідуального захисту, реактивів, тест-систем, медичних виробів, дезінфекційних засобів – 10 456,8 тис. грн, або 93,3% уточненого річного плану, для придбання медичного та лабораторного обладнання для проведення лабораторних та рентгенологічних досліджень – 7 705,6 тис. грн, або 25,7% уточненого річного плану/;

2301230 – в обсязі 670 546 тис. грн, або 22,4% уточненого річного плану (визначено у обсязі 2 990 045,3 тис. грн).

У матеріалах, надісланих ДУС до Комітету щодо погодження виділення відповідних коштів, зазначається наступне:

– завданнями ДУС /відповідно до Положення, затвердженого Указом Президента України від 17 грудня 2002 року № 1180/, зокрема, встановлено забезпечення медичного обслуговування, санітарного та епідемічного благополуччя Президента України, Ради національної безпеки і оборони України, Офісу Президента України та інших створених Президентом України консультативних, дорадчих та допоміжних органів і служб, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, інших державних органів, а також інших категорій населення в передбаченому чинним законодавством порядку, у тому числі проведення організаційних, профілактичних і протиепідемічних заходів з попередження занесення та поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2;

– обслуговування вищенаведених органів та категорій населення здійснюється такими закладами: Клінічною лікарнею «Феофанія», Державною науковою установою «Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини», Державним закладом «Поліклініка № 2» та Центром превентивної медицини, що перебувають у сфері управління ДУС /за період з березня по жовтень 2020 року випробувальною лабораторією Центру превентивної медицини ДУС було проведено 9 231 дослідження методом полімеразної ланцюгової реакції (ПЛР-тесту) на коронавірус SARS-CoV-2, з яких 1 572 випадки були позитивними/;

– про необхідність виділення додаткових коштів у сумі 10 053 тис. грн для надання медичної допомоги пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, зокрема для закупівлі засобів індивідуального захисту (засоби для захисту рук, респіратори, медичні маски, захисний одяг), реактивів, тест-систем, медичних виробів, дезінфекційних засобів, та неможливість проведення відповідних заходів за рахунок інших джерел.

Згідно із поданими ДУС фінансово-економічними розрахунками виділення коштів із Фонду COVID-19 у сумі 10 053 тис. грн передбачає придбання:

– предметів та інвентарю для медичних потреб (зокрема, наконечників для автоматичних дозаторів з фільтром та стрипованих пробірок для ПЛР) – 477,3 тис. грн;

медикаментів, виробів медичного призначення (зокрема, захисних халатів та бахіл від інфекційних агентів, масок хірургічних, респіраторів, наборів реагентів для екстреної вірусної РНК, наборів для діагностики коронавірусу за допомогою ПЛР досліджень у реальному часі тощо) – 9 575,7 тис. гривень.

У зверненні МОЗ зазначається, що змінами до постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2020 р. № 372 «Про виділення коштів для забезпечення здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», зокрема запропоновано збільшити на 157 001,9 тис. грн видатки на додаткові доплати до заробітної плати медичним та іншим працівникам лабораторних підрозділів міністерства, які безпосередньо зайняті на роботах з ліквідації захворювання серед людей на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом
SARS-CoV-2, до 31 грудня 2020 року, та виплата яких передбачена пунктом 3 цієї постанови /розрахунок видатків, необхідних для виплати додаткових доплат до заробітної плати медичним та іншим працівникам лабораторних підрозділів, які безпосередньо зайняті на роботах з ліквідації захворювання серед людей на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, додано до матеріалів МОЗ/.

За поясненнями МОЗ такі кошти передбачається спрямувати шляхом перерозподілу зекономлених коштів, виділених на закупівлю засобів індивідуального захисту для покриття потреби закладів охорони здоров’я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, для госпіталізації пацієнтів із зазначеною хворобою та екстреної медичної допомоги.

Зауважується, що здійснення перерозподілу сприятиме ефективному використанню бюджетних коштів, виділених із Фонду COVID-19, забезпечить готовність та реагування лабораторних підрозділів МОЗ на спалахи гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, а також гарантуватиме можливість населенню України отримати в повному обсязі та належної якості медичну допомогу у зв’язку з діагностикою та лікуванням COVID-19.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету Арістов Ю.Ю., Забуранна Л.В., Гончаренко О.О., а також перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В., член Рахункової палати Яремчук І.М., заступник Міністра охорони здоров’я України Шаталова С.М., заступник Керівника Державного управління справами Прилипко С.І., керівник Управління охорони здоров’я та санаторно-курортних закладів Державного управління справами Слободянюк Д.П.

Перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В. і член Рахункової палати Яремчук І.М. не висловили заперечень щодо виділення коштів із Фонду COVID-19, що розглядається.

Голова підкомітету з питань видатків державного бюджету Забуранна Л.В. поінформувала, що за результатами опрацювання зазначеного питання в очолюваному нею підкомітеті пропонується рекомендувати Комітету, керуючись вимогами частин другої, четвертої та п’ятої статті 28 Закону України «Про Державний бюджет на 2020 рік», відповідно до пунктів 1, 2 і 3 постанови Уряду від 28.10.2020 № 1083 погодити:

1) виділення із Фонду COVID-19 ДУС 10 053 тис. грн (видатки споживання) на безповоротній основі, збільшивши обсяг таких видатків за загальним фондом за бюджетною програмою 0301510, врахувавши положення пункту 2 затверджених цією постановою Уряду Змін до постанов Уряду;

2) скорочення видатків споживання за загальним фондом за бюджетною програмою 2301230 відповідно на 10 053 тис. грн та збільшення видатків за загальним фондом за бюджетною програмою 3511380 на вказану суму, врахувавши положення підпункту 1 пункту 1 затверджених цією постановою Уряду Змін до постанов Уряду

(проект ухвали роздано народним депутатам України – членам Комітету).

Водночас голова підкомітету Забуранна Л.В. звернула увагу на низький рівень проведення видатків за бюджетними програмами, відкритими ДУС та МОЗ на кошти, виділені із Фонду COVID?19.

Голова Комітету Арістов Ю.Ю. поставив на голосування внесену головою підкомітету Забуранною Л.В. пропозицію щодо погодження встановленого постановою Уряду № 1083:

1) виділення із Фонду COVID-19 ДУС 10 053 тис. грн (видатки споживання) на безповоротній основі, збільшивши обсяг таких видатків за загальним фондом за бюджетною програмою 0301510, врахувавши положення пункту 2 затверджених цією постановою Уряду Змін до постанов Уряду;

2) скорочення видатків споживання за загальним фондом за бюджетною програмою 2301230 на 10 053 тис. грн та збільшення видатків за загальним фондом за бюджетною програмою 3511380 на вказану суму, врахувавши положення підпункту 1 пункту 1 затверджених цією постановою Уряду Змін до постанов Уряду.

Така пропозиція була підтримана більшістю присутніх на засіданні членів Комітету.

УХВАЛИЛИ:

За наслідками розгляду та керуючись вимогами частин другої, четвертої та п’ятої статті 28 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік», відповідно до пунктів 1, 2, 3 постанови Кабінету Міністрів України від 28.10.2020 № 1083 погодити:

1) виділення із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками Державному управлінню справами 10 053 тис. грн (видатки споживання) на безповоротній основі для забезпечення готовності та реагування закладів охорони здоров’я Державного управління справами на спалахи гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та для надання медичної допомоги пацієнтам із цією хворобою, збільшивши обсяг видатків споживання за загальним фондом за бюджетною програмою 0301510 «Забезпечення готовності та реагування закладів охорони здоров’я Державного управління справами на спалахи гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та для надання медичної допомоги пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, за рахунок коштів, виділених з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками» на зазначену суму, врахувавши положення пункту 2 затверджених цією постановою Кабінету Міністрів України Змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 6 травня 2020 р. № 372 і від 15 липня 2020 р. № 591;

2) скорочення обсягу видатків споживання за загальним фондом за бюджетною програмою 2301230 «Забезпечення готовності та реагування системи громадського здоров’я на спалахи гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та забезпечення засобами індивідуального захисту працівників закладів екстреної медичної допомоги та закладів охорони здоров’я першої хвилі для госпіталізації пацієнтів з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, за рахунок коштів, виділених з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками» на 10 053 тис. грн та збільшення обсягу видатків за загальним фондом за бюджетною програмою 3511380 «Фонд боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками» на вказану суму, врахувавши положення підпункту 1 пункту 1 затверджених цією постановою Кабінету Міністрів України Змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 6 травня 2020 р. № 372 і від 15 липня 2020 р. № 591.

Голосували: «за» – 29, «проти» – 0, «утрималися» – 1.

3. СЛУХАЛИ:

Інформацію заступника Міністра охорони здоров’я України Шаталової С.М. про погодження виділення Міністерству охорони здоров’я коштів державного бюджету із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками для здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (постанова Кабінету Міністрів України від 11.11.2020 р. № 1099).

Відмітили:

До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету (далі – Комітет) надійшло звернення Міністерства охорони здоров’я України (далі – МОЗ) від 13.11.2020 № 26-04/34140/2-20 (копію якого роздано народним депутатам України – членам Комітету) щодо погодження скорочення видатків державного бюджету, виділення коштів із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом
SARS-CoV-2, та її наслідками і розподілу субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам, що надаються за рахунок коштів, виділених з цього фонду відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2020 р. № 1099 «Про виділення коштів для забезпечення здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – постанова КМУ № 1099).

Згідно із статтею 28 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» /із змінами згідно із Законом від 13.04.2020 № 553-IX/ (далі – Закон) у складі державного бюджету створено фонд боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками (далі – Фонд COVID-19) на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України зазначеної хвороби, та протягом 30 днів з дня відміни цього карантину, для реалізації завдань якого передбачені видатки за загальним фондом Міністерству фінансів України (загальнодержавні видатки та кредитування) за бюджетною програмою 3511380 «Фонд боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками» у обсязі 63.350.317,6 тис. гривень.

Кошти Фонду COVID-19, як визначено у частині четвертій статті 28 Закону, використовуються на заходи, спрямовані на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом
SARS-CoV-2, та на боротьбу з її наслідками. 

Відповідно до частини другої статті 28 Закону рішення про виділення коштів із Фонду COVID-19 (у разі потреби з відкриттям нових бюджетних програм, включаючи трансферти місцевим бюджетам) приймаються Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом. Водночас, згідно з пунктом 6 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 13.04.2020 № 553-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» у разі неможливості проведення засідання Комітету протягом двох днів з дня отримання звернення про погодження рішення Кабінету Міністрів України, таке погодження здійснюється Погоджувальною радою депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України на її засіданні.

Поряд з тим, у частині п’ятій статті 28 Закону встановлено, що Кабінет Міністрів України може приймати рішення за погодженням з Комітетом щодо скорочення видатків державного бюджету і надання кредитів з державного бюджету та їх спрямування до Фонду COVID-19.

На виконання пункту 16 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 13.04.2020 № 553-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 302 (із змінами, внесеними згідно з постановами Кабінету Міністрів України № 392 від 20.05.2020 та № 539 від 01.07.2020) затверджено Порядок використання коштів фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом
SARS-CoV-2, та її наслідками
(далі – Порядок № 302). У такому Порядку дещо деталізовано перелік визначених Законом напрямів спрямування коштів Фонду COVID-19 та встановлено, що при зверненні з приводу виділення коштів серед іншого належить зазначити про заходи, які передбачається здійснити за рахунок коштів фонду, внести пропозиції щодо умов і гарантій повернення виділених коштів на поворотній основі, надати інформацію про можливість (неможливість) фінансового забезпечення відповідних заходів за рахунок інших джерел та можливі наслідки в разі, коли кошти не будуть виділені, додати фінансово-економічні розрахунки та обґрунтування щодо необхідного обсягу коштів фонду.

Згідно з інформацією Міністерства фінансів України станом на 01.11.2020 р загальний обсяг Фонду COVID-19 з урахуванням прийнятих Кабінетом Міністрів України рішень становив 65.959.318,53 тис. грн, що повністю розподілений.

Постановою КМУ № 1099:

1) згідно з пунктом 1 здійснено перерозподіл видатків державного бюджету на суму 2.154.750,3 тис. гривень шляхом:

скорочення обсягу видатків розвитку за бюджетною програмою 311020 «Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення» /із внесенням відповідних змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01.07.2020 р. № 539 «Про виділення коштів для здійснення будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення». При цьому належить звернути увагу на необхідність приведення у відповідність до зміненого обсягу видатків за цією бюджетною програмою обсягів коштів, передбачених для фінансового забезпечення у 2020 році об’єктів будівництва, реконструкції, капітального, поточного середнього ремонту, поточного та дрібного ремонту й експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення за переліками, встановленими у додатках до затвердженого цією постановою Порядку використання коштів, виділених для здійснення будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення/;

збільшення обсягу видатків за бюджетною програмою 3511380 «Фонд боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками»;

2) згідно з пунктом 2 встановлено виділити на безповоротній основі із Фонду COVID-19 МОЗ 2.154.750,3 тис. гривень (у тому числі видатки споживання – 1.20. 241,8 тис. гривень, видатки розвитку – 949.508,5 тис. гривень) для забезпечення здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на безповоротній основі, а саме:

1.000.000 тис. гривень (видатки споживання) для закупівлі експрес-тестів для визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2, збільшивши на зазначену суму обсяг видатків споживання за бюджетною програмою 2301230 «Забезпечення готовності та реагування системи громадського здоров’я на спалахи гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та забезпечення засобами індивідуального захисту працівників закладів екстреної медичної допомоги та закладів охорони здоров’я першої хвилі для госпіталізації пацієнтів з гострою респіраторною хворобою
COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, за рахунок коштів, виділених з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками» /включаючи відповідні зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2020 р. № 372 «Про виділення коштів для забезпечення здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»/;

895.578,3 тис. гривень (загальнодержавні видатки, у тому числі видатки споживання – 158 819,8 тис. гривень, видатки розвитку – 736 758,5 тис. гривень) – як субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення подачею кисню ліжкового фонду закладів охорони здоров’я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом
SARS-CoV-2, збільшивши на зазначену суму обсяг видатків за бюджетною програмою 2311530
«Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення подачею кисню ліжкового фонду закладів охорони здоров’я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, за рахунок коштів, виділених з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками» /включаючи відповідні зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 р. № 923 «Про виділення коштів для забезпечення подачею кисню ліжкового фонду закладів охорони здоров’я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2». Варто звернути увагу, що згідно із зазначеною постановою МОЗ виділено на безповоротній основі із Фонду COVID-19 571.035 тис. гривень як субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення подачею кисню ліжкового фонду закладів охорони здоров’я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2», та здійснено її розподіл між місцевими бюджетами/;

259 172 тис. гривень (загальнодержавні видатки, у тому числі видатки споживання – 46 422 тис. гривень, видатки розвитку – 212 750 тис. гривень) – як субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2;

3) згідно з пунктом 4 затверджено порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, за рахунок коштів, виділених з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками, а також здійснено її розподіл між обласними бюджетами 24 областей та бюджетом міста Києва (згідно з додатком до цієї постанови).

Відповідно до порядку та умов надання такої субвенції (копію роздано народним депутатам України – членам Комітету) визначається, що:

кошти спрямовуються на:

закупівлю лабораторного обладнання, необхідного для забезпечення готовності та реагування на спалахи гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, закладами охорони здоров’я комунальної форми власності,

забезпечення закладів охорони здоров’я, які здійснюють заготівлю, переробку, зберігання донорської крові та її компонентів, розхідними матеріалами для тестування на виявлення антитіл до коронавірусу
SARS-CoV-2;

попередня оплата таких товарів, робіт і послуг проводиться з урахуванням положень законодавства. У договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти може передбачатися попередня оплата на строк не більше одного місяця;

МОЗ забезпечує використання субвенції, не допускаючи наявності кредиторської заборгованості на 30-й день з дня відміни дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2;

4) на виконання пункту 5 належить забезпечити:

МОЗ – погодження з Комітетом виділення бюджетних коштів із
Фонду COVID-19 та розподіл відповідних субвенцій між місцевими бюджетами, що надаються за рахунок коштів, виділених з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками;

Мінфіну – після зазначеного погодження відкриття нової бюджетної програми та внесення відповідних змін до розпису державного бюджету.

МОЗ в інформаційній довідці, що надана до Комітету разом з іншими матеріалами /роздано народним депутатам України – членам Комітету/ зазначається, що виділення зазначених бюджетних коштів дозволить:

охопити тестуванням на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, на рівні надавачів медичних послуг, в тому числі первинної медичної допомоги, експрес-тестами на визначення антигену SARS-CoV-2 на період до закінчення епідемічного сезону захворюваності на грип та ГРВІ 2020-2021 років;

збільшити кількість тестувань на гостру респіраторну хворобу
COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, методом полімеразної ланцюгової реакції шляхом залучення до тестування клініко-діагностичних лабораторій закладів охорони здоров’я комунальної форми власності;

забезпечити потребу закладів охорони здоров’я, які здійснюють заготівлю, переробку, зберігання донорської крові та її компонентів у тест-системах, інших розхідних матеріалах для тестування на виявлення антитіл до коронавірусу SARS-CoV-2, які є необхідними для заготівлі гіперімунної плазми до SARS-CoV-2, яка в подальшому буде використовуватись для лікування осіб, хворих із важкою формою COVID-19;

досягнути обласними та Київською міською державною адміністрацією цільових показників із забезпечення киснем у закладах охорони здоров’я для лікування пацієнтів з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, на рівні не менше 80% ліжкового фонду, призначених для лікування таких хворих, який складає не менше 30% загального ліжкового фонду за виключенням спеціалізованих та високоспеціалізованих закладів охорони здоров’я.

Поряд з тим, МОЗ надані до Комітету табличні матеріали, які ймовірно використовувалися для оцінки потреб у відповідних засобах та обладнанні в розрізі областей, однак відсутня аналітична інформація за наслідками опрацювання отриманих з кожної області даних (насамперед, з урахуванням використання раніше виділених коштів і здійсненого придбання матеріалів та обладнання) та висновки щодо забезпечення розрахункової потреби регіонів у коштах для забезпечення киснем у закладах охорони здоров’я для лікування пацієнтів з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та для придбання запитуваного іншого обладнання.

Крім того, МОЗ при поданні звернення до Комітету щодо погодження відповідного рішення Уряду не дотримано вимог Порядку № 302, згідно з пунктом 9 якого після прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про виділення коштів з фонду головний розпорядник звертається до Комітету щодо погодження відповідного рішення, копія якого додається до звернення разом із фінансово-економічними розрахунками та обґрунтуваннями.

Довідково: за даними звітності Казначейства про виконання державного бюджету у 2020 році видатки загального фонду проведено за бюджетними програмами:

3111020 – за січень-жовтень – в обсязі 19 377 178,6 тис. грн, що становить 57,5% річного плану (визначеного в обсязі 33 721 227,4 тис. грн) та 92,2% плану на звітний період;

2301230 – за січень-жовтень – в обсязі 675 121,9 тис. грн, що становить 22,7% річного плану (визначеного в обсязі 2 979 992,3 тис. грн) та 61,7% плану на звітний період;

2311530 – за жовтень – в обсязі 571 035 тис. грн, що становить 100% річного плану.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету Арістов Ю.Ю, Саламаха О.І., Гончаренко О.О., Кунаєв А.Ю., а також перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В., член Рахункової палати Яремчук І.М., заступник Міністра охорони здоров’я України Шаталова С.М.

Перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В. і член Рахункової палати Яремчук І.М. не висловили заперечень і зауважень щодо запропонованого перерозподілу коштів державного бюджету та розподілу між місцевими бюджетами відповідних субвенцій.

Голова підкомітету з питань місцевих бюджетів та бюджетної підтримки регіонального розвитку Комітету Саламаха О.І. вніс пропозицію підтримати таке рішення Комітету: погодити здійснення відповідно до постанови КМУ № 1099 збільшення обсягу Фонду COVID-19 за бюджетною програмою 3511380 за рахунок скорочення видатків за бюджетною програмою 3111020 та виділення МОЗ із цього Фонду 2 154 750,3 тис. гривень, а також розподіл між місцевими бюджетами субвенції на забезпечення подачею кисню ліжкового фонду закладів охорони здоров’я та на забезпечення здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання та ліквідацію гострої респіраторної хвороби COVID-19 (проект ухвали роздано народним депутатам України – членам Комітету).

Голова Комітету Арістов Ю.Ю. поставив на голосування внесену головою підкомітету Саламахою О.І. пропозицію, що була одноголосно підтримана присутніми на засіданні членами Комітету.

УХВАЛИЛИ:

Керуючись вимогами частин другої, четвертої та п’ятої статті 28 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік», частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України погодити здійснені відповідно до пунктів 1, 2 та 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2020 № 1099:

1) скорочення обсягу видатків розвитку за бюджетною програмою 3111020 «Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення» на суму 2 154 750,3 тис. гривень /включаючи відповідні зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 01.07.2020 р. № 539/;

2) збільшення обсягу видатків за бюджетною програмою 3511380 «Фонд боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками» на суму 2 154 750,3 тис. гривень;

3) виділення Міністерству охорони здоров’я 2 154 750,3 тис. гривень із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками для забезпечення здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби
COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на безповоротній основі, а саме:

1 000 000 тис. гривень (видатки споживання) – для закупівлі експрес-тестів для визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2, збільшивши на зазначену суму обсяг видатків споживання за програмою 2301230 «Забезпечення готовності та реагування системи громадського здоров’я на спалахи гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та забезпечення засобами індивідуального захисту працівників закладів екстреної медичної допомоги та закладів охорони здоров’я першої хвилі для госпіталізації пацієнтів з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, за рахунок коштів, виділених з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками» /включаючи відповідні зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2020 р. № 372/;

895 578,3 тис. гривень (загальнодержавні видатки, у тому числі видатки споживання – 158 819,8 тис. гривень, видатки розвитку – 736 758,5 тис. гривень) – як субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення подачею кисню ліжкового фонду закладів охорони здоров’я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, збільшивши на зазначену суму обсяг видатків за програмою 2311530 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення подачею кисню ліжкового фонду закладів охорони здоров’я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, за рахунок коштів, виділених з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками» /включаючи відповідні зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 р. № 923/;

259 172 тис. гривень (загальнодержавні видатки, у тому числі видатки споживання – 46 422 тис. гривень, видатки розвитку – 212 750 тис. гривень) – як субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2;

4) розподіл між місцевими бюджетами:

субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення подачею кисню ліжкового фонду закладів охорони здоров’я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, за рахунок коштів, виділених з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками, згідно з додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 р. № 923 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2020 р. № 1099);

субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, за рахунок коштів, виділених з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками, згідно з додатком до цієї постанови.

Голосували: «за» – одноголосно.

4. СЛУХАЛИ:

Інформацію заступника Міністра культури та інформаційної політики України Петасюк Л.В. про перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених у державному бюджеті Міністерству культури та інформаційної політики (згідно із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.10.2020 № 1274-р).

Відмітили:

До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету (далі – Комітет) надійшли звернення Міністерства культури та інформаційної політики (далі – МКІП) від 26.10.2020 № 2627/20.5/20, від 10.11.2020 № 2749/20.5/20 та від 11.11.2020 № 2760/20.5/20 (копії листів роздано народним депутатам України – членам Комітету) щодо погодження перерозподілу видатків державного бюджету відповідно до пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.10.2020 № 1274-р «Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству культури та інформаційної політики на 2020 рік».

Комітетом погодження перерозподілу видатків державного бюджету за бюджетними програмами в межах загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника коштів державного бюджету здійснюється відповідно до частини восьмої статті 23 Бюджетного кодексу України. Згідно із зазначеною вимогою Бюджетного кодексу України перерозподіл видатків державного бюджету здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, погодженим з Комітетом, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Такий порядок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 № 18 (зі змінами).

Пунктом 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.10.2020 № 1274-р визначено в межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених МКІП на 2020 рік у загальному фонді державного бюджету за бюджетною програмою 3801020 «Виробництво та трансляція телерадіопрограм для державних потреб, збирання, обробка та розповсюдження офіційної інформаційної продукції, фінансова підтримка системи державного іномовлення України», здійснити перерозподіл видатків шляхом зменшення обсягу видатків споживання на суму 41 294 тис. грн та встановлення на зазначену суму обсягу видатків розвитку.

Пунктом 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.10.2020 № 1274-р Міністерству фінансів України доручено внести відповідні зміни до розпису державного бюджету після погодження перерозподілу видатків державного бюджету, визначеного пунктом 1 цього розпорядження, з Комітетом.

Довідково: за даними звітності Казначейства про виконання державного бюджету за січень-вересень 2020 року за загальним фондом державного бюджету проведено видатки за бюджетною програмою 3801020 в обсязі 250,4 млн грн, або 71,8% плану на звітний період та 56,6% плану на рік (затвердженого в обсязі 442,6 млн грн зі змінами, внесеними Законом України від 25.08.2020 № 822-IX щодо збільшення мінімальної заробітної плати).

Відповідно до пояснень МКІП, викладених у зверненні до Комітету, здійснення зазначеного перерозподілу видатків державного бюджету зумовлено необхідністю проведення ремонтно-реставраційних робіт та пристосування частини приміщень пам’ятки містобудування та архітектури національного значення (в частині будівлі за адресою м. Київ, вул. Московська, 8, корпус 1, літера Д) та придбання обладнання і предметів довгострокового користування.

З огляду на надані Міністерством пояснення щодо напряму використання видатків розвитку за бюджетною програмою 3801020, встановлених згідно із розпорядженням Уряду від 21.10.2020 № 1274-р, цільове спрямування таких коштів потребує додаткових пояснень, зважаючи на положення Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виробництва та трансляції телерадіопрограм для державних потреб, збирання, оброблення та розповсюдження офіційної інформаційної продукції, фінансової підтримки системи державного іномовлення України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2015 р. № 915.

Так, відповідно до зазначеного вище Порядку:

– одержувачами бюджетних коштів є Українське національне інформаційне агентство «Укрінформ» (далі – Укрінформ) /у частині збирання, оброблення та розповсюдження офіційної інформаційної продукції/; державне підприємство «Мультимедійна платформа іномовлення України» (далі  державне підприємство) /у частині фінансової підтримки системи державного іномовлення України/; товариство з обмеженою відповідальністю «Телевізійна компанія «Атлант-СВ» (далі – ТОВ «ТК «Атлант-СВ») /у частині фінансової підтримки телеканалу з логотипом «АТR T»/;

– бюджетні кошти спрямовуються:

Укрінформу – на виконання робіт, пов’язаних із: збиранням, обробленням, перекладом і поширенням інформації про діяльність Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та інших органів державної влади; забезпеченням засобів масової інформації та передплатників інформацією з найважливіших політичних, соціальних та інших питань; виготовленням, випуском та розповсюдженням суспільно-політичного друкованого засобу масової інформації; створенням та утриманням кореспондентських пунктів в іноземних державах;

державному підприємству – на забезпечення захисту національних інтересів за кордоном, формування та підтримання позитивного іміджу України у світі шляхом оперативного, об’єктивного інформування про події в Україні, офіційну внутрішню і зовнішню політику та позицію держави, діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування, у тому числі на виробництво телерадіопрограм для державних потреб, оплату послуг з трансляції таких телерадіопрограм та здійснення інших заходів, пов’язаних з виконанням статутних завдань державного підприємства;

ТОВ «ТК «Атлант-СВ» – на оплату послуг супутникового зв’язку, оренду телевізійного обладнання, оренду приміщень, оплату послуг з використання та придбання об’єктів авторського права.

Водночас слід звернути увагу, що звернення МКІП до Комітету щодо зазначеного перерозподілу видатків державного бюджету не містить належних фінансово-економічних обґрунтувань, зокрема відсутні пояснення стосовно видатків, які запропоновано зменшити, та взагалі розрахунки щодо обсягу видатків, який перерозподіляється, хоча надання відповідних розрахунків і обґрунтувань передбачено пунктом 7 Порядку передачі бюджетних призначень, перерозподілу видатків бюджету і надання кредитів з бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 № 18 (зі змінами).

Зважаючи на зазначене, МКІП за результатами розгляду цього питання у підкомітеті з питань видатків державного бюджету від 4 листопада 2020 року доручено надати додаткові матеріали із належними обґрунтуваннями та розрахунками.

Такі матеріали надіслані Міністерством листами від 10.11.2020 № 2749/20.5/20 та від 11.11.2020 № 2760/20.5/20 (копії роздано народним депутатам України – членам Комітету), у яких зазначено, що здійснення перерозподілу видатків державного бюджету дозволить державному підприємству «Мультимедійна платформа іномовлення України»:

провести ремонтно-реставраційні роботи та пристосування частини приміщень пам’ятки містобудування та архітектури національного значення в приміщенні (частині будівлі) за адресою м. Київ, вул. Московська, 8, корпус 1, літера Д, яку передано державному підприємству згідно з відповідними розпорядчими актами, що, в свою чергу, надасть можливість впровадити повноцінне та якісне телевізійне виробництво в облаштованих студійних приміщеннях та уникнути витрат на оренду виробничих та офісних приміщень для державного підприємства /у сумі 25 000 тис. грн/;

придбати обладнання і предмети довгострокового користування /у сумі 16 294 тис. грн/, а саме для:

– забезпечення укомплектування другої апаратної АСБ модульною інфраструктурою;

– модернізації наявної системи зберігання «Система дискового довгострокового архіву ALTO-150» (для створення додаткового місця довготривалого зберігання в архіві контенту від Медіа груп для заповнення ефіру та збільшення для цього кількості внутрішніх шахт для жорстких дисків з 48 до 60 штук та збільшення ємності дисків зберігання з 8ТБ до 16ТБ);

– виробництва власного контенту і можливості відмови від контенту, наданого медіагрупами, і виконання плану з реінтеграції у склад України населення, проживаючого на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей та АР Крим.

За поясненнями Міністерства забезпечення видатків на вищевказані цілі можливо здійснити за рахунок зменшення видатків споживання, які є непершочерговими та за якими виникла економія, а саме:

– видатки на оплату послуг (крім комунальних) (в частині витрат на супутникову трансляцію телепрограм – через анулювання деяких ліцензій на супутникову трансляцію, витрати на обслуговування діяльності міжнародних кореспондентських пунктів) /у сумі 38 629 тис. грн/;

- видатки на відрядження (у зв’язку із зменшенням кількості відряджень за кордон через поширення пандемії COVID-19) /у сумі 2665 тис. грн/.

Як зазначено в обґрунтуваннях, надісланих листом Міністерства, зменшення вказаних видатків споживання жодним чином не призведе до виникнення заборгованості із заробітної плати та/або комунальних послуг  та негативно не вплине на обсяг та якість телевиробництва.

Водночас, необхідно звернути увагу на те, що наразі є ризики стосовно можливості проведення закупівель обладнання та здійснення робіт капітального характеру (ремонтно-реставраційні роботи) у запропонованих обсягах відповідно до вимог законодавства у цьому році, враховуючи що до кінця поточного бюджетного періоду залишилось менш ніж 2 місяці.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету Арістов Ю.Ю., Забуранна Л.В., а також перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В., член Рахункової палати Яремчук І.М., заступник Міністра культури та інформаційної політики України Петасюк Л.В.

Перший заступник Міністра фінансів України Улютін Д.В. не висловив заперечень щодо перерозподілу видатків державного бюджету, що розглядається.

Член Рахункової палати Яремчук І.М. не висловив зауважень щодо зазначеного перерозподілу, але наголосив на необхідності забезпечення державним підприємством дієвого контролю за використанням цих коштів.

Голова підкомітету з питань видатків державного бюджету Забуранна Л.В. поінформувала про розгляд даного питання в очолюваному нею підкомітеті. Зокрема, звернула увагу, що дане питання двічі заслуховувалося у підкомітеті і на вимогу підкомітету МКІП надало детальні роз’яснення щодо напрямів використання додаткових бюджетних коштів, але в той же час зазначила про те, що у підкомітеті зауважили про певні ризики щодо можливості проведення закупівель обладнання та здійснення робіт капітального характеру, оскільки до кінця поточного бюджетного періоду залишилось 2 місяці. Водночас голова підкомітету Забуранна Л.В., враховуючи соціальну значимість даного питання, за результатами опрацювання питання в очолюваному нею підкомітеті запропонувала рекомендувати Комітету погодити встановлений розпорядженням Уряду від 21.10.2020 № 1274-р перерозподіл видатків державного бюджету (проект ухвали роздано народним депутатам України – членам Комітету).

Голова Комітету Арістов Ю.Ю. поставив на голосування внесену головою підкомітету Забуранною Л.В. пропозицію щодо погодження встановленого розпорядженням Уряду № 1274-р перерозподілу видатків державного бюджету. Така пропозиція була підтримана одноголосно присутніми на засіданні членами Комітету.

УХВАЛИЛИ:

За наслідками розгляду та керуючись вимогами частини восьмої статті 23 Бюджетного кодексу України, відповідно до пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.10.2020 № 1274-р погодити в межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству культури та інформаційної політики на 2020 рік у загальному фонді державного бюджету за бюджетною програмою 3801020 «Виробництво та трансляція телерадіопрограм для державних потреб, збирання, обробка та розповсюдження офіційної інформаційної продукції, фінансова підтримка системи державного іномовлення України», здійснення перерозподілу видатків у сумі 41 294 тис. грн шляхом зменшення обсягу видатків споживання та встановлення обсягу видатків розвитку.

Голосували: «за» одноголосно.

Голова Комітету                                                                 Ю.Ю. Арістов

Секретар Комітету                                                              В.В. Цабаль