Стенограма підготовлена

Відділом стенографування

Управління технічної роботи з документами

Апарату Верховної Ради України

 

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України

з питань бюджету

 

 

 

17 липня 2015 року

 

 

Веде засідання Голова комітету Павелко Андрій Васильович.

 

ПАВЕЛКО А.В. Коллеги, сейчас еще 7 человек подойдут. Я думаю, что мы начнем обсуждать вопрос, потом наши коллеги подойдут и мы примем решение.

Я хочу всех поблагодарить за столь раннее заседание комитета. Сегодня фактически последний пленарный день. И нам необходимо по просьбе Министерства обороны и Кабмина выслушать предложения по законопроекту 2381а. Я предлагаю заслушать докладчика. И дальше мы определимся по решению, как только наши товарищи подойдут.

Итак, вступительное слово предоставляется первому заместителю министра финансов Уманскому Игорю Ивановичу. И потом выскажутся представители Министерства обороны.

 

УМАНСЬКИЙ І.І. Дякую.

Доброго ранку всім! На виконання доручення Кабінету Міністрів ми проводили цілу низку нарад з метою вишукати можливість забезпечити нагальні потреби на сьогоднішній день Міністерства оборони. На рівні керівництва уряду було прийнято рішення, щоб забезпечити нормально потреби, була визначена  сума в обсязі приблизно 5,3 мільярди гривень, за рахунок пропорційного скорочення відповідно видатків всіх головних розпорядників бюджетних коштів.

Якщо будуть запитання, більш детальна інформація, на що саме потрібні кошти, куди вони спрямовуються, у нас є представники Міністерства оборони. Також є Качур Роман Павлович, який відповідає у нас за видаткову частину. Він також може дати роз'яснення і консультації.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Ігорю Івановичу.

Будь ласка, слово має перший заступник міністра оборони Руснак Іван Степанович.

 

РУСНАК І.С. Шановний Андрію Васильовичу, шановні народні депутати! Відповідно до Указу Президента України про часткову мобілізацію до кінця року запланована чисельність Збройних Сил буде складати 279,1 тисяча осіб, в тому числі 234,7 – військовослужбовці і 44, 4 – працівники. У той же час на 2015 рік нам був виділений ресурс під чисельність 245,9  тисяч осіб. Таким чином передбачено збільшення чисельності особового складу. Тому за пропозиціями та розрахунками Міністерства оборони для фінансового забезпечення потреб оборони Міністерством фінансів розроблено зміни до Державного бюджету, якими передбачено збільшення видатків на 5 мільярдів 140 мільйонів гривень для Міністерства оборони, з розподілом: на грошове забезпечення – 2 мільярда 974, харчування – 827,9 мільйонів, речове забезпечення – 782,6, грошова допомога сім'ям загиблих та пораненим – 432,5 мільйонів, придбання матеріалів для облаштування польових таборів – 123 мільйона гривень.

Шановні народні депутати, я прошу підтримати пропозицію. Отримавши такий ресурс, до кінця року ми забезпечимо потреби Збройних Сил і чисельність, яка нам виділена. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Іване Степановичу.

Если можно, мы сейчас пройдем по всем предложениям, и тогда уже заслушаем подкомитет.

Иван Иванович Крулько, пожалуйста.

 

КРУЛЬКО І.І. У мене коротке запитання. Можливо, до вас, а може до Ігоря Івановича. За чий рахунок ми збільшуємо фінансування Мінобороні?  В кого забираємо? З усіх пропорційно?

 

УМАНСЬКИЙ І.І. По 2,8% знімаємо видатків з усіх розпорядників.

 

ПАВЕЛКО А.В. Прошу, Сергію Івановичу.

 

МЕЛЬНИК С.І. Я хотів би загострити увагу, що 1,6 мільярди знімається субвенція з Міністерства освіти, освітня субвенція з Державного бюджету місцевим бюджетам, і з Міністерства охорони здоров'я, медична субвенція з Державного бюджету місцевим бюджетам – 1 мільярд 320 мільйонів. Ви знаєте ситуацію, там на 10 місяців фінансування, що ми робимо? Вони повинні закрити школи, садки? Сьогодні вже в садках оголосили про 2 місяці за свій рахунок. Тоді треба відкрито сказати, що давайте закриємо, чи як? Ми казали, що ми добавимо, а тепер що? Чи ми з окремих областей знімаємо?

 

КАЧУР Р.П. По школах, освітні субвенції, в першу чергу це за рахунок коштів Донецької, Луганської областей, які не розподілені. Це основна сума, яка була по освітній і медичній субвенції.

 

МЕЛЬНИК С.І. Тобто ми знімаємо з двох областей? Інші області ви не чіпаєте?

 

КАЧУР Р.П. Там незначна сума. Ми мали порядку 900 мільйонів економії по освітній, Донецьк, Луганськ.

 

МЕЛЬНИК С.І. А резерви?

 

КАЧУР Р.П. Резерв – 250.

 

ПАВЕЛКО А.В. Прошу, Вікторе Михайловичу.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Шановні колеги, у мене в першу чергу до Мінфіну питання. А чому не вирішити проблему, яка є в армії сьогодні, наближенням фінансування, а потім спокійно у вересні розібратися в ситуації, яка є в Міністерстві оборони, і прийняти зважене рішення, а не приймати сходу документ, який тільки що прийшов?

Мінфін має можливість в рамках річного розпису наблизити фінансування. Поки що ліміт є? Є. Я не думаю, що за півроку Міністерство оборони вичерпало свій річний ліміт. У вересні ми зможемо в спокійних умовах прийняти зважене рішення, за рахунок яких статей збільшити фінансування.

 

МЕЛЬНИК С.І. Вікторе Михайловичу, їм скоріше за все просто потрібні асигнування, щоб провести тендери.

 

ПИНЗЕНИК В.М. А вони є, їх треба перенести.

 

МЕЛЬНИК С.І. Їх мало.

 

ПАВЕЛКО А.В. Роман Павлович.

 

КАЧУР Р.П. По Міністерству оборони. Першим стоїть питання по харчуванню. Дійсно, якщо взяти в цілому, то можливо подивитися по перерозподілу, але ми вже бачимо, що там є суттєвий дефіцит по статті харчування. Фактично кошти, які заплановані, вже вичерпані.

 

ПИНЗЕНИК В.М. А ми перекидку зробили вчора.

 

КАЧУР Р.П. Це вирішує питання до вересня місяця.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Правильно. Я про це і говорю.

 

ПАВЕЛКО А.В. Міноборони, може, краще розкаже про свою ситуацію.

Иван Степанович, в принципе очень дельное предложение, до сентября у вас есть возможности.

 

РУСНАК І.С. Те рішення, яке було прийняте позавчора, про наближення, це фактично ми закриваємо питання тільки по харчуванню на один місяць. А так у нас більше коштів немає.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Там не наближення ми зробили, а перекидку. А зараз я говорю про наближення.

 

Представник Міністерства оборони. Дозвольте доповісти. Зробили перекидку 400 мільйонів, це рівно на півтора місяця. У нас зараз вистачає ресурсу на харчування до 15 серпня.

 

ПИНЗЕНИК В.М. А наближення? Розпис Мінфіну поміняти.

 

Представник Міністерства оборони. Розпис Мінфіну можна поміняти лише на грошове забезпечення. На харчування, на речове майно, на компенсації у нас немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Давайте Минфин еще раз послушаем.

 

КАЧУР Р.П. По позиції харчування і по позиції загиблі всі кошти наближені. Фактично у нас ліміт по харчуванню закінчується десь початок - середина серпня.

 

Представник Міністерства оборони. 15 серпня.

 

ПАВЕЛКО А.В. Могут не успеть. Надо понимать, действительно есть такая ситуация. Комитет еще обязательно соберется, но главное, что зал не соберется, и такой законопроект уже не пройдет до начала сентября, это 2 сентября и так далее.

Давайте надамо слово голові підкомітету Горбунову Олександру Володимировичу.

 

ГОРБУНОВ О.В. У мене є невеличке питання до Міністерства оборони.  Шановні представники Міністерства оборони, у мене є таке питання. На початку цього року ми, спілкуючись з вашими представниками, піднімали питання щодо обліку, словом, речь идет о всей волонтерской помощи, которая идет на ваше министерство. Чи є у вас цифри і дані цього обліку, як він зроблений, яка це сума, чи проведений взагалі цей облік? Тому що цифри, якими ми володіємо де-факто, вони ніде не фігурують. Весь час ідуть запити на поповнення складів НЗ і так далі. То чи ведеться зараз якийсь облік всього того, що надходить?

 

Представник Міністерства оборони. Міністром оборони виданий наказ до початку поточного року, я, на жаль, не можу згадати його номер. Але в кожній військовій частині створена комісія, яка приймає і обліковує ті матеріальні засоби, які надходять в натуральній формі. Якщо це гроші, то вони йдуть безпосередньо на департамент фінансів на Міністерство оборони, а матеріальна допомога, мається на увазі речове майно, бронежилети, продукти харчування, паливно-мастильні матеріали, то в кожній військовій частині створена комісія, яка приймає ці матеріальні засоби виключно через комісію.

 

ГОРБУНОВ О.В. Тобто це просто перелік, так я розумію?

 

Представник Міністерства оборони. Так точно. 527 мільйонів на 1 червня ми облікували матеріальних засобів.

 

ПАВЕЛКО А.В. Сергій Іванович.

 

МЕЛЬНИК С.І. У мене ще запитання. По Міністерству соціальної політики, ми заклали велику суму на субсидії, яка там ситуація?

Я проводив останню зустріч, зібрав бюджетників, в залі було 500 чоловік, жоден не підняв руку, що він оформив субсидію.

 

ПРЕСМАН Б.В. Ігорю Івановичу, субвенція на Львівський перинатальний центр мінус 45 мільйонів. З весни це все було виділено, почали люди роботи, і тепер отаке.

 

УМАНСЬКИЙ І.І. Поступила пропозиція головного розпорядника, Мінохорони здоров'я.

 

ПРЕСМАН Б.В. Ми ж можемо проголосувати комітетом, що за мінусом 45 мільйонів.

 

ПАВЕЛКО А.В. Уважаемые коллеги, зарегистрировалось уже 15 членов комитета. Тобто на засіданні присутні більше половини від загальної кількості членів комітету, кворум є, засідання оголошую відкритим. Прошу секретаря комітету Шкварилюка Володимира Васильовича здійснити підрахунок результатів голосування щодо рішення комітету.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього дня. Єдине питання – це законопроект за номером 2381а. Якщо немає зауважень, ми переходимо до розгляду.

Ми заслухали Міністерство фінансів, Міністерство оборони, поставили запитання. І тепер слово надається голові підкомітету з питань видатків  Державного бюджету Горбунову Олександру Володимировичу. Будь ласка.

 

ГОРБУНОВ О.В. Шановні колеги, заслухавши інформацію щодо представленого законопроекту та зважаючи на його актуальність на сьогоднішній день, пропоную прийняти рішення щодо його підтримки. При цьому хочу зазначити, що вчора на пленарному засіданні було прийнято законопроект 2158а – щодо змін до Державного бюджету на 2015 рік, яким змінено показники видатків Державного бюджету. Сьогодні також можуть бути прийняті інші законопроекти щодо змін до Державного бюджету на 2015 рік. Тому в разі прийняття Верховною Радою законопроекту 2381а потребуватимуть уточнення відповідні положення та показники Державного бюджету для забезпечення узгодженості норм і бюджетних показників в остаточній редакції Закону про Державний бюджет.

Зважаючи на наведене, пропонується рекомендувати Верховній Раді України законопроект 2381а прийняти за основу та в цілому як закон з необхідністю уточнення відповідних положень та показників Державного бюджету для забезпечення узгодженості норм і бюджетних показників в остаточній редакції Закону про Державний бюджет. Прошу підтримати таке рішення.

 

ПРЕСМАН Б.В. Андрію Васильовичу, за винятком тих 45 мільйонів.

 

ІЩЕЙКІН К.Є. Дозвольте?

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка.

 

ІЩЕЙКІН К.Є. Шановні друзі, я все розумію, як у нас все відбувається, подається все в один день. Але чомусь ми з вами ніколи не збиралися і не казали про те, що у нас вже не на війні, а просто так люди вмирають. І ніхто про це не каже.

У мене питання до Міністерства оборони, ви знаєте, що люди просто вмирають від того, що вони недоїдають?

 

РУСНАК І.С. В армії?

 

ІЩЕЙКІН К.Є. Ні, на вулиці.

Скажіть, будь ласка, чому ми з вами не зібралися і не сказали, терміново вишукуйте гроші з різних статей для того, щоб врятувати українців, які просто вмирають? Скажіть, будь ласка, сьогодні на тисячу гривень можна жити?

Ви знаєте, я ніколи не займаюся популізмом і з трибуни ніколи це не казав, кажу це у вузькому колі.

Скажіть, будь ласка, чому сьогодні ми говоримо про 5 мільярдів? Чому ми не кажемо, що нам треба до вересня, якщо ви говорите, що на два тижні, взяти якусь таку цифру, що не буде сьогодні всіх дратувати. Тому що у мене виникає одне питання: за що ми воюємо? Скільки вже українців стало, порухайте, будь ласка, і скажіть, вже давно не 40 мільйонів.

У мене є пропозиція скоротити ці видатки на певну суму, для того щоб була сьогодні корекція цих витрат, для того щоб потім їх обговорювати восени і дивитися по ситуації, яка буде в країні на вересень місяць.

І ще одне прохання. Якщо у нас вже було спільне рішення про 45 мільйонів, не можна відміняти те, що ми вже проголосували.

 

КРУЛЬКО І.І. Сама правильна пропозиція була у Пинзеника.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Я хотів до неї повернутися, до речі. Якщо Віктор Михайлович ще раз грамотно пояснить, то до неї варто повернутися.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Я думаю, що треба визнати те, що я почув, і те, що Костя говорив щойно. Очевидно, там є якісь гарячі статті, які не закриваються, де наближенням не вирішиш. Ми тут можемо зреагувати змінами до бюджету. А решта, що можна вирішити наближенням, давайте відкладемо. Ми не закриваємо тему, ми не говоримо, що у вас немає проблем. Але ми говоримо про те, що ми в спокійних умовах, без гарячки приймемо зважене рішення у вересні. А зараз можемо зреагувати. От ви говорите, що у вас харчування закінчується, давайте закриємо тему харчування, і закриємо із запасом. Що у вас ще горить, давайте закриємо.

 

Представник Міністерства оборони. Речове майно, компенсації сім'ям загиблих. 

 

ПИНЗЕНИК В.М. Решту ми вирішимо наближенням. У вересні ми збираємося, вносите закон, і ми розуміємо, з яких статей ми робимо закриття дірок.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Колеги, я не знаю, як хто, але я впевнений, що кожний з нас на сьогоднішній день купує і форму, і облаштовує блок-пости, і бетонні блоки туди возить, і будівельні матеріали тощо. Якщо ми це приймаємо, то я більше цього робити не буду. Я не знаю, що ви маєте пообіцяти, але мене вже дістало, коли ми Широкий Лан, Чонгар і так далі забезпечуємо цим усім. Літня форма, зимова форма. Скільки можна, скажіть?

Якщо ми таке приймаємо, то давайте слово при всіх, що по першому нашому дзвінку ви все це забезпечуєте, наші солдати, наші виборці там нормально забезпечені, і ми не скидаємося грошима. Скільки можна вже?! Чесно, вже дістало!

Щодо харчування, їсти те неможливо, чим вони їх кормлять. 

 

ПАВЕЛКО А.В. Дивіться, все рівно зараз буде визначатися зал. Главное, чтобы наш комитет не завалил это. Все равно зал завалит.

Хорошее было предложение Виктора Михайловича. Давайте Минфин пусть прокомментирует предложение Виктора Михайловича.

 

(Загальна дискусія)

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги, давайте поставимо себе на місце Міністерства оборони. У нас регулярні війська не воюють, нам питання треба ставити в інше русло, в більш глобальне і політичне, навіть геополітичне. Тому що вони по суті створюють нову армію із добровольців, і саме для цієї армії, яка іде із українського населення, і ідуть сьогодні оці витрати. Це горе України і нашого бюджету.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Василю Васильовичу, вони армію в п'ятницю створюють, в останній день роботи Верховної Ради?

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Я розумію, я їх не захищаю. Але вони сьогодні вимушені до нас звернутися з таким проханням.

Тому я пропоную підтримати, але виключити питання по перинатальному центру Львова.

 

МЕДУНИЦЯ О.В. Давайте підтримаємо пропозицію Василя Васильовича. Ми всі тут розказали, що ми думаємо про Мінфін і про Міноборони, але останній китайський раз їх підтримаємо. Давайте підтримаємо пропозицію Василя Васильовича.

Богдане Васильовичу, хтось буде від Міністерства охорони здоров'я, з'ясуємо це питання.

 

ПРЕСМАН Б.В. Давайте ми проголосуємо без них.

 

МЕДУНИЦЯ О.В. Просто Міністерство охорони здоров'я тоді має із чогось іншого дати. Щоб вони сказали, що Львівському перинатальному центру залишаємо, а беремо за рахунок цього.

 

МЕЛЬНИК С.І. Шановні колеги, я би просив все-таки, щоб ми записали хоча б фразу, що з наступним відновленням освітньої медичної субвенції. Це просто критична ситуація.

 

ПРЕСМАН Б.В. Товариство, нам треба проголосувати, що ці 45 мільйонів знімаються і навіть не розглядаються. Вони нехай собі шукають. Ну що, ми зараз підійдемо до міністра чи до кого і скажемо: "Шукайте 45 мільйонів". То що вони нам зараз розкажуть? Вони побачили круглу цифру, ну і рубанули її, що, не так?

 

ПАВЕЛКО А.В. С такими предложениями я предлагаю ставить на голосование. То, что сказал Сергей Иванович и Богдан Васильевич, с такими поправками.

Рекомендувати Верховній Раді законопроект 2381а.

 

(Загальна дискусія)

 

ПАВЕЛКО А.В. Пусть Минфин скажет по этому поводу. Пожалуйста.

 

КАЧУР Р.П. Якщо стоїть питання по 45 мільйонах, я думаю, менш болюче для них – це зняти із загальної субвенції на утримання закладу. Пропорційно по областях.

 

(Шум у залі)

 

ГОРДЄЄВ А.А. Ігорю Івановичу, Андрію Васильовичу, якщо ми зараз знімемо з медичної або з освітньої субвенції, ми місцеві вибори програли. Ми можемо з капів зняти. Чесно, це вдарить по нам особисто, тому що наші якісь "хотєлки" ми не зможемо реалізувати. Але якщо вчителям ми не дамо зарплати, це буде просто всім тут кришка.

 

ПАВЕЛКО А.В. Давайте все-таки так, щоб ми освіту і медицину не чіпали.

Давайте все-таки поддержим – с капов. Поддерживается? Поддерживается.

Внимание. Давайте сконцентрируемся. За счет капов перекинуть на медицинскую, вернуть по 45, которые ми принимали ранее.

Прийняти за основу та в цілому закон 2381а. (Шум у залі)

Хто за дану пропозицію, прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Двоє. Рішення приймається. Дякую.

Ще хвилинку. Давайте надамо слово нашому колезі.

 

МОЛОТОК І.Ф. Хотелось бы обратиться к Министерству обороны, чтобы в следующий раз не принимать такие решения в горящем режиме, а подать пояснительную записку, чтобы мы понимали откуда и куда распределяются деньги.

Если в следующий раз это буде в таком виде, то комитет не будет принимать.

 

(На цьому стенографування засідання комітету припиняється)

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку