СТЕНОГРАМА

Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

8 лютого 2017 року

 

ПАВЕЛКО А.В. Шановні колеги! Зареєструвалося 14 народних депутатів. Зараз депутати ще підходять. Я пропоную почати обговорення порядку денного, а коли всі будуть в залі, будемо переходити до голосування.

Шановні колеги, мені приємно вас проінформувати, що за аналізом роботи всіх комітетів Верховної Ради впродовж минулої п'ятої сесії, проведеним Головним організаційним управлінням Апарату Верховної Ради, наш комітет має найвищі рейтингові оцінки. Комітет є першим за кількістю проведених засідань – 21, та за кількістю розглянутих питань – 757. (Оплески).

Я вас всіх з цим вітаю. І дякую вам за плідну роботу.

Зважаючи на вимоги Регламенту, комітетом надано висновки до 602 законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету, що за кількістю також є першим результатом.

Водночас, підсумовуючи діяльність комітетів за час роботи Верховної Ради восьмого скликання, наш комітет також серед лідерів за всіма показниками. Відповідна інформація вам надана.

Кворум є. Засідання оголошую відкритим. Прошу секретаря комітету Шкварилюка Володимира Васильовича здійснити підрахунок результатів голосування щодо рішень комітету.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Проект порядку денного у вас є. Якщо пропозицій до порядку денного немає, переходимо до розгляду питань.

По першому питанню доповідає Левченко Юрій Володимирович – голова підкомітету. Будь ласка.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Дякую.

Всі переліки всім роздані. Якщо ні в кого немає пропозицій і застережень, прохання підтримати відповідні переліки. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Юрію Володимировичу.

Колеги, є питання? Немає.

Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що не мають впливу на показники бюджету? Хто за? Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Хто за те, щоб підтримати проекти рішень до законопроектів, що мають вплив на показники бюджету? Хто за? Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Наступне питання. Про погодження бюджету Пенсійного фонду України на 2017 рік. Постанова уряду  № 17. Доповідає перший заступник Міністра соціальної політики Крентовська Ольга Петрівна.

Будь ласка, Ольго Петрівно.

 

КРЕНТОВСЬКА О.П. Шановний пане Голово, шановні члени комітету! Постановою Кабінету Міністрів  № 17 від 18 січня 2017 року затверджено бюджет Пенсійного фонду. Він складений на основі всіх параметрів Державного бюджету на 2017 рік, схваленого Верховною Радою України.

Але я хочу нагадати, шановні народні депутати, про те, що Пенсійний фонд України вже другий рік поспіль діє в умовах кардинально зниженої ставки ЄСВ – до 22%, що, безумовно, негативно позначилося на дохідній частині Пенсійного фонду України. І, зокрема, зумовило збільшення дефіциту Пенсійного фонду, а також обмежило можливості підвищення рівня пенсійного забезпечення громадян. За 3 роки ми маємо зростання індексу споживчих цін понад вдвічі, на 200%, в той час як розмір мінімальної пенсії зріс лише на 34 відсотки. Дохідна частина бюджету Пенсійного фонду у порівнянні з 2016 роком збільшилась на 11,8 відсотка і становить 284 мільярди гривень з урахуванням залишків, що утворились на кінець року. Власні надходження збільшилися на 29 відсотків. Збільшення власних надходжень було зумовлено проведеною реформою у сфері оплати праці, зокрема подвоєнням мінімальної бази сплати єдиного внеску шляхом підвищення мінімальної заробітної плати до 3200 гривень. Також фактором збільшення власних надходжень є поступове економічне зростання та урядом було прийнято рішення про збільшення пропорцій суми єдиного внеску, яка спрямовується до Пенсійного фонду. Тобто з 22 відсотків частка, яка спрямовується до Пенсійного фонду, складає 82,52 відсотка на 2017 рік.

У Державному бюджеті Україні затверджені видатки державного бюджету на фінансове забезпечення виплати пенсій та інших виплат у сумі 141,3 мільярда гривень, що на 1,3 мільярда гривень менше завдяки тим факторам, які я назвала. У результаті сума дефіциту коштів Пенсійного фонду зменшилась з 81,7 мільярда гривень у 2016 році до 71,7 мільярда гривень, або на 10 гривень.

Нагадаю також, що середній розмір пенсій на сьогодні складає 1823 гривні. І дуже гострим залишається питання рівня пенсійного забезпечення громадян, зокрема підвищення мінімального розміру пенсій. Але, разом з тим, в цьому бюджеті, в бюджетному році нам вдасться підвищити мінімальний розмір пенсій вищими темпами, ніж рівень інфляції – на 10,1 відсотка. І це вже другий рік поспіль, коли іде відновлення реальних доходів пенсіонерів у 2016 році, розмір мінімальної пенсії був підвищений на 16,1 відсотка, в той час як індекс споживчих цін склав 112,4 відсотка і таким чином відбувається поетапне відновлення реальних доходів громадян. Разом з тим, ми усвідомлюємо, що залишаються великі проблеми у сфері пенсійного забезпечення. Ми над цим працюємо. Згідно закону, ухваленого 6 грудня, уряду доручено, Кабінету Міністрів доручено опрацювати пропозиції щодо підвищення соціальних стандартів пенсійного забезпечення до 1 квітня цього року. Ми над цим працюємо. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Ольго Петрівно.

На засіданні присутній Перший заступник Голови Правління Пенсійного фонду Шамбір Микола Іванович. Миколо Івановичу, дякуємо вам.

Є пропозиція надати слово Мінфіну по даному питанню.

 

МАРЧЕНКО С.М. Мінфін підтримує.

 

ПАВЕЛКО А.В. Підтримує.

Слово надається голові підкомітету Крульку Івану Івановичу. Іване Івановичу, будь ласка.

 

КРУЛЬКО І.І. Відповідно до пункту 14 розділу 6 Прикінцевих та Перехідних положень Бюджетного кодексу Комітет з питань бюджету отримав нову функцію – погоджує бюджет Пенсійного фонду, згідно з яким затвердження бюджету Фонду загальнообов'язкового державного пенсійного страхування здійснюється урядом за погодженням з  Комітетом з питань бюджету.

Щодо бюджету Пенсійного фонду, слід звернути увагу на наступні речі. Бюджет фонду є дефіцитним, кошти державного бюджету становлять майже половину доходів фонду – 284 мільярди гривень. 141 мільярд гривень, навіть більше, це є дефіцит Пенсійного фонду, що відповідає затвердженим державним бюджетом на 2017 рік показникам. 

Запровадження з 1 січня 2016 року єдиної ставки соціальної внеску для роботодавців в розмірі 22 відсотків, на жаль, не дало очікуваного результату щодо легалізації зайнятості оплати праці і відповідно збільшення обсягу сплати цього внеску, які мали бути перераховані до Пенсійного фонду. Відтак, враховане у бюджеті фонду збільшення доходів до нього на 29 відсотків має ризики щодо досягнення запланованих показників. У бюджеті фонду не заплановано видатків на погашення заборгованості на позики, надані Казначейством за рахунок єдиного казначейського рахунку, який наразі залишається значним. Станом на 1 січня 2017 року – це 48 мільярдів гривень. Питома вага адміністративних видатків фонду 1,1 відсоток до доходів фонду перевищує рекомендований урядом показником, який складає 1 відсоток.

На підкомітеті з питань державного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати на вчорашньому засіданні було розглянуто попередньо бюджет Пенсійного фонду на предмет його погодження бюджетним комітетом. Ми достатньо детально обговорили гострі питання пенсійного забезпечення. Було звернуто увагу на необхідність підвищення пенсійних виплат, їх осучаснення, індексацій відповідно до рівня інфляції, тобто виконання норм діючого законодавства.

Крім того я хотів би відмітити, що Пенсійний фонд буквально за один день надав усі ті матеріали, які вчора на підкомітеті ми запитували додатково. Ми маємо на бюджетному комітеті сьогодні лист, відповідно до якого ті матеріали і розрахунки, які просив підкомітет, були надані до Комітету з питань бюджету, за що я хотів би відмітити цю роботу Пенсійного фонду, достатньо оперативну.

І за результатами проведеної роботи пропонується наступне рішення підкомітету: рекомендувати Комітету з питань бюджету погодити бюджет Пенсійного фонду на 2017 рік, затверджений Постановою уряду від 18 січня, зважаючи, що показники фонду в частині коштів державного бюджету  відповідають аналогічним показникам, затвердженим у бюджеті на 2017 рік. 

Друге. Рекомендувати Кабінету Міністрів вжити дієвих заходів щодо реформування пенсійної системи відповідно до програмних документів.

Шановні колеги, у вас розданий в матеріалах проект рішення (висновки бюджетного комітету, зауваження до тих документів, матеріалів, які надані Пенсійним фондом і Кабінетом Міністрів). Я в той же час як голова підкомітету буду рекомендувати, щоб ми погодили, але я пропоную, щоб ми, крім того, оскільки сьогодні на засіданні уряду Прем'єр-міністр України проголосив про те, що в цьому році буде реалізована пенсійна реформа, ми як комітет, який опікується в тому числі питанням погодження бюджету Пенсійного фонду, вважаю, варто було б, щоб ми заслухали цю реформу до того, як вона буде урядом затверджена, тому що це стосується в першу чергу парламенту. Нам прийдеться у зв'язку з цим приймати ряд змін до законодавчих актів. І тому я пропоную, щоб ми разом з цим рішенням протокольно доручили Міністерству соціальної політики, Міністерству фінансів, Пенсійному фонду підготуватися і на одному з найближчих засідань бюджетного комітету представити нам реформу Пенсійного фонду і реформу взагалі пенсійної системи, яка пропонується для реалізації в цьому році. Прошу підтримати таке рішення і проголосувати за погодження бюджету Пенсійного фонду. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Колеги, є запитання? Сергій Іванович Мельник, потім Ярослав.

 

МЕЛЬНИК С.І. Я хотів би уточнити. Питання, яке сьогодні є складним, це виконання рішень судів, тобто по категорії, там скажемо, і чорнобильці, і держслужбовці. Ну, ситуація як склалась? Одні виграли суди, одні отримують підвищену пенсію, іншим адмінсуди заблокували, інша категорія, які взагалі не зверталися. Перше питання: взагалі в видатках немає ні копійки на погашення заборгованості за рішенням судів. Друге питання: як, все-таки, з цими категоріями? Розумієте, одні виграли суди і отримують, а тисячі людей не подали в суди і отримують… Один отримує 7 тисяч чи 10, а другий отримує 2 тисячі гривень. Тому, знову ж таки, якщо ви готуєте зараз цю реформу, я все-таки вважаю, що ці питання мають знайти там відображення. Ну не може бути така велика різниця. Зараз, я так розумію, дали команду по судам, всі адмінсуди, всі як би нові рішення всі заблоковані, а старі рішення виконуються. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Ольга Петрівна, будь ласка.

А, Микола Іванович, будь ласка. 

 

ШАМБІР М.І. Дякую.

Значить, стосовно рішень судів. У нас вони розділяються на дві категорії: ті, які були прийняті до 2013 року – до внесення змін до законодавства – і  ті, які зараз приймаються. Те, що було прийнято по рішенням судів до 2013 року, кошти на погашення заборгованості виділяються не Пенсійному фонду, а вони виділяються для Державного казначейства. Відповідно там ці кошти передбачені і там є своя черга по задоволенню цих судових рішень.

Стосовно тих рішень, які приймаються зараз…

 

МЕЛЬНИК С.І. А якщо можна, уточнення ще: а векселів скільки? В тому числі векселями скільки?

 

ШАМБІР М.І. Ні, векселів зараз ще немає, поки що. Поки що йде тільки погашення заборгованості через цю статтю.

Стосовно тих рішень, які приймаються зараз. Зрозуміло, що одне із питань – це те, що ми апелюємо, звичайно, ці рішення. І в цьому році Пенсійний фонд звільнений від судового збору. І зрозуміло, я думаю, що ми більше наберемо таку, позитивну практику ту, щоб не було якраз тої розбіжності: хтось добіг, хтось не добіг. Тобто вирішувати питання, на мій погляд, це повинно все-таки в законодавчому полі вирішуватися в першу чергу.

 

КРУЛЬКО І.І. Я тільки додам, що ми вчора на підкомітеті, в принципі, не було у нас великої кількості депутатів нашого комітету на підкомітеті, але ми мали можливість дійсно дуже детально розглянути і це питання, яке ви порушили, Сергій Іванович. Крім того, ми розглянули ще ряд питань, зокрема і проблематику виплат пенсій на сході – на тих територіях, які окуповані й непідконтрольні. Ми мали можливість також розглянути проблематику березневого осучаснення пенсій, яке здійснювалося кожного року, потім за попереднього уряду зупинилося, але в цьому бюджеті, знову ж таки, повертається ця норма, яким чином буде здійснюватися це осучаснення. Тобто цілий ряд питань нами дійсно було обговорено. Я ще раз кажу, що Пенсійний фонд досить оперативно нам на сьогоднішнє засідання надав ті матеріали, які вчора ми на підкомітеті хотіли отримати і просили, щоб були надані.   

    

ПАВЕЛКО А.В. Ярослав Маркевич, будь ласка.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Добрый день. В прошлом году было возбуждено несколько уголовных дел по мошенничеству с пенсионными выплатами, одно из которых, например, когда сотрудник почты до нескольких десятков пенсий присвоил себе. И это только такая маленькая, на мой взгляд, верхушка айсберга. У меня вопрос к вам. Скажите, пожалуйста, какие меры приняты Пенсионным фондом для верификации пенсионных выплат и к чему привели эти меры с точки зрения изменения бюджета Пенсионного фонда? Спасибо.

 

ШАМБІР М.І. Питання верифікації опрацьовується зараз Міністерством фінансів і  Пенсійний фонд, починаючи десь із березня минулого року, активно надавав всю інформацію Міністерству фінансів для проведення верифікації. Тобто все, що потрібно було по застрахованих особах, по отримувачах пенсій, все це надавалось і активно йшла робота.

Стосовно результатів цього – звичайно, що досить велика сума була зменшена видатків Пенсійного фонду, але це було зменшено в першу чергу за рахунок того, що була проведена робота по переміщених особах з приводу, будемо так казати, упорядкування їх реєстрації і відповідно було забезпечено повністю виплату тим, які знаходяться на підконтрольній території.

Стосовно інших питань. Є, звичайно, випадки, які, будемо так казати, виявлені були по результатах верифікації, але це, як правило, випадки які? Є випадки того, що, будемо так казати, в органах реєстрації навіть тієї ж смерті неправильно реєструється, записується навіть прізвище людини, яка померла. Був, наприклад, випадок того, що прийшов реєструвати смерть свого брата чоловік і зареєстрували не смерть його, а самого того, хто звернувся. Ці випадки, звичайно, виявляються, є випадки того, що була виплата пенсій особам, які померли не в Україні, в Росії, за кордоном, в інших країнах. Так, знову ж таки, всі випадки, де були лишні виплати, всі вони передаються до правоохоронних органів. І, скажемо так, що  по більшості випадків, десь 70-80 відсотків, кошти, які були виявлені,  вже повернуті, тому що отримували, як правило, родичі, отримували кілька років навіть, є такі одиночні випадки. Але цих випадків, якщо ми говоримо про те, що виявлено по верифікації, от такі випадки, то остання цифра, яка була, це 59 таких випадків по Україні.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. То есть, если убрать переселенцев, что есть отдельная история, то всего 59 случаев. А сколько у вас  аккаунтов?

 

ШАМБІР М.І. 12 мільйонів пенсіонерів сьогодні.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Вы считаете, что это именно правильная цифра?

 

ШАМБІР М.І. Це та цифра, яка підтверджена. Зрозуміло, що при цьому я можу сказати, що  ми виправили…

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Ну вот смотрите, одно уголовное дело, открытое в прошлом году, сделает эту вашу цифру сразу ошибочной процентов на 50, судя по всему.

 

ШАМБІР М.І. Ну давайте ми подивимось цю кримінальну справу. Але я хочу сказати, що всі випадки проходять через порушення, як правило, кримінальних справ.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Ну это безусловно.

 

ШАМБІР М.І. Це одне питання.

Друге питання. Я не кажу, що по результатах верифікації ми не знайшли інших проблем. Ми виправили номери ідентифікаційних кодів, біля 5 тисяч.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Это очень хорошо.

 

ШАМБІР М.І. Номери паспортів. Це  все є те, що ми звірили з базами даних різних структур, будемо так казати. Але реальних переплат, які дійсно виявлені за результатами верифікацій, і те, що в нас, будемо так казати, по різним причинам не було своєчасних даних, оце 59 випадків.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Вы понимаете, что эта цифра звучит нереально?

 

ШАМБІР М.І. Якщо ви хочете перевірити, я готовий надати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Ярослав, я думаю, что мы можем официально еще обратиться и получить официальный ответ.

 

ШАМБІР М.І. Звичайно.

 

ПАВЕЛКО А.В. Сергей Марченко.

 

МАРЧЕНКО С.М. Я хочу поінформувати, оскільки це питання верифікації стосується Міністерства фінансів, що у нас за минулий рік виявлено фактично економії від результатів верифікації, прямої економії, це близько 90 мільйонів гривень – це загальна сума, яку ми виявили, це по всіх соціальних виплатах. Тобто це не йде мова про мільярди, але це чітко прямий вплив роботи верифікації – це 90 мільйонів гривень, це ті суми, які ми можемо чітко підтвердити. По Пенсійному фонду це незначні суми, там більше по іншим виплатам. Можливо, непрямий вплив, він більший, у зв'язку з чистками баз даних і так далі, і так далі, але прямий вплив – це тільки 90 мільйонів гривень. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Деркач Андрій Леонідович.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Сложилось впечатление, что весь комитет поддерживает верификацию. Я считаю верификация пенсионеров – это унижение и продолжение подмены понятий, поскольку эффективность от деятельности верификации, как мы видим по цифрам, абсолютно нулевая, зато разговоров там больше, чем надо.

Но я хочу поднять вопрос, Андрей Васильевич, на тему, что каждый должен нести ответственность за предлагаемые решения. В прошлом году небезизвестные представители фракции "Самопомощь" игрались в игру на тему: "Давайте уменьшим єдиний соціальний внесок, это даст очень большой и эффективный результат". Результата на сегодняшний день нет, это надо констатировать в решении. И кто-то должен понести ответственность за ту дырку, которая образовалась в финансах.

Второе предложение, которое было от них, - верификация. Есть результат от верификации? От бюджета Пенсионного фонда это составляет 0001%. Зато криков и воплей в блогах, в Facebook было "выше крыши" на тему того, что сейчас мы тут найдем миллиард. Нашли миллиард?

Следующая приходит история – Супрун. Здесь слушали всем комитетом этих, с позволения сказать, вместе з Министерством финансов, деятелей, которые рассказывали нам про медицину. Заслушивали все тут, все представители фракций были. Ни одной внятной цифры нет. Опять же, вопросы бюджета и медицины. Мы заранее их поднимали, Андрей Васильевич.

Просто речь идет о чем? О том, что у нас нет на сегодняшний день в структуре органа государственной власти, которым является правительством, людей, которые чувствуют динамику финансов и мыслят категориями в государственных масштабах. Из-за этого получается, что мы ставим эксперименты: вот там 71 миллиард – дефицит Пенсионного фонда, который должен быть покрыт за счет чего? Я вам сразу скажу за счет чего. За счет вторых друзей фракции "Самопомощь", это Прохоренко, Коболев и Витренко. Вы знаете сколько на счетах "Нефтегаза" лежит сегодня в долларах? 7 миллиардов долларов. 7 миллиардов, изъятых у людей Украины, с которых они получают проценты! Они проводят тендера по 14 миллиардов, не понятно у кого, чего закупают, мимо системы "ProZorro". Их кроет опять же кто? Все "грантоеды", которые сидят на грантах. Они уничтожают нашу промышленность. Вы говорите, дефицит Пенсионного фонда 71 миллиард? Давайте Коболева назначим директором Пенсионного фонда.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Это все "Самопоміч"?

 

ДЕРКАЧ А.Л. Нет, там не только, там и другие участники есть, конечно. Но сейчас Прохоренка кроете конкретно, "Самопомощь".

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Прохоренко – "Самопоміч"?

 

ДЕРКАЧ А.Л.  Конечно. Кышкар вон бился с фракцией "Свобода"…

 

ІЗ ЗАЛУ. Це ж колишні.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Мертвое море, и мы его тоже убили.

 

ДЕРКАЧ А.Л. А, ну извините. Кышкар… Я за всех ваших "тушек" не отвечаю, за Гопко, за Кышкаря, вы же сами "тушек" плодили, если уже говорить так.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Давайте не будем. Ну что это такое?

 

ПАВЕЛКО А.В. Андрей Леонидович!

 

ДЕРКАЧ А.Л. Я же не перебивал. Я просто к чему говорю? Есть позиция, связанная с финансами. Наверное, у нас скоро изменится министр финансов, будет другой в ближайшие 3-4 дня. Давайте перед новым министром финансов поставим вопрос, если этот не понимает историю, что у нас все-таки должны быть сбалансированные финансы. Решим вопрос. Предлагаю сразу назначить Южанину министром финансов. Проголосуем сегодня. Сережу отпустим, он будет дальше продолжать заниматься коммерческой деятельностью, бизнесом и всем остальным.

 

ПАВЕЛКО А.В. Андрей Леонидович, я думаю… (Шум у залі).

Шановні колеги! Я пропоную переходити до прийняття рішення. Є пропозиція, озвучена головою підкомітету Крульком Іваном Івановичем, рішення, а саме: погодити бюджет Пенсійного фонду на 2017 рік, затверджений Постановою уряду від 18 січня за номером 17, зважаючи, що показники фонду в частині коштів державного бюджету відповідають аналогічним показникам, затвердженим у Державному бюджеті на 2017 рік.

Друге, рекомендувати Кабінету Міністрів вжити дієвих заходів щодо реформування пенсійної системи відповідно до програмних документів.

Хто за, прошу голосувати. Хто проти?

 

МЕЛЬНИК С.І. Була моя пропозиція стосовно презентації пенсійної реформи.

 

ПАВЕЛКО А.В. З пропозицією Сергія Івановича.

 

КРЕНТОВСЬКА О.П. Якщо дозволите, цю презентацію відтермінувати на березень, оскільки ми будемо бачити вже надходження за результатами орієнтовними першого кварталу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Ну да, презентацію на березень.

 

КРЕНТОВСЬКА О.П. І ще хочу зазначити, що реформування неможливе без внесення змін до законів. Тому об'єктивно реформа буде обговорюватися тут.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, ми не закінчили голосування. Хто утримався? Один. Дякую, рішення прийнято. Йдемо далі.

Наступне питання. Василь Васильович, озвучте, будь ласка.

Двоє утримались.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Але рішення прийнято.

Переходимо до розгляду третього питання: про законопроект про внесення змін до додатків номер 3 та номер 7 до Закону про Державний бюджет України на 2017 рік, щодо уточнення назви субвенції, номер 5663, поданий народними депутатами України Третяковим, Павелком, Бурбаком та іншими, на прохання народного депутата Третякова Олександра Юрійовича. Доповідає з цього питання перший заступник Міністра соціальної політики Крентовська Ольга Петрівна.

Ольго Петрівно, будь ласка, прошу.

 

КРЕНТОВСЬКА  О.П. Шановні члени комітету, шановний головуючий! Законом України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" Мінсоцполітики передбачено субвенція на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення учасникам АТО та членам сімей загиблих таких осіб, в тому числі особам з інвалідністю І - ІІ  груп, визначених абзацами 11, 14 частини другої статті 7 Закону про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту. І в назві цієї субвенції слово "абзацами" слід було замінити на слово "пунктами", що відповідатиме структурі вказаного закону – Закону про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту. Отже, це технічна правка, яка дозволить унормувати це рішення, привести його у відповідність до базового закону. Просимо підтримати.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую.

Слово надається заступнику Міністра фінансів Марченку Сергію Михайловичу.

 

МАРЧЕНКО С.М. Міністерство фінансів просить підтримати Мінсоцполітики і проект закону в цілому. Тут дійсно технічна правка. Просимо підтримати.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Слово надається голові підкомітету Куліченку Івану Івановичу.

 

КУЛІЧЕНКО І.І. … (Без мікрофону) буде проголосоване і прийняте, то…

 

ПИНЗЕНИК В.М. Комісія яке відношення має до тієї правки?

 

КУЛІЧЕНКО І.І. Ми обговоримо зараз.

Таке рішення запропонували на підкомітеті. Якщо буде прийняте таке рішення, то пропонується звернутися від імені комітету до Голови Верховної Ради Парубія, щоб завтра включити це питання до порядку денного і проголосувати його в прискореному порядку.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Які питання будуть, шановні колеги?

Прошу, Вікторе Михайловичу.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Шановні колеги, в мене немає питань. Уряд, чи хто там, вніс проект змін, технічна правка: замінити "абзац" на "пункт". Друзі, а ми пхаємо зовсім іншу норму. Яке відношення комітет має до вирішення проблеми, про яку тут ми слухали? Давайте закриємо ту тему, немає питань там, не буде проблем. Ми породжуємо тільки питання тими правками. Яке відношення вона має до проблеми, яку хочуть вирішити?

Я пропоную підтримати в тій редакції, в якій проект був поданий.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Ольго Петрівно, прошу, прокоментуйте, будь ласка.

 

КУЛІЧЕНКО І.І. Це не питання Ольги Петрівни.

 

КРЕНТОВСЬКА О.П. Я так розумію, що у нас законопроект підтримується і підкомітетом, і членами комітету, але додатково є пропозиція посилити контроль з боку комітету над витрачанням коштів.

 

________________. Ні, там не про це йде мова.

 

КРЕНТОВСЬКА О.П. А про що?

 

_________________. Якусь комісію створимо.

 

(Шум у залі).

 

КРЕНТОВСЬКА О.П. Для оперативності прийняття рішення цей законопроект був поданий народним депутатом, а не урядом. Тому у нас прохання – підтримати якнайшвидше його прийняття.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую, Ольго Петрівно. Присядьте, будь ласка.

Шановні колеги, пропонується підтримати озвучену головою підкомітету Куліченком Іваном Івановичем пропозицію підтримати таке рішення комітету: рекомендувати Верховній Раді законопроект 5663 прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням пропозицій щодо змін до статті 28 закону. Прошу голосувати. Хто за?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. 12.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. 4. Рішення прийнято.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую.

Переходимо до розгляду 4-го питання. Щодо комісії для оцінки та вибору інвестиційних проектів і програм регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку. Доповідає голова підкомітету Павлов Костянтин Юрійович. Прошу, Костянтин Юрійович.

 

ПАВЛОВ К.Ю. Шановні колеги, згідно зі змінами до Бюджетного кодексу від 20 грудня 2016 року в частині використання коштів державного бюджету регіонального розвитку Мінрегіон має створити комісію з оцінки та відбору інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, до складу якої входять члени Комітету з питань бюджету чисельністю не менше як 50 відсотків від складу комісії.

На засіданні підкомітету сьогодні розглянуто питання щодо запропонованого переліку народних депутатів, які будуть входити до складу цієї комісії. Матеріали колегам роздані, тому пропонується погодити цей перелік народних депутатів України, які увійдуть до складу вищезазначеної комісії.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Є питання до Костянтина Юрійовича? Прошу, Юрій Володимирович.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. У мене питання загальне, не знаю, чи саме до Костянтина. А яким чином обиралися ці прізвища, тому що, наприклад, мені взагалі ніякої інформації не приходило, що розглядається можливість подавати таку кандидатуру. Я, наприклад, нічого не знав.

 

ПАВЛОВ К.Ю. Ми отримали проект складу на підкомітет. Хто мав бажання прийти на засідання підкомітету, прийшов і запропонував себе до складу цієї комісії. Склад цієї комісії відпрацьований на підкомітеті, тому винесли його на затвердження.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Просто уточню тоді питання: а хто проект готував цей? Відомо хто готував?

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Юрій Володимирович, за інформацією секретаріату, на адресу комітету надійшов лист від Міністерства економіки, яке є головним розпорядником цих коштів. Мінрегіон, вибачте. І ми розіслали всім на пошту такі повідомлення - його, скажімо, копію. Всі бажаючі народні депутати подали свої пропозиції по цьому питанню.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. На електронну пошту, ви маєте на увазі?

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. На електронну пошту, так.

Шановні колеги, прошу підтримати пропозиції про включення до складу відповідної комісії членів комітету. Хто за? Проти?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Один проти.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Утримався? Рішення прийнято. Дякую.

Переходимо до розгляду 5-го питання. Щодо конкурсної комісії з відбору проектів регіонального розвитку, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу. Доповідає голова підкомітету Павлов Костянтин Юрійович. Прошу, Костянтин Юрійович.

 

ПАВЛОВ К.Ю. Відповідно до Постанови уряду від 16.11.16 номер 827 в 2016 році здійснено передачу бюджетних призначень за програмою "Реалізація програм допомоги Європейського Союзу".  Тому в рамках Угоди про фінансування програми підтримки секторальної політики підтримка регіональної політики України від Міністерства фінансів та Мінрегіону, вжиття заходів щодо підтримки і реалізації реформ у сфері регіонального розвитку і сприяння децентралізації влади, що погоджено на засіданні комітету 07.12.16.

На засіданні комісії сьогодні розглянуто питання щодо переліку народних депутатів, які мають входити до складу конкурсної комісії з відбору проектів регіонального розвитку, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів Державного бюджету. Крім того, на засідання підкомітету теж прийшли деякі народні депутати, які подали себе до включення до цього списку. Вони були доповнені.

Але під час розгляду на засіданні підкомітету колеги запропонували деякі пропозиції, а саме: враховуючи велику кількість народних депутатів, які входять до складу інших комісій, надати право голові комітету в разі недотримання кворуму на цих комітетах здійснити коригування даного переліку народних депутатів з метою забезпечення нормального конструктивного співпрацювання з Міністерством регіонального розвитку та Міністерством фінансів.

Матеріали роздані, тому пропоную включити до складу конкурсної комісії збору проектів регіонального розвитку, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів Державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу, народних депутатів - членів комітету згідно з пропозиціями, що вам роздані, колеги. Прошу підтримати.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Питання є до Костянтина?

Прошу підтримати пропозиції про включення до складу відповідної комісії членів комітету. Хто за? Проти? Утримався? Дякую, рішення прийнято.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. І останнє питання, кадрове. Шановні народні депутати!

 

ІЗ ЗАЛУ. Ще "Різне".

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Ну, давайте розглянемо 6-е питання, і потім буде "Різне".

Кадрове. Шановні народні депутати, для заміщення вакантних посад у секретаріаті комітету пропонується для переведення на посаду старшого консультанта Кличкову Тетяну та на посаду спеціаліста Діденко Лілію згідно з проектом рішення, який вам розданий. Вам роздана коротка інформація про ці кандидатури. І, якщо питань немає, прошу підтримати. Немає? Голосуємо.

Хто за, прошу. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Один утримався. Рішення прийнято.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Рішення прийнято. Дякую.

Переходимо до наступного питання – "Різне". Прошу, Костянтин Юрійович.

 

ПАВЛОВ К.Ю. Уважаемые коллеги, я хочу обратить ваше внимание на ту политику, которая действительно ведет сегодня Министерство здравоохранения во главе с исполняющим обязанности. К сожалению, сегодня не рассматриваются вопросы по Министерству здравоохранения, но та политика, которая сегодня проводится с заезжими товарищами (в данном случае из Соединенных Штатов Америки), больше похожа на геноцид украинского народа.

Я не хочу говорить о том, что на сегодняшний день не утверждены некоторые моменты… (Шум у залі) Трамп здесь ни при чем, Иван Иванович. Не утверждены паспорта программ, которые направлены на финансирование Министерства здравоохранения. Сегодня еще и задерживается, и саботируется, в прямом смысле этого слова, финансирование патронатной службы  Красного Креста.

На сегодняшний день все больше и больше с каждым днем категория людей, которые ждут и требуют социальной помощи со стороны и руководства страны, и министерств, ведомств, Кабинета Министров. Поэтому, если сегодня рассказывать о том, что якобы патронатная служба Красного Креста дублирует функции территориальных центров социальных служб, я считаю, по меньшей мере некорректно. Поэтому я просил бы поддержать меня моих коллег с комитета, для того чтобы наш голова підписав лист-звернення до Міністерства охорони здоров'я з метою надання фінансування патронатній службі громадської організації Червоний Хрест. Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую.

Слово надається Дубневичу Богдану Васильовичу. Богдан Васильович, прошу вас.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Я маю своє питання. Я думаю, що ми це вже вирішили, так?

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Ну, воно  інформативний характер, я так розумію, до відома треба прийняти це.

 

ПАВЛОВ К.Ю. Я підготував звернення на Міністерство охорони здоров'я. Тому я прошу підтримати народних депутатів, колег.

 

ІЗ ЗАЛУ. Воно голосується чи не голосується?

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Костянтин Юрійович, я думаю, що це питання все ж таки на розгляд керівника комітету. І я думаю, що ви в робочому порядку з Андрієм Васильовичем маєте це питання вирішити.

 

ПАВЛОВ К.Ю. Добре. Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. А за інформацію дякуємо. Думаю, що ми її прийняли до відома.

Прошу, Богдане Васильовичу.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Я б хотів, шановні колеги, це довільне буде моє запитання, може, пан Сергій нам щось розкаже. Не можемо в районі почати розігрувати тендера і по дорогах, і по других – капітальне будівництво, і некапітальних, тому що на сьогоднішній день ще не вказана сума заробітної платні, яка має бути вказана в тих тендерах.

Пане Сергію, до кого звертатися? Чи це від вас залежить, чи як?

 

ІЗ ЗАЛУ. Кошторис зарплати.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Так, кошторису, це сума зарплати.

 

МАРЧЕНКО С.М. Чиїх зарплат, підрядних організацій?

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Так. Будівельних організацій.

 

МАРЧЕНКО С.М. Я виясню і прокоментую тоді.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Просто воно гальмує.

 

МАРЧЕНКО С.М. Можливо, у зв'язку з ростом мінімальної. Я уточню.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. То воно з тим. Але просто чекають всі вказівки, розпорядження,  щоб знати, чи це 5, чи 6, чи 7, чи 8, тому що не проводяться роботи. Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую.

Ярослав Маркевич.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Шановні колеги, прошу хвилинку уваги. Мною отримана інформація, що місцеві органи влади стурбовані незабезпеченістю фінансовими ресурсами субвенцій на надання житлових субсидій населенню. Наприклад, нестача на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепловодопостачання та іншого в сумі по всій Україні становить загалом 26 мільярдів. По Харківській області, наприклад, це 3,2 мільярда гривень. На придбання твердого палива і газу в загальній сумі брак коштів по всій Україні складає 1 мільярд гривень. У тому числі по Харківській області це 16 мільйонів гривень.

Пропоную звернутися з листом до уряду:

Перше. Про надання комітету детальної інформації щодо стану забезпечення всіх регіонів коштами на оплату субсидій.

Друге. Надати інформацію про реальний стан таких виплат та вжити урядом заходи за умови недостатності таких коштів та зобов'язати уряд внести пропозиції щодо врегулювання проблем з порушеного питання.

Это проблема стоит, я думаю, все мажоритарщики в курсе, и все представители. Проблема с недофинансированием субсидий. Прошу проголосувати.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Питання зрозуміле. Я прошу, давайте ми послухаємо коментар Сергія Михайловича – заступника Міністра фінансів. Прошу.

 

МАРЧЕНКО С.М. Ми, звичайно, надамо в письмовому вигляді пояснення щодо незабезпеченості ресурсом. Але я хочу сказати, що ті цифри, які ми зараз бачимо, і зворотній зв'язок з регіонами свідчить про те, що ті кошти, які забезпечені для бюджетної сфери, покривають потребу у повній мірі на сьогоднішній момент. Тобто там деякі питання є щодо медицини, щодо освіти, але ті обсяги медичної і освітньої субвенції достатні для того, щоб виконати всі завдання, які поставлені.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. К сожалению, это не так. Я специально проверял эту информацию.

 

МАРЧЕНКО С.М. По субсидіям?

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Да, по субсидиям.

Я обращался в Харьковскую областную администрацию, к руководителю финансового департамента, он мне подтвердил, выдал свои данные, что у них недостача 3,2 миллиарда по одному и 16 миллионов по другому. То есть это подтверждается.

Я прошу от имени комитета обратиться к Минфину с просьбой исследовать эту проблему и доложить на следующем заседании комитета.

 

МАРЧЕНКО С.М. Добре.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Я прошу секретаріат підготувати відповідний проект листа, і тоді, я думаю, що ми це питання врегулюємо.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Добре. Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Горбунов. Потім Скорик.

Прошу.

 

ГОРБУНОВ О.В. Дякую, Василю Васильовичу.

Сергію Михайловичу, питання, користуючись нагодою. Вчора нами була затверджена постанова щодо "Укравтодору", є питання. Тому що телефонують начальники служб автомобільних доріг областей, вони цікавляться, коли гроші будуть вже на місцях. Тому що заборгованості є. І відповідні погодні умови, потрібно виконувати роботи.

 

МАРЧЕНКО С.М. Думаю, відпновідно до розпису мають бути вже. Якщо постанова вже прийнята, то найближчим часом.

Я можу уточнити. Добре.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Народний депутат Скорик.

 

СКОРИК М.Л. Я хотел бы вернуться к теме субсидий. Сегодня Одесский горсовет на своей сессии принял обращение к господину Премьер-министру Гройсману с просьбой увеличить объем ассигнований по субсидиям на город Одессу на 1 миллиард гривен. По их словам, не хватает на Одессу 1 миллиарда гривен. Я говорю об ассигнованиях, а не об освоении средств.

Маленькая деталь. Предыдущего губернатора Саакашвили ругали за то, что он не осваивает средства субсидий, что Одесская область на последнем месте. Я поинтересовался этим вопросом. Оказалось, что на самом деле он все освоил, и там у него оставалось буквально 3 миллиона свободных ассигнований. А не хватало именно ассигнований, а не освоения средств.

И если проанализировать эту ситуацию по стране, я думаю, что ситуация будет катастрофическая. Поэтому есть предложение на одном из ближайших заседаний комитета вернуться к этому вопросу и посмотреть внимательно на ситуацию. Потому что когда мы слышим, что в "Нафтогазе", по словам Деркача, 7 миллиардов долларов на депозитных счетах, они показывают 20 или 22 миллиарда гривен прибыли за прошлый год, это все из карманов людей. А люди нас с вами, когда мы приезжаем на округа, спрашивают, как им выживать, как им жить. Мы отчитываемся по дорогам, еще по чем-то, а у людей просто катастрофическая ситуация.

Я предлагаю и прошу протокольно это записать, чтобы на одном из ближайших заседаний комитета рассмотреть вопрос о достаточности ассигнований по субсидиям в целом по стране. Мне кажется, это очень насущный вопрос. Если только Одессе не хватает миллиарда, можно себе представить, что в целом по стране.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Тоді, враховуючи дискусію, якщо це питання є компетенцією Міністерства соціальної політики, тут і Міністерство фінансів, але я думаю, що нам достатньо буде Міністерства соціальної політики, вивчіть ситуацію на місцях і таку інформацію нам надайте. Тоді, я думаю, що це питання буде вичерпано.

І звернення, я думаю, від комітету ми відповідне зробимо.

Є ще якісь питання? Немає.

Тоді я оголошую наше засідання закритим. Порядок денний вичерпано. Оголошую засідання закритим.

 

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку