СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

26 травня 2017 року

 

ПАВЕЛКО А.В. Почнемо наше обговорення, а коли буде кворум, тоді його розглянемо.

Шановні колеги, є пропозиція почати розгляд питань порядку денного. Як тільки буде кворум, ми почнемо приймати рішення, за умови тільки кворуму.

Шановні колеги, є два питання порядку денного. Розгляд першого питання, погодження переліку об'єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Львівській області в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу, з відповідним листом Львівської облдержадміністрації. Слово надається голові підкомітету Дубневичу Богдану Васильовичу.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Дякую, Андрію Васильовичу. Я дякую всім колегам депутатам, що дозволили себе так зранку запросити і приступили до такої плідної роботи.

І ми починаємо з Львівщини, мені дуже приємно. Львівщина завжди рада вас бачити, чути, розуміти, зустрічати по добрих абсолютно дорогах.

Львівщина в цей рік пропонує 57 об'єктів на півтора мільярда гривень. Перші дороги вже зроблено: Радехів – Луцьк і так далі, тобто ідуть повні роботи у цьому напрямку – освоєння цих коштів.

Пропонується комітету підтримати рішення: погодити перелік об'єктів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Львівській області, що здійснюється в рамках експерименту, поданий листом Львівської облдержадміністрації 11 травня 2017 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В.  Дякую, Богдане Васильовичу, як голові підкомітету.

Зараз надається слово заступнику Міністра фінансів Марченку Сергію Михайловичу.

 

МАРЧЕНКО С.М. Немає зауважень.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякуємо.

Зараз надається слово виконуючому обов'язки заступника Голови Державного агентства автомобільних доріг Харченку Олександру Івановичу.

 

ХАРЧЕНКО О.І. Шановний Андрію Васильовичу, шановні члени бюджетного комітету! Державним агентством автомобільних доріг України розглянуто перелік, зауважень немає. Перелік погоджений. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Івановичу. 

Будь ласка, запитання? Анатолій Сергійович Матвієнко.

 

МАТВІЄНКО А.С. У мене запитання до Богдана Васильовича і до Сергія Михайловича. Якщо вони дороги зроблять у Львові і залишаться гроші, то чи можна буде їх на Івано-Франківськ перекинути?

 

ІЗ ЗАЛУ. …  (Без мікрофону)

 

ПАВЕЛКО А.В. Ще питання до нашого колеги?

Ні, зараз не можемо, немає кворуму. Зараз колеги підходять.

Друге питання. Продовжуємо розгляд законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо удосконалення експерименту з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг, номер 6308, поданий народним депутатом Медуницею, Крульком та іншими. Доповідає народний депутат Медуниця Олег Вячеславович.

 

МЕДУНИЦЯ О.В. Редакційна правка комітету буде звучати так: "Ділянки вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, що суміщаються з автомобільними дорогами державного значення".

 

ІЗ ЗАЛУ. І все, крапка.

 

МЕДУНИЦЯ О.В. Крапка.

Єдине, що я хотів би спитати у "Автодора": як вони будуть це речення читати?

 

ХАРЧЕНКО О.І. Це чітко сформульовано відповідно до того, як прописані ці речі в законі.

 

МЕДУНИЦЯ О.В. Це тільки одна дорога, яка суміщається, одна вулиця, чи це дорога вся через все місто, наприклад, якщо вона йде транзитна?

 

ХАРЧЕНКО О.І. Це дорога вся, яка є продовженням маршруту.

 

МЕДУНИЦЯ О.В. Все, нема питань.

 

ІЗ ЗАЛУ. Державна.

 

ХАРЧЕНКО О.І. Не обов'язково.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Будь ласка, Анатолій Сергійович.

 

МАТВІЄНКО А.С. Я хочу подякувати Олегу Медуниці за конструктивність, тому що мені видається, що ми правильно зробили. Нам потрібно спочатку побудувати достатньо якісно всі магістралі. А потім, коли ми їх побудуємо і запустимо відповідний транзит через населені пункти, в даному випадку, або через об'їзні дороги, то ми тоді можемо змінювати ще в якийсь спосіб розподіл митниці для комунальних доріг. А тут поставили пріоритети. Я вважаю, що це компроміс абсолютно правильний і хотів би підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Анатолій Сергійович. 

Будь ласка. Всі? Олександр Горбунов.

 

ГОРБУНОВ О.В. Є пропозиція щодо другої частини цього рішення. Вона стосується правки по фонду регіонального розвитку. Я пропоную ще все-таки зараз не розглядати, а зняти. Ми проведемо додаткові консультації з Міністерством фінансів, для того щоб узгодити певні позиції.

 

ПАВЕЛКО А.В. Підтримуємо?

 

ІЗ ЗАЛУ. Да.

 

ПАВЕЛКО А.В. Підтримуємо.

Павло Унгурян, будь ласка.

 

УНГУРЯН П.Я. Шановні колеги, я не стосовно цього законопроекту. Зрозуміло, що ми його підтримуємо, а в цілому, оскільки є час і натхнення попрацювати. Все ж таки, хотів би задати питання Міністерству фінансів. За наявною інформацією та наша з вами надзвичайно важлива робота, яку ми почали в діалозі з Національним банком України, почала давати якісь результати щодо репрофайлінгу тих позицій, які дадуть нам можливість вивільнити певні кошти, направити їх на будівництво доріг. Наскільки відомо, там на днях щось відбулося щодо затвердження умов…

 

ІЗ ЗАЛУ. Прийнято рішення.

 

УНГУРЯН П.Я. Да? То, будь ласка, якщо можна, поінформуйте, будь ласка.

 

МАРЧЕНКО С.М. Я можу більш детальну інформацію дати, підготувавшись. Дякую вам за запитання. Але рішення уряду прийнято. Я думаю, найближчим часом буде відомий обсяг економії на обслуговуванні облігацій внутрішньої державної позики, які знаходились у Національному банку. Але я не хочу зараз казати суму, тому що це питання треба… Там йшла мова про 10 мільярдів гривень, я знаю, попередньо. Ну, можливо, це, можливо, 15, я не хочу коментувати, щоб не сказати, що це неправильно.

 

ІЗ ЗАЛУ. 15 або про 7,5 і 7,5. Або так, або так.

 

МАРЧЕНКО С.М. Реструктуризація проведена в таких умовах, це облікова ставка Національного банку, плюс 1,5 відсотка, тобто весь пакет облігацій, який був у портфелі Нацбанку, був реструктуризований з такими умовами.

 

МАТВІЄНКО А.С. По тих 40 мільярдах Януковича. Там на інфраструктуру, вже відомо, що буде йти, в даному випадку на дорожнє будівництво?

 

ХАРЧЕНКО О.І. Зараз "Година запитань до уряду".

 

МАТВІЄНКО А.С. Я минулого разу його питав, я просто… Ви маєте інформацію чи ні?

 

МАРЧЕНКО С.М. Анатолію Сергійовичу, я можу сказати тільки про те, що є нагальні питання, які не потребують уже вирішення, і Прем'єр-міністр дав доручення готувати зміни до бюджету 2017 року. Єдине, що нам потрібно розуміти, для того, щоб була підстава Міністерству фінансів готувати зміни до бюджету 2017 року, ми маємо виходити з уточнених макропрогнозів. Тобто ми зараз в стадії дискусій з Мінекономіки: наскільки Мінекономіки готове переглянути макропрогноз на 2017 рік. Там є всі підстави перегляду. І ми сподіваємося, що у нас буде підстава для внесення змін до бюджету 2017 року.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Валерій Дубіль.

 

ДУБІЛЬ В.О. Питання не до сьогоднішнього комітету. Знаєте, Андрію Васильовичу, хотів звернутися до вас і до членів комітету, я розмовляв з новим керівником, з Харченком, з приводу Одеської траси, дороги від Київського КП і в бік Бучі, Глевахи, Білої Церкви. Я постійно їжджу. Ви знаєте цю дорогу? Там, по-перше, цю дорогу роблять дуже багато років. По-друге, там, де зробили, вже потрібно перероблювати. По-третє, зараз одну сторону зробили і знову все зупинили – нічого не робиться. І найголовніше, те, що… Я постійно їжджу зі своїми дітьми, там стільки я зробив запит на поліцію, там стільки вбилося вже людей, там стільки стоїть постійно машин. Я просто хотів, щоб ми всі з вами разом звернули увагу на цю трасу. Я дуже вас прошу. Це Одеська траса у бік Білої Церкви. Якщо по ній проїхати, то це просто катастрофа.

 

ХАРЧЕНКО О.І. Відрізок, про який розмова, я так розумію, це відрізок, який виконується за рахунок коштів міжнародних фінансових організацій, генпідрядник компанія "Альтком", роботи виконуються довгий період часу, проблем там надзвичайно багато. На сьогоднішній день там ідуть… Ми залучили інженерного резидента для того, щоб прийняти рішення по цьому об'єкту, чи продовжуються роботи по ньому, чи контракт буде розірваний. Найближчим часом очікуємо, що будуть певні рішення з цього приводу.

Об'єкт, який ближче, на межі в'їзду у місто Київ, там 3 відрізка виконуються за рахунок коштів Державного бюджету по спецфонду. Я думаю, що там роботи будуть виконані вчасно. І там, де ми більш контролюємо ситуацію в плані того, що об'єкти, які фінансуються за рахунок міжнародних фінансових організацій, там ми залучаємо інженерів нерезидентів, де є певні труднощі у нас впливати на цей процес.

 

ДУБІЛЬ В.О. Я все ж таки хочу, щоб звернули увагу на цю дорогу. Не хочу сваритися, я думаю, що можна і підписи зібрати у народних депутатів у залі з приводу цієї дороги, скільки там загинуло людей, і взагалі. Це не мій округ, не мій регіон, у мене Чернігівська область, але я дуже прошу колег звернути увагу і допомогти. Якщо потрібна допомога бюджетного комітету, значить, допомога наша, але якщо щось потрібно допомогти, щоб ми допомогли, щоб там дорогу зробили.

Дякую.

 

МАТВІЄНКО А.С. Олександре Івановичу, я хочу вам порадити. Я не професіонал в будівництві доріг, але наскільки я знаю історію? Поскільки ми там займалися з Європейським банком реконструкції та розвитку, вони постійно посилалися, що вони не можуть виділяти додаткових коштів, поки не будуть виконані роботи на відрізку Київ – Біла Церква. Там працює відома фірма "Альтком", яка просто брали гроші, яка нічого не робила, як передоплату, витрачала їх по всій Україні, тепер вона хоче наздогнати розкрадене.

Мені видається, якщо ви як нове керівництво не підведете риску під тим злодійством, яке там на тій дорозі було, то ви автоматично заберете всю відповідальність за це злодійство на себе. Мені здається, що там мають зайнятися серйозно правоохоронні органи, розібратися з історією і дійсно прийняти рішення, бо інакше кожен день затягування з тією дорогою ви переводите на себе все те, що було при Януковичі. Тому там така якість, тому що там немає грошей, а вони зараз замилюють за рахунок того, щоб відмити вкрадені кошти.

 

 (Загальна дискусія).

 

УНГУРЯН П.Я. Шановні колеги, Ярославе, я думаю, що тобі буде цікаво. Після "Години запитань до уряду" в конференц-залі, внизу, де фракція "Блоку Петра Порошенка", відбудеться "круглий стіл" за участю Нобелівського лауреата з економіки, дуже відомого економіста у світі Вернона Сміта. Запрошуємо членів бюджетного комітету прийняти участь у цьому "круглому столі" одразу після завершення "Години запитань до уряду".

Тема "круглого столу": "Ефективність реформ в умовах кризи", власне, він… Або має намір. Це 11.15. То запрошуємо, Андрію Васильовичу, і вас, і Віктор підійшов, так, з Нобелівським лауреатом Верноном Смітом "круглий стіл" сьогодні об 11.15. Запрошуємо вас.

 

КРИВЕНКО В.М. У мене до Автодора запитання є, якщо можна.

Олександре Івановичу, ми свого часу зверталися до Автодору, я писав, хтось ще писав, нас дико обурювало корупційне рішення і непрофесійне робити оцей наддорогий ремонт на Обухів, де більш-менш нормальна була траса. Чи є якийсь аналіз  у скільки обійшовся нам кілометр? Чи є хтось покараний за це рішення? Як воно взагалі приймалося? Коли береться нормальна траса, і треба тільки верхнє покриття поміняти, все перероблюється, з Кривого Рогу до Миколаєва неможливо взагалі проїхати. І мільярд 300, якщо не помиляюся, було по старому курсу. Та яка різниця, що ЄБРР? Наші ж корупціонери підписали! Скажіть, будь ласка, своє бачення, коли хтось приймав рішення не робити Кривий Ріг – Миколаїв, там, де гроші заробляються, а робити там, де можна було спокійно їздити.

 

ХАРЧЕНКО О.І. Що стосується об'єктів, які були включені в роботу міжнародними фінансовими організаціями, так звані в'їзди в місто Київ, рішення приймалося реально банками, і це була одна з їхніх умов, щоб ці всі в'їзди були включені в роботу. Це покращення в'їздів у столицю, те, що є на сьогоднішній день.  Погоджуюся з вами, ситуація досить-таки негарна в плані чого. Я на минулому тижні проводив нараду з цього приводу у зв'язку з тим, що, по-перше, та сума по контракту, яка була, по якій фірма "Онур" виграла цей об'єкт, досить значна. Крім того, що в об'єкт були включені штучні споруди, які на сьогоднішній день не в роботі. Крім того, компанія в банків попросила продовження виконання контракту на чотири місяці, якщо я не помиляюсь, до жовтня місяця.

На сьогоднішній день вони знялися з цього об'єкту, переїхали на Київ-Харків - Довжанський, на обходи сіл, там Покровська Багачка і так далі, не доробивши цю роботу. Ми заставили їх, в крайньому випадку, офіційно завірили в тому, що до 15 червня ці роботи будуть завершені. Тільки  потім ми зможемо звести докупи всі цифри, побачити реальну вартість того об'єкту, який є, який, знову ж таки, так само, як і М 05 контролюється міжнародними фінансовими організаціями й інженерами.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую за відповідь. 

Доброго дня ще раз народним депутатам та запрошеним. Зареєструвалося 15 народних депутатів. На засіданні присутні більше половини від складу членів комітету. Кворум є, засідання оголошую відкритим. Прошу Горбунова Олександра здійснити підрахунок результатів голосування щодо рішень комітету.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Проект порядку денного у вас є. Якщо пропозицій до порядку денного у вас немає, переходимо до розгляду першого питання.

Про погодження переліку об'єктів, щодо яких здійснюється реалізація заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування у Львівській обласні в рамках експерименту відповідно до пункту 33 розділу VI Бюджетного кодексу України, згідно з відповідним листом Львівської облдержадміністрації.

Ми вже заслухали голову підкомітету Дубневича Богдана Васильовича по цьому питанню. Ми вже заслухали представника Міністерства фінансів та "Укравтодору". 

Є пропозиція підтримати озвучене Богданом Васильовичем рішення,  запропонувати комітету рішення, а саме: погодити  перелік об'єктів  з розвитку автомобільних доріг загального користування у Львівській обласні, що здійснюються в рамках експерименту, поданий листом Львівської облдержадміністрації від 11 травня 2017 року, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо  використання коштів спеціального фонду бюджету.

Голосуємо. Хто за, прошу голосувати. Проти? Утримався?   Дякую. Одноголосно.

Наступне питання, друге. Ми продовжуємо розгляд законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо удосконалення експерименту з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг,  № 6308, поданий народними депутатами Медуницею, Крульком та іншими народними депутатами. Ми заслухали доповідь Медуниці Олега Вячеславовича, представника Міністерства фінансів, представника "Укравтодору",  а також одного із авторів правки Горбунова Олександра.

Є пропозиція підтримати таке рішення комітету: рекомендувати Верховній Раді законопроект 6308 прийняти за основу та в цілому як закон з пропозиціями щодо уточнення редакції, що запропонована народним депутатом Медуницею Олегом Вячеславовичем. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався? Дякую.

 

ГОРБУНОВ О.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Рішення прийнято.

Щодо всіх питань порядку денного рішення комітетом прийнято. Оголошую засідання комітету закритим. Дякую всім за учать і бажаю успіхів.

Ще Амельченко Василь Васильович до нас прийшов. Так що, 16 народних депутатів.
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку