СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

22 березня 2018 року 

 

 

ПАВЕЛКО А.В. Шановні колеги, шановні народні депутати та запрошені! Зареєструвалося 18 народних депутатів. На засіданні присутні більше половини від складу членів комітету, кворум є, засідання оголошую відкритим. Прошу секретаря комітету Шкварилюка Володимира Васильовича здійснити підрахунок результатів голосування.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Будуть пропозиції? Є розданий вам порядок денний. Пропозиції додатково є?

 

ГОРБУНОВ О.В. Є пропозиція, Андрій Васильович. Додатково пропонується включити до порядку денного питання про погодження розподілу коштів щодо державної підтримки галузі тваринництва, передбачених Міністерству аграрної політики та продовольства на 2018 рік, відповідно до рішення уряду за номером 128-р.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Хто за цю пропозицію, прошу голосувати. Хто – за? Хто проти? Три. Хто утримався? Один.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Рішення прийнято. Дякую.

По першому питанню доповідає заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Парцхаладзе Лев Ревазович. Будь ласка.

 

ПАРЦХАЛАДЗЕ Л.Р. Дякую.

Шановні колеги, я, по-перше, хочу подякувати вам за те, що ви терміново зібралися. У нас є проект постанови, який дуже важливий для нас, постанова про розподіл коштів на 2018 рік для реалізації пулів проектів першого та другого пулу. Це надзвичайні кредитні програми для відновлення України. А також уточнено обсяги фінансування для відкоригованих проектів за пропозиціями розпорядників – одержувачів субвенції. Також виключено 9 проектів, які вже реалізовані за кошти місцевих бюджетів та за пропозицією Донецької облдержадміністрації включно 5 нових проектів, які відповідатимуть умовам фінансової угоди.

Таким чином передбачається фінансування на 2018 рік першого пулу – це 88 проектів на 689 мільйонів гривень та другого пулу – 194 проекти на 800 мільйонів гривень. Реалізація даної постанови забезпечить можливість фінансування проекту 2018 року. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В.Дякую.

Чи є заперечення, Міністерство фінансів?

 

СУПРУН С.М. Немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Немає заперечень.

Слово надається голові підкомітету Куліченку Івану Івановичу.

 

КУЛІЧЕНКО І.І. Шановні колеги, в чому питання? Місцеві органи влади залучають кошти міжнародних банків, які не кредитують сплату податків. А вони, в свій час, не є платниками податку ПДВ. Тому надається субвенція, для того щоб вони сплатили податки, і кошти повернуться до держави. Таким чином пропонується погодити розподіл місцевим бюджетам на субвенції на реалізацію проектів в рамках Надзвичайної кредитної програми для відновлення України згідно з Постановою від 14 березня 2018 року № 187 з урахуванням дотримання вимог Бюджетного кодексу в частині використання коштів спеціального фонду бюджету.

 

МЕЛЬНИК С.І. Уточнення можна? Ви сказали "податків". ПДВ чи податків?

 

КУЛІЧЕНКО І.І. ПДВ.

 

МЕЛЬНИК С.І. Це різні речі.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, шановні колеги, є пропозиція підтримати озвучену головою підкомітету Куліченком Іваном Івановичем пропозицію погодити розподіл між місцевими бюджетами субвенції з державного бюджету на реалізацію проекту в рамках Надзвичайної кредитної програми для відновлення країни згідно з Постановою уряду від 14 березня 2018 року (Постанова № 187). Хто - за, прошу голосувати. Хто проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Дякую вам, Лев Ревазович.

Наступне питання, шановні колеги, щодо погодження розподілу коштів  щодо підтримки державної галузі тваринництва, передбачених Міністерству аграрної політики та продовольства на 2018 рік відповідно до рішення уряду за номером 128-р. Є від міністерства Ахіджанов Баграт Рафікович. Будь ласка, доповідайте.

 

АХІДЖАНОВ Б.Р. Дякую.

Шановний Андрію Васильовичу, шановні депутати! Відповідно до статті 32 Закону України "Про державний бюджет на 2018 рік" виноситься на ваш розгляд та погодження Розпорядження уряду за номером 128-р, яке передбачає розподіл коштів за бюджетною програмою 2801540 "Державна підтримка галузі тваринництва".

Загалом на державну підтримку відповідно до Бюджетного кодексу передбачено один відсоток, який складає 6,3 мільярда гривень. За програмою "Державна підтримка галузі тваринництва" передбачені кошти в обсязі 4 мільярда гривень, які відповідно до вищезгаданого розпорядження пропонується розподілити за наступними напрямками: 1 мільярд 200 на часткове відшкодування вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів відповідно до статті 17 Закону України "Про держану підтримку", 1 мільярд 100 мільйонів гривень – часткова компенсація вартості будівництва за рахунок банківських кредитів (також відповідно до статті 17 - прим.2 Закону України "Про держану підтримку"), 700 мільйонів гривень - спеціальна бюджетна дотація за вирощування молодняка великої рогатої худоби, яке дається фізичним особам – господарствам населення на утримання, вирощування молодняка, верха, 500 мільйонів гривень – спеціальна бюджетна дотація за утримання корів молочного, молочно-м'ясного та м'ясного напрямку продуктивності юридичним особам та 300 мільйонів гривень – часткове відшкодування вартості закуплених для подальшого відтворення племінних тварин, а саме: корів, нетелів корів, молочного, молочно-м'ясного напрямку продуктивності та ембріонів великої рогатої худоби, які мають племінну цінність.

Враховуючи необхідність запровадження державної підтримки відповідно до вищезазначених пропозицій, прошу погодити розпорядження уряду № 128-р.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякуємо.

Шановні колеги, ми вже з вами це питання розглядали. Слово надається голові підкомітету з питань видатків державного бюджету Горбунову Олександру Володимировичу. Будь ласка.

 

ГОРБУНОВ О.В. Шановні колеги! Дякую, Андрію Васильовичу, за слово.

За результатами роботи підкомітету та за результатами роботи робочої групи, яка засідала в понеділок, я хочу зачитати ухвалу, яку ми пропонуємо підтримати: погодити розподіл коштів щодо державної підтримки галузі тваринництва за напрямками згідно з додатком до розпорядження уряду за номером 128-р, звернутися до уряду та рекомендувати переглянути положення порядку за номером 107 та зняти для об'єктів, які створюють більше як 500 робочих місць встановленого обмеження щодо вартості об'єкта до 500 мільйонів гривень. Включити до складу комісії щодо надання такої державної підтримки членів Комітету з питань бюджету чисельністю не менше 50 відсотків складу такої комісії. Звернути увагу уряду на необхідність своєчасного інформування Комітету з питань бюджету про стан використання коштів за вказаною бюджетною програмою та розглянути можливість перегляду розподілу таких коштів за підсумками їх використання у першому півріччі 2018 року. Направити уряду рішення Комітету з питань аграрної політики для розгляду та опрацювання. Прошу підтримати таке рішення.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Обговорення. Віктор Кривенко.

 

КРИВЕНКО В.М. Шановні колеги, я вважаю, що це буде дуже неправильне рішення нашого комітету. У нас з вами завжди була нормальна дискусія. І те, як прописано зараз, навіть з обмеженням в 150 мільйонів, це все одно унеможливить отримання малими фермерами. Треба повертати це рішення уряду і ставити обмеження максимум 10, можливо, 20 мільйонів гривень, щоб якомога ширше коло підприємців отримало реальну підтримку. Підтримка в 200, 300, півмільйона доларів для людей, у кого 200, 300, 500 голів – це дуже суттєво. І люди бачили, що щось робиться в державі.

Ситуація, яка була в минулому році… Я за те, щоб підтримувати великі компанії. Давайте шукати якісь інструменти для підтримки великих компаній. Але ми зараз бачимо, як прописаний порядок. Фактично там ідеться про об'єкти, а не про юрособу. В однієї юрособи може бути декілька об'єктів – 2, 3. 5. І одна юрособа може вже забрати всю державну підтримку. Це реально збурює суспільство і натравлює одних виробників на інших виробників і породжує незрозумілі слухи, чому народні депутати так б'ються саме за великі компанії.

І в цьому відношенні я дуже прошу своїх колег голосувати проти цього рішення уряду, його повертати, і щоб уряд вносив з низьким порогом, щоб якомога збільшити для підприємств… До мене звернулася Асоціація тваринників, багато інших асоціацій. І така моя позиція. Прошу її підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Віктор Михайлович Пинзеник, будь ласка.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Шановні колеги, ну, я бачив би єдиний сенс в тому, щоб погоджувати якісь розподіли від уряду, якщо ми просто не будемо слухняно підтримувати те, що нам пропонують. Я минулого разу звертав увагу і зараз хочу наголосити: невже ми такі заможні, що ми вирішили подарувати небідним людям 80 мільйонів доларів? Ну з якої це статі ми повинні забирати кошти, які так потрібні? Хтось будував собі щось, я не знаю хто, а ми відшкодовуємо 2,3 мільярда. (Шум у залі) Ви, ви. Ми з державного бюджету створимо комусь приватний бізнес. Ну, хай створює, я не маю нічого проти приватного бізнесу. Але причому тут громадяни України? Причому тут я як платник податків?

Я вважаю, що ми не повинні схвалювати і повинні хоч раз показати зуби. Повернути уряду, хай переробляють умови розподілу і припиняють дотувати українських олігархів, не залежно від того, до якої політичної сили, поглядів не відноситься. Тому моя пропозиція: голосувати проти цього рішення, повернути уряду, вказавши, що ми хочемо.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Віктор Михайлович.

Олег В'ячеславович.

 

МЕДУНИЦЯ О.В. Друзі, колеги! Я півтора роки тому на комітеті, коли ми ухвалювали державний бюджет 2017 року, це було в кінці 2016 року, категорично виступив по тій поправці, коли нам вже перед голосуванням міністерство принесло правку і допомогу ділити (пам'ятаєте?) відповідно до сплачених податків. В результаті в 2017 році бюджетні кошти пішли, ми знаємо, куди вони пішли. 40 відсотків цих бюджетних коштів пішло олігархам.

У мене інколи складається враження (от ви представник міністерства тут), що ви не Міністерство української аграрної політики, а міністерство по обслуговуванню агрохолдінгів, по дотування їх з бюджету. Вам оце не соромно отаке пропонувати і підставляти уряд з такими пропозиціями? Я категорично наполягаю на тому, підтримую колегу Кривенка, віддати уряду назад, хай розробляє нове положення. Аграрний комітет висловився проти цього. Вже є закон, не пам'ятаю назву, але провів його Комітет податкової політики про те, що там 50 мільйонів, по-моєму, в одні руки… (Шум у залі)

 

ІЗ ЗАЛУ. 150.

 

МЕДУНИЦЯ О.В. І хай роблять так, щоб ці бюджетні кошти пішли в реальний сектор економіки – фермерам, селянам, тобто тим, які мають справді дати робочі місця, створити широкий аграрний фронт виробника на Україні.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олег В'ячеславович.

Сергій Іванович Мельник.

 

МЕЛЬНИК С.І. Я хотів би ще доповнити. Дивіться, минулого разу ми там висловили декілька застережень: це щодо обмеження, це щодо субвенції по коровам юридичним особам, це біоенергетика. Ну так виходить, ніби й розглянули, поговорили, сьогодні жодне застереження взагалі просто навіть не те, що якось обговорити… Я не знаю, давайте ще по фізичних враховуємо чи біоенергетику якусь виключаємо. Ну, знову виноситься те, що було, ніби ми не збирались, ніби ми не давали пропозицій.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Сергій Іванович.

Ще, колеги з комітету, є пропозиції? Олег Іванович Кулініч.

 

КУЛІНІЧ О.І. Шановні колеги, я хотів би, щоб ви врахували, що ми на своєму комітеті прийняли рішення, де за вашими ж рекомендаціями, тому що на останньому засіданні були представники нашого комітету, ви нам рекомендували розглянути у себе на комітеті. Ми прийняли рішення також обмежити суму підтримки на одну юрособу, враховуючи пов'язаних осіб, в розмірі 150 мільйонів гривень. Тому що дійсно є ризик, що знову в цьому році, як і в минулому, ті ж самі компанії… В минулому році одна компанія взяла з державного бюджету суму в розмірі десь 60-65 мільйонів доларів. Я думаю, це зовсім несправедливо і неправильно. Давайте підтримувати якраз ті напрямки, де у нас є сплата: молочне тваринництво, молоко, м'ясо – якраз там, де це треба робити. Ну, це зовсім несправедливо і нечесно, і взагалі тут ніякої логіки немає. Я не знаю, як міністерство це все прописує, коли підтримка йде не малим фермерам, а підтримка йде в великий бізнес, який і так в нормальній ситуації з надприбутками.

Тому я прошу врахувати рішення аграрного комітету і врахувати те, що є рішення і податкового комітету, де проголосований в першому читанні законопроект, де також є такі обмеження – 150 мільйонів на одну юрособу. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Шановні колеги, я ще раз хочу нагадати, що ми якраз рішення Комітету АПК і направляємо до Кабінету Міністрів, щоб вони врахували це рішення.

Будь ласка, ще Андрій Богданович Кіт.

 

КІТ А.Б. Дякую.

Шановні колеги, я вам, по-перше, хочу подякувати за вашу позицію, я завжди знаю, що бюджетний комітет і його представники насправді думають про країну і про її правильний розвиток. Я хочу сказати, що, напевно, нам слід дочекатися, коли відповідний законопроект, який є поданий народними депутатами стосовно взагалі обмежень по будь-якій державній дотації, зайде до Верховної Ради, Верховна Рада по ньому визначиться, це і буде сигналом для всіх нас, як нам правильно діяти в тому чи в іншому випадку.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Андрій Богданович.

Олексій Мушак, будь ласка.

 

МУШАК О.П. Шановні колеги, дякую, що насправді глибоко розбираєтеся в проблематиці. Це питання, воно вже не нове, воно вже було. Я єдине прошу вас подумати, що ми всі будемо робити, коли другий рік підряд одна велика компанія знову отримає більше мільярда гривень чи через дотації, чи через квазіакумуляцію. Це є, ну. воно ж не виникне знову. Ви всі як би свідомо приймаєте рішення. Якщо не буде обмежень на пов'язані особи, відповідно це по факту буде означати: велика дотація одній компанії і ніяк по-іншому. Дякую за вашу увагу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Якщо можна, Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Я хочу сказати, що це розпорядження 128-р, воно враховує там все, починаючи від приватного сектора, кошти виділені по великій рогатій худобі, до молочного сектора – передбачено все і розділено, ви подивіться суми. Сьогодні маніпулюють і називають якісь не зрозумілі суми – 60 мільйонів і так далі. Ну не було такого.

Давайте хай хтось підготується, розбереться. Не існувало таких сум і не існує. Те, що зачитувало міністерство, там розділено на шість чи на вісім…

 

ІЗ ЗАЛУ. Шість.

 

КУЧЕР М.І. Шість, да? На шість об'єктів. І там все чітко прописано. А оці маніпуляції, які створюються вже рік, які ми читаємо, які вже стидно читати і стидно дивитися, де маніпулюють всіма, воно ж, знаєте…

Я казав, здуру пропонували 150 мільйонів, я здуру виніс от тупий, дурний закон і буду добиватися – півтора мільярда повернення ПДВ в одні руки. Чи півтора, ну, я не знаю. чи 150, розумієте? Просто це тема, в якій треба розібратися, де все прописано, де розбито по пунктах. І ми сьогодні розказуємо, що міністерство не так порахувало. Сядьте і порахуйте. Ті цифри, які називає Мушак, їх не існує. Він просто обманює й маніпулює, от і все.

 

ПАВЕЛКО А.В. Николай, я вас очень попрошу, мы здесь не переходим на личности, каждый имеет право высказаться.

Василий Васильевич Амельченко.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги, я пропоную нам бути послідовними, тому що ми з вами обрали уряд. Уряд приймає програму. І в додатку є розподіл. Він вважає напрямки пріоритетними те, що, скажемо, написано в додатку до розпорядження Кабінету Міністрів. Я пропоную підтримати цей напрямок використання коштів.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Василь Васильович.

Дубневич Богдан Васильович.

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. А ви знаєте, шановні колеги, з інших комітетів, яка в цьому біда? Біда, коли нема грошей, і дуже велика біда, коли є кошти. От чомусь так: як нема, ми плачемо, як є, не можемо розділити. Давайте відпускаємо цей паровоз, і хай він їде. А час, перепрошую, покаже. Якщо він збудував і була програма, що йому віддадуть за це, хай віддають, хай будує. Він що там жити буде? Він буде там створювати бізнес і робочі місця, і державі сплачувати певні податки. Це моя думка.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Богдан Васильович.

Шановні колеги, я думаю, що у нас у всіх була можливість на минулому комітеті це питання обговорювати, у всіх була можливість попрацювати в підкомітеті, в робочій групі. Я пропоную переходити до прийняття рішення і по мірі надходження пропозицій.

Перша пропозиція була озвучена головою підкомітету Олександром Володимировичем Горбуновим (рішення підкомітету). Я ставлю на голосування. Хто за дане рішення, прошу голосувати. Рахуйте.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Дев'ять.

 

ПАВЕЛКО А.В. Хто проти?

 

ІЗ ЗАЛУ. Нас 18 членів комітету.

 

ПАВЕЛКО А.В. Ні, нас менше, вийшов Пинзеник. Уже нас 17.

 

ІЗ ЗАЛУ. Він був проти.

 

ПАВЕЛКО А.В. У нас голосування зараз.

Хто проти? Хто утримався? Два проти. Три утримались. Рішення, секретар.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Нас 18 з Унгуряном. Ще раз давайте проголосуємо.

 

ПАВЕЛКО А.В. Ще раз: хто – за, прошу голосувати.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. 11. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Хто проти? Утримались? Є. Рішення приймається. Дякую, шановні колеги. На цьому всі питання порядку денного вичерпані. Дякую за роботу.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку