Повідомлення

Перейти до розділу
30 березня 14:49
Звіт про виконання Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік", поданий Кабінетом Міністрів України (звіт та матеріали до нього) посилання...
29 березня 15:09
Закон України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" посилання...
15 квітня 15:06
Щодо проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо збільшення видатків на забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами за реєстр. № 5304 докладніше
15 квітня 12:49
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
09 квітня 10:10
Щодо розгляду проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо впровадження фінансово-кредитних механізмів забезпечення громадян України житлом за реєстр. № 5308 докладніше
09 квітня 10:06
Щодо підготовки до другого читання проекту Закону України про внесення змін до додатків № 3 та № 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо забезпечення діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України за реєстр. № 5197-2 докладніше
25 березня 12:52
Щодо повторного розгляду проекту Закону України про внесення змін до додатків № 3 та № 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо забезпечення діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України (реєстр. № 5197) та розгляду альтернативних законопроектів (реєстр. № 5197-1 та № 5197-2) докладніше
18 березня 15:23
Щодо розгляду проекту Закону України про внесення змін до додатків № 3 та № 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо забезпечення діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України (реєстр. № 5197) докладніше
17 березня 17:10
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
04 березня 11:05
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
22 грудня 2020, 15:49

Стенограма до ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №70 від 16.12.2020

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

16 грудня 2020 року

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Доброго дня, шановні народні депутати та запрошені!

Володимире Володимировичу, підтвердіть, будь ласка, наявність кворуму.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кворум є. Присутні більше від половини складу комітету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Кворум є. Засідання оголошую відкритим.

Прошу секретаря комітету Цабаля Володимира Володимировича здійснювати підрахунок результатів голосування щодо рішень комітету.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Проект порядку денного у вас є. Чи є пропозиції?

 

ЗАБУРАННА Л.В. Прошу додатково включити до порядку денного питання про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Апарату Верховної Ради України на 2020 рік, відповідно до розпорядження Уряду від 16 грудня 2020 року за номером 1569-р.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Прошу підтримати запропонований проект порядку денного з урахуванням пропозиції пані Забуранної.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Колеги, хто за? Проти? Утрималися? 1 – утримався. 2 - не голосували. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Перше питання порядку денного. Про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради України і Бюджетним кодексом.

Доповідає голова підкомітету Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Дякую, Юрію Юрійовичу.

За наслідками опрацювання законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, підготовлено та подано на ваш розгляд 43 законопроекти. З них пропонується визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету, 14 законопроект та такими, що впливають на показники бюджету, 29 законопроектів, з них: 12 мають безпосередній вплив, 17 – опосередкований. Колеги, прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Тоді голосуємо.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Колеги, хто за? Проти? Утрималися? 1 – утримався. 2 – не голосували. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що не мають впливу на показники бюджету?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – утримався. 1 – не голосував. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що мають вплив на показники бюджету?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – проти. 1 – утримався. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Друге питання. Про погодження виділення коштів для забезпечення здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19:

перше, розподіл скорочення видатків державного бюджету та їх спрямування до фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19 (розпорядження Уряду № 1563- р).

Доповідає перший заступник Міністра фінансів Улютін Денис Валерійович.

 

УЛЮТІН Д.В. Дякую.

Шановні народні депутати, вам на розгляд надається проект розпорядження про перерозподіл деяких видатків державного бюджету за пропозиціями 36 головних розпорядників бюджетних коштів. Вони надали пропозиції щодо того, що вони не використають такий обсяг видатків, скорочення видатків до кінця 2020 року. Ми перерозподілили, зняли з цих 36 головних розпорядників і передали це до фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19. Ці видатки нададуть нам можливість профінансувати ті напрямки, які нам потрібно профінансувати з цього фонду, це ініціатива Президента, щодо підтримки підприємств в цей період, які будуть зупинені, або буде призупинена їхня діяльність під час періоду закриття. Враховуючи, що відповідно до 28 статті Закону про бюджет у нас є таке право, просимо погодити цей перерозподіл.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є запитання до доповідача?

Чи є зауваження, пропозиції в Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

Ми розглянули сьогодні дане питання і за результатами опрацювання зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету відповідно до розпорядження Уряду від 14 грудня за номером 1563-р погодити скорочення видатків державного бюджету загального фонду майже на 6,1 мільярдів гривень та відповідно збільшення на таку суму видатків за загальним фондом COVID-19.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція погодити відповідно до розпорядження Уряду від 14 грудня за номером 1563-р скорочення видатків державного бюджету загального фонду майже на 6,1 мільярди гривень та відповідно збільшення на таку суму видатків загального фонду COVID-19. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Друге, зміни обсягу коштів, виділених із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19 Міністерству соціальної політики (постанова Уряду № 1200).

Доповідає перший заступник Міністра соціальної політики України Котик Євген Дмитрович.

 

КОТИК Є.Д. Доброго дня, шановні народні депутати. Міністерство соціальної політики виступило з ініціативою відновити програму, яка була запроваджена на початку цього року, а саме: надання підтримки фізичним особам-підприємцям на відповідну виплату дітям, приватним підприємцям першої, другої категорій на дітей до 10 років. Наразі у нас закриті видатки по листопад. Для того, щоб забезпечити виконання тих заявок, які надходять до Міністерства соціальної політики в грудні, нам потрібно додатково 262 мільйони гривень, які ми перерозподіляємо з Фонду COVID-19, який був виділений на самоізоляцію, там є невикористання коштів, перенаправляємо їх на цю програму. Прошу підтримати даний перерозподіл з метою підтримки фізичних осіб-підприємців.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Не заперечуємо.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження, пропозиції в Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

Ми також сьогодні опрацювали дане питання і за результатами його опрацювання пропонується рекомендувати комітету погодити відповідно до пунктів 1, 2 і 3 постанови Уряду від 8 грудня № 1200 зменшення видатків для Фонду соцстраху для виплати матеріального забезпечення та страхових виплат на безповоротній основі та збільшення видатків Фонду COVID-19 і відповідно виділення із Фонду COVID-19 Мінсоцполітики коштів у сумі майже 263 мільйони гривень для надання допомоги на дітей фізичних осіб-підприємців. Хочу зазначити, що за поясненнями міністерства це охопить близько 140 тисяч ФОПів. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

КОТИК Є.Д. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Третє, виділення коштів із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19 Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства (постанова Уряду № 1230).

Доповідає заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Качка Тарас Андрійович. Прошу.

 

КАЧКА Т.А. Доброго дня. Постановою Кабінету Міністрів № 1230 передбачено виділити Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства із загального фонду державного бюджету 630 мільйонів 632 тисячі гривень на реалізацію одного з видів допомоги, затверджених Законом України від 4 грудня 2020 року № 1071, а саме: одноразові компенсації суб’єктам господарювання у разі, якщо станом на 31 жовтня 2020 року їх основний вид економічної діяльності відноситься до переліку видів економічної діяльності. Мова йде про компенсацію ЄСВ, сплаченого з розрахунку середньомісячної за період попередніх 10 місяців. За інформацією, яку надала Державна податкова служба України, цим видом допомоги може бути охоплено 19 тисяч 677 суб’єктів господарювання. Відповідно з розрахунку тих суб’єктів, які можуть отримати допомогу, було здійснено розрахунки щодо виділення цих коштів, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень.

 

КІССЕ А.І. (Виступ російською мовою) У меня нет заперечень, у меня вопрос. Скажите, пожалуйста, есть вопрос такой, очень важный для людей – многолетние насаждения. Есть ли возможность провести взаиморасчет с теми людьми, которые поверили нам, государству, министерству, вложили деньги и ждут компенсации, по-моему, где-то в размере чуть больше 200 миллионов? Есть ли какая-то информация, что людям говорить?

 

КАЧКА Т.А. Це мова йде по сільському господарству, так?

 

КІССЕ А.І. Сады.

 

КАЧКА Т.А. Я спробую вам надати детальну інформацію по цим програмам.

 

КІССЕ А.І. Дуже прошу. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

Ми розглянули дане питання і за результатами його опрацювання пропонується рекомендувати комітету погодити відповідно до пункту першого постанови Уряду від 11 грудня № 1230 виділення із Фонду COVID-19 за загальним фондом Мінекономіки понад 630 мільйонів гривень для надання одноразової компенсації суб’єктам господарювання для відшкодування витрат на сплату ЄСВ. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – не голосував. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Четверте, виділення коштів із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19 Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства (постанова Уряду № 1232).

Доповідає заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Качка Тарас Андрійович.

 

КАЧКА Т.А. Кошти, які виділені постановою Кабінету Міністрів, так само спрямовані на реалізацію ще одного виду допомоги, передбаченого Законом України від 4 грудня 2020 року, а саме: надання одноразової матеріальної допомоги найманим працівникам тих суб’єктів господарювання, які скоротили або можуть скоротити передбачену законодавством тривалість робочого  часу на період карантинних заходів, в розрахунку до 8 тисяч гривень на одного працівника. Зараз Державна служба зайнятості відповідальна за збирання заявок на цю допомогу. І за розрахунками з Державної служби зайнятості такою програмою можуть бути охоплені близько 225 тисяч найманих працівників. Відповідно з огляду на ці параметри був здійснений запит, схвалений Кабінетом Міністрів України.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає зауважень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

Ми сьогодні розглядали дане питання і головним проблемним моментом, який ми вбачали на підкомітеті, це є безпосередньо Порядок надання такої одноразової допомоги. Тому що, прошу звернути увагу, суб’єкт господарювання, який претендує на отримання даної допомоги для найманих працівників, має надати лише власний наказ про обмеження часу робочого дня, що дуже важко контролюється, і фактично підлягає сумніву можливість здійснення такого контролю за дотриманням цього питання. В той же час ми повинні усвідомлювати, що ініціатива Президента, і є Закон України, яким безпосередньо в тому числі визначається цей інструментарій як один із тих, які націлені на підтримку під час карантинних обмежень, локдауну, саме підприємців. Тому, враховуючи вищезазначене, все ж пропонується рекомендувати комітету погодити відповідно до пункту першого постанови Уряду від 9 грудня № 1232 виділення із Фонду COVID-19 за загальним фондом Мінекономіки 1,8 мільярди гривень для надання Фонду безробіття коштів для виплати одноразової матеріальної допомоги суб’єктам господарювання. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – утримався. 1 – не голосував. Решта – за. Рішення прийнято.

 

КАЧКА Т.А. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. П’яте, виділення коштів із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19 Міністерству соціальної політики (постанова Уряду № 1235).

Доповідає перший заступник Міністра соціальної політики Котик Євген Дмитрович.

 

КОТИК Є.Д. Шановні народні депутати, проект акту розроблено з метою виконання статті 2 Закону України про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19. Метою проекту є реалізація ініціативи Президента саме щодо надання матеріальної допомоги у розмірі 8 тисяч гривень застрахованим особам, які можуть втратити дохід через карантин. Для цього проектом акту пропонується виділити Міністерству соціальної політики кошти у сумі майже 8,3 мільярди гривень із фонду боротьби з COVID-19 за спеціальним фондом державного бюджету для здійснення виплат через систему Пенсійного фонду України, визначити порядок використання цих коштів. Також передбачено здійснювати виплати на зазначені суми для понад 1 мільйона застрахованих осіб. Реалізація акту буде здійснюватися в межах видатків, передбачених Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" для фонду боротьби з COVID-19. Прошу підтримати.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає зауважень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

За результатами опрацювання зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету погодити відповідно до пункту першого постанови Уряду від 9 грудня за номером 1235 виділення із Фонду COVID-19 за спецфондом Мінсоцполітики 8,3 мільярди гривень для надання одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам із дотриманням вимог бюджетного законодавства щодо коштів спеціального фонду державного бюджету. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 2 – утрималися. Решта – за. Рішення прийнято.

 

КОТИК Є.Д. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шосте, перерозподіл коштів, виділених із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19 для Міністерства внутрішніх справ (постанова Уряду № 1246).

Доповідає заступник Міністра внутрішніх справ України Ковальчук Тетяна Іванівна.

 

КОВАЛЬЧУК Т.І. Доброго дня, шановний пане голово, шановні члени комітету. Прошу підтримати розроблену Міністерством внутрішніх справ постанову Кабміну про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених МВС. Власне, пропонується здійснити парозподіл видатків в межах загального обсягу бюджетних призначень, які передбачені МВС на 2020 рік із фонду боротьби з COVID, шляхом зменшення їх обсягу в сумі 22 мільйони 192 тисячі гривень за однією бюджетною програмою і збільшення обсягу за іншою бюджетною програмою з метою здійснення доплати тим лікарям, тим медичним працівникам, які безпосередньо зайняті в роботі з надання медичної допомоги хворим на COVID. Це ті працівники, які працюють в медичних закладах охорони здоров’я, які знаходяться у сфері управління Міністерства внутрішніх справ. Прошу підтримати.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення, зауваження в Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає зауважень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

Ми також розглядали дане питання сьогодні і за результатами опрацювання пропонується рекомендувати комітету відповідно до постанови Уряду за номером 1246 погодити перерозподіл видатків в межах обсягу видатків, виділених для МВС із Фонду COVID-19. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – утримався. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Третє питання. Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передачі бюджетних призначень, передбачених головним розпорядникам коштів, розподілу трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам:

перше, передача Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів бюджетних призначень, передбачених Господарсько-фінансовому департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України (постанова Уряду № 1212).

Доповідає заступник Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Хорєв Михайло Юрійович.

 

ХОРЄВ М.Ю. Доброго дня, шановні народні депутати, шановний головуючий. Урядом прийнято рішення про передачу бюджетних призначень, передбачених Господарсько-фінансовому департаменту Секретаріату Кабміну, на рахунки Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів. Така передача пов’язана з тим, що урядом в цьому році 27 травня було прийнято Постанову 425, якою була проведена оптимізація центральних органів виконавчої влади, якою Міністерство енергетики та захисту довкілля було перейменовано в Міністерство енергетики і утворено нове міністерство – Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України. Враховуючи наявність та необхідність виплат, передбачених постановою Уряду № 647 по реалізації комплексної реформи, міністерством було підготовлено постанову, яка Урядом підтримана. Просимо підтримати цей перерозподіл.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

Дане питання розглядалося сьогодні на підкомітеті, були певні технічні неузгодженості, які ми, власне, вирішили в процесі розгляду. Відповідно за результатами пропонується рекомендувати комітету погодити встановлену постановою Уряду від 9 грудня за номером 1212 передачу бюджетних призначень. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – утримався. Решта – за. Рішення прийнято.

 

ХОРЄВ М.Ю. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Друге, зміни до розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій між місцевими бюджетами (розпорядження Уряду № 1554-р).

Доповідає заступник Міністра розвитку громад та територій України Лукеря Іван Михайлович.

 

ЛУКЕРЯ І.М. Шановний Юрію Юрійовичу, шановні народні депутати! 9 грудня розпорядженням Уряду під номером 1554 за пропозиціями народних депутатів та 16 обласних державних адміністрацій були внесені зміни до розподілу у 2020 році між місцевими бюджетами субвенції за об’єктами та заходами відповідної субвенції, зокрема був здійснений перерозподіл по тих об’єктах та заходах, де неможливо було реалізувати, і з метою їх ефективного використання, а також внесено редакційні правки до назв об’єктів. Враховуючи вищевикладене, відповідно до частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України прошу погодити зміни до розподілу в 2020 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій між місцевими бюджетами згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 року під номером 1554. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження, пропозиції в Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Дякую, Юрію Юрійовичу.

Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити зміни до розподілу між місцевими бюджетами у 2020 році субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій згідно з розпорядженням Уряду № 1554-р. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Олексій Гончаренко.

Для протоколу нашого засідання, я хочу ще раз зробити зауваження, яке я робив вже в сесійній залі. Окремі території, це звучить дуже гарно, але насправді Кабінет Міністрів розділив українців на два сорти: одні – молодці, які обрали на своїх округах "Слуг народу" і "Довіру", інші – не молодці, які обрали представників інших політичних сил. Це ганебно, це політична корупція, це неправильно. Я ще раз для нашого протоколу це кажу. І знову ви можете побачити в цьому перерозподілі, що все це продовжується.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Іване Михайловичу, прокоментуйте, будь ласка.

 

ЛУКЕРЯ І.М. Перерозподіл здійснено в тих областях, де відбулася економія або де неможливо було розподілити, тобто кошти між областями не розподілялися.

 

(Загальна дискусія)

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Саламахою Орестом Ігоровичем пропозиція погодити зміни до розподілу між місцевими бюджетами у 2020 році субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій згідно з розпорядженням Уряду № 1554-р. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 3 – утрималися. 2 – проти. 12 – за. Рішення прийнято.

 

ЛУКЕРЯ І.М. Дуже дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Для протоколу, присутні 22 народних депутати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Третє, розподілу обсягу субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво/реконструкцію, капітальний ремонт та будівельно-ремонтні роботи басейнів та палаців спорту (розпорядження Уряду № 1533-р).

Доповідає перший заступник Міністра молоді та спорту України Симонов Сергій Анатолійович.

 

СИМОНОВ С.А. Доброго дня, шановний Юрію Юрійовичу, шановні народні депутати! Урядом було створено порядок використання субвенції на палаци спорту та на басейни. Була створена Міністерством молоді та спорту комісія, до якої увійшли депутати бюджетного комітету та депутати нашого профільного комітету по фізичній культурі та спорту. Ми визначили об’єкти для фінансування в 2020 році, палаци спорту та басейни. Вони були затверджені рішенням уряду. Тепер прошу вашої підтримки.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Дякую, Юрію Юрійовичу.

Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити розподіл між місцевими бюджетами субвенцій на будівництво/реконструкцію, капітальний ремонт та будівельно-ремонтні роботи басейнів та палаців спорту згідно з розпорядженням Уряду № 1533-р з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Саламахою Орестом Ігоровичем пропозиція погодити розподіл між місцевими бюджетами субвенцій на будівництво/реконструкцію, капітальний ремонт та будівельно-ремонтні роботи басейнів та палаців спорту згідно з розпорядженням Уряду № 1533-р з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – утримався. 1 – не голосував. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Четверте, перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству соціальної політики (розпорядження Уряду № 1566-р).

Доповідає перший заступник Міністра соціальної політики Котик Євген Дмитрович.

 

КОТИК Є.Д. Шановний головуючий, шановні народні депутати! Розпорядження Кабінету Міністрів 1566-р про перерозподіл деяких видатків, яким пропонується здійснити перерозподіл видатків в обсязі 180,2 мільйони гривень між бюджетними програмами, які передбачені для Мінсоцполітики. Необхідність цього пов’язана з проведенням компенсації виплат, передбачених Законом України про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Виплати будуть здійснюватися, зокрема, переважна частина – щомісячні грошові компенсації вартості продуктів харчування громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесені до першої і другої категорій. За три місяці у нас недовиконання по цьому напрямку становить близько 180 мільйонів – саме на ті кошти, які ми хочемо перерозподілити між власними програмами. І це забезпечить відповідне фінансування для майже 260 тисяч осіб. Знімаємо з програми 1030 основні кошти - це з "Пакунку малюка", які недовикористовуються, і є економія в цьому напрямку. Тому ми запускаємо на дуже важливу програму, яка наразі часто піднімається, в тому числі і у Верховній Раді, я знаю, дуже багато є звернень в цьому напрямку. Прошу підтримати даний перерозподіл.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. За результатами опрацювання зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету погодити встановлений розпорядженням Уряду від 14 грудня за номером 1566-р перерозподіл видатків державного бюджету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

КОТИК Є.Д. Дякую дуже.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. П’яте, перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Державному управлінню справами (розпорядження Уряду № 1553-р).

Доповідає заступник керівника Державного управління справами Прилипко Сергій Іванович.

 

ПРИЛИПКО С.І. Шановні народні депутати! Державне управління справами просить погодити перерозподіл деяких видатків державного бюджету на 2020 рік. У нас утворилася економія в сумі 15 мільйонів 949 тисяч гривень. Це перерозподіл виключно на надання медичної допомоги пацієнтам, пов’язаним з COVID-19, і це видатки споживання на закупівлю засобів індивідуального захисту, медичних виробів, дезінфекційних та лікарських засобів. Прошу погодити перерозподіл.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є питання до доповідача?

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Є питання.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так, прошу.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Олексій Гончаренко.

У мене таке відчуття, що немає такого засідання комітету, куди не приходить Державне управління справами. Ну на кожне засідання приходить Державне управління справами, і у нас одна і та сама розмова. Я зараз знову хочу підняти це питання. Лікарня "Феофанія" згідно з указом Президента від 14 січня цього року мала би бути відкрита для всіх бажаючих. Кожний раз я вас запитую, що зроблено для цього, крім того, що ви кожного разу приходите щось перерозподілити.

Дякую.

 

СЛОБОДЯНЮК Д.П. Дозвольте? Начальник медичного управління Державного управління справами.

Шановний народний депутате, ми приходимо за потребою у фінансуванні і перерозподіляємо власні гроші, передбачені нам бюджетом на поточний рік.

З приводу указу Президента, надійшли ваші запити як на Офіс Президента, так і до Державного управління справами. Ми надали аргументовану відповідь. Можу повторити.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Повторіть, будь ласка.

 

СЛОБОДЯНЮК Д.П. На сьогоднішній день ми відпрацювали той порядок і направили до Міністерства охорони здоров’я. Міністерство охорони здоров’я, відпрацювавши наш запит, не запропонувало  версію, а вказало, що ми можемо користуватися тільки тим порядком, яким вони регулюють направлення пацієнтів в усі заклади охорони здоров’я, і опрацьованому в рамках реформування системи охорони здоров’я. Тобто той наказ, який вони прописали для реформи системи охорони здоров’я та направлення пацієнтів на вторинну ланку надання допомоги, який не регулює направлення. І нормативний документ, який вони напрацювали, вони не погоджували з Державним управлінням справами. Тобто тут є юридична колізія.

Тому ми звертаємося до Кабінету Міністрів, до Секретаріату Кабінету Міністрів, щоб вони юридично опрацювали цю норму.

Дякую.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. ... (без мікрофону) що не виконується указ Президента?

 

СЛОБОДЯНЮК Д.П. Ми можемо виконувати тільки в тій частині, коли врегульовано нормативно-правовими актами, на жаль. Центральним органом згідно основ законодавства охорони здоров’я є Міністерство охорони здоров’я.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

Ми розглядали дане питання і воно пов’язане із економією бюджетних коштів відповідно в структурі Державного управління справами і перерозподілом їх на потреби медицини. Відповідно ми пропонуємо рекомендувати комітету погодити встановлений розпорядженням Уряду від 9 грудня № 1553-р перерозподіл видатків державного бюджету.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – проти. 4 – утрималися. 13 – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шосте, додаткове питання, про погодження перерозподілу видатків державного бюджету.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Можна?

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Колеги, велике прохання, коли я кажу "хто за", поки я не сказав "проти", не опускати руки. Бо просто не встигаю порахувати. Добре?

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Додаткове питання, про погодження перерозподілу видатків держаного бюджету, передбачених Апарату Верховної Ради України на 2020 рік відповідно до розпорядження Уряду від 16 грудня 2020 року за номером 1569-р.

Доповідає Савкова Лілія Вікторівна – заступник Керуючого справами-головний бухгалтер Управлінням справами Апарату Верховної Ради України. Прошу.

 

САВКОВА Л.В. Доброго вечора, шановні народні депутати. Відповідно до рішення Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України від 2 грудня, протокол № 55 Апарату Верховної Ради рекомендовано було економію, що утворилася за бюджетною програмою 10 "Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України", спрямувати в одній частині на виплату помічникам народних депутатів, а другу частину – на стимулювання оплати праці працівників Апарату за підсумками їх роботи в 2020 році. Відповідно до частини восьмої статті 23 Бюджетного кодексу та розпорядження Кабінету Міністрів від 16 грудня № 1569-р про перерозподіл деяких видатків державного бюджету просимо погодити здійснення в межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Апарату Верховної Ради на 2020 рік у загальному фонді державного бюджету, перерозподіл видатків шляхом зменшення обсягу видатків споживання за програмою 10 "Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України" на суму 38 мільйонів 274 тисячі 100 гривень і збільшити обсяги видатків споживання за програмою 20 "Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України" на ці самі 38 мільйонів 274,1 тисяч гривень. Прошу підтримати.

Дуже дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. За результатами опрацювання зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету погодити встановлений розпорядженням Уряду від 16 грудня 2020 року № 1569-р перерозподіл видатків державного бюджету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою комітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

САВКОВА Л.В. Дуже дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Четверте питання. Про погодження надання у 2020 році державних гарантій для забезпечення виконання боргових зобов’язань за кредитами (позиками), що залучаються приватним акціонерним товариством "Національна енергетична компанія "Укренерго" (постанова Уряду № 1203).

Доповідає перший заступник Міністра фінансів Улютін Максим Валерійович.

 

УЛЮТІН Д.В. Дякую.

Шановні народні депутати, вам на розгляд надано проект про погодження надання державних гарантій для забезпечення виконання боргових зобов’язань ПРАТ "НЕК "Укренерго". Хочу сказати, що це передбачено статтею 6 Закону України про Державний бюджет України. Кабмін приймає рішення про надання гарантій за погодженням з Бюджетним комітетом. Прийняття постанови сприятиме залученню кредитів банків державного сектору на сприятливих умовах для погашення боргових зобов’язань "НЕК "Укренерго" перед "Гарантованим покупцем" та подальшого погашення заборгованості "Гарантованим покупцем" перед виробниками електричної енергії відновлювальних джерел енергії перед НЕК "Енергоатом" і ПРАТ "Укргідроенерго". Постановою затверджені основні умови. Прошу підтримати дане рішення.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Рахункова палата підтримує зазначене рішення. Разом з тим, я хотів би, щоб ви звернули увагу на наступне. Перше, позика, яка зараз отримується, це вже друга позика. Перед цим 20 вересня "Укренерго" отримало позику в сумі 149 мільйонів євро, а саме 4,877 мільярди гривень.

І друге. Ми би хотіли, щоб Міністерство фінансів при укладанні угоди, яка буде підписуватися "Укренерго", жорстко проконтролювало відсоткову ставку, яка буде підписана в цьому договорі.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Прошу, Денисе.

 

ГЕРМАН Д.В. Шановний Юрію Юрійовичу, шановні колеги! В мене є одне питання до Міністерства фінансів та одна пропозиція щодо питання, яке розглядається. Питання до Мінфіну таке. Було звернення від Комітету з питань енергетики, наш колега Андрій Герус звертався до міністра Марченка та до Василя Шкуракова щодо надання  державних гарантій НЕК "Енергоатому". Відповідь на це питання ми не отримали. Тобто розуміння, чи є підтримка цього питання, чи немає на рівні Мінфіну, не зрозуміло. Це по-перше. Тобто чекаю на відповідь від Дениса Улютіна.

Щодо пропозиції. Якщо ми не маємо можливості зараз з голосу змінити постанову КМУ через рішення комітету, то пропоную від комітету зробити звернення до КМУ відповідно та Міністерства фінансів щодо розгляду можливості надання державних гарантій НЕК "Енергоатому". Чому це важливо? Тому що в "Атома" великі заборгованості перед постачальниками і вони нічого не можуть робити. Це значно допомогло б вирішити проблему.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Денисе Валерійовичу, прокоментуйте, будь ласка, питання.

 

УЛЮТІН Д.В. Дякую.

Ми розберемося, чому не надали відповідь. Просто не готовий зараз сказати.

Хочу сказати, що в цьому році "Енергоатом" міг іти на гарантію через статтю 6 як інвестпроект. Просто на сьогодні вже вичерпано ліміт по гарантіям, і на сьогодні вони вже не зможуть претендувати на отримання саме гарантій в цьому році. В наступному році також через інвестпроект вони можуть претендувати на отримання гарантій.

Разом з тим, хочу сказати, що це погодження, яке зараз буде, тут 11,3 мільярди гривень, які будуть через ДП "Гарантований покупець" спрямовано в тому числі і для погашення заборгованості перед "Енергоатомом".

 

ГЕРМАН Д.В. Це часткове вирішення проблеми.

 

УЛЮТІН Д.В. Так, часткове. Але в будь-якому разі, все потрібно вирішувати частково, бо проблема ж накопичувалася не за один день, а роками накопичувалася, тому частково і буде розв’язуватися проблема.

 

(Загальна дискусія)

 

ГЕРМАН Д.В. Чому ви не реагуєте на звернення? Ми ж не звертаємося до вас з якимись там безглуздями.

 

УЛЮТІН Д.В. Я розберуся. Я просто не знаю, чому не відповіли. Розберемося, надамо відповідь.

 

ГЕРМАН Д.В. Чи можемо ми в проект рішення включити звернення щодо розгляду питання держгарантій для "Енергоатома", Юрію Юрійовичу?

 

(Загальна дискусія)

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово від підкомітету надається Лабі Михайлу Михайловичу.

 

ЛАБА М.М. За підсумками розгляду даного питання в підкомітеті з питань доходів і фінансування бюджету та державного боргу пропонується комітету ухвалити рішення згідно з розданим проектом ухвали, зокрема: погодити надання у 2020 році державних гарантій за запозиченнями "Укренерго" у сумі не більше 11,3 мільярди гривень згідно з Постановою Кабінету Міністрів від 9 грудня 2020 року № 1203.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена Михайлом Михайловичем Лабою пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – утримався. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Щодо питань порядку денного рішення комітету прийняті. Оголошую засідання комітету закритим. Дякую всім за участь.