СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

30 червня 2021 року

 

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кворум є. Присутні більше половини від складу комітету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую. Засідання оголошую відкритим.

Прошу секретаря комітету Цабаля Володимира Володимировича здійснювати підрахунок результатів голосування щодо рішень комітету. 

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Проект порядку денного  у вас є. Чи є пропозиції до проекту порядку денного?

Прошу підтримати запропонований проект порядку денного. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались? Так, одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Перше питання. Про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради і Бюджетним кодексом.

У зв'язку з відсутністю голови підкомітету Шпак Любові Олександрівни доповідає з цього питання член підкомітету Задорожній Микола Миколайович. Прошу.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Доброго дня, шановні колеги. За наслідками опрацювання законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, підготовлено та подано на ваш розгляд 49 законопроектів, з них пропонується визнати: такими, що не мають впливу на показники бюджету, – 22 та такими, що впливають на показники бюджету, – 27, з них 16 мають безпосередній вплив та 11 мають опосередкований вплив. Прошу підтримати рішення підкомітету.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Переходимо до прийняття рішення. Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що не мають впливу на показники бюджету?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що мають вплив на показники бюджету?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались? 2 – утримались. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, розподілу коштів, передбачених головним розпорядникам коштів державного бюджету, розподілу трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам:

перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Службі безпеки України (розпорядження Уряду № 625-р).

Доповідає заступник Голови Служби безпеки України Якушев Олександр Вікторович. Прошу вас.

 

ЯКУШЕВ О.В. (Без мікрофону)…відмовлялися від підписання договорів. Службою безпеки України проведено поточний аналіз показників, затверджених на 2021 рік, внаслідок чого за бюджетною програмою 6521010 за результатами проведених заходів щодо актуальності та пріоритетності у забезпеченні підрозділів СБУ матеріально-технічними засобами, а також за результатами проведення процедур публічних закупівель та укладених договорів та контрактів з'явилася можливість щодо перерозподілу близько 23 мільйонів гривень, який не вплине на організацію роботи та виконання оперативно-службових завдань.

Так, з урахуванням прогнозу та очікування чергової хвилі поширення та спалаху на території України на початку осені коронавірусної хвороби, спричиненої новими штамами "Дельта" та "Дельта+", виникла гостра потреба у необхідності часткової заміни застарілого медичного обладнання у військово-медичному управлінні Служби безпеки України на більш сучасні аналоги, які в першу чергу будуть використані в профілактиці та боротьбі з COVID-19.

У зв'язку з викладеним прошу проголосувати та підтримати перерозподіл 23 мільйонів з програми 6521010 на 6521050.

Щиро дякую. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Відсутні.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

Ми розглянули сьогодні дане розпорядження Уряду і за результатами розгляду зазначеного питання пропонується підтримати встановлений розпорядженням Уряду 625-р перерозподіл видатків державного бюджету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забурнною Лесею Валентинівною пропозиція погодити встановлений розпорядженням Уряду за номером 625-р перерозподіл видатків державного бюджету. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Розподіл коштів, передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою щодо будівництва (придбання) житла для військовослужбовців Головного управління розвідки Міністерства оборони України (розпорядження Уряду № 519-р).

Доповідає заступник начальника Головного управління розвідки Міністерства оборони України Зайцев Віктор Вікторович.

 

ЗАЙЦЕВ В.В. Доброго дня всім! Шановний Юрію Юрійовичу, шановні народні депутати! 26 травня 2021 року Кабінетом Міністрів прийнято розпорядження про розподіл коштів, передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою 5961040 "Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Головного управління розвідки Міністерства оборони України" на 2021 рік, з метою використання в 2021 році бюджетних коштів за бюджетною програмою. Акт розроблено відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік", стаття 28, та пункту 49 Порядку складання розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого Постановою Кабміну від 28 лютого 2002 року № 228. Пропонується розподілити кошти в сумі 110 мільйонів 813 тисяч 043 гривні на придбання житла на вторинному ринку та на умовах пайової участі.

Це погоджено із заінтересованими органами. Без зауважень – Мін'юст, Мінекономіки, Мінцифри, урядовий Офіс координації європейської та євроатлантичної інтеграції, та із зауваженнями, які враховані, Міністерства фінансів України – щодо уточнення категорії осіб, для яких буде здійснюватися придбання житла. Це не потребує додаткових витрат з держбюджету. Прошу підтримати.

Дякую за увагу.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Немає, оскільки зауваження Мінфіну були враховані.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Відсутні.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. За підсумками розгляду і керуючись вимогами статті 28 закону, рекомендується погодити відповідно до розпорядження Уряду № 519-р розподіл коштів за бюджетною програмою "Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Головного управління розвідки Міністерства оборони України" у сумі 110,8 мільйона гривень за напрямом згідно із додатком до цього розпорядження Уряду із дотриманням вимог бюджетного законодавства щодо використання коштів за спеціальним фондом бюджету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – проти. 1 – утримався. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Третє питання, перерозподіл обсягів надання кредитів з державного бюджету, передбачених Міністерству розвитку громад та територій для реалізації спільних з міжнародними фінансовими організаціями інвестиційних проектів (розпорядження Уряду № 624-р).

Доповідає перший заступник Міністра розвитку громад та територій Лозинський Василь Миронович.

 

ЛОЗИНСЬКИЙ В.М. Дякую.

Доброго дня, Юрію Юрійовичу, шановні члени бюджетного комітету! Ідеться про перерозподіл між програмами в межах Мінрегіону шляхом зменшення програми розвитку муніципальної інфраструктури, яка координується і працює по Європейському інвестиційному банку, на перекидку коштів на програму "Розвиток міської інфраструктури і заходи в секторі централізованого теплопостачання" 350 мільйонів гривень.

Причина такого кроку – це те, що програма, з якої пропонується зняти ресурси, ми розуміємо, що ці кошти ефективно не будуть використані до кінця року в зв’язку з тим, що не відбулись торги по деяких об’єктах. Наприклад, по Дніпру вони були відмінені. Враховуючи, що ці всі торги є за міжнародними правилами, вони тривають значно довше, ніж по загальній системі ProZorro, ми  чітко розуміємо, що кошти не будуть використані. Водночас ми відчуваємо гостру потребу в проекті другої програми, яка фінансується Світовим банком. В основному це проекти теплопостачання, водопостачання, реконструкція очисних споруд. Найбільш гостра потреба – це, власне, реалізація проектів по теплопостачанню. Оскільки зараз гострий будівельний сезон, ряд міст, наприклад, найбільше Харків, здійснюють реконструкцію своїх котелень, котли замінюються, тому нам дуже важливо зробити цю перекидку якомога швидше для того, щоб опалювальний сезон не був на зриві.

Це питання обговорено з колегами з підкомітету, з Мінфіном, дуже важливе для нас. Прошу підтримати.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерстві фінансів?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Відсутні.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача? Прошу.

 

ЛАБА М.М. Скажіть, будь ласка, номер програми 2751640?

 

ЛОЗИНСЬКИЙ В.М. З програми 2751640 ми знімаємо і пропонуємо збільшити ресурс на 2751600.

 

ЛАБА М.М. Скажіть, будь ласка, порядок можете потім на комісію дати в робочому питанні?

 

ЛОЗИНСЬКИЙ В.М. Так.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Все?

Слово надається голові підкомітету Лунченку Валерію Валерійовичу.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Доброго дня, шановні колеги. За підсумками розгляду даного питання в підкомітеті пропонується  комітету прийняти рішення згідно з розданим проектом ухвали, а саме:

перше, погодити визначене розпорядженням Кабінету Міністрів № 624-р здійснення перерозподілу обсягів надання кредитів з державного бюджету з дотриманням вимог щодо використання коштів спеціального фонду бюджету;

друге, надати рекомендації Кабінету Міністрів, наведені в проекті ухвали, зокрема доручити Мінрегіону за участі Мінфіну надати комітету аргументовані пояснення причини нездійснення в 2019-2021 роках заходів з реалізації інвестиційного проекту "Програма розвитку муніципальної інфраструктури" із залученням позики Європейського інвестиційного банку, а також прискорити реалізацію такого інвестиційного проекту та вжити дієвих заходів для забезпечення в 2021 році виконання бюджетної програми 2751640 відповідно до бюджетних призначень з врахуванням перерозподілу, здійсненого розпорядженням Уряду № 624-р.

Дякую за увагу.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Лунченком Валерієм Валерійовичем пропозиція згідно з розданим проектом ухвали. Прошу голосувати. 

 

ЦАБАЛЬ В.В.  Хто за? Проти? Утримались? 1 – проти. 2 – утримались. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Четверте питання, зміни до розподілу коштів державного фонду регіонального розвитку за адміністративно-територіальними одиницями та інвестиційними програмами і проектами регіонального розвитку у 2021 році (розпорядження Уряду № 660-р).

Доповідає заступник Міністра розвитку громад та територій України Лукеря Іван Михайлович.

 

ЛУКЕРЯ І.М. Шановний Юрію Юрійовичу! Шановні народні депутати! Розпорядження Кабінету Міністрів розроблене відповідно до норм Бюджетного кодексу з метою розподілу коштів ДФРР. Розпорядженням передбачено внесення змін до переліку проектів, які затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів № 297 від 12.04.21 року. Даним розпорядженням виключається один проект, по одному проекту зменшується фінансування, додатково включаються 14 проектів, по яких були усунуті зауваження, надані за результатами попереднього розгляду на попередніх комісіях, та по 6 проектах збільшується фінансування.

Зміни були схвалені міжвідомчою комісією 19 травня 2021 року. Відповідно до статті 24 Бюджетного кодексу прошу погодити розподіл коштів ДФРР у 2021 році за адмінтеродиницями та інвестпрограмами і проектами регіонального розвитку згідно з додатком до розпорядження Кабінету Міністрів України № 660-р.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Відсутні.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету  Саламасі Оресту Ігоровичу. 

 

САЛАМАХА О.І. Дякую, Юрію Юрійовичу.

Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити зміни до розподілу коштів державного фонду регіонального розвитку України відповідно до розпорядження Уряду № 660-р. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В.  Хто за? Проти? Утримались? 1 – утримався. Решта – за. Рішення прийнято.

 

ЛУКЕРЯ І.М. Щиро вдячний.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Розподіл між місцевими бюджетами субвенції  на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (розпорядження Уряду № 654-р).

Доповідає перший заступник Міністра у справах ветеранів України Порхун Олександр Володимирович.

 

ПОРХУН О.В. Шановний Юрію Юрійовичу! Шановні народні депутати! Шановні присутні! Відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" за бюджетною програмою 1511050 субвенція з державного бюджету для отримання жилих приміщень для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, визначені особами з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи або учасниками бойових дій, затверджені видатки в обсязі 248,4 мільйона гривень.

На виконання порядку та умов надання субвенції Мінветеранів здійснено розподіл субвенції, погоджено без зауважень – Мінфін, Мінекономіки, Мінцифри, Мінюстом та затверджено Урядом (розпорядження Кабінету Міністрів від 16.06.21 року № 654-р). Прошу погодити розподіл субвенції.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Відсутні.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Дякую.

Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити розподіл між місцевими бюджетами субвенції  на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (згідно з розпорядженням Уряду № 654-р).

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – утримався. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Третє питання. Щодо підготовки до другого читання проекту Закону України про внесення зміни до статті 29 Бюджетного кодексу України у зв'язку із внесенням змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету (реєстраційний № 5154).

Доповідає голова підкомітету Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Дякую, Юрію Юрійовичу.

Законопроект 5154 Верховною Радою 15 червня прийнято за основу з дорученням комітету його доопрацювати до другого читання за скороченою процедурою. Відповідно до статті 116 Регламенту у встановлені строки (не пізніше 22 червня) до комітету надійшли пропозиції народних депутатів, згруповані в порівняльній таблиці в кількості 18 пропозицій. За підсумками опрацювання таких пропозицій в підкомітеті за участю представників Мінфіну та Рахункової палати в остаточній редакції законопроекту пропонується врахувати техніко-юридичні пропозиції, зазначені у висновку комітету до першого читання, а саме: щодо уточнення назви законопроекту та формулювання одноразового збору. Разом з тим, пропонується відхилити окремі пропозиції, що зазначено в розданому проекті рішення з відповідним обґрунтуванням.

Таким чином, пропонується комітету врахувати 5 пропозицій, з них 1 – частково, відхилити 13 пропозицій та рекомендувати Верховній Раді законопроект 5154 прийняти в другому читанні та в цілому як закон з урахуванням підтриманих пропозицій у запропонованій остаточній редакції, викладеній у порівняльній таблиці до законопроекту, та внесення необхідних техніко-юридичних і редакційних правок за результатами прийняття законопроекту.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається заступнику Міністра фінансів Єрмоличеву Роману Володимировичу.

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Ми підтримуємо рішення підкомітету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Відсутні. Ми підтримуємо рішення.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є питання до доповідача?

Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Кузбитом Юрієм Михайловичем пропозиція згідно з розданим проектом ухвали. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 3 – утрималися. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Четверте питання. Законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу № 5656 та альтеративний законопроект № 5656-1.

По законопроекту № 5656 доповідає співавтор. Співавтор є?

Юрію Михайловичу, прошу вас, доповідайте.

 

КУЗБИТ Ю.М. Дякую, Юрію Юрійовичу.

Колеги, законопроектом № 5656 пропонується зарахувати адміністративний збір за державну реєстрацію у сфері містобудівної діяльності: у розмірі 30% – до спеціального фонду державного бюджету, спрямувавши їх на забезпечення єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, з використанням якої надаються адміністративні послуги у сфері містобудівної діяльності; поряд з тим, до спецфонду державного бюджету пропонується зарахувати 30% плати за державну реєстрацію, що здійснюється нотаріусами, у розрахунку від визначеного розміру адміністративного збору; у розмірі 70% загального фонду бюджетів місцевого самоврядування або районних бюджетів в залежності від місця надання послуг, до обласних бюджетів такий збір не зараховується.

В альтернативному законопроекті (це я вже як голова підкомітету говорю), там різниця просто в "процентовках", тому за результатами розгляду пропонується підтримати таке рішення: рекомендувати Верховній Раді законопроекти 5656 і 5656-1 включити до порядку денного п'ятої сесії Верховної Ради та за результатами їх розгляду у першому читанні прийняти за основу законопроект 5656, доручивши комітету доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням пропозицій і поправок суб'єктів права законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради вже у другому читанні.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Для висловлення позиції Міністерства фінансів щодо зазначених законопроектів слово надається заступнику Міністра фінансів Єрмоличеву Роману Володимировичу.

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Ми підтримуємо рішення, озвучене народним депутатом.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Відсутні.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

 

ГНАТЕНКО В.С. Будь ласка, хвилинку мені.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Тоді прошу.

 

ГНАТЕНКО В.С. Ми сьогодні розглядали це питання на підкомітеті і взагалі підтримуємо цей закон як дуже важливий, але є деякі зауваження. І ми знаємо, що адміністративно-територіальна реформа, яка пройшла, на жаль, не так розподілила кошти, і місцеві бюджети сьогодні недоотримують багато фінансового ресурсу.

Тому в проекті бюджету ми пропонуємо альтернативний варіант, а саме: 90 відсотків цього збору направити на місцеві бюджети і 10 відсотків на державний бюджет, як це і пропонується в нашому проекті закону. Тобто матрицю перерозподілу трошки змістити в сторону місцевих бюджетів.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Ще є питання? Так, прошу.

 

ЛЮШНЯК М.В. Шановний головуючий, колеги народні депутати! У мене ще є таке побажання, так, доручити Міністерству фінансів обрахувати, яка сума буде саме цього збору. Можливо, ми би всі 100 відсотків передали ці збори на місцеві бюджети, тому що сьогодні ми завершуємо децентралізацію і громади повинні розуміти, звідки будуть мати кошти. А скільки потрібно на видатки по адмініструванню, якщо Міністерство фінансів правильно все обрахує, можливо громади їм просто віддадуть ці кошти і оплатять ці послуги.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так, прокоментуйте, будь ласка, Міністерство фінансів.

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. На сьогодні всі кошти зараховуються до місцевих бюджетів. В даному випадку йде просто про зменшення витрат чи доходів місцевих бюджетів і збільшення спеціального фонду державного бюджету. За розрахунками, які надані ДАБІ за 2019 рік, це остання інформація, яка надійшла від Мінрегіонбуду, це близько 8 мільйонів гривень. І в першу чергу зрозуміло, що це питання Уряду – обрахувати, і в першу чергу це має Мінрегіонбуд обрахувати, яким чином, що по доходах, що по видатках, скільки коштуватиме такий реєстр, утримання цього реєстру.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Прошу.

 

ГЕВКО В.Л. Збереження зараз цих надходжень в місцевих бюджетах після децентралізації, я вважаю, є дуже важливим. І підтримую направлення доручення Уряду про можливість такого залишення 100 відсотків в місцевих бюджетах.

Дякую.

 

(Загальна дискусія)

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Добре. Мінфін долучиться до обговорення при другому читанні всіх пропозицій, які будуть. Я думаю, що буде запекла дискусія на цю тему.

Тому з врахуванням рішення підкомітету ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Кузбитом Юрієм Михайловичем пропозиція ухвалити таке рішення, а саме: рекомендувати Верховній Раді законопроекти 5656 і 5656-1 включити до порядку денного п’ятої сесії та за результатами їх розгляду в першому читанні прийняти за основу законопроект 5656, доручивши комітету доопрацювати його з врахуванням поправок і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи та внести на розгляд Верховної Ради вже в другому читанні. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. За? Проти? Утримались? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

П’яте питання. Про висновок Рахункової палати про результати аналізу виконання Закону "Про Державний бюджет України на 2021 рік" у першому кварталі та інформацію щодо виконання державного бюджету у поточному році.

Слово надається члену Рахункової палати Яремчуку Ігорю Миколайовичу для представлення висновків Рахункової палати.

 

ЯРЕМЧУК І.М. Дякую, Юрію Юрійовичу.

Шановний Юрію Юрійовичу, шановні народні депутати України та запрошені! На засіданні підкомітету з питань державного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати докладно розглянуто висновок про результати аналізу виконання Закону "Про Державний бюджет України на 2021 рік" у першому кварталі. Хочу зупинитись коротко на питаннях і основних аспектах виконання державного бюджету, які актуальні і зараз.

Перше. Виконання  бюджету залежить від стану економіки. Очікуваного відновлення зростання економіки в поточному році ще не відбулось. Зокрема, в січні-квітні 2021 року  реальний ВВП за оцінкою Міністерства економіки зменшився на 0,2 відсотки.

Друге. Доходи загального фонду державного бюджету  перевищили план за січень-травень на 18 мільярдів, або на 4,5 відсотки. При цьому перевиконанню плану сприяло зростання з початку року суми надмірно сплачених до державного бюджету податків, зборів, платежів – на 4,3 мільярди гривень, або на 27 відсотків.

Третє. Видатки загального фонду державного бюджету в січні-травні менше плану на 36 мільярдів, або на 7 відсотків. При цьому Кабінет Міністрів на 1 червня не забезпечив затвердження порядків використання коштів за 10 бюджетними програмами з 38-и, внесення змін до чинних порядків використання коштів за 4 бюджетними програмами з 33-х, прийняття рішень про розподіл коштів за напрямками, об’єктами, заходами за 3 бюджетними програмами з 11-и, визначених в статті 28 Закону "Про Державний бюджет". На 31 травня головні розпорядники бюджетних коштів не затвердили за погодженням з Міністерством фінансів 9 відсотків паспортів бюджетних програм. В січні-травні не розпочато надання субвенцій за 12 бюджетними програмами на загальну суму 2,1 мільярда гривень, що спричинено насамперед довготривалим прийняттям  урядом рішень щодо перерозподілу цих субвенцій.

Четверте. В умовах перевиконання в січні-травні на 19 мільярдів гривень плану доходів і повернення кредитів до загального фонду недоотримано запланованих за цей період 70 мільярдів гривень державних запозичень і 3,6 мільярда гривень коштів від приватизації державного майна. В результаті план на січень-травень надходжень загального фонду державного  бюджету не виконано  на 55 мільярдів гривень, або 8 відсотків, що звузило можливості для своєчасного і повного здійснення запланованих видатків.

П’яте. Загалом державні запозичення менші плану на січень-травень на 27 відсотків, при цьому в частині надходжень від державних зовнішніх запозичень – на 64 відсотки. Суттєвими є ризики недоотримання державних зовнішніх запозичень на прийнятних умовах, у визначених в Законі "Про Державний бюджет" обсягах, в разі неотримання чергового траншу допомоги МВФ.

Шосте. Обсяг державного боргу, за оперативними даними казначейства, зменшився у січні-травні на 20 мільярдів гривень, або 0,9 відсотків внаслідок ревальвації гривні до іноземних валют, з яких номіновано борг при перевищенні державних запозичень над бюджетними, над погашенням зобов’язань. На погашення і обслуговування боргу спрямовано 38 відсотків витрат загального фонду державного бюджету у січні-травні 2021 року, що зменшило фінансові можливості для реалізації інших бюджетних програм. Суттєвим ризиком збільшення боргу і витрат на його погашення і обслуговування залишається висока частка боргу, номінованого в іноземній валюті, яка на кінець квітня становила 64 відсотки. 

До проекту рішення, що докладно розглядався на засіданні підкомітету, зауважень і пропозицій немає. Сподіваюсь, що подані Рахунковою палатою за результатами аналізу виконання Закону "Про Державний бюджет на 2021 рік" у першому кварталі рекомендації будуть враховані Урядом.

Дякую за увагу.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Прошу заступника Міністра фінансів Єрмоличева Романа Володимировича прокоментувати висновок Рахункової палати, а також проінформувати про поточний стан виконання державного бюджету.

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Дякую.

Шановні народні депутати, не буду повторюватись по цифрам, а вони дійсно всі озвучені. Дійсно є позитивна динаміка виконання дохідної частини державного бюджету, позитивна динаміка у видатковій частині. Є погрішності дійсно у невикористанні деякими головними розпорядниками бюджетних коштів, які заплановані, але тут дійсно є фактор вчасного незатвердження порядків використання коштів, але ми як Міністерство фінансів неодноразово звертаємо увагу на це і на засіданнях Кабінету Міністрів.

Ми підтримуємо ту ухвалу, яка підготовлена. Вона дійсно підготовлена як спільна позиція Рахункової палати, народних депутатів і Міністерства фінансів.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є питання до доповідача?

У зв’язку з відсутністю голови підкомітету Молотка Ігоря Федоровича слово надається Задорожньому Миколі Миколайовичу. Прошу.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Шановний Юрію Юрійовичу, шановні колеги! В підкомітеті за участі Мінфіну і Рахункової палати ретельно розглянуто дане питання та за підсумками розгляду пропонується комітету прийняти рішення згідно з розданим проектом ухвали, а саме:

перше, зазначені матеріали взяти до відома та врахувати в роботі;

друге, надати рекомендації Кабінету Міністрів, наведені в проекті ухвали, щодо врегулювання наявних проблем і усунення недоліків в процесі виконання бюджету в поточному році.

Дякую. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування пропозиція згідно з розданим проектом ухвали. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утримались? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Щодо питань порядку денного рішення комітету прийняті. Всім дякую за участь сьогодні.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку