Щодо виїзних засідань Комітету з питань бюджету.

 

З початку 2015 року місцеві бюджети виконуються за новими правилами. Такі перетворення стали вимогою щодо реалізації завдань з реформування місцевого самоврядування та децентралізації влади в Україні. Ці завдання поставлені у Угоді про Коаліцію депутатських фракцій «Європейська Україна» у Верховній Раді України восьмого скликання, Стратегії сталого розвитку 2020 та в інших програмних документах.

Ставши першою серед цих завдань, бюджетна реформа з прийняттям змін до Бюджетного кодексу України у грудні 2014 року покликана забезпечити належним фінансовим ресурсом виконання повноважень місцевого самоврядування та стимулювати проведення реформ в інших сферах, насамперед в освіті, охороні здоров, державному управлінні, та щодо адміністративного устрою.

Розуміючи важливість здійснюваних перетворень, Комітет з питань бюджету започаткував практику вивчення бюджетної децентралізації в дії, відвідуючи регіони України. Починаючи з травня Комітет заслухав відповідні питання у Дніпропетровській, Запорізькій, Івано-Франківській, Львівській, Одеській, Черкаській та Чернігівській областях. Результати щодо кожного із виїздів доповідались на засіданні Комітету з питань бюджету, де ухвалювались відповідні рекомендації Уряду щодо реалізації належних заходів з вирішення порушених питань, що направлялись на ім’я Прем’єр-Міністра України.

За наслідками виїзних засідань Комітету, проведених протягом травняжовтня 2015 року, у м. Львові (13 червня), у м. Чернігові (9 липня), на Черкащині у м. Сміла (4 вересня), у м. Одесі (24 вересня), у мм. Запоріжжі та Дніпропетровську (9-10 жовтня), насамперед, було відмічено, що реалізація запроваджених Бюджетним кодексом України нових підходів до формування місцевих бюджетів дозволила отримати до загального фонду місцевих бюджетів додаткові доходи. Водночас, результати виконання місцевих бюджетів в умовах зростання індексу інфляції, цін і тарифів засвідчують недостатність коштів на проведення першочергових захищених видатків, насамперед, обсягів освітньої та медичної субвенцій, за рахунок яких забезпечується оплата праці освітян та працівників медичної сфери.

Спільною проблемою для всіх територій виявились питання виконання бюджетних програм, за якими зареєстровано кредиторську заборгованість, що згідно із законодавством має бути погашена за рахунок коштів державного бюджету (як правило, за державними капітальними видатками).

Поряд з тим, у кожному регіоні було акцентовано увагу на найактуальніших проблемах розвитку, що потребують державної підтримки.

 

Івано-Франківська область

 

Відтак, перебуваючи у Івано-Франківській області (6 травня 2015 р.), народні депутати України – члени Комітету, зокрема, розглянули питання стану дорожньої інфраструктури областей української частини Карпатського єврорегіону (даліРегіон).

Під час обговорення, було звернуто увагу на вкрай незадовільний стан доріг Регіону та можливості розвитку економіки, насамперед зимового і літнього туризму та рекреаційної галузі, підвищення інвестиційній привабливості Регіону за умови наявності якісної дорожньої інфраструктури.

За результатами роботи сформовано пропозиції щодо напрямів використання коштів передбачених у 2015 році у загальному фонді державного бюджету за бюджетною програмою «Розвиток дорожнього господарства областей української частини Карпатського єврорегіону (зокрема доріг Мукачеве – Львів, ТатарівКам’янець-Подільський, Стрий-Мамалига)» та направлено звернення до Прем’єр-міністра України з цього питання.

 

 

Львівська область, м. Львів

 

 

 

Так, за час перебування у Львові члени Комітету серед іншого відвідали Львівський регіональний онкологічний центр, який зважаючи на специфіку діяльності вкрай потребує належного забезпечення лікарськими засобами і препаратами та реконструкції приміщень.

 

Перебуваючи у приміщенні театру імені Заньковецької, народні депутати України погодились з нагальною необхідністю виконання ремонтно - реставраційних робіт будівель театру.

 

 

Чернігівська область, м. Чернігів

 

 

У місті Чернігові народні депутати - члени Комітету відвідали Чернігівське тролейбусне управління та ознайомилися з проблемами із оновлення тролейбусного парку рухомим складом електротранспорту.

 

 

 

Відвідання ПрАТ «Чернігівський автозавод» та ознайомлення з роботою і продукцією підприємства стали переконливим доказом можливості виготовлення автозаводом тролейбусів для міста Чернігова (за рахунок коштів міського бюджету на умовах співфінансування та державної підтримки у вигляді субвенції з державного бюджету).

 

 

 

 

Черкаська область, м. Сміла

 

 

На Черкащині детально було висвітлено питання незадовільного стану доріг загального користування в області та, перш за все, дороги національного значення Н-01 Київ-Знам’янкаважливого транзитного об’єкту з великим транспортним навантаженням.

 

 

Одним з шляхів поліпшення транспортно-експлуатаційного стану цієї дороги вбачається реалізація пілотного проекту з реконструкції дороги з використанням технології ресайклінгу. При цьому, також відмічалася наявність спільних проблем з функціонуванням автомобільних шляхів у Кіровоградській області, зокрема, частини дороги Київ-Знам’янка, що проходить по території цієї області.

 

 

Одеська область, м. Одеса

 

 

 

 

У місті Одеса показовим стало ознайомлення з приміщенням для центру надання адміністративних послуг та зони митного контролю, утворення якого має суттєво підвищити рівень надання послуг як мешканцям Одещини, так і іншим громадянам України.

Окремої уваги було приділено питанням стану житлово-комунального господарства області та обговорено необхідність реконструкції каналізаційної насосної станції в сабо Білгород-Дністровського району, завершення соціального проекту з будівництва житлового будинку у м.Одесі. Крім того, йшлося про здійснення заходів з реконструкції дамби Хаджибейського лиману (м.Одеса) та проведення першочергових протиаварійних і реставраційних робіт Акерманської фортеці у м. Білгород-Дністровський, а також вкотре звернуто увагу на реалізацію проекту з ремонту дороги міжнародного значення М-15 Одеса-Рені.

 

 

Запорізька область, м. Запоріжжя

 

 

 

Важливим питанням для міста Запоріжжя залишається добудова автотранспортної магістралі через річку Дніпро, призначенням якої є розвантаження транспортних потоків для усунення постійного транспортного колапсу між правим та лівим берегами Дніпра, що будується з 2004 року і на 2015 рік її будівельна готовність складає лише 30 %.

 

 

Водночас нестабільне забезпечення фінансовими ресурсами будівництва призводить до руйнування вже зведених конструкцій. Крім того, було названо інші найважливіші для регіону проекти, серед яких, будівництво хірургічного корпусу обласної клінічної дитячої лікарні, реконструкція обласного протитуберкульозного диспансеру, оновлення рухомого складу міського електротранспорту.

 

 

Поряд з тим, йшлося про необхідність завершення реконструкції найважливішого із спортивних об’єктів області – палацу спорту «Юність» для створення належних умов та злагодженої діяльності всіх суб’єктів спортивної сфери.

 

 

Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ

 

 

 

 

Особливістю міста Дніпропетровська є необхідність завершення будівництва метрополітену, інвестиційний проект щодо якого реалізовується із залученням кредитів від міжнародних фінансових організацій. Поряд з тим, одним з основних стало питання стану дороги Дніпропетровськ - Царичанка – КобелякиРешетилівка, що є найкоротшим шляхом між Дніпропетровськом та найважливішими містами північної і центрально-західної частини країни, а також інших автомобільних доріг загального користування. Зважаючи на несприятливу екологічну ситуацію в області, будо приділено увагу питанню фінансового забезпечення програм і заходів у сфері охорони здоров’я та важливості врахування екологічних особливостей регіону при визначенні відповідних видатків.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку