Головна > Текстові публікації > Законопроектна робота > Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання

Повідомлення

Перейти до розділу
19 вересня 10:47
Орієнтовний графік розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2020 рік докладніше
19 вересня 10:31
Проект Закону про Державний бюджет України на 2020 рік (реєстр. №2000 від 15.09.2019) посилання...
19 вересня 10:15
Закон України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" (з додатками) посилання...
19 вересня 15:31
Про Висновок Рахункової палати про результати аналізу виконання закону про Державний бюджет України на 2019 рік у першому півріччі та інформацію щодо виконання державного бюджету у поточному році  Комітет з питань бюджету на своєму засіданні 18 вересня 2019 року розглянув Висновок Рахункової палати про докладніше
19 вересня 10:55
Щодо розгляду законопроектів про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» (реєстр. № 2039) та про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» щодо покращення стану автомобільних доріг в Одеській області (реєстр. № 2039-1)  Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 18 вересня 2019 року (протокол № 4) розглянув докладніше
19 вересня 10:53
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
12 вересня 14:52
Щодо плану роботи Комітету на другу сесію Верховної Ради України докладніше
12 вересня 14:43
Верховна Рада України прийняла за основу та в цілому як закон проект закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії Верховна Рада України на своєму засіданні 12 вересня прийняла за основу та в цілому як закон із врахуванням пропозицій Комітету з питань бюджету докладніше
12 вересня 14:32
Верховна Рада України прийняла в першому читанні за основу та в цілому як закон проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо джерел формування державного дорожнього фонду»  Верховна Рада України на ранковому засіданні 12 вересня 2019 року прийняла в першому читанні за основу та в цілому як закон проект Закону України докладніше
09 вересня 10:08
Щодо розгляду законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії (реєстр. № 1074) докладніше
09 вересня 10:04
Щодо розгляду проекту Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо джерел формування державного дорожнього фонду (реєстр. № 1063) докладніше

Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання

11 квітня 2012, 11:32

Зміни до Бюджетного кодексу України щодо правомірності здійснення видатків на утримання загальноосвітніх спеціалізованих шкіл-інтернатів

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 10 квітня  2012 року розглянув проект Закону України про внесення змін до статей 89, 90 Бюджетного кодексу України (щодо правомірності здійснення видатків на утримання загальноосвітніх спеціалізованих шкіл-інтернатів), поданий народним депутатом України О.Черпіцьким, реєстр. №9327 від 21.10.2012 року.

Проект закону передбачає внесення змін до статей 89 та 90 Бюджетного кодексу України:

1) у статті 89 – уточнення переліку загальноосвітніх навчальних закладів (ліцеї, гімназії, колегіуми), видатки на утримання яких здійснюються з районних бюджетів та бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим і міст обласного значення та враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, такими типами навчальних закладів ліцеї-інтернати, гімназії-інтернати, колегіуми-інтернати;

2) у статті 90 – доповнення видатків, що здійснюються з бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів і враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, видатками на утримання загальноосвітніх спеціалізованих шкіл-інтернатів (ліцеї-інтернати, гімназії-інтернати, колегіуми-інтернати).

Гімназія-інтернат, ліцей-інтернат, колегіум-інтернат зідно із статтею 9 Закону України «Про загальну середню освіту» (із змінами) належать до загальноосвітніх навчальних закладів. При цьому, законом надано визначення таких закладів, що дозволяє однозначно тлумачити їх функціональне призначення.

Відтак питання утримання таких закладів унормоване у статті 89 Бюджетного кодексу, згідно з якою до видатків, що здійснюються з районних бюджетів та бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим і міст обласного значення, віднесено видатки на загальноосвітні навчальні заклади (у тому числі: спеціалізовані школи, ліцеї, гімназії, колегіуми).

Щодо внесення змін до статті 90, слід зауважити, що з бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів здійснюються видатки на загальну середню освіту для громадян, які потребують соціальної допомоги та реабілітації, що узгоджується з критеріями розмежування видів видатків між місцевими бюджетами, визначеними у статті 86 Бюджетного кодексу.

Пропозиція щодо врахування у цих бюджетах видатків на загальноосвітні спеціалізовані школи-інтернати (ліцеї-інтернати, гімназії-інтернати, колегіуми-інтернати) надана без будь-яких критеріїв розмежування видатків на утримання зазначених закладів між бюджетом Автономної Республіки Крим, обласними, міськими та районними бюджетами відповідно до вимог статті 86 Бюджетного кодексу України. При цьому з’являються прямі ризики передачі на обласний рівень усіх типів таких навчальних закладів, що не відповідає принципу субсидіарності, основою якого є необхідність максимально можливого наближення надання гарантованих послуг до їх безпосереднього споживача (стаття 7 Бюджетного кодексу України).

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради вважає недостатньо обґрунтованою пропозицію проекту щодо визначення порядку бюджетного фінансування освітніх закладів лише для таких спеціалізованих освітніх закладів як ліцеї-інтернати, гімназії-інтернати, колегіуми-інтернати, оскільки перелік освітніх закладів для обдарованих дітей набагато ширший за наведений у законопроекті. Крім того, пропозиція щодо фінансування визначених у законопроекті освітніх закладів з бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів також не достатньо обґрунтована, оскільки такий підхід не відповідає існуючій системі цих закладів за рівнем їх підпорядкованості, форм власності та контингенту суб’єктів-отримувачів послуг, та пропонує питання щодо джерел фінансування навчальних закладів для обдарованих дітей вирішувати в комплексі, з урахуванням чинної мережі цих закладів та чіткого структурування останньої. Виходячи з положень пункту 6 статті 116 Конституції України, а також вимог частини 2 статті 27 Бюджетного кодексу України, Головне науково-експертне управління вважає, що для прийняття зваженого рішення щодо пропозицій проекту слід отримати відповідний висновок Кабінету Міністрів України.

Міністерство фінансів України проект закону не підтримує, оскільки передача видатків на утримання таких закладів до обласних бюджетів може призвести до звуження прав територіальної громади з вирішення питань у сфері освіти, а також вказує на невідповідність законопроекту положенням статей 7 і 86 Бюджетного кодексу України..

Враховуючи наведене, Комітет прийняв рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до статей 89, 90 Бюджетного кодексу України (щодо правомірності здійснення видатків на утримання загальноосвітніх спеціалізованих шкіл-інтернатів) (реєстр. №9327), поданий народним депутатом України О.Черпіцьким, відхилити.

Разом з тим, враховуючи необхідність врегулювання порушеного питання, Комітет з питань бюджету звернувся до Кабінету Міністрів України з пропозицією вжити заходів щодо комплексного вирішення питання надання освітянських послуг загальноосвітніми навчальними закладами диференційовано за їх типами залежно від отримувачів таких послуг, чітко розмежувавши видатки на їх функціонування між видами місцевих бюджетів, що сприятиме підвищенню якості надання освітянських послуг.