Головна > Текстові публікації > Законопроектна робота > Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним

Повідомлення

Перейти до розділу
17 вересня 17:53
19 вересня 2018 року о 15:00 планується засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету докладніше
17 вересня 11:04
Проект Закону про Державний бюджет України на 2019 рік посилання...
02 квітня 09:35
Звіт про виконання Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" посилання...
18 вересня 18:19
Комітет з питань бюджету у Одеській області докладніше
06 вересня 10:19
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
23 липня 16:28
Щодо плану роботи Комітету на дев’яту сесію Верховної Ради України докладніше
17 липня 15:14
Комітет з питань бюджету на Херсонщині докладніше
17 липня 11:45
Про основні підсумки роботи Комітету з питань бюджету у період восьмої сесії Верховної Ради України восьмого скликання (лютий – липень 2018 року) докладніше
13 липня 10:27
Комітет з питань бюджету рекомендує Верховній Раді України затвердити граничну чисельність апарату Рахункової палати докладніше
11 липня 16:30
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
05 липня 15:46
Щодо розгляду законопроекту про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» (реєстр. № 8496) докладніше

Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним

09 лютого 2012, 17:57

Зміни до бюджетного законодавства щодо перерозподілу доходів від рентної плати за нафту, природний газ та газовий конденсат

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 08 лютого 2012 року розглянув проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо перерозподілу 10 відсотків рентної плати за нафту, природний газ, газовий конденсат до місцевих бюджетів) (реєстр. №9552 від 07.12.2011 р.), поданий народними депутатами України С.В. Гордієнком, А.О. Александровською, В.А. Даниленком та О.В. Голубом.

Законопроектом пропонується змінити порядок зарахування рентної плати за нафту, природний газ, газовий конденсат, що видобуваються в Україні, і передбачити, що 90% відповідних платежів будуть зараховуватися до загального фонду державного бюджету, а 10% - до бюджету розвитку обласних бюджетів.

Слід зазначити, що справляння такого платежу здійснюється не на всій території України, а отже він буде зараховуватися лише до окремих обласних бюджетів, що призведе до нерівномірного розподілу бюджетних ресурсів між регіонами України. Зазначене не відповідає статті 95 Конституції України та принципу справедливості і неупередженості бюджетної системи, визначеному статтею 7 Бюджетного кодексу України.

Поряд з тим, зазначений законопроект призведе до втрат доходів державного бюджету і відповідно розбалансування його показників. За розрахунками Мінфіну втрати складатимуть близько 1,4 млрд. гривень. Це не відповідає вимогам статті 95 Конституції України і принципу збалансованості бюджетної системи, визначеному статтею 7 Бюджетного кодексу України.

Крім того, авторами не надано фінансово-економічне обґрунтування щодо запропонованих змін та не вказані джерела скорочення витрат бюджету та/або пропозиції джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення збалансованості бюджету, що не відповідає вимогам частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України та частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради у своєму експертному висновку до законопроекту зауважує, що потрібно уточнити положення пункту 2 розділу І проекту закону у зв’язку з незрозумілістю, до якого саме обласного бюджету мають зараховуватися 10 відсотків рентної плати за нафту, природний газ та газовий конденсат. Водночас ГНЕУ звертає увагу, що для прийняття зваженого рішення щодо пропозицій проекту слід отримати відповідний висновок Кабінету Міністрів України.

Міністерство фінансів України у своєму експертному висновку до законопроекту зазначає, що прийняття цього законопроекту є недоцільним і зауважує про його невідповідність статті 7 Бюджетного кодексу України (щодо дотримання принципу справедливості і неупередженості бюджетної системи) та частині третьої статті 27 Бюджетного кодексу України (щодо набрання чинності відповідного закону). При цьому Мінфін звертає увагу, що змінами до Бюджетного кодексу України розширено джерела надходжень бюджету розвитку місцевих бюджетів шляхом включення до нього з 2011 року єдиного податку та з 2012 року податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, і коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.

За підсумками розгляду Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо перерозподілу 10 відсотків рентної плати за нафту, природний газ, газовий конденсат до місцевих бюджетів) (реєстр. №9552 від 07.12.2011 р.), поданий народними депутатами України С.В. Гордієнком, А.О. Александровською, В.А. Даниленком та О.В. Голубом, за наслідками розгляду у першому читанні відхилити.