Головна > Текстові публікації > Законопроектна робота > Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання

Повідомлення

Перейти до розділу
19 вересня 10:47
Орієнтовний графік розгляду проекту закону про Державний бюджет України на 2020 рік докладніше
19 вересня 10:31
Проект Закону про Державний бюджет України на 2020 рік (реєстр. №2000 від 15.09.2019) посилання...
19 вересня 10:15
Закон України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" (з додатками) посилання...
19 вересня 15:31
Про Висновок Рахункової палати про результати аналізу виконання закону про Державний бюджет України на 2019 рік у першому півріччі та інформацію щодо виконання державного бюджету у поточному році  Комітет з питань бюджету на своєму засіданні 18 вересня 2019 року розглянув Висновок Рахункової палати про докладніше
19 вересня 10:55
Щодо розгляду законопроектів про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» (реєстр. № 2039) та про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» щодо покращення стану автомобільних доріг в Одеській області (реєстр. № 2039-1)  Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 18 вересня 2019 року (протокол № 4) розглянув докладніше
19 вересня 10:53
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
12 вересня 14:52
Щодо плану роботи Комітету на другу сесію Верховної Ради України докладніше
12 вересня 14:43
Верховна Рада України прийняла за основу та в цілому як закон проект закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії Верховна Рада України на своєму засіданні 12 вересня прийняла за основу та в цілому як закон із врахуванням пропозицій Комітету з питань бюджету докладніше
12 вересня 14:32
Верховна Рада України прийняла в першому читанні за основу та в цілому як закон проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо джерел формування державного дорожнього фонду»  Верховна Рада України на ранковому засіданні 12 вересня 2019 року прийняла в першому читанні за основу та в цілому як закон проект Закону України докладніше
09 вересня 10:08
Щодо розгляду законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії (реєстр. № 1074) докладніше
09 вересня 10:04
Щодо розгляду проекту Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо джерел формування державного дорожнього фонду (реєстр. № 1063) докладніше

Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання

20 березня 2012, 17:24

Щодо проекту Закону Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 13 березня 2012 року розглянув проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати», поданий народним депутатом України Н.Ю. Королевською (реєстр. № 9768 від 01.02.2012р.).

 Законопроектом пропонується, починаючи з 1 квітня 2012 року, збільшити в середньому на 50 відсотків розміри прожиткового мінімуму у розрахунку на місяць на одну особу, а також окремо для тих, хто належить до основних соціальних і демографічних груп населення (проти затверджених у Державному бюджеті України на 2012 рік). Зокрема, прожитковий мінімум для працездатних осіб (і відповідно мінімальну заробітну плату) пропонується встановити з 1 квітня - 1550 грн. (затверджено - 1094 грн.), з 1 липня – 1590 грн. (затверджено - 1102 грн.), з 1 жовтня – 1630 грн. (затверджено - 1118 грн.), з 1 грудня – 1660 грн. (затверджено - 1134 грн.).

Прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність (що відповідає розміру мінімальної пенсії) пропонується встановити з 1 квітня - 1270 грн. (затверджено 838 грн.), з 1 липня – 1300 грн. (затверджено 844 грн.), з 1 жовтня – 1330 грн. (затверджено 856 грн.), з 1 грудня – 1360 грн. (затверджено 884 грн.).

Законопроект не містить пропозицій щодо внесення змін до бюджетних показників, а у прикінцевих положеннях доручається Кабінету Міністрів України, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету при підготовці та доопрацюванні проекту закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» врахувати розміри прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати, передбачені цим законом.

Однак, нормативно-правове регулювання зазначеного питання у такий спосіб призведе до неузгодженостей у законодавстві та суперечності положень закону про Державний бюджет України на 2012 рік, а відтак і до різнотлумачень практичного застосування відповідних норм.

Крім того, законопроект не узгоджується із положеннями статті 4 Закону України «Про прожитковий мінімум», статті 10 Закону України «Про оплату праці», та статті 40 Бюджетного кодексу України, згідно з якими розміри прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати встановлюються законом про Державний бюджет України.

За експертним висновком Міністерства фінансів України реалізація положень законопроекту у поточному році потребуватиме додаткових видатків з державного та місцевих бюджетів у сумі близько 92,6 млрд. грн., з них на встановлення в 2012 році мінімальної заробітної плати у розмірах, передбачених законопроектом, та посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду ЄТС – із урахуванням міжтарифних співвідношень, врахованих в показниках Державного бюджету України на 2012 рік, – понад 50 млрд. грн.; на пенсійне забезпечення – 34,8 млрд. грн., на підвищення розмірів державних соціальних допомог, які залежать від прожиткового мінімуму – 7,8 млрд. гривень.

Всупереч вимогам статті 91 Регламенту Верховної Ради України та статті 27 Бюджетного кодексу України суб’єктом законодавчої ініціативи не надано фінансово-економічних обґрунтувань до законопроекту (включаючи відповідні розрахунки) та пропозицій змін до законодавчих актів України щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення збалансованості бюджету.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно відхилити, насамперед, обґрунтовуючи невідповідність законодавчої пропозиції чинному законодавству.

Комітет з питань соціальної політики та праці, Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України також зауважують про невідповідність положень законопроекту вимогам статті 4 Закону України «Про прожитковий мінімум», статті 10 Закону України «Про оплату праці» та статті 40 Бюджетного кодексу України.

За підсумками розгляду законопроекту Комітет з питань бюджету ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати», поданий народним депутатом України Н.Ю. Королевською (реєстр. № 9768 від 01.02.2012р.), відхилити.