Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 4 липня 2012 року розглянув проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо формування бюджету розвитку в Державному бюджеті України), поданий народними депутатами України Ганущаком Ю.І., Кириленком І.Г., Болюрою А.В., Аржевітіним С.М. (реєстр. № 9710 від 13.01.2012 р.).

З метою створення бюджету розвитку в складі спеціального фонду державного бюджету законопроектом пропонується доповнити Бюджетний кодекс України новою статтею 30-1, в якій визначаються надходження бюджету розвитку державного бюджету та його витрати (погашення державного боргу, капітальні видатки). При цьому, до таких надходжень віднесені існуючі джерела загального фонду державного бюджету (зокрема, державні запозичення, надходження від приватизації державного майна та окремі види доходів).

Крім того, пропонується внести зміни до деяких статей Бюджетного кодексу України, зокрема, до статті 14 щодо нових умов формування дефіциту і профіциту бюджету, статті 18 щодо обмеження видатків бюджету на обслуговування державного (місцевого) боргу, статті 29 щодо виключення 7 видів доходів загального фонду державного бюджету.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України звертає увагу на те, що запропоновані у новій статті 30-1 Бюджетного кодексу України джерела формування надходжень бюджету розвитку державного бюджету дублюються.

Поряд з тим, ГНЕУ зауважує, що положення законопроекту щодо формування бюджету розвитку за рахунок «коштів, які передаються з іншої частини державного бюджету за рішенням Верховної Ради України» не відповідає частині другій статті 95 Конституції України. Аналогічне зауваження стосується і положення частини четвертої нової статті 30-1, згідно з якою «кошти бюджету розвитку розподіляються за об'єктами за рішенням Верховної Ради України при затвердженні державного бюджету та при внесенні змін до нього».

За висновком Міністерства фінансів України перенесення частини доходів загального фонду державного бюджету до спеціального фонду призведе до неможливості здійснення видатків соціального спрямування в необхідних обсягах та матиме наслідком розбалансування державного бюджету. За оцінкою Мінфіну, в умовах 2012 року це призвело б до недофінансування 17,6 млрд грн таких видатків.

Проте авторами законопроекту не подано пропозицій щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення збалансованості бюджету, що вимагається статтею 27 Бюджетного кодексу України та статтею 91 Регламенту Верховної Ради України.

Поряд з тим, запропоноване законопроектом обмеження видатків на обслуговування державного боргу (до 10% загального фонду) не узгоджується з частиною шостою статті 16 Бюджетного кодексу України та частиною другою статті 55 Бюджетного кодексу України.

Враховуючи зазначене, Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо формування бюджету розвитку в Державному бюджеті України) (реєстр. № 9710) за результатами розгляду у першому читанні відхилити.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання”

11 липня 2019 11:50
11 липня 2019 11:47
02 травня 2019 11:48
14 березня 2019 14:46
17 січня 2019 15:48
21 грудня 2018 12:36
06 грудня 2018 18:35
06 грудня 2018 18:33
06 грудня 2018 18:30
22 листопада 2018 15:29