Головна > Текстові публікації > Законопроектна робота > Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання

Повідомлення

Перейти до розділу
11 лютого 09:01
Оголошення про продовження строків подання документів для участі у конкурсі на зайняття вакантних посад членів Рахункової палати докладніше
12 грудня 15:28
Закон України від 14.11.2019 №294-IX "Про Державний бюджет України на 2020 рік" посилання...
19 вересня 10:15
Закон України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" (з додатками) посилання...
13 лютого 17:01
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
11 лютого 09:34
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
11 лютого 09:01
Оголошення про продовження строків подання документів для участі у конкурсі на зайняття вакантних посад членів Рахункової палати докладніше
10 лютого 18:38
Про окремі питання проведення конкурсу на зайняття вакантних посад членів Рахункової палати докладніше
06 лютого 14:17
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
05 лютого 09:49
Щодо плану роботи Комітету з питань бюджету на третю сесію Верховної Ради України дев’ятого скликання докладніше
22 січня 14:28
Про основні підсумки роботи Комітету з питань бюджету у період першої і другої сесій Верховної Ради України дев’ятого скликання (серпень 2019 року – січень 2020 року) докладніше
21 січня 09:01
Оголошення про умови та строки проведення конкурсу на зайняття вакантних посад членів Рахункової палати
докладніше

Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання

13 березня 2012, 16:37

Зміни до Бюджетного кодексу України щодо плати за надані в оренду ставки

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 8 лютого 2012 року розглянув проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо плати за надані в оренду ставки, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення), поданий народними депутатами України В.А. Даниленком та А.О. Александровською, реєстр. № 9461 від 16.11.2011 року.

Законопроектом пропонується внести зміни до статей 64 та 66 Бюджетного кодексу України, виключивши плату за надані в оренду ставки, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення, зі складу доходів обласних бюджетів, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів (стаття 66)  та зарахувати таку плату до складу доходів, що закріплюються за бюджетами місцевого самоврядування та враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів (стаття 64).

Результатом реалізації таких змін стане перерозподіл ресурсів між бюджетами, оскільки згідно з Бюджетним кодексом обсяг доходів кожного бюджету збалансований з їх видатковими повноваженнями (зокрема, збільшення дотації вирівнювання з державного бюджету обласним бюджетам та її зменшення для бюджетів місцевого самоврядування). При цьому, за 2011 рік до обласних бюджетів від плати за надані в оренду ставки, які знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення, надійшло 3 710,7 тис. грн. Згідно із законом про Державний бюджет України на 2012 рік, до розрахунків для обласних бюджетів включено такі доходи у обсязі 1 539,7 тис.гривень.

Крім того, слід відмітити, що відповідно до частини третьої статті 27 Бюджетного кодексу України закони України або їх окремі положення, які впливають на показники бюджету (зменшують надходження бюджету та /або збільшують витрати бюджету) і приймаються після 15 липня року, що передує плановому, вводяться в дію не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим.

Водночас, зарахування плати за надані в оренду ставки, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення, до бюджетів місцевого самоврядування потребуватиме додаткового врегулювання орендних правовідносин, які на сьогодні унормовано Водним кодексом України.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України, висловлюючи ряд зауважень до законопроекту, звертає увагу, що правовий режим користування водними об’єктами визначається в єдиному контексті з правовим режимом земель водного фонду статтею 51 Водного кодексу України та статтею 59 Земельного кодексу України. Відповідно до частини 5 статті 51 Водного кодексу України орендодавцями водних об’єктів загальнодержавного значення, і в тому числі ставків, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення, є Кабінет Міністрів України та місцеві державні адміністрації, а не органи місцевого самоврядування, що ставить під сумнів ідею зарахування плати за оренду відповідних ставків до бюджетів місцевого самоврядування.

За узагальнюючим висновком Головного науково-експертного управління законопроект доцільно повернути на доопрацювання.

Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи висловлює окремі зауваження до законопроекту, пропонуючи використовувати кошти, отримані за надані в оренду ставки, на реалізацію природоохоронних заходів.

Комітет Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України звертає увагу на недотримання вимог частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України, згідно з якою до поданого законопроекту суб’єкти права законодавчої ініціативи зобов’язані додати фінансово-економічне обґрунтування, включаючи відповідні розрахунки.

За результатами розгляду Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо плати за надані в оренду ставки, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення) (реєстр. №9461), поданий народними депутатами України В.А. Даниленком та А.О. Александровською, повернути суб`єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.