Головна > Текстові публікації > Законопроектна робота > Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним

Повідомлення

Перейти до розділу
18 січня 14:46
Орієнтовний розклад засідань Комітету з питань бюджету на лютий, березень, квітень 2019 року докладніше
12 грудня 09:20
Закон України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" (з додатками) посилання...
07 вересня 09:35
Звіт про виконання Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" посилання...
21 березня 15:02
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
14 березня 14:46
Щодо розгляду законопроекту про внесення зміни до додатку № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» щодо фінансової підтримки громадських об’єднань ветеранів (реєстр. № 10003) докладніше
14 березня 11:03
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
27 лютого 17:41
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
06 лютого 17:47
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
22 січня 09:57
Щодо плану роботи Комітету з питань бюджету на десяту сесію Верховної Ради України восьмого скликання докладніше
21 січня 15:07
Про основні підсумки роботи Комітету з питань бюджету у період дев’ятої сесії Верховної Ради України восьмого скликання (вересень 2018 року – січень 2019 року) докладніше
17 січня 15:48
Щодо розгляду законопроекту про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» (реєстр. № 9476) докладніше

Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним

13 березня 2012, 16:37

Зміни до Бюджетного кодексу України щодо плати за надані в оренду ставки

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 8 лютого 2012 року розглянув проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо плати за надані в оренду ставки, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення), поданий народними депутатами України В.А. Даниленком та А.О. Александровською, реєстр. № 9461 від 16.11.2011 року.

Законопроектом пропонується внести зміни до статей 64 та 66 Бюджетного кодексу України, виключивши плату за надані в оренду ставки, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення, зі складу доходів обласних бюджетів, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів (стаття 66)  та зарахувати таку плату до складу доходів, що закріплюються за бюджетами місцевого самоврядування та враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів (стаття 64).

Результатом реалізації таких змін стане перерозподіл ресурсів між бюджетами, оскільки згідно з Бюджетним кодексом обсяг доходів кожного бюджету збалансований з їх видатковими повноваженнями (зокрема, збільшення дотації вирівнювання з державного бюджету обласним бюджетам та її зменшення для бюджетів місцевого самоврядування). При цьому, за 2011 рік до обласних бюджетів від плати за надані в оренду ставки, які знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення, надійшло 3 710,7 тис. грн. Згідно із законом про Державний бюджет України на 2012 рік, до розрахунків для обласних бюджетів включено такі доходи у обсязі 1 539,7 тис.гривень.

Крім того, слід відмітити, що відповідно до частини третьої статті 27 Бюджетного кодексу України закони України або їх окремі положення, які впливають на показники бюджету (зменшують надходження бюджету та /або збільшують витрати бюджету) і приймаються після 15 липня року, що передує плановому, вводяться в дію не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим.

Водночас, зарахування плати за надані в оренду ставки, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення, до бюджетів місцевого самоврядування потребуватиме додаткового врегулювання орендних правовідносин, які на сьогодні унормовано Водним кодексом України.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України, висловлюючи ряд зауважень до законопроекту, звертає увагу, що правовий режим користування водними об’єктами визначається в єдиному контексті з правовим режимом земель водного фонду статтею 51 Водного кодексу України та статтею 59 Земельного кодексу України. Відповідно до частини 5 статті 51 Водного кодексу України орендодавцями водних об’єктів загальнодержавного значення, і в тому числі ставків, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення, є Кабінет Міністрів України та місцеві державні адміністрації, а не органи місцевого самоврядування, що ставить під сумнів ідею зарахування плати за оренду відповідних ставків до бюджетів місцевого самоврядування.

За узагальнюючим висновком Головного науково-експертного управління законопроект доцільно повернути на доопрацювання.

Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи висловлює окремі зауваження до законопроекту, пропонуючи використовувати кошти, отримані за надані в оренду ставки, на реалізацію природоохоронних заходів.

Комітет Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України звертає увагу на недотримання вимог частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України, згідно з якою до поданого законопроекту суб’єкти права законодавчої ініціативи зобов’язані додати фінансово-економічне обґрунтування, включаючи відповідні розрахунки.

За результатами розгляду Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо плати за надані в оренду ставки, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення) (реєстр. №9461), поданий народними депутатами України В.А. Даниленком та А.О. Александровською, повернути суб`єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.