Комітет Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ на своєму засіданні 8 квітня 2021 року (протокол № 84) розглянув питання про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до додатків № 3 та № 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо забезпечення діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України (реєстр. № 5197-2).

Проект Закону України про внесення змін до додатків № 3 та № 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо забезпечення діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України (реєстр. № 5197-2 від 19.03.2021 р.), поданий народними депутатами України Підласою Р.А., Кицаком Б.В. та іншими /далі – законопроект/, 30 березня 2021 року Верховною Радою України прийнято за основу з дорученням Комітету доопрацювати законопроект з урахуванням поправок і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи, скоротивши строк подання таких поправок і пропозицій наполовину, та внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні (згідно з Постановою Верховної Ради України від 30.03.2021 р. № 1360-ІХ).

Законопроектом передбачається внести зміни до додатків № 3 та № 4 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» /далі – Закон/, якими пропонується, насамперед, визначення бюджетних призначень Міністерству аграрної політики та продовольства України /далі – Мінагрополітики/ як головному розпоряднику коштів державного бюджету із зменшенням відповідних бюджетних призначень, визначених у державному бюджеті Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України /далі – Мінекономіки/ та Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів України (пов’язаних, зокрема, з передачею до Мінагрополітики витрат за бюджетними програмами, в рамках яких здійснюються заходи з підтримки сільського господарства, а також видатків для забезпечення діяльності Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру і Державного агентства рибного господарства України).

Відповідно до статті 116 Регламенту Верховної Ради України у встановлені строки /не пізніше 6 квітня 2021 року/ до Комітету надійшли пропозиції щодо законопроекту, згруповані та узагальнені у відповідній порівняльній таблиці у кількості 26 пропозицій. Разом з тим, деякі з поданих пропозицій безпосередньо не стосуються предмету правового регулювання законопроекту, хоча відповідно до частини першої цієї статті пропозиції і поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту (розділів, глав, статей, їх частин, пунктів, підпунктів, абзаців, речень), який прийнятий Верховною Радою за основу.

За результатами опрацювання пропозицій у Комітеті за участю представників Міністерства фінансів України та Рахункової палати враховано 17 пропозицій (з них 1 – в іншій редакції) і відхилено 9 пропозицій.

Зокрема, в остаточній редакції законопроекту Комітетом враховано:

– техніко-юридичні пропозиції, зазначені у рішенні Комітету від 25.03.2021 р. щодо підготовки законопроекту до розгляду у першому читанні, а саме у додатку № 1 до законопроекту /щодо змін до додатка № 3 до Закону/:

включити рядок «Всього:» з затвердженими підсумковими показниками видатків державного бюджету, передбачивши їх відповідне уточнення за загальним фондом /для узгодження підсумкових показників із зміненими законопроектом показниками (включаючи його остаточну редакцію з врахованими пропозиціями) за відповідними міністерствами/;

за кодом 2801010 змінити код функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету з «132» на «0421», а за кодом 2801050 – відповідно з «0484» на «0482» /для узгодження з бюджетною класифікацією/;

за кодом 2804030 найменування бюджетної програми викласти в такій редакції: «Наукова і науково-технічна діяльність у сфері рибного господарства» /для узгодження з найменуванням відповідних видатків у пункті 4 частини першої статті 87 Бюджетного кодексу України та з нормами Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»/;

розмістити у складі Мінагрополітики рядки щодо показників видатків відповідальних виконавців «Державне агентство рибного господарства України» (код 2804000) і «Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру» (код 2803000) в порядку зростання кодів програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету /для приведення у відповідність до форми викладу показників у зазначеному додатку/;

– пропозиції щодо перерозподілу деяких видатків, передбачених за загальним фондом державного бюджету, а саме:

збільшення передбачених у законопроекті видатків споживання для Мінекономіки за бюджетною програмою «Керівництво та управління у сфері розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства» (код 1201010) на 5.552,6 тис. грн (з них оплата праці – на 3.560,3 тис. грн, комунальні послуги та енергоносії – на 104,3 тис. грн) та зменшення на таку суму передбачених у законопроекті видатків для Мінагрополітики за бюджетною програмою «Керівництво та управління у сфері агропромислового комплексу» (код 2801010), у тому числі видатків споживання – на 5.454,4 тис. грн (з них оплата праці – на 3.560,3 тис. грн, комунальні послуги та енергоносії – на 104,3 тис. грн) і видатків розвитку – на 98,2 тис. грн;

Міністерству охорони здоров’я України – шляхом збільшення видатків споживання за бюджетною програмою «Спеціалізована та високоспеціалізована медична допомога, що надається загальнодержавними закладами охорони здоров’я» (код 2301110) на 138.746 тис. грн (з них оплата праці – на 79.896,2 тис. грн, комунальні послуги та енергоносії – на 3.534,3 тис. грн) /з метою фінансового забезпечення діяльності Центру мікрохірургії ока/ та зменшення видатків споживання на таку суму за бюджетною програмою «Реалізація програми державних гарантій медичного обслуговування населення» (код 2308060);

Міністерству молоді та спорту України – шляхом збільшення видатків споживання за бюджетною програмою «Керівництво та управління у сфері молоді та спорту» (код 3401010) на 10.338,8 тис. грн (з них оплата праці – на 8.474,4 тис. грн) та зменшення видатків споживання на таку суму за бюджетною програмою «Підготовка і участь національних збірних команд в Паралімпійських і Дефлімпійських іграх» (код 3401120);

– необхідні редакційні та техніко-юридичні поправки, зокрема:

уточнення назви законопроекту щодо виключення слів «щодо забезпечення діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України» /оскільки предмет регулювання законопроекту (включаючи його остаточну редакцію з врахованими пропозиціями) охоплює більше питань, ніж забезпечення діяльності Мінагрополітики, що також зазначено у висновку Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України/;

об’єднання пунктів 2 і 3 розділу ІІ законопроекту (щодо надання доручень Кабінету Міністрів України) в один пункт з упорядкуванням його викладу відповідно до вимог нормопроектувальної техніки;

виправлення граматичних і орфографічних помилок у додатках до законопроекту;

уточнення, пов’язані з врахуванням у законопроекті підтриманих Комітетом пропозицій (для узгодження правових норм і забезпечення збалансованості бюджетних показників).

Разом з тим, Комітетом відхилено пропозиції, що не мають джерел покриття запропонованих додаткових витрат, призведуть до розбалансування бюджетних показників або не узгоджуються між собою.

Слід звернути увагу, що у порівняльній таблиці до законопроекту через встановлений формалізований вигляд такої таблиці технічно неможливо у ній відобразити: у графі «Редакція, прийнята в першому читанні» – у повному обсязі зміст додатків № 1 і № 2 до законопроекту /щодо змін до додатків № 3 і № 4 до Закону/, який має велику кількість граф і показників; у графі «Законопроект, запропонований головним комітетом в остаточній редакції» – остаточну редакцію цих додатків до законопроекту за формами, затвердженими Законом.

Окремо варто відмітити, що законопроектом про внесення змін до Закону щодо фінансового забезпечення діяльності Центру мікрохірургії ока (реєстр. № 4649), прийнятим Верховною Радою України за основу 18.02.2021 р., пропонується врегулювати питання, яке передбачається унормувати в остаточній редакції законопроекту. Таким чином, у разі прийняття Верховною Радою України законопроекту у другому читанні та в цілому як закону законопроект за реєстр. № 4649 втратить свою актуальність або може вважатися по суті розглянутим.

За підсумками розгляду даного питання Комітет ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до додатків № 3 та № 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо забезпечення діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України (реєстр. № 5197-2) прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом у порівняльній таблиці до законопроекту, з урахуванням внесення необхідних техніко-юридичних і редакційних правок за результатами прийняття зазначеного законопроекту та у разі прийняття інших законопроектів щодо внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» до розгляду зазначеного законопроекту.

Відповідно у разі прийняття законопроекту за реєстр. № 5197-2 в цілому як закону Комітету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України при оформленні відповідного закону належить внести до нього необхідні редакційні і техніко-юридичні правки, пов’язані з ухваленим Комітетом рішенням щодо зазначеного законопроекту.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним”

20 лютого 2024 11:20
20 грудня 2023 16:15
08 листопада 2023 15:37
04 листопада 2023 15:07
31 жовтня 2023 15:20
18 жовтня 2023 11:01
06 жовтня 2023 11:52
05 жовтня 2023 13:44
03 жовтня 2023 10:58
20 вересня 2023 14:56