Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 5 липня 2011 року розглянув проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо заходів з охорони праці), поданий народними депутатами України В.Г. Хара, Т.В. Єгоренком (реєстр. № 8485 від 12.05.2011р.).

Законопроектом пропонується шляхом внесення змін до статей 87, 89 та 90 Бюджетного кодексу України включити видатки на охорону праці та промислову безпеку до видатків державного бюджету та видатків, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, та здійснюються з бюджетів Автономної Республіки Крим, обласних, районних бюджетів, бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення.

Крім того, законопроектом пропонується внести зміни до статті 29 Кодексу, а саме перелік доходів загального фонду Державного бюджету України доповнити надходженнями коштів від штрафних санкцій, що застосовуються до юридичних та фізичних осіб за порушення законодавства з охорони праці.

Слід зауважити, що підпунктом 22 частини другої статті 29 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду державного бюджету вже віднесені кошти від санкцій (штрафи, пеня тощо), що застосовуються відповідно до закону (крім штрафів, визначених пунктами 11, 12 і 13 частини першої статті 69 цього Кодексу, та штрафів, що зараховуються до спеціального фонду згідно із законом про Державний бюджет України). Кошти від штрафних санкцій за порушення законодавства з охорони праці належать до цього виду доходів бюджету, а відтак, виділяти такі штрафні санкції окремою позицією є недоцільно.

Стосовно визначення видатків, які здійснюються на охорону праці та промислову безпеку, окремим напрямом, слід зазначити, що статтею 19 Закону України «Про охорону праці» унормовані засади фінансування зазначених заходів, а саме визначено, що фінансування охорони праці здійснюється роботодавцем, та визначені розміри витрат, які повинні спрямовуватися на зазначену мету. Зокрема, на підприємствах, що утримуються за рахунок бюджетних коштів, витрати на охорону праці передбачаються в державному або місцевих бюджетах і становлять не менше 0,2 відсотка від фонду оплати праці. Тобто, бюджетні установи при визначенні видатків для забезпечення покладених на них функцій мають передбачати і видатки на охорону праці.

Відповідні видатки бюджетів в залежності від характеру виконуваних заходів здійснюватимуться відповідно до видаткових повноважень, визначених статтями 87, 89 та 90 Бюджетного кодексу України. У зв’язку із зазначеним, внесення змін до Бюджетного кодексу України, запропонованих законопроектом, є недоцільним.

За підсумками розгляду законопроекту Комітет з питань бюджету ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо заходів з охорони праці), поданий народними депутатами України В.Г. Хара, Т.В. Єгоренком (реєстр.№ 8485 від 12.05.2011р.), відхилити.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

24 березня 2024 10:34
22 березня 2024 13:14
21 березня 2024 14:21
20 березня 2024 16:28
15 березня 2024 10:37
13 березня 2024 17:35
07 березня 2024 18:34
28 лютого 2024 19:54
14 лютого 2024 17:12
05 лютого 2024 17:42