Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на засіданні від 6 квітня 2011 року розглянув проект Закону України про внесення змін Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» (щодо надання  «Державних цільових кредитів індивідуальним сільським забудовникам»), поданий народним депутатом України  Е.І. Кирильчуком,  реєстр. №  8126  від 17.02.2011 року.

Законопроектом пропонується збільшити на 50 млн. грн. бюджетні призначення Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства за бюджетною програмою «Державне пільгове кредитування індивідуальних сільських забудовників» (код 2751430) для надання кредитів з бюджету за рахунок коштів загального фонду  державного бюджету (державним бюджетом на 2011 рік за рахунок коштів спеціального фонду (коштів від повернення кредитів наданих у попередні роки) передбачено              60 млн. грн., місцевими бюджетами - 11,1 млн. грн.).

Зазначене збільшення витрат бюджету пропонується компенсувати  зменшенням бюджетних призначень Міністерства фінансів України (загальнодержавні витрати)  за бюджетною програмою  «Державні капітальні видатки, що розподіляються  Кабінетом Міністрів України» (код 3511090) на  відповідну суму.

Слід зазначити, що визначення джерелом покриття додаткових витрат бюджету коштів бюджетної програми «Державні капітальні видатки, що розподіляються  Кабінетом Міністрів України» (код 3511090) має ризики. Оскільки відповідно до статті 23 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України  приймає рішення щодо передачі (розподілу) таких коштів, неможливо передбачити залишок  нерозподілених коштів на  дату введення в дію цього законопроекту у разі його прийняття. Тобто, на момент прийняття такого закону, кошти за зазначеною бюджетною програмою можуть бути повністю розподілені, а відтак реалізація цього закону не буде забезпечена реальними фінансовими ресурсами.

Крім того,  законопроект не відповідає вимогам законотворчої техніки у частині  оформлення  законопроектів щодо внесення змін до державного бюджету,  зокрема:

1. Не внесені зміни до частини другої  та абзацу третього частини  третьої статті 1 Закону в частині зміни загальних показників видатків державного бюджету та  надання кредитів з державного бюджету.

2. У додатку № 1:

-         назва додатку «Зміни до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2011 рік» не відповідає суті запропонованих у проекті змін, оскільки стосується кредитування державного бюджету, тобто змін   до додатка № 4 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік»  Повернення кредитів до державного бюджету України  та розподіл надання кредитів з Державного бюджету України в 2011 році»;

-         не внесені зміни  до підсумкових рядків «Всього», за кодом 2750000 «Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України» та за кодом 2751000 «Апарат Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України»;

3. У додатку № 2:

-         за формою цей додаток  не відповідає додатку № 3 до Закону України «Про Державний  бюджет України на 2011 рік» «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2011 рік»;

-         у назві додатку зміни повинні вноситися до додатку № 3 (а не  № 4) до Закону;

-         не внесені зміни  до підсумкових рядків «Всього», за кодом 3510000 «Міністерство фінансів України (загальнодержавні витрати)» та за кодом 3511000 «Міністерство фінансів України (загальнодержавні витрати)»;

             4. Зміст частини 1 Прикінцевих положень законопроекту необхідно викласти у такій редакції: «1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування»;

5. Зміст частини 2 Прикінцевих положень законопроекту  щодо доручення Кабінету Міністрів України  у тижневий термін з дня набрання чинності цим законом здійснення відповідного перерозподілу коштів державного бюджету є недоцільним, оскільки дублює по суті  законодавчі пропозиції,  передбачені у розділі І законопроекту (тобто, у разі прийняття законопроекту з такими положеннями їх реалізація вимагатиме ще додаткового перерозподілу  бюджетних призначень).

Головним науково-експертним управлінням Апарату Верховної Ради висловлено ряд зауважень та зазначено, що виходячи з норми частини 6 статті 116 Конституції України, згідно з якою Кабінет Міністрів України забезпечує виконання затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України, а також вимог частини 2 статті 27 Бюджетного кодексу України для прийняття зваженого рішення щодо пропозицій проекту слід отримати відповідний висновок Кабінету Міністрів України, в тому числі щодо їх впливу на показники бюджету.

Міністерство фінансів України  вважає, що приймати цей законопроект недоцільно.

За наслідками розгляду Комітет прийняв рішення, рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» (щодо надання  «Державних цільових кредитів індивідуальним сільським забудовникам»), поданий народним депутатом України Е.І. Кирильчуком (реєстр. №  8126), за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу.

Водночас зазначаємо, що при доопрацюванні цього законопроекту необхідно визначитись щодо реального джерела покриття збільшення витрат державного бюджету для надання державних цільових кредитів індивідуальним сільським забудовникам, а також забезпечити внесення змін до тексту та додатків законопроекту відповідно до вимог законотворчої техніки у частині оформлення законопроектів щодо внесення змін до державного бюджету, про що зазначалось вище.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

23 квітня 2024 19:23
22 квітня 2024 14:00
03 квітня 2024 10:09
01 квітня 2024 15:31
29 березня 2024 17:06
24 березня 2024 10:34
22 березня 2024 13:14
21 березня 2024 14:21
20 березня 2024 16:28
15 березня 2024 10:37