Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 7 вересня 2011 року розглянув проект Закону про внесення змін до додатка № 3 Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" (щодо компенсації витрат надходжень через скасування та зменшення вартості платних послуг, що надаються підрозділами МВС) (реєстр. № 8676 від 15.06.2011), поданий народним депутатом України  В.В. Забарським.

Як зазначається у пояснювальній записці до законопроекту, додаткові видатки державного бюджету мають бути спрямовані на проведення розрахунків з особовим складом за отримані товари і послуги, спожиті комунальні послуги та енергоносії, придбання пального для автотранспорту, вибухотехнічного обладнання для попередження терористичних проявів та проведення капітальних ремонтів і реконструкцій приміщень спеціальних установ міліції.

Виходячи з фінансових можливостей державного бюджету Законом України від 14.06.2011 року №3491-УІ внесено зміни до Державного бюджету України на 2011 рік, якими, зокрема, збільшено бюджетні призначення для МВС за загальним фондом на 287,8 млн.грн., з них видатки розвитку - 91,9 млн. гривень. Крім того, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2011 №334 та розпорядженням Уряду від 27.07.2011 № 761-р здійснено передачу бюджетних призначень шляхом збільшення видатків МВС на загальну  суму 117,99 млн. грн. за рахунок відповідного зменшення видатків за бюджетною програмою «Державні капітальні видатки, що розподіляються Кабінетом Міністрів України» (код 3511090).

Крім того, необхідно зазначити про невідповідність законопроекту вимогам бюджетного законодавства, а саме:

- суб'єктом права законодавчої ініціативи в порушення вимог частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України та частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України не подано фінансово-економічного обґрунтування до законопроекту (включаючи відповідні розрахунки);

- згідно із пунктом 15 частини першої статті 1 та частини 4 статті 13 Бюджетного кодексу України кошти від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством, використовуються на покриття витрат, пов’язаних з організацією та наданням таких послуг. А відтак, зменшення обсягу власних надходжень, що надходять до спеціального фонду бюджетної установи, у зв’язку із скороченням кількості та вартості платних послуг, не може бути підставою для збільшення обсягу видатків за загальним фондом.

Крім цього, виходячи із цільового призначення бюджетної програми КПКВК 3511090 «Державні капітальні видатки, що розподіляються Кабінетом Міністрів України» вбачається економічно недоцільним спрямування таких коштів на видатки споживання.

Необхідно також відмітити, що текст законопроекту та додатки до нього не відповідають вимогам законотворчої техніки у частині оформлення законопроектів щодо внесення змін до державного бюджету. Зокрема, відсутній додаток до законопроекту щодо змін до додатку № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2011 рік», у якому належить визначити обсяги бюджетних призначень МВС та Мінфіну, у тому числі за закріпленими за ними бюджетними програмами відповідно до запропонованих змін та встановлених бюджетних призначень чинним законом про Державний бюджет України на 2011 рік.

Міністерство фінансів України у експертному висновку до законопроекту не вбачає за можливе підтримати законопроект та надає зауваження до нього, аналогічні вищевикладеним.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку вважає, що для прийняття зваженого рішення щодо пропозицій законопроекту слід отримати відповідний висновок Кабінету Міністрів України, в тому числі щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини.

Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України у своєму висновку до законопроекту  відмічає, що поданий законопроект не відповідає положенням Регламенту Верховної Ради України в частині оформлення законопроекту, що, в свою чергу, не дає можливість ідентифікувати запропоновані зміни до відповідного Закону.

Насамкінець необхідно відмітити, що народний депутат України В.В. Забарський звернувся із заявою до Голови Верховної Ради України про відкликання для доопрацювання законопроекту (реєстр. № 8676).

З урахуванням вищезазначеного та керуючись статтею 104 Регламенту Верховної Ради України, з урахуванням позиції народного депутата В.В. Забарського щодо відкликання на доопрацювання проекту Закону про внесення змін до додатка № 3 Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" (щодо компенсації витрат надходжень через скасування та зменшення вартості платних послуг, що надаються підрозділами МВС) (реєстр. № 8676), Комітет Верховної Ради України з питань бюджету прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України зняти цей законопроект з розгляду.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

22 квітня 2024 14:00
03 квітня 2024 10:09
01 квітня 2024 15:31
29 березня 2024 17:06
24 березня 2024 10:34
22 березня 2024 13:14
21 березня 2024 14:21
20 березня 2024 16:28
15 березня 2024 10:37
13 березня 2024 17:35