ПРОТОКОЛ ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №7 від 15.01.2015

12 лютого 2015, 16:57

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

 

 

 

Протокол засідання №7 від 15 січня 2015 року

 

1530 година  м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510

 

Головує: Перший заступник Голови Комітету Амельченко В.В.*

Присутні:

Члени Комітету: Ванат П.М., Горбунов О.В., Гордєєв А.А., Деркач А.Л., Дубневич Б.В., Іщейкін К.Є., Кривенко В.М., Крулько І.І., Куліченко І.І., Левченко Ю.В., Маркевич Я.В., Мельник С.І., Павлов К.Ю., Скорик М.Л., Унгурян П.Я., Шкварилюк В.В.

Всього присутніх – 17 народних депутатів.

Відсутні:

Члени Комітету: Павелко А.В., Гєллєр Є.Б., Матвієнко А.С., Медуниця О.В., Молоток І.Ф., Пинзеник В.М., Пресман О.С., Рудик С.Я., Савченко О.Ю., Шевченко О.Л., Шуфрич Н.І.

Присутні:

Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Андросюк Н.В., Боброва Т.С., Больбат О.О., Корольковська М.М., Кочубей О.П., Криволап М.К., Переста Я.І., Пінчукова А.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Зайченко А.С., Козловська Г.М., Товстенко В.М., Яковенко С.П.

Список запрошених додається.

_______________________

*У зв’язку з відсутністю Голови Комітету Павелка А.В. головував на засіданні Комітету з питань бюджету 15 січня 2015 року за його дорученням перший заступник Голови Комітету Амельченко В.В.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

Про проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо уточнення та приведення окремих положень у відповідність до норм діючого законодавства) (реєстр. № 1766 від 15.01.2015), поданий народними депутатами України Мельником С.І., Куліченком І.І.

СЛУХАЛИ:

Інформацію заступника Голови Комітету з питань бюджету Мельника С.І. про поданий ним та народним депутатом України Куліченком І.І. проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо уточнення та приведення окремих положень у відповідність до норм діючого законодавства) (реєстр. № 1766 від 15.01.2015).

Відмітили:

Законопроектом передбачено, зокрема:

стимулювання проектів співробітництва та об’єднання територіальних громад шляхом надання відповідним органам місцевого самоврядування державної підтримки за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку;

забезпечення в повному обсязі надходжень від місцевих податків та зборів до бюджетів місцевого самоврядування;

вирішення проблемних питань фінансування делегованих повноважень органів місцевого самоврядування міст районного значення, селищ та сіл на перехідний період до формування дієздатних громад шляхом їх об’єднання.

При цьому, окремі положення є неприйнятними, або такими, що потребують уточнення, зокрема:

– положення про формування бюджету розвитку за рахунок доходів загального фонду, визначених статтями 64, 66, 69 цього Кодексу, в обсягах, не менше 10 відсотків таких доходів загального фонду (доповнення статті 71 Бюджетного кодексу) є таким, що не потребує додаткового унормування, оскільки згідно з пунктом 10 частини першої статті 71 Бюджетного кодексу України місцеві ради наділені правом передавати кошти із загального фонду до бюджету розвитку. Крім того, порушується принцип самостійності бюджетної системи, згідно з яким місцеві ради самостійно визначають напрями використання бюджетних коштів;

– зміни до пункту 20 Прикінцевих та перехідних положень щодо надання права у 2015 році забезпечувати видатки з бюджетів сіл, селищ, міст районного значення за рахунок міжбюджетних трансфертів з районного бюджету є імперативними і не сприятимуть реалізації заходів щодо добровільного об’єднання територіальних громад;

– виключення пункту 13 частини першої статті 91 Бюджетного кодексу позбавляє місцеву владу здійснювати видатки на програми природоохоронних заходів місцевого значення, що є неправомірним, оскільки до місцевих бюджетів зараховується частина екологічного податку;

– у доповненні до частини другої статті 24-1 слова «добровільно об’єднаних» замінити словами «добровільного об’єднання».

Водночас, цим законопроектом повністю враховано положення законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо видатків на органи місцевого самоврядування) за реєстр. № 1728 від 14.01.2015, поданого народними депутатами України Дерев’янком Ю.Б., Тимошенко Ю.В, Івченком В.Є., Сусловою І.М.

За узагальнюючим висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України законопроект за результатами розгляду у першому читанні може бути прийнятий за основу (лист від 15.01.2015р. № 16/3 -35/1766).

На час розгляду законопроекту за реєстр. № 1766 висновки Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції та Комітету Верховної Ради України з питань європейської інтеграції щодо нього до Комітету з питань бюджету не надійшли.

В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Амельченко В.В., Деркач А.Л., Гордєєв А.А., Мельник С.І., Маркевич Я.В., Кривенко В.М., Левченко Ю.В., Шкварилюк В.В., Скорик М.Л., Крулько І.І., Унгурян П.Я., а також народний депутат України – член Комітету з питань запобігання і протидії корупції Дерев’янко Ю.Б., перший заступник Міністра фінансів України Уманський І.І., заступник виконавчого директора, директор центру аналізу та розробки законодавства Асоціації міст України Слобожан О.В., заступник завідувача секретаріату Комітету з питань бюджету Фещук С.Л.

Перший заступник Міністра фінансів України Уманський І.І., перш ніж висловити позицію Мінфіну по суті запропонованих у законопроекті змін, зауважив, що на даний час ще немає практики застосування норм прийнятого Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України, тому Уряд до кінця січня п.р. збирає, узагальнює найбільш проблемні питання з тим, щоб врегулювати їх шляхом внесення змін до Бюджетного чи Податкового кодексів, або до інших законів.

Заступник виконавчого директора, директор центру аналізу та розробки законодавства Асоціації міст України Слобожан О.В. озвучив позицію Всеукраїнської асоціації міст України на підтримку пропозиції авторів законопроекту до пункту 20 Перехідних положень Бюджетного кодексу.

У ході обговорення законопроекту підтримано такі пропозиції, погоджені з Мінфіном, зокрема:

– доповнення статей 64 та 69 Бюджетного кодексу України переліком  місцевих  зборів з метою узгодження з нормами Податкового кодексу;

– недоцільність встановлення обов’язкової частки обсягу коштів загального фонду місцевих бюджетів, що спрямовуються до бюджету розвитку;

– можливість здійснювати з усіх місцевих бюджетів видатки на заходи з реалізації програм у сфері житлово-комунального господарства, насамперед, з будівництва та реконструкції водопровідних та каналізаційних очисних споруд, модернізації систем теплопостачання, модернізації та ремонту ліфтового господарства, реконструкції та ремонту житлових будинків;

– можливість здійснювати з бюджетів сіл, селищ, міст районного значення за рахунок міжбюджетних трансфертів з районного бюджету видатки на утримання органів місцевого самоврядування;

– редакційні поправки до частини другої статті 24-1 Бюджетного кодексу України та до пункту 2 розділу ІІ законопроекту.

Народний депутат Крулько І.І. уточнив, що під час наради у Голови Верховної Ради було прийнято рішення, що співавторами законопроекту, який зараз буде розглядатися Верховною Радою, також будуть Голова Верховної Ради Гройсман В.Б., лідери фракцій коаліції, народні депутати Дерев’янко Ю.Б., Івченко В.Є., Суслова І.М., Павелко А.В.

За підсумками обговорення перший заступник Голови Комітету Амельченко В.В. поставив на голосування таке рішення Комітету: рекомендувати Верховній Раді законопроект за реєстр. № 1766 за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням озвучених і підтриманих членами Комітету пропозицій.

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України (реєстр. № 1766) за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням таких змін:

– у пункті 1 розділу І законопроекту слова «добровільно об’єднаних» замінити словами «добровільного об’єднання»;

– пункт 2 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:

«2. Частину першу статті 64 доповнити пунктами 20-1 та 20-2 такого змісту:

«20-1) збір за місця для паркування транспортних засобів, що зараховується до бюджетів місцевого самоврядування;

20-2) туристичний збір, що зараховується до бюджетів місцевого самоврядування»;

– підпункт 2  пункту 3 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:

«2) доповнити пунктами 7-1 та 7-2 такого змісту:

«7-1) збір за місця для паркування транспортних засобів;

7-2) туристичний збір»;

– пункти 4 та 5 розділу І законопроекту виключити;

– пункт 6 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:

«6. У пункті 13 частини першої статті 91 слово «державних» виключити»;

– пункт 7 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:

«7. Частину першу пункту 20 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» після абзацу першого доповнити новим абзацом такого змісту: «пунктом 1 частини першої статті 88»;

– пункт 2 розділу ІІ законопроекту виключити.

Відповідно Комітет з питань бюджету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України при оформленні на підпис Голові Верховної Ради України законопроекту за реєстр. № 1766, у разі його прийняття, мають внести необхідні редакційні та техніко-юридичні уточнення до тексту зазначеного законопроекту, пов’язані з ухваленим Комітетом рішенням щодо цього законопроекту.

Голосували: «за» - одноголосно.

Перший заступник Голови Комітету                     В.В. Амельченко

Секретар Комітету                                                    В.В. Шкварилюк