Стенограма до ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №32 від 29.09.2015

08 жовтня 2015, 10:23

Стенограма підготовлена

Відділом стенографування

Управління технічної роботи з документами

Апарату Верховної Ради України

 

 

 

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

29 вересня 2015 року

 

ПАВЕЛКО А.В. Доброго дня, шановні колеги народні депутати та запрошені! Зареєструвались 16 народних депутатів, на засіданні присутні більше половини від складу членів комітету. Кворум є, засідання оголошую відкритим.

Прошу секретаря комітету Шкварилюка Володимира Васильовича здійснювати підрахунок результатів голосування щодо рішень комітету.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Проект порядку денного у вас є. Якщо пропозицій до порядку денного у вас немає, переходимо до розгляду. Є?

Будь ласка.

 

ГОРБУНОВ О.В. Шановні колеги, додатково пропонується включити о порядку денного питання про погодження перерозподілу видатків Державного бюджету, передбачених Державному комітету телебачення і радіомовлення на 2015 рік відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів від 17 липня 2015 року за номером 755-р та Постановою уряду від 8 вересня за номером 683.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка.

 

МАТВІЄНКО А.С. Шановні колеги, я, на жаль, запізнився на засідання підкомітету і тому там не зміг внести пропозиції додатково включені.

Пропонується додатково включити до порядку денного питання про погодження перерозподілу видатків Державного бюджету, передбачених Міністерству аграрної політики на 2015 рік відповідно до розпорядження уряду від 30 липня за номером 798-р.

Питання стосується в рамках ветеринарної служби перерозподілити із зарплати на дії, пов'язані із протиепізоотичними заходами, тобто з чумою, і оскільки це питання не чекає, якщо б колеги погодились, розглянути їх в питанні другому порядку денного, коли ми будемо говорити про перерозподіл.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Андрій Гордєєв.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Шановні колеги, є пропозиція включити в порядок денний в питання "Різне" звернення до Міністерства оборони щодо надання інформації про стан виконання бюджетної програми "Придбання, забезпечення житлом військовослужбовців", бо є обґрунтовані сумніви в її виконанні. Відповідно у нас є 3 місяці для того, щоб ми оперативно відреагували. Підкомітет підтримав таке питання.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Приймається додатково?

 

ІЗ ЗАЛУ. Так.

 

ПАВЕЛКО А.В. Переходимо до першого питання порядку денного. Доповідає Левченко Юрій Володимирович.

Будь ласка, Юрію Володимировичу.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Пане Голово, перше питання. Скажіть, будь ласка, а що у нас з кворумом?

 

ПАВЕЛКО А.В. Медуниця зарегистрировался, он попросил 5 минут, он у себя в кабинете и сейчас зайдет. Мы все равно будем голосовать, когда будет кворум.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Дякую.

Товариство, щоб не затягувати. Як ви знаєте, процедура стандартна. Якщо у когось є якісь пропозиції, зауваження, прошу висловити. Якщо ні – пропоную підтримати проект.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Вікторе Михайловичу.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Позиція 1.27 ніяк не може не зачіпати бюджет.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Хвилиночку.

Там спірне питання, тому що там трошки не фінансового характеру, але я пропоную перенести на наступний раз.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Ще питання.

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Немає. Голосуємо.

 

ПАВЕЛКО А.В. Це по тим, що не мають впливу, або по зразу двом спискам?

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Якщо немає зауважень по іншим, тоді… Голосуємо окремо по кожному списку, але мається на увазі, що висловлювання…

 

ПАВЕЛКО А.В. Добре.

Тоді по першому питанню, що не мають впливу на показники бюджету, крім 1.27, як Віктор Михайлович доповів.

Хто за, прошу голосувати? Хто проти? Хто утримався? Дякую.

Хто за те, щоб підтримати проект рішення…

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Та ідемо…

 

(Загальна дискусія).

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Ми повинні дотримуватись Регламенту Верховної Ради, а не переді мною чи не переді мною.

 

ПАВЕЛКО А.В. Добре.

Владимир Васильевич, я думаю, что здесь нет смысла спорить. Наш коллега здесь. Давайте перейдем тогда к рассмотрению. Мы рассмотрели, за основу заслушали и переходим ко второму вопросу повестки дня.

Слово для доповіді надається Голові Держкомтелебачення і радіомовлення Наливайку Олегу Ігоровичу. Відразу доповідайте по всім трьом питанням, а голосувати будемо після.

 

НАЛИВАЙКО О.І. Добре. Шановний Андрію Васильовичу, шановні народні депутати, просимо погодити перерозподіл видатків мільйон сто тисяч гривень Державного бюджету з метою забезпечення участі України у Франкфуртському міжнародному книжковому ярмарку.

 

ПАВЕЛКО А.В. У колег є  запитання? Будь ласка.

 

МАТВІЄНКО А.С. Чому ви це не передбачували, чи як це виникло?

 

НАЛИВАЙКО О.І. У зв’язку з 65 постановою заборонена участь фінансування будь-яких виставкових заходів, але враховуючи пропозицію громадськості, враховуючи, що Франкфуртська виставка-ярмарок найбільш такий впливовий захід, ми все-таки звернулись з цим проханням, а також за рахунок того, що тендерна процедура змогла  нам зекономити кошти  по програмі «Українська книга». Програма «Українська книга» 100 відсотків буде виконана.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Ще питання. Будь ласка, Олександре.

 

ГОРБУНОВ О.В. Дане питання розглядалось сьогодні на підкомітеті і за результатами розгляду зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету підтримати встановлений Постановою уряду від 29 липня за № 639 перерозподіл видатків Державного бюджету. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

По першому питанню більше немає запитань? Немає.

Будь ласка, по другому питанню.

 

НАЛИВАЙКО О.І. Шановний Андрію Васильовичу, шановні народні депутати, просимо погодити перерозподіл видатків Державного бюджету, загальна сума 4 мільйони 753 тисячі 200 гривень, з метою забезпечення діяльності Луганського, Донецького обласних державних телерадіокомпаній. Власне кажучи, всі кошти підуть на закупівлю техніки, яка була захоплена терористами в Донецьку і в Луганську. Зараз мовлення відновлено в Луганську і Донецьку, але технічне забезпечення вимагає щось краще.

 

ПАВЛЕКО А.В. Будь ласка, Анатолію Сергійовичу.

 

МАТВІЄНКО А.С. Я підтримую, але хотів би запитати: в Донецьку і Луганську є особливість, а в Івано-Франківську вони просто почали з нуля. Там не було державних телерадіокомпаній, там була комунальна, і там взагалі розруха. Чи знаєте ви про те, в якому стані знаходиться ця установа і чи можна передбачати, щоб хоча би на наступний рік ви будете пропонувати створити там хоча би елементарну базу?

 

НАЛИВАЙКО І.О. Дякую, Анатолію Сергійовичу. Дійсно, єдина область, в якій не було телевізійної компанії – це Івано-Франківська. І тільки в грудні минулого року за рахунок внутрішніх ресурсів, за рахунок волонтерської допомоги вдалось започаткувати телевізійне мовлення на Івано-Франківщині.

Зараз безпосередньо ми займаємось створенням суспільного телебачення і радіомовлення, і це питання винесене на грантову підтримку з тим, що можемо технічно підтримати Івано-Франківську компанію.

 

МАТВІЄНКО А.С. Якщо можна? Є прохання не тільки грантове, але якісь передбачити хоч елементарні умови, можливо, в наступному бюджетному році.

 

НАЛИВАЙКО І.О. Ми врахуємо це, Анатолію Сергійовичу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Ярославе Володимировичу.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Скажите, пожалуйста, когда мы были с визитом в странах Прибалтики, нам сказали, что было предоставлено оборудование для осуществления вашей деятельности. Учитывается ли это здесь, куда это оборудование пошло?

 

НАЛИВАЙКО І.О. Да, мы действительно получили оборудование от литовских и польских коллег – это маломощные передатчики. Этой темой занимается Министерство информполитики. Они установлены как восстановление вещания в Донецких и Луганских областях.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. То есть это не касается данного оборудования, да?

 

НАЛИВАЙКО І.О. Нет.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Спасибо.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Будь ласка, Олександре.

 

ГОРБУНОВ О.В. Шановні колеги, це питання теж розглядалось на підкомітеті сьогодні. За результатами розгляду зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету підтримати встановлений постановою уряду від 8 вересня за номером 683 перерозподіл видатків Державного бюджету на суму 4 мільйона 753 тисячі гривень. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Раз є кворум, шановні колеги, голосуємо за запропонований головою підкомітету Горбуновим Олександром Володимировичем по першому додатку. По першому додатку, хто за, прошу голосувати? Проти? Утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Одноголосно.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. По другому додатку. Хто за те, щоб підтримати озвучене головою підкомітету Горбуновим Олександром Володимировичем рішення. Хто за, прошу голосувати? Хто проти? Утримався? Рішення приймається.

Будь ласка.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Голосуємо, будь ласка, ті списки, що на початку у нас.

 

ПАВЕЛКО А.В. Давайте третий вопрос, а потом уже к первому.

Третий вопрос, пожалуйста.

 

НАЛИВАЙКО І.О. Шановний головуючий, шановні народні депутати, просимо погодити перерозподіл видатків державного бюджету на суму 3 мільйона 500 тисяч гривень з метою забезпечення життєдіяльності Книжкової палати та "Енциклопедичного видавництва".

 

ПАВЕЛКО А.В. Питання?

 

ІЗ ЗАЛУ. Немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Олександр.

 

ГОРБУНОВ О.В. За результатами розгляду підкомітетом пропонується зазначене питання рекомендувати комітету підтримати встановлений розпорядженням уряду від 17 липня за номером 755-р перерозподіл видатків Державного бюджету. Прошу підтримати, колеги.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Я вибачаюсь. А скажіть, будь ласка, хто постраждає від того, що мільйон 100 ми знімемо із книговидавництва?

 

НАЛИВАЙКО І.О. Не постраждає ніхто, тому що це не розподілені кошти були.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Зрозуміло. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Ще питання? Немає.

Тоді пропонується підтримати озвучене головою підкомітету Горбуновим Олександром Володимировичем рішення. Хто за, прошу голосувати? Хто проти? Утримався? Дякую.  Рішення приймається.

Будь ласка. Повертаємося до першого питання порядку денного. Хто за те, щоби підтримати озвучене Левченком Юрієм Володимировичем рішення із з поправкою…

А, будь ласка.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Ми подивились тут з колегами і працівниками секретаріату комітету, що там немає питань. Можна повністю включити.

 

ПАВЕЛКО А.В. Немає зауважень?

 

ІЗ ЗАЛУ. Немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, тоді хто за те, щоби підтримати список законопроектів, що не мають впливу на показники бюджету? Хто за? Проти? Утримався?   Дякую. Рішення прийнято.

Хто за те, щоб підтримати проекти рішень до законопроектів, що мають вплив на показники бюджету.

Хто за? Хто проти? Хто утримався? Дякую. Рішення прийнято.

Хто за те, щоб підтримати проекти рішень до законопроектів, що мають вплив на показники бюджету. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Рішення прийнято. Дякую.

По першому і другому питанню…

 

(Загальна дискусія).

 

ПАВЕЛКО А.В. По другому питанню було запропоновано Анатолієм Сергійовичем додати ще одне питання. Доповідає заступник Міністра аграрної політики та продовольства Лапа Володимир Іванович.

Будь ласка, Володимире Івановичу.

 

ЛАПА В.І. Шановний Андрію Васильовичу, шановні народні депутати, дякую за включення цього питання до порядку денного засідання комітету.

У цьому році достатньо складна епізоотична ситуація: 20 випадків африканської чуми свиней зафіксовано в Україні, 10 із них вже повністю локалізовані, по 10 продовжується протиепізоотичні роботи. Фактично ветфітослужба мала можливість виконати ці роботи виключно за рахунок наближення фінансування майбутніх періодів, і кошти на відповідні статті видатків вже повністю закінчились. Тому для продовження цих робіт і, не дай Бог, у випадку виникнення нових спалахів захворювань, необхідний перерозподіл коштів із іншої програми, яка фінансується також ветфітослужбою.

У цьому році передбачалось фінансування за програмою 2802030 "Фінансування установ ветфітослужби", по цій програмі є нерозподілені кошти, тому є пропозиція перерозподілити їх на протиепізоотичні заходи. Мова йде про суму 44 мільйона 733 тисячі 200 гривень. Я можу по конкретним позиціям зазначити, на які потреби пропонується перерозподіли ці кошти.

Зокрема за програмою 2802220 пропонується передбачити 38 мільйонів 862 тисячі гривень, із них 6 мільйонів 980 тисяч гривень – це проведення дезінфекції у тваринницьких приміщеннях.

5 мільйонів гривень – це заходи щодо контролю за африканською чумою свиней. Тут будуть закуповуватись теж системи для 18 тисяч досліджень.

1 мільйон гривень на профілактику класичної чуми свиней.

9 мільйонів щеплень передбачається зробити.

140 тисяч гривень – це контроль за трахінельозом свиней.

18 мільйонів 992 тисячі гривень – це протиепізоотичні заходи за недопущення розповсюдження інфекції. В першу чергу, мова йде про закупівлю вакцини проти сказу тварин.

600 тисяч гривень – це закупівля 60 наборів діагностичного антирабічного флюорисцентного імуноглобуліну. Мова йде про 10 тисяч гривень діагностичних досліджень на сказ .

5 мільйонів гривень на виконання програми контролю сальмонельозу у птахогосподарствах.

1 мільйон гривень на виконання програми контролю за грипом птиці.

150 тисяч гривень – закупівля ембріонів для дослідження на хворобу Ньюкасла.

Також передбачається за програмою 2210 в сумі 3 мільйонів гривень закупівля паливно-мастильних матеріалів, на фінансування відряджень, тому що люди виїжджають на місце локалізації спалахів африканської чуми свиней.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Матеріали роздані.

 

ЛАПА В.І. Кабінетом Міністрів прийнято відповідне розпорядження від 30.07.2015 (№ 798-р), який передбачає цей перерозподіл. Він не впливає на фінансування бюджету, це виключно перерозподіл фінансування в рамках програм Державної ветеринарної фітосанітарної служби. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Анатолію Сергійовичу.

 

МАТВІЄНКО А.С. Доповідь була достатньо вичерпною. Я б хотів просто розібравшись у цьому питанні, просити колег підтримати, оскільки уряд це розглянув, а проблема нагальна, щоб не чекати ще одного тижня до наступного засідання комітету.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Віктор Михайлович Пинзеник.

 

ПИНЗЕНИК В.М. У мене питання до доповідача. А хто має платити за щеплення свиней?

 

ЛАПА В.І. Мова іде про діагностичні дослідження. Фактично  Україна як учасник Міжнародного епізоотичного бюро з метою  моніторингу захворювань – це має робити виключно держава. Якщо це фінансується бізнесом, то нас не визнають на міжнародній арені.

 

(Загальна дискусія).

 

ЛАПА В.І. Це профілактичні щеплення для недопущення захворювань. Тому що збитки від потенціалу поширення хвороб набагато більші, ніж ті витрати, які несе держава. Я просто коротко хотів зазначити…

 

ПАВЕЛКО А.В.  Вікторе Михайловичу, будь ласка.

 

ПИНЗЕНИК В.М.  Ви суперечите самі собі, бо першу частину відповіді я зрозумів, коли ви сказали, що це для діагностики. А друга частина говорить, що ви купуєте для всіх. То я повертаюсь до першого питання: хто має платити за щеплення свиней? Бо ви мені дали відповідь – діагностика. Для діагностики 9 мільйонів доз треба купляти?!

 

ЛАПА В.І. Діагностичне і профілактичне щеплення з метою недопущення поширення захворювань. Я хочу навести просто один приклад.

Ті збитки по одному випадку африканської чуми свиней по "колентіанському комплексу" – це 200 мільйон гривень. Тобто ризики з точки зору держави набагато більші ніж ті витрати, які зараз фінансуються.

Якщо ми не профінансуємо профілактичне щеплення, є просто ризик поширення цієї хвороби.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Андрій Гордєєв.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Скажіть, будь ласка, щеплення ви проводите лише на фермах чи в приватному секторі також?

 

ЛАПА В.І. Якщо, з вашого дозволу, є представник ветфітослужби, він більш детально проінформує про все – це виконуючий обов'язки голови.

 

_______________. Доброго дня, шановні народні депутати.

Вікторе Михайловичу, є постанова Кабінету Міністрів, відповідно до якої є перелік хвороб особливо небезпечних для тварин і людей, які фінансуються виключно з Державного бюджету, як класична чума свиней. Фінансується щеплення свиней за рахунок коштів Державного бюджету.

Що стосується другого питання, щеплення проводиться в очагу як в індивідуальному секторі, так і в промислових господарствах.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Андрій Леонідович Деркач, будь ласка.

 

ДЕРКАЧ А.Л.  У меня вопрос не к вам, вопрос к заместителю министра. Скажите, пожалуйста, мы так долго слушали про профессиональную команду Министерства сельского хозяйства. Итог этой деятельности – вы забыли купить лабораторию, поэтому не можете поставлять мясо при Зоне свободной торговли с Европейским Союзом в ближайшие полтора года. Та же самая история с молоком.

А сколько грантов наше европейское министерство или технической помощи получило от Евросоюза и в какие сектора по Министерству сельского хозяйства? В том числе по вопросам "щеплення"?

 

ЛАПА В.І. Зараз фінансується проект один великий по удосконаленню харчового законодавства. Він спрямований на доопрацювання  законодавчої  бази. Тому що, на жаль, наше законодавство не повною мірою адаптовано до вимог Європейського Союзу.

Я хотів би зазначити, що в попередньому році прийнято позитивне рішення щодо допуску на ринок Європейського Союзу по м'ясу птиці. Також забезпечено проведення візиту місії Єврокомісії САНКО по молоку. Є попередній позитивний звіт. Ми зараз комунікуємо з Єврокомісією щодо того, щоб уже приймати формальне рішення по допуску на європейський ринок української молочної продукції.

Тому те, що стосується  практичної  роботи по допуску на європейський ринок, воно виконується достатньо позитивно.

 

ДЕРКАЧ А.Л.  Позитив  это когда есть результаты! Сколько грантов вы поличили только от наших любимых европейских коллег? Хотя бы Литва дала техническую помощь в виде передатчика. А что мы от Европы получили на Минсельхоз? Только на законодательные акты?

 

ЛАПА В.І. В попередні роки фінансувались  оснащені  лабораторії ветеринарної медицини і, власне, це дало можливість отримувати позитивні висновки по місіям наших європейських колег. Тому що без наявності лабораторного обладнання, без її ефективного оснащення…

 

ДЕРКАЧ А.Л. 2014-2015 года.  Вы знаете, сколько денег Европейский Союз дал в виде технической помощи в аграрный сектор?

 

ЛАПА В.І. Я можу проінформувати окремо по цьому питанню бюджетний комітет.

 

ПАВЕЛКО А.В. Андрей Леонидович, я думаю, что мы скажем для Владимира Ивановича, что любой вопрос необходимо обязательно изначально готовить на подкомитет. Тогда  коллеги могут задать вопросы н подкомитете, и на комитет мы должны выносить только те несогласованности, которые мы не увидели на подкомитете. И желательно на будущее, что без рассмотрения подкомитета не выносить на комитет.

 

ЛАПА В.І. Добре.

 

ПАВЕЛКО А.В. Есть еще вопросы?

Будь ласка, Василю Васильовичу.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Володимире Івановичу, скажіть, будь ласка, я хотів почути  би керівника Департаменту ветеринарної медицини. Як вас звати, будь ласка, скажіть?

 

БІЛОУС М.В. Білоус Микола Васильович.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Миколо Васильовичу, у нас є практика виїздних засідань. Ми в Чернігівській та Одеській областях почули від керівників фінансових департаментів облдержадміністрацій, що їм недостатньо коштів на фінансування ветеринарної служби в їхніх регіонах. Скажіть мені, будь ласка, зараз вони підпорядковані вам методично, але утримуються за рахунок місцевих бюджетів?

 

БІЛОУС М.В. Установи утримуються за рахунок місцевих бюджетів.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Чому вони постійно жаліються нам, що не вистачає коштів?

 

БІЛОУС М.В. Місцеві бюджети не виділяють їм достатніх коштів.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Ви якось співпрацюєте з місцевими бюджетами в цьому питанні?

 

БІЛОУС М.В. Безумовно. Таке рішення було урядом прийнято в цьому році, і раніше вони фінансувались централізовано через нас. В даному році нас ніхто не підтримав, і уряд вирішив, що вони мають фінансуватись за рахунок місцевих бюджетів.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. А ви не можете їх повністю передати?  Вони зараз у вас, скажімо, підпорядковані адміністративно?

 

БІЛОУС М.В. Адміністративно так.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. А чому їх не передати взагалі в міста і райони, наприклад?

 

БІЛОУС М.В. Справа в тому, що існує міжнародне законодавство, за певні функції відповідальність має нести лише держава.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Ясно.

 

ПАВЕЛКО А.В. Надо будет отдельно вынести этот вопрос и обсудить на нашем комитете.

Хто за те, щоб підтримати даний перерозподіл, озвучений Лапою Володимиром Івановичем, заступником Міністра аграрної політики та продовольства, прошу голосувати. Хто проти? Хто утримався? Утрималось  3. Рішення приймається. Дякую.

Третє питання. Про погодження передачі державних капітальних  видатків та розподілу між місцевими бюджетами субвенції з Держбюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій. Постанова Кабміну від 23 вересня № 734. По цьому питанню доповідає Маркович Галина Богданівна. Будь ласка.

 

МАРКОВИЧ Г.Б. Дякую. Шановний Андрію Васильовичу, шановні народні депутати, постановою Кабінету Міністрів № 734 від 23 вересня внесено зміни до постанови уряду № 543 від 3 серпня 2015 року в частині перерозподілу капітальних видатків, які розподіляються Кабінетом Міністрів.

В чому полягають ці зміни? Перш за все, уточнено головних розпорядників коштів за окремими видатками. Ряд видатків будуть передбачені для обласних бюджетів як субвенція, проте ті об'єкти, які передбачалось фінансувати, повинні фінансуватись через головних розпорядників коштів Державного бюджету.

Таким чином знято з Міністерства фінансів 24,6 мільйона гривень та перерозподілено на Мінрегіон, Мінприроду, "Укравтодор", Львівську облдержадміністрацію та Тернопільську облдержадміністрацію.

Також здійснено перерозподіл між головними розпорядниками коштів: знято з Міністерства внутрішніх справ 9,8 мільйона гривень та перерозподілено на Міністерство освіти.

Майже по кожній області внесено зміни до назв переліку об'єктів і приведена ціна у відповідність кошторисної документації. Тобто технічні зміни.

І просимо погодити даний перерозподіл.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Галино Богданівно.

Будь ласка, голова підкомітету.

 

ГОРБУНОВ О.В. На підкомітеті розглядувалося це питання. І, зважаючи на його актуальність, пропонується рекомендувати комітету підтримати передачу державних капітальних видатків та розподіл між місцевими бюджетами обсягу субвенцій на соціально-економічний розвиток окремих територій відповідно до постанови уряду від 23 вересня за номером 734. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Ще є питання, пропозиції? Немає.

Голосуємо. Хто за те, щоби підтримати озвучене головою підкомітету Горбуновим Олександром Володимировичем рішення? Прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Утримався?  Утримався – 1. Рішення приймається.  Дякую.

В "Різному" у нас два питання.

 

ДЕРКАЧ А.Л. По мотивам голосования.

 

ПАВЕЛКО А.В. Добре. Будь ласка.

 

ДЕРКАЧ А.Л.  Я хочу обратить внимание на наших коллег, которые готовили данные документы, о том, что у нас Львовская область и Львов медленно превращаются в Енакиево. Я во второй раз на эту тему говорю. На третий раз,  вот просто послушайте, так не получится! В один рот так не получится!

При всем уважении, при всей корректности. Посмотрите на схему того, как это все перераспределение идет. Просто там голосовал с глубоким отвращением.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Андрію Леонідовичу.

Будь ласка, в "Різному" перше питання. Про висновок Рахункової палати щодо виконання Державного бюджету за перше півріччя та інформацію про стан виконання Державного бюджету в поточному році. 

До комітету 18 вересня надійшов висновок Рахункової палати щодо виконання Державного бюджету за перше півріччя 2015 року. На підставі основних звітних даних секретаріатом комітету підготовлено інформаційну довідку про стан виконання Державного бюджету в поточному році з табличними матеріалами, що роздано.

Однак даний висновок не розміщено на сайті Рахункової палати, хоча так  вимагає нова  редакція Закону "Про Рахункову палату".

Пропонується зазначені матеріали взяти до відома та врахувати в роботі. Рекомендувати Кабінету Міністрів проаналізувати даний висновок, вжити заходів щодо забезпечення належного виконання Державного бюджету в поточному році та опрацювати відповідні пропозиції Рахункової палати щодо можливості її врахування.

Рекомендувати Рахунковій палаті забезпечити дотримання вимог Закону "Про Рахункову палату" щодо оприлюднення у повному обсязі на сайті Рахункової палати інформації, визначеної цих законом.

Немає заперечень?

 

ІЗ ЗАЛУ. Немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Вікторе Михайловичу.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Шановні колеги, я встиг подивитись ці папери і просив би ще одного звернення до Рахункової палати, бо я подивився, що у нас профіцит бюджету.

Я дивуюсь, що Україна проблеми має, чому реструктуризацію боргів вона проводить, якщо вона має таку боргову позицію? А я хотів би, щоб у Рахункові палаті теж знали, а де діли 60 мільярдів гривень видатків, які пройшли поза бюджетом? Чи це не видатки уряду, які пішли на капіталізацію "Нафтогазу України", які пішли на фонд гарантування вкладів і на капіталізацію банків "Укргазбанку", "Ексімбанку" і, здається, Ощадного банку. Це без врахування останньої цифри.

Тому я просив би, щоб у тих рекомендаціях комітету було звернення, коли Рахункова палата оцінює бюджетні видатки, дефіцит бюджету, щоб вона оцінювала всі видатки. Бо у нас виявляється, якщо провести видатки поза касою, то вони видатками не є. То у нас профіцит бюджету. Звідки він взявся? І бюджетні доходи не виконуються (я подивився висновок), бо не відстають від затвердженого показника.

Мене турбує, що орган, який повинен був би давати нам об'єктивну оцінку, на жаль, цієї об'єктивної оцінки не дає, тому прохання звернутись з приводу повного врахування обсягу видатків, які здійснюються незалежно від того, пройшли вони через Казначейство чи ні.

 

ПАВЕЛКО А.В. Приймається.

 

ІЗ ЗАЛУ. А є у нас Казначейство чи Рахункова палата?

 

ПАВЕЛКО А.В. Є.

Будь ласка, Тесленко Олександр Іванович.

 

ТЕСЛЕНКО О.І. Пораховано відповідно до Бюджетного кодексу.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Нам треба змінити норму Бюджетного кодексу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Вікторе Михайловичу.

 

ПИНЗЕНИК В.М. У мене є питання до вас. Скажіть, будь ласка, минулого року уряд заявив: 104 мільярди гривень пішло на "Нафтогаз України". Де ці видатки відбиті у звітах. І як ви їх враховували при підрахунку дефіциту?

 

ПАВЕЛКО А.В. Анатолію Сергійовичу, ви хотіли додати?

 

МАТВІЄНКО А.С. Я думаю, що очевидно я підтримав би Віктора Михайловича в тому, що очевидно нам тоді треба внести зміни до Бюджетного кодексу, щоб вони мали…

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Это надо методологию просто поменять.

 

МАТВІЄНКО А.С. Ну, він каже, що у відповідності з Бюджетним кодексом. Очевидно, Бюджетний кодекс йому заважає. Хай сформулює як. Але я хотів би крім того, що підтримати цю стурбованість, запитати ще й у всіх нас і очевидно до вас, пане Голово, коли ми будемо вирішувати питання вже із Рахунковою палатою? Чому ми затягуємо і які тому є пояснення?

 

ПАВЕЛКО А.В. Наш коллега Иван Иванович Крулько, насколько я знаю, очень активно проводит эту работу. Поданы...

 

(Загальна дискусія).

 

ПАВЕЛКО А.В. Он сегодня на суде у Савченко в России. Он отпросился. И я думаю, что он в среду на комитете нам доложит. На следующем заседании комитета он нам доложит ситуацию со Счетной палатой.

Будь ласка, Андрію Леонідовичу.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Вопрос опять же, поскольку идет речь о исполнении бюджета, согласен с Виктором Михайловичем, что это называется "Песня про Гаврилу":  "служил Гаврила хлебопеком – Гаврила булки выпекал".

Здесь непонятно. Вы скажите, пожалуйста, у нас же функция не цифры написать, вы ж не КРУ, вы Счетная палата, которая должна кроме методологии формировать методологию – это тоже ваша функция в определенной степени. Еще давайте какие-то вопросы, связанные с теми проблемами, которые есть.

Вы знаете, что на сегодняшний день медицинская субвенция и учебная субвенция по образованию, везде есть дефициты по районным бюджетам. Где здесь это отражено? Правительство здесь дает нам на исполнение и перераспределение бюджета. Но каждый из нас здесь мажоритарщик и знает, что приблизительно на 12-15 процентов не покрыта образовательная субвенция и субвенция по здравоохранению. Мы зачем это пишем? Для того, чтобы вы принесли сюда  нам отчет этот?

Я понимаю, что руководство старое, есть проблемы, боятся потерять свои кресла. А совесть не боятся потерять? Вы у начальства своего спросите. Вопрос риторический, без ответа.

У меня есть вопрос. Когда мы будем смотреть субвенцию образовательную и по здравоохранению? Здесь стоял волшебный Квиташвили, которого коалиция уволить не может. Мы дали свое подання, за которое мы проголосуем, по Квиташвили.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую за виступи.

Отже, те, що пропонувалось, взяти спочатку до відому, доповнити тим, що сказав Віктор Михайлович, і тоді з цим приймається.

Друге питання було в «Різному»,  запропоноване Андрієм Гордєєвим, питання по Мінобороні.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Шановні колеги, у мене є вереснева відповідь Міністерства оборони, в якій зазначено як вони використовують кошти на прийняту нами згідно Закону "Про Державний бюджет на 2015 рік" бюджетну програму, а саме: забезпечення житлом військовослужбовців, в тому числі придбання житла. За цей час взято зобов’язання Державній казначейській службі на загальну суму 88,4 мільйона гривень, при цьому проведено ще конкурсів на суму близько 112 мільйонів гривень. Всього бюджетна програма складає  мільярд 147 мільйонів гривень. Сьогодні нам залишилось 3 місяці до кінця цього року, і є сумніви в тому, що ця бюджетна програма може бути виконана такими темпами.

За тією інформацією неофіційною, що в мене є, спочатку було бажання Міноборони придбати житло на первинному ринку, яке іде від забудовників. Логічно, тому що це є енергетика до нашої економіки, є відповідні робочі місця, є податки до бюджетів. Це цілком прийнятна функція,  яку б виконала ця бюджетна програма.

В подальшому ця пропозиція у них трансформувалась в закупівлю житла на вторинному ринку, тобто по містам, по населенним пунктам закуповується житло, причому це іде через лоти. Лоти, наприклад, складають там 100 квартир, 200 квартир, що неможливо фізично виконати. І відповідно ці конкурси знову не виконались.

Тепер вже третя позиція – це те, що давайте будемо видавати ці гроші в готівковій формі напряму військовослужбовцям, які потребують це житло, хай вони самі собі десь шукають і так далі. Але знову ж таки це не є, на мій погляд, державницьким підходом. Ми не забезпечимо військовослужбовців житлом – це перша місія, яку  не виконає бюджетна програма.  А друга місія, яку не виконає ця бюджетна програма, – це те, що ми жодним чином не зможемо спровокувати економічного  росту в  нашій  будівельній галузі.

Тому є пропозиція  – звернутись до Міністерства оборони України з проханням про надання інформації про стан виконання цієї бюджетної програми та  її перспективи до кінця цього року, бо нам треба формувати бюджет 2016 року, нам треба розуміти, що там планувати. За цим прогнозом, що є у Мінфіна, висить на сайті, вже  мінус 400 мільйонів передбачається.                       

І щоб ми могли оперативно разом з Міністерством оборони відреагувати на тенденції, які там є, тобто 3 місяці у нас є, щоб ми також отримавши цю інформацію, спільно з Міноборони вирішили питання забезпечення житлом. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Пропонується підтримати.

Будь ласка, Вікторе Михайловичу.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Я розумію і переймаюсь тією проблемою, яку Андрій підняв, бо насправді, я не зачіпаю наскільки правильна чи неправильна програма – не про це мова йде. Але там цілий клубок проблем, який зв'язаний не тільки з будівництвом, там і банківський сектор, оскільки там великою мірою кредитування відбулось, то очевидно, що якщо вже бюджет виділяє гроші, то треба було б максимально отримати розв'язання клубка проблем, які виникли у зв'язку з цим. Не тільки проблеми житла вирішити.

У мене є трошки інакша пропозиція, інша версія. Якщо б ми запросили, може, інформацію, але запросити сюди Міністерство оборони і Міністерство фінансів для того, щоб обговорити філософію цієї програми таким чином, щоб вона дала максимальний результат не тільки з точки зору вирішення проблеми житла, а розв'язування клубка проблем, які нагромадились у будівництві і в банківському секторі у зв'язку з будівництвом.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Анатолію Сергійовичу.

 

МАТВІЄНКО А.С. Віктор Михайлович просто прочитав мою пропозицію. Я вважаю, що там дійсно має бути механізм енергії, і копійка мала б працювати на якомога більшу кількість квартир, але оскільки ситуація, про яку доповів Гордєєв, і у мене викликає серйозний сумнів, то я пропонував би нашим рішенням зробити одне – це дійсно попросити у міністерств звіт, щоб вони нам направили до середи. А в середу запросити міністерства і послухати, ознайомившись із їх звітом, і попросити Мінфін бути приступнім, щоб ми могли тоді прийняти кваліфіковане рішення.

Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Будь ласка, Олександр Горбунов.

 

ГОРБУНОВ О.В. Тоді я хотів би, колеги, ще доповнити до цього переліку міністерств ще Мінсоцполітики. Чому? Тому що в бюджеті на 2015 рік ми з вами передбачали 300 мільйонів коштів на придбання житла для сімей загиблих. І хотілось би почути звіт про стан речей згідно цієї статті.

 

ПАВЕЛКО А.В. Приймається.

Будь ласка, Ярославе Володимировичу.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Я хотел сказать, что там может быть было бы разумно объединить в какой-то степени эти программы, потому что, например, на Харьков выделено 7 квартир для семей погибших. Это и никакое не новое строительство, а если объединить совместно с деньгами для других потребностей военнослужащих, слава Богу, выживших, то возможно здесь получим дополнительную энергию.

 

ПАВЕЛКО А.В. Я думаю, что принимается.

Даем поручение секретариату подготовить на следующее заседание, пригласить представителей Министерства обороны, Министерства финансов и Министерства социальной политики для доклада по данному вопросу.

На цьому все.

Але хочу, шановні колеги, запросити вас всіх взяти участь у черговому виїзному засіданні комітету, яке пропонується провести у Запоріжжі 9 жовтня і у Дніпропетровську 10 жовтня, та продовжити практику заслуховування питань дієвості бюджетної реформи.

Буду очень вам благодарен, потому что в Днепропетровске будет для меня лично особое заседание, хотел бы вас всех лично пригласить и сказать о том, что надеюсь, мы Днепропетровск и Запорожье покажем с лучшей стороны. Потому что это 2 области рядом.

Щодо всіх питань порядку денного рішення комітету прийнято. Дякую всім за участь.