Щодо граничної чисельності апарату Рахункової палати

15 липня 2016, 15:20

Щодо граничної чисельності апарату Рахункової палати

 

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 13 липня 2016 року розглянув пропозицію Рахункової палати щодо затвердження граничної чисельності апарату Рахункової палати у кількості 600 одиниць.

Згідно із частиною четвертою статті 17 Закону України «Про Рахункову палату» гранична чисельність апарату Рахункової палати затверджується Верховною Радою України за поданням Рахункової палати в межах бюджетних призначень на забезпечення її діяльності. При цьому, відповідно до частини третьої цієї статті Закону апарат Рахункової палати діє для забезпечення виконання покладених на неї повноважень та складається з департаментів, територіальних та інших структурних підрозділів (включаючи патронатні служби членів Рахункової палати).

В обґрунтуваннях Рахункової палати зазначено, що запропонована гранична чисельність є мінімально необхідною для забезпечення виконання покладених на Рахункову палату повноважень, при цьому аналогічна гранична чисельність була у 2008 році.

Довідково: відповідно до щорічних звітів Рахункової палата за 2008-2015 роки гранична чисельність апарату Рахункової палати у 2008 р. становила 600 осіб /фактична чисельність – 501 особа/, а у наступних роках була зменшена (зокрема, у 2014 р. –550 осіб /фактична чисельність – 432 особи/, у 2015 р. – 490 осіб /фактична чисельність – 433 особи/), при цьому заповнюваність штатної чисельності апарату Рахункової палати в основному коливалася від 84% до 88%.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» Рахунковій палаті встановлені бюджетні призначення у сумі 83.607,2 тис. грн, з них на оплату праці – 55.674,8 тис. гривень. Рахункова палата зазначає, що такі видатки на оплату праці передбачені для 600 осіб апарату Рахункової палати, що також визначено бюджетним запитом та паспортом бюджетної програми на 2016 рік, а відтак відповідна пропозиція не потребує додаткових бюджетних коштів.

Разом з тим, порівняно з 2015 роком такі бюджетні призначення зросли на 4,8%, з них на оплату праці – на 17,9%, при запропонованому Рахунковою палатою збільшенні граничної чисельності апарату Рахункової палати на 22,4% (або на 38,6% від фактичної чисельності на кінець 2015 року). Отже, для збереження умов оплати праці працівників Рахункової палати зазначена пропозиція може потребувати додаткових видатків державного бюджету.

Загалом належить зауважити, що Рахунковою палатою не надано фінансово-економічних розрахунків та обґрунтувань щодо запропонованої граничної чисельності апарату Рахункової палати, що не дає можливості проаналізувати таку пропозицію з огляду на необхідність дотримання економного, раціонального і ефективного використання бюджетних коштів та збереження умов оплати праці працівників, а також оцінити вплив цієї пропозиції на визначення обсягу відповідних видатків Рахункової палати на 2017 рік та середньострокову перспективу.

Слід також звернути увагу, що Рахункова палата складається з 9 членів Рахункової палати /частина перша статті 17 Закону України «Про Рахункову палату»/, заробітна плата яких встановлена частиною першою статті 24 цього Закону, а саме: Голови Рахункової палати – 30 мінімальних заробітних плат (з 1 травня п.р. – 43500 грн), заступника Голови Рахункової палати – 27 мінімальних заробітних плат (відповідно 39150 грн), іншого члена Рахункової палати – 25 мінімальних заробітних плат (відповідно 36250 грн).

Отже, в загальному обсязі видатків Рахункової палати на оплату праці у поточному році враховано значні кошти на виплату зарплати членам Рахункової палати. Тому з метою прийняття виваженого рішення з порушеного питання належить отримати інформацію про розміри середньої зарплати працівників Рахункової палати (без врахування членів Рахункової палати) виходячи з фактичної і граничної чисельності апарату Рахункової палати та порівняно з останніми попередніми роками.

Зважаючи на наведене, за результатами розгляду даного питання Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: пропозицію Рахункової палати щодо затвердження граничної чисельності апарату Рахункової палати взяти до відома та повернути таку пропозицію Рахунковій палати з рекомендацію доопрацювати її в частині надання належних фінансово-економічних розрахунків і обґрунтувань щодо запропонованої граничної чисельності апарату Рахункової палати, включаючи розміри середньої заробітної плати працівників Рахункової палати (без врахування членів Рахункової палати) виходячи з фактичної і граничної чисельності апарату Рахункової палати та порівняно з останніми попередніми роками.