Стенограма до ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №36 від 04.11.2015

23 листопада 2015, 18:01

Стенограма підготовлена

Відділом стенографування

Управління технічної роботи з документами

Апарату Верховної Ради України

 

 

 

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань бюджету

 

4 листопада 2015 року

 

Веде засідання заступник Голови Комітету АМЕЛЬЧЕНКО В.В.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги, я прошу уваги! Є пропозиція всім заспокоїтись, зайняти свої місця, шановні колеги. Починаємо працювати.

 

ІЗ ЗАЛУ. 17 чоловік – кворум.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Доброго дня, шановні народні депутати та запрошені! Зареєструвалось 17 народних депутатів. На засіданні присутні більше половини від складу членів комітету – кворум є. Засідання оголошую відкритим. Прошу, будь ласка, уваги всім!

Є пропозиція доручити секретарю комітету Шкварилюку Володимиру Васильовичу здійснювати підрахунок результатів голосування щодо рішень нашого комітету.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Проект вам розданий. Є якісь пропозиції щодо розгляду додаткових питань? Горбунов Олександр, прошу. Шановні колеги, додатково пропонується включити до порядку денного питання про погодження перерозподілу видатків Державного бюджету, передбачених Апарату Верховної Ради України на 2015 рік, відповідно до розпорядження уряду від 21 жовтня за номером 1104.

Які ще пропозиції? Міністерство регіонального розвитку? Прошу, озвучте, будь ласка, свою пропозицію. Включіть мікрофон, будь ласка, і для стенограми представтеся.

 

ПРЕДСТАВНИК МІНРЕГІОНРОЗВИТКУ. Є пропозиція погодити перерозподіл коштів, передбачених Мінрегіону з програми здешевлення вартості іпотечних кредитів 2751470 на часткову компенсацію відсоткової ставки 2751380. Підкомітетом питання вчора погоджено.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Зрозуміло.

 

ПРЕДСТАВНИК МІНРЕГІОНРОЗВИТКУ. Дякую. 

  

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги, до порядку денного пропонується включити ці два питання. Інші пропозиції є?

 

ІЗ ЗАЛУ. Немає.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Прошу голосувати. Хто "за"? Проти? Утримався?

 

ІЗ ЗАЛУ. Один.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Рішення прийнято. Дякую.

Переходимо до розгляду першого питання порядку денного. Слово надається народному депутату Левченку Юрію Володимировичу.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Дякую.

Товариство, якщо є якісь зауваження щодо переліку, як ми завжди з вами працюємо. Будь ласка, прошу оголосити. Якщо зауважень немає, пропоную затвердити рішення відповідно до переліку. Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Кривенко.

 

КРИВЕНКО В.М. Доброго дня, колеги! Я просив би пункт 2.29 (там, де має опосередкований вплив на бюджет) або зняти з розгляду, або перенести на такий, що має позитивний вплив на бюджет. Це Закон про …….. діяльність, який насправді легалізує всіх, хто нелегально працює. І це тільки плюс для бюджету. Там немає ніяких речей, які можуть до зменшення привести.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Зараз давайте перевіримо, бо мені здається опосередкований якраз в плюс іде. Так, він опосередкований в плюс. Тому там все нормально.

 

КРИВЕНКО В.М. Чудово. Тоді дякую, все.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Знімається питання?

 

ІЗ ЗАЛУ. Голосуємо.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Голосуємо. Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що не мають впливу на показники бюджету, прошу. Хто "за"? Проти? Утримався. Одноголосно. Рішення прийнято.

Хто за те, щоб підтримати проект рішення до законопроектів, що мають вплив на показники бюджету? Хто "за"? Проти? Утримався? Рішення прийнято. Дякую.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В Можна? Я просто хотів би вибачитися, тому що зараз якраз іде суд над Юрієм Сиротюком, тому я хотів би попросити колег, я просто зараз маю піти на суд, я на поруки його беру.

 

ІЗ ЗАЛУ. Ми теж підписалися, Юрію Володимировичу.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Ні, ні, я просто пояснюю, чому я зараз маю йти. Все, дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Додаткового голосування з цього приводу робити не будемо, Юрій Володимирович.

Шановні колеги, надійшла пропозиція – третє питання порядку денного щодо перерозподілу видатків Державного бюджету, передбачених Державному агентству автомобільних доріг, розглянути зараз, перед другим питанням.

 

ІЗ ЗАЛУ. Нема заперечень.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Нема заперечень. Прошу, Барах Євгеній Вікторович – перший заступник голови Державного агентства автомобільних доріг України. Прошу уваги!

 

БАРАХ Є.В. Доброго дня, шановний пан головуючий, Василю Васильовичу, шановні колеги народні депутати! Виноситься на ваше погодження розпорядження, прийняте Кабінетом Міністрів України 21 жовтня цього року, про перерозподіл видатків по нашим програмам з програми по виконанню боргових зобов'язань за рахунок економії коштів по цій програмі, яка відбулася у цьому році, і спрямувати зазначену економію саме на фінансування підготовки до осінньо-зимового періоду,  експлуатаційного утримання і забезпечення належного стану доріг. Загальна сума перерозподілу становить 700 мільйонів гривень. Розпорядження було погоджено усіма міністерствами компетентними. Прошу підтримати шановних колег даний документ.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Євгеній Вікторович, де ви такі гроші берете, скажіть мені, будь ласка.

Слово надається голові підкомітету Олександру Горбунову.

 

ГОРБУНОВ О.В. Ну, вчора на підкомітеті розглядалося дане питання і за результатами розгляду підкомітет пропонує зазначене питання комітету підтримати: підтримати перерозподіл видатків "Укравтодору" відповідно до постанови уряду від 21 жовтня за номером 1100р. Дякую. Прошу підтримати, колеги.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Рудик.

 

РУДИК С.Я. Питання: а в рамках цього перерозподілу з'являться нарешті кошти на дорогу "Київ-Знам'янка"? Дякую.

 

БАРАХ Є.В. Шановний пане Сергію, мінімально необхідна сума, безумовно, буде виділена. Але те, що стосується капітального виду робіт, то ми передбачаємо це зробити в наступному році відповідно до тих залишків коштів, які у нас ще є. Маються на увазі запозичення, зроблені під державні гарантії.

 

РУДИК С.Я. Але на яку приблизно суму можна розраховувати на відомий вам відрізок дороги в рамках того, що ви трубите по всій державі?

 

БАРАХ Є.В. Я би запропонував вам більш детально з цього приводу поспілкуватися з нашими фахівцями. Я думаю, що ми там знайдемо консенсус і питання буде на особистому контролі.

 

ІЗ ЗАЛУ. Голосуємо.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Хто за запропонований… Прошу Гордєєв.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Ми вчора розглядали це питання на підкомітеті. Єдине прохання до вас, Євгеній Вікторович: все-таки зимовий період уже почався вже, щоб ви підготувалися до цього питання ретельно. Дякую.

 

БАРАХ Є.В. Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Хто за дану пропозицію, прошу підтримати, озвучену головою підкомітету Горбуновим. Хто "за"? Проти? Утримався? Рішення прийнято. Дякую.

 

БАРАХ Є.В. Дякую вам. 

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги, є ще одна пропозиція. Ольга Миколаївна теж зараз має йти на Регламентний комітет, тому давайте ті питання, які ми додатково включили. Я прошу заступника Керуючого справами завідувача відділу бухгалтерського обліку фінансів та планування і контролю Совенко Ольга Миколаївна. Прошу. Ольга Миколаївна, прокоментуйте.   

 

СОВЕНКО О.М. Потреба в перерозподілі виникла тільки в результаті того, що за останні роки зменшились кошторисні призначення на утримання Апарату Верховної Ради. По автобазі, по управлінню адмінбудинками, по телеканалу "Рада" видатки зменшилися в порівнянні з попередніми роками. Але вартість матеріальних цінностей, які вони мають придбати для забезпечення діяльності народних депутатів, постійно зростає. І саме завдяки цьому виникла потреба в перерозподілі. Це не потребує додаткових коштів. Питання вчора було погоджено підкомітетом. Прошу підтримати.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. З якої програми ви зняли гроші? З зарплати депутатів?

 

СОВЕНКО О.М. Ні, не з зарплати. З зарплати депутатів зняли раніше.

 

ІЗ ЗАЛУ. З зарплати депутатів вже нема куди.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Так я про що і кажу, вже кредит не можна взяти у банку. Горбунов.

 

ГОРБУНОВ О.В. В цьому варіанті питання не було погоджено. А так за результатами розгляду підкомітетом підкомітет рекомендує Комітету підтримати встановлений розпорядженням уряду від 21 жовтня за номером 1104р перерозподіл видатків Державного бюджету. Прошу підтримати, колеги.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Хто "за"? Проти? Утримався? Рішення прийнято. Утримався один. Дякую.

 

СОВЕНКО О.М. Я можу іти?

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Так, будь ласка.

Продовжуємо розгляд. Друге питання – про погодження передачі бюджетних призначень перерозподілу видатків Державного бюджету, передбачених головним розпорядником коштів Державного бюджету та розподілу, перерозподілу трансфертів з Державного бюджету місцевим бюджетам.

Перше: перерозподіл видатків Державного бюджету, передбачених Міністерству соціальної політики. Шановні колеги! Я прошу уваги! Розпорядження уряду номер 1037р. Доповідає заступник міністра соціальної політики Іванкевич Віктор Вікторович. Прошу.

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. Шановні народні депутати, шановні присутні! Розпорядженням Кабінету Міністрів від 7 жовтня 2015 року номер 1037 про перерозподіл деяких видатків Державного бюджету, передбачених Міністерству соціальної політики на 2015 рік, передбачено перерозподіл видатків в сумі 88 мільйонів 724 тисячі гривень, зокрема збільшення видатків за бюджетною програмою "Заходи соціальної, трудової та професійної реабілітації інвалідів" з метою забезпечення інвалідів технічними та іншими засобами реабілітації в Україні. Сьогодні ми маємо економію коштів, яка виникла за бюджетною програмою "Забезпечення протезування, ортезування підвищеної функціональності" за технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, окремих категорій громадян, які брали участь в АТО і втратили функціональні можливості кінцівки або кінцівок. Мова йде про протезування, ортезування верхніх кінцівок. Такі технології на сьогодні, на жаль, в Україні відсутні. Мова іде про заміну механічної руки, яка має сенсорні властивості.

Ми мали надію, що буде виявлено більше бажаючих. На жаль, тільки 11 осіб, які втратили верхні кінцівки, виявили бажання протезуватись, ортезуватись за технологіями, які є за кордоном. На сьогоднішній день 4 особи пройшли таке протезування і дві особи вже направлено на протезування. Тобто в цьому році ми не зможемо використати кошти за цією програмою. Тому ми пропонуємо перевести на ту програму, яка фінансує протезування та ортезування інвалідів, в тому числі АТО-шників, за рахунок технологій, які є в Україні, а саме це втрата нижніх кінцівок.

Реалізація розпорядження не потребує додаткових витрат з Державного бюджету. Прошу підтримати вас.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Слово надається голові підкомітету Горбунову Олександру Володимировичу.

 

ГОРБУНОВ О.В. Вчора ми детально розглянули на підкомітеті даний перерозподіл. Ми тільки просили надати нам інформацію щодо підприємств, які будуть виконувати роботи. Дякую.

І за результатами розгляду зазначеного питання пропонується комітету підтримати встановлений розпорядженням уряду від 7 жовтня за номером 1037р перерозподіл видатків Державного бюджету. Прошу підтримати.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Питання. Гордєєв Андрій. 

 

ГОРДЄЄВ А.А. Доброго дня. Ми вчора з вами розмовляли з цього приводу. Скажіть, будь ласка, 900 мільйонів гривень, які ідуть на ці ортопедичні засоби, і список підприємств, який ви надали на наше вчорашнє питання, це все є виробники цих засобів чи це є просто посередники, які постачають?

 

­ ІВАНКЕВИЧ В.В. Ні, це виробники, і всі технології – це технології цих виробників.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Тобто кожне з цих підприємств є виробником цих засобів?

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. Так, виробник, да. У цьому переліку в основному всі наші підприємства.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Кривенко.

 

КРИВЕНКО В.М. Якщо я десь помилюсь, ви мене поправте з точки зору програми. Знаєте, зараз є такий проект – збирають кришечки з пляшок пластикові, потім здають їх і на ці гроші потім купляють протези. От зараз ми допомагаємо черговому хлопцю, у якого немає ноги, збираємо там по копійці зі  світу для того, щоб купити йому протез. У нас всі отакі люди постраждалі забезпечені державними коштами на те, щоб придбати їм за державні кошти протези?

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. Абсолютно всі.

 

КРИВЕНКО В.М. Тоді ваша думка експертна: чому волонтери продовжують збирати і розповідають, що по два, по три місяці не можуть люди отримати, що там якась дика процедура? Чи можна їх всіх до вас спрямовувати?

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. Спрямовуйте, будь ласка, так.

 

КРИВЕНКО В.М. Будь-кого з будь-яким пошкодженням?

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. Так.

 

КРИВЕНКО В.М. У вас на все є гроші.

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. Так.

 

КРИВЕНКО В.М. Мені пообіцяли дати по прізвищам, в якій лікарні і хто це саботує, всю цю історію. Дякую.  

 

ІЗ ЗАЛУ. Голосуємо.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Пропонується підтримати озвучену головою підкомітету Горбуновим Олександром Володимировичем пропозицію щодо погодження встановленого розпорядженням уряду від 7 жовтня номер 1037 перерозподілу видатків з Державного бюджету. Голосуємо. Хто "за" Проти? Утримався.

 

ІЗ ЗАЛУ. Одноголосно.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Віктор Миколайович, ви тримаєте руку довго. Ми порахували – і утримався, і проти.

Продовжуємо розгляд другого питання. Перерозподіл видатків з Державного бюджету, передбачених Міністерством соціальної політики. Розпорядження уряду номер 1038р. Доповідає заступник міністра соціальної політики Іванкевич Віктор Вікторович. Прошу.

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. Шановні народні депутати, шановні присутні! Відповідно цим розпорядженням пропонується провести перерозподіл видатків в сумі 995,4 тисяч гривень, зокрема збільшити видатки за програмою "Керівництво та управління у сфері соціальної політики", в тому числі на комунальні послуги та енергоносії 310 тисяч гривень.

Слід зазначити, що обсяги асигнувань, які були виділені на утримання Апарату міністерства в 2015 році, не достатні для забезпечення належного його функціонування. Збільшення видатків дасть змогу уникнути кредиторської заборгованості за спожиті комунальні послуги, забезпечити підготовку до опалювального сезону, провести протипожежні заходи, обслуговування ліфтів, які зараз є в аварійному стані.

 

ІЗ ЗАЛУ. Дякую.

В принципі, ми все на підкомітеті обговорили.

 

Веде засідання Голова Комітету А.В.ПАВЕЛКО

 

ПАВЕЛКО А.В. Ще питання? Ставим на голосование?

 

ІЗ ЗАЛУ. Да, ставте.

 

 ПАВЕЛКО А.В. Пропонується підтримати озвучену головою підкомітету Горбуновим пропозицію щодо погодження встановленого розпорядження уряду від 7 жовтня номер 1038р перерозподілу видатків Державного бюджету. Хто "за", прошу голосувати. Хто проти? Утримався? Одноголосно. Дякую. Прийнято.

 

ІВАНКЕВИЧ В.В.Дякую, шановні народні депутати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Наступне – перерозподіл обсягу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, передбаченої Міносвіти і розпорядженням уряду номер 1088р. Доповідає заступник міністра освіти і науки Дерев'янко Олег Валерійович. Будь ласка.

 

ДЕРЕВ'ЯНКО О.В. Шановний головуючий, шановні народні депутати! Мова іде про невеличкий перерозподіл, пов'язаний з тим, що коли робився бюджет минулого року, то були інші кордони, ще не знали, не було відомо, які будуть кордони контрольованої – неконтрольованої території. Там вийшло так, що частина населених пунктів, яка знаходиться зараз на контрольованих територіях, відносилася до Дебальцевського району і до тих частин, які не контрольовані. Тому треба перенести, тому що люди працюють, але ми не можемо їм виплачувати зарплати з самого початку року. Дякую. Прошу підтримати. 

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Будь ласка, слово надається голові підкомітету Куліченку Івану Івановичу. Будь ласка.

 

КУЛІЧЕНКО І.І. (Не чути)

 

ПАВЕЛКО А.В. Хто за дану пропозицію, прошу голосувати. Хто "за"? Проти? Утримався? Рішення приймається одноголосно. 

Наступне питання. Доповідач - Рисухін Леонід Іванович – голова Фонду сприяння молодіжному житловому будівництву. Питання про погодження перерозподілу видатків Державного бюджету, передбачених Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України на 2015 рік відповідно до розпорядження уряду від 7 жовтня за номером 1048р. Будь ласка, Леонід Іванович.

 

РИСУХІН Л.І.. Дякую.

Вноситься пропозиція перерозподілити видатки споживання у сумі 10 мільйонів 664,2 тисячі гривень шляхом зменшення їх обсягу за програмою 2751470 "Здешевлення вартості іпотечних кредитів" для забезпечення доступним житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і збільшення їх обсягу за програмою 2751380 "Часткова компенсація відсоткової ставки кредиту комерційних банків молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам на будівництво та придбання житла".

Цей перерозподіл проходить у зв'язку з тим, що збільшилась кількість коштів, які треба сплатити за часткову компенсацію в зв'язку з підвищенням облікової ставки  Національного банку, а компенсація прив'язана саме до цього  показника, і також валютними коливаннями, що також спричинили необхідність збільшення цих видатків. Зменшення пропонується за рахунок здешевлення вартості іпотечних кредитів. За цією програмою значна кількість кредитів погашається достроково, вивільняються кошти саме в цьому обсязі. Тому пропонується затвердити таке рішення. Дякую за увагу.

 

Веде засідання заступник Голови Комітету В.В.АМЕЛЬЧЕНКО

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Голова підкомітету Горбунов Олександр Володимирович.

 

ГОРБУНОВ О.В. Вчора на підкомітеті було розглянуто дане питання і було прийнято рішення рекомендувати комітету підтримати встановлений розпорядженням урядом від 7 жовтня за номером 1048р перерозподіл видатків Державного бюджету. Прошу підтримати, колеги.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Крулько.

 

КРУЛЬКО І.І. Доброго дня.

 

РИСУХІН Л.І. Доброго дня.

 

КРУЛЬКО І.І. Скажіть, будь ласка, до вас таке питання. А чим ваша установа займається зараз окрім того, що обслуговує вже ті кредити, які були колись видані?

 

РИСУХІН Л.І. Ну, 17 тисяч сімей. Ми дійсно обслуговуємо таку кількість кредитів.

 

КРУЛЬКО І.І. Тут написано - 3 тисячі 878 станом на 1.09.15.

 

РИСУХІН Л.І. Ні, ні. Це за однією з програм. Всього ми обслуговуємо програми: "Пільгове забезпечення молоді житлом" (це кредитні програми, про них тут нічого не говориться), ми обслуговуємо дві програми компенсації (це компенсація за договорами, укладеними в 2005-2009 роках) і програма здешевлення (договори, укладені в 2012-2014).

 

КРУЛЬКО І.І. А скільки ви уклали договорів в поточному році?

 

РИСУХІН Л.І. В поточному році ми уклали 100 договорів за рахунок власних коштів статутного капіталу.

 

КРУЛЬКО І.І. З ким?

 

РИСУХІН Л.І. З молодими сім'ями.

 

КРУЛЬКО І.І. Про?

 

РИСУХІН Л.І. Про надання пільгових кредитів.

 

КРУЛЬКО І.І. Про надання пільгових кредитів?

 

РИСУХІН Л.І. Так.

 

КРУЛЬКО І.І. А які банки кредитували?

 

РИСУХІН Л.І. Фонд є не банківська фінансова установа, кредитна, яка регулюється Нацкомфінпослуг і надає кредити за рахунок власних коштів.

 

КРУЛЬКО І.І. А скільки працівників працює в вашій установі?

 

РИСУХІН Л.І. Працює в установі, якщо брати загалом всю державу, близько 250 осіб.

 

КРУЛЬКО І.І. Ясно. 250 осіб за рік видали 100 кредитів. Я просто до чого, колеги? Ви знаєте, от в наступний рік такі установи, як оця, яка є абсолютно не ефективною, тому що програм відповідних держава не запропонувала, їх потрібно, мабуть, буде реформувати шляхом ліквідації. Тому що, насправді, потрібно, щоб працювали програми, ці програми мусять обслуговуватися банками, які ці кредити і видають, а не спеціальними установами, де працює 250 людей, які на рік видають 100 кредитів з власних можливостей.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Мельник, Гордєєв, Кривенко.

 

МЕЛЬНИК С.І. У мене запитання. От по програмі "Доступне житло" 30 на 70 яка ситуація? Чому це питання ви не піднімаєте?

 

РИСУХІН Л.І. Ну, питання сформульовано так: річ іде про перерозподіл коштів між програмами часткової компенсації. Програма доступного житла – 30 на 70 – сьогодні у нас на обслуговуванні близько півтори тисячі договорів раніше укладених, ми супроводжуємо до здачі будинків в експлуатацію. А стосовно цієї програми, за моїми даними, Мінрегіон вніс пропозиції – бюджетний запит на мільярд гривень до Міністерства фінансів, щоб в 2016 році поновити цю програму. Я закликаю депутатів Бюджетного комітету підтримати, тоді й підвищиться ефективність роботи Фонду як державної установи.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Гордєєв, Кривенко.

 

ГОРДЄЄВ А.А.  От я в цьому контексті питання. Ви мене трохи випередили. Зараз у нас тут знаходиться Ігор Іванович Уманський. І нас питання турбує 2016 року. Дійсно, якщо ми кажемо про ефективність роботи цієї установи з видачею 100 кредитів за рік, то це – нульова ефективність. Тому питання до вас. Чи будемо ми зменшувати? Чи ми все-таки підемо на те, що ми маємо стимулювати нашу економіку таким хоч чином - 70 на 30, компенсація відсотків, житло військовим і так далі? Які ваші плани в 2016 році? Якраз є така нагода. Дякую.

 

УМАНСЬКИЙ І.І. Дякую за запитання.

Дивіться, тут є дві складові. Перша: є вже взяті зобов'язання, по яким держава має продовжувати забезпечувати виплати, бо в іншому випадку це буде не зовсім коректно по відношенню до тих суб'єктів, до тих людей, які взяли ці кредити, розраховуючи на підтримку держави.

Щодо підходів на 2016 рік взагалі. Буквально за 10 хвилин буде нарада у Прем'єр-міністра щодо підходів все ж таки до бюджету 2016 року. З вашого дозволу, я відпрошуся і мушу йти на цю нараду. Я сподіваюся, що ми остаточно завершимо формування підходів уряду і подамо відповідні пропозиції вам на розгляд. За результатами цієї наради я б уже тоді коментував, які будуть наші підходи на наступний рік.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Але позицію якусь ви будете відстоювати?

 

УМАНСЬКИЙ І.І. Безумовно, безумовно.

 

ІЗ ЗАЛУ. Голосуємо.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Кривенко, і тоді я пропоную переходити.

 

КРИВЕНКО В.М. Я просто хотів з одного боку підтримати Івана Івановича Крулька, з іншого боку трошки з ним подискутувати. Безумовно, ця структура потребує реформування. Це сто відсотків. Безумовно, ці всі програми, 70 на 30, це є невичерпне зло, тому що вони сприяли, окрім іншого, і зниженню довіри до влади, тому що я займався однією сім'єю багатодітною, поки ще не був депутатом, то їм виставляли 10 відсотків "отката" – і тоді ти отримаєш цю компенсацію. А вони держслужбовці були. Вони кажуть: все подонки. А потім приходила людина з бізнесу, яка могла взяти кредит спокійно, просто тут ставка дешевша. Ви уявляєте, який у людей прекрасний гривневий вийшов бонус, особливо хто на 30 років брав в 1998 році, в 2003 році. Людям пощастило.

І, безумовно, там є чесні люди і всередині структури, і комусь видавалось, щоб показувати цих багатодітних. Але дуже багато людей, які отримали ці кредити, є фінансово спроможними. І ми їх забрали з реального сектору, де вони могли взяти кредит в банку, а тих, хто працює в державному сектору, хто працює на підприємствах, мої "южмашівці", молодь приходила, півтори тисячі людей працювали. Слухайте, ви можете якось вплинути? І вони не могли стати в чергу. Тому те, що треба там терміново комусь віддавати її на oursurfing, і ви куруєте якраз, підкомітет Рахункову палату. Запросіть, там є висновки, я пам'ятаю, що в 2007-2008 роках, коли я бився з цією структурою, працюючи на "Южмаші", я пам'ятаю, які там були висновки по цій структурі.

Тому я пропоную підтримати рішення підкомітету, бо він більш детально вникав саме в цю історію, і рухатися далі по порядку денному. Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Є пропозиція погодити перерозподіл видатків Державного бюджету, передбачених Міністерству  регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України на 2015 рік відповідно до розпорядження уряду від 7 жовтня за номером 1048р. Хто "за", прошу голосувати. Проти? Утримався? Рішення прийнято. Унгурян – репліка.

 

УНГУРЯН П.Я. Наскільки я зрозумів, це Мінрегіон?

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Леонід Іванович Рисухін – голова Фонду  сприяння молодіжного житлового будівництва. Це структура Мінрегіонбуду.

 

ІЗ ЗАЛУ. Ідемо далі. 

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Переходимо до розгляду третього питання – про підготовку до повторного першого читання законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України номер 3041. Слово надається голові підкомітету Іщейкіну Костянтину Євгеновичу.

 

ІЩЕЙКІН К.Є. Шановний голово, шановні колеги! Цей законопроект ми багаторазово обговорювали на підкомітеті. Я хочу нагадати вам декілька основних тезисів. Верховна Рада 8 жовтня прийняла за основу базовий законопроект 3040 з урахуванням пропозицій народного депутата Івана Івановича Крулька щодо скасування положень про спеціальний фонд, а законопроект 3041 направила до Комітету з питань бюджету на повторне перше читання.

У зв'язку з цим належить зауважити, що основним завданням законопроекту є закріплення на постійній основі відповідних надходжень вказаного Національного агентства у спеціальному фонді Державного бюджету. Крім того, законопроектом пропонується визначити Національне агентство головним розпорядником коштів Державного бюджету, хоча таке питання не потребує додаткового законодавчого унормування і може бути реалізоване в рамках чинного законодавства.

Отже, виникає питання щодо актуальності законопроекту 3041. І зважаючи на те, що засідання основного комітету ще не закінчилось, ми пропонуємо розглядати завтра Верховною Радою цей законопроект з наступним рішенням: зважаючи на рішення Верховної Ради від 8 жовтня щодо прийняття законопроекту 3040 за основу і скасування відповідного спеціального фонду, аналогічну рекомендацію Комітету з питань європейської інтеграції - пропонується рекомендувати Верховній Раді законопроект 3041 зняти з розгляду.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Іван Іванович, прошу, Крулько.

 

КРУЛЬКО І.І. Шановні колеги, я зараз також перебуваю в постійному такому зв'язку он-лайн з тим комітетом, там зараз ідуть по поправкам. Дійшли десь до 60-ї поправки з 300 з лишнім. Проблема полягає в тому, що секретаріат комітету в порівняльній таблиці до другого читання поправки, які були прийняті в першому читанні, зокрема по спецфонду, вирішив відхилити. Всі мої поправки відхилені. І за їхньою думкою,  я не знаю, що буде далі, бо перша моя поправка 107-а, я зараз звідси біжу туди, поправка 107-а якраз стосується спецфонду.

У мене є пропозиція. Оскільки в нашому комітеті, мені здається, по спецфонду питання вирішено. І я згоден з тими висновками, які зробив профільний наш підкомітет. Тому я пропоную, щоб усе-таки ми не рекомендували Верховній Раді чи Комітету з питань євроінтеграції відкликати цей законопроект, але щоб ми дуже чітко по цьому законопроекту зайняли позицію про те, що не може бути спецфонду і не може бути ніяких 25 відсотків  відрахування до нього. Все має йти в загальний фонд бюджету. І це була якраз та позиція, на якій стояв парламент, коли приймав за основу законопроект 3040. Тому я пропоную, щоб ми все-таки цей законопроект схвалили в першому читанні, але з урахуванням без спецфонду і відрахування 25 відсотків.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Іване Івановичу! Дякую.  Ваша позиція зрозуміла. Я єдиний коментар зроблю. За дорученням голови комітету Андрія Васильовича Павелка я брав участь у цій нараді, коли її проводив Андрій Парубій. Я вам скажу, що і міністр юстицій, і Андрій Парубій, вони просто наполягали на тому, що спецфонд має бути, але він має бути не 25, а там 20 або 15. Вони навіть на 5 відсотків погоджувалися, але в мене виникало питання і я, в принципі, висловив ту думку, по якій уже комітет прийняв рішення. Я не можу зрозуміти одного: якщо це є головний розпорядник коштів державного бюджету, чому ми маємо його ховати в спецфонд, чому ми не маємо передбачити в загальному фонді планове фінансування цього, скажемо, головного розпорядника? Що це за така "священна корова", що ми її ховаємо? І мало того, як на мою думку, ми ще й ризикуємо, скажемо, якщо цей спецфонд не буде наповнюватися, то, напевно,  і не буде фінансування цього головного розпорядника фонду.

Прошу, Вікторе Миколайовичу.

 

КРИВЕНКО В.М. Я погоджуюсь з логікою Івана Івановича  і Віктора Михайловича Пинзеника. Але поки ми не платимо людям зарплату нормальну, а це суперагентство, нам треба хоча б якусь мотивацію, що вони зможуть щось заробити собі на своє утримання, на свої відрядження. Я маю на увазі, що я розумію логіку. Можливо, давайте це терміном обмежимо до наступного року. Давайте залишимо хоча б 10 відсотків.

 

ІЗ ЗАЛУ. Так немає спецфонду взагалі. Це рішення прийнято в першому читанні.  Рішення прийнято парламентом, Верховною Радою.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Це Івана Івановича Крулька. Я ж прочитав.

 

КРИВЕНКО В.М. Тобто мені здається, що в цій ситуації все одно краще залишити.

(Шум у залі)

 

ІЗ ЗАЛУ. Голосуємо.

 

КРУЛЬКО І.І. Колеги! Світлано Леонідівно, послухайте, бо ви ледь на мене не накинулись, але ж дивіться. В статтю 22 вноситься поправка, де записується це Нацагентство, якого раніше не було як головного розпорядника. А як тепер, якщо ми його не записуємо в Бюджетний кодекс?

(Іде загальна дискусія)

 

КРУЛЬКО І.І. Але тут написано, що головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно - ставиться двокрапка і пішов перелік. 

 

ФЕЩУК С.Л. Постанови, передбачені Кабміном. Там є таке право Кабміну, тобто він його і так подасть. У нас багато агентств, які там не записані, але вони головні розпорядники, це право і так є. Це є право в Кабміну.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Іщейкін. І голосуємо.

 

ІЩЕЙКІН К.Є. Шановні колеги! Ще раз нагадую, хто міг прослухати. Зважаючи на те, що ми проголосували законопроект 3040 з урахуванням пропозицій народного депутата Крулька щодо скасування положень про  спеціальний фонд. То 3041, шановні друзі, втрачає свою актуальність. Чи щось не так? Верховна Рада проголосувала. 

 

ІЗ ЗАЛУ. Приймається.

 

_______________. Якщо можна, одне питання. Ви цілком правильно все кажете, я цілком згоден. Але у мене питання. Зараз це – політичне питання на сьогодні в тому плані, що ми підтримуємо чи не підтримуємо безвізовий режим. Якщо ми зараз знімемо його з розгляду, то скажуть, що Комітет з питань бюджету зняв його з розгляду – і якісь питання. Це погано.

(Вимкнено мікрофон)

 

_______________. Але оскільки це такий важливий орган, що нам потрібен аж до безвізового режиму, то давайте його напишемо як головного розпорядника прямо в Бюджетному кодексі.

 

ІЗ ЗАЛУ. Давайте ми не будемо експериментувати зараз.

 

ІЩЕЙКІН К.Є. У нас було на підкомітеті друге рішення. У разі залишення в законопроекті  3040 спеціального фонду, якщо залишиться, рекомендувати законопроект 3041 прийняти за основу, виключивши положення щодо головного розпорядника та доопрацювати до другого читання після прийняття в цілому.

 

ІЗ ЗАЛУ. Навпаки, все наоборот.

 

ІЗ ЗАЛУ. Тоді просто за основу.

 

_______________. Давайте рекомендувати прийняти за основу з урахуванням рішення Верховної Ради про прийняття 3040 в першому читанні щодо вилучення спеціального фонду і 25-ти відсотків зарахування до нього. От в такому контексті.

 

ІЗ ЗАЛУ. Давайте просто за основу і нічого не видумуємо.

 

ІЗ ЗАЛУ. Ну як це за основу?

 

Веде засідання Голова комітету А.В.ПАВЕЛКО

 

ПАВЕЛКО А.В. Иван Иванович, мы же вашу поправку проголосовали в зале – в 3040. Она существует в официальном решении Верховной Рады. Мы ее не меняли. Она на сегодня существует. Сегодня у нас второй вопрос, что 3041…

 

КРУЛЬКО Ы.Ы. Але проблема в тому, Андрій Васильович, полягає, що у тих людей, які хочуть із цієї структури зробити бізнес-інкубатор, а це планується в повному об'єму, тому що ця структура буде управляти арештованим майном і коштами, у когось арештували сьогодні майно, і це агентство вже буде цим майном управляти.

 

ПАВЕЛКО А.В. Иван Иванович, давайте вырабатывать решение. Сразу предлагайте решение.

 

КРУЛЬКО І.І. Тому я пропоную, щоб ми в рішенні після того, що ми пропонуємо прийняти за основу, продублювали рішення парламенту як те, що ми його приймаємо стосовно спецфонду.

 

ПАВЕЛКО А.В. Принимается.

 

ІЗ ЗАЛУ. Голосуємо.

 

ПАВЕЛКО А.В. Голосуем? Кто за данную пропозицію, прошу голосувати. Хто "за"? Хто проти? Утримався? Рішення одноголосне.

Наступне питання. Законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо забезпечення функціонування реабілітаційних установ для інвалідів та дітей-інвалідів номер 2041а, поданий Кабінетом Міністрів. Доповідає заступник міністра соціальної політики Іванкевич Віктор Вікторович.

 

ІЗ ЗАЛУ. Це варто голосувати одразу.

 

ІВАНКЕВИЧ В.В. Шановні народні депутати, цей законопроект пов'язаний з Законом, який проголосовано Верховною Радою в першому читанні номер 2042а. Так само ці обидва законопроекти були розроблені на виконання приписів Рахункової палати. Мова йде про те, що сьогодні кошти Фонду соціального захисту інвалідів, які збирає цей фонд за недотримання нормативів створення робочих місць для інвалідів з усіх суб'єктів господарювання. А це близько 160 мільйонів на рік щороку. Фактично 50 відсотків цих коштів сьогодні використовується на фінансування державних закладів, які надають реабілітаційні послуги і в своїй назві мають слова "державні або міжрегіональні центри реабілітації інвалідів". Зокрема законопроект 2041а передбачає виключити із назв державних реабілітаційних центрів для людей з інвалідністю слова "всеукраїнський, державний, міжрегіональний" і замінити  найменування  типів реабілітаційних установ "центри професійної реабілітації та центри соціальної реабілітації" єдиним уніфікованим формулюванням – "реабілітаційні установи для інвалідів та для дітей-інвалідів". Просимо підтримати.

 

Веде засідання заступник Голови Комітету В.В.АМЕЛЬЧЕНКО

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Так, дякую.

Слово від Міністерства фінансів надається Соколовській Юлії Сергіївні, директору департаменту фінансів охорони здоров'я та соціальних програм.

 

СОКОЛОВСЬКА Ю.С. Доброго дня, шановні колеги! З цього питання у Міністерства фінансів була окрема думка, яка  означала не підтримувати даний законопроект. Поясню чому. На сьогодні було 11 таких центрів, зараз залишилося 9 з них. Я просто озвучу деякі цифри. У 2014 році до спецфонду надійшло 238 мільйонів, з них використано 121 мільйон, і половина з цих коштів була використана на утримання  зазначених центрів, а не на фактичну діяльність. Крім того, у нас залишки на рахунках 360 мільйонів, які перехідні залишки.

Що пропонується зараз Міністерством соціальної політики? Що ми повинні зараз ці фонди "посадити" на загальний фонд бюджету і фінансувати, за орієнтовними розрахунками, 95 мільйонів. 95 мільйонів з загального фонду, плюс все-таки до нас надходять ці штрафи, в середньому там 200 мільйонів на рік, які не використовуються, певні кошти, і плюс, наскільки я знаю цей законопроект, є пропозиція взагалі передати частину цих центрів на фінансування за  рахунок коштів місцевих органів влади. Тому є питання до цього законопроекту. Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Давайте послухаємо голову підкомітету Куліченка Івана Івановича. Прошу.

 

КУЛІЧЕНКО І.І. Так ми не почули відповіді, в чому питання. Проект 2041а розгляд у першому читанні вже пройшов. І уряд взагалі, і ми підтримуємо, що вирішити це питання потрібно. Але як? Джерело фінансування не визначено, тому що якщо відмовитися від спецфонду, треба окреме джерело визначити Міністерству фінансів.

 Тому якщо не заперечуєте, підкомітет запропонує такий механізм: сьогодні не приймати з цього приводу рішення, той закон готується до другого читання, а з приводу цього звернутися до Кабінету Міністрів України - щодо надання узгодженої позиції уряду щодо фінансового забезпечення реалізації законопроекту 2041а, доручивши Міністеству соціальної політики та Міністерству фінансів спільно опрацювати це питання та прийняти рішення комітету з питань бюджету щодо цього законопроекту після отримання такої інформації. Джерела фінансування зараз немає.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Я пропоную дослухатися до думки Івана Івановича і прийняти таке компромісне рішення, тому що воно ще не підготовлене сьогодні вами, це питання.

 

ІЗ ЗАЛУ. Я хочу вас підтримати, але просто дати інформаційно. Я також хочу сказати, що це питання дійсно, можливо, слід розглянути після прийняття остаточно Закону 2042а. Але також законопроектом про порядок надання соціальних послуг передбачається, що фінансування цих установ буде взагалі змінено, що вони так само будуть надавати і платні послуги, які, в тому числі, будуть залучати джерела фінансування, крім бюджетних, ще інші джерела фінансування. Тобто взагалі нам цю проблему все одно треба буде вирішувати трошки пізніше. Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Але ця проблема не є проблемою 2015 року. Це ми вже говоримо про наступний рік?

 

ІЗ ЗАЛУ. Так.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Зрозуміло.

 

КУЛІЧЕНКО І.І. Більше того, Василь Васильович! Зараз пропонуються зміни до Бюджетного кодексу. І вирішити його без джерела фінансування неможливо.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Зрозуміло.

 

ІЗ ЗАЛУ. Я перепрошую, там з 2017 року.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Час, я думаю, є.

Я пропоную те, що озвучено Іваном Івановичем Куліченком – головою підкомітету, проект рішення проголосувати. Хто "за"? Проти? Утримався? Рішення прийнято. Дякую.

Переходимо до розгляду 5-го питання. Законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу номер 2104, поданий народними депутатами Пашинським, Вінником, Кривенком. Тільки тут "В.В." Помилка?

 

ІЗ ЗАЛУ. Ні, ні.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. А, вибачте. Слово надається співавтору законопроекту Віннику.

 

ФЕЩУК С.Л. Він дозволив без нього розглядати. Є лист.

 

ІЗ ЗАЛУ. Головне, що він дозволив.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Якщо він дозволив, то є пропозиція перейти до розгляду наступного питання.

Підкомітет розглянув це питання. Надаємо одразу слово голові підкомітету Іщейкіну Костянтину Євгеновичу. Прошу, Костянтин Євгенович.

 

ІЩЕЙКІН К.Є. Шановні колеги, якщо дуже коротко, то в цьому законопроекті автори хочуть всі видатки, пов'язані з обороноздатністю, захистити державними гарантіями. Але треба зауважити, що переважна більшість видатків Державного бюджету на оборону і так уже є захищеними видатками Державного бюджету відповідно до визначеного кодексом переліку. Подальше розширення переліку захищених видатків Державного бюджету, які становлять близько 90 відсотків загального обсягу, призведе до нівелювання сутності захищених видатків.

На даний час немає необхідності законодавчо унормовувати додаткову захищеність для видатків на оборону та безпеку держави, тому що пріоритетність цих видатків визначена основними програмними документами, зокрема Коаліційною угодою та Військовою доктриною. Передбачено встановлення мінімального рівня видатків на оборону в розмірі не менше 3 відсотків ВВП, а у Програмі діяльності уряду визначено, що витрати на оборону мають встановлювати до 5 відсотків ВВП.

Погашення підприємством відсотків за користування кредитами, залученими під державні гарантії для фінансування програм, пов'язаних із підвищенням обороноздатності за бюджетною методологією, не є видатками Державного бюджету, а вважається наданням кредитів з Державного бюджету. А відтак запропоноване законопроектом віднесення таких витрат до захищених суперечить нормам кодексу.

Пропозиція: комітет рекомендує Верховній Раді законопроект 2104 за результатами розгляду в першому читанні відхилити.

 

ІЗ ЗАЛУ. Мудро. Голосуємо.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Пропонується підтримати озвучене головою підкомітету Іщейкіним і роздане рішення, а саме: рекомендувати Верховній Раді законопроект 2104 за результатами розгляду в першому читанні відхилити. Хто "за"? Проти? Утримався? Гордєєв, ви піднімаєте руку. Утрималися?

 

ІЗ ЗАЛУ. Ні, всі одноголосно "за". 

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Приємно, що комітет одностайно приймає рішення.

Шановні колеги! Прошу уваги! Переходимо до розгляду 7-го питання. Законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо визначення джерел фінансування пенсійного забезпечення жінок, які працюють у сільськогосподарському виробництві, № 2904, поданий народними депутатами Яніцьким та Дехтярчуком.

 

ІЗ ЗАЛУ. Ми 6-те питання пропустили, Василю Васильовичу.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Повертаємося до розгляду 6-го питання.

Про проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо освітньої субвенції). Реєстраційний номер 2582, поданий народними депутатами України Пастухом, Скрипником, Сисоєнко.

Доповідає автор законопроекту Пастух Тарас Тимофійович. Немає?

 

ІЗ ЗАЛУ. Він просить його перенести.

 

КУЛІЧЕНКО І.І. Якщо можна, я можу доповісти.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Голова підкомітету Куліченко Іван Іванович. Прошу.

 

КУЛІЧЕНКО І.І. В чому питання? Освітня субвенція (якщо бухгалтерії знаходяться в школах), вона вирішує питання бухгалтерського обслуговування. Зараз іде питання про створення централізованих бухгалтерій, хоча у великих містах вони існують уже давно, чи в районах, чи в містах, і це питання не виникає.

В чому виникла проблема? Я з Уманським говорив до цього засідання. Якщо в межах субвенції – немає питань, щоб воно фінансувалося за рахунок субвенції. Але по розрахунках зараз – близько 400 мільйонів треба збільшити фінансування, окреме фінансування бухгалтерій, тому що згідно з Бюджетним кодексом вони зараз не повинні фінансуватись з субвенцій. Тому внесли пропозицію зняти з цього комітету - і автори проекту, ми, підкомітет, і Міністерство фінансів знайдуть рішення, як це виписати, якщо треба виписати, щоб воно фінансувалося в межах загальної субвенції. 

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Хто за таке мудре рішення підкомітету, прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно.

Переходимо до розгляду 7-го питання. Законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо визначення джерел фінансування пенсійного забезпечення жінок, які працюють у сільськогосподарському виробництві, № 2904, поданий народними депутатами Яніцьким та Дехтярчуком.

Слово надається співавтору законопроекту - народному депутату Яніцькому Василю Петровичу. Немає, так? Немає проблем.

 Значить, підкомітет розглянув це питання. Надаємо відразу слово голові підкомітету Іщейкіну Костянтину Євгеновичу. Прошу уваги!

 

ІЩЕЙКІН К.Є. Так, шановний Василю Васильовичу, це ми розглянули. Законопроектом пропонується зокрема за жінок, які працюють у сільськогосподарському виробництві, сплату єдиного соціального внеску та виплату пенсій здійснювати за рахунок коштів державного бюджету. Такі виплати не властиві бюджету і створюють додаткове навантаження на видаткову частину Державного бюджету. Мінфін висловив позицію щодо не підтримання законопроекту. І Комітет з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення прийняв рішення відхилити законопроект, який ми розглядаємо, а також відхилити законопроект за реєстраційним номером  2903, яким пропонується установити відповідні соціальні преференції жінкам, які працюють у сільськогосподарському виробництві.

За результатами розгляду зазначеного питання пропонується рекомендувати Верховній Раді України проект Закону за номером 2904 у першому читанні відхилити.

 

КРИВЕНКО В.М. Можна?

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Прошу Кривенко.

 

КРИВЕНКО В.М. Чи можемо ми в своїй резолютивній частині сказати, що рекомендуємо чи повернемося до розгляду після прийняття 2903? Навіщо нам його відхиляти? Хай базовий комітет бореться зі своїм базовим питанням. 

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Сергій Іванович Мельник.

 

МЕЛЬНИК С.І. Шановні друзі, мені здається, що тут сама філософія закону неправильна. За те, що жінка народила, треба їй встановити "за особливі заслуги" якусь надбавку і все. Причому тут Бюджетний кодекс і позбавляти жінок трудового стажу? Ну взагалі неправильна філософія.

 

ІЗ ЗАЛУ. Відхилити.

 

МЕЛЬНИК С.І. Є мати-героїня. Значить, встановити 20 відсотків і давати надбавку. Причому роботодавець до того, що вона народила троє дітей?

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги, тому і пропонується зараз підтримати озвучене головою підкомітету Іщейкіним рішення саме рекомендувати Верховній Раді законопроект 2904 за результатами розгляду в першому читанні відхилити. Хто "за", прошу голосувати. Проти? Утримався? Дякую. Рішення прийнято.

Переходимо до питання "Різне". Щодо роботи міжвідомчої Комісії з питань державних інвестиційних проектів. Слово надається народному депутату України Дубневичу Богдану Васильовичу. Прошу уваги!

 

ДУБНЕВИЧ Б.В. Дякую, дякую, пане Василю.

Шановні колеги, як нам відомо, в цьому році запроваджено особливу процедуру розподілу державних капітальних вкладень на розроблення та реалізацію державних інвестиційних проектів, які затверджуються міжвідомчою Комісією з питань державних інвестиційних проектів, до складу якої входять члени нашого комітету.

Враховуючи, що така процедура проходить в цьому році вперше і фактично порядок її проведення набув чинності 12 серпня цього року, до мене надходять звернення від головних розпорядників щодо не включення їх проектів до розгляду цієї комісії через стислі терміни подання таких проектів. Крім того, ще два члени нашого комітету висловили бажання увійти до складу такої комісії.

Враховуючи зазначене, вам розданий проект листів з проханням включення додатково на розгляд Комісії державних інвестиційних проектів, які на даний час вже підготовлені головними розпорядниками коштів, та щодо включення додатково до складу комісії ще двох членів нашого комітету, а саме: Гордєєва Андрія Анатолійовича й Унгуряна Павла Якимовича. Прошу підтримати. Дякую.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Я вважаю, що у нас з цього приводу одностайна думка.  І я прошу підтримати озвучену Богданом Васильовичем Дубневичем пропозицію щодо розширення складу комісії та схвалити проекти листів до уряду, роздані щойно вам. Хто "за"? Проти? Утримався?

 

ІЗ ЗАЛУ. Одноголосно.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Рішення прийнято.

Шановні колеги, є ще питання у "Різному". Прошу уваги! Щодо участі  народних депутатів України, членів Комітету з питань бюджету, у роботі міжвідомчої робочої групи з питань реформування системи забезпечення житлом  військовослужбовців Збройних Сил України.

Слово надається Гордєєву Андрію Анатолійовичу. Прошу уваги.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Шановні колеги! Минулого разу на комітеті ми розглядали питання щодо виконання бюджетної програми забезпечення житлом. Ми бачили з вами її результати, що замість квартир у нас будуть роздаватися гроші як компенсація. Тому ситуацію цю на 2016 рік ми маємо змінювати. І є пропозиція, яка підтримана була і Міністерством оборони, і нами на той час, це створити таку міжвідомчу комісію і залучити туди і Мінфін, і Мінсоц, і Мінрегіон, в тому числі і бюджетний комітет.

Тому є прохання до членів бюджетного комітету взяти активну участь у цій програмі, щоб ми могли реформувати нашу житлову політику Міністерства оборони найефективніше і для економіки, і для наших військовослужбовців. Прошу записуватися, до кінця дня сьогодні надайте пропозиції.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. Шановні колеги! Там Міністерство оборони прислало нам листа, в якому просить до 5-го числа їм надати відповідь. Але вони так написали, чесно кажучи, із серії "отстебитесь", написавши про те, що має увійти керівник установи. Я думаю, що треба наполягти, як і у випадку з попередньою комісією, що включити кілька депутатів, і я вже з вашого дозволу інформую, просив би мене туди включити, я вже офіційне звернення на голову бюджетного комітету надіслав. Тому що я займаюся не тільки проблемою, яку тримаю на контролі, це виділення землі учасникам АТО, це була моя ініціатива, хто не знає, думаю, що більшість уже про це чули, а тепер моя задача – опустити ціну на квадратний метр  житла  саме для учасників АТО. Я запропонував Міноборони варіант, як це зробити в цінах до 6 тисяч гривень. Вони всі шоковані. Я думаю, що це все викличе якийсь там резонанс. Але думаю, що для даної категорії людей це дуже важливо.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Андрію, наскільки я розумію, нам треба делегувати із складу комітету до цієї робочої групи народних депутатів. Кількість яка має бути?

 

ГОРДЄЄВ А.А. Необмежена.  Вся ініціатива в наших руках.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Тоді я пропоную доручити Андрію Гордєєву зібрати бажаючих і сформувати цей список і потім його, якщо треба, затвердити. Або не треба.

 

ГОРДЄЄВ А.А. За поданням голови комітету. Але до кінця дня дайте пропозиції, друзі.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги! Слово ще просить у "Різному" Ванат Петро Михайлович. Прошу, Петре Михайловичу. І потім Унгурян.

 

ВАНАТ П.М. Я хочу звернутися до своїх колег з огляду на те, що вони дуже плідно попрацювали на засіданнях у Запоріжжі і в Дніпропетровську. Я попросив Іллю Рєпіна намалювати картину засідання бюджетного комітету на Запоріжжі.

(Сміх у залі)

 

ВАНАТ П.М. Це поки що фотографія в одному примірнику. Все інше – на замовлення.

(Оплески)

 

ІЗ ЗАЛУ. Передайте подивитися.

(Шум у залі)

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Слово у "Різному" надається Павлу Якимовичу Унгуряну. Прошу.

 

УНГУРЯН П.Я. Шановні колеги! Прошу вашої уваги! Шановні колеги, два питання. Перше питання – бюджет-2016. Ми з вами мали попередню нараду перед комітетом. На жаль, голови зараз немає, але, Василь Васильович, нам потрібно, все ж таки, або зараз після комітету ще зібратися на нараду, або завтра зібратися для того, щоб зрозуміти логіку дій. Давайте ухвалимо це рішення.

Можливо, ми могли б його поєднати з наступним рішенням. Щойно закінчився уряд. На уряді внесені зміни до Державного фонду регіонального розвитку в частині Івано-Франківської, Вінницької та Одеської областей. До Державного фонду регіонального розвитку. Є велике прохання, погоджене з головою комітету, щоб завтра ми могли на 15 хвилин зібратися і затвердити це рішення. Буде офіційна засилка, значить, збираємося. А зараз після комітету давайте проведемо нараду по 2016, бюджету-2016.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Андрій Гордєєв.

 

ГОРДЄЄВ А.А. Ну я в цьому ж контексті хотів би підтримати. Питання в тому, що наскільки мені сьогодні відомо, Мінфін, такі гарні у нас представники є сьогодні, але, на жаль, Уманський втік…

 

ІЗ ЗАЛУ. Чому "на жаль"?

 

ГОРДЄЄВ А.А. А, може, на щастя. Ситуація в тому, що головні розпорядники сьогодні повідомляють про те, що скорочуються до 50 відсотків програми існування цих головних розпорядників. І є питання різні, але коли просто на утримання цих головних розпорядників знімаються кошти, то це є проблемою. І є побоювання про те, що цим може хтось зманіпулювати. Тому давайте серйозніше поставимося до цього питання, особливо Віктора Кривенка прошу звернути на це увагу.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Андрію, Павло Якимович точно так же і сказав, що ми маємо окремо саме з цього питання виробити методологію. Сьогодні бачення у нас немає. Так я розумію? Пропозицій немає. Тому, шановні колеги, останнє питання.

Відповідно до Закону "Про комітети Верховної Ради України" ми маємо затвердити розклад наших засідань з урахуванням календарного плану. Вам роздано орієнтовний розклад засідань на листопад 2015 року. У разі необхідності уточнення розкладу депутатів буде поінформовано. Тому пропонується затвердити такий розклад. Немає заперечень?

 

ІЗ ЗАЛУ. Немає.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Хто за, прошу голосувати. Проти, утримався?

Щодо всіх питань порядку денного рішення комітету прийнято. Дякую всім за участь. До скорої зустрічі.

 

(На цьому стенографування засідання комітету припиняється)