Стенограма до ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №76 від 01.11.2016

09 листопада 2016, 13:59

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

1 листопада 2016 року

 

Веде засідання голова комітету А.В. Павелко.

 

ПАВЕЛКО А.В. Доброго дня, шановні народні депутати та запрошені. Зареєструвалося 15 народних депутатів. На засіданні присутні більше половини від складу членів комітету, кворум є. Засідання оголошую відкритим.

Прошу Горбунова Олександра Володимировича здійснити підрахунок результатів голосування щодо рішення комітету. Дякую.

 

ГОРБУНОВ О.В. Андрію Васильовичу, кворум є, можна починати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Шановні колеги, учора на Погоджувальній раді Голова Верховної Ради доручив бюджетному комітету розглянути проект постанови про внесення змін до Постанови про висновки та пропозиції до законопроекту про Державний бюджет на 2017 рік, № 5323, яким пропонується виключити пункти 3 і 4 цієї постанови.

Ми маємо оперативно розглянути таке питання, оскільки о 10-й годині розпочнеться пленарне засідання, а цей проект постанови включений до порядку денного сьогоднішнього пленарного засідання.

Я думаю, что сейчас мы дождемся представителя Министерства финансов с его позицией. Со своей стороны хочу сказать, что данное постановление подписали: спикер Парубий, Бурбак – глава фракции, Березюк – глава фракции, Москаленко – глава фракции, Хомутынник – глава фракции, Бойко – глава фракции, ваш покорный слуга Андрей Павелко – глава бюджетного комитета и Грынив – глава фракции, и Ляшко – глава фракции.

Сразу с корабля на бал, по этому постановлению пару слов от Министерства финансов.

 

КАПІНУС Є.В. Якщо виходити з тих розрахунків, які були запропоновані на той час комітетом, я хотів би зазначити, що у нас є декілька ключових цифр. Якщо взяти загальне навантаження, то при умові тих показників, які зазначені в постанові, розрахунок без премії і доплати складає десь близько 214 мільйонів. Якщо взяти, що у нас на сьогодні відповідно до закону заробітна плата народного депутата прирівнюється до надбавок, які можуть виплачуватися на рівні члена уряду, то це будуть додаткові оплати і загальна сума складе близько 535 мільйонів.

Крім цього, варто зазначити, що на фінансування помічників народних депутатів, яка вираховується також із загальної заробітної плати, ще буде потрібно додатково 135 мільйонів. І якщо взяти, що ще плюс на забезпечення діяльності народного депутата, потреба буде складати 525 мільйонів за таких умов для забезпечення виконання діяльності народного депутата.

З врахуванням того всього загальна потреба в фінансуванні буде сягати 936 мільйонів на наступний рік. Це якщо враховувати всі надбавки, які передбачені сьогодні відповідно до законодавства.

Те, що ми пропонували, ми погоджуємося з тим, що в проекті Державного бюджету, який розглядався, і було запропоновано комітетом, що додатково надати фінансування в розмірі 113 мільйонів. Ми тоді погоджувалися, і вважаємо, що це обґрунтований показник, який можна включити в фінансування. Водночас додаткову потребу, яка сягає в розмірі 936 мільйонів, я думаю, на сьогодні знайти буде складно.

 

ПАВЕЛКО А.В. Міністерство фінансів підтримує дану постанову по відміні цих пунктів?

 

КАПІНУС Є.В. Так.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Будь ласка, Горбунов Олександр.

 

ГОРБУНОВ О.В. Шановні колеги, прошу підтримати таке рішення комітету: рекомендувати Верховній Раді проект постанови № 5323 прийняти в цілому.

 

ПАВЕЛКО А.В. Обговорення. Будь ласка, Анатолій Сергійович.

 

МАТВІЄНКО А.С. Моя позиція зрозуміла при голосуванні. Але я хотів би запитати з точки зору правової. Ця постанова, в яку ми вносимо зміни, не підписана, наскільки я знаю.

 

ІЗ ЗАЛУ. Вже підписана.

 

МАТВІЄНКО А.С. Тоді я прошу вибачення.

 

ПАВЕЛКО А.В. Віктор Михайлович Пинзеник.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Шановні колеги, я підтримую цю постанову і закликаю проголосувати її. Але тут арифметика недоречна, яку озвучує Мінфін. Я наполягаю на тому, щоб постанова була доповнена ще одним пунктом. Тому що ситуацію з депутатськими зарплатами спровокував уряд, піднявши в 2,5 рази оклади міністрам. Тому я наполягаю на тому, щоб доповнити постанову ще одним пунктом: рекомендувати уряду скасувати рішення, яким підвищено посадові оклади міністрам та іншим високопосадовцям. І з таким доповненням, з цим пунктом я прошу підтримати постанову.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. Дякую.

Шановні колеги, ви знаєте, стільки шкоди самим депутатам і парламенту, як самі депутати наносять, ніхто не наносить в світі.

Я хотів би сказати, що, дійсно, та річ, яку ми зробили, а ми зробили насправді важливу річ як парламент і як комітет, тому що ми підняли в країні проблематику оплати праці чиновників, які знаходяться на публічній службі. І якщо нам, народним депутатам, таке рішення треба приймати у публічний спосіб, яке через 2 хвилини стає питанням обговорення всієї країни, то, скажімо, Кабінет Міністрів це робить у таємний спосіб. 27 липня, коли всі були у відпустках, ми були у відпустках, Кабінет Міністрів прийняв постанову, про яку вже згадував Віктор Михайлович, цією постановою були встановлені не зарплати, а ми встановили зарплату, без надбавок, премій і всіх інших речей, бо ми їх не отримуємо, немає в нас премій, в депутатів, не існує, нам не платять премії, наприклад, а в уряді платять премії. Так от, тільки оклади. Наприклад, в Президента цією постановою встановлений оклад 28 тисяч гривень, міністрів – 16, Прем'єр-міністра – 20 і так далі. А помножити це на 4, якщо порахувати всі надбавки за вислуги, за ранги, за інтенсивність роботи, премії, помножити на 4 і будете знати реальну зарплату.

Тому я підтримую поправку Віктора Михайловича тільки з однієї причини: що не потрібно розказувати депутатам яка буде велика напруга на бюджет у зв'язку з тим, що встановили публічно легальну зарплату без будь-яких надбавок і премій. Більше того, я дійсно вважаю, що ця постанова, вона потребує ще одного обговорення, тому що прийнявши її 27 липня, у третьому пункті написано, що вона набрала чинності і була впроваджена з 1 травня – заднім числом. Таким чином, прийнявши постанову 27 липня, за три місяці - за травень, червень і липень – була нарахована і виплачена підвищена заробітна плата. А закон зворотної сили не має, ми це теж пам'ятаємо.

Тому я просто хотів би, щоб ми дійсно відверто говорили про ці речі. Відверто говорили про ці речі. Бо насправді, якщо ми будемо продукувати бідну державу з бідними чиновниками, то люди ніколи в ній не розбагатіють. Це моє переконання свідоме. І я про це буду завжди говорити. У нас був один мер Києва, який говорив про те, що він не буде отримувати заробітну плату взагалі як мер Києва, 1 гривню, це Черновецький. В результаті його "молода команда", в нас тут є і представники цієї "молодої команди", "роздерибанила" Київ. Ось до чого призводять такі рішення! Тому я просто хотів би, щоб ми реально, реально і чесно завжди приймали рішення. Оце моя позиція.

Тому я не буду підтримувати це рішення сьогодні з точки зору скасування цих двох пунктів, а з точки зору доповнення в постанові буду підтримувати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Сергій Рудик.

 

РУДИК С.Я. Шановні колеги! Я просив би вас одне. Якщо ми говоримо про етику і корпоративні стосунки, то давайте те, що ми говоримо комітетом, так само будемо голосувати і в залі. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Всі, колеги?

Будь ласка, Мушак Олексій.

 

МУШАК О.П. Шановні колеги! Дякую за слово. Перш за все, я хотів би прокоментувати позицію Міністерства фінансів. На жаль, у ваших розрахунках є невеличкі неточності. На жаль, народному депутату після підвищення окладів міністра ніяких надбавок не було. Зв'язка народний депутат – міністр не працює. Це ми з вами говорили.

Тому відповідно всі необхідні були видатки, які по цій постанові, вони загалом 567 мільйонів гривень, а не додатково 960. Це треба чітко розуміти.

Друга позиція. Безумовно, враховуючи те, які люди підписали цю постанову, і враховуючи безпосередньо повагу до Андрія Васильовича, я розумію, яке рішення зробить сьогодні комітет. Це раз. Але друге – я би хотів звернути вашу увагу, що насправді в залі кожен може голосувати так, як вважає за потрібне. Я би хотів також звернути вашу увагу, що оклад зараз народного депутата 6 109. І якщо ми відмінимо цю постанову, то насправді до кінця каденції ніхто ж не буде вже нічого змінювати по фінансовій мотивації народного депутата. І оклад народного депутата, він у два з половиною рази зараз менший, ніж у міністра, він у 3,3 рази менше, ніж у Прем'єр-міністра, від Голови НАБУ він у 12 разів менше, від детектива, якогось детектива, ну вибачте, я розумію, що повага повинна бути і він там велику справу робить, детектива НАБУ, слухайте, в 4,5 рази. Я вже не кажу навіть про таких речей, як у нас зараз є керівники "Укргазвидобування", "Укрзалізниці".

Так от, дивіться, щоб було зрозуміло. Наприклад, така фракція, як БПП, державі обходиться в стільки ж, скільки два керівники. Але вибачте мені, як би, в БПП от, наприклад, присутній Матвієнко Анатолій Сергійович, у якого, звичайно, своя позиція, але в нього більше 20 років державного стажу в непростих ситуаціях. І слухайте, коли ми кажемо, що він дорівнює одній 140-й від керівників двох відомств, це неправильно, мабуть.

Тому дивіться. І далі можна продовжувати. "Народний фронт". Що, "Народний фронт" має оцінюватися для держави так, як керівник "Укрзалізниці"? Ну, мабуть, ні. В "Народному фронті", як мінімум, є один колишній міністр інфраструктури, який був керівником, по суті, керівника "Укрзалізниці" і так далі.

Тому рішення, безумовно, приймете ви, воно, в принципі, очевидне, враховуючи те, що Андрій Васильович підписав цю постанову. Але в залі я все ж таки просив би вас зважити на ці обставини – це раз. Я вважаю, що треба цю постанову залишити так, як вона є, от та, яка приймалася минулого пленарного тижня. Зараз це провалювати рішення і потім коректно підходити і підкоректувати всі ці коефіцієнти в правильний спосіб. Бо іншого варіанту у нас вже ніколи не буде, це раз.

І друге, насправді, ми повинні також крім себе думати про наступний парламент, а для нього 100% треба зробити  великі заробітні плати, щоб ми змогли все ж таки розірвати оце коло. Дякую за увагу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Шановні колеги, ще один виступ і завершуємо. Ярославе.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Поэтому я предлагаю третьим пунктом проговорить и предложить перенести начало действия этих пунктов на следующую каденцию, для следующего парламента, чтобы ребята, которые придут сюда, знали, на какую зарплату идут. Но голосовать предлагаю за этот пункт последним.

 

ПАВЕЛКО А.В.  Дякую. Ще?

Хочу предложить тогда три варианта, которые поступили, в порядке поступлений. Даже четыре.

Первое было, проект постанови 5323 прийняти в цілому, яке озвучив Горбунов.

Друге, Віктор Михайлович Пинзеник, з поправкою по Кабінету Міністрів.

Третє, було озвучене Мушаком Олексієм, не підтримувати дану постанову.

І четверте, з пунктом про вступ в дію, відтермінування.

Давайте по надходженню. Якщо жодний пункт не отримає підтримки, тоді перейдемо через основу.

Шановні колеги, по надходженню. Перше було озвучене Горбуновим Олександром Володимировичем. Прошу голосувати. Хто за те, щоб підтримати таке рішення комітету: рекомендувати Верховній Раді проект постанови № 5323 прийняти в цілому? Хто за, прошу голосувати. Будь ласка. 13.

Хто проти? Утримався? 2. Рішення приймається, по першому.

 

МАТВІЄНКО А.С. Ні. Поправку, яку запропонував Пинзеник, голосуйте окремо. Якщо вона буде підтримана, то ми додаємо до цієї постанови. Він має право на голосування свого додатку. Чому ми його позбавили цього права?

 

ПАВЕЛКО А.В. Це було друге, по порядку денному.

Будь ласка.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Проблема в тому, що ви проголосували в цілому. Але я наполягаю на тому, що правка, яка стосується того, що якщо в країні проблеми, то не може бути винятків для членів уряду. Я пропоную проголосувати і підтримати пропозицію, щоб відмінив уряд постанови, якими підняв оклади. Рекомендувати чи прошу підтримати, проголосувати за цю правку.

 

ПАВЕЛКО А.В. Отже, хто за пропозицію Пинзеника Віктора Михайловича, прошу голосувати. Хто за? (Вимкнено мікрофон) Утримався? Рішення не прийнято.

Далі будемо голосувати - по інших поправках? По наступних.

Будь ласка, Вікторе Михайловичу.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Шановний Голово! В мене велике прохання є. Все-таки не так мало членів комітету підтримали цю правку. Я прошу озвучити під час виступу від комітету, щоб було, і це немала частина депутатів, яка наполягала на тому, і прошу дати мені слово, я готовий озвучити таку позицію в залі.

 

ПАВЕЛКО А.В. Підтримується. Я буду виступати від комітету, я вам надам слово з цього питання. Дякую.

Дякую, шановні колеги, рішення прийняте. Дякую всім за участь. И напоминаю: завтра будет очень важный комитет, много вопросов накопилось.