Щодо розгляду законопроекту про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» щодо фінансового забезпечення Конституційного Суду України (реєстр. № 9241)

08 листопада 2018, 12:37

        Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 7 листопада 2018 року розглянув проект Закону України про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» щодо фінансового забезпечення Конституційного Суду України (реєстр. № 9241 від 26.10.2018 р.), поданий Кабінетом Міністрів України.

Як зазначається у пояснювальній записці до законопроекту, метою проекту є забезпечення рівня виплати суддівської винагороди суддям Конституційного Суду України на рівні суддівської винагороди суддів Верховного Суду.

Для реалізації поставленої мети законопроект за реєстр. № 9241 містить пропозиції щодо змін до  додатка №3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2018 рік», які передбачають за загальним фондом державного бюджету перерозподіл бюджетних призначень між окремими головними розпорядниками коштів державного бюджету, а саме:

збільшення бюджетних призначень за бюджетною програмою 0801010 «Забезпечення конституційної юрисдикції в Україні» /головний розпорядник коштів державного бюджету - Конституційний Суд України/ на 12 265,2 тис. гривень (видатки споживання на оплату праці);

зменшення бюджетних призначень за бюджетною програмою 0551010 «Здійснення правосуддя Верховним Судом» /головний розпорядник коштів державного бюджету - Верховний Суд/ на 12 265,2 тис. гривень (видатки споживання на оплату праці).

Слід зазначити, що за інформацією, наведеною у пояснювальній записці до даного законопроекту, підготовленій Міністерством фінансів України, за бюджетною програмою 0551010 «Здійснення правосуддя Верховним Судом» утворилася економія коштів, зокрема за видатками на оплату праці, зважаючи на тривалий процес призначення суддів Верховного Суду, зокрема зазначається, що станом на вересень 2018 року штат суддів повністю не укомплектовано, при цьому обсяг видатків Верховного Суду на 2018 рік було сформовано виходячи із складу суддів у кількості 200 одиниць, як передбачено статтею 37 Закону України «Про судоустрій і статус суддів».

Отже, законопроект не передбачає залучення додаткових бюджетних коштів, оскільки пропонується здійснити перерозподіл видатків споживання державного бюджету між окремими головними розпорядниками бюджетних коштів, в межах загального обсягу видатків загального фонду державного бюджету. Таким чином, законопроект підготовлено збалансовано щодо показників видатків державного бюджету.

Довідково: згідно зі звітом Казначейства про виконання державного бюджету за підсумками січня-вересня поточного року за загальним фондом державного бюджету фактично проведено видатки за бюджетними програмами:

0551010 «Здійснення правосуддя Верховним Судом» - в обсязі 745 636 тис. грн, що становить 81,2 % плану на звітний період та 62,1 % плану на рік (затверджений у обсязі 1 200 666,5 тис. грн.);

0801010 «Забезпечення конституційної юрисдикції в Україні» - в обсязі 122 045,5 тис. грн, що становить 91,9 % плану на звітний період та 66,9 % плану на рік (затверджений у обсязі 182 306,9 тис. грн.).

Крім того, слід відмітити, що при підготовці законопроекту не дотримано вимог законотворчої техніки стосовно оформлення законопроектів щодо внесення змін до закону про державний бюджет.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку до законопроекту зазначає, що не вбачає формально-юридичних перешкод для його прийняття, водночас, вважає, що таке рішення може бути прийнято за умови чіткої й недвозначної згоди Верховного Суду на його прийняття.

Слід зазначити, що за інформацією, наведеною у пояснювальній записці до законопроекту, а також у листах Конституційного Суду України до Комітету з питань бюджету, проект закону підтримується Верховним Судом та Конституційним Судом України.

З огляду на вимоги частини третьої статті 52 Бюджетного кодексу України, законопроект за реєстр. № 9241 не потребує експертного висновку Міністерства фінансів України, оскільки Міністерство фінансів є розробником цього законопроекту.

На час розгляду законопроекту у Комітеті з питань бюджету висновки комітетів Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції, з питань європейської інтеграції не надійшли.

За наслідками розгляду Комітет з питань бюджету ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» щодо фінансового забезпечення Конституційного Суду України (реєстр. № 9241 від 26.10.2018 р.), поданий Кабінетом Міністрів України, за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням пропозиції Комітету, пов’язаної із оформленням законопроекту відповідно до вимог законотворчої техніки.