СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

15 липня 2016 року

 

Веде засідання Голова Комітету з питань бюджету А.В.Павелко.

 

ПАВЕЛКО А.В. Доброго дня, шановні народні депутати та запрошені! Зареєструвалося 15 народних депутатів. На засіданні присутні більше половини від складу членів комітету. Кворум є. Засідання оголошую відкритим.

Шановні колеги, щодо порядку денного. Він вам розданий. Якщо немає зауважень, пропозицій, пропонується перейти до розгляду.

Будь ласка, доповідає заступник Міністра охорони здоров'я Ілик Роман Романович. Будь ласка.

 

ІЛИК Р.Р. Шановний Андрію Васильовичу, шановні народні депутати України! Суть питання є наступна. Підготовлений проект розпорядження Міністерством охорони здоров'я щодо погодження перерозподілу видатків державного бюджету в рамках виділених асигнувань на ті програми, які є діючі, в рамках Міністерства охорони здоров'я. У нас склалася критична ситуація, на обліку у нас є 44 хворих, з них 24 дитини, які потребують лікування на 183 мільйони, серед них є Герой України Петраківський. Зважаючи, що МОЗ вже мало передбачених по цій програмі 203,9 мільйонів і їх абсолютно всі використала для лікування 75 осіб, які лікуються за кордоном у випадках, які не можна лікувати в Україні. Ми детально проаналізували всі видатки по всіх програмах, які є, і єдиний можливий швидкий шлях для перерозподілу з діючих програм є програма 2301400 – це закупівля обладнання мамографічних комплексів за ультразвукових діагностичних приладів вітчизняного виробництва.

Беручи до уваги те, що ми скерували лист до міжнародної організації, яка може закупити відповідне обладнання. А я нагадаю шановним народним депутатам, що закупівля медичного обладнання в 2016 році здійснюється виключно через міжнародні організації. Ми отримали від них відповідь про те, що вони не можуть закупити таке обладнання для нас, а це говорить в свою чергу про те, що унеможливлює забезпечення в повній мірі цільового використання зазначених бюджетних коштів, оскільки вказали на те, що повинні бути рівні правила конкурентних закупівель, не тільки обладнання імпортне, а і в тому числі вітчизняне. Виходячи з цього, ми скерували листи до центральних органів виконавчої влади, скерували лист до Комітету з питань охорони здоров'я. Комітет з питань охорони здоров'я розглянув наш лист, більшість народних депутатів, в тому числі все керівництво комітету, нас підтримали.

Беручи до уваги те, що сьогодні практично до канікул ймовірно це останнє засідання бюджетного комітету, то є прохання погодити такий перерозподіл коштів в рамках діючих програм і в рамках діючих асигнувань, які виділені для міністерства. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Шуфрич Нестор Іванович.

 

ШУФРИЧ Н.І. Запитання. Скажіть, будь ласка, як можна зрозуміти, що протягом року не можна закупити обладнання? Навіть другого року. Поясніть мені, як це може бути?

Ви хочете пояснити?

 

СИСОЄНКО І.В. Я можу пояснити.

 

ШУФРИЧ Н.І. Я поки що представника міністерства хочу запитати.

 

ІЗ ЗАЛУ. В минулому році не було цієї вимоги по міжнародним закупівлям.

 

ІЛИК Р.Р. Я не можу зараз додати детальну інформацію, по яких причинах не відбулися закупівлі в минулому році. Беручи до уваги, що я працюю в міністерстві тільки третій місяць, тому історію питання досконало я не знаю. Я знаю тільки те, що в 2016 році відповідно до Закону України прийнятого така закупівля може здійснитися тільки виключно через міжнародні організації. Іншого механізму немає. І ми звернулися до всіх відповідно міжнародних організацій, від них отримали відповідь про те, що вони не можуть закупити виключно тільки по цій програмі, що там враховано обладнання вітчизняного виробництва, а не враховано рівне конкурентне середовище для виробів, в тому числі імпортного виробництва.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, ви хотіли.

 

ШУФРИЧ Н.І. Будь ласка, ще одне уточнення. Взагалі, я вважаю, що дане фінансування було би логічно щодо виділення коштів для лікування за кордоном виділити з резервного фонду Кабінету Міністрів України.

 

СИСОЄНКО І.В. Да, вы правы.

 

ШУФРИЧ Н.І. І не чіпати бюджет міністерства. Але враховуючи, що маємо те, що маємо, я підтримую цю постанову, але, я скажу, не по-державницькому ви вирішуєте це питання. Вирішуєте його, знаєте, так: по наявності. А можна це питання вирішити красивіше, я абсолютно переконаний, що обладнання можна було б купити, якби було б бажання це зробити.

 

ІЛИК Р.Р. Дякую за зауваження.

Ми звернулися з відповідним листом до Мінфіну. Мінфін сказав, що можливе виділення коштів тільки в рамках діючої програми.

 

СИСОЄНКО І.В. Я можу доповнити?

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, тільки коротко.

 

СИСОЄНКО І.В. Я дуже коротко.

З приводу закупівель. Справа в тому, що ми з вами, народні депутати, прийняли в 2015 році зміни до законодавства. І зараз Міністерство охорони здоров'я повністю працює за новим законом України, за яким всі закупівлі як лікарських засобів, так і медичних, всіх питань, вирішуються виключно за закупками міжнародних організацій. Такий механізм зараз є.

Ви дуже вірно сказали з приводу того, що потрібні додаткові кошти з резервного фонду. Але ми розуміємо, що це можливо зробити, якщо ми проголосуємо за законопроект про внесення змін до бюджету. І дійсно це важливо. І ми Комітетом охорони здоров'я зараз готуємо цей законопроект на додаткові кошти. Але з приводу цієї суми… Просто питання стоїть в терміновості, тому що 44 дитини терміново потребують трансплантації серця, і серед них є Герой України, який також повинен зараз виїхати за кордон, інакше його життя може обірватись.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

 

СИСОЄНКО І.В. Тому це виключно така міра з приводу терміновості цього питання. Дуже просимо вас підтримати.

 

ІЗ ЗАЛУ. Голосуємо!

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Доброго дня! Комітет охорони здоров'я обговорив це питання. Більшість членів комітету підтримала це рішення. Все керівництво комітету підтримало одностайно. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Горбунов Олександр Володимирович.

 

ГОРБУНОВ О.В. Шановні колеги, пропонується проголосувати і ухвалити таке рішення: за умови прийняття урядом відповідного рішення погодити здійснення в межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству охорони здоров'я України на 2016 рік, у загальному фонді Державного бюджету перерозподілу коштів у сумі 183,8 мільйони гривень, як запропоновано у зверненні Міністерства охорони здоров'я відповідно до листа Міністерства охорони здоров'я від 14.07.16 номер і так далі. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Юрій Володимирович.  

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Ну я, все ж таки, звертаю увагу головуючого і всіх присутніх, що нас на засіданні за столом сидить 12 членів комітету. Кворум – 14. Я все розумію, важливі питання, але незаконно їх приймати не можна, будь-які важливі питання.

 

КРИВЕНКО В.М. Товариство, я вас проінформую, що тут є певна брехня. Те, що треба вирішувати питання з хворими, не вчора з’явилось і вся оця маніпуляція від Міністерства охорони здоров’я, що не можна закупити. Можна закупити. Можна передати на обласні адміністрації і вони куплять. І мені дуже сумно, що МОЗ припускається до маніпуляцій комітетом, бо ви спокійно роздаєте по областям.

Я кажу, що я зараз не проти операцій на серці та цих всіх речей. Ви знаєте, скільки я за ОХМАТДИТ бився, скільки ми виділяли грошей. Але у нас 7,5 тисяч людей помирає в рік від раку молочної залози. У нас немає системи діагностики. Це нонсенс просто. Тобто ви берете, дочекались, через "Crown Agents" і ми знаємо, хто як закуповує і як МОЗ там працює.

Чекайте, це чиста маніпуляція. В останній день, в останню хвилину вбігають, вриваються і розповідають нам якісь казки і вбивають набагато важливішу проблематику. Що, прямо на цю цифру треба виходити? Можна і половину виділити. Скільки треба на операцію?

 

СИСОЄНКО І.В. … (Без мікрофону)

 

(Загальна дискусія)

 

СКОРИК М.Л. Коллеги, давайте, чтобы мы не занимались, вроде нет зрителей. Мы собрались по совершенно рабочему вопросу. Все прекрасно понимают, что эти деньги нужно дать. Все прекрасно понимают, что освоить сейчас эти деньги по маммографам, даже если мы, допустим, безотносительно, они просто их не в состоянии освоить – и все прекрасно понимают, что за этим стоит. Зачем?

Давайте тихо посидим, помолчим. Дождемся, пока придёт 14-й человек, нужен кворум, потому что у нас часто с ним играются в разные стороны, и примем важное решение. Действительно, не которое нужно "більшості", потому что она так захотела, а которое нужно действительно людям, которые в этом нуждаются.

 

ШУФРИЧ Н.І. Представителю комитета по охране здоровья. Внесіть, пропонуйте зміни до закону, щоб вони не були обмежені в правах закупівель. А то ми завжди хочемо як краще, а виходить як гірше.

Зробіть це. Щоб це була ваша ініціатива. Щоб потім не сказали, що хтось хоче спекулювати.

Чистый идиотизм, что оборудование не можем два года закупить, имея деньги! Ладно, нет денег – бедные. А имеют деньги и не могут купить – это дурные! Я извиняюсь.

 

(Загальна дискусія)

СИСОЄНКО І.В. МОЗ не может это сделать потому, что они ограничены новым законом. Парламент принял новый закон и бюджетные программы эти все закреплены на закупку международных организаций. Послушайте, вы хотите, чтобы МОЗ нарушал как бы закон, тот, который мы с вами проголосовали?

 

КРИВЕНКО В.М. Тоді, товариство, є пропозиція. Другим пунктом нашого рішення дати доручення уряду при перегляді Закону "Про Державний бюджет" відновити це фінансування.

 

ПАВЕЛКО А.В. Приймається.

Ще раз, пропонується підтримати озвучену головою підкомітету Горбуновим пропозицію, а саме: за умови прийняття урядом відповідного рішення погодити здійснення в межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству охорони здоров’я на 2016 рік у загальному фонді державного бюджету перерозподілу видатків, у сумі 183,8 мільйонів гривень, як запропоновано міністерством у зверненні до Комітету з питань бюджету, та з доповненням, яке запропонував наш колега Кривенко.

 

КРИВЕНКО В.М. З другим пунктом – відновити фінансування при змінах державного бюджету на цю програму.

 

ПАВЕЛКО А.В.  Так, з другим пунктом.

Прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно.

 

СИСОЄНКО І.В. Ми вам дуже дякуємо, колеги. 

 

ПАВЕЛКО А.В. Пункт другий окремим листом.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку