СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України

з питань бюджету

 

7 лютого 2017 року

 

 

ПАВЕЛКО А.В. Шановні колеги, будь ласка, увага. Доброго дня, шановні народні депутати та запрошені. Зареєструвалось 15 народних депутатів, на засіданні присутні більше половини від складу членів комітету. Кворум є, засідання оголошую відкритим. Прошу секретаря комітету Шкварилюка Володимира Васильовича здійснити підрахунок результатів голосування щодо рішень комітету.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Проект порядку денного у вас є. Якщо пропозицій до порядку денного немає, переходимо до розгляду питання  - про погодження розподілу коштів, затверджених за спеціальним фондом державного бюджету за бюджетною програмою 3111020 "Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування" (розпорядження уряду від 18 січня 2017 року № 14-р (із змінами, внесеними розпорядженням уряду  від 1 лютого 2017 року № 62-р).

 Доповідає виконуючий обов’язки заступника голови Державного агентства автомобільних доріг України Сущенко Володимир Миколайович. Володимире Миколайовичу, будь ласка, вам слово.

 

СУЩЕНКО В.М. Дякую, Андрію Васильовичу.

 Шановний Андрію Васильовичу, шановні члени Комітету Верховної Ради з питань бюджету! На ваш розгляд виноситься розпорядження Кабінету Міністрів України від 1 лютого 2017 року за № 62, яким визначено напрямки використання коштів державного бюджету, передбачених на розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування у 2017 році, та затверджено перелік об’єктів на будівництво, капітальний та поточний ремонт.

Передбачається спрямувати 3,5 мільярда гривень на експлуатаційне утримання, 2 мільярди 825 мільйонів – на виконання ремонтно-будівельних робіт, 208,7 мільйона гривень спрямувати на співфінансування об’єктів МФО, також 20 мільйонів гривень - здійснюється моніторинг якості виконання робіт, 27 мільйонів гривень - на прикладні наукові розробки, також 10 мільйонів 300 тисяч – на погашення кредиторської заборгованості за виконані роботи у 2016 році.

У зв’язку зі складними погодними умовами зазначений проект потребує прийняття відповідного рішення, що дасть можливість використати фінансування в першу чергу на належне експлуатаційне утримання наших доріг, також дасть можливість погасити  заборгованість, яка на сьогоднішній день накопичилась за січень саме в розмірі 500 мільйонів гривень на експлуатаційне утримання в зв’язку з погіршенням погодних умов,  у зв’язку з тим, що у нас протягом довгого часу снігопади по всій країні.

Що стосується виконання ремонтно-будівельних робіт, то зазначені переліки сформувались такими критеріями. В першу чергу, це ми запланували виконати роботи по об’єктах, які розпочаті у 2016 році, щоб завершити – це  об’єкти М-21 (Житомир - Могилів-Подільск) у Вінницькій та Житомирській областях, Н-17 (Львів - Радехів - Луцьк) у Волинській області, Н-11 (Дніпропетровськ - Миколаїв) у Дніпропетровській та Миколаївській областях, також М-04 (Знам’янка - Луганськ - Ізварине) в Кіровоградській та Дніпропетровській областях, також Н-09 (Мукачів – Івано-Франківськ –Львів) та Н-10 (Стрий-Івано-Франківськ-Чернівці) в Івано-Франківській області. Р-07 (Чугуїв-Мілове) в Луганській та Харківській області. Р-55 (Одеса - Вознесенськ - Новий Буг) в Одеській області, М-19 (Доманове-Ковель – Чернівці - Тереблече) на ділянці Дубно - Тернопіль. Шостка - Кролевець у Сумській області. Та Н-01 (Київ - Знам'янка) в Київській, Черкаській та Кіровоградській області.

Також в даному проекті передбачена відбудова мостового господарства – понад 300 мільйонів гривень. Виконання проектних робіт по об'єктах будівництва, реконструкції та ремонту на 81 мільйон гривень. Крім того, в кожній із областей по даному переліку об'єктів, в яких будуть проводитися відповідні роботи, це дасть нам можливість на сьогоднішній день, для того щоб проводити відповідні тендерні процедури, ми включили в дану постанову в пункті 10.17 Прикінцевих положень, включили в постанову кошти, які нам дадуть провести тендер у зв'язку з тим, що буде надходження додаткових коштів, і в нас у Законі "Про Державний бюджет на 2017 рік" прописано в Прикінцевих положеннях 10.17, що ці кошти будуть спрямовані  на розвиток доріг.

Прошу погодити зазначений розподіл і підтримати. Дякую за увагу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Володимире Миколайовичу. Будь ласка, слово надається голові підкомітету Горбунову Олександру Володимировичу.

 

ГОРБУНОВ О.В. Дякую, Андрію Васильовичу. Шановні колеги! Шановні присутні! За наслідками розгляду та керуючись вимогами статті 23-ї Закону "Про Державний бюджет на 2017 рік", пропонується рекомендувати комітету погодити розподіл коштів спеціального фонду Державного бюджету на розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування за напрямками відповідно до додатку 1 розпорядження Уряду за номером 14-р (із змінами згідно розпорядження Уряду за номером 62-р) та рекомендувати Укравтодору вишукати можливість збільшення обсягу коштів для капітального ремонту автомобільної дороги державного значення М-05 (Київ - Одеса) шляхом перерозподілу відповідних видатків між регіонами.

Дякую. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Шановні колеги! У кого є запитання? Андрій Леонідович.

 

ДЕРКАЧ А.Л. А где руководитель Автодора? Интересно же посмотреть!

 

ПАВЕЛКО А.В. Він зателефонував, він зараз…

 

ДЕРКАЧ А.Л. А на каком он языке разговаривает?

 

ПАВЕЛКО А.В. На таком… Немного каждого, по чуть-чуть…

 

ДЕРКАЧ А.Л. Ну просто интересно для стенограммы привести этого замечательного человека, чисто для стенограммы послушать вот эту всю историю.

 

ПАВЕЛКО А.В. Андрей Леонидович, он обязательно будет на следующем совещании. Сейчас в Кабмине просто на 12 было совещание и он не смог. На следующем комитете  у нас будет обязательно.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Просто мы же скоро этот Кабмин отправим в отставку и так и не увидим руководителя Автодора. Это же серьёзный вопрос. Надо все-таки посмотреть человеку в глаза.

 

ПАВЕЛКО А.В. Он действительно позвонил, извинился.

 

ДЕРКАЧ А.Л. У меня вопрос конкретный на эту тему. Скажите, пожалуйста, с администрациями областными, мы каждый раз вам задаем вопрос, вы как-то ситуацию вот этих  "розподілів"  "погоджували"?

 

СУЩЕНКО В.М.  Всі переліки були направлені начальникам служб і відповідно вони опрацьовані з губернаторами, з обласними державними адміністраціями.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Второй вопрос тогда к вам. Скажите, пожалуйста, у вас коррупционная вертикаль существует – сбор денег, средств с нижних подразделений до верхних, известно вам что-нибудь на эту тему в Автодоре? Под стенограмму.

 

СУЩЕНКО В.М. Керівництво Укравтодору не займається зняттям, як ви говорите, коштів, не займається корупційними схемами. Якщо у нас такі будуть випадки і ми будемо знати, ми відповідно звернемося до правоохоронних органів.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Тогда в плане депутатского запроса. Обратите внимание: Ямпольский район, непонятная харьковская структура третий год выигрывает тендера в Киеве на организацию работ по ремонту дорог. Никто их там не видел, два уголовных дела завели, их ищут, вы продолжаете туда совать деньги Автодором. Ямпольский район Сумская область.        

Теперь следующий вопрос. Прошу обратить внимание коллег: 20 миллионов гривен на мониторинг ситуации с дорогами и 29 на научные исследования. Да вы возьмите Илона Маска один раз пригласите на 29 миллионов к вам, и он вам расскажет, чего надо делать, как дороги делать так, чтобы они электричество потом вырабатывали. Какие научные исследования в области дорог могут быть, скажите мне, пожалуйста.

 

СУЩЕНКО В.М. Значить, що стосується суми 27 мільйонів гривень. Передбачається на систему СУС, на систему АЕСУМ і впровадження системи ГІЗ – геоінформаційної системи "Укравтодору", для того щоб ми могли повноцінно працювати і вчасно виконувати роботи на тих ділянках, де потрібні ремонти, щоб у нас робота була планомірна і визначалася… Якщо у нас термін експлуатації даної ділянки закінчується, щоб ми вчасно виходили і попереджували ці руйнування.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Научно-исследовательские работы – 29 миллионов. О чем идет речь? Что там СУС, "шмуз", "шлюз"? Я вам сейчас расскажу про СУТП – автономную систему пуска атомной станции. Причем здесь одно к другому? Где вы такое видели? Какие научные исследования за бюджетные средства? Финплан у них есть, у этого предприятия? У вас финплан утвержден на год? 

 

ІЗ ЗАЛУ. Конечно, есть.

 

ДЕРКАЧ А.В. Утвержденный на 2017 год финплан?

 

ІЗ ЗАЛУ. (Репліка без мікрофону) 

 

ДЕРКАЧ А.Л. А когда вы утвердите? В декабре?

 

СУЩЕНКО В.М. Це дасть підставу затверджувати фінансовий план, прийняття цього розпорядження.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Андрей Васильевич, давайте вот эти вот шероховатости уберем. А про коррупцию поговорим на следующем заседании, когда появится польский представитель.

 

ПАВЕЛКО А.В. Константин Павлов.

 

ПАВЛОВ К.Ю. Уважаемые коллеги, в целом не возражаю против розподілу. Понятно, что финансирование дорожного хозяйства – достаточно сложный и актуальный вопрос. Но я не совсем согласен с объемами финансирования даже того же участка дорог – то, что касается "Днепропетровск - Николаев" через Кривой Рог. И в прошлом году комитет выделял несколько сот миллионов гривен. И на сегодняшний день 63 миллиона на участок от Николаева и до Днепропетровска. Выборочно это практически ничего. Там нужно сплошняком класть дорогу. Вы просто, наверняка, не ходите по земле и не ездите по тем участкам дорог, которые там находятся, потому что там люди дышат уже второй год просто щебнем. Он поднимается на высоту порядка 20 метров вверх за счет того, что там есть большегрузный транспорт. Или пускай там наверняка уже определятся, кто будет деньги дерибанить, но дорога должна быть сделана. Вы дождетесь, пока люди просто перекопают этот участок дороги, туда не пройдет ни одна машина. На участок дороги, которая (магистраль) была в свое время сделана "Киев - Одесса" деньги находятся, а окончательно закрыть вопрос на участке "Днепропетровск – Николаев" - почему-то нет.

Кроме того, мы общались с Иваном Ивановичем – коллегой. Уже два года не заканчивается финансирование южного обхода со стороны Запорожья на Днепропетровск. Туда были вложены серьезные средства в отношении первого этапа строительства. Вы по закону не имеете права не закончить этот участок объездной дороги. Попробуйте проехать из   Запорожья в Днепропетровск, посмотрите, что это будет.

Мы поднимаем этот вопрос уже третий год подряд, а толку никакого нет. Спасибо.

 

СУЩЕНКО В.М.  Що стосується другого обходу Дніпропетровська, ми сьогодні обговорили дане питання. На сьогоднішній день туди повністю відпрацьований інвест-проект, який пройшов міжвідомчу комісію в Мінекономіці. На сьогоднішній день питання стоїть тільки в тому, щоб Мінфін виділив туди кошти. І цей інвест-проект в розмірі 400 мільйонів для завершення робіт по другій черзі обходу Дніпропетровська можна виконати.

 

ПАВЕЛКО А.В.   Дякую. Будь ласка, Іван Куліченко. 

 

КУЛІЧЕНКО І.І. Я з цього питання хотів би, я підтримую постанову, проголосую "за". Але включаючи, що в ній знову немає другої черги південного обходу, а будівля розпочата, вона два роки не будується, по закону дійсно, у мене є прохання до членів комітету підтримати, звернутись окремим листом до Міністерства фінансів Україна в зв'язку з тим, що в Мінекономрозвитку він підтриманий як інвестиційний проект і так його подав "Укравтодор". Тобто кошти ще не розподілені, вся частина, є можливість така, що ми підготуємо листа і щоб від комітету звернутися до Мінфіну.

 

ПАВЕЛКО А.В.  Добро, підтримується, колеги.

Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. Шановні колеги, минулого року бюджетний комітет мав своє виїзне засідання в Закарпатській області і ми всі з вами могли проїхатися по ділянці дороги Н-09, яка була тоді в жахливому стані. На сьогоднішній момент цієї дороги практично не існує. От зараз її практично не існує. Натомість ми дивимося пропозиції: левова частка коштів, 110 мільйонів, запропоновані для дороги, яка веде до кордону, до неіснуючого поки що переходу. 

Я розумію, що це дуже треба угорцям, мабуть, щоб з'явився там дев'ятий чи десятий перехід. Але це дорога, яка не є першочерговою. А ось та дорога, яка на сьогоднішній день знаходиться в жахливому стані, де проведені всі тендерні процедури, де існує проект, де повинні вестися роботи, вона значить,  можливо, з кредитних коштів там щось трошечки…

Насправді зараз нам треба зосередитися на тих дорогах, які мають найбільше навантаження, куди проходить весь транспорт. Це єдина дорога, яка з'єднує все Закарпаття, починаючи від Яблуницького перевалу і закінчуючи у Мукачевому. Н-09 – це стратегічна сьогодні дорога в Закарпатті, тому я хотів би, щоби при подібних розподілах, прийнятті подібних постанов, ми все-таки дивилися в першу чергу на ті дороги, які мають першочергове навантаження. А не десь думали, що нам потрібно нашим сусідам. Я розумію прекрасно угорців, але давайте послухаємо українців, які по цих дорогах їздять і які краще знають, що треба.

Тому я прошу "Укравтодор", щоб ми з комітетом відпрацьовували ці речі наперед і щоб оті питання, які стосуються першочергових доріг, там де, до речі, проведені уже всі тендера, а тут тільки треба тендер проводити, все-таки їх фінансували в першочерговому порядку. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Я думаю, что на будущее мы уже обговорили с Владимиром Николаевичем о том, что, действительно, перед тем, как выносить решение уже на Кабмин, действительно нам необходимо изучать вопрос там глубоко и с теми людьми, которые напрямую знают, что происходит на местах. Так что, я думаю, в будущем мы этот момент отредактируем.

Шановні колеги, є пропозиція перейти до голосування. Зараз було озвучено головою підкомітету Горбуновим Олександром Володимировичем.

Зачитывать решение? Или было озвучено? Я думаю, то, что было озвучено Горбуновым, погодити. Хто за, прошу голосувати. 

Хто за? Хто проти? Хто утримався?

 

ШКВАРИЛЮК В.В. Утримались – 3. Рішення прийнято.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

І листа. Додатково лист на Міністерство фінансів по даному питанню. Підтримуємо листа, шановні колеги?

Шановні народні депутати, змінами до Бюджетного кодексу, внесеними наприкінці минулого року, встановлено, що затвердження бюджетних фондів загальнообов'язкового пенсійного та соціального страхування здійснюється урядом за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету. У зв'язку з цим пропонується попередній розгляд таких питань віднести до предмету відання підкомітету з питань держаного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати, очолюваного Кульком Іваном Івановичем, зважаючи на те, що саме цей підкомітет опікується питаннями фінансового контролю за використання бюджетних коштів. Немає заперечень?

 

ІЗ ЗАЛУ. Немає.

 

ПАВЕЛКО А.В. Тоді прошу шляхом голосування підтримати таку пропозицію. Голосуємо. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно. Дякую.

Іване Івановичу, вам додаткове навантаження.

Дякую. Рішення прийнято.

Щодо всіх питань порядку денного рішення комітету прийнято. Дякую всім за участь. І завтра комітет відбудеться о 15 годині.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку