СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

18 жовтня 2016 року

Веде засідання голова Комітету А.В.Павелко

 

ПАВЕЛКО А.В.  Доброго дня, шановні народні депутати та запрошені! Зареєструвалось 18 народних депутатів. На засіданні присутні більше половини від складу членів комітету. Кворум є, засідання оголошую відкритим. Прошу секретаря комітету Шкварилюка Володимира Васильовича здійснювати підрахунок результатів голосування щодо рішень комітету.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Проект порядку денного у вас є. Якщо пропозицій до порядку денного немає, переходимо до розгляду питання щодо підготовки до першого читання законопроекту про державний бюджет на 2017 рік (№5000), поданий Кабінетом Міністрів.

Перш за все нагадую, що відповідно до статті 156 Регламенту Комітет з питань бюджету має опрацювати таблицю пропозицій суб’єктів законодавчої ініціативи до законопроекту про державний бюджет на 2017 рік і підготувати проект постанови щодо висновків і пропозицій для їх розгляду Верховною Радою. З метою конструктивного і збалансованого розгляду такої таблиці у комітеті створена робоча група на чолі з першим заступником голови Амельченком Василем Васильовичем за участі керівництва Міністерства фінансів і Рахункової палати. За результатами роботи  цієї групи підготовлені відповідні матеріали, що вам надані.

Для доповіді слово надається голові робочої групи першому заступнику голови комітету Амельченку Василю Васильовичу. Будь ласка.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Доброго дня, шановні колеги! Користуючись нагодою, я відразу, як сказав Андрій Васильович, подякую всім членам робочої групи і нашим колегам з Міністерства фінансів і Рахункової палати за плідну роботу і за порозуміння, яке було досягнуте в результаті нашої роботи. У комітеті проведено було плідну роботу підготовчу щодо опрацювання законопроекту про державний бюджет на 2017 рік.

За наслідками, проведених наприкінці вересня засідань профільних підкомітетів щодо розгляду законопроекту, за окремими напрямками звернуто увагу, що в даний момент немає підстав для збільшення показників податкових надходжень проекту бюджету та існують ризики щодо виконання запланованих показників доходів надходжень від приватизації державного майна. Переважна більшість головних розпорядників зазначила про недостатність бюджетних коштів на виконання покладених на них функцій. Місцеві бюджети не в повній мірі забезпечені ресурсами для виконання делегованих повноважень державою у зв’язку з запропонованими новими  підходами до визначення медичної і освітньої субвенцій та фінансування пільгового проїзду, що зумовить відволікання власних ресурсів місцевого самоврядування.

Поряд з тим у комітеті опрацьовано подані пропозиції народних депутатів і комітетів та узагальнено їх у таблицю пропозицій, яка вам роздана, шановні колеги. При цьому відповідно до вимог статті 156 Регламенту і протокольного рішення комітету пропозиції, які зареєстровані в Апараті після 1 жовтня, не розглядалися і не включені до такої таблиці. Створеною в комітеті робочою групою у складі заступників голів підкомітетів та інших членів комітету за участі керівництва Мінфіну, Рахункової палати розглянуто таблицю пропозицій і висновки Рахункової палати. До таблиці включено 1167 пропозицій.

Належить зауважити, що більшість пропозицій не відповідає регламентним вимогам щодо дотримання їх збалансованості. І це основний критерій, який ми брали за основу при прийнятті попереднього рішення для сьогоднішнього нашого засідання. При цьому окремі народні депутати подали збалансовані пропозиції лише формально, тому що запропоновані джерела для додаткових видатків не підтверджуються належними розрахунками і відповідно не можуть бути і вважатися реалістичними.

За попередньою оцінкою для врахування поданих пропозицій загальна потреба у бюджетних коштах становить один трильйон гривень. За результатами проведеної роботи підготовлено проект Постанови Верховної Ради щодо висновків та пропозицій до законопроекту та проект таблиці пропозицій з запропонованими висновками. Робочою групою загалом пропонується врахувати повністю або частково 408 пропозицій та відхилити 759 пропозицій. 

Зокрема пропонується підтримати пропозиції щодо посилення парламентського контролю в процесі виконання державного бюджету в частині погодження з Комітетом з питань бюджету надання державних гарантій, понадпланових державних запозичень, розподілу субвенцій та коштів за окремими бюджетними програмами.

Передбачення субвенцій місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у сумі 209,5 мільйонів гривень.

Надання субвенції на формування інфраструктури об'єднаних територіальних громад із загального фонду державного бюджету.

Було враховано передбачення субвенцій місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій у сумі 1 мільярд гривень з подальшим його розподілом за рішенням уряду, знову ж таки, погодження з бюджетним комітетом.

Включення окремих нових державних інвестиційних проектів з урахуванням рішення міжвідомчої комісії з відбору таких проектів, часткового відновлення до рівня поточного року видатків Національній академії медичних наук на фінансове забезпечення високоспеціалізованої медичної допомоги, що надається клініками академії.

Джерелом покриття додаткових видатків пропонується збільшення коштів від Національного банку та перерозподіл видатків за окремими програмами.

Підтримано опрацювання урядом питань збільшення доходів державного бюджету від оподаткування діяльності з видобування та реалізації бурштину, видачі ліцензій за користування радіочастотним ресурсом для впровадження радіотехнологій 4G, а також від платного використання державних газорозподільчих систем.

Водночас пропонується доручити уряду додатково опрацювати питання щодо можливості й доцільності збільшення окремих видатків за поданими до законопроекту пропозиціями, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного бюджету та оцінки обґрунтованості додаткової потреби в бюджетних коштах; загальних підходів до призначення академічних та соціальних стипендій студентам вищих навчальних закладів з огляду на необхідність збереження мотивації студентів до успішного навчання; щодо перерозподілу спільно з РНБО видатків на забезпечення національної безпеки і оборони відповідно до поданих пропозицій. Мова там була не тільки про зовнішню розвідку, а деякі ще інші питання. Доцільності передачі закладів охорони здоров'я, визначених додатком 10 до законопроекту, на фінансування з місцевих бюджетів та забезпечення таких закладів за рахунок державного бюджету; щодо перегляду розподілу додаткової дотації на утримання закладів освіти та охорони здоров’я в частині її надання усім місцевим бюджетам, що мають відносини з державним бюджетом; щодо змін до розподілу освітньої субвенції для усунення диспропорцій, пов’язаних з ініціативою уряду,  щодо спрямування такої субвенції виключно на оплату праці педагогічних працівників; щодо врегулювання питання фінансового забезпечення компенсацій за пільговий проїзд окремих категорій громадян та надання громадянам пільг з послуг зв’язку.

Пропонується комітету підтримати таке рішення:

Перше. Схвалити запропонований робочою групою проект постанови щодо висновків та пропозицій до законопроекту, а також схвалити висновки до пропозицій у розданій таблиці.

Друге. Рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу та в цілому підготовлений комітетом проект постанови щодо висновків та пропозицій до законопроекту.

Дякую за увагу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Василь Васильович, дякуємо вам за плідну працю робочої групи.

Слово надається міністру фінансів Олександру Олександровичу Данилюку.

 

ДАНИЛЮК О.О.  Я радий всіх вітати. Хочу розпочати зі слів подяки, у нас був досить такий насичений і складний період, але я вважаю, що дуже результативний, де ми попрацювали зі всіма пропозиціями і дякую за конструктивну співпрацю. Зрозуміло, що деякі з пропозицій виглядали дуже-дуже-дуже привабливо, але якщо вони не балансуються, немає чим їх збалансувати, зрозуміло, що відповідальні, а ми тут всі зібрались відповідальні люди, відповідальні політики, ми не можемо приймати такі рішення.

Тому в принципі ми, Міністерство фінансів не заперечує проти тих рішень, які були напрацьовані, тобто ми були частиною цього процесу. Знову скажу, що балансування заходів планується робити через додаткові доходи Національного банку. Ми би хотіли, щоб в процесі доопрацювання бюджету все ж таки це було узгоджено з Національним банком, як я наголошував під час свого виступу і проговоренню з цього питання. Це по дохідній частині. Це в принципі балансує решту пропозицій.

Тому з врахуванням цього я просив, щоб рішення комітету було підтримано. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександр Олександрович.

Щодо висновків Рахункової палати до законопроекту слово надається заступнику голови Рахункової палати Яременку Олександру Степановичу. Будь ласка.

 

ЯРЕМЕНКО О.С. Шановні народні депутати, я хотів би подякувати за ту підтримку і за ту плідну роботу, яку ми провели в робочій групі і на попередніх засіданнях. Ті пропозиції, які не включені, вони теж відповідають і Бюджетному кодексу, я маю на увазі те, що висловлювала Рахункова палата. І я тут, звертаючись до своїх колег по Міністерству фінансів, хочу сказати, що в майбутньому потрібно або внести зміни до Бюджетного кодексу і діяти відповідно з ним, або не закривати очі, так як ми сьогодні робимо, на Бюджетний кодекс і на ті пропозиції, які ми висловлювали. Ми виходимо з одної мети, щоб бюджет був прозорий, щоб він був під контролем Верховної Ради і під контролем Комітету з питань бюджету. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Шановні колеги, пропонується перейти до обговорення. Будь ласка, хто? Кривенко Віктор.

 

КРИВЕНКО В.М. Шановні колеги, я хочу подякувати робочій групі за плідну працю. Багато хто з нас був в різних відрядженнях, і тому ми попередньо проводили вже консультації. І є пропозиція по наступним поправкам: деякі врахувати, а деякі дати уряду на доопрацювання, щоб вони до другого читання їх вже вносили зі своїм доопрацюванням з додатковими дискусіями.

Перше, це хотілось би по поправці по додатковому фінансуванню Національної академії державного управління (поправка № 225). Там додаткове фінансування – 24 мільйона гривень. Прохання – переглянути рішення робочої групи і все-таки її врахувати.

І поправка 164 – це здійснення заходів державної політики з питань молоді та державна підтримка молодіжних дитячих організацій "Пласт", 2 мільйона гривень.

Також є ряд текстових поправок, які не потребують додаткових коштів, це поправки 17 і 78, які визначають, що на державну іпотечну установу можуть спрямовуватися як державні гарантії, так і кошти спеціального фонду, але, власне, не визначається сума ніяка. Тобто потім це все буде окремо йти по рішенням.

Також є пропозиція перенести дискусію стосовно фінансування космічної галузі, ряду окремих проектів на площадку Кабінету Міністрів, щоб зараз не затримувати бюджетний процес, і дивитися це вже в рамках доопрацювання до другого читання, і писати це у вигляді доручення нашого комітету по поправкам 711, 714, 715, 717, 719, 720. (Шум у залі) Це менше мільярда, це в рамках космічної, і це як доручення, це ж не є гроші. Це доручення уряду розглянути в рамках доопрацювання. Ми тільки дві перших враховуємо. (Шум у залі) Ні, це номери поправок. 718-у, 741-у, 225-у, 332-у, 671. Тобто їх доручити уряду і нам разом попрацювати з комітетом. Дякую за увагу.

 

ПАВЕЛКО А.В. Будь ласка, по цьому питанню Міністерство фінансів. Оксана Сергіївна.

 

МАРКАРОВА О.С. Якщо нам треба обговорити ці поправки, то треба озвучити суть їх, тому що ми не встигли. Треба суть поправки озвучувати.

 

КРИВЕНКО В.М. Тобто озвучувати по тексту, да? Будь ласка. Поправка 714 – виконання робіт за державними цільовими програмами, державними замовленнями у сфері космічної галузі, у тому числі Загальнодержавної цільової науково-технічної космічної програми України. У нас на цей рік Кабінет Міністрів передбачив аж 29 мільйонів гривень. Тобто це найганебніша і найменша цифра за всю історію існування Української держави. Тим паче, я усіх привітаю, що сьогодні вночі у нас успішно стартував космічний носій з нашою першою ступінню, міжнародна програма з американцями. Тобто програма фінансувалась з Сполучених Штатів, але там наша перша ступінь, спільний проект. Тому у нас є обсяг, передбачений на наступний рік і обсяг недофінансування цього року, максимальна сума, яка по цьому може бути, це 425 мільйонів гривень на наступний рік, якщо ми хочемо врятувати космічну галузь, і саме космічну діяльність у мирному космосі.

Тому є прохання, оскільки є дискусія між Міністерством фінансів, записати це, і ми це погоджували з позицією Радикальної партії, Василь Васильович це може теж підтвердити, з позицією і інших наших колег по парламенту, оцю дискусію перенести зараз на певний період в Кабінет Міністрів, тому що ми всі хочемо як одна команда відпрацювати. Якщо ми зараз почнемо вставляти і розбиратися: 29 мільйонів чи 425 мільйонів, те, що держава законом пообіцяла космічній галузі, то це буде велика проблема. Це 714 поправка.

Поправка 715. Це пропозиція надати уряду доручення опрацювати ці поправки. Можемо зараз тут по кожній поправці… Тобто є ті 2, які пропонується врахувати. Це НАДУ і пласт.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги, давайте я прокоментую. Враховуючи те, що ці поправки були на робочій групі відхилені, звичайно, ми маємо їх винести на комітет, або, скажімо, проголосувати потім, чи сьогодні чи завтра окремо кожну.

 

ПАВЕЛКО А.В. Ми зараз за годину просто не зможемо пройти по всім поправкам. Я предлагаю сегодня нашему секретариату (да, тысячу 150 поправок).

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. 167.

 

ПАВЕЛКО А.В. Членам комитета каждому высказаться, зафиксировать, обсудить вместе с Минфином, а завтра в течение всего, у нас завтра будет неограниченный до конца дня комитет, и там мы уже пойдем голосовать по каждому из вопросов.

Такая принимается формулировка?

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Да.

 

ПАВЕЛКО А.В. Сегодня обсудить, а завтра продолжить.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Я тільки тоді звертаю увагу колег на те, що якщо ми завтра будемо остаточно приймати рішення, ми тоді не встигаємо в строки в 2 дні до розгляді, в регламентні строки не встигаємо.

 

ПАВЕЛКО А.В. Таке може бути. Будемо намагатися встигнути.

Ідемо далі. Будь ласка, Деркач Андрій Леонідович.

 

ДЕРКАЧ А.Л. Василий Васильевич, у меня к вам претензия, как к руководителю рабочей группы, вас все хвалят, вы, конечно, много поработали, но вы же представитель оппозиционной фракции, мы рассматривали вопрос, связанный с тем, что у нас было вопиющее невыполнение Министерством здравоохранения требования бюджетного комитета. К сожалению, это не нашло отражения ни в резолюции, ни в тексте. Я, например, как депутат, не понимаю, каким образом мы будем рассматривать бюджет здравоохранения, если я не видел ни одной цифры, ни одной цифры не предоставлено, зато есть какие-то отрывочные тексты на тему того, что мы должны увеличить финансирование ОХМАТДИТ, Института раку, если у нас нет понимания по бюджетным программам. Если мы с вами слушали здесь Счетную палату и инспекцию, которая на докладывала, что есть "лыжники", которые с 2007 года не числятся в министерстве, а отвечают за бюджетные программы. Если мы с вами слышали на тему того, что закупки, которые осуществляются, медикаментов идут с роттердамским тарифом, только уже в режиме медицины. Если мы слышали от Минфина, что нет даже начфина в Министерстве здравоохранения, то как мы можем рассматривать бюджет и говорить о том, что у нас там соответствует субвенция, не соответствует субвенция.

Есть простая логика – давайте впишем в текст постановления и в текст решения о том, что обращаем внимание Кабинета Министров на недостаточную, непонятную подготовку Министерства здравоохранения при подготовке бюджета, не предоставления цифр. Уехал Квиташвили, сейчас постит с Нью-Йорка историю, что он сидит пьет вино и все хорошо. Кто ответит за то, что наших детей там два года не лечили и они были без всех прививок и без всех медикаментов? Они в "Фейсбуке" рассказывают про какие-то экономии через закупки по международным организациям. Мы слышим документы КРУ Минфина, которые показывают, что через роттердамский тариф 15% куплено и транспортировку включили в состав. 10% получают откатов те же организации. 50%, кто поставлял с Украины или те, кто украинские так называемые корни, так и идут по поставкам. Министра нет.

Давайте включим в этот текст хотя бы того письма, которое мы подписали, в текст постановления Кабинета Министров, постановления Верховной Рады и в текст, который мы даем. Спасибо.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В.  Андрій Леонідович, формат нашої робочої групи не передбачав участі Міністерства охорони здоров’я. Була задача – вивчити з точки зору позиції Міністерства фінансів і Рахункової палати. Але друга частина вашої заяви дуже слушна і я пропоную, все ж таки ви правильно кажете, підтримати в нашому рішенні і обов’язково щодо Міністерства охорони здоров’я претензія дуже ґрунтовна.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Андрій Леонідович. Ідемо далі. Будь ласка, Мельник Сергій Іванович.

 

МЕЛЬНИК С.І. Шановний Андрій Васильович, шановні друзі, я хотів би все-таки попросити в поправці 1051. Місто Хмельницький – це єдине місто, яке бере воду за 30 кілометрів. Я за дві каденції побудував 15 кілометрів водогону. Я чому прошу передбачити окрему субвенцію, готовий відмовитись від соцеконому, це дасть можливість просто своєчасно провести тендер і місто дає 50 відсотків.

Тому що, коли іде через соцеконом, не встигаємо, там ідуть сертифіковані труби: "тисячка" діаметр. Я прошу підтримати цю пропозицію, не так часто прошу. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Сергій Іванович. Думаю, підтримаємо.

Рудик Сергій Ярославович.

 

РУДИК С.Я. Дякую.

Шановні колеги, хотів би внести уточнення по поправці 435. Тут у нас в таблиці вона фігурує як врахована частково і доручення уряду. Мова іде про мамографи. Якщо пам’ятаєте, коли проект бюджету ми розглядали, то перший віце-прем’єр сказав, що все врахують.

Так от, щоб все врахували, мені незрозуміле формулювання - враховано частково, оскільки мова іде про 200 мільйонів гривень, а не про часткове врахування цієї суми.

 

ІЗ ЗАЛУ. В дорученнях є, щоб кошти були окремим рядком.

 

РУДИК С.Я.  Щоб ми для себе розуміли, що враховано частково, воно було 200 мільйонів.

І друге питання. Я просив би  редакційне уточнення. Правка 1073, мова ішла про передбачення субвенції з державного бюджету обласному бюджету Черкаської області на реконструкцію Черкаського академічного обласного українського музично-драматичного театру імені Тараса Григоровича Шевченка в обсязі 73 мільйони гривень. Я просто скажу для інформації, що в позаминулому році він згорів, цей театр, і оскільки це комунальна власність, то не можна іншим способом через державну програму, через Міністерство культури, наприклад, його вирішити. Це можна зробити тільки окремою цільовою субвенцією.

Власне, я прошу редакційну правку внести, щоб воно в підсумковій таблиці поправок було викладено в такій редакції: передбачити за загальним фондом державного бюджету видатки розвитку за окремою бюджетною програмою - субвенція з державного бюджету обласному бюджету Черкаської області на реконструкцію Черкаського академічного обласного українського музично-драматичного театру імені Тараса Шевченка в обсязі 73 мільйонів гривень. Оце я просив би вас підтримати. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Горбунов Олександр.

 

ГОРБУНОВ О.В. Дякую, Андрій Васильович.

Шановні колеги, 751 поправка врахована частково і ця сума 827 мільйонів 742 тисячі на фонд оплати праці Національній академії медичних наук. Є пропозиція: поправки 752, 753 і врахувати в ній 32 мільйони гривень на погашення кредиторської заборгованості, яка виникла у зв'язку з виконанням робіт, і Інститутом педіатрії, акушерства і гінекології. Прошу підтримати як видатки розвитку. І надати окреме доручення уряду щодо знаходження можливості фінансування фонду оплати праці для Академії медичних наук в повному обсязі на 2017 рік. Дякую. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Будь ласка, Ванат Петро Михайлович.

 

ВАНАТ П.М. На минулому тижні в Запоріжжі був Прем'єр-міністр і публічно завив про підтримку проекту добудови мостових переходів через ріку Дніпро на пайових основах з виділенням щорічно на три роки по 500 мільйонів гривень для цього будівництва. Я би просив Міністерство фінансів врахувати цю пропозицію і завтра щоб ми знали, що це є в проекті бюджету на 2017 рік. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Петро Михайловичу.

Будь ласка, Молоток Ігор.

 

МОЛОТОК І.Ф. Доброго дня, шановні колеги! Звертається Мала академія наук України, це звернення підписали майже 50 депутатів, серед них керівники фракцій, майже представники усіх фракцій. Це освітня система, яка щорічно проводить відбір найталановитіших дітей з усіх регіонів України для участі у міжнародних школах, конкурсах. З огляду на важливу роль, що відіграє Мала академія наук України – забезпечення функціонування такого стратегічно важливого для держави напрямку освіти, як робота інтелектуально обдарованої молоді, враховуючи попередні домовленості з Малою академією наук щодо майбутньої участі учнів у навчальних програмах лабораторій Європи та світу, серед яких Європейська угода розробок в галузі термоядерного синтезу, Європейська південна обсерваторія, Європейський комплекс синхротронного випромінювання і так далі, просимо передбачити в проекті Закону про Державний бюджет України на 2017 рік цільові кошти для діяльності Національного центру "Мала академія наук України" за бюджетними програмами, програма за номером 220, 1120 – "Забезпечення діяльності Національного центру "Мала академія наук України". (Шум у залі)  Ще раз.

 

ІЗ ЗАЛУ. Воно є в дорученнях.

 

МОЛОТОК І.Ф. Є в дорученнях? Так, але я підтверджую це.

 

ІЗ ЗАЛУ. Посмотрите таблицу, там есть в таблице і доручення.

 

МОЛОТОК І.Ф. Прохання - підтримати це. І тут вони просять 57 мільйонів 300, ну хоча б половину підтримати на цю академію, дати можливість обдарованим дітям, нашій молоді показувати свої результати. Сума була, ще раз озвучу, 57300, хоча би половину. Я для стенограми озвучив.

 

МАРКАРОВА О.С. Дивіться, якщо ми говоримо про доручення, то доручення у нас звучить: як за бюджетною програмою такою-то Кабінету Міністрів опрацювати і так далі. Ми суму в доручення включати не можемо. Ми коли до другого читання будемо доопрацьовувати, попрацюємо,  разом будемо виносити, але суму, є таке прохання, не включати в доручення.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую. Левченко Юрій, будь ласка.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Товариство, тут було сказано про те, що більшість поправок незбалансовані і так далі. Я хочу доповісти, що всі мої поправки, які я подав, всі повністю збалансовані. І я пропонував комплексне вирішене питання – зменшення тих, скажімо так, зменшення того збільшення, яке пропонується на різноманітні органи державної влади, наприклад, на МВС майже 5 мільярдів, будуємо поліцейську державу і на різноманітні інші такі інституції, яким абсолютно зараз невиправдано пропонується збільшення, тому що вони реальної ефективності не показують і перерозподіл цих видатків на Збройні Сили України і на соціальну сферу.

Я розумію, що жодна моя поправка не була врахована. Звісно, я для протоколу прошу, щоб всі мої поправки були враховані, наголошую на тому, що вони збалансовані, немає там жодної пропозиції, що незбалансована.

Але я хотів би звернути увагу окремо на одній поправці, яка, на мою думку, вона квінтисенція отого блюзнірства, яке відбувається, коли на МВС виділяються мільярди, коли на Верховний Суд збільшується, на Генпрокуратуру збільшується і так далі, а на Академію медичних наук, це орган, в якому по суті проводяться найскладніші операції учасників АТО, понад 600 хлопців прооперовані у відповідних лікарнях, це організація, в якій є, наприклад, Інститут педіатрії, акушерства і гінекології, який є провідним інститутом в плані репродуктивного здоров’я в Україні, коли у нас зараз продовжується демографічна катастрофа. Так от, навіть після того, як ви врахували частково мою поправку, все одно пропонується фінансування Національної академії медичних наук на наступний рік запропонувати менше, ніж на 2016 рік. В цьому році 1 мільярд 200 приблизно, а планується  після вашої навіть  поправки мільярд, тобто все одно зменшення, це по тому, що інфляція, по тому, що це не враховує потреб розвитку і так далі.

Я би все ж таки просив би, моя поправка 762, не просив якихось божевільних коштів. Моя поправка 762 просила дуже просту річ - зберегти діюче фінансування Національної академії медичних наук та збільшити його виключно на середньорічну інфляцію на 20,7 відсотків, щоб загальне фінансування було 1 мільярд 400 приблизно. Тобто я би все-таки наполягав на врахуванні цієї поправки. Є звідки взяти ці 400 мільйонів додаткових. Візьміть по 20 мільйонів з кожного органу виконавчої влади, зменшіть ваші збільшення, які ви пропонуєте.

Але знаєте, настільки ставитись до цього з блюзнірством, це просто якось не входить ні в які рамки, коли їздять по Україні ці патрульні поліцейські, які ні на що не здатні, не знають навіть законів. Я сам знаю, бо їх викликав, вони не знають, чим вони займаються, тільки машини нові б’ють, один в одного врізаються, то їм пропонується піднімати фінансування. А Національній академії медичних наук, яка реально займається конкретними справами: людей рятують щодня. Пропонується урізати. Ну, вибачте, будь ласка, це вже не те, що цирк, це просто маразм якийсь процвітає. Тому я все ж таки пропоную цю поправку, окремо на ній наголошую, врахувати повністю, а також я звертаю увагу на постанову, на фразу, яка в постанові звучить. В постанові те, що ми вносимо, пропонується, наскільки я почув, ми пропонуємо ухвалити за основу та в цілому.

Я вношу пропозицію, щоб ми пропонували виключно за основу. Я пояснюю чому. Тому що згідно Регламенту Верховної Ради кожен депутат має право в сесійній залі наполягати на своїх поправках. А я передбачаю, що якщо зараз бюджетний комітет винесе за основу і в цілому, то це дасть підставу, як неодноразово бувало, Голові Верховної Ради сказати, що комітет запропонував за основу і в цілому, то голосуємо за основу і в цілому. І жодні потім посилання на Регламент нікому не будуть цікаві.

Я так говорю, тому що особисто з цим стикався. Тому я все ж таки… Чекайте, друге читання – це зовсім інше поняття. В першому читанні, товариство, згідно Регламенту спочатку подається за основу, потім кожен депутат має право наполягати на своїх поправках. І тому я говорю, якщо ми зараз пропишемо в нашому рішення за основу і в цілому, я реально передбачаю, що в четвер поставлять за основу і в цілому, ну, велика імовірність. І ніяких обговорень взагалі не буде.

Тому я також прошу, будь ласка, поставити виключно за основу рекомендувати, а не в цілому. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. При прийнятті рішення обов'язково проголосуємо.

 

ДАНИЛЮК О.О. У мене одне прохання. Щоб я хотів запропонувати? Я розумію, що ви наполягаєте врахувати інфляцію, щось ще, підвищити виплату на медичну академію наук. Ми зараз з медичною академією працюємо спільно для того, щоб поміняти модель фінансування. Давайте все ж таки якось реформувати цю сферу. Ми 4 клініки переводимо на фінансування послуг, і від цього клініка буде отримувати більше коштів. Давайте просто будемо не фінансувати незрозуміло що зараз, бо мій заступник  на минулому засіданні комітету вам зачитав деякі цифри. Хочете зараз повторю?

Для того, щоб потрапити зараз в будь-який заклад медичної академії наук, благодійний внесок – 1500 гривень. Вибачте, це офіційний обов'язковий платіж. І вартість лікування знаєте яка тут? І ви думаєте, все це фінансується з бюджету? Так давайте ми краще будемо фінансувати тих, хто дійсно того потребує. Давайте робити все ж таки якісь зміни, реформи, щоб наші люди отримували якісні послуги. Але зараз тут сперечатися про якісь врахування інфляції або чогось іншого. Тому зараз ми працюємо з медичною академією наук, дайте нам попрацювати – ефект буде набагато кращим. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Олександре Олександровичу.

Будь ласка, тільки коротко.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Давайте так, ви, може, звикли там говорити з тими людьми, які не володіють питанням, я питанням володію, тому що я так само працюю з медичною академією наук, тому що до мене звертаються атошники, яких зокрема Інститут нейрохірургії оперує. Так от, від учасників АТО ніяких благодійних внесків не вимагається, почнемо з того. А закінчимо тим, що, наприклад, в Інституті педіатрії акушерства і гінекології добровільний внесок ніякі не 1500 гривень, а 250, 300, максимум 400, в залежності від цифри. Я конкретно цим займаюся, тому що я мажоритарник, і до мене звертаються люди, я їм допомагаю в цьому. Тому не розповідайте просто байки. Я говорю про інфляцію, тому що мова іде про те, що ви навіть не те, що виготовляється, ви зменшення пропонуєте.

І останнє. По фінансуванню платних послуг, в діючому законодавстві заборонено їм брати платні послуги. Тому немає питань, змінюйте це, але поки що це заборонено.

 

ПАВЕЛКО А.В. Юрію Володимировичу, дякую за дуже гарну промову.

Будь ласка, Іщейкін Костянтин.

 

ІЩЕЙКІН К.Ю. Шановний Андрій Васильович, шановні колеги! Теж хотів би в першу чергу подякувати колегам по комітету з робочої групи за те, що тиждень працювали з документом, який подав уряд вчасно. І в першу чергу хотів би, щоб із Мінфіну Олександр Олександрович відзначив Сергія Михайловича Марченка, який з нами пропрацював більше всіх.

 

ІЗ ЗАЛУ. А можна це буде 29-а поправка?

 

ІЩЕЙКІН К.Ю. Дивіться, на що хочу звернути увагу. Повністю підтримуючи думку про те, що треба реформувати Академію медичних наук, я як лікар підтримую те, що казав пан Юрій. Ми не маємо права сьогодні зруйнувати четвертий рівень надання медичної допомоги у відсутність міністра і в хорошому сенсі лобіювання цього питання. Але, пане Юрій, ми відпрацьовували це питання на робочій групі, і переконаний, що Мінфін до другого читання дасть збалансовану позицію і академія не те, що буде виживати, а має вийти на кращі позиції, ніж були в минулому році.

А хотів би звернути увагу на два надзвичайно гострих питання, які ми піднімали, але вони потребують негайного вирішення. Перше – це поправка номер 627, яку підписали абсолютно всі без виключення члени аграрного комітету, а саме збільшення на 202 мільйони протиепізоотичних заходів проти "африканської чуми свинної", яка сьогодні є величезною проблемою в Україні. Тому я би дуже хотів звернутися до Мінфіну, і щоб комітет підготував окреме доручення, щоб в бюджеті ця позиція обов'язково була врахована, тому що наслідки можуть бути дуже серйозні.

І друга позиція, яка була як доручення уряду, але ще не врахована, це пропозиція щодо фінансування Державного авіаційного підприємства з урахуванням заробітної платні. Сьогодні присутній, здається, теж перший заступник цього підприємства. Позиція не врахована на 47 мільйонів гривень. Я дуже просив би записати цю цифру також як окреме доручення, щоб її збалансувати. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Костянтин.

Будь ласка, Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. Шановні колеги, я хотів зупинитися на кількох моментах. Я згодний, абсолютно солідарний з колегами, які говорять про необхідність підтримки і повернення фінансування для Національної академії медичних наук. Крім того, я би просив, ще раз звертаю увагу, щоб переглянули на високоспеціалізовану медичну допомогу. Це окрема бюджетна програма. Там у нас були унікальні медичні заклади, які надають відповідну допомогу по всій Україні. І фактично їх планують перевести на місцеві бюджети. Мені здається, що треба цю програму повертати. Відповідне доручення є. Але я просив би, щоб до цього доручення дійсно дуже уважно уряд поставився. Зокрема це стосується і Всеукраїнської солотвинської алергологічної лікарні, яка єдина в такому роді надає послуги для хворих в Закарпатті. Там солотвинські шахти відомі на всю Україну і не тільки.

Крім того, питання Міністерства освіти. На жаль, всі поправки, які я подавав по Міністерству освіти, відхилені. Я просив би, щоб уряд звернув увагу на ці поправки, тому що якщо ми не будемо фінансувати освіту, будемо фінансувати пенітенціарну службу, тюрми. Зокрема я просив би, щоб надали можливість все-таки і дослухалися до пропозиції Міністра освіти абсолютно логічної стосовно перерозподілу стипендій: 1 мільярд із соціальних стипендій передати на академічні стипендії. Академічні стипендії стимулюють до навчання. Давайте зменшувати кількість в Україні утриманців, а збільшувати кількість людей, які мотивовані до навчання, і ця стипендія є певною їх винагородою за успішне навчання. Тому я просив би, щоб ця цифра була змінена, і відбувся перерозподіл, при цьому не збільшуються додаткові видатки з Державного бюджету.

А що стосується розгляду постанови, то цей проект, який розданий, він з формальної юридичної точки зору правильно підготовлений, тому що в першому читанні прийняття бюджету передбачає також затвердження також постанови Верховної Ради бюджетних висновків. Тобто доручень Кабінету Міністрів, які ми даємо, тут логічно. І вона не потребує двох читань, вона затверджується парламентом за пропозицією бюджетного комітету і після цього набуває бюджетних висновків. Але це не означає затвердження бюджету в цілому, ми будемо мати ще два читання: друге читання до 20 листопада і третє читання і в цілому до 1 грудня. Мені здається, що тут все логічно, тому я не погоджуюся з тим, що лева частка поправок, які подавала фракція "Батьківщина" і я особисто, вони тут не враховані, але з формально-юридичної точки зору постанова підготовлена правильно.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Колеги, я хотів би відмітити, що зараз в нашій роботі приймає участь человек, который принес больше всего медалей за всю историю Украины параолимпийской сборной, Валерий Михайлович Сушкевич. Вам низкий поклон за вашу работу.

Будь ласка, вам слово.

 

СУШКЕВИЧ В.М. Дякую.

Шановні колеги, шановні друзі, я хочу сказати, в цьому залі присутні народні депутати і члени комітету, які мають безпосереднє відношення до нашої параолімпійської перемоги, я як уповноважений Президента з прав людей з інвалідністю, як Президент Національного параолімпійського комітету хочу подякувати вам, Андрію Васильовичу, ваші вихованці по Дніпропетровську у футболі зіграли дуже потужно, так що ви маєте відношення і до цієї перемоги особисто.

Хочу подякувати Віктору Миколайовичу Кривенку, Сергію Івановичу Мельнику, які працювали зі мною по цим питанням.

А до вас звертаюся з приводу поправки 523, яка, я підкреслюю, вона ніякого відношення до збільшення видатків не має. В межах фонду соціального захисту інвалідів є строчка, яка завжди була у всіх проектах Державного бюджету, у тому числі називається – це в межах граничного обсягу видатків за бюджетною програмою 2507030 "заходи соціальної трудової професійної реабілітації інвалідів". Виділити окремим рядком видатки на фінансування створення об'єктів Західного реабілітаційно-спортивного центру та проектування Всеукраїнського реабілітаційно-відновлювального спортивного центру НКСІУ. Президент України особисто і Прем'єр-міністр підтримали створення цього центру. Тут пропонується 30 мільйонів гривень на все те, що стосується і Західного центру, і проектування Всеукраїнського центру.

Шановні колеги, я єдине по цій поправці. Інші поправки, я працюю з Міністерством фінансів, до речі, хочу подякувати Олександру Олександровичу, Міністру фінансів за його підтримку і роботу на перемогу українських параолімпійців. Прошу підтримати не ресурсну поправку в межах Фонду соціального захисту інвалідів. І хочу підкреслити, Андрію Васильовичу, що є лист, який я передаю, лист Фонду соціального захисту інвалідів, який ініціював на підтримку параолімпійців, тобто це державна інституція, в межах якої ці видатки. Не за межами додаткового ресурсу.

Дуже дякую. Прошу підтримати.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Будь ласка, Віктор Кривенко.

 

КРИВЕНКО В.М. Шановні колеги, я бачу, в очах підтримка буде Валерія Михайловича Сушкевича і тієї важливої роботи, яку він робить. Хочу подякувати колегам, які долучилися, Оксані Петрівні Продан, Василю Васильовичу Амельченку, що долучилися також до цієї діяльності, ініціативи.

І хочу, тут були застереження певні по моїм поправкам, що те, що ми пишемо в дорученнях уряду, ми пишемо без цифр, ми пишемо без сум, тому ця дискусія ще буде точитися, і ті 4 поправки, які я запропонував по Національній академії державного управління на 24 мільйона, по "Пласту" (по нашій скаутській організації) ми 2 мільйона, і 2 поправки не фінансового характеру по Державній іпотечній установі, які не потребують додаткового фінансування, щоб завтра ми їх в такому ключі і проголосували. 4 поправки голосуємо в тіло, Міністерство фінансів нам за ніч допоможе, щоб вони були збалансованими, а решту голосуємо як доручення. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую, Вікторе Миколайовичу.

Будь ласка, Оксана Петрівна Продан.

 

ПРОДАН О.П. Дуже дякую.

Шановний Андрію Васильовичу, шановні колеги, я подавала поправки від Асоціації міст України. Це більше 500 громад, які сьогодні мають багато питань до бюджету. Разом з тим є ряд поправок, які підтримані робочою групою, я дякую Василю Васильовичу, членам робочої групи, є ряд ресурсних, на яких я не маю зараз можливості наполягати, тому що немає ресурсу. І є 2 поправки, які я прошу, щоб ви зараз підтримали. І вас, як комітет профільний, і Міністра фінансів. Прошу підтримати чому? Тому що обидві поправки, про які я зараз кажу, це ті поправки, які реально підтверджують і забезпечують децентралізацію, яку сьогодні всі проводять.

Обидві не ресурсні. Обидві не вимагають додаткового фінансування. Перша поправка – 882 на 238 сторінці таблиці. Там виділено додаткову дотацію в розмірі 14,9, але на обласні і районні бюджети. Ми просимо від Асоціації міст, щоб фінансування було перерозподілено на об'єднані громади і на міста обласного значення. Якщо ми за децентралізацію, то принаймні об'єднаним громадам віддати ці кошти, які уже є в бюджеті на охорону здоров'я, на освіту. Я прошу підтримати вас 882-у поправку. Це дуже принципово для Асоціації міст.

І інша поправка – 827. Вона пропонується робочою групою до обговорення в уряді, але я би просила все-таки комітет підтримати прямі міжбюджетні відносини з усіма об'єднаними територіальними громадами. Якщо ми говорили вчора об'єднаним територіальним громадам, що вони будуть отримувати напряму кошти, то треба в бюджеті закласти ці кошти дійсно напряму для них. І я прошу ще раз, Олександре Олександровичу, 827 поправка і 882 – це поправки, які не вимагають додаткових ресурсів. Дякую дуже.

Я прошу не враховувати дорученням. Я прошу врахувати в проекті уже як закладені норми для прямих дотацій.

 

ДАНИЛЮК О.О. Я так розумію, що це є в дорученні уряду, але в принципі, коли формувалася така позиція, ми дивилися на ресурси в тому числі і міст, і тому те, що було запропоновано, 14,9, насправді може бути і ресурсною, тому що комусь не буде вистачати і ми будемо шукати ресурс для того, щоб стимулювати їх положення. Тому ми опрацюємо це в рамках доручення. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Будь ласка, Амельченко Василь Васильович.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги, я не зважаючи, що робоча група пропонує відхили деякі поправки, але позиція фракції Радикальної партії має бути врахована в комітеті, тому я прошу 415 поправку врахувати і дати доручення уряду щодо оцінки і впливу. Прошу підтримати.

Далі. По тексту, для стенограми. Прошу підтримати поправки 711, 714, 715, 719, 720, 717 і 664. Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Шановні колеги, нам треба повертатися до зали Верховної Ради для роботи. Пропонується керівнику робочої групи Амельченку Василю Васильовичу за участю депутатів та Міністерства фінансів опрацювати озвучені пропозиції та внести пропозиції щодо можливостей їх врахування на завтрашньому продовженні засідання комітету.

Дякую. Завтра о 15.00 комітет продовжить роботу.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги, одну секундочку. Я пропоную ще частково підтримати пропозицію за номером 215, подану народним депутатам Ярославом Маркевичем, яка стосується зменшення видатків за програмою щодо висвітлення діяльності Верховної Ради України через засоби телебачення і радіомовлення та фінансової підтримки видання газети "Голос України", журналу "Віче", а саме: пропонується доповнити висновки доручення Кабінету Міністрів України щодо скорочення видатків на забезпечення діяльності газети "Голос України". Дякую.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Будь ласка, Ярослав Маркевич.

 

МАРКЕВИЧ Я.В. Две минуты. Коллеги, когда было последнее постановление, № 435 субвенции, забыли о высокогорных школах. А там ситуация такая, что им проехать 5 километров, это все равно, что как по прямой проехать 150 – невозможно. Поэтому просьба такого характераобратиться от комитета в Минфин с просьбой внести изменения в постановление 435 и изменить коэффициент, то есть ввести коэффициент 1,5 при "розподілі освітньої субвенції для населених пунктів, які мають статус гірських і розташовані на висоті над рівнем моря вище 600 метрів". И учесть это при формировании бюджета.

 

ПАВЕЛКО А.В. Дякую.

Шановні колеги, завтра продовжимо роботу нашого комітету.

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку