СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

18 листопада 2020 року

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Доброго дня, шановні народні депутати та запрошені!

Володимире Володимировичу, підтвердіть, будь ласка, наявність кворуму.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кворум є. Присутні більше від половини складу комітету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Засідання оголошую відкритим.

Прошу секретаря комітету Цабаля Володимира Володимировича здійснювати підрахунок результатів голосування щодо рішень комітету.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання.

Проект порядку денного у вас є. Чи є пропозиції?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Розпочати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Добре. Прошу підтримати запропонований проект порядку денного. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Переходимо до розгляду питань порядку денного.

Перше питання. Про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради України і Бюджетним кодексом України.

Доповідає голова підкомітету Шпак Любов Олександрівна. Прошу.

 

ШПАК Л.О. Дякую, Юрію Юрійовичу.

За наслідками опрацювання законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, підготовлено та подано на ваш розгляд 197 законопроектів, з них пропонується визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету - 73 законопроекти, та такими, що впливають на показники бюджету - 124 законопроекти, з них: 85 мають безпосередній вплив та 39 мають опосередкований вплив. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Переходимо до прийняття рішення.

Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що не мають впливу на показники бюджету? Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що мають вплив на показники бюджету?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Друге питання. Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених головним розпорядникам коштів державного бюджету, розподілу трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам.

Перше, перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству інфраструктури (розпорядження Уряду № 1109-р).

Доповідає заступник Міністра інфраструктури з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Клімашевський Анатолій Миколайович.

 

КЛІМАШЕВСЬКИЙ А.М. Доброго дня, шановні колеги! Я доповідаю питання про перерозподіл асигнувань у сумі 31 мільйон 735 тисяч гривень в межах бюджетних асигнувань, передбачених за бюджетною програмою "Фінансове забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм", здійсненого відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів від 09.09.2020 року № 1109-р. Перерозподіл планується здійснити для забезпечення виконання заходів: влаштування амортизаційних пристроїв (демпферні системи) на автомобільних дорогах державного значення поза межами населених пунктів у сумі 21 мільйон 200 тисяч гривень і влаштування розв’язок кільцевого типу з малим або середнім розміром у сумі 10 мільйонів 535 тисяч гривень. Перерозподіл планується здійснити за рахунок економії коштів в сумі 8 мільйонів 548 тисяч гривень, що виникла після проведення процедур закупівлі, та в сумі 23 мільйони 187 тисяч гривень – у зв’язку з відміною планів заходів, зміни до Постанови № 435 від 24.04.2018 року. Пропоную підтримати. Готовий відповісти на питання.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

КАВА О.С. Ні. Міністерство фінансів підтримує.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Зауважень немає, але ми хочемо звернути увагу на те, що перерозподіл є наслідком непослідовних рішень. Просимо на це звернути увагу.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача? Прошу.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шановні колеги, я дуже коротко. Навіть не по цьому перерозподілу, а по загальній ситуації. В кінці кожного року багато міністерств, розпорядники бюджетних коштів, недовиконуючи ті програми, на які вони запланували, починають різного роду перерозподіли. Це не дуже нормальна практика, ми всі це знаємо, але ми завжди йдемо назустріч. Цього року я хочу звернутися до всіх членів бюджетного комітету, до всіх головних розпорядників, будьте значно акуратнішими в цих перерозподілах, тому що всі ми знаємо, що ситуація з бюджетом досить складна, частина по фінансуванню недовиконується, в нас більше 100 мільярдів всього дефіциту профінансовано з 300 станом на десятий місяць, тому дуже потрібно нам всім бути акуратними з цими перерозподілами, бо, вибачте, грошей може не вистачити. Якщо хтось не використав – краще ці гроші нехай підуть на економію, а не на щось, вибачте, що не планували з початку року. Це не цього конкретно перерозподілу стосується, це в загальному.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Андрію, прошу.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Доброго дня. Можете пояснити нам дещо, як представникам бюджетного комітету? В нас в матеріалах зазначається про те, що у вас з видатків в сумі 3 мільярди 76 мільйонів фактично використано за 10 місяців 31,8%. Тобто для чого вам ще додаткове фінансування, якщо ви на сьогоднішній день використали 32%?

За результатами 2019 року у вас було використання коштів 1 мільярд 58 мільйонів, що становило 50,5% від передбаченого в бюджеті на 2019 рік – в обсязі 2 мільярди 96 мільйонів. Тобто для чого вам ці кошти, якщо ви не використовуєте те, що у вас є на сьогоднішній день? У вас 32% використано.

 

КЛІМАШЕВСЬКИЙ А.М. Дозвольте відповісти? Я думаю, що ви не зовсім коректно побачили цифри, тому що при попередньому обговоренні цих матеріалів мені доповіли, що в нас використання фонду близько 90% або більше. І 31 мільйон – це фактично виконання всієї програми приблизно на 100%.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання? Прошу.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. В мене не питання, в мене позиція. Це не стосується Міністерства інфраструктури конкретно, але я хотів би озвучити позицію, вона схожа з позицією колеги Цабаля, вона наступна. Взагалі, я би просив, щоб ми, можливо, чи окреме засідання провели, чи якщо зараз хтось готовий, надали нам інформацію про виконання державного бюджету, який в нас обсяг сьогодні не забезпечений реальними доходами і тими запозиченнями, які ми вже отримали, тобто яка в нас діра реально. Ми розуміємо всі, що ця діра є і вона велика. Обсяг її на цю хвилину, я так розумію, точно не знає ніхто, але якісь все-таки прогнозні речі не заважало би розуміти.

І тому, перше, я би просив вас як голову комітету чи то зробити запит відповідний на Міністерство фінансів, щоб ми отримали інформацію, чи на одному з найближчих засідань комітету заслухали інформацію Міністра фінансів щодо того, яким чином ми будемо завершувати цей рік. Бо в мене є великі питання щодо того, чи здатні ми його завершити.

Звідси друге питання, яким чином ми збираємося, комусь ще додаємо гроші, щось перерозподіляємо, коли фактично їх немає. Згідно мого відчуття і того, що я аналізую документи, і те, що я дивлюся, я бачу, що є десятки мільярдів гривень, де є реальна потреба в забезпеченні, а цього забезпечення на цю хвилину немає. І тому тут треба бути не те, що обережними, а режим жорсткої економії має бути увімкнутий для того, щоб ми завершили цей рік. Це не конкретно до цього питання, це загалом до цієї ситуації.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. На наступне засідання ми запрошуємо Міністра фінансів.

 

КАВА О.С. Шановний Юрію Юрійовичу, я прошу повернутися до порядку денного і включити питання щодо надання гарантій для Державної іпотечної установи.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Добре. Ставимо на голосування пропозицію заступника Міністра фінансів – доповнити порядок денний пропозицією розглянути питання щодо надання гарантій для Державної іпотечної установи України.

Прошу проголосувати за порядок денний.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – утримався. 1 – не голосував. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Олексію, ми запрошуємо міністра на наступне засідання, щоб він підготувався і прозвітував про перемовини з МВФ насамперед і про завершення року, як він це планує робити.

По цьому питанню слово надається заступнику голови комітету Трухіну Олександру Миколайовичу. Прошу.

 

ТРУХІН О.М. Дякую.

За результатами опрацювання зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету погодити перерозподіл видатків державного бюджету, встановлений розпорядженням Уряду від 9 вересня за номером 1109-р з дотриманням вимог бюджетного законодавства щодо використання коштів спецфонду бюджету. Проект ухвали викладено в матеріалах, котрі вам роздані. Просимо підтримати.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена заступником голови комітету Трухіним Олександром Миколайовичем пропозиція погодити встановлений розпорядженням Уряду № 1109-р перерозподіл видатків спеціального фонду державного бюджету з дотриманням вимог бюджетного законодавства в частині використання коштів спеціального фонду. Прошу проголосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 3 – утрималися. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Друге, перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства (розпорядження Уряду № 1144-р).

Доповідає заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Панаіотіді Світлана Миколаївна.

 

ПАНАІОТІДІ С.М. Дякую дуже.

Шановний голово, шановні народні депутати! На виконання рішення Ради нацбезпеки і оборони від 6 березня 2019 року про реформування оборонно-промислового комплексу та підвищення рівня прозорості виконання державного оборонного замовлення, яке було введено в дію Указом Президента 15 березня 2019 року, та визначені завдання щодо проведення огляду ОПК відповідно до статті 27 Закону "Про національну безпеку", та для підготовки нової редакції Стратегії розвитку оборонно-промислового комплексу було прийнято розпорядження № 1144, яким пропонується здійснити перерозподіл видатків в розмірі 14 мільйонів 100 тисяч гривень для зменшення видатків за програмою "Забезпечення двостороннього співробітництва з іноземними державами" і з метою відновлення обсягу видатків за бюджетною програмою 1201070 "Дослідження, прикладні, науково-технічні розробки". Зазначені бюджетні призначення будуть спрямовані на доопрацювання огляду оборонно-промислового комплексу, який визначає оцінку стану готовності оборонно-промислового комплексу України, створення, впровадження та супроводження інформаційних та телекомунікаційних систем, які використовуються для потреб сектору безпеки і оборони, та закупівлі програмного забезпечення, а саме: програмних продуктів, зокрема ліцензійних примірників комп’ютерних програм, інформаційних продуктів, інформаційних систем та комплексів, робіт зі створення послуг та послуги відновлення, налаштування. Просимо погодити перерозподіл зазначених видатків з бюджету Міністерства економіки 2020 року.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

КАВА О.С. Ні. Міністерство фінансів підтримує дану пропозицію.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Світлано Миколаївно, прошу звернути вашу увагу, що 2 мільйони в січні-березні за наявності в плані, 2 мільйони по цій програмі 1201070, використання цих коштів ще не розпочалося, а вже в квітні цього року, коли були внесені зміни до Закону про Державний бюджет України, то взагалі така програма була скорочена. А не розпочалася тому, що не було подано паспорту бюджетної програми.

 

ПАНАІОТІДІ С.М. Я поясню, в чому питання.

 

ПАЦКАН В.В. Прошу, будь ласка, якщо можна.

 

ПАНАІОТІДІ С.М. Справа в тому, що зазначене підприємство, так сталося, воно було передано на приватизацію. Після того, як було з’ясовано, що там є програми, які становлять гриф "Цілком таємно", саме протягом першого кварталу його повернули з приватизації, і в цей час прийняли рішення про секвестр бюджету. Відповідно подати бюджетну програму в Міністерство фінансів не мали змоги. Коли прийняли таке рішення, коли все було повернуто, почали відновлювати бюджету програму, але вже був прийнятий секвестр бюджету. Тобто це якраз припало на перший квартал, що унеможливило фактично подати паспорт бюджетної програми. Це єдина була причина у зв’язку з цим.

На сьогоднішній день цей інститут є розробником програм, які є в державному оборонному замовленні з грифом "Цілком таємно", і вони знаходяться на балансі цього інституту, і у відповідності до нового Закону про оборонні закупівлі це буде база для здійснення таємних закупівель під грифом "Цілком таємно". Тобто все відновлено. Єдине, що в перший квартал якраз відбувалося поновлення цих...

 

ПАЦКАН В.В. Дякую. Зрозуміло.

 

ПАНАІОТІДІ С.М. Дякую дуже.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є ще питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Герману Денису Вадимовичу.

 

ГЕРМАН Д.В. Дякую.

За результатами опрацювання зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету погодити цей перерозподіл видатків, встановлений розпорядженням Уряду від 23 вересня за номером 1144.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Германом Денисом Вадимовичем пропозиція погодити встановлений розпорядженням Уряду № 1144-р перерозподіл видатків державного бюджету. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – утримався. 1 – не голосував. Решта – за. Рішення прийнято.

 

ПАНАІОТІДІ С.М. Дуже вам дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Третє, перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Державному управлінню справами (розпорядження Уряду № 1346-р).

В режимі відеоконференції доповідає заступник Керівника Державного управління справами Прилипко Сергій Іванович.

 

ПРИЛИПКО С.І. Шановні народні депутати! Державне управління справами просить погодити перерозподіл деяких видатків державного бюджету відповідно до розпорядження № 1346, а саме: суму 2 мільйона 958 тисяч гривень – це клінічній лікарні "Феофанія" – шляхом зменшення видатків споживання і збільшення відповідного обсягу видатків... (не чути)

Дякую за увагу.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Питання.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу, Олексію Олексійовичу.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Доброго дня. Народний депутат Гончаренко.

В мене наступне питання. На кожне засідання комітету буде приходити Державне управління справами з перерозподілом якихось коштів? Мені здається, що немає вже такого засідання, щоб ви не прийшли з якимось черговим перерозподілом. Це перше питання.

Друге запитання. Що зараз конкретно, з чим пов'язаний цей перерозподіл, конкретно цей?

І третє питання. 14 січня цього року Президент України видав указ, номер я не пам’ятаю, 10, здається, який передбачає відкриття клінічної лікарні "Феофанія" для громадян України, не можновладців. Я хотів би почути від вас відповідь, яким чином виконаний цей указ Президента Зеленського.

Дякую.

 

ПРИЛИПКО С.І. Відповідає начальник медичного управління.

 

СЛОБОДЯНЮК Д.П. Доброго дня, панове народні депутати. З приводу першого і другого питання. То так співпало, в такий час ми живемо, що кожного разу є нагальна потреба по перерозподілу власних коштів, які зароблені клінічною лікарнею "Феофанія". Тому іде перерозподіл власних коштів зі спецфонду, з тих засобів, які не є першочерговими, на ті засоби, які є вкрай необхідними на даний момент.

З приводу крайнього запитання, повторю те, що відпрацьовано Державним управлінням справами згідно з дорученням Прем’єр-міністра і направлено до Міністерства охорони здоров’я проект порядку направлення пацієнтів до клінічної лікарні "Феофанія". На одному з попередніх засідань бюджетного комітету вже було піднято вами запитання, ми про це повідомили вам, і, на жаль, поки що змін з боку Міністерства охорони здоров’я не погоджено і не направлено до нас цей проект.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Ви не відповіли на моє друге запитання. Воно було наступне, нагадаю: на що конкретно цей перерозподіл?

І я уточнюю по третьому запитанню. Проблема в Міністерстві охорони здоров’я, що вони не затверджують порядок направлення пацієнтів до  "Феофанії"? Тобто в них питання?

 

СЛОБОДЯНЮК Д.П. Так.

А по другому питанню, перепрошую, до проекту розпорядження йшов додаток, це видатки розвитку на придбання медичного устаткування: перше – це система хірургічна ... (нерозбірливо), монітор платформи Masimo Root, коагулометр напівавтоматичний і офтальмологічний діагностичний пристрій.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Так по Міністерству охорони здоров’я, в міністерстві проблема, так?

 

СЛОБОДЯНЮК Д.П. Я не вправі відповідати за Міністерство охорони здоров’я. Я вам доповів, що зараз проект документа направлений в Міністерство охорони здоров’я.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Тоді я висловлю свою позицію щодо цього. Дивіться, може, ми тоді зробимо якийсь запит кудись? Наприклад, Прем’єр-міністру. Бо якась дивна ситуація: указ Президента від січня, у нас вже листопад, ну цілий рік пройшов. За цілий рік вони не можуть прийняти порядок, за яким пацієнти будуть направлятися в цю клінічну лікарню. Ну, звучить це як саботаж, просто якесь свідоме затягування. Не знаю, скільки ще треба років, щоб прийняти порядок. І хто саботує цей порядок – з’ясувати це. Якщо це саботує Міністерство охорони здоров’я, значить їх до відповідальності. Це ж все-таки Указ Президента. Щось я як опозиціонер найбільше турбуюся про виконання Указу Президента Зеленського на відміну від всіх колег, які представляють президентську партію.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую, Олексію Олексійовичу. Напишіть, будь ласка, запит на комітет, ми його направимо на Прем’єр-міністра.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Я пропоную повернутися до порядку денного.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів.

 

КАВА О.С. Ні. Міністерство фінансів не має заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається заступнику голови комітету Трухіну Олександру Миколайовичу.

 

ТРУХІН О.М. Дякую.

Є рішення підкомітету погодити перерозподіл за номером 1346-р та надати рекомендації до прийняття рішення комітету як погодити та підтримати.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена заступником голови комітету Трухіним Олександром Миколайовичем пропозиція погодити встановлений розпорядженням Уряду № 1346-р перерозподіл видатків спеціального фонду державного бюджету із дотриманням вимог бюджетного законодавства в частині використання коштів спеціального фонду. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 2 – утрималися. 1 – проти. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Четверте, перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству молоді та спорту (розпорядження Уряду № 1378-р).

Доповідає державний секретар Міністерства молоді та спорту України Перевезенцев Олексій Юрійович.

 

ПЕРЕВЕЗЕНЦЕВ О.Ю. Шановний пане голово, шановні народні депутати! Розпорядженням Кабінету Міністрів від 4 листопада передбачається здійснити перерозподіл коштів державного бюджету шляхом зменшення обсягу видатків споживання та збільшення обсягів видатків розвитку за бюджетною програмою "Розвиток фізичної культури, спорту вищих досягнень та резервного спорту" на суму 7 мільйонів 906 тисяч. Метою перерозподілу коштів є придбання сучасного обладнання та інвентарю довгострокового використання для забезпечення належної підготовки спортсменів національних  збірних команд з олімпійських та неолімпійських видів спорту для участі в офіційних міжнародних змаганнях кінця цього року та початку 2021 року, на яких здобуваються ліцензії для участі в олімпійських та всесвітніх іграх.

Економія бюджетних коштів утворилася у зв’язку із поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, через що були перенесені та скасовані рейтингові міжнародні змагання, які планувалися в поточному році, що й призвело до зменшення здобутих медалей, і, як наслідок, залишилися невикористані кошти, передбачені на виплату винагород за здобуті медалі. Прохання підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

КАВА О.С. Ні. Міністерство фінансів підтримує даний перерозподіл.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Ми так само підтримуємо. Прошу, будь ласка, звернути увагу, що до кінця року залишилося небагато часу, щоб ви своєчасно провели тендерні процедури і щоб були закуплені ці матеріали.

 

ПЕРЕВЕЗЕНЦЕВ О.Ю. Ми вже розпочали процедури. Спасибі за застереження.

 

ПАЦКАН В.В. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається заступнику голови комітету Трухіну Олександру Миколайовичу.

 

ТРУХІН О.М. Дякую, шановний голово.

За результатами опрацювання зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету погодити встановлений розпорядженням Уряду від 4 листопада за номером 1378-р перерозподіл видатків державного бюджету. Просимо підтримати.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена заступником голови комітету Трухіним Олександром Миколайовичем пропозиція погодити встановлений розпорядженням Уряду № 1378-р перерозподіл видатків державного бюджету. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 2 – утрималися. Решта – за. Рішення прийнято.

 

ПЕРЕВЕЗЕНЦЕВ О.Ю. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. П’яте, перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству культури та інформаційної політики (розпорядження Уряду № 1392-р).

В режимі відеоконференції доповідає заступник Міністра культури та інформаційної політики Петасюк Лариса Володимирівна. Прошу.

 

ПЕТАСЮК Л.В. Доброго дня, Юрію Юрійовичу, шановні члени комітету! Ми просимо погодити перерозподіл деяких видатків по Міністерству культури та інформаційної політики на 2020 рік відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів від 5 листопада 2020 року № 1392. Зазначене розпорядження без зауважень було погоджено Міністерством фінансів, Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства і отримано відповідний висновок Мін’юсту. Суть перерозподілу полягає в тім, що ми хочемо з бюджетної програми 3806060 "Гранти Президента України молодим діячам" ... (не чути) для створення і реалізації творчих проектів перекинути суму коштів в розмірі 3 мільйони 286 тисяч з програми 3806030 "Державна підтримка кінематографії" за рахунок економії, яка відбулася за цією програмою у зв’язку з карантином і непроведенням певних заходів. Прошу погодити.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

КАВА О.С. Міністерство фінансів підтримує дану пропозицію.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається заступнику голови комітету Трухіну Олександру Миколайовичу.

 

ТРУХІН О.М. Дякую, шановний голово.

За результатами опрацювання зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету погодити встановлений розпорядженням уряду від 5 листопада за номером 1392-р перерозподіл видатків державного бюджету. Проект ухвали вам роздано. Просимо підтримати.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена заступником голови комітету Трухіним Олександром Миколайовичем пропозиція погодити встановлений розпорядженням Уряду № 1392-р перерозподіл видатків державного бюджету. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – утримався. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шосте, перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству внутрішніх справ (розпорядження Уряду № 1364-р).

Доповідає заступник Міністра внутрішніх справ Геращенко Антон Юрійович. Прошу.

 

ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Шановні члени бюджетного комітету, шановні присутні! У нас абсолютно технічне питання, воно стосується перерозподілу грошей, які виділені для забезпечення виконання завдань та функцій Національної гвардії. Цей перерозподіл потрібен для того, щоб до кінця року ми могли заплатити в повному обсязі зарплатню співробітникам і військовослужбовцям Національної гвардії, це 23 мільйони 700 тисяч гривень. Та через те, що скачуть ціни на комунальні послуги, ми бачимо, що в нас буде не вистачати 2 мільйони 500 тисяч гривень на плату комунальних послуг по структурам Національної гвардії. Це технічне питання. Кабінет Міністрів підтримав. Просимо вас також це підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

КАВА О.С. Шановний Юрію Юрійовичу, Міністерство фінансів підтримує даний проект розподілу.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Зауважень немає, підтримуємо.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається заступнику голови комітету Трухіну Олександру Миколайовичу.

 

ТРУХІН О.М. Дякую, шановний голово.

За результатами розгляду зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету підтримати встановлений розпорядженням Уряду за номером 1364-р перерозподіл видатків державного бюджету. Просимо підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена заступником голови комітету Трухіним Олександром Миколайовичем пропозиція погодити встановлений розпорядженням Уряду № 1364-р перерозподіл видатків державного бюджету. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Сьоме, зміни до розподілу між місцевими бюджетами субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (розпорядження Уряду за номерами 1134-р і 1390-р).

Доповідає заступник Міністра розвитку громад та територій України Лукеря Іван Михайлович.

 

ЛУКЕРЯ І.М. Шановний голово, шановні народні депутати! Відповідно до порядку та умов надання субвенції Урядом було прийнято розпорядження про внесення змін в додаток до розпорядження Кабінету Міністрів України від 8 липня 2020 року під номером 891. Власне, два розпорядження під номерами 1134 від 16.09.2020 року та 1390 від 28.10.2020 року. За пропозиціями народних депутатів України, відповідних обласних – Київської міської державної адміністрації – було внесено зміни до розподілу у 2020 році між місцевими бюджетами за об’єктами та заходами відповідної субвенції, зокрема забезпечено розподіл субвенції вже в повному обсязі, а також внесено редакційні правки щодо уточнення кодів бюджетів.

Враховуючи вищевикладене, прошу відповідно до частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України погодити зміни до розподілу в 2020 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій між місцевими бюджетами згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.09.2020 року № 1134 та від 28.10.2020 року № 1390. Прошу підтримати.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

КАВА О.С. Шановний Юрію Юрійовичу, Міністерство фінансів підтримує дану пропозицію.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Дякую.

Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити зміни до розподілу між місцевими бюджетами в 2020 році субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій згідно з розпорядженнями Уряду № 1134-р та № 1390-р. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету пропозиція погодити зміни до розподілу між місцевими бюджетами субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій відповідно до розпоряджень Уряду за номерами 1134-р та 1390-р. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

ЛУКЕРЯ І.М. Дуже дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Восьме, перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров’я (розпорядження Уряду № 1416-р).

Доповідає заступник Міністра охорони здоров’я України Шаталова Світлана Миколаївна.

 

ШАТАЛОВА С.М. Доброго дня, шановний Юрію Юрійовичу, шановні народні депутати! Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11 листопада № 1416-р передбачено перерозподіл видатків між Національною службою здоров’я України, Міністерством охорони здоров’я України в сумі 3 мільйони 789,4 тисяч гривень, з них: на оплату праці – 3 мільйони 106,1 тисяч гривень.

З метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби 4 червня було змінено структуру Міністерства охорони здоров’я. Дані зміни оптимізують і забезпечують безперебійну роботу МОЗ 24/7 для виконання всіх покладених функцій і завдань, особливо в умовах карантину. Понаднормова робота і позбавлення працівників належного матеріального забезпечення створює достатньо високу напругу в колективі.

Впродовж 2020 року Міністерство охорони здоров’я понесло незаплановані кошторисом видатки у зв’язку із звільненням і вивільненням працівників, в тому числі і в порядку скорочення, в розмірі 3 мільйони 106,1 тисяч гривень. Зменшення фонду оплати праці у зв’язку з понесеними видатками 3 мільйони 106 тисяч гривень призвело до зниження рівня середньомісячної заробітної плати на 3,5 тисяч гривень навіть у порівнянні з 2019 роком, унеможливлює будь-які методи матеріального стимулювання працівників, які 24 години задіяні в роботі, без можливості працювати дистанційно та у віддаленому режимі, в той час як в Національній службі здоров’я за рахунок вакантних посад є передбачені кошти на оплату праці. Перерозподіл видатків узгоджено з Національною службою здоров’я, він узгоджений також з Міністерством фінансів і з Міністерством економрозвитку і торгівлі, отримано висновок Мін’юсту.

Цей перерозподіл в межах кошторисних призначень не призведе до утворення кредиторської заборгованості в поточному році за бюджетними програмами 8010 "Керівництво та управління у сфері фінансових гарантій", проте таке погодження дасть можливість спрямувати кошти на покриття видатків на вихідну допомогу при звільненні у 2020 році, в тому числі в порядку скорочення в розмірі 3 мільйони 106 тисяч гривень. Прошу підтримати.

Дякую за увагу.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

КАВА О.С. Шановний Юрію Юрійовичу, Міністерство фінансів підтримує дану пропозицію.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Зауважень не маємо. Просимо звернути увагу на подальше планування і на правильність планування.

 

ШАТАЛОВА С.М. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається заступнику голови комітету Трухіну Олександру Миколайовичу.

 

ТРУХІН О.М. Дякую.

Зважаючи на прийняте Урядом рішення із зазначеного питання, пропонується рекомендувати комітету погодити встановлений розпорядженням Уряду від 11 листопада за номером 1416-р перерозподіл видатків державного бюджету. Просимо підтримати.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена заступником голови комітету Трухіним Олександром Миколайовичем пропозиція погодити встановлений розпорядженням Уряду № 1416-р перерозподіл видатків державного бюджету. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

ШАТАЛОВА С.М. Дуже дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дев’яте, перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров’я (розпорядження Уряду № 1417-р).

Доповідає заступник Міністра охорони здоров’я України Шаталова Світлана Миколаївна.

 

ШАТАЛОВА С.М. Шановний Юрію Юрійовичу, шановні народні депутати! Міністерство охорони здоров’я просить погодити у межах загального обсягу бюджетних призначень перерозподіл видатків споживання у сумі 43 мільйони 360 тисяч гривень для забезпечення придбання Національною дитячою спеціалізованою лікарнею "Охматдит" рентгенівської трубки до апарату комп’ютерного томографа, для джерел іонізуючого випромінювання для апаратів променевої терапії - Національному інституту раку, забезпечення лікування за кордоном громадян України, збільшення кількості наданих послуг методом трансплантації органів і тканин. Збільшення зазначених видатків здійснюється за рахунок зменшення їх по іншій бюджетній програмі – 1280 "Виконання боргових зобов’язань". Запровадження цього розпорядження дозволить підвищити ефективність і якість надання високоспеціалізованої медичної допомоги шляхом проведення контактної променевої терапії онкологічним хворим.

Зважаючи на вищевикладене, з метою раціонального та ефективного використання коштів, розуміючи важливість порушеного питання, просимо підтримати та погодити перерозподіл.

Дякую за увагу.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення в Міністерства фінансів?

 

КАВА О.С. Ні. Міністерство фінансів не заперечує.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Немає. Підтримуємо.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається заступнику голови комітету Трухіну Олександру Миколайовичу.

 

ТРУХІН О.М. Дякую, шановний голово.

За результатами опрацювання зазначеного питання пропонується рекомендувати комітету погодити встановлений розпорядженням Уряду від 11 листопада за номером 1417-р перерозподіл видатків державного бюджету. Просимо підтримати.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Питання? Прошу.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Доброго дня, Світлано Миколаївно. Звичайно, я особисто підтримую цей перерозподіл. В мене до вас 3 питання. Насправді одне питання, але 3 питання. Я хочу отримати щиру відповідь, ніякої політики тут немає.

За 10 місяців ми бачимо, що по трьом ключовим програмам в МОЗі є суттєве недовиконання, замість 71 розписаного мільярда - 61 по фінансовим гарантіям, по медицині, 9,6 мільярда недовиконано. Далі, ми бачимо: придбання обладнання для приймальних відділень – з 4,7, які комітетом були виділені, поки що жодна копійка не потрачена, тобто це ще 5 мільярдів недовиконання, і ще близько 5 мільярдів – недовиконання по забезпеченню заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру. Тобто в сумі це близько 24 мільярдів, які ніби були міністерству доступні, були виділені комітетом і так далі. Питання: чому так сталося і що ви з цим збираєтеся робити? Бо пан Прем’єр-міністр вчора в сесійній залі, коли я йому задавав це питання, він сказав, що ми до кінця року це все виконаємо. По-перше, я не вірю, що якщо не вдалося виконати, що далі можна буде за два місяці виконати. А інше питання: чому саме це не було виконано і що вже було зроблено, щоб ця помилка не була повторена в наступні два місяці?

Дякую.

 

ШАТАЛОВА С.М. Дякую.

Що стосується Національної служби здоров’я і залишку в 14 мільярдів гривень, це всього сума коштів, якої потребує Національна служба здоров’я, є в бюджеті. На сьогоднішній день, якщо ви пам’ятаєте, окремим рядком в бюджеті, приймаючи 15,8 мільярдів Національній службі здоров’я в бюджеті 2020 року окремо в квітні одним рядком, в розпис було посаджено ці кошти на три місяці. Відповідно це "ковідні" пакети, які передбачалися на квітень, травень і червень. Маючи зовсім іншу динаміку розповсюдження епідемії, нам цих коштів вистачило до кінця жовтня, і на сьогоднішній день ми розглядаємо необхідність додаткового фінансування Національної служби здоров’я по "ковідним" пакетам. Це те, що стосується недовикористаних коштів. Тобто там не те, що їм вистачить, їм не вистачить до кінця року, і нам потрібно буде ще додатково вишукувати фінансування.

Що стосується коштів на обладнання для приймальних відділень опорних лікарень. Зараз всі ці кошти законтрактовані. Одержувач бюджетних коштів – це ДП "Медичні закупівлі України". Контракти укладені. З регіонами весь час на зв’язку. Поставки обладнання вже підтвердили 48 лікарень до кінця року. І це буде залежати від готовності приміщень, ремонтів.

Що стосується централізованого забезпечення ліками і лікарськими засобами, то тут питання системне, і здійснюється фінансування щороку наприкінці року. Наприклад, в минулому році 60% загальної суми припало саме на грудень, це фінансування для закупівлі ліків.

Тобто все абсолютно, всі кошти ми моніторимо щоденно, щотижня, звіряємося з казначейством, дивимося на субвенції регіонам, і всі кошти плануємо використати в повному обсязі. Кожна гривня має відповідне призначення.

Дякую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дякую за відповідь.

Ще одне дуже просте питання, уточнююче. На яку суму в кінці року ви плануєте вийти? Умовно, ви виконаєте бюджет, недовиконаєте чи вам більше треба буде? І, якщо більше або недовиконаєте, приблизно яка сума, з вашої точки зору?

 

ШАТАЛОВА С.М. З моєї точки зору, всі кошти, які передбачені Міністерству охорони здоров’я, будуть використані. І додатково Національна служба здоров’я потребує 5,6 мільярдів гривень в зв’язку з розширенням кількості лікарень, збільшенням кількості госпіталізацій і збільшенням команд, які надають медичну допомогу хворим на COVID-19.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Слово надається заступнику голови комітету Трухіну Олександру Миколайовичу.

 

ТРУХІН О.М. Я вже ухвалу читав. Ще раз?

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Ставиться на голосування озвучена заступником голови комітету Трухіним Олександром Миколайовичем пропозиція погодити встановлений розпорядженням Уряду № 1417-р перерозподіл видатків державного бюджету. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? Одноголосно – за. Рішення прийнято.

 

ШАТАЛОВА С.М. Дуже дякую.

 

АРІСТОВ В.В. Десяте, перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству енергетики (розпорядження Уряду № 1434-р).

Доповідає заступник Міністра енергетики України Немчинов Максим Олександрович.

 

НЕМЧИНОВ М.О. Доброго дня, шановний Юрію Юрійовичу, шановні народні депутати члени бюджетного комітету! На виконання абзацу другого пункту 2 розпорядження Кабінету Міністрів України про перерозподіл деяких видатків, передбачених Міністерству енергетики на 2020 рік, від 16 листопада 2020 року № 1434-р Міненерго звертається з проханням погодити перерозподіл видатків розвитку загального фонду державного бюджету в межах обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству енергетики на 2020 рік, в сумі 77 мільйонів 356 тисяч шляхом зменшення за програмою "Заходи з ліквідації неперспективних вуглевидобувних підприємств" і збільшення за програмою "Реструктуризація вугільної галузі". Ці кошти 77 мільйонів 356 тисяч в нас закумульовані за рахунок економії на тендерах і вони в повному обсязі будуть направлені на виплату заборгованості по зарплатам шахтарям за поточний період. Велике прохання підтримати цей перерозподіл.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу.

 

КУЗБИТ Ю.М. Підкажіть, будь ласка, яка у вас зараз ситуація із заборгованістю перед урановими шахтарями, ВостГОК і так далі? Вони жаліються, що перед ними є суттєва заборгованість. Прокоментуйте, будь ласка, якщо можна.

 

НЕМЧИНОВ М.О. Так, дійсно, там ситуація достатньо складна, заборгованість існує. На сьогодні я не можу вам надати точну цифру щодо заборгованості саме по ВостГОК, тому що це структурний підрозділ концерну "Ядерне паливо". Була пропозиція в минулому році приєднати їх до "Енергоатому", тому що вони в принципі видобувають ресурс для збагачення і отримання ядерного палива, але на сьогодні таке рішення не прийнято, і, на жаль, збалансуватися самі без комплексного рішення вони на сьогодні не можуть.

 

КУЗБИТ Ю.М. Скажіть, будь ласка, ну а ви як міністерство, ви можете якось модератором цих процесів виступити і якось їх прискорити? Тому що людей же ж не цікавить, хто там з ким не може об’єднатися, вони хочуть за те, що вони кирками довбають уран відкритим способом, вони хочуть отримувати не таку й велику зарплату. Тому я прошу вас якось підключитися до цього.

 

НЕМЧИНОВ М.О. Обов’язково. Ми цим питанням займаємося, повірте. Я думаю, що до кінця року так само ми його вирішимо. Я не впевнений, що на 100%, але в принципі, я думаю, рішення буде знайдено.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

КАВА О.С. Ні. Міністерство фінансів підтримує.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Я хочу звернути вагу увагу на те, що ми проводили аудит по вугільній промисловості, і у нас із 35 шахт 30 збиткових. В нас ця проблема буде постійно, і в наступному році. Тобто ця проблема нікуди не дівається. Чи є в Міністерства енергетики якась стратегія розвитку в подальшому вугільної галузі?

Ми прекрасно розуміємо, що це заробітна плата, але ця заробітна плата буде нас наздоганяти постійно, тобто і в наступному році. Чи є якась програма реформування, розвитку вугільної галузі і бачення міністерства в частині виходу з цієї ситуації?

 

НЕМЧИНОВ М.О. Дозвольте відповісти. Так, дійсно, на сьогодні в нас розроблена вже концепція реформування вугільної галузі і вона направлена до центральних органів виконавчої влади на погодження. На сьогодні ми маємо майже усі відповіді і плануємо на наступний Кабмін вже направити на розгляд урядом і затвердження цієї концепції. Вона буде передбачати: в першу чергу це виокремлення шахт, які придатні для входження у склад вертикально інтегрованої компанії на базі Центренерго, для того щоб забезпечити ресурсною базою цю державну генерацію, інші шахти будуть виставлені на приватизацію, якщо вони не знайдуть приватного інвестора, то після їх буде чекати ліквідація. Все це ми розраховували відповідно до енергетичного балансу і відповідно до енергетичної безпеки та енергетичної незалежності нашої країни. Тобто в першу чергу ми намагаємося забезпечити власним енергетичним ресурсом з економічно обґрунтованим видобутком на наступні роки. Але ми чудово розуміємо, що якомога швидше треба приймати це рішення, і, умовно, половина державних шахт не знайде приватного інвестора, вона ніколи не буде економічно збалансована, і їх буде чекати ліквідація, але тільки після того, як буде затверджена така сама концепція, яка розробляється Мінрегіоном щодо трансформації вугільних регіонів, для того щоб повністю захистити наших громадян, працівників, які працюють на цих шахтах, щоб був відповідний соціальний захист, щоб були створені нові робочі місця. Ми чудово розуміємо цю проблему і дуже ґрунтовно зараз над нею працюємо.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Слово надається заступнику голови комітету Трухіну Олександру Миколайовичу.

 

ТРУХІН О.М. Дякую.

З огляду на існуючі проблеми у вугільній галузі та їх соціальне значення пропонується рекомендувати комітету погодити перерозподіл видатків державного бюджету відповідно до розпорядження Уряду від 16 листопада 2020 року за номером 1434-р. Просимо підтримати.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена заступником голови комітету Трухіним Олександром Миколайовичем пропозиція погодити встановлений розпорядженням Уряду № 1434-р перерозподіл видатків державного бюджету. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – утримався. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Щодо додатково включеного питання про погодження надання державної гарантії для забезпечення виконання боргових зобов’язань Державної іпотечної установи згідно з Постановою Кабінету Міністрів від 16 листопада 2020 року № 1110.

Доповідає заступник Міністра фінансів Кава Олександр Степанович.

 

КАВА О.С. Шановний пане голово, шановні народні депутати! Стаття 6 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" встановлює, що державні гарантії можуть надаватися за рішенням Кабінету Міністрів України, зокрема для забезпечення виконання боргових зобов’язань Державної іпотечної установи за внутрішніми кредитами, позиками, що залучаються з метою фінансування статутної діяльності та за зовнішніми кредитними позиками з метою фінансування інвестиційного проекту забезпечення житлом на умовах іпотечного кредитування або фінансового лізингу. Кабінет Міністрів України 16 листопада 2020 року прийняв Постанову № 1110, якою затверджено умови надання у 2020 році державної гарантії для забезпечення часткового виконання боргових зобов’язань за внутрішніми кредитами, позиками, що залучаються Державною іпотечною установою. Зазначеними умовами передбачається забезпечення виконання не більше 99% боргових зобов’язань позичальника за внутрішніми кредитами та позиками, сума яких не перевищує 3 мільярди гривень, враховуючи зобов’язання, що погашення основної суми, сплати відсотків комісії та інших зобов’язань запозиченнями. Плата за надання гарантій встановлюється в розмірі 0,01% річного залишку суми гарантійних зобов’язань за відповідний відсотковий період. Прийняття постанови забезпечить фінансування статутної діяльності Державної іпотечної установи, направленої на виконання пріоритету 8.4 Програми діяльності Кабінету Міністрів України щодо надання можливості громадянам реалізувати конституційне право на житло, збільшення доступності будівництва нового житла.

Відповідно до вимог частини першої статті 6 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" просимо погодити надання державної гарантії в забезпеченні часткового виконання боргових зобов’язань Державної іпотечної установи. Шановні депутати, прошу підтримати таке рішення.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження в Рахункової палати?

 

ПАЦКАН В.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є питання до доповідача? Прошу.

 

ЛАБА М.М. Скажіть, чому так багато – 0,01%?

 

КАВА О.С. Така сума була встановлена в рішенні Кабінету Міністрів для забезпечення діяльності установи.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Шановний Юрію Юрійовичу, шановні колеги! Скажіть, будь ласка, чи є представник Державної іпотечної установи?

 

КАВА О.С. Ні, немає.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. А ви можете нас проінформувати, яка на сьогоднішній день кредиторська заборгованість Державної іпотечної установи?

 

КАВА О.С. Зараз не можу. Додатково цю інформацію можу окремо надати.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Зрозуміло.

Дивіться, з того, що мені відомо, заборгованість Державної іпотечної установи, кредиторська заборгованість складає більше ніж 4,5 мільярди. Яка сума дебіторської заборгованості?

 

КАВА О.С. Додатково цю інформацію зможу надати.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Зрозуміло.

Дивіться, у вас є на рівні 3 мільярдів дебіторська заборгованість, але яка не буде повернута.

Колеги, в мене є пропозиція зняти це питання з розгляду, щоб Міністерство фінансів надало додаткову інформацію, ми проаналізували, дослідили це питання і прийняли свідомо рішення. Тому що Державна іпотечна установа, це за словами вашого колеги - одного із заступників, знаходиться фактично в стадії банкрутства. Це факт. І ми повинні бути свідомі, що цих 3 мільярди гривень вже не повернуться до державного бюджету. І те, що прописано як забезпечення, воно не буде виконано.

Крім того, вчора Уряд створив альтернативу. Тобто Уряд доручив створити Мінфіну Українську фінансову житлову компанію. Поясніть, чим буде відрізнятися Державна іпотечна установа від Української фінансової житлової компанії? Які в них цілі і чим відрізняються?

 

КАВА О.С. В нової структури не буде старих зобов’язань. Вона виконуватиме функції, а потім буде вирішене питання щодо ДІУ. Просто з  18 листопада може бути технічний дефолт, якщо не буде надана гарантія по старих зобов’язаннях.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Тобто констатуємо факт, що це кошти для того, щоб покрити старі зобов’язання, але які ніколи не повернуться до бюджету.

Далі, ви не займаєтеся з Фондом гарантування, ви не працюєте з Національним банком і ви не врегульовуєте заборгованість в межах того ресурсу, який ви маєте.

 

КАВА О.С. З Фондом гарантування робота ведеться по облігаціях "А3", "В3" і "С3" для того, щоб не допустити на першому етапі їх продаж не нижче собівартості і, власне, не завдати збитку державі.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Скажіть, будь ласка, а які джерела повернення до державного бюджету? Тобто зараз держава надає гарантії, ви залучите кошти і держава буде відповідати, тобто нести витрати за цими запозиченнями, які джерела повернення цих коштів? Вони відсутні.

 

КАВА О.С. Це питання я пропоную окремо проговорити, ми надамо всю інформацію, яка є.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Юрію Юрійовичу, велике прохання, давайте знімемо сьогодні з розгляду це питання, тому що до 3 мільярдів державних гарантій потрібно підходити дуже відповідально. Тобто ми не отримали відповіді на жодне питання.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шановні колеги, яке бачення по цьому питанню?

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Я думаю, треба запросити голову іпотечної установи, нехай він зі звітом розкаже, яка ситуація і його бачення виходу з цієї ситуації. А зараз відхилити.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Відхиляти не можна, тому що це повернення на доопрацювання.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Зняти з розгляду?

Давайте проголосуємо – перенести розгляд на наступне засідання з викликом керівника Державної іпотечної установи. Давайте проголосуємо за це питання.

Прошу.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Шановні колеги, пропоную перенести і доручити Державній іпотечній установі надати більш детальний звіт про свою діяльність і відповідно Мінфіну також надати всі необхідні роз’яснення, і на наступному комітеті розглянути.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. І, можливо, в нас ще буде прохання до Валерія Васильовича, до Рахункової палати – також проаналізувати і надати ваші заключення.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Тоді голосуємо за перенесення розгляду цього питання на наступний комітет. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Проти? Утрималися? 1 – утримався. Решта – за. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Щодо питань порядку денного рішення комітету прийняті. Оголошую засідання комітету закритим.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку