СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

11 червня 2021 року

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Доброго дня, колеги. Всіх вітаю. Будемо починати.

Доброго дня, шановні народні депутати та запрошені! Відповідно до пункту чотири розділу 8 Закону "Про комітети Верховної Ради України" на моє звернення від 9 червня більше половини членів комітету надіслали персональний лист-згоду на проведення сьогоднішнього засідання комітету в режимі відеоконференції.

Отже, сьогоднішнє засідання ми проводимо у режимі відеоконференції та переходимо до реєстрації присутності членів комітету в умовах віддаленого приєднання до участі у цьому засіданні.

Прошу Цабаля Володимира Володимировича здійснювати облік членів комітету та підрахунок результатів голосування щодо рішень комітету.

А тепер, я оголошую за списком прізвище члена комітету, який відповідно має підтвердити свою присутність.

Арістов, я є.

Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є.

Гевко Володимир Леонідович. Гевко є у нас? Немає?

Копанчук Олена Євгенівна.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Копанчук видно на відео.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Олена Євгенівна?

Ідемо далі. Лопушанський Андрій Ярославович. Немає.

Трухін Олександр Миколайович.

Цабаль Володимир Володимирович.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є.

Батенко Тарас Іванович.

Борт Віталій Петрович.

 

БОРТ В.П. Добрый день. Есть.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Бачу.

Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. Доброго дня! Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Гнатенко Валерій Сергійович.

 

ГНАТЕНКО В.С. Добрый день. На месте.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Гончаренко Олексій Олексійович.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко присутній. А скажіть, будь ласка, матеріали якось розішлють?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Надсилали по СЕДО.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. А можна ще раз повторити?

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Зараз повторимо.

Драбовський Анатолій Григорович.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Бачимо.

Дунаєв Сергій Володимирович.

Забуранна Леся Валентинівна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Доброго дня. Присутня.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Всім доброго дня. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Заремський Максим Валентинович.

Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Присутній. Доброго дня.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Кузбит Юрій Михайлович.

Кунаєв Артем Юрійович.

 

КУНАЄВ А.Ю. Доброго дня. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Кіссе Антон Іванович.

Лаба Михайло Михайлович.

Лунченко Валерій Валерійович. Лунченка немає.

Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Молоток Ігор Федорович.

Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Доброго дня. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Бачимо.

Пузійчук Андрій Вікторович. У відпустці.

Пуртова Анна Анатоліївна.

 

ПУРТОВА А.А. Добрий ранок. Присутня.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Пушкаренко Арсеній Михайлович.

Саламаха Орест Ігорович.

 

САЛАМАХА О.І. Добрий день. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Бачимо.

Северин Сергій Сергійович.

Тістик Ростислав Ярославович.

 

ТІСТИК Р.Я. Доброго дня, Юрію Юрійовичу. Присутній.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Бачимо.

Урбанський Анатолій Ігорович. Не бачимо.

Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Доброго дня. Присутня.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Доброго дня. Заремський ще присутній.

 

ГЕВКО В.Л. Також Гевко Володимир присутній.

 

КОПАНЧУК О.Є. Копанчук Олена присутня.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Присутні на момент реєстрації 21 член комітету. Кворум є.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую. Кворум є, засідання оголошую відкритим.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання. Проект порядку денного і необхідні матеріали вам було надіслано через СЕДО та електронною поштою. Прошу підтримати запропонований проект порядку денного. Прошу голосувати.

Володимире Володимировичу, будь ласка, оголошуйте членів комітету за списком та рахуйте.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Арістов Юрій Юрійович.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук Олена Євгенівна.

 

КОПАНЧУК О.Є. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський відсутній.

Трухін Олександр Миколайович відсутній.

Цабаль - за.

Батенко Тарас Іванович, ви не зареєструвались, але я бачу, що ви доєднались. Не чути. Відсутній поки.

Борт Віталій Петрович.

 

БОРТ В.П. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко Валерій Сергійович.

 

ГНАТЕНКО В.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко Олексій Олексійович.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Драбовський Анатолій Григорович.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв Сергій Володимирович. Відсутній.

Забуранна Леся Валентинівна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. За. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. За. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Я - за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Все. Я тоді відмічаю, що ви доєднались.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Так, дякую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит - за.

Кунаєв Артем Юрійович.

 

КУНАЄВ А.Ю. Кунаєв - за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе Антон Іванович. Відсутній.

Лаба Михайло Михайлович.

 

ЛАБА М.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. За. Лаба також доєднався.

Лунченко Валерій Валерійович.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко - за. Доєднався.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко - за. Доєднався.

Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Молоток Ігор Федорович. Відсутній.

Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук Андрій Вікторович. Відсутній.

Пуртова Анна Анатоліївна.

 

ПУРТОВА А.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пушкаренко Арсеній Михайлович. Відсутній.

Саламаха Орест Ігорович.

 

САЛАМАХА О.І. Саламаха - за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Северин Сергій Сергійович. Відсутній.

Тістик Ростислав Ярославович. Тістик! Не голосував.

Урбанський Анатолій Ігорович. Відсутній.

Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Шпак - за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак - за.

23 - за. 1 - не голосував. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так скільки проголосували?

 

ЦАБАЛЬ В.В. 23 - за. 1 - не голосував.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую. Рішення прийнято.

Переходимо до розгляду питань порядку денного.

Перше питання - про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров'я на 2021 рік, та розподілу між місцевими бюджетами збільшеного обсягу субвенції на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров'я  (постанова Уряду № 585).

Доповідає Міністр охорони здоров'я Ляшко Віктор Кирилович. 

 

ЛЯШКО В.К. Доброго дня всім. Шановний Юрію Юрійовичу! Шановні народні депутати! Дякуємо, що відгукнулися на пропозицію Міністерства охорони здоров'я і досить оперативно відреагували заслухати два наших питання.

Перше - це перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров'я на 2021 рік. У нас в постанові Кабінету Міністрів України від 2 червня 2021 року № 585 є два пункти. Один перерозподіляє  видатки споживання у сумі 492 мільйони. Перша сума - 58 мільйонів - з програми "Громадське здоров'я" на програму "Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам для підтримки окремих закладів охорони здоров'я". Зокрема ми забираємо 58 мільйонів для того, щоб центри медичної статистики в областях продовжили своє функціонування і отримали вчасно зарплату, до кінця року 58 мільйонів - це зокрема покриття заробітної плати в центрах медичної статистики.

Друга сума - це 433 мільйони, яку ми забираємо з програми медичних гарантій і передаємо на субвенцію місцевим бюджетам для того, щоб забезпечити компенсацію лікування хворих на цукровий діабет інсуліном. Чому ми це робимо? Планувалося, що з 01.07 запрацює електронний реєстр інсулінів в Національній службі здоров'я України і Національна служба здоров'я України у програмі "Доступні ліки" буде компенсувати вартість інсуліну хворим. Зараз ми бачимо, що  з 01.07 реєстр може запрацювати, але не встигає вся система охорони здоров'я внести дані про всіх пацієнтів. Це може призвести в липні-серпні до перебоїв з оплатою препарату інсулін, що призведе до негативних наслідків для стану здоров'я.

Тому ми просимо зробити 3-місячний такий план переходу, коли за липень, серпень і вересень будуть внесені в електронну систему охорони здоров'я всі хворі, які потребують інсуліну, і запустити компенсацію з програми медичних гарантій з 1 жовтня. Тому зараз 433 мільйони передаються департаментам охорони здоров'я для того, щоб вони продовжили контракти з аптечними закладами, в яких інсулін отримували перші півроку громадяни  України.

Також цією постановою ми хочемо попросити погодити перерозподіл видатків між регіонами, зокрема це сума 693 мільйони, яка була виділена на закупівлю кисневих концентраторів. Зараз ми внесли зміни до постанови Кабінету Міністрів України і дозволяємо в тих закладах, в яких є наявні кисневі концентратори, але відсутній централізований кисень, дозволяємо використати кошти з цієї субвенції для постановки кисневих станцій після того, як будуть змонтовані  кисневі станції, кисневі концентратори, що були в закладі, передати в обмінний фонд, зокрема сімейним лікарям, а також іншим закладам охорони здоров'я, що дозволять проводити  кисневу терапію на амбулаторному етапі.

З урахуванням вищевикладеного і актуальністю цього питання прошу підтримати зазначений перерозподіл видатків та розподіл видатків між регіонами і готовий відповісти на питання в разі їх наявності.

Дякую за увагу.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Є запитання. Можна задавати?

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Зараз, Олексію. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Зауваження у Рахункової палати?

 

ТЕСЛЕНКО О.І. Доброго дня всім. Немає зауважень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую. Тепер можна питання. Прошу, Олексію.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Дякую. Гончаренко Олексій Олексійович, народний депутат, "Європейська Солідарність".

Шановний пане Вікторе, по-перше, вітаю вас у новій якості на нашому засіданні. По-друге, звичайно, розумію, що ви тільки приступили, але поясніть, будь ласка, чому виникла ситуація по закладах, по статистичному напрямку, що фактично не забезпечені заробітною платою люди? І яким чином це відбулося планування таке? Перше моє запитання.

Друге. Безумовно, я підтримую, і дуже правильне рішення про те, щоб могли виділяти гроші з цієї субвенції на кисневі станції. Я думаю, що це дуже правильне рішення, тому обома руками підтримую його.

Третє. Воно трішки не по темі, але хотілося б від вас почути, що відбувається з цими ковід-паспортами (це не правильна назва "паспорт"), із сертифікатами міжнародного зразка? Які ваші оцінки, коли вони запрацюють? І що зараз по цій темі відбувається? Користуючись можливістю хотілося б почути.

Дякую.

 

ЛЯШКО В.К. Дякую за запитання. Стосовно центрів статистики. При плануванні бюджету на 2021 рік передбачалось, що центри медичної статистики ввійдуть в центри по контролю і профілактики захворювань. І фінансування оцих 58 мільйонів були закладені в програму "Громадське здоров'я і заходи боротьби з епідемією". Тобто зарплата на них була передбачена. Але провівши перший квартал 2021 року в дискусіях з департаментами охорони здоров'я, ми зрозуміли, що центри медичної статистики повинні залишатися у сфері управління департаментів охорони здоров'я і бути відокремленими закладами, оскільки вони виконують роль не тільки збору статистичної інформації, яка потрібна для національного рівня, вони виконують і роль інформаційно-аналітичних центрів. Як показало реагування на епідемію, саме через них збирається кількість кисневих точок, досконалість, не досконалість матеріально-технічної бази в лікарнях, наявність, відсутність ШВЛів – все це роблять інформаційно-аналітичні  центри.

Тому я вже на посаді Міністра охорони здоров'я провів дві зустрічі з регіональними керівниками охорони здоров'я в областях і всі просили залишити центри медичної статистики окремими установами у підпорядкуванні обласних державних адміністрацій. Зазвичай ці центри фінансуються саме шляхом субвенцій з державного бюджету. Тому ми прислухались до прохань регіонів і пропонуємо перерозподілити кошти з програми "Громадського здоров'я" саме на фінансування центрів медичної статистики на місцях.

Щодо міжнародних сертифікатів по вакцинації. Ми вже сьогодні, ті, хто зробив два щеплення, можуть отримати бланк міжнародного свідоцтва про проведення вакцинації, який можна роздрукувати з медично-інформаційної системи у свого сімейного лікаря або при зверненні до лікуючого лікаря. Ця форма передбачена у всіх МІС, які працюють з електронною системою охорони здоров'я. Тому всі країни, які признають міжнародне свідоцтво про проведення вакцинації, українці можуть спокійно подорожувати до них з цим свідоцтвом. Воно роздруковується, ставиться мокра печатка лікаря і підпис.

В той же час Європейський Союз вирішив зробити більш жорсткішими норми. Він додатково до міжнародного запроваджує електронний сертифікат здоров'я і він обновив технічне завдання до цього сертифікату. У наших фахівців з ІТ, зокрема в працівників Мінцифри, на постійному контролі, і ТТЗ у нас, в українців, в нашої Мінцифри також є. І всі дані, які потрібно вносити в цю електронну систему, у нас збираються централізовано через медичні інформаційні системи, як дані про лабораторні дослідження, так і дані про проведення вакцинації.

Одна особливість для європейського сертифікату здоров’я, це те, що вони визнають поки що тільки ті вакцини, які визнані Європейською медичною агенцією. Проте позиція Євросоюзу, яка була надіслана до нашого Міністерства закордонних справ, чітко каже, що електронний сертифікат здоров’я на вакцини, які визнаються Європейською медичною агенцією, визнаються напряму, а в разі якщо українці підпишуть угоди з країнами-членами Європейського Союзу шляхом обміну нотами, то будуть визнаватись і інші вакцини, які перекваліфіковані Всесвітньою організацією охорони здоров’я.

Наразі в Україні використовуються три види вакцин: AstraZeneca, Pfizer і CoronaVac китайського виробника Sinovac. AstraZeneca і Pfizer визнані як ВООЗом,  так і Євросоюзом,  CoronaVac визнаний ВООЗом, але поки що не визнаний Євросоюзом. Тому при вакцинації CoronaVac міжнародне свідоцтво про проведення вакцинації видається, щодо європейського сертифікату в IT зараз ведуться перемовини і поки що Європейська медична агенція не визнала, але ВООЗ визнала, і ВООЗ по міжнародним правилам  вище стоїть, тому можуть бути певні дискусії, і тому ми працюємо спільно з Міністерством закордонних справ, щоб зробити обмін нотами з усіма країнами-членами Європейського Союзу про визнання нашого сертифікату, який включає в тому числі і CoronaVac.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ще питання.

 

ГЕРМАН Д.В. Денис Герман. Якщо можна, коротеньке питання до пана міністра.

Пане Вікторе, питання трохи не по тематиці сьогоднішнього розподілу. Безперечно, підтримую все те, що ви сказали, і сам розподіл підтримую. Але в мене питання з округа. Є така Марганецька міська лікарня, яка приблизно на початку квітня пройшла кваліфікацію для того, щоб обслуговувати пацієнтів з COVID, і рухались ритмічно з НСЗУ по укладанню відповідного договору, але от практично 2 місяці вже пройшли, а договору ще немає і немає доплат лікарям. Можете взяти на контроль?

 

ЛЯШКО В.К. Так, звичайно, вже взяв на контроль. Подивимось, що можна зробити.

 

ГЕРМАН Д.В. Дякую.

 

КОПАНЧУК О.Є. І в мене ще одне питання, якщо можна, теж в продовження Дениса Германа. В Хмельницькому страйкують лікарі через те, що не виплачена зарплата. Чи володіє цією інформацією міністр і чи є напрацювання?

 

ЛЯШКО В.К. Щодо Хмельницького, зокрема є питання саме по місту Славута. Я відправляв туди позавчора ввечері виконуючого обов'язки Голови Національної служби здоров’я України...

 

КОПАНЧУК О.Є. Так, був виконуючий обов’язки, але, на жаль, ніякого конструктиву не було взагалі.

 

ЛЯШКО В.К. Дивіться, там проблема, зараз не можна говорити, що тільки з національного рівня, оскільки заклад, про який іде мова, не вносив дані до електронної системи охорони здоров’я про пацієнтів, які проходили через цей заклад. У зв’язку з невнесенням даних виникла проблема, що контракт, який вони укладають з Національною службою здоров’я України, не відображає дійсної кількості пацієнтів. І така ситуація, на жаль, не поодинока в нашій країні з урахуванням переходу на другий етап  реформування. Тому за ці два тижні ми зведемо всі заклади, які невчасно, неякісно ввели дані по пацієнтам, що проходили через лікарні, і запропонуємо механізм, як до кінця червня компенсувати всі ці витрати, які понесли  заклади, для того, щоб уникнути невиплат зарплат медичним працівникам.

Така ж сама ситуація в нас є по декільком закладам, які надавали допомогу на COVID, але  не відповідали вимогам Національної служби здоров’я України, і утворилась заборгованість по виплатам на 290 мільйонів. Ця заборгованість уже зараз зафіксована і … будемо говорити ...

 

КОПАНЧУК О.Є. Добре, дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ще питання є?

Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Дякую, Юрію Юрійовичу.

Пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити перерозподіл видатків, передбачених Міністерству охорони здоров’я на 2021 рік, та розподілу збільшеного обсягу субвенції на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я між місцевими бюджетами згідно з постановою Уряду № 585.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету пропозиція. Прошу голосувати. Володимире Володимировичу, рахуйте.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Арістов Юрій Юрійович.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Я – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гевко Володимир Леонідович. Не голосував.

Копанчук Олена Євгенівна.

 

КОПАНЧУК О.Є. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський. Відсутній.

Трухін Олександр Миколайович. Відсутній.

Цабаль Володимир Володимирович – за.

Батенко Тарас Іванович. Відсутній.

Борт Віталій Петрович.

 

БОРТ В.П. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко Валерій Сергійович.

 

ГНАТЕНКО В.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко Олексій Олексійович. Гончаренко? Не голосував.

Драбовський Анатолій Григорович. Я бачу, ви руку підняли, у вас просто мікрофон відключений.

Дунаєв Сергій Володимирович. Немає.

Забуранна Леся Валентинівна. Не голосувала.

Задорожній.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за, підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За, підтримую.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Забуранна також "за". Вибачте. Тут трошки зв'язок порушився. Забуранна – підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Забуранна: змінилося з "не голосувала" на "за".

Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – підтримую, за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв Артем Юрійович.

 

КУНАЄВ А.Ю. Кунаєв – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Я пишу, що ви доєднались, я відмічаю, що ви доєднались, зареєструвались. За.

Лаба Михайло Михайлович.

 

ЛАБА М.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко Валерій Валерійович.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за, підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Молоток. Відсутній. Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. За.

 

МОЛОТОК І.Ф. Владимир Владимирович, Молоток на месте. И Молоток – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Значить я відмічаю, що Молоток доєднався і по цьому питанню "за".

Пузійчук Андрій Вікторович. Відсутній.

Пуртова Анна Анатоліївна.

 

ПУРТОВА А.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пушкаренко Арсеній Михайлович. Відсутній.

Саламаха Орест Ігорович.

 

САЛАМАХА О.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Северин Сергій Сергійович. Відсутній.

Тістик Ростислав Ярославович. Не голосував.

Урбанський Анатолій Ігорович. Відсутній.

Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Шпак – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 23 – за. 3 – не голосували. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Переходимо до другого питання. Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров'я на 2021 рік (розпорядження Уряду № 588-р).

Уже міністр доповідав по цьому питанню?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ні.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Тоді надаємо слово. Вікторе Кириловичу, прошу.

 

ЛЯШКО В.К. Шановні народні депутати, шановний Юрію Юрійовичу! У Міністерства охорони здоров'я для закупівлі вакцин з програми "Медичних гарантій" було на початку року забрано 6,5 мільярдів гривень. При голосуванні змін до бюджету 3 мільярди 250 мільйонів було повернено і 3,250 очікується повернення при внесенні змін до бюджету в липні 2021 року.

В той же час епідемія коронавірусної хвороби не зупинилась і карантин було продовжено до кінця червня, а зараз ми вносимо постанову, щоб продовжити карантин до кінця літнього періоду. Це потребує нового контактування із закладами, які надають допомогу хворим на коронавірусну хворобу.

У зв'язку з тим, що у нас є неповернені кошти в програму "Медичних гарантій", які передбачались на вакцини, ми зараз наближаємо з програми "Забезпечення медичних заходів, окремих державних програм і комплексних заходів програмного характеру" суму в 1 мільярд 277 мільйонів, яка передбачалась на закупівлю інноваційних препаратів за договорами  керованого доступу. Оскільки законопроект про договори керованого доступу був проголосований у першому читанні тільки, плюс тільки розпочатий процес оцінки медичних технологій, який не закінчиться раніше вересня, тому ці кошти планується використовувати в кінці третього або в середині четвертого кварталу. Тому ми просимо їх наблизити зараз шляхом перерозподілу програми медичних гарантій для контрактування закладів охорони здоров'я, що надають допомогу хворим на COVID, у червні 2021 року з подальшим поверненням коштів, коли будуть внесені зміни до бюджету.

Попередні домовленості між Міністерством охорони здоров'я і Мінфіном є і Мінфін нас запевнив про те, що є шляхи наповнення фонду, з якого будуть повернені (Шум) гроші в програму медичних гарантій.

Тому я хотів би зараз відразу запобігти будь-яким фейкам, які зараз розганяються, що Міністерство охорони здоров'я не робить пріоритетом орфанні захворювання і вже забирає кошти з договорів керованого доступу. Це тимчасове наближення коштів з четвертого кварталу на червень для оперативного вирішення нагальних проблем. В подальшому кошти в програму централізованих закупівель і повернення їх під напрямок "Закупівлі інноваційних препаратів за договорами керованого доступу" Міністерство охорони здоров'я  спільно з Мінфіном забезпечить.

Дякую за увагу.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ТЕСЛЕНКО О.І. Немає зауважень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так. Тоді прошу питання. Іван Іванович Крулько.

 

КРУЛЬКО І.І. Шановний пане міністр! В мене якраз от питання тут не стільки "фейків", скільки от логіки наших рішень. От дивіться, законопроект прийнятий у першому читанні, який стосується якраз договорів керованого доступу, на наступний пленарний тиждень його парламент міг би розглянути. Там зауважень не буде.

Мова йде насправді про дороговартісні препарати, які стосуються, наприклад, дітей, хворих на СМА. І ці діти чекати не можуть препаратів, тому що на підтримку їхнього життя їм потрібно вже це, а не в жовтні, листопаді там чи колись наступного року. Тим більше, що родини в переважній більшості своїй просто таких коштів не мають фізично для того, щоб навіть купляти. Тут ясно, що має на себе брати держава цей тягар.

Тому в мене пропозиція до всіх нас. Якщо ми можемо, цей законопроект виноситься на друге читання. Він готовий, наскільки я знаю. Це не наш комітет головний. Але наступного тижня проголосувати. Якщо була б ваша активна позиція, Президент, я думаю, не заперечував би, щоб такий важливий соціальний законопроект  підписати. Змін до бюджету відповідно  вносити не треба було б ніяких. Іде літній період, коли парламенту залишилося працювати ще кілька парламентських тижнів, три парламентські тижні, враховуючи наступний.

Тому я просто що думаю? Що ми би могли за цей літній період все підготувати і вже влітку діти могли би ці препарати отримати, їх можна було б закупити. А так ми всю цю тему дійсно відкладаємо аж на осінь. І то у випадку, якщо гроші з'являться і ми якщо внесемо зміни до бюджету і знову на цю програму їх передбачимо. Тобто дуже багато якщо з’являється. Мені здається, що можна було би, мабуть, знайти інші...Я розумію, що  питання COVID, закупівлі вакцин - це теж тема суперважлива, № 1, але можна було б знайти інше джерело. І прохання - давайте спільно попрацюємо над тим, щоб все-таки наступного тижня ми цей закон проголосували в цілому. Це моя така пропозиція.

 

ЛЯШКО В.К. Дякую.

Окрім закону, потрібна ще оцінка медичних технологій. Зараз на програму централізованих закупівель Міністерству охорони здоров’я виділено близько 10 мільярдів гривень, з них 2,5 мільярди гривень передбачені на закупівлю препаратів для лікування орфанних захворювань. Ми повинні розуміти, що для того, щоб закрити одне орфанне захворювання, про яке ми говоримо зараз, СМА, щорічно держава повинна виділяти орієнтовно 7 мільярдів гривень, це досить дороговартісні препарати. Тому ми говоримо про те, що ми проводимо оцінку медичних технологій і проводимо можливість закупівлі за договорами керованого доступу. Можливість закупівлі за договорами керованого доступу  це не просто взяв і купив, це проводяться  перемовини з виробником, з країнами-виробниками, з послами для того, щоб суттєво зменшити вартість цих препаратів. Ціна по договорах керованого доступу є конфіденційною і це дозволяє  зменшувати вартість цих препаратів в рази, а то і в десятки разів. Саме тому ми говоримо, що  ми зараз розуміємо, що оцінку медичних технологій до кінця літнього періоду проведено не буде. Паралельно з цим ми проводимо оцінку медичних технологій зараз наразі для того, щоб використати економію коштів, яка утворилася в 2019 році, на інноваційні онкологічні препарати, і на цей час оцінка ще не завершена.

Тому ми, підходячи до цієї пропозиції раціонально,  розуміємо, що якщо у нас буде законопроект проголосований і оцінка проведеться, ми будемо використовувати внутрішній ресурс програми "Медичних гарантій", в якому передбачені кошти на орфанні захворювання, ті ж самі 2,4 мільярди гривень, для того, щоб закупити пріоритетні і покрити проблему. Тому прошу підтримати в цьому напрямку нас з розумінням того, що ми хочемо раціонально використовувати наявний у нас ресурс. 

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Ще є питання?

 

МОЛОТОК І.Ф. Є ще запитання, Юрію Юрійовичу.

Вікторе Кириловичу, коротеньке запитання. Декілька засідань тому в нас, на бюджетному комітеті, по 330-й постанові виділено було 55 мільйонів на медичну академію наук. Там не використані гроші в зв’язку, мабуть, з гарною ситуацією, яка склалась в державі в третій хвилі, зверніть на це увагу. Ці гроші точно допоможуть при їх правильному використанні в медичній галузі.

Дякую.

 

ЛЯШКО В.К. О 13 годині в мене буде президент Національної академії медичних наук з двома керівниками з профільних інститутів саме з цього питання.

 

МОЛОТОК І.Ф. Я на своєму підкомітеті звертав на це увагу. Я думаю, що він розкаже про це.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Ще є питання?

Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Дякую.

Шановний Юрію Юрійовичу, пропонується підтримати таке рішення комітету: погодити перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров’я на 2021рік відповідно до розпорядження Уряду № 588-р.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету пропозиція погодити перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров'я на 2021 рік згідно до розпорядження Уряду № 588-р. Прошу голосувати.

Володимире Володимировичу, будь ласка, оголошуйте.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Арістов.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько – утримався.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гевко. Не голосував.

Копанчук.

 

КОПАНЧУК О.Є. Копанчук – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський. Відсутній.

Трухін. Відсутній.

Цабаль – за.

Батенко. Відсутній.

Борт Віталій Петрович.

 

БОРТ В.П. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Герман.

 

ГЕРМАН Д.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко. Не голосував.

Гончаренко Олексій Олексійович. Не голосував.

Драбовський.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. За.

Дунаєв. Відсутній.

Забуранна Леся Валентинівна. Не голосувала.

Задорожній.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за, підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.

 

КУЗБИТ Ю.М. За, підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв.

 

КУНАЄВ А.Ю. Кунаєв – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе Антон Іванович. Бачу вашу руку, у вас мікрофон виключений. За.

Лаба Михайло Михайлович.

 

ЛАБА М.М. Лаба – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за, підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Люшняк.

 

ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за, підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Молоток Ігор Федорович.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук. Відсутній.

Пуртова Анна Анатоліївна.

 

ПУРТОВА А.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пушкаренко. Відсутній.

Саламаха Орест Ігорович.

 

САЛАМАХА О.І. Саламаха – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Северин Сергій Сергійович. Відсутній.

Тістик.

 

ТІСТИК Р.Я. Тістик – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. За.

Урбанський. Відсутній.

Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Шпак – за.

 

БАТЕНКО Т.І. Колеги, можна доєднати мене? Тарас Батенко.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Так. Батенко, помічаю, що "за", і доєднався до реєстрації.

22 – за. 1 – утримався. 4 – не голосували. Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую, колеги.

Щодо питань порядку денного рішення комітету прийняті. Оголошую засідання закритим. Дякую всім, що взяли участь.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку