СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

1 грудня 2021 року

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Доброго дня, шановні народні депутати, запрошені!

Володимире Володимировичу, підтвердіть, будь ласка, наявність кворуму.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кворум є. Присутні більше половини від складу Комітету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Прошу секретаря Комітету Цабаля Володимира Володимировича здійснювати підрахунок результатів голосування щодо рішень Комітету.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання.

Проект порядку денного у вас є.

Чи є пропозиції?

Будь ласка, Лесю Валентинівно.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Шановний Юрію Юрійовичу, шановні члени Комітету, прошу зняти з розгляду порядку денного: питання 2 пункт 3 – розпорядження Кабінету Міністрів № 1445-р, і питання 3 пункт 2 – постанова Кабінету Міністрів № 1217.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ще є пропозиції?

 

САЛАМАХА О.І. Додатково пропонується включити до порядку денного питання про погодження розподілу між місцевими бюджетами субвенції на закупівлю опорними закладами охорони здоров'я послуг щодо проектування та встановлення кисневих станцій (постанова Уряду № 1243).

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Ще є пропозиції?

Доводжу до вашого відома.

Сьогодні Кабінетом Міністрів подано до Верховної Ради доопрацьований до другого читання законопроект про державний бюджет на 2022 рік. Головою Верховної Ради України доручено Комітету оперативно та невідкладно підготувати такий законопроект для розгляду Верховною Радою. Оскільки його розгляд передбачено завтра на ранок, пропоную включити до порядку денного доопрацьований законопроект.

Пропоную так запланувати нашу роботу. Зараз ідемо по порядку денному з урахуванням пропозицій народних депутатів. Проходимо 2 законопроекти змін бюджету на 2021 рік, після цього пропоную зробити перерву, щоб мав секретаріат змогу напрацювати рішення на 2022 рік.

Запрошую всіх до кабінету порадитися перед прийняттям законопроекту на 2022 рік. Потім, як тільки секретаріат буде готовий, перейдемо до зали і будемо голосувати. Якщо немає заперечень, прошу проголосувати.

Прошу, Ігорю Федоровичу.

 

МОЛОТОК І.Ф. Є пропозиція: добавити в "Різному" питання про роботу комісії Фонду регіонального розвитку.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Прошу підтримати запропонований проект порядку денного з урахуванням пропозицій депутатів Арістова, Молотка, Забуранної та Саламахи. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Утримався – 1. Не голосував – 1. Решта – за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Перше питання про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради України і Бюджетним кодексом України.

Доповідає голова підкомітету Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Дякую, Юрію Юрійовичу.

За наслідками опрацювання законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, підготовлено та подано на ваш розгляд 61 законопроект. З них пропонується визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету, – 19, та такими, що впливають на показники бюджету, – 42, з них: 21 – мають безпосередній вплив та 21 – мають опосередкований вплив.

Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую. Є питання до доповідача?

Переходимо до прийняття рішення.

Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що не мають впливу на показники бюджету?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Не голосував – 1. Решта – за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Хто за те, щоб підтримати список законопроектів, що мають вплив на показники бюджету?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Не голосував – 1. Решта – за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Другий блок питань. Про погодження перерозподілу видатків державного бюджету, розподілу коштів, передачі бюджетних призначень, передбачених головним розпорядникам коштів державного бюджету, розподілу трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам.

Перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Національній академії медичних наук (розпорядження Уряду № 1301-р).

Шановні колеги, 17 листопада ми розглядали зазначене питання і за результатом не було прийнято позитивного рішення про погодження даного розпорядження, але це надзвичайно важливе питання – стосується дітей із вадами слуху.

Крім того, всі ми отримали звернення Української асоціації носіїв кохлеарних імплантів з проханням прийняти це рішення щодо зазначеного перерозподілу. Тому прошу з розумінням поставитися до проблем забезпечення надання медичної допомоги таким пацієнтам, до ситуації з закупівлею сучасного медичного обладнання на цю мету.

Прошу доповісти віце-президента Національній академії медичних наук.

 

ЗАБОЛОТНИЙ Д.І...(без мікрофону)...

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Пропонується підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень, підтримуємо.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Ми розглядали дане питання на підкомітеті, і за результатами опрацювання пропонується рекомендувати погодити встановлений розпорядженням Уряду № 1301-р перерозподіл видатків.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування пропозиція погодити встановлений розпорядженням Уряду за № 1301-р перерозподіл видатків державного бюджету. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Передача Державному агентству автомобільних доріг бюджетних призначень, передбачених Міністерству інфраструктури (постанова Уряду № 1186).

Доповідає заступник голови Державного агентства автомобільних доріг Івко Андрій Володимирович. Є Івко? А хто від автомобільних доріг? (Шум у залі)

І хто доповідати буде? Автодор де? Можете запросити Автодор?

Йдемо далі. Перерозподіл витрат державного бюджету, передбачений Міністерству освіти і науки, – знято.

Розподіл між місцевими бюджетами субвенції на здійснення заходів щодо підтримки територій, що зазнали негативного впливу внаслідок збройного конфлікту на сході України (розпорядження Уряду № 1446-р).

Доповідає державний секретар Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Ващенко Костянтин Олександрович.

 

ВАЩЕНКО К.О. Доброго дня, шановні народні депутати! Вашій увазі пропонується розпорядження Кабінету Міністрів від 17 листопада 2021 року № 1446-р про розподіл у 2021 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо підтримки територій, що зазнали негативного впливу внаслідок збройного конфлікту на сході України на суму 13 мільйонів гривень.

Відповідно до зазначеного розпорядження, це вже восьме розпорядження аналогічне в цьому році, планується придбати 30 об'єктів нерухомості для тимчасового проживання близько 106 внутрішньо переміщених осіб. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Дякую.

Пропонується підтримати таке рішення Комітету: погодити розподіл між місцевими бюджетами субвенції на здійснення заходів щодо підтримки територій, що зазнали негативного впливу внаслідок збройного конфлікту на сході України, згідно з розпорядженням Уряду № 1446-р.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно – за.

Рішення прийнято.

П'яте питання. Зміни до розподілу коштів, передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою 6621030 "Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Служби зовнішньої розвідки України" (розпорядження Уряду № 1447-р).

Доповідає перший заступник Голови Служби зовнішньої розвідки України Алєксєєнко Андрій Вікторович.

 

АЛЄКСЄЄНКО А.В. Шановний пане голово, шановні народні депутати члени Комітету, Служба зовнішньої розвідки звертається до вас з проханням підтримати, погодити перерозподіл коштів у сумі 14 мільйонів 650 тисяч гривень з будівництва житлового будинку у місті Києві на придбання житла на вторинному ринку, що дасть можливість до кінця року Службі зовнішньої розвідки забезпечити житлом ще певну кількість наших військовослужбовців. Зазначений перерозподіл вже затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів, як і сказав пан голова. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Немає заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Так. Вони були висловлені на засіданні підкомітету. Ми проговорили цю ситуацію з Лесею Валентинівною ... (без мікрофону)

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

Ми на підкомітеті розглядали дане питання, виникли зауваження щодо того, що більш економічно обґрунтованим є будівництво власного житла, але, враховуючи потребу, ми погодили даний перерозподіл. І також додатково просимо відзвітувати після реалізації даного перерозподілу, яким чином і де безпосередньо було придбано житло, в якому обсязі. Але в той же час рекомендуємо за результатами розгляду погодити даний перерозподіл.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування пропозиція погодити відповідно до розпорядження Уряду за № 1447-р зміни до розподілу коштів за бюджетною програмою щодо будівництва (придбання) житла для військовослужбовців Служби зовнішньої розвідки за напрямами згідно з додатком до розпорядження Уряду за № 183-р в редакції по розпорядженню Уряду за № 1447-р.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно – за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству внутрішніх справ (розпорядження Уряду № 1481-р).

Доповідає заступник Міністра внутрішніх справ Драп'ятий Богдан Євгенович.

 

ДРАП'ЯТИЙ Б.Є. Доброго деня, шановні члени Комітету!

Міністерство внутрішніх справ звертається з проханням погодити перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству внутрішніх справ на 2021 рік, затвердженим розпорядженням Кабінетом Міністрів України від 24 листопада цього року № 1481. В зв'язку із значним підвищенням протягом цього року вартості тарифів на комунальні послуги та енергоносіїв в органах системи МВС виникла додаткова потреба коштів на зазначені цілі.

Міністерство внутрішніх справ винайшло відповідні ресурси для покриття відповідних витрат, тому ми пропонуємо збільшити видатки для Національної гвардії України на суму 41 мільйон 675 тисяч, Державній міграційній службі України на 4 мільйона 585 тисяч гривень та Державній службі України з надзвичайних ситуацій на 25 мільйонів 719 тисяч гривень на оплату комунальних послуг за рахунок наших внутрішніх видатків з апарату Міністерства внутрішніх справ України та з Державної служби з надзвичайних ситуацій України.

Просимо погодити. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Ми також розглядали даний перерозподіл. І за результатами розгляду на підкомітеті рекомендуємо погодити розпорядження Уряду № 1481-р.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно – за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. По питанню № 2. Передача Державному агентству автомобільних доріг бюджетних призначень, передбачених Міністерству інфраструктури (постанова Уряду № 1186).

Доповідає перший заступник Міністра інфраструктури Шкураков Василь Олександрович.

 

ШКУРАКОВ В.О. Доброго дня, шановні народні депутати! До вашої уваги пропонується для погодження постанова Кабінету Міністрів від 17 листопада 2021 року № 1186 – деякі питання спрямування коштів державного дорожнього фонду.

Зазначеною постановою Уряд прийняв рішення щодо передачі бюджетних призначень, передбачених у 2021 році Міністерству інфраструктури у спеціальному фонді державного бюджету за програмою 3107280 "Фінансове забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху", відповідно до державних програм у сумі 100 мільйонів гривень на видатки розвитку.

Реалізація постанови забезпечить покращення стану ділянки автомобільної дороги загального користування державного значення Р-01 "Київ-Обухів" та покращення на ній схеми організації дорожнього руху, що призведе до зниження рівня дорожніх пригод та тяжкості їх наслідків.

На виконання вимоги частини восьмої статті 23 Бюджетного кодексу та пункту 3 постанови Кабінету Міністрів від 17 листопада 2021 року № 1186 просимо Комітет Верховної Ради України з питань бюджету погодити передачу відповідних бюджетних призначень.

Дякую. Доповідь закінчив.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

Ми розглядали дане питання на підкомітеті і пропонуємо підтримати зазначену постанову Кабінету Міністрів, а саме погодити передачу бюджетних призначень, встановлену пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів за номером 1186, врахувавши вимоги бюджетного законодавства щодо проведення видатків за спеціальним фондом державного бюджету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Не голосував – 1. Решта – за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Сьоме питання. Перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству у справах ветеранів, та розподіл між місцевими бюджетами додаткового обсягу субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб (розпорядження Уряду № 1444-р).

Доповідає заступник Міністра у справах ветеранів з питань цифрового розвитку, цифрової трансформації, цифровізації Левчук Володимир Олексійович.

 

ЛЕВЧУК В.О. Доброго дня, шановний пане голово, шановні народні депутати, шановні присутні! Розпорядженням Кабінету Міністрів України здійснено: перше, перерозподіл загальнодержавних видатків державного бюджету, а саме: зменшено на 839 тисяч гривень призначення за програмою 1511070 та збільшено на зазначену ж суму призначення за програмою 1511050.

По-друге, здійснено розподіл додаткового обсягу субвенцій за програмами 1511050 на виплату грошової компенсації 178 особам з числа АТО, ВПО в обсязі 282 мільйони 839 тисяч гривень; за програмою 1511070 на виплату грошової компенсації трьом особам з числа учасників Революції Гідності з інвалідністю І, ІІ групи в обсязі 3 мільйони 170,5 тисячі гривень. Прошу погодити зазначений розподіл субвенцій.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Дякую.

Пропонується підтримати таке рішення Комітету: погодити визначений розпорядженням Уряду № 1444-р перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству у справах ветеранів, та розподіл між місцевими бюджетами додаткового обсягу субвенцій на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету пропозиція: погодити визначені розпорядженням Уряду №1444-р перерозподіл видатків державного бюджету та розподіл між місцевими бюджетами додаткового обсягу субвенцій на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Не голосували – 2. Решта – за.

Рішення прийнято.

 

ЛЕВЧУК В.О. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Восьме питання. Перерозподіл видатків державного бюджету та розподіл між місцевими бюджетами додаткового обсягу субвенцій на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб (розпорядження Уряду № 1482-р).

Доповідає заступник Міністра у справах ветеранів з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій, цифровізації Левчук Володимир Олексійович.

 

ЛЕВЧУК В.О. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 листопада 2021 року № 1482-р здійснено: перше, перерозподіл видатків в межах загального обсягу бюджетних призначень Мінветеранів на 2021 рік у сумі 15 мільйонів 168,9 тисячі гривень, шляхом зменшення обсягу видатків споживання та відповідно збільшення обсягу видатків розвитку за програмою 1511040 на 8 мільйонів 147,6 тисячі гривень та 1511060 програми на 7 мільйонів 21,3 тисячі гривень.

По-друге, здійснено розподіл додаткового обсягу субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за жилі приміщення для деяких категорій осіб у розрізі адміністративно-територіальних одиниць за програмою 1511040 та 1511060.

Прошу погодити розподіл субвенцій за програмою 1511040, що дасть можливість виплатити в повному обсязі грошову компенсацію 16-и особам з інвалідністю I і II групи та членам сімей загиблих учасників АТО/ООС, за програмою 1511060, що дасть можливість виплатити в повному обсязі грошову компенсацію 12-и особам учасникам бойових дій на території інших держав з числа осіб з інвалідністю I і II групи. Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є заперечення у Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоревичу.

 

САЛАМАХА О.І. Дякую.

Пропонується підтримати таке рішення Комітету: погодити визначений розпорядженням Уряду № 1482-р перерозподіл видатків державного бюджету, передбачених Міністерству у справах ветеранів, та розподіл між місцевими бюджетами додаткового обсягу субвенцій на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб.

Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно – за.

Рішення прийнято.

 

ЛЕВЧУК В.О. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Передача бюджетних призначень та перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених для реалізації державних інвестиційних проектів (розпорядження Уряду № 1483-р).

Доповідає заступник Міністра економіки Новікова Ірина Юріївна.

 

НОВІКОВА І.Ю. Доброго дня, шановний голово! Доброго дня, шановні народні депутати!

Кабінетом Міністрів прийнято розпорядження 24 листопада 2021 року № 1483-р на підставі якраз рішення Міжвідомчої комісії з питань державних інвестиційних проектів, засідання якої відбулось 18 листопада. Таке рішення було схвалено за результатами моніторингу реалізації державних інвестиційних проектів за 10 місяців поточного року.

Проектом пропонується розподілити державні капітальні вкладення між державним інвестиційними проектами у сумі 575 мільйонів 438 тисяч 974 гривень. Тому фактично з 10-и державних інвестиційних проектів знімаються кошти і на інші 8 перерозподіляються. Перерозподіл було здійснено за принципом ефективного використання бюджетних коштів і за принципом – чи можуть вони бути використані до кінця року.

Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Пуртовій Анні Анатоліївні.

 

ПУРТОВА А.А. Дякую.

В розданих матеріалах надано копії протоколів вказаних засідань Міжвідомчої комісії та аналітичні матеріали щодо поточного стану реалізації державних інвестиційних проектів. За результатами опрацювання зазначеного питання пропонується рекомендувати Комітету погодити встановлені розпорядженням Уряду за № 1483-р передачу бюджетних призначень та перерозподіл видатків державного бюджету для реалізації державних інвестиційних проектів.

Прошу підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Пуртовою Анною Анатоліївною пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно – за.

Рішення прийнято.

 

НОВІКОВА І.Ю. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Далі. Зміни до розподілу та розподіл між місцевими бюджетами субвенції на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об'єктів соціально-культурної сфери (розпорядження Уряду № 1513?р).

Тут у нас доповідає Міністерство фінансів. Доповідає перший заступник Міністра фінансів Улютін Денис Валерійович.

 

УЛЮТІН Д.В. Дякую, Юрію Юрійовичу.

Шановні народні депутати, вам на розгляд пропонується розпорядження, деякі питання розподілу в 2021 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об'єктів соціально-культурної сфери. Зміни. Зміни підготовлені за пропозиціями обласних державних адміністрацій, зазначений розподіл коштів субвенції між місцевими бюджетами в обсязі 445,5 мільйона гривень.

Прошу підтримати. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Є питання до доповідача?

Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Підтримати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Дякую.

Пропонується підтримати таке рішення Комітету: погодити зміни до розподілу та розподіл між місцевими бюджетами субвенції на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об'єктів соціально-культурної сфери згідно з розпорядженням Уряду № 1513-р.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно – за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Додаткове питання. Про погодження розподілу між місцевими бюджетами субвенції на закупівлю опорними закладами охорони здоров'я послуг щодо проектування та встановлення кисневих станцій, постанова Уряду 1243.

Доповідає заступник Міністра охорони здоров'я України Ємець Петро Володимирович.

 

ЄМЕЦЬ П.В. Доброго вечора. Міністерство охорони здоров'я просить погодити розподіл 150 мільйонів гривень між місцевими бюджетами для закупівлі закладами охорони здоров'я послуг щодо проектування та встановлення кисневих станцій. Розподіл коштів здійснено пропорційно кількості кисневих станцій, які буде придбано централізовано, а саме буде придбано 196 кисневих станцій. Прошу підтримати.

Дякую за увагу.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає зауважень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Дякую.

Пропонується підтримати таке рішення Комітету: погодити розподіл між місцевими бюджетами субвенції на закупівлю опорними закладами охорони здоров'я послуг щодо проектування та встановлення кисневих станцій згідно з постановою Уряду № 1243.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Не голосував 1. Решта – за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Третій блок питань. Про погодження розподілу бюджетних призначень спеціального фонду державного бюджету, передбачених Міністерству фінансів (загальнодержавні видатки та кредитування) за бюджетною програмою щодо заходів, пов'язаних з боротьбою з COVID-19, шляхом передачі бюджетних призначень Міністерству охорони здоров'я для закупівлі товарів, робіт та послуг, необхідних для надання медичної допомоги пацієнтам з хворобою COVID?19, в Донецькій та Одеській областях, та збільшення за спеціальним фондом державного бюджету обсягу видатків розвитку за програмою 2311500 "Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров'я", постанова Уряду 1185.

Доповідає заступник Міністра охорони здоров'я Ємець Петро Володимирович.

 

ЄМЕЦЬ П.В. Просимо погодити виділення коштів у сумі 33 мільйони 481 тисяча гривень за рахунок заходів, пов'язаних з боротьбою з гострою респіраторною хворобою COVID-19, а саме: 24 мільйони 800 тисяч гривень на забезпечення закупівлі кисневих концентраторів у кількості 535 одиниць для Донецької області та 8 мільйонів 681 тисяча гривень для проведення капітального ремонту та закупівлі обладнання для Ананьївської багатопрофільної міської лікарні Одеської області. Завдяки проведенню цих ремонтних робіт та закупівлі обладнання буде додатково розгорнуто 40 ліжок з централізованим киснепостачанням для ковідних хворих. Прошу підтримати.

Дякую за увагу.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є заперечення у Міністерства фінансів?

 

УЛЮТІН Д.В. Немає заперечень.

 

АРІСТОВ Ю.Ю Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача?

Слово надається голові підкомітету Саламасі Оресту Ігоровичу.

 

САЛАМАХА О.І. Дякую.

Пропонується підтримати таке рішення Комітету. Погодити розподіл бюджетних призначень спеціального фонду щодо заходів, пов’язаних з боротьбою з коронавірусною хворобою та її наслідками, із спрямуванням їх для збільшення субвенції на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я для закупівлі товарів, робіт та послуг, необхідних для надання медичної допомоги пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19 в Донецькій та Одеській областях, згідно з постановою Уряду № 1185 з дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо використання коштів спеціального фонду бюджету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету пропозиція. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно – за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Четверте питання. Про підготовку до другого читання законопроекту про внесення змін до додатків № 1 та № 3 до Закону України "Про Державний бюджет на 2021 рік" (щодо реалізації інфраструктурних проектів та розвитку об’єктів соціально-культурної сфери) (№ 6298).

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Законопроект 6298 18 листопада прийнято за основу із скороченням строку підготовки до другого читання. Відповідно до статті 116 Регламенту до комітету надійшли пропозиції народних депутатів, згруповані в порівняльній таблиці, в кількості 724 пропозиції.

В підкомітеті за участю представників Мінфіну і Рахункової палати опрацьовано пропозиції і на розгляд комітету запропоновано порівняльну таблицю з проектом висновків щодо всіх пропозицій і остаточної редакції законопроекту. Водночас у порівняльній таблиці технічно неможливо відобразити остаточну редакцію додатків до законопроекту за формами, затвердженими законами.

Загалом в остаточній редакції пропонується врахувати ряд пропозицій щодо як збільшення дохідної, так і видаткової частини загального фонду. Пропонується комітету врахувати 154 пропозиції, з них 73в іншій редакції, 25 – частково і відхилити 570.

Рекомендувати Верховній Раді: по-перше, законопроект 6298 прийняти в другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції щодо тексту, викладеного в наданій порівняльній таблиці, а також з врахуванням підтриманих пропозицій щодо змін бюджетних показників у додатках до законопроекту, які формалізовані, згруповані в наданому проекті ухвали.

По-друге, у разі прийняття законопроекту в цілому як закону доручити комітету разом з Мінфіном забезпечити оформлення й візування додатків до відповідного закону з урахуванням підтриманих Верховною Радою пропозицій, а також з Головним юридичним управлінням внести необхідні редакційні і техніко-юридичні правки.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається першому заступнику міністра фінансів Улютіну Денису Валерійовичу.

 

УЛЮТІН Д.В. Дякую, Юрію Юрійовичу.

Шановні народні депутати, ми опрацювали на підкомітеті даний законопроект 6298 щодо дохідної частини. Разом з тим я хочу звернути особливу увагу на правку 43, яка була підтримана, і ризик її виконання, зважаючи на висновки Державної аудиторської служби і зважаючи на зобов'язання щодо саме таких схем і недопущення в майбутньому виникнення таких заборгованостей.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Ні.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Є питання до доповідача? Прошу.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Дякую.

Олексій Гончаренко. Хочу висловити свою позицію щодо 6298 в частині створення національного авіаперевізника. Я хочу, щоб це ми занесли в регламент. Впевнений, що мова йде про створення чергової корупційної "годівниці", мова йде про абсолютно беззмістовний проект, який нічим не завершиться. Впевнений, що через два роки ми будемо з вами це розглядати як проблему для державного бюджету, що ми, в принципі, наробили.

Я подавав відповідні правки до законопроекту 6298, які б дозволили перенаправити ці гроші (500 мільйонів гривень на створення національного авіаперевізника) на інші цілі: на виплату субсидій громадянам, що є сьогодні нагальною необхідністю, на погашення обслуговування державного боргу, що є сьогодні нагальною необхідністю. Тому на цих правках, які я подавав, я наполягаю і просив би, щоб ми їх розглянули і проголосували.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Наступний, хто там?

Антоне, прошу.

 

ЯЦЕНКО А.В. Шановні колеги, депутат Яценко Антон Володимирович.

Я подавав правку (я просто для стенограми хотів би) стосовно того, щоб гроші зробити перехідними по спортивній субвенції. Це враховано чи ні? Просто я не бачу в таблиці.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Лесю Валентинівно, прокоментуйте, будь ласка.

 

ЯЦЕНКО А.В. Це важливе питання. Дякую.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Справа в тому, що якраз по питанню по спортивній субвенції дана правка врахована, і вона буде перехідною на 2022 рік.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ще питання у кого є?

 

КУНАЄВ А.Ю. Народний депутат України Кунаєв Артем.

Шановні колеги, я теж хотів би висловитись стосовно національного авіаперевізника та його створення. Загалом я вважаю, що ми зі свого боку маємо підтримати ті ініціативи з розвитку інфраструктури в нашій державі, що є, але щоб навіть в опозиції не було жодних питань щодо національного авіаперевізника, я думаю, якщо б ми визначили як пріоритет те, що літаки для цього перевізника мають закупатися саме у національного виробника, а не у Airbus, то я думаю, що не було б жодних питань, тому що тут ми би створювали водночас і робочі місця, і … (шум у залі)

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу, Андрію.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Дякую, Юрію Юрійовичу.

Шановні члени Комітету, я прошу підтримати поправку № 67. Вона не є ресурсною. Також стосується перехідної субвенції з державного бюджету бюджету Житомирської області на реконструкцію бункеру для встановлення лінійного прискорювача Комунальному некомерційному підприємству "Житомирський обласний онкологічний диспансер" Житомирської обласної ради. Прошу підтримати.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ще питання які? Прошу.

 

КАМЕЛЬЧУК Ю.О. Шановні колеги, я попрошу кілька хвилин уваги, тому що ситуація непроста. Вона стосується мого округу. Це є … (без мікрофону) район місто Червоноград. І тут кілька речей, які хотів би озвучити.

Перше. Я просто в таблиці правок не знайшов свою правку, тому я зараз не готовий відповісти, ви її підтримали чи не підтримали, я по своєму прізвищу її не знайшов. У мене прохання до секретаріату повідомити мені зараз чи є ця правка в таблиці правок. Вона подавалася, вона зареєстрована, це підтверджено. Вона стосується шахти "Надія". Я розкажу коротко ситуацію. Будь ласка, приділіть 2 хвилини уваги, щоб ви зрозуміли повноту картини.

Минулого року ми проголосували, Верховною Радою України, про те, щоб виділити 51 мільйон гривень для закриття боргів. Це стосувалося зарплати шахти "Надія". Вони виникли у зв'язку з тим, що попередній менеджмент до середини 2019 року, і цим займаються правоохоронні органи, буквально "вивели" кошти. Ми приймали рішення так довго разом з Кабінетом Міністрів, з Верховною Радою, що працівники зневірилися, зупинили роботу, і у зв'язку з заборгованістю за електроенергію їх відключили від світла в той період, коли ми заплатили їм 51 мільйон гривень. Що ми створили таким чином? Вони приїжджали сюди під Офіс Президента, під Верховну Раду, під Кабінет Міністрів і під Міненерго. Ми таким чином шахту, яка може працювати і давати ще вугілля Україні кілька років, як мінімум 3 роки, пустили фактично по другому колу заборгованості.

Колеги, якщо можна, 2 хвилини, я закінчу. Це важливо, щоб ви зрозуміли повну картину. Ми цього ніде не обговорювали.

Якщо зараз Львівобленерго відключить електроенергію шахті "Надія", то понад 300 робітників, які зараз працюють, залишаться без роботи. Ми закриємо можливість шахті "Надія" видобувати тисячу тонн, які зараз видобувають, і закриємо можливість запустити лаву, яка може запуститися до кінця цього місяця, і вони будуть видобувати 3 тисячі тонн і додатково 300 людей можуть отримати роботу.

У чому питання по суті? Моя правка говорить про те, що ми просимо виділити їм можливість заплатити 36 мільйонів заборгованості по зарплаті, яка виникла в 2020 році, наприкінці року, перед тим, як їх перевели в програму по ліквідації. Я вас запевняю, зараз керівництво, яке працює на шахті "Надія", виплачує заборгованість всю вчасно, і додатково заробляючи кошти, виплачує навіть понаднормово і закриває самостійно борги по електроенергії. Проте швидкість заробітку їм не дозволяє закрити 13 мільйонів електроенергії. До 7 грудня їм поданий дедлайн, якщо вони не заплатять ці кошти, їх відключають. Ми лишаємо без роботи 300 плюс 300 можливих ще людей і можливості отримувати вугілля, яке нам дуже необхідне, від ще однієї шахти. Шахта "Надія" не належить до підпорядкування ДП "Львіввугілля". І шахту "Надія" перевіряли багато разів будь-які органи. Ви можете переконатися самостійно, що там немає крадіжок і так немає оцього моменту, що кажуть зараз, чи 80 на 20 виплачується, там виплачується і додатково виплачується. Повторю ще раз, ДП "Шахта "Надія" іде окремо від підпорядкування ДП "Львіввугілля". На ДП "Львівугілля" ситуація інакша.

Зараз, за останньою інформацією, Міненерго дає, каже мені, 36 мільйонів в них доступно чи 38 (плутаються трішки). Мінфін говорить про те, що в них доступно 46 мільйонів. Треба 49 з копійками.

Тому я прошу на даний момент: перше, повідомити, чи дійсно правка була зареєстрована, чи вона врахована, чи вона врахована частково; і друге, підтримати дану пропозицію, яка говорить про те, що змінити в бюджетній стрічці, фактично додатково, 4 мільйони, якщо Мінфін підтверджує на даний момент, що по залишку на програмі ліквідації є 46 у Міненерго. Чи може представник Мінфіну підтвердити, що на залишку в програмі по ліквідації є 46 мільйонів? Тоді я відповідно зможу сформулювати своє прохання на даний момент. Або, пробачте, я "вмиваю руки" і ця історія буде між шахтарями і всіма решта.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Я прошу прокоментувати першого заступника міністра фінансів всі зауваження народних депутатів, починаючи з Олексія Олексійовича.

 

УЛЮТІН Д.В. По шахті "Надія". Станом на 01.10, зараз я вам скажу, які в нас цифри є по шахті "Надія". Можливо, просто Міненерго знає якісь цифри, які не знаємо ми. В 2021 році за програмою по ліквідації – 107 мільйонів план на рік, факт на 01.10 – 62. Тобто в них до кінця року ще 45 мільйонів є.

А безпосередньо по цій програмі, відсутність затвердженого проекту ліквідації шахт та рішення Кабміну про ліквідацію на зазначену суму. Можливо, тут проблеми є, але вони там постійно є.

 

КАМЕЛЬЧУК Ю.О. Ще раз, я просто хочу, щоб ви зрозуміли. 46 мільйонів до кінця року – це передбачено те, що в поточному році їм витрати потрібні. Йде мова про 2020 рік. Міненерго повідомляє, що в них вільних коштів 36 мільйонів. Тоді фактично, спираючись на ваші дані, їм не вистачає 13 мільйонів на закриття електроенергії. Зрозумійте мене, ми закриємо зарплату і закриємо шахту, якщо не дамо їм на електроенергію.

Тоді фактично я повертаюся до того прохання, яке було на початку – прохання виділити додатково 13 мільйонів гривень для закриття заборгованості по електроенергії. Ми втратимо шахту і 600 робочих місць. Вибирайте.

 

УЛЮТІН Д.В. Я просто звертаю увагу, що шахта "Надія" фінансується за програмою, і ви пропонуєте збільшити програму "Заходи з ліквідації неперспективних вугледобувних підприємств".

 

КАМЕЛЬЧУК Ю.О. Правильно. Пояснити вам далі логіку? Шахта "Надія" до того, як вона увійшла в програму ліквідації в 2021 році, в кінці 2020-го ці документи розглядалися, працювала 20 років після того, як Міненерго прийняло рішення про її ліквідацію. До того 20 років видобувало вугілля. Зараз є можливість працювати шахті за попередньою програмою ще мінімум 3 роки. На 2022 рік програма під Міненерго була затверджена для видобутку.

Ми можемо зберегти це підприємство або знову буде ситуація, як в кінці 2020 року. Хочете, буде нове коло? Відключають шахту від електроенергії, люди продовжують працювати, їм змушені нараховувати зарплату, знову вникає додатковий борг по зарплаті і нікуди не зникає борг по електроенергії. Будемо мати додатково ще 50 мільйонів.

Або ми в цьому році виділимо 13 або в наступному додамо ще 50 приблизно. Тому що борги під час закриття, я нагадаю всім, я думаю, ви це знаєте, під час ліквідації повної підприємства будь-якого, в тому числі і шахти, борги зобов'язані погасити всі! Це рано чи пізно. Зараз є можливість забути про шахту або її зберегти, закривши цих 13 мільйонів, або на наступний рік зібрати більше, але вже без робочих місць, про які я називав, не буду повторювати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шановні колеги, а про яку правку ви зараз говорите?

 

КАМЕЛЬЧУК Ю.О. Власне, це було перше питання. Тому що розглянувши таблицю я не знайшов своє прізвище. Якщо можна, хто може знайти номер цієї правки? В електронному варіанті її немає.

 

ЗАБУРАННА Л.В. 399 і 404.

 

КАМЕЛЬЧУК Ю.О. Дякую, Лесю.

Тоді йдемо про ці правки, так.

 

ГЕРМАН Д.В. Можна буквально один момент? Річ в тім, що минулого року, коли ми виділяли кошти на цю шахту, нам така ж сама була інформація, що даних коштів буде достатньо для того, щоб повністю розрахуватися з боргами і закрити.

То якщо ми чітко розуміємо, що цих 13 мільйонів вистачить для того, щоб розрахуватися з боргами і наступного року ми її не фінансуємо, бо ми її закриємо, то це питання "О'кей". Тоді це зрозуміло, ця програма, воно входить в ідеологію саме цієї програми.

 

КАМЕЛЬЧУК Ю.О. Так, дивіться, я можу справді підтвердити, в цьому році жодних додаткових заборгованостей не виникало. За електроенергію, в тому числі, власними силами підприємством було розраховано: трохи менше одного мільйона гривень по електроенергії вони самостійно від власного заробітку закрили. Це без всілякої допомоги.

 

ТРУХІН О.М. У мене питання: а що, можна видавати кожному депутату по плюс 50, ні? Тому що от у Володі є ініціатива. На Тернопіль є куди? Ну, все, тоді давайте голосувати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Давайте так, пройдемо по всім правкам, які були запропоновані. Ще було у Олексія Олексійовича та Кунаєва, у них одна пропозиція: змінити розпорядника коштів. Різні? Тоді озвучте ще раз, щоб Перший заступник зміг вам відповісти і позицію Мінфіну по цим правкам.

Номер правки, будь ласка?

 

КУНАЄВ А.Ю. Це взагалі просто була як пропозиція про розпорядника коштів. Це не було як окрема правка.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Добре. А є Гончаренко?

Добре, колеги, тоді у нас є 67-а. Позиція Мінфіну.

 

УЛЮТІН Д.В. Ми проходили дану правку. Річ у тім, що це залишки 2020 року. В 2021 році цієї програми немає. Ми не можемо її перенести на 2022 рік.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Шановні колеги, ви наполягаєте, щоб ми їх поставили на голосування, ці ваші правки?

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. По перевізнику – так, наполягаю.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Олексію Олексійовичу, який її номер, правки?

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. У цьому талмуді… Моя правка, яка передбачає перерозподіл коштів національного авіаперевізника. Я вже аргументи казав.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу секретаріат знайти номер правки, щоб ми проголосували чітко з номером. Дякуємо.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Давайте, поки шукають, проголосуємо.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування пропозиція, ставиться на підтвердження яка?

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. 536-а.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставлю на підтвердження правку 536-у Олексія Олексійовича.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? За – 3. Рештаутримались.

Рішення не прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Андрію, на вашій правці ви наполягаєте? Ми ставимо на підтвердження?

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Юрію Юрійовичу, в цьому році не використані були кошти, тому що дійсно не було цієї програми, тобто не було коду програми. Тобто є прохання підтримати поправку, щоб кошти залишилися в обласному бюджеті і на наступний рік відповідно до програми були використані.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Шановні колеги, ставиться на підтвердження правка Андрія Пузійчука 67-а. Нагадую вам, що цієї програми в наступному році не буде, тому ставимо на прохання нашого колеги на підтвердження цю правку.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? 8 – за. Хто проти? Хто утримався? 12 – утримались. Решта не голосували.

Рішення не прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. І останні дві правки. Які номери?

 

КАМЕЛЬЧУК Ю.О. 399-а і 404-а, якщо не помиляюсь.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Вони на одну тему.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. А яка там сума?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. 49,9 мільйонів. 399-а без джерела.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так, ставиться на підтвердження, по-перше, правка пана Камельчука 399-а.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався?

1 – за. Решта – утримались.

Рішення не прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування ще одна правка, 404-а.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався?

4 – за. 2 – не голосували. Решта – утримались.

Рішення не прийнято.

 

КРУЛЬКО І.І. Можна? У мене ще є.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Питання?

 

КРУЛЬКО І.І. Поправка є.

Шановні колеги! Вчора хто був присутній на підкомітеті з питань видатків, де ми розглядали детально цей законопроект, я, власне, через це і не беру слово, бо ми вчора все пройшли, поправка номер 60, яку я подавав, я дякую, вона врахована в законопроекті. Мова йде про території, які знаходяться в 30-кілометровій зоні від АЕС. Тут є колеги, які дуже добре знають цю проблему. Цим територіям, ми прийняли рішення (і це є в таблиці), субвенція, яка мала бути розподілена між ними на цей рік, 137 мільйонів, переноситься на 2022 рік. І таким чином вона буде збільшена. Але для того, щоб у наступному році ці кошти були на відповідних територіях, потрібно, щоб головний розпорядник, а зараз це Міненерго, здійснив розподіл відповідних коштів між територіями фізично. Ясно, що вже території в цьому році кошти не отримають, але щоб їх зберегти, зафіксувати на наступний рік, їх треба розподілити в цьому році.

Тому, що я прошу зараз Комітет? Щоб ми проголосували і дали доручення листом Комітету, Міністерству енергетики здійснити відповідний розподіл між територіями на виконання проголосованої нами поправки номер 60. Я прошу, щоб ми проголосували, ще раз кажу, відповідне доручення Міненерго здійснити розподіл між територіями, які входять в 30?кілометрову зону АЕС. Тоді ця поправка, яку ми підтримуємо зараз, буде працювати в наступному році. Прошу колег підтримати таку пропозицію.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Денисе Валерійовичу, прокоментуйте, будь ласка, пропозицію Івана Івановича.

 

КРУЛЬКО І.І. Денисе Валерійовичу, я ще раз повторюю, бо ви не чули. Значить, дивіться, пропозиція: поправка, з якою ми вчора погодились, перенести 137 мільйонів на наступний рік, ми погодилися з нею, це поправка номер 60. Але щоб вона була, Міненерго мусить зробити розподіл між відповідними територіями. Тому пропозиція моя, щоб ми зробили протокольне доручення і підписали лист комітету на Міненерго про те, щоб Міненерго в грудні зробило відповідний розподіл між територіями.

Підтримується?

 

УЛЮТІН Д.В. Так.

 

КРУЛЬКО І.І. Мінфін підтримує. Прошу тоді проголосувати.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Тоді прошу вас проголосувати запропоновану пропозицію Івана Івановича: дати протокольне доручення здійснити розподіл… Як там називається?

 

КРУЛЬКО І.І. Здійснити розподіл субвенції між територіями, які знаходяться у 30-кілометровій зоні від АЕС, і подати на погодження комітету.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую. Прошу голосувати.

 

ГЕРМАН Д.В. Можна додаткове запитання і уточнення? Іване Івановичу, зараз мова йде про те, що в бюджеті на 2022 рік Міністерство фінансів вже передбачило 200 мільйонів коштів цієї субвенції. Тому ми зараз голосуємо за доручення і збереження коштів, означає …

 

КРУЛЬКО І.І. Це означає, що наступному році, якщо Міненерго здійснить доручення нашого комітету, то буде 337. Ми зберігаємо ці 137 на наступний рік. Ось пропозиція. Роблять розподіл на 2021 рік, але кошти території отримають з 2022 року.

 

АРІСТОВ Ю.Ю Так, з 2021. А якщо не...

 

КРУЛЬКО І.І. То вони перейдуть на 2022-й.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Прошу голосувати, колеги.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно.

Рішення прийнято.

 

ТРУХІН О.М. Є ще пропозиція. Колеги, є 59 правка, котру ми не врахували на підкомітеті, це дуже важлива правка про перехідну субвенцію, котра дуже потрібна Федорову, нашому міністру, особисто він прохав. Якщо є така ваша ласка, подивіться, абсолютно не ресурсна правка, та субвенція, котра пішла на місця, щоб вона залишилась, щоб люди встигли її освоїти, реалізувати всі проекти, для того, щоб Федоров міг дійсно показати результат і дійсно реформа була успішна.

 

ГЕРМАН Д.В. Додатковий коментар. Так, дійсно, вони зробили перерахунок цієї субвенції, знайшли ті кошти, які ще до кінця року будуть ефективно використані та освоєні на початку наступного року. Тому є прохання підтримати цю правку, тому що це дійсно ті кошти, які принесуть користь вже в наступному році, прямо на початку року.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Добре. Тоді ставлю на голосування правку № 59 на врахування. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Не голосував – 1. Решта – за.

Рішення прийнято.

 

ШПАК Л.О. Ще є питання. Прошу внести зміни в Прикінцеві положення, тут щодо субвенції на спеціальні служби протидії домашньому насильству. Ці кошти були виділені місцевим бюджетам на створення мережі спеціальних служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства. В даному випадку залишились невикористані кошти і проект буде не реалізований, що буде достатньо шкода. Прошу ці кошти залишити на рахунках загального фонду відповідних місцевих бюджетів для здійснення відповідних витрат саме в 2022 році, тобто для того, щоб завершити даний проект.

Зараз присутня у нас заступник міністра соціальної політики Ревук Ольга Миколаївна. Якщо є питання, вона може прокоментувати. Також роздані матеріали щодо цієї правки.

Дякую.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Я попереджаю, що цієї правки немає в таблиці.

 

ШПАК Л.О. Колеги, просимо підтримати.

 

ГЕВКО В.Л. Є пропозиція. Проголосувати процедурно поіменно і підтримати цю поправку. Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Я вам зачитаю, як це процедурно робиться, щоб зрозуміли.

Відповідно до пункту четвертого частини 1 статті 15 Закону України "Про комітети Верховної Ради України", згідно з якою комітет при здійсненні законопроектної функції має право вносити пропозиції і правки під час розгляду на своєму засіданні законопроекту, таку пропозицію необхідно окремо поставити на голосування щодо її включення до порівняльної таблиці від членів комітету і врахування. Зазначене голосування має бути поіменним для того, щоб у разі підтримки такої пропозиції її включити до порівняльної таблиці від тих членів комітету, які підтримали таку пропозицію. Тому необхідно прийняти процедурне рішення для проведення поіменного голосування. Таке рішення має бути підтримане не менше, як третиною присутніх на засіданні членів комітету згідно з частиною третьою статті 44 Закону України "Про комітети Верховної Ради України".

Тому прошу народного депутата Шпак Любов чітко озвучити додаткову пропозицію та її розповсюдити серед членів комітету.

 

ШПАК Л.О. Розділ "Прикінцеві положення" доповнити пунктом 11 такого змісту: "Установити, що на кінець 2021 року, як виняток з положень частини 12 статті 23 та частин 1 і 2 статті 57 Бюджетного кодексу України, залишки коштів за субвенцією з державного бюджету місцевим бюджетам на створення мережі спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознаками статі, наданою із загального фонду державного бюджету за кодом програмної кваліфікації видатків та кредитування державного бюджету 2511240, зберігаються на рахунках загального фонду відповідних місцевих бюджетів для здійснення відповідних витрат у 2022 році з урахуванням їх цільового призначення".

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування процедурне рішення щодо поіменного голосування щодо такої додаткової пропозиції. Зараз згідно списку наберемо третину від присутніх, тоді зупиняємося, формуємо таблицю авторів і після цього зможемо її голосувати.

Володимире Володимировичу, будь ласка, рахуйте.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Арістов.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Я – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.

 

КРУЛЬКО І.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гевко.

 

ГЕВКО В.Л. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.

 

КОПАНЧУК О.Є. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. За.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. П'ять.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Трухін.

 

ТРУХІН О.М. За.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шість.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль. (Шум у залі)

Батенко. Немає.

Борт. Немає.

Герман.

Гнатенко.

 

ГНАТЕНКО В.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко. Немає, вийшов.

Драбовський.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв.

 

ДУНАЄВ С.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Забуранна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 12 – за.

 

КРУЛЬКО І.І. Ні, так давайте уже всіх пройдемо.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Молоток.

 

МОЛОТОК І.Ф. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак – за, так?

Все, 14 – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Зробимо все, як в кодексі. Ставлю на голосування згоду на поіменне голосування за процедурне рішення для проведення поіменного голосування.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно – за.

Всі згодні на поіменне голосування.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Тепер голосуємо, вибачте, заново.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Попередньо озвучену пропозицію – поіменне голосування.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так.

Ставиться на голосування рішення щодо поіменного голосування щодо такої додаткової пропозиції, озвученої Шпак. Прошу.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Арістов.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.

 

КРУЛЬКО І.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гевко.

 

ГЕВКО В.Л. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.

 

КОПАНЧУК О.Є. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Трухін.

 

ТРУХІН О.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – за.

Батенко. Немає.

Борт. Немає.

Герман.

 

ГЕРМАН Д.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко.

 

ГНАТЕНКО В.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко. Немає.

Драбовський.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв. Немає.

Забуранна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Молоток.

 

МОЛОТОК І.Ф. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.

 

ШПАК Л.О. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.

 

КУЗБИТ Ю.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв.

 

КУНАЄВ А.Ю. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе.

 

КІССЕ А.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лаба.

 

ЛАБА М.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Люшняк.

 

ЛЮШНЯК М.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пуртова.

 

ПУРТОВА А.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук. Немає.

Пушкаренко. Немає.

Саламаха.

 

САЛАМАХА О.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Северин.

 

СЕВЕРИН С.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.

 

ТІСТИК Р.Я. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Немає.

27 – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Рішення прийнято.

Отже, зазначену пропозицію буде включено до порівняльної таблиці від членів Комітету, які підтримали зазначену пропозицію, та зазначити про її врахування.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ця пропозиція буде врахована в іншій редакції, тому що там названо код. Цей код буде дописаний до тих всіх, щоб в одній логіці. Тобто не назва, а код буде вписаний уже в остаточній редакції.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Так. Тоді ще треба нам голосувати за неї?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ви включили цю пропозицію і врахували. Тепер все голосувати треба з урахуванням всіх пропозицій.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція згідно з розданим проектом ухвали, а саме: пропонується комітету врахувати 154 пропозиції, з них 73 – в іншій редакції, 25 – частково. І відхилити 570 пропозицій. З уточненням врахування 59-ї і щойно проголосованої додаткової пропозиції. І рекомендувати Верховній Раді України, перше, законопроект 6298 прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції щодо тексту, наданого в порівняльній таблиці, а також з урахуванням підтриманих пропозицій щодо змін бюджетних показників у додатках до законопроекту, які формалізовані і згруповані в наданому проекті ухвали.

Друге, в разі прийняття законопроекту 6298 в цілому як закону доручити комітету разом з Мінфіном забезпечити оформлення і візування додатків до відповідного закону з урахуванням підтриманих Верховною Радою пропозицій, а також разом з Головним юридичним управлінням при оформленні відповідного закону внести до нього необхідні редакційні і техніко-юридичні правки. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Не голосував – 1. Решта – за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

П'яте питання. Про підготовку до другого читання законопроекту про внесення змін до додатку № 1 та № 3 до Закону "Про Державний бюджет на 2021 рік" (щодо надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню COVID-19), номер 6297.

Слово надається голові підкомітету Забуранній Лесі Валентинівні.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Дякую.

18 листопада законопроект прийнято Верховною Радою за основу. У встановлений термін з 19 по 25 листопада включно надійшло 706 пропозицій народних депутатів.

З огляду на мету законопроекту пропонується підтримати, врахувати повністю/частково або в іншій редакції пропозиції щодо: збільшення додатково на 5 мільярдів за новою бюджетною програмою «Надання допомоги на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2» (доручення Уряду: затвердити порядок надання допомоги на період здійснення даних заходів); передбачення збільшення видатків загального фонду державного бюджету за бюджетною програмою 3511380 на 2,2 мільярда гривень. Окремо пропонується розглянути пропозиції номер 58, 75, 146 щодо внесення змін до пункту 2 Закону про внесення змін…(без мікрофону)

Отже, за результатами розгляду на підкомітеті пропонується відхилити 585 пропозицій і підтримати таке рішення: рекомендувати законопроект 6297 прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом, з урахуванням внесення необхідних техніко-юридичних і редакційних правок.

 

ТРУХІН О.М. Вибачте, колеги, є доповнення до того, що наша поважна колега Леся Валентинівна озвучила. Є правка, котру хотів би оголосити від колективу народних депутатів, у тому числі Леся Валентинівна її підтримала, до цього законопроекту. Вона є у вас роздана, розмножена, але я її зачитаю:

"Керуючись статтею 93 Конституції України і статтею 89 Закону України "Про Регламент Верховної Ради України", у підготовці проекту Закону України про внесення змін до додатків № 1 та № 3 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" (щодо надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2) (реєстр. № 6297 від 08.11.2021), до другого читання.

Просимо врахувати таку пропозицію. В назві законопроекту, тексті та додатках слова "щодо надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" замінити словами "щодо надання допомоги в рамках програми "е-Підтримка", техніко-юридичне уточнення, оскільки відповідно конкретизація назви законопроекту не у повній мірі охоплює предмет регулювання даного законопроекту.

Друге. Розділ I законопроекту доповнити новим пунктом такого змісту… "Прикінцеві положення" доповнити новим пунктом такого змісту: "Встановити, що порядок надання допомоги в рамках програми "е?Підтримка", її розмір та вимоги до суб'єктів затверджені Кабінетом Міністрів України".

Третє. Розділ II законопроекту доповнити новим пунктом такого змісту: "Кабінету Міністрів України у триденний строк з дня набрання чинності цього закону прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього закону".

І четверте. У додатку 2 до даного законопроекту щодо змін до додатку № 3 до Закону України "Про Державний бюджет на 2021 рік" назву бюджетної програми "Надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом", викласти у такій редакції: "Надання допомоги в рамках програми "е-Підтримка".

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Ставиться на голосування процедурне рішення щодо поіменного голосування щодо такої додаткової пропозиції. Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно – за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Тепер, ставиться на поіменне голосування питання про включення до порівняльної таблиці щодо законопроекту № 6297 озвученої народним депутатом Трухіним Олександром Миколайовичем пропозиції.

Володимире Володимировичу, будь ласка, оголошуйте членів Комітету за списком та рахуйте.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Арістов.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько. Немає.

Гевко.

 

ГЕВКО В.Л. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.

 

КОПАНЧУК О.Є. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський. За?

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Трухін.

 

ТРУХІН О.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – за.

Батенко. Немає.

Борт. Немає.

Герман.

 

ГЕРМАН Д.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко. Немає.

Гончаренко. Немає.

Драбовський.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв. Немає.

Забуранна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.

 

КУЗБИТ Ю.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв.

 

КУНАЄВ А.Ю. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе. Немає.

Лаба.

 

ЛАБА М.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко. Вийшов.

Люшняк.

 

ЛЮШНЯК М.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Молоток.

 

МОЛОТОК І.Ф. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук. Вийшов.

Пуртова.

 

ПУРТОВА А.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пушкаренко. Немає.

Саламаха.

 

САЛАМАХА О.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Северин.

 

СЕВЕРИН С.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.

 

ТІСТИК Р.Я. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Немає.

Шпак.

 

ШПАК Л.О. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.

 

КРУЛЬКО І.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 24 – за.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Рішення прийнято.

Отже, зазначену пропозицію буде включено до порівняльної таблиці від членів Комітету, які підтримали зазначену пропозицію, та зазначено про її врахування із уточненням висновків щодо інших пропозицій.

Чи є зауваження у Рахункової палати?

 

ЯРЕМЧУК І.М. Немає.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Слово надається першому заступнику Міністра фінансів Улютіну Денису Валерійовичу.

 

УЛЮТІН Д.В. Ми опрацювали даний законопроект у підгрупах, і він можливий для розгляду.

Дякую.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Дякую.

Є питання по цьому законопроекту?

Тоді переходимо до прийняття рішення.

Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Забуранною Лесею Валентинівною пропозиція згідно з розданим проектом ухвали, а саме:

пропонується Комітету врахувати 121 пропозицію (з них 86 в іншій редакції, 5 – частково) і відхилити 585 пропозицій із врахуванням додатково проголосованої пропозиції та рекомендувати Верховній Раді:

перше, законопроект 6297 прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції щодо тексту, викладеного у наданій порівняльній таблиці, а також з урахуванням підтриманих пропозицій щодо змін бюджетних показників у додатках до законопроекту, які формалізовані і згруповані у наданому проекті ухвали;

друге, у разі прийняття законопроекту 6297 в цілому як закону доручити Комітету разом з Міфіном забезпечити оформлення і візування додатків до відповідного закону з урахуванням підтриманих Верховною Радою пропозицій, а також разом з Головним юридичним управлінням при оформленні відповідного закону внести до нього необхідні редакційні і техніко-юридичні правки.

Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно – за.

Рішення прийнято.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шановні колеги, оголошується перерва для вивчення народними депутатами підготовленого Урядом до другого читання законопроекту 6000.

"Різне" у нас буде в кінці, після бюджету.

 

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

02 грудня 2021 року

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шановні народні депутати, продовжуємо засідання, але оголошую його закритим.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку