Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 4 жовтня 2011 року розглянув проект Закону України про внесення змін до Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України щодо забезпечення належного соціального захисту працівників відомчих закладів та установ, поданий народним депутатом України В.А. Бевзом (реєстр. № 9108 від 06.09.2011р.).
Законопроектом пропонується шляхом внесення змін до пункту 11 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України вилучити положення, яким Кабінету Міністрів України доручається протягом року розробити проекти законів України з питань охорони здоров’я щодо передачі відомчих установ та закладів охорони здоров'я до сфери управління центрального органу виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони здоров'я.
Як зазначає автор, на відомчі медичні заклади, які обслуговують військовослужбовців, працівників залізничного транспорту, правоохоронних органів, членів їх сімей, осіб, звільнених з військової служби в запас або у відставку, а також категорій осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» покладено спеціальні функції, які відсутні в системі Міністерства охорони здоров’я України, а саме: проведення військово-лікарської експертизи з психолого-психіатричним обстеженням; щорічний контроль за фізичним та психологічним станом здоров’я працівників з відповідною корекцією, медичне супроводження працівників при виконанні оперативно-службових завдань.
Проте, необхідно зауважити, що Програмою економічних реформ на 2010-2014 роки цілями реформування медичної сфери визначено забезпечення рівного й справедливого доступу всіх членів суспільства до медичних послуг належної якості, що відповідає проголошеним Конституцією України принципам системи охорони здоров’я.
Слід також врахувати, що Постановою Верховної Ради України від 04.06.2010р. № 2318 «Про Основні напрями бюджетної політики на 2011 рік» (пункт 14 додатку 2) схвалено пропозиції Верховної Ради України щодо здійснення поетапної передачі відомчих бюджетних установ соціально-культурного призначення до сфери управління міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідають за реалізацію державної політики у відповідній галузі.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України, зазначає, що аналіз відповідних положень Конституції України та законів України з питань управління державною власністю дає підстави стверджувати, що повноваження передачі об’єктів державної власності (в тому числі відомчих установ та закладів охорони здоров'я) від одного центрального органу влади до сфери управління інших органів належать до сфери виконавчої влади. Зокрема, такий підхід відображений у пункті 6 статті 116 Конституції України, за змістом якої управління об’єктами державної власності відповідно до закону здійснює Кабінет Міністрів України (копія висновку додається).
Міністерство фінансів України вважає, що прийняття цього законопроекту є недоцільним.
Водночас, слід звернути увагу, що даний законопроект є аналогічним за змістом законопроекту за реєстр. № 8338, який 11 травня 2011 року не підтримано Верховною Радою України для включення до порядку денного восьмої сесії. Крім того на розгляді Верховної Ради України знаходиться законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо підпорядкування відомчих закладів охорони здоров’я), поданий народними депутатами України А.А. Кожем’якіним, Р.О. Забзалюком (реєстр. № 8522), який Комітет з питань бюджету розглянув і пропонує відхилити (висновок Комітету від 09.09.2011р.).
За підсумками розгляду законопроекту Комітет з питань бюджету ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України щодо забезпечення належного соціального захисту працівників відомчих закладів та установ, поданий народним депутатом України В.А. Бевзом (реєстр.№ 9108 від 06.09.2011р.), відхилити.