Повідомлення

Перейти до розділу
15 вересня 09:36
Проект Закону про Державний бюджет України на 2023 рік за реєстр. №8000 від 14.09.2022 посилання...
16 грудня 13:53
Закон України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" посилання...
27 серпня 15:12
Бюджетна декларація на 2022-2024 роки /схвалена Кабінетом Міністрів України у 2021 році та подана з відповідними матеріалами/ та Постанова ВРУ від 15.07.2021 №1652-IX «Про Бюджетну декларацію на 2022-2024 роки» докладніше
22 вересня 10:03
У Верховній Раді відбулося представлення законопроекту про Державний бюджет України на 2023 рік докладніше
20 вересня 17:23
Щодо представлення законопроекту про державний бюджет на 2023 рік докладніше
20 вересня 17:19
Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини докладніше
19 вересня 18:28
Щодо підготовки до другого читання проекту Закону України про внесення зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» щодо використання коштів державного дорожнього фонду (реєстр. № 7669) докладніше
13 вересня 15:04
Юрій Арістов: Вже зовсім скоро побачимо проект бюджету на наступний рік докладніше
06 вересня 09:51
Комітет з питань бюджету інформує про поточний стан виконання державного бюджету за січень-серпень 2022 року докладніше
05 вересня 10:48
Щодо плану роботи Комітету з питань бюджету на восьму сесію Верховної Ради України дев’ятого скликання докладніше
02 вересня 11:24
Про основні підсумки роботи Комітету з питань бюджету у період сьомої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання (лютий 2022 року – вересень 2022 року) докладніше
06 вересня 2022, 09:51

Комітет з питань бюджету інформує про поточний стан виконання державного бюджету за січень-серпень 2022 року

 

У Комітеті Верховної Ради України з питань бюджету проаналізовано оперативну інформацію Міністерства фінансів України /далі – Мінфін/ і Державної казначейської служби України /далі – Казначейство/ щодо виконання загального фонду державного бюджету за січень-серпень 2022 року, окремі рішення Кабінету Міністрів України з даного питання та відмічено, насамперед, таке.

До загального фонду надійшли доходи в обсязі 938,6 млрд грн, що більше уточненого плану на звітний період на 134,2 млрд грн, або на 16,7% (зокрема, у серпні надійшло 204,6 млрд грн). Порівняно з відповідним періодом минулого року такі доходи збільшилися на 34,1%, або на 238,6 млрд грн.

На стан виконання таких доходів позитивно вплинуло понадпланове надходження окремих доходів, з яких найбільше щодо: грантів від від урядів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ (+265,3 млрд грн, що не планувалися у державному бюджеті та надійшли у: лютому – 3,6 млрд грн, квітні – 17,9 млрд грн, травні – 15,5 млрд грн, червні – 38 млрд грн, липні – 80,4 млрд грн, серпні – 109,7 млрд грн); податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування (+32,7 млрд грн, або на 28,4%); рентної плати за користування надрами (+8,5 млрд грн, або на 18,6%); акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) (+5,5 млрд грн, або на 50,9%); коштів, що перераховуються Нацбанком (+5,2 млрд грн, або на 38,3%, які достроково надійшли у лютому).

Однак не забезпечено виконання планових показників деяких доходів загального фонду, передусім податкових платежів, зокрема: податку на додану вартість з ввезених на територію України товарів (– 118,6 млрд грн, або на 45,1%); податку на прибуток підприємств (– 29,9 млрд грн, або на 25,6%); акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) (– 12 млрд грн, або на 27,3%); ввізного мита (– 7,4 млрд грн, або на 44,8%); податку на доходи фізичних осіб та військового збору (– 3,9 млрд грн, або на 4,1%); зборів на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій (– 1,9 млрд грн, або на 25,8%).

Бюджетне відшкодування ПДВ здійснено в обсязі 50,4 млрд грн, що на 46,5 млрд грн, або на 48%, менше такого показника за відповідний період минулого року.

Державні запозичення до загального фонду становили 716,2 млрд грн, або 106,5% уточненого плану на звітний період. Зокрема, від розміщення ОВДП на фінансування державного бюджету залучено 442,8 млрд грн (приріст за серпень – 40,7 млрд грн), з них за рахунок випуску військових облігацій – 412,2 млрд грн (включаючи 285 млрд грн – шляхом придбання у власність НБУ). Із зовнішніх джерел залучено 273,5 млрд грн (приріст за серпень – 61,8 млрд грн), у т.ч. кошти отримано від: Європейського Союзу – 74,2 млрд грн /2,2 млрд євро/; уряду Канади – 47,1 млрд грн /392,8 млн дол. США і 1035,8 млн канад. дол./; Міжнародного банку реконструкції та розвитку – 46,1 млрд грн /466,7 млн дол. США та 0,97 млрд євро/; Міжнародного валютного фонду – 41,3 млрд грн /1,4 млрд дол. США/; Європейського інвестиційного банку – 21,1 млрд грн /639 млн євро/; Японського агентства розвитку – 17 млрд грн /78 млрд япон. єн/; Французького агентства розвитку – 9,7 млрд грн /300 млн євро/; Німецької кредитної установи для відбудови – 9,5 млрд грн /299,3 млн євро/; уряду Італії – 7,6 млрд грн /200 млн євро/.

Дефіцит загального фонду становив 418,1 млрд грн, платежі з погашення державного боргу – 301 млрд грн (99,9% уточненого плану на звітний період), видатки на обслуговування державного боргу – 102 млрд грн (94,6% уточненого плану на звітний період).

Кошти бюджетів та інших клієнтів Казначейства на 1 вересня 2022 р. становили 144,97 млрд грн (проти 64,6 млрд грн на 01.01.2022), у т.ч.: на єдиному казначейському рахунку – 7,82 млрд грн, на рахунках Казначейства в установах банків – 122,63 млрд грн, на інших рахунках – 14,52 млрд грн.

Касові видатки загального фонду проведені у сумі 1360,1 млрд грн (при цьому у серпні – 212,1 млрд грн), або 81,7% уточненого плану на звітний період.

Відповідно до пункту 22 розділу VI Бюджетного кодексу України Урядом протягом березня і квітня п.р. прийнято відповідні рішення /постанови КМУ від 03.03.2022 № 193, від 04.03.2022 № 199, від 08.03.2022 № 231, від 10.03.2022 № 245, від 01.04.2022 № 401, від 12.04.2022 № 438/ про скорочення витрат державного бюджету на 2022 рік за багатьма бюджетними програмами загалом на 164,7 млрд грн із спрямуванням цих коштів до резервного фонду державного бюджету, при цьому бюджетні призначення резервного фонду становлять 203,7 млрд грн. Поряд з тим, станом на 01.09.2022 Урядом прийнято рішення про виділення із зазначеного фонду коштів загалом 360,4 млрд грн, зокрема на:

потреби сектору безпеки і оборони – 293,9 млрд грн, з них для: Міноборони (включаючи ГУР) – 183,5 млрд грн, МВС – 107,1 млрд грн, СБУ – 1,96 млрд грн, Адміністрації Держспецзв’язку – 1,28 млрд грн;

надання фінансової підтримки (допомоги, компенсацій тощо) цивільному населенню, передусім внутрішньо переміщеним особам, – 34,8 млрд грн, з них для: Мінекономіки на надання допомоги в рамках Програми «єПідтримка» – 23,3 млрд грн, Мінсоцполітики на надання допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання – 10 млрд грн;

функціонування економіки (передусім інфраструктури), ліквідацію наслідків бойових дій та інші заходи – 31,8 млрд грн, з них для: Мінінфраструктури – 17,8 млрд грн, Укравтодору – 6,37 млрд грн.

Слід відмітити, що в рамках здійснення контрольної функції Комітет з питань бюджету у серпні п.р. розглянув висновки Рахункової палати про результати аналізу виконання закону про Державний бюджет України на 2022 рік у першому кварталі разом з інформацією щодо поточного стану виконання державного бюджету та надав Кабінету Міністрів України рекомендації, спрямовані на покращення поточного виконання бюджету.

Загалом Комітет з питань бюджету плідно співпрацює з Урядом, насамперед з Мінфіном, зокрема, оперативно долучається до розгляду і прийняття Верховною Радою України законопроектів щодо змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» та Бюджетного кодексу України, спрямованих на забезпечення оперативного здійснення заходів і належного фінансового забезпечення нагальних потреб держави, які виникли під час відсічі російської збройної агресії проти України. Зокрема, у цьому році Верховною Радою України за поданням Комітету з питань бюджету прийнято разом 16 законів щодо внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» та Бюджетного кодексу України, більшість з яких пов’язані із законодавчим унормуванням особливостей бюджетного процесу в умовах воєнного стану, фінансовим забезпеченням потреб національної безпеки і оборони та соціального захисту населення.