Про розгляд проекту Закону України про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2013 рік" (законопроект №2027)

20 березня 2013, 20:40

Про внесення змін до Закону України

«Про Державний бюджет України на 2013 рік»

(законопроект №2027)

 

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 20 березня 2013 року (протокол № 5) розглянув проект закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» щодо надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво житла для військовослужбовців та працівників Міністерства оборони України в с.Дівички Переяслав-Хмельницького району Київської області, поданий народним депутатом України С.Г. Міщенком, реєстр. №2027 від 16.01.2013 року.

Проектом закону пропонується передбачити у складі спеціального фонду державного бюджету субвенцію місцевим бюджетам на будівництво житла для військовослужбовців та працівників Міністерства оборони України в с.Дівички Переяслав-Хмельницького району Київської області, доповнивши статтю 14 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» новим пунктом 20.

Джерелом надання такої субвенції запропоновано повернення безвідсоткових бюджетних позик, наданих у 2004 році підприємствам державної форми власності паливно-енергетичного комплексу та у 2005 році підприємствам та організаціям вугільної промисловості на погашення заборгованості із заробітної плати працівникам.

Слід зазначити, що відповідно до пункту 16 статті 14 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» такі кошти вже мають цільове спрямування - на здійснення видатків за спеціальним фондом на реструктуризацію вугільної та торфодобувної промисловості, а обсяг повернення таких позичок визначено у сумі 3,2 млн.гривень.

Водночас, автором законопроекту зареєстровано інший законопроект про внесення до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» за реєстр.№2028, згідно з яким пропонується за рахунок вказаного джерела надати субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню КПТМ «Бориспільтепломережа» у сумі 10 млн.гривень.

Відповідно автор законодавчої ініціативи не визначив реальних джерел надання субвенції, а відтак реалізація проекту закону призведе до суперечностей законодавчих норм та розбалансування показників Державного бюджету України на 2013 рік.

Крім того, законопроект не відповідає вимогам нормотворчої техніки у частині оформлення законопроектів щодо внесення змін до державного бюджету. Зокрема, не передбачено змін до статті 1 та пункту 16 статті 14 і додатків №3, №4 та №7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік», якими визначено видатки і кредитування державного бюджету та бюджетні призначення міжбюджетних трансфертів на 2013 рік, а також не визначено бюджет-отримувач субвенції та її обсяг.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України (висновок від 04.03.2013 р. №16/3-266/2027 додається на 2 арк.) висловлює окремі зауваження до нього, звертаючи увагу, зокрема, на необхідність обґрунтування реальності забезпечення видатків державного бюджету одночасно на реструктуризацію вугільної і торфодобувної промисловості та на будівництво житла для військовослужбовців і працівників Міністерства оборони України в с.Дівички Переяслав-Хмельницького району за рахунок саме такого джерела. На думку ГНЕУ для прийняття виваженого рішення щодо внесеного законопроекту слід отримати відповідний експертний висновок Кабінету Міністрів України.

Міністерство фінансів України не підтримує законопроект. При цьому зазначається, що реалізація законопроекту потребує додаткових витрат з державного бюджету на будівництво житла для військовослужбовців та працівників Міністерства оборони України, обсяг яких автором законопроекту не обраховано, а також про недотримання при підготовці законопроекту вимог бюджетного законодавства в частині забезпечення збалансованості бюджету (стаття 7 Бюджетного кодексу України).

Міністерство оборони України у своєму висновку зазначає, що військовослужбовці Переяслав-Хмельницького гарнізону перебувають на квартирному обліку при житловій комісії військової частини та у Київському квартирно-експлуатаційному управлінні. Будівництво житла для військовослужбовців здійснюється за рахунок коштів бюджетної програми Міністерства оборони України за кодом 2101190 «Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Збройних Сил України» (у 2013 році затверджено призначення за спеціальним фондом у сумі 12030 тис.грн.).

Комітет Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України звертає увагу на недотримання вимог статті 27 Бюджетного кодексу України та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України при внесенні законопроекту на реєстрацію.

Враховуючи наведене, Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України проект закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» щодо надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво житла для військовослужбовців та працівників Міністерства оборони України в с.Дівички Переяслав-Хмельницького району Київської області, поданий народним депутатом України С.Г. Міщенком (реєстр. № 2027), за наслідками розгляду у першому читанні відхилити.