Про підготовку до другого читання законопроекту про внесення змін до статті 28 Бюджетного кодексу України щодо доступу до інформації про бюджетні показники у формі відкритих даних (реєстр. № 2172)
07 квітня 2015, 17:50
Про підготовку до другого читання законопроекту про внесення змін до статті 28 Бюджетного кодексу України щодо доступу до інформації про бюджетні показники у формі відкритих даних (реєстр. № 2172)
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 7 квітня 2015 року розглянув питання підготовки до другого читання проекту Закону України про внесення змін до статті 28 Бюджетного кодексу України щодо доступу до інформації про бюджетні показники у формі відкритих даних (реєстр. № 2172).
Верховною Радою України 5 березня 2015 року цей законопроект прийнято за основу. При цьому, Комітету з питань бюджету доручено доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням пропозицій суб'єктів права законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради у другому читанні після прийняття в цілому законопроекту про внесення змін до деяких законів України щодо доступу до публічної інформації у формі відкритих даних (реєстр. № 2171) /згідно з Постановою Верховної Ради України від 05.03.2015 р. № 237-VIIІ/.
За попередньою інформацією Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики на своєму засіданні 01.04.2015 р. розглянув відповідне питання і ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді законопроект за реєстр. № 2171 прийняти у другому читанні та в цілому як закон.
Згідно із статтею 116 Регламенту Верховної Ради України до Комітету з питань бюджету надійшло 11 пропозицій народних депутатів України до законопроекту, більшість з яких спрямована на врегулювання питань, порушених під час розгляду законопроекту у першому читанні (у висновку Комітету з питань бюджету щодо законопроекту і висловлених на пленарному засіданні Верховної Ради зауваженнях).
Насамперед, у доопрацьованому законопроекті пропонується викласти у новій редакції зміни до статті 28 Бюджетного кодексу з метою збереження змін до такої норми, що набули чинності 4 березня п.р. згідно із Законом України від 10.02.2015 р. №176-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України». Чинними змінами встановлено розширення переліку інформації про бюджет, що підлягає оприлюдненню /зокрема, розміщення на офіційному сайті Казначейства місячної звітності про виконання державного бюджету, на офіційному сайті Мінфіну – інформаційно-аналітичних матеріалів щодо основних показників та завдань державного бюджету (у доступній для громадськості формі), на офіційних сайтах головних розпорядників коштів державного бюджету – інформації про мету, завдання та очікувані результати, яких передбачається досягти при виконанні бюджетних програм/, а також у тексті Кодексу запроваджено скорочені назви Мінфіну і Казначейства.
Також у законопроекті пропонується конкретизувати, що головні розпорядники коштів державного бюджету обов’язково мають розміщувати на своїх офіційних сайтах бюджетні запити у триденний строк після подання законопроекту про державний бюджет до Верховної Ради. Відтак, такі запити міститимуть деталізацію бюджетних показників, вже передбачених в урядовому законопроекті про державний бюджет, та належні обґрунтування до них.
Крім того, з огляду на наявність Закону України від 11.02.2015 р. № 183-VIII «Про відкритість використання публічних коштів», який набирає чинності у вересні п.р., пропонується доповнити статтю 28 Бюджетного кодексу положенням, що умови та порядок забезпечення доступу до інформації про використання коштів державного і місцевих бюджетів визначаються Законом України «Про відкритість використання публічних коштів», а відтак для забезпечення узгодженості правових норм законопроект має набирати чинності з 1 вересня 2015 року.
За підсумками опрацювання пропозицій Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України законопроект за реєстр. № 2172 прийняти у другому читанні та в цілому як закон з урахуванням підтриманих пропозицій у запропонованій остаточній редакції, викладеній у порівняльній таблиці до законопроекту.