ПРОТОКОЛ ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ №12 від 02.03.2015
19 березня 2015, 11:29
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету
Протокол засідання №12 від 2 березня 2015 року
830 година м. Київ, вул. Банкова, 6-8, кімн. 510
Головує: Голова Комітету Павелко А.В.
Присутні:
Члени Комітету: Амельченко В.В., Ванат П.М., Горбунов О.В., Гордєєв А.А., Дубневич Б.В., Іщейкін К.Є., Кривенко В.М., Крулько І.І., Куліченко І.І., Левченко Ю.В., Маркевич Я.В., Матвієнко А.С., Медуниця О.В., Мельник С.І., Павлов К.Ю., Пинзеник В.М., Скорик М.Л., Унгурян П.Я., Шевченко О.Л., Шкварилюк В.В.
Всього присутніх – 21 народний депутат.
Відсутні:
Члени Комітету: Гєллєр Є.Б., Деркач А.Л., Молоток І.Ф., Пресман О.С., Рудик С.Я., Савченко О.Ю., Шуфрич Н.І.
Присутні:
Від секретаріату Комітету: Ватульов А.В., Джинджириста Л.Я., Книшенко І.Ф., Фещук С.Л., Андросюк Н.В., Боброва Т.С., Больбат О.О., Кочергіна Н.В., Кочубей О.П., Криволап М.К., Луценко Н.В., Переста Я.І., Пінчукова А.В., Пунда О.Б., Расчислова Л.В., Зайченко А.С., Козловська Г.М., Новацька О.В., Товстенко В.М., Щербаченко С.В., Яковенко С.П.
Список запрошених та осіб, які взяли участь в обговоренні питань:
Луценко Ю.В. – Голова депутатської фракції ПАРТІЇ «БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА»; |
Березюк О.Р. – Голова депутатської фракції Політичної партії «Об’єднання «САМОПОМІЧ»; |
Гриневич Л.М. – Голова Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти; |
Данченко О.І. – Голова Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку; |
Силантьєв Д.О. – заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму; |
Соловей Ю.І. – заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики; |
Вінник І.Ю. – секретар Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони; |
Войціцька В.М. - секретар Комітету Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки; |
Курячий М.П. – народний депутат України; |
Яресько Наталія – Міністр фінансів України; |
Уманський І.І. – перший заступник Міністра фінансів України; |
Лозицький В.П. – директор Департаменту бюджету Міністерства фінансів України; |
Кузькін Є.Ю. – директор Департаменту місцевих бюджетів та інвестицій Міністерства фінансів України; |
Маркович Г.Б. – заступник директора Департаменту – начальник відділу фінансів соціально-економічного розвитку регіонів Міністерства фінансів України; |
Вашека Г.В. – начальник Управління фінансів освіти, науки, культури та засобів масової інформації Міністерства фінансів України; |
Буграк І.М. – заступник директора Департаменту – начальник Управління нормативного забезпечення бюджетного процесу Міністерства фінансів України; |
Ніконов І.В. – перший заступник Голови Київської міської державної адміністрації. |
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
1. Про прийняття рішення щодо проекту Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (реєстр. № 2209 від 23.02.2015), поданого Кабінетом Міністрів України.
2. Щодо розгляду Верховною Радою України проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (реєстр. № 2147 від 16.02.2015), поданого Кабінетом Міністрів України.
1. СЛУХАЛИ:
Інформацію голови підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України Іщейкіна К.Є. щодо проекту Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (реєстр. № 2209 від 23.02.2015), поданого Кабінетом Міністрів України.
Відмітили:
Голова підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України Іщейкін К.Є. поінформував народних депутатів України про те, що у підкомітеті за участі інших народних депутатів спільно з Міністерством фінансів було розглянуто ряд додаткових пропозицій до законопроекту. Пропонується підтримати, зокрема, такі пропозиції:
– доповнення переліку захищених статей видатками на оплату послуг з охорони закладів культури (зміни до статті 55 Кодексу);
– надання можливості спрямовувати кошти субвенцій освітньої та на підготовку робітничих кадрів на капітальні видатки за умови повного забезпечення поточних потреб відповідних закладів (зміни до статей 103-2 та 103-3 Кодексу);
– вжиття заходів у разі очікуваного перевищення допустимої межі місцевого боргу (зміни до статті 18 Кодексу);
– встановлення виключення для установ та закладів охорони здоров’я Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, які протягом 2015 року мають бути передані до сфери управління центрального органу виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я (зміни до пункту 11 Розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Кодексу);
– доповнення законопроекту розділом ІІ «Прикінцеві положення», в якому передбачити доручення Кабінету Міністрів України при підготовці законопроекту про Державний бюджет України на 2016 рік врегулювати питання забезпечення за рахунок державного бюджету діяльності Музею історії Десятинної церкви, Державного музею авіації України, Державного політехнічного музею при Національному технічному університеті України «Київський політехнічний інститут» та Музею археології та етнографії при Харківському національному університеті ім. В.Н. Каразіна шляхом внесення змін до бюджетного законодавства та уточнення показників державного бюджету і відповідних місцевих бюджетів для недопущення розбалансованості таких бюджетів.
Крім того, після активного обговорення підкомітетом прийнято рішення винести на розгляд Комітету питання перерозподілу надходжень акцизного податку від реалізації підакцизних товарів в частині нафтопродуктів, що зараховується до бюджетів сіл, селищ, міст, передбачивши можливість зарахування частини цього податку до спеціального фонду обласних та районних бюджетів з наступним спрямуванням на забезпечення доріг загального значення і комунальних.
Голова Комітету Павелко А.В. надав слово першому заступнику Міністра фінансів України Уманському І.І., який звернувся до Комітету з проханням відтермінувати прийняття рішення щодо перерозподілу надходжень акцизного податку, передбачивши у прикінцевих положеннях до законопроекту доручення Кабінету Міністрів України на основі моніторингу виконання місцевих бюджетів за підсумками І півріччя 2015 року внести обґрунтовані та збалансовані пропозиції щодо можливого перерозподілу між місцевими бюджетами акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі нафтопродуктів, скрапленого газу, речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, палива моторного альтернативного. При цьому відмічено, що напередодні про таке йшлося при розгляді даного питання на нараді Ради коаліції депутатських фракцій.
Поряд з тим, першим заступником Міністра фінансів додатково внесено уточнення до пропозицій та з урахуванням обговорення підтримано такі з них:
– передбачити додатковою умовою спрямування субвенцій, визначених статтями 103-2 і 103-3 Кодексу, на капітальні видатки відсутність простроченої бюджетної заборгованості за захищеними видатками відповідних установ;
– виключити з переліку відомчих установ та закладів охорони здоров’я, які протягом 2015 року мають бути передані до сфери управління Міністерства охорони здоров’я України, Клінічну лікарню «Феофанія» Державного управління справами;
– замінити у новій редакції абзацу п’ятого пункту 20 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу слово «фактичних» словом «затверджених».
В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Іщейкін К.Є., Матвієнко А.С., Дубневич Я.В., Пинзеник В.М., Куліченко І.І., Голова депутатської фракції Політичної партії «Об’єднання «САМОПОМІЧ» Березюк О.Р. та перший заступник Міністра фінансів України Уманський І.І.
За підсумками обговорення Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування пропозиції підкомітету з питань бюджетної політики та удосконалення положень Бюджетного кодексу України до законопроекту за реєстр. № 2209 з уточненнями Міністерства фінансів, які були підтримані більшістю присутніх членів Комітету.
УХВАЛИЛИ:
Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реєстр. № 2209), поданий Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням таких пропозицій до законопроекту:
1) частину першу перед пунктом 1 доповнити новим пунктом такого змісту:
«__) абзац другий частини третьої статті 18 викласти в такій редакції:
«У разі очікуваного перевищення цієї граничної величини місцевий фінансовий орган невідкладно звертається до Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної міської ради за дозволом на тимчасове перевищення такої граничної величини та подає для схвалення план заходів з приведення такого загального обсягу боргу у відповідність із положеннями цього Кодексу за умови попереднього погодження з Міністерством фінансів України»;
2) частину першу перед пунктом 1 доповнити новим пунктом такого змісту:
__) частину другу статті 55 доповнити абзацом такого змісту:
«оплату послуг з охорони державних (комунальних) закладів культури»;
3) пункт 1 частини першої викласти в такій редакції:
«1) у частині першій статті 87:
а) підпункт «а» пункту 7 викласти в такій редакції:
«а) загальну середню освіту:
загальноосвітні спеціалізовані школи ((школи-інтернати), ліцей (гімназія) – інтернат) державної власності згідно з переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України;
загальноосвітні школи соціальної реабілітації»;
б) у підпункті «г» пункту 8 слова «санітарно-епідеміологічні станції, дезінфекційні станції» замінити словами «лабораторні центри»;
4) частину першу після пункту 1 доповнити новим пунктом такого змісту:
«__) у частині першій статті 89:
а) підпункт «б» пункту 2 після слова і цифр «статті 87» доповнити словами і цифрами «та у підпункті «а-1» пункту 2 частини першої статті 90»;
б) у пункті 3:
підпункт «а» викласти в такій редакції:
«а) первинну медико-санітарну, амбулаторно-поліклінічну та стаціонарну допомогу (лікарні широкого профілю, спеціалізовані медико-санітарні частини, пологові будинки, поліклініки і амбулаторії, загальні стоматологічні поліклініки, а також дільничні лікарні, медичні амбулаторії, фельдшерсько-акушерські та фельдшерські пункти, центри первинної медичної (медико-санітарної) допомоги)»;
доповнити підпунктом «в» такого змісту:
«в) інші державні програми медичної та санітарної допомоги (територіальні медичні об’єднання, центри медичної статистики, автопідприємства санітарного транспорту, інші програми і заходи)»;
5) пункт 2 частини першої викласти в такій редакції:
«__) у частині першій статті 90:
а) у пункті 2:
у підпункті «а-1» слова «(у тому числі школи-інтернати) державної власності» замінити словами і цифрами «(школи-інтернати) державної власності (крім шкіл, визначених у підпункті «а» пункту 7 частини першої статті 87 цього Кодексу)»;
підпункт «б» після слів «професійно-технічних» доповнити словами «та інших»;
б) підпункт «г» пункту 3 після слів «центри медичної статистики» доповнити словами «територіальні медичні об’єднання, автопідприємства санітарного транспорту»;
6) частину першу після пункту 2 доповнити новим пунктом такого змісту:
«__) частину першу статті 103-2 після абзацу сьомого доповнити абзацом восьмим такого змісту:
У разі забезпечення у повному обсязі потреби у поточних видатках на бюджетний період за рахунок зазначеної субвенції та за умови відсутності простроченої бюджетної заборгованості за захищеними видатками зазначених навчальних закладів ця субвенція може спрямовуватися на їх капітальні видатки.
У зв’язку з цим абзац восьмий вважати абзацом дев’ятим;
7) пункт 3 частини першої викласти в такій редакції:
«__) у статті 103-3:
а) частину першу викласти в такій редакції:
«1. Субвенція на підготовку робітничих кадрів спрямовується на оплату поточних видатків професійно-технічних та інших навчальних закладів державної та комунальної власності, які надають послуги з підготовки кваліфікованих робітників на умовах державного замовлення.
У разі забезпечення у повному обсязі потреби у поточних видатках на бюджетний період за рахунок зазначеної субвенції та за умови відсутності простроченої бюджетної заборгованості за захищеними видатками зазначених навчальних закладів ця субвенція може спрямовуватися на їх капітальні видатки.
Зазначена субвенція може спрямовуватися на реалізацію заходів з оптимізації мережі зазначених навчальних закладів»;
б) у пункті 1 частини третьої слова «професійно-технічних навчальних закладів» виключити;
в) частину четверту виключити;
г) у частині п’ятій слова «професійно-технічних навчальних закладів» замінити словами «навчальних закладів, зазначених у частині першій цієї статті»;
8) пункт 4 частини першої викласти в такій редакції:
«__) у статті 108:
а) абзац другий частини другої викласти в такій редакції:
«Відповідно до розпису Державного бюджету України органами Казначейства України здійснюється перерахування базової дотації та реверсної дотації щодекадно, а освітньої субвенції, субвенції на підготовку робітничих кадрів і медичної субвенції двічі на місяць»;
б) у частині шостій:
у першому реченні слова і цифри «(крім субвенцій, передбачених статтями 103-2–103-5 цього Кодексу)» виключити;
доповнити новим третім реченням такого змісту: «Особливості розподілу обсягів освітньої субвенції, субвенції на підготовку робітничих кадрів і медичної субвенції щодо резерву коштів та перерозподілу обсягів таких субвенцій між місцевими бюджетами можуть визначатися законом про Державний бюджет України»;
9) пункт 5 частини першої викласти в такій редакції:
«__) у розділі VI «Прикінцеві та перехідні положення»:
а) абзац другий пункту 11 після слів «відомчих установ та закладів охорони здоров’я» доповнити словами «(крім установ та закладів Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, а також Клінічної лікарні «Феофанія» Державного управління справами)»;
б) у пункті 20:
в абзаці третьому слова і цифру «підпунктами «а», «б» пункту 2» замінити словами і цифрами «підпунктом «а» пункту 2 частини першої статті 89 цього Кодексу, а також підпунктом «б» пункту 2»;
абзац п’ятий викласти в такій редакції:
«Якщо районна (міська) рада прийняла рішення про передачу коштів на здійснення таких видатків сільській, селищній, міській (міста районного значення) раді, у районному (міському) бюджеті затверджуються міжбюджетні трансферти з районного бюджету бюджетам місцевого самоврядування (з бюджету міста обласного значення бюджетам адміністративно підпорядкованих йому міст, сіл і селищ). При цьому, обсяги зазначених міжбюджетних трансфертів визначаються за формулою, яка затверджується відповідною районною (міською) радою у додатку до рішення про місцевий бюджет, та не можуть бути меншими відповідних затверджених видатків бюджетів сіл, селищ, міст районного значення на 2014 рік»;
в) у пункті 27 слова і цифри «відповідно до частин шостої та восьмої статті 23 цього Кодексу» замінити словами «якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України»;
10) у частині другій передбачити назву «Прикінцеві положення» та доповнити пунктом 2 такого змісту:
«2. Кабінету Міністрів України:
1) на основі моніторингу виконання місцевих бюджетів за підсумками І півріччя 2015 року внести обґрунтовані та збалансовані пропозиції щодо можливого перерозподілу між місцевими бюджетами акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі нафтопродуктів, скрапленого газу, речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, палива моторного альтернативного;
2) при підготовці законопроекту про Державний бюджет України на 2016 рік врегулювати питання забезпечення за рахунок державного бюджету діяльності Музею історії Десятинної церкви, Державного музею авіації України, Державного політехнічного музею при Національному технічному університеті України «Київський політехнічний інститут» та Музею археології та етнографії при Харківському національному університеті ім. В.Н. Каразіна шляхом внесення змін до бюджетного законодавства та уточнення показників державного бюджету і відповідних місцевих бюджетів для недопущення розбалансованості таких бюджетів».
Відповідно Комітет з питань бюджету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України при оформленні на підпис Голові Верховної Ради України законопроекту за реєстр. № 2209, у разі його прийняття, мають внести необхідні редакційні та техніко-юридичні уточнення до тексту законопроекту, пов’язані з ухваленим Комітетом рішенням щодо цього законопроекту.
Голосували: «за» - 18, «проти» - 0, «утрималися» - 3.
2. СЛУХАЛИ:
Інформацію Міністра фінансів України Яресько Наталії щодо розгляду Верховною Радою України урядового законопроекту про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (реєстр. № 2147 від 16.02.2015).
Відмітили:
Голова Комітету Павелко А.В. поінформував народних депутатів – членів Комітету про хід наради Ради коаліції депутатських фракцій, яка відбулася напередодні за участю Прем’єр-міністра України та членів Кабінету Міністрів з приводу розгляду і прийняття Верховною Радою України на пленарному засіданні 2 березня п.р. пакету урядових законопроектів, підготовлених відповідно до проекту Меморандуму між Урядом України та Міжнародним валютним фондом про економічну та фінансову політику, що передбачає отримання першого траншу нової фінансової допомоги. Зокрема, за наслідками обговорення законопроекту за реєстр. № 2147 Голова Верховної Ради запропонував депутатським фракціям до 19 години 1 березня п.р. подати до Комітету з питань бюджету по 5 основних принципових пропозицій, що потребують негайного врегулювання у такому законопроекті. Відповідно доручив Комітету разом з Міністерством фінансів України опрацювати подані пропозиції і на 12 годину 2 березня п.р. надати відповідні висновки щодо них.
Секретаріатом Комітету узагальнено подані пропозиції від депутатських фракцій /таблиця була роздана народним депутатам – членам Комітету/.
Під час розгляду зазначених пропозицій Міністр фінансів України Наталія Яресько звернула увагу, що окремі з них потребують вишукання додаткових джерел надходжень для досягнення збалансованості бюджету. Оскільки на час розгляду такого питання на засіданні Комітету з питань бюджету ще не завершилося засідання Комітету з питань податкової та митної політики, на якому обговорюються законопроекти, пов’язані із змінами до державного бюджету на 2015 рік та які передбачають додаткові надходження до бюджету (насамперед, законопроект за реєстр. № 2213), Міністр фінансів запропонувала деякі пропозиції розглянути в межах запропонованих законопроектом показників, а щодо окремих пропозицій визначитися вже маючи інформацію про рішення Комітету з питань податкової та митної політики.
В обговоренні питання взяли участь народні депутати України – члени Комітету з питань бюджету Павелко А.В., Кривенко В.М., Дубневич Б.В., Павлов К.Ю., Гордєєв А.А., Левченко Ю.В., Пинзеник В.М., Матвієнко А.С., Крулько І.І., Мельник С.І., Унгурян П.Я., Шевченко О.Л., Медуниця О.В., Амельченко В.В., Шкварилюк В.В., Куліченко І.І., народні депутати України Луценко Ю.В., Березюк Ю.Р., Данченко О.І., Вінник І.Ю., Гриневич Л.М., Силантьєв Д.О., Курячий М.П., а також Міністр фінансів України Н. Яресько, заступник Міністра фінансів України Уманський І.І.
За результатами розгляду Комітетом поданих пропозицій Мінфіном підтримано окремі з них щодо збільшення/передбачення відповідних видатків державного бюджету на загальну суму 1387 млн грн за рахунок зменшення на таку ж суму видатків за бюджетною програмою «Державні капітальні видатки, що розподіляються Кабінетом Міністрів України».
Міністр фінансів поінформувала, що при розгляді проекту Закону України про внесення змін до статей 165 і 252 Податкового кодексу України (реєстр. № 2213) Комітет з питань податкової та митної політики підтримав пропозиції додаткових змін до цього Кодексу в частині відміни коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати за видобування залізної руди /додатковий ресурс 600 млн грн/, та збільшення ставки рентної плати за транзитне транспортування аміаку /додатковий ресурс 340 млн грн/. Міністр фінансів також запропонувала збільшення показників доходів загального фонду державного бюджету на 240 млн грн по рентній платі за користування радіочастотним ресурсом України за рахунок оплати послуг по 3G. Виходячи із такого додаткового ресурсу, обговорено питання щодо можливості врахування окремих пропозицій про збільшення видатків державного бюджету.
Мінфіном погоджено озвучені на засіданні Комітету пропозиції, що передбачають, зокрема, додаткові зміни до доходів державного бюджету на 2015 рік:
– народного депутата Куліченка І.І. – щодо збільшення на 29 млн грн доходів державного бюджету в частині ПДВ у рамках реалізації інвестиційного проекту «Завершення будівництва метрополітену у м. Дніпропетровську» та передбачення у такому ж обсязі субвенції для міського бюджету міста Дніпропетровська на співфінансування зазначеного інвестиційного проекту;
– народних депутатів Павлова К.Ю., Дубневича Б.В. – щодо передбачення за спеціальним фондом державного бюджету субвенції місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, за рахунок погашення податкового боргу з податку на прибуток підприємств (у сумі 0,7 млрд грн) та ПДВ (у сумі 2,2 млрд грн), що сплачується відповідними підприємствами.
Крім того, Мінфіном запропоновано внести деякі техніко-юридичні правки до законопроекту.
За підсумками обговорення пропозицій Голова Комітету Павелко А.В. доручив секретаріату опрацювати підтримані Комітетом і Мінфіном пропозиції та разом з Мінфіном підготувати проект ухвали щодо законопроекту за реєстр. № 2147 для його голосування Комітетом.
Для підготовки проекту ухвали оголошено перерву.
(після перерви, 15 год. 00 хв.)
Секретаріат Комітету доопрацював таблицю пропозицій від депутатських фракцій з висновками до них /доопрацьована таблиця була роздана народним депутатам – членам Комітету/ та підготував проект ухвали Комітету з урахуванням підтриманих Мінфіном пропозицій і рішення Комітету з питань податкової та митної політики щодо законопроекту за реєстр. № 2213 /проект ухвали з відповідними матеріалами додається/.
Під час розгляду підготовленого проекту ухвали народний депутат України Унгурян П.Я. запропонував передбачити спрямування додаткових коштів у сумі 19 млн грн на субвенцію з державного бюджету обласному бюджету Одеської області на будівництво лікувального корпусу Одеської обласної дитячої клінічної лікарні, при цьому виключивши із проекту ухвали пропозицію щодо передбачення коштів на реконструкцію об’єктів дитячого центру «Молода Гвардія» у такій же сумі.
За наслідками розгляду такого питання Голова Комітету Павелко А.В. поставив на голосування пропозицію щодо рішення Комітету: додатково до попереднього рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді законопроект за реєстр. № 2147 прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням викладених у проекті ухвали пропозицій та пропозиції народного депутата Унгуряна П.Я.
Ухвалили:
Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (реєстр. № 2147 від 16.02.2015) за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням таких пропозицій Комітету з питань бюджету та Міністерства фінансів України:
1) частину першу законопроекту після пункту 2 доповнити новим пунктом такого змісту /щодо змін до статті 6 Закону/:
«__) статтю 6 доповнити новим абзацом такого змісту:
«Дозволити Кабінету Міністрів України створити у 2015 році стабілізаційний (резервний) енергетичний фонд у розмірі до 1.000.000 тис. доларів США за рахунок коштів зовнішнього запозичення, що можуть бути залученні під державні гарантії понад обсяги, встановлені абзацом першим цієї статті. Кабінету Міністрів України затвердити порядок формування і використання коштів такого фонду»;
у зв’язку з цим у пункті 10 цієї частини цифри «32» замінити цифрами «31» та виключити останній абзац /тобто запропоновану нову статтю 32 Закону виключити/;
2) у пункті 2 частини першої /щодо змін до статті 5 Закону/ цифри «1.394.430.819,3» замінити цифрами «1.393.950.825,4» /у зв’язку з пропозиціями щодо зменшення внутрішніх запозичень і відповідно дефіциту державного бюджету/;
3) пункт 3 частини першої законопроекту /щодо змін до статті 11 Закону/ доповнити новими пунктами такого змісту:
"8) надходження від погашення податкового боргу, в тому числі реструктуризованого або розстроченого (відстроченого), з податку на прибуток підприємств, що сплачується підприємствами електроенергетичної, нафтогазової, вугільної галузей, підприємствами, що надають послуги з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, підприємствами централізованого водопостачання та водовідведення, та нараховані суми податку на прибуток таких підприємств, які виникають після проведення розрахунків по субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, визначеній пунктом 16 статті 14 цього Закону;
9) надходження від погашення податкового боргу, в тому числі реструктуризованого або розстроченого (відстроченого), з податку на додану вартість, що сплачується підприємствами електроенергетичної, нафтогазової, вугільної галузей, підприємствами, що надають послуги з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, підприємствами централізованого водопостачання та водовідведення, та нараховані суми податку на додану вартість, які виникають після проведення розрахунків по субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, визначеній пунктом 16 статті 14 цього Закону, у таких підприємств";
4) пункт 4 частини першої законопроекту /щодо змін до статті 14 Закону/ доповнити новим пунктом такого змісту:
"16) субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування (за рахунок джерел, визначених пунктами 8 і 9 статті 11 цього Закону)";
5) в абзаці другому пункту 6 частини першої /щодо змін до статті 19 Закону/ слова і цифри «у тому числі 10.700.000 тис. гривень для компенсації збитків від постачання природного газу в район проведення антитерористичної операції» виключити;
6) пункт 7 частини першої законопроекту викласти в такій редакції:
«7) у статті 25 слова «сфери управління Державного управління справами» замінити словами "сфери управління Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства інфраструктури України, Державного управління справами»; /техніко-редакційна правка для забезпечення коректності викладу/
7) абзац другий пункту 10 частини першої /щодо запропонованої нової статті 29 Закону/ викласти в такій редакції:
«Стаття 29. Надати право Кабінету Міністрів України здійснювати розподіл резерву коштів освітньої субвенції, субвенції на підготовку робітничих кадрів та медичної субвенцій між місцевими бюджетами, а також перерозподіл таких субвенцій між місцевими бюджетами для забезпечення обслуговування громадян, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції»; /техніко-редакційна правка для забезпечення коректності викладу/
8) у пункті 11 частини першої /щодо змін до Прикінцевих положень Закону/:
в абзаці шостому пункту 11 частини першої слово «радника» замінити словами «і юридичного радників»;
доповнити абзацом сьомим такого змісту:
«Дозволити Міністерству фінансів України та Київській міській раді здійснити правочин щодо переведення місцевого боргу за місцевими зовнішніми запозиченнями (крім запозичень від міжнародних фінансових організацій) Київської міської ради до державного боргу. За результатами такого правочину Київська міська рада погашає заборгованість перед державою на умовах, визначених Кабінетом Міністрів України»;
доповнити абзацами восьмим і дев’ятим такого змісту:
«16. Кабінету Міністрів України при підготовці проекту Державного бюджету України на 2016 рік передбачити субвенцію з державного бюджету міському бюджету міста Києва на виконання зобов’язань за здійсненими запозиченнями у сумі 1.915.250 тис. гривень.
17. Кабінету Міністрів України передбачати необхідні кошти Міністерству оборони України, Міністерству внутрішніх справ України, Національній гвардії України, Державній прикордонній службі України, які здійснюють оплату закупівлі товарів, робіт та послуг для виконання програм, пов’язаних із підвищенням обороноздатності і безпеки держави, за рахунок державного бюджету протягом строку дії відповідних господарських договорів, включаючи щомісячну сплату відсотків за користування кредитами (позиками), залученими під державні гарантії суб’єктами господарювання – резидентами України»;
у зв’язку з чим в абзаці четвертому цифри і слово «14 і 15» замінити цифрами «14-17»;
9) внести зміни до додатку № 1 до законопроекту /щодо змін доходів державного бюджету/ (з відповідним коригуванням підсумкових показників):
передбачити по спеціальному фонду за кодом 11020000 «Податок на прибуток підприємств» показник у сумі 700.000 тис. грн;
за кодом 14010100 «Податок на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)» збільшити по загальному фонду на 29.000 тис. грн та передбачити по спеціальному фонду показник у сумі 2.200.000 тис. грн;
збільшити по загальному фонду за кодом 13030100 «Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення» на 600.000 тис. грн;
збільшити по загальному фонду за кодом 13060000 «Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України» на 240.000 тис. грн;
збільшити по загальному фонду за кодом 17010900 «Рентна плата за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України» на 340.000 тис. грн;
10) внести зміни до додатку № 2 до законопроекту /щодо змін фінансування державного бюджету/ (з відповідним коригуванням підсумкових показників) щодо зменшення дефіциту державного бюджету: зменшити по загальному фонду за кодом 401100 «Внутрішні запозичення» на 479.993,9 тис. грн;
11) внести зміни до додатків № 3, 5, 6, 7 до законопроекту /щодо змін до видатків та кредитування державного бюджету, включаючи міжбюджетні трансферти/ (з відповідним коригуванням підсумкових показників):
за загальним фондом:
збільшити видатки за кодом 0301010 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Президента України та Адміністрації Президента України» на 49.206,1 тис. грн, в тому числі видатки споживання – на 38.167,1 тис. грн (з них комунальні послуги та енергоносії – на 7.200 тис. грн), видатки розвитку – на 11.039 тис. грн;
збільшити видатки розвитку за кодом 0301080 «Фундаментальні і прикладні розробки та дослідження у сфері державного управління, стратегічних проблем внутрішньої і зовнішньої політики та з питань посередництва і примирення при вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів)» на 10.000 тис. грн;
збільшити видатки за кодом 1001200 «Державна підтримка фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України на організацію та проведення роботи з розвитку фізичної культури і спорту серед працівників і військовослужбовців правоохоронних органів» на 7.800 тис. грн, в тому числі видатки споживання – на 3.800 тис. грн, видатки розвитку – на 4.000 тис. грн;
збільшити видатки споживання за кодом 1701110 «Випуск книжкової продукції за програмою «Українська книга» на 34.500 тис. грн;
передбачити видатки споживання за новою бюджетною програмою «Заходи з реалізації державної політики у сфері відновлення та збереження національної пам’яті» у сумі 5.000 тис. грн (код 1809020) за рахунок зменшення видатків споживання за кодом 2501220 «Фінансова підтримка громадських організацій інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам’ятників та з увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941–1945 років» на 5.000 тис. грн;
збільшити видатки споживання за кодом 1801190 «Забезпечення діяльності національних музеїв, національних і державних бібліотек» на 9.300 тис. грн і видатки споживання за кодом 1801490 «Збереження історико-культурної та архітектурної спадщини в національних і державних заповідниках, здійснення заходів з охорони культурної спадщини, паспортизація, інвентаризація та реставрація пам’яток архітектури, культури та світової спадщини ЮНЕСКО» на 5.700 тис. грн за рахунок зменшення видатків розвитку за кодом 1801170 «Здійснення концертно-мистецьких та культурологічних загальнодержавних заходів, заходів з вшанування пам'яті, заходів з виявлення та підтримки творчо обдарованих дітей та молоді, заходів, пов’язаних із забезпеченням свободи совісті та релігії, державна підтримка регіональних культурних ініціатив та аматорського мистецтва, поповнення експозицій музеїв та репертуарів театрів, концертних та циркових організацій, забезпечення розвитку та застосування української мови» на 15.000 тис. грн;
збільшити видатки за кодом 2101100 «Підготовка військових фахівців у вищих навчальних закладах I-ІV рівнів акредитації, підвищення кваліфікації та перепідготовка військових фахівців і державних службовців, початкова військова підготовка молоді» на 200.000 тис. грн, в тому числі видатки споживання – на 100.000 тис. грн (з них оплата праці – на 10.800 тис. грн), видатки розвитку – на 100.000 тис. грн;
збільшити видатки за кодом 2201170 «Здійснення методичного та матеріально-технічного забезпечення діяльності навчальних закладів» на 52.800 тис. грн, в тому числі видатки споживання – на 2.800 тис. грн, видатки розвитку – на 50.000 тис. грн, за рахунок зменшення видатків споживання за кодом 2211190 «Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам» на 52.800 тис. грн (за рахунок резерву коштів) з відповідним внесенням змін до додатків № 5 і № 6 до законопроекту;
збільшити видатки споживання за кодом 2301360 «Лікування громадян України за кордоном» на 52.000 тис. грн;
найменування бюджетної програми за кодом 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» доповнити словами: «в тому числі 200.000 тис. грн на придбання цифрових мамографів та ультразвукових діагностичних приладів вітчизняного виробництва»;
збільшити видатки розвитку за кодом 2407070 «Захист від шкідливої дії вод сільських населених пунктів та сільськогосподарських угідь, в тому числі в басейні р. Тиса у Закарпатській області» на 50.000 тис. грн;
збільшити видатки розвитку за кодом 2401040 «Прикладні наукові та науково-технічні розробки, виконання робіт за державними цільовими програмами і державним замовленням у сфері природоохоронної діяльності, фінансова підтримка підготовки наукових кадрів» на 8.919 тис. грн;
збільшити видатки споживання за кодом 2401090 «Підвищення кваліфікації та перепідготовка у сфері екології та природних ресурсів, підготовка наукових та науково-педагогічних кадрів» на 500 тис. грн (комунальні послуги та енергоносії);
зменшити видатки розвитку за кодом 2401270 «Здійснення природоохоронних заходів» на 9.419 тис. грн;
передбачити Міністерству фінансів України субвенцію з державного бюджету Одеському обласному бюджету на будівництво лікувального корпусу Одеської обласної дитячої клінічної лікарні з обсягом видатків розвитку у сумі 19.000 тис. грн;
поновити бюджетну програму за кодом 2801540 «Державна підтримка галузі тваринництва» з обсягом видатків розвитку у сумі 250.000 тис. грн;
збільшити видатки споживання за кодом 3401220 «Розвиток фізичної культури, спорту вищих досягнень та резервного спорту» на 2.000 тис. грн;
передбачити видатки розвитку за новою бюджетною програмою «Субвенція з державного бюджету міському бюджету міста Дніпропетровськ на співфінансування проекту «Завершення будівництва метрополітену у м. Дніпропетровськ» у сумі 29.000 тис. грн;
збільшити видатки за кодом 5561010 «Керівництво та управління у сфері регулювання зв’язку та інформатизації» на 3.500 тис. грн, в тому числі видатки споживання – на 1.000 тис. грн, видатки розвитку – на 2.500 тис. грн;
збільшити видатки споживання за кодом 5991010 «Парламентський контроль за додержанням конституційних прав і свобод людини» на 7.000 тис. грн (з них оплата праці – на 5.000 тис. грн);
збільшити видатки розвитку за кодом 6591060 «Фундаментальні дослідження, прикладні наукові і науково-технічні розробки, виконання робіт за державними цільовими програмами і державним замовленням у сфері агропромислового комплексу, підготовка наукових кадрів, фінансова підтримка технічного забезпечення» на 15.000 тис. грн;
за рахунок зменшення видатків розвитку за бюджетною програмою 3511090 «Державні капітальні видатки, що розподіляються Кабінетом Міністрів України» на 1.387.000 тис. грн передбачити:
- Міністерству енергетики та вугільної промисловості України нову бюджетну програму «Державна підтримка будівництва шахти № 10 «Нововолинська» з обсягом видатків розвитку у сумі 200.000 тис. грн;
- Державному агентству автомобільних доріг України нову бюджетну програму «Розвиток дорожнього господарства областей української частини Карпатського єврорегіону (зокрема доріг Мукачеве–Львів, Татарів–Кам’янець-Подільський, Стрий–Мамалига)» з обсягом видатків розвитку у сумі 700.000 тис. грн;
- субвенцію з державного бюджету обласному бюджету Львівської області на завершення реконструкції Львівського обласного перинатального центру з обсягом видатків розвитку у сумі 45.000 тис. грн;
- збільшення видатків розвитку за бюджетною програмою 2201170 «Здійснення методичного та матеріально-технічного забезпечення діяльності навчальних закладів» на 42.000 тис. грн із внесенням відповідних змін до додатку № 5 до законопроекту;
- субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво (придбання) житла для сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також для інвалідів І–ІІ групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов з обсягом видатків розвитку у сумі 300.000 тис. грн;
- субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання нових трамвайних вагонів вітчизняного виробництва для комунального електротранспорту з обсягом видатків розвитку у сумі 100.000 тис. грн;
по спеціальному фонду:
передбачити субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, у сумі 2.900.000 тис. грн;
12) у додатку № 9 до законопроекту /щодо змін до додатку № 10 до Закону/ за розділом "Донецька область" у підрозділі "заклади, установи та організації охорони здоров’я" виключити рядок такого змісту: "Державний заклад "Дорожня лікарня станції Ясинувата державного підприємства "Донецька залізниця", Донецька обл.";
13) на підставі пропозицій, передбачених пунктами 1-12, внести відповідні зміни до пункту 1 частини першої /щодо змін до статті 1 Закону/ та додатків до законопроекту.
Доручити Комітету з питань бюджету разом з Міністерством фінансів України та Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України у разі прийняття такого законопроекту при його оформленні на підпис Голові Верховної Ради України внести відповідні зміни до тексту законопроекту і додатків до нього з урахуванням вищенаведених пропозицій, а також необхідні редакційні та техніко-юридичні уточнення.
Голосували: «за» - 15, «проти» - 1, «утрималися» - 2, «не голосували» - 3.
Голова Комітету А.В. Павелко
Секретар Комітету В.В. Шкварилюк