Щодо розгляду законопроету про внесення зміни до розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України щодо розподілу екологічного податку (реєстр. № 3778)
28 січня 2016, 17:59
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 28.01.2016 року (протокол № 46) розглянув проект Закону України про внесення зміни до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України щодо розподілу екологічного податку (реєстр. № 3778), поданий народними депутатами України Матвієнком А.С., Довбенком М.В.
Законопроектом пропонується доповнити Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) новим пунктом 201, згідно з яким передбачити, що у 2016 році 80 відсотків екологічного податку (крім екологічного податку, визначеного пунктом 161 частини другої статті 29 Кодексу), що сплачується на території Вінницької, Івано-Франківської та Львівської областей, зараховується до загального фонду відповідних місцевих бюджетів, у тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, – 25 відсотків, обласних бюджетів – 55 відсотків).
Слід зазначити, що починаючи з 1 січня 2015 року екологічний податок згідно із Законом України від 28 грудня 2014 року № 79-VІІІ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» зараховувався до загального фонду державного та місцевих бюджетів у розмірі 20 % та 80% відповідно. Законом України від 24 грудня 2015 року № 918-VІІІ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо цільового спрямування екологічного податку» визначено, що з 1 січня 2016 року екологічний податок, що надходить до місцевих бюджетів, має зараховуватися до спеціального фонду місцевих бюджетів і спрямовуватися на заходи, передбачені рішеннями про місцевий бюджет, відповідно до Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища».
У пояснювальній записці до законопроекту відмічається, що зарахування екологічного податку до спеціального фонду місцевих бюджетів в названих областях може зумовити незабезпеченість бюджетними ресурсами захищених видатків місцевих бюджетів у 2016 році.
Головне науково-експертне управління у своєму висновку до законопроекту, зауважуючи, що запровадження запропонованого порядку зарахування екологічного податку у окремих областях не відповідає принципу єдності бюджетної системи, вважає за доцільне для прийняття виваженого рішення щодо законопроекту отримати експертний висновок Уряду з огляду на вимоги статті 116 Конституції України, згідно з якою Кабінет Міністрів України забезпечує проведення фінансової політики та виконання затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України.
На час розгляду законопроекту у Комітеті з питань бюджету висновки комітетів Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроекту) і з питань європейської інтеграції (щодо оцінки відповідності законопроекту міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції) не надійшли.
За наслідками розгляду Комітет ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення зміни до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України щодо розподілу екологічного податку (реєстр. № 3778) за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон.