Щодо розгляду законопроекту про внесення змін до додатків №№3 та 7 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" щодо перерозподілу бюджетних призначень для Одеської області (реєстр. № 2229а)
16 липня 2015, 17:44
Щодо розгляду законопроекту про внесення змін до додатків №№3 та 7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо перерозподілу бюджетних призначень для Одеської області (реєстр. № 2229а)
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 15 липня 2015 року (протокол № 26) розглянув проект закону про внесення змін до додатків №№3 та 7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо перерозподілу бюджетних призначень для Одеської області (реєстр. № 2229а від 02.07.2015), поданий народним депутатом України П.Я.Унгуряном.
Проектом закону пропонується у додатках №3 та №7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» змінити цільове спрямування коштів у сумі 19 млн. гривень, які передбачені за бюджетною програмою «Субвенція з державного бюджету обласному бюджету Одеської області на будівництво лікувального корпусу Одеської обласної дитячої клінічної лікарні» (код 3511170), визначивши нову бюджетну програму «Субвенція з державного бюджету обласному бюджету Одеської області на створення центру надання адміністративних послуг».
Субвенція на будівництво лікувального корпусу Одеської обласної дитячої клінічної лікарні встановлена Законом України від 02.03.2015 №217-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» для обласного бюджету Одеської області у сумі 19 млн. гривень. Головним розпорядником коштів за бюджетною програмою визначено Міністерство фінансів України. Порядок та умови надання зазначеної субвенції визначено постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2015 №304.
Як зазначається у пояснювальній записці до законопроекту, залишкова кошторисна вартість будівництва лікувального корпусу на 297 ліжок Одеської обласної дитячої клінічної лікарні в цінах 2010 року становить 299,8 млн. гривень і передбачені на 2015 рік кошти в сумі 19 млн. гривень не дозволять завершити будівництво даного об’єкта у поточному році.
В той же час на виконання Закону України «Про адміністративні послуги» та з метою забезпечення адміністративних реформ в Одеському регіоні необхідно утворити Будинок юстиції (центр надання адміністративних послуг).
Загалом, законодавча пропозиція не передбачає залучення додаткових бюджетних коштів та не впливає на загальні показники видатків державного бюджету, оскільки бюджетне забезпечення нової субвенції буде здійснюватися в межах загального обсягу бюджетних призначень Міністерства фінансів України за загальнодержавними витратами.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму експертному висновку до законопроекту звертає увагу, зокрема, на відсутність у супровідних документах до законопроекту інформації та належного обґрунтування щодо достатності пропонованого обсягу коштів 19 млн. гривень для забезпечення фінансування у повному обсязі видатків за новою бюджетною програмою, а також на необхідність обов’язкового дотримання вимог частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України та частини першої статті 27 Кодексу, за якими до проекту слід надати належне фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки).
Крім того, Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає, що виходячи з вимог статті 116 Конституції України, за якою Кабінет Міністрів України забезпечує виконання затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України, прийняття виваженого рішення щодо внесеного законопроекту має здійснюватися на підставі відповідного експертного висновку Уряду.
Міністерство фінансів України підтримує прийняття законопроекту та зазначає, що реалізація його положень не має впливу на показники державного та місцевих бюджетів.
Слід зазначити, що законопроект не в повній мірі відповідає вимогам нормотворчої техніки у частині оформлення законопроектів щодо внесення змін до державного бюджету, а саме:
– у назві законопроекту недоцільне уточнення «щодо перерозподілу бюджетних призначень для Одеської області», оскільки воно не повною мірою відображає зміст пропонованих змін;
– розділ 1 законопроекту потребує редакційного уточнення, що не змінить суті проекту закону;
– у додатку №1 до законопроекту у зв’язку із встановленням нової бюджетної програми необхідно визначити новий код програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету 3511130 (що узгоджено в робочому порядку з Мінфіном);
– назву додатка №2 до законопроекту належить узгодити з назвою додатку №7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік».
На час розгляду законопроекту висновки комітетів Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроекту) і з питань європейської інтеграції (щодо оцінки відповідності законопроекту міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції) не надійшли.
За наслідками розгляду Комітет ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до додатків №3 та № 7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо перерозподілу бюджетних призначень для Одеської області (реєстр. № 2229а), поданий народним депутатом України П.Я.Унгуряном, за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням таких змін:
– назву законопроекту у тексті та його додатках викласти у такій редакції «Про внесення змін до додатків №3 та № 7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік»;
– розділ 1 законопроекту викласти у такій редакції «1. Внести зміни до додатків № 3 та № 7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 5, ст. 37, № 15, ст.99, № 24, ст.167) згідно з додатками №1 та № 2 до цього Закону.»;
– у додатку №1 до законопроекту нову бюджетну програму «Субвенція з державного бюджету обласному бюджету Одеської області на створення центру надання адміністративних послуг» встановити за кодом програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету 3511130;
– назву додатка №2 до законопроекту викласти у такій редакції «Зміни до додатка № 7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік «Міжбюджетні трансферти (інші дотації та субвенції) з Державного бюджету України місцевим бюджетам на 2015 рік».
Відповідно Комітет з питань бюджету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України при оформленні на підпис Голові Верховної Ради України законопроекту за реєстр. № 2229а, у разі його прийняття, мають внести необхідні редакційні та техніко-юридичні уточнення, пов’язані з ухваленим Комітетом рішенням щодо цього законопроекту.