Щодо підготовки до другого читання законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України (реєстр. № 2981)
12 жовтня 2015, 17:56
Щодо підготовки до другого читання законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України (реєстр. № 2981)
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 7 жовтня 2015 року розглянув питання підготовки до другого читання проекту закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо фінансової забезпеченості надання адміністративних послуг органами місцевого самоврядування) (реєстр. № 2981).
Законопроект № 2981 прийнято Верховною Радою за основу 14 липня 2015 року. Загалом до законопроекту надійшло 22 пропозиції народних депутатів України.
За підсумками опрацювання таких пропозицій у Комітеті з питань бюджету пропонується в остаточній редакції законопроекту (з урахуванням рішення Комітету від 01.07.2015 р. щодо законопроекту) внести такі зміни до Бюджетного кодексу України (далі – Кодекс), зокрема:
змінити пропорції зарахування до державного бюджету плати за надання відомостей з державних реєстрів: 85% - до загального фонду, 15% - до спеціального фонду (у чинній нормі –навпаки) /зміни до п. 24-2 ч. 2 та п. 7-1 ч. 3 ст. 29 Кодексу/. Зазначене відповідатиме Закону України від 17.07.2015 р. № 648-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік», в якому встановлено відповідні пропорції з 1 вересня 2015 р.;
виключити з витрат спеціального фонду державного бюджету видатки на фінансове забезпечення діяльності органів Міністерства юстиції України /виключення п. 6-2 ч. 4 ст. 30 Кодексу/. Зазначене обґрунтовується вилученням згідно із законопроектом відповідних джерел спеціального фонду (п. 7-2 і п. 7-3 ч. 3 ст. 29 Кодексу), а також необхідністю виконання рішення Комітету з питань бюджету від 01.07.2015 р. про виключення положень щодо спрямування плати за надання відомостей з державних реєстрів (п. 7-1 ч. 3 ст. 29 Кодексу) на фінансове забезпечення діяльності органів Мін’юсту при доопрацюванні законопроекту до другого читання;
включити до доходів загального фонду бюджетів міст районного значення, сільських, селищних бюджетів адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, плату за скорочення термінів надання послуг у сфері такої державної реєстрації та плату за надання інших платних послуг, пов’язаних з такою державною реєстрацією, що здійснюється виконавчими органами відповідних рад /зміни до п. 24-1 і п. 24-4 ч. 2 ст. 29 Кодексу та доповнення ч. 1 ст. 69 Кодексу новими п. 20-5 і п. 20-6/ у зв’язку з можливістю здійснення такої державної реєстрації відповідними місцевими радами, що передбачається при доопрацюванні базового законопроекту про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (реєстр. № 2982);
включити до доходів загального фонду бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, міст Києва та Севастополя, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, плату за скорочення термінів надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, а також плату за надання інших платних послуг, пов’язаних з такою державною реєстрацією, що здійснюється виконавчими органами відповідних рад /зміни до п. 24-4 ч. 2 ст. 29 Кодексу та доповнення ч. 1 ст. 64 Кодексу новим п. 36-3/ у зв’язку з включенням згідно із законопроектом до доходів загального фонду зазначених місцевих бюджетів адміністративних зборів за відповідні державні реєстрації;
доповнити назву адміністративного збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, назву відповідного державного реєстру та назву центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері такої державної реєстрації, словами «та громадських формувань» /зміни до п. 24-2, п. 24-4 і п. 25-1 ч. 2 та п. 7-1 ч. 3 ст. 29, п. 6-1 ч. 4 ст. 30, п. 26 і нового п. 36-2 ч. 1 ст. 64 та п. 23 ч. 1 ст. 66 Кодексу/ для забезпечення узгодженості з відповідними формулюваннями у базовому законопроекті про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (реєстр. № 2983);
не передбачати адміністративний збір за державну реєстрацію актів цивільного стану у складі доходів загального фонду бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, міст Києва та Севастополя, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад /виключення запропонованого законопроектом нового п. 36-3 ч. 1 ст.64 Кодексу/, оскільки у жодному з базових законопроектів (реєстр. №2982, № 2983 і №2984) не передбачено положень щодо такого нового платежу. Натомість, на даний час відповідно до статті 20 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» за таку державну реєстрацію справляється державне мито, яке згідно з п. 15 ч. 1 ст. 64 і п. 20-2 ч. 1 ст. 69 Кодексу з 2015 року зараховується до відповідних місцевих бюджетів;
уточнити редакцію передбачених законопроектом змін до п. 24-1 і п. 24-4 ч. 2 ст. 29, п. 26 ч.1 ст. 64 та п. 23 ч. 1 ст. 66 Кодексу та доповнень ч. 1 ст. 64 Кодексу новими п. 36-1 і п. 36-2 щодо зарахування адміністративних зборів до державного і місцевих бюджетів для недопущення суперечностей між нормами Кодексу та неоднозначного трактування положень.
Водночас, слід звернути увагу, що законопроект є похідним від інших трьох законопроектів, поданих тими ж авторами: про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (реєстр. № 2982), про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (реєстр. № 2983) та про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг (реєстр. № 2984). Зазначені законопроекти також прийнято Верховною Радою України у першому читанні за основу 14.07.2015 р. і наразі готуються до другого читання відповідно Комітетом з питань економічної політики, Комітетом з питань промислової політики та підприємництва та Комітетом з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.
За підсумками розгляду Комітет з питань бюджету ухвалив таке рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення зміни до Бюджетного кодексу України (щодо фінансової забезпеченості надання адміністративних послуг органами місцевого самоврядування) (реєстр. № 2981) прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом з питань бюджету у порівняльній таблиці до законопроекту, після розгляду у другому читанні та прийняття в цілому як законів проектів законів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (реєстр. № 2982), «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (реєстр. № 2983) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» (реєстр. № 2984).