Щодо підготовки до другого читання законопроекту за реєстр.№ 3038 про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо упорядкування системи надходження та використання коштів із рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату)
17 листопада 2016, 10:17
Щодо підготовки до другого читання законопроекту за реєстр.№ 3038 про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо упорядкування системи надходження та використання коштів із рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату)
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету 16 листопада 2016 року розглянув питання про підготовку до розгляду у другому читанні законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України за реєстр. № 3038, прийнятого за основу 1 листопада 2016 року.
До Комітету з питань бюджету надійшло 34 пропозиції народних депутатів України до законопроекту, які включено до відповідної порівняльної таблиці.
За підсумками опрацювання пропозицій у Комітеті в остаточній редакції законопроекту пропонується:
передбачити набрання чинності відповідного закону з 1 січня 2018 року / для недопущення втрат доходів державного бюджету у 2016 і 2017 роках та узгодження з вимогами статті 27 Бюджетного кодексу /;
залишити у складі доходів державного бюджету у повному обсязі рентну плату за користування надрами в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України /таку рентну плату проблематично розподілити між місцевими бюджетами, зважаючи, зокрема, на те, що вона сплачується не за місцезнаходженням ділянки надр, з якої видобуті корисні копалини, а за місцем обліку платника рентної плати згідно із пунктом 252.25 статті 252 Податкового кодексу України/;
уточнити розподіл відповідної рентної плати між місцевими бюджетами різних рівнів, передбачивши зарахування: 2% (замість 1,5%) - до обласних бюджетів; 2% (замість 1,5%) - до районних бюджетів; 3% (замість 1,5%) - до бюджетів міст обласного значення та бюджетів об’єднаних територіальних громад; 1% (замість 2%) - до бюджетів міст районного значення, сільських, селищних бюджетів /з метою забезпечення більш оптимального використання бюджетних коштів, а також усунення колізії щодо зарахування такого податку між місцевими бюджетами різних рівнів (виходячи з вимог Бюджетного кодексу України розподіл платежів щодо бюджетів міст обласного значення та бюджетів об’єднаних територіальних громад може відбуватися між такими бюджетами та обласним бюджетом, а щодо бюджетів міст районного значення, сільських, селищних бюджетів – між такими бюджетами, районним бюджетом та обласним бюджетом)/;
конкретизувати положення щодо зарахування відповідної рентної плати до місцевих бюджетів за місцезнаходженням (місцем видобутку) відповідних природних ресурсів /для унормування порядку зарахування такої плати до різних місцевих бюджетів, оскільки у редакції законопроекту, прийнятій за основу, щодо змін до статей 64 і 66 Бюджетного кодексу України взагалі немає зазначеного формулювання, що ускладнило б реалізацію відповідної законодавчої ініціативи/;
уточнити редакцію окремих положень для приведення у відповідність до вимог нормопроектувальної техніки, узгодження з іншими положеннями законопроекту і нормами Бюджетного кодексу України.
Загалом Комітет з питань бюджету ухвалив таке рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо упорядкування системи надходження та використання коштів із рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату) за реєстр. № 3038 прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції, запропонованій Комітетом з питань бюджету у порівняльній таблиці до законопроекту. в остаточній редакції, викладеній Комітетом з питань бюджету у порівняльній таблиці до законопроекту.